מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א

מצב
הנושא נעול.
מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א

מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א
שבתשתיות פרסם הודעה של השר כ"ץ שהחל מספטמבר תופעל רכבת שתצא מב"ש דרך אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב ורשל"צ, ותדלג על תחנות בת ים וחולון.
זו בעצם פשרה, כי אם אני זוכר נכון (ותתקנוני אם אני טועה) בעבר הרכבת המהירה היתה ישירות מאשדוד לת"א.

מקור
 

YuMi2017

Member
טוב מאוד

מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א
שבתשתיות פרסם הודעה של השר כ"ץ שהחל מספטמבר תופעל רכבת שתצא מב"ש דרך אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב ורשל"צ, ותדלג על תחנות בת ים וחולון.
זו בעצם פשרה, כי אם אני זוכר נכון (ותתקנוני אם אני טועה) בעבר הרכבת המהירה היתה ישירות מאשדוד לת"א.

מקור
טוב מאוד
אמרתי זאת כאן לא אחת. זה הפתרון הראוי במצב הנוכחי, אין סיבה שאשדוד תל אביב יקח 50 דקות.
מקוה שזה גם יוריד את כמות האיחורים עם הפחתת התדירות
 

Bus Nerd

Active member
חשבתי על זה וזה לא בהכרח טוב

טוב מאוד
אמרתי זאת כאן לא אחת. זה הפתרון הראוי במצב הנוכחי, אין סיבה שאשדוד תל אביב יקח 50 דקות.
מקוה שזה גם יוריד את כמות האיחורים עם הפחתת התדירות
חשבתי על זה וזה לא בהכרח טוב
זה יעלים את רוב הלחץ הציבורי למסילה הרביעית ויקבע את המצב הקיים
 
נראה שמדובר בפעם אחת ביום לכל כיוון

מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א
שבתשתיות פרסם הודעה של השר כ"ץ שהחל מספטמבר תופעל רכבת שתצא מב"ש דרך אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב ורשל"צ, ותדלג על תחנות בת ים וחולון.
זו בעצם פשרה, כי אם אני זוכר נכון (ותתקנוני אם אני טועה) בעבר הרכבת המהירה היתה ישירות מאשדוד לת"א.

מקור
נראה שמדובר בפעם אחת ביום לכל כיוון
לת"א בבוקר ולב"ש אחרה"צ.
 

sweetums

New member
אתה זוכר נכון, התכנון היה ישירות מאשדוד לתא

מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א
שבתשתיות פרסם הודעה של השר כ"ץ שהחל מספטמבר תופעל רכבת שתצא מב"ש דרך אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב ורשל"צ, ותדלג על תחנות בת ים וחולון.
זו בעצם פשרה, כי אם אני זוכר נכון (ותתקנוני אם אני טועה) בעבר הרכבת המהירה היתה ישירות מאשדוד לת"א.

מקור
אתה זוכר נכון, התכנון היה ישירות מאשדוד לתא
ביום ההשקה זה לא הצליח ונעלם מהר מאוד.
 
רכבת מהירה

מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א
שבתשתיות פרסם הודעה של השר כ"ץ שהחל מספטמבר תופעל רכבת שתצא מב"ש דרך אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב ורשל"צ, ותדלג על תחנות בת ים וחולון.
זו בעצם פשרה, כי אם אני זוכר נכון (ותתקנוני אם אני טועה) בעבר הרכבת המהירה היתה ישירות מאשדוד לת"א.

מקור
רכבת מהירה
הייתה עוצרת בתל אביב ואח"כ בבת ים יוספטל או בראשל"צ משה דיין ולא ישירה לאשדוד.
 

Bus Nerd

Active member
בפועל זה לא מאוד יעזור כי עדיין יצטרכו לחכות להחלפה

מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א
שבתשתיות פרסם הודעה של השר כ"ץ שהחל מספטמבר תופעל רכבת שתצא מב"ש דרך אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב ורשל"צ, ותדלג על תחנות בת ים וחולון.
זו בעצם פשרה, כי אם אני זוכר נכון (ותתקנוני אם אני טועה) בעבר הרכבת המהירה היתה ישירות מאשדוד לת"א.

מקור
בפועל זה לא מאוד יעזור כי עדיין יצטרכו לחכות להחלפה
ואז הם יתלוננו על זה שצריך לחכות להחלפה.
(רוב הנוסעים מנסים להגיע לתחנת השלום או לתחנת ת"א מרכז)
 

ofirg4

New member
אכן זה רק יקצר למי שצריך להגיע לתחנת ההגנה.

בפועל זה לא מאוד יעזור כי עדיין יצטרכו לחכות להחלפה
ואז הם יתלוננו על זה שצריך לחכות להחלפה.
(רוב הנוסעים מנסים להגיע לתחנת השלום או לתחנת ת"א מרכז)
אכן זה רק יקצר למי שצריך להגיע לתחנת ההגנה.
הדילוג על תחנות חולון ובת ים תחסוך ~8 דקות בערך לתחנת ההגנה מהשוואה עם הזמן שלקח בעבר.
 

Bus Nerd

Active member
והחלפה בתחנת ההגנה יכולה לקחת בקלות יותר מ־8 דקות

אכן זה רק יקצר למי שצריך להגיע לתחנת ההגנה.
הדילוג על תחנות חולון ובת ים תחסוך ~8 דקות בערך לתחנת ההגנה מהשוואה עם הזמן שלקח בעבר.
והחלפה בתחנת ההגנה יכולה לקחת בקלות יותר מ־8 דקות
 
אפשר לקרוא לרכבת הזו "רכבת ההשתקה"

והחלפה בתחנת ההגנה יכולה לקחת בקלות יותר מ־8 דקות
אפשר לקרוא לרכבת הזו "רכבת ההשתקה"
כמו לדחוף מגבת לתוך הפה כדי להשתיק.

בפועל רוב הנוסעים יבחרו לא לנסוע ברכבת הזו ואפשר כבר לשער מה יהיה דינה בעוד מספר חודשים.
 

aryeri

Member
שימו לב שזה יקרה בספטמבר, עם כניסת הקו לכרמיאל

מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א
שבתשתיות פרסם הודעה של השר כ"ץ שהחל מספטמבר תופעל רכבת שתצא מב"ש דרך אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב ורשל"צ, ותדלג על תחנות בת ים וחולון.
זו בעצם פשרה, כי אם אני זוכר נכון (ותתקנוני אם אני טועה) בעבר הרכבת המהירה היתה ישירות מאשדוד לת"א.

מקור
שימו לב שזה יקרה בספטמבר, עם כניסת הקו לכרמיאל
יכול להיות שזה קשור לשינויים במפת הקווים שתחול עם כניסת הקו מ- ואל כרמיאל.
שימו לב גם שהרכבות המתגברות תגענה רק עד תל אביב ההגנה. "אליה וקוץ בה".
 

aryeri

Member
כך נראה צוואר הבקבוק באיילון כיום. תראו את הסלוטים

מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א
שבתשתיות פרסם הודעה של השר כ"ץ שהחל מספטמבר תופעל רכבת שתצא מב"ש דרך אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב ורשל"צ, ותדלג על תחנות בת ים וחולון.
זו בעצם פשרה, כי אם אני זוכר נכון (ותתקנוני אם אני טועה) בעבר הרכבת המהירה היתה ישירות מאשדוד לת"א.

מקור
כך נראה צוואר הבקבוק באיילון כיום. תראו את הסלוטים
כחול כהה: קו אשקלון / רחובות - נתניה / בנימינה. (נוסע על זוג המסילות המערבי באיילון).
אדום: קו באר שבע / אשקלון / ראשון לציון משה דיין - הוד השרון (נוסע על המסילה השלישית הבודדת באיילון)
ירוק: קו באר שבע - נהריה (נוסע על זוג המסילות המערבי באיילון).
צהוב: קו מודיעין - נהריה (נוסע על זוג המסילות המערבי באיילון).
תכלת: קו ירושלים מלחה / בית שמש - הרצליה (נוסע על זוג המסילות המערבי באיילון).
סגול: קו ראשון לציון הראשונים - נתניה (נוסע על זוג המסילו המערבי באיילון).
כתום: קו באר שבע - חיפה המהיר, בשעות השיא בלבד (נוסע על זוג המסילות המערבי באיילון).
שימו לב שבמסילה השלישית הבודדת של הקו האדום, מחזור של רכבת שנוסעת מתל אביב מרכז דרומה, מגיעה לתל אביב ההגנה, ואז רכבת בכיוון ההפוך יוצאת מההגנה ומגיעה לתל אביב מרכז - כל זה לוקח כמעט רבע שעה, כאשר יש רכבת כל רבע שעה לכל כיוון. השאלה היא איך הרכבות המהירות מבאר שבע דרך אשקלון תוכלנה להגיע אפילו לתחנת ההגנה. התזמון יצטרך להיות כזה שיאפשר הורדת נוסעים בהגנה בזמן שאחד מהרציפים 4 או 5 לא תפוסים עקב מפגש הרכבות שמתקיים כל רבע שעה, וכמובן עם מרווח מספיק בין רכבת לרכבת.
יכול להיות שלאחר עצירה בהגנה, הרכבת המתגברת תוכל לבצע עיתוק מהיר לזוג המסילות הראשי, בזכות המעבור הכפול (דאבל קרוס) שהונח מצפון תחנת ההגנה באחת מעבודות התשתית האחרונות של הרכבת. כמובן כך גם בכיוון ההפוך אחר הצהריים.

השאלה הנוספת היא איפה נכנסות בזוג המסילות המערבי שתי רכבות בשעה בקו המהיר מירושלים ורכבת בקו כרמיאל - תל אביב - באר שבע.







 

Bus Nerd

Active member
לא הסתכלתי על הטבלאות, אבל יש עיתוק אפשרי:

כך נראה צוואר הבקבוק באיילון כיום. תראו את הסלוטים
כחול כהה: קו אשקלון / רחובות - נתניה / בנימינה. (נוסע על זוג המסילות המערבי באיילון).
אדום: קו באר שבע / אשקלון / ראשון לציון משה דיין - הוד השרון (נוסע על המסילה השלישית הבודדת באיילון)
ירוק: קו באר שבע - נהריה (נוסע על זוג המסילות המערבי באיילון).
צהוב: קו מודיעין - נהריה (נוסע על זוג המסילות המערבי באיילון).
תכלת: קו ירושלים מלחה / בית שמש - הרצליה (נוסע על זוג המסילות המערבי באיילון).
סגול: קו ראשון לציון הראשונים - נתניה (נוסע על זוג המסילו המערבי באיילון).
כתום: קו באר שבע - חיפה המהיר, בשעות השיא בלבד (נוסע על זוג המסילות המערבי באיילון).
שימו לב שבמסילה השלישית הבודדת של הקו האדום, מחזור של רכבת שנוסעת מתל אביב מרכז דרומה, מגיעה לתל אביב ההגנה, ואז רכבת בכיוון ההפוך יוצאת מההגנה ומגיעה לתל אביב מרכז - כל זה לוקח כמעט רבע שעה, כאשר יש רכבת כל רבע שעה לכל כיוון. השאלה היא איך הרכבות המהירות מבאר שבע דרך אשקלון תוכלנה להגיע אפילו לתחנת ההגנה. התזמון יצטרך להיות כזה שיאפשר הורדת נוסעים בהגנה בזמן שאחד מהרציפים 4 או 5 לא תפוסים עקב מפגש הרכבות שמתקיים כל רבע שעה, וכמובן עם מרווח מספיק בין רכבת לרכבת.
יכול להיות שלאחר עצירה בהגנה, הרכבת המתגברת תוכל לבצע עיתוק מהיר לזוג המסילות הראשי, בזכות המעבור הכפול (דאבל קרוס) שהונח מצפון תחנת ההגנה באחת מעבודות התשתית האחרונות של הרכבת. כמובן כך גם בכיוון ההפוך אחר הצהריים.

השאלה הנוספת היא איפה נכנסות בזוג המסילות המערבי שתי רכבות בשעה בקו המהיר מירושלים ורכבת בקו כרמיאל - תל אביב - באר שבע.
לא הסתכלתי על הטבלאות, אבל יש עיתוק אפשרי:
לעבור מהמסילה השלישית למסילות הקו הראשי, ואז לשנות כיוון ולהיכנס ל"רציף הרפאים" של תחנת ההגנה הלא הוא רציף 3 שבד"כ עומד ריק (או להמשיך דרומה ממנו לתפעולית ת"א דרום שעל המסילה לכיוון לוד/נתב"ג).

עיתוק כזה לוקח כמה דקות כמובן ומצריך שיהיה סלוט פנוי במסילה הראשית לכיוון דרום. האם אפשרי לדעתכם בהתחשב בלו"ז הנוכחי של הרכבת?
 

aryeri

Member
רציף 3 מחבר בין מסילות הקו הראשי למסילה השלישית

לא הסתכלתי על הטבלאות, אבל יש עיתוק אפשרי:
לעבור מהמסילה השלישית למסילות הקו הראשי, ואז לשנות כיוון ולהיכנס ל"רציף הרפאים" של תחנת ההגנה הלא הוא רציף 3 שבד"כ עומד ריק (או להמשיך דרומה ממנו לתפעולית ת"א דרום שעל המסילה לכיוון לוד/נתב"ג).

עיתוק כזה לוקח כמה דקות כמובן ומצריך שיהיה סלוט פנוי במסילה הראשית לכיוון דרום. האם אפשרי לדעתכם בהתחשב בלו"ז הנוכחי של הרכבת?
רציף 3 מחבר בין מסילות הקו הראשי למסילה השלישית
אתה מתכוון אולי לבצע חיוג בהגנה מרציף 4 לרציף 3, ובצהריים מרציף 3 לרציף 5.
אין צורך לעבור מיידית לזוג המסילות הראשי.

או שהרכבת לא תבצע חיוג ופשוט תבצע עיתוק מרציף 4 בבוקר למסילה 1 ותיסע ריקה לתחנת תל אביב מרכז. יש מקום לחנייה שם ברציף 1. אחה"צ יכולה להמתין רכבת ריקה ברציף 4 ולצאת דרומה מתי שצריך, ולבצע עיתוק צפונית להגנה לרציף 5 בהגנה.
רציפים 1,4 בת"א מרכז משמשים לרכבות שמסיימות את הקו שם. הרכבות החולפות בזוג הראשי עוצרות ברציף 2 לצפון וברציף 3 לדרום. רציפים 5,6 משמשים את המסילה השלישית: רציף 5 לצפון, רציף 6 לדרום.
 

aryeri

Member
לגבי הטבלאות: המרחק בין רכבות שנוסעות צפונה הוא 5-7 דקות

לא הסתכלתי על הטבלאות, אבל יש עיתוק אפשרי:
לעבור מהמסילה השלישית למסילות הקו הראשי, ואז לשנות כיוון ולהיכנס ל"רציף הרפאים" של תחנת ההגנה הלא הוא רציף 3 שבד"כ עומד ריק (או להמשיך דרומה ממנו לתפעולית ת"א דרום שעל המסילה לכיוון לוד/נתב"ג).

עיתוק כזה לוקח כמה דקות כמובן ומצריך שיהיה סלוט פנוי במסילה הראשית לכיוון דרום. האם אפשרי לדעתכם בהתחשב בלו"ז הנוכחי של הרכבת?
לגבי הטבלאות: המרחק בין רכבות שנוסעות צפונה הוא 5-7 דקות
קודם כל, כדי להכניס את הרכבות המהירות מירושלים יהיה צורך לצמצם את כל הרכבות למרחק של 5 דקות ביניהן.
השיטה שלך, לחייג לרציף 3, יכולה להצליח, אם הרכבת המהירה תגיע בבוקר לתחנת ההגנה ברציף 4 נאמר ב-8:07, 8:22 או 8:37 כך שיש מרווח מספיק בינה לרכבת הרגילה להוד השרון שקודמת לה ב-8:02, 8:17 או 8:32. הרכבת הבאה לכיוון הוד השרון תגיע רק ב-8:17, 8:32 או 8:47. מכיוון שזוהי תחנה תפעולית, נאמר שיש לרכבת שסיימה בהגנה כ-9 דקות להתקדם קדימה ולבצע חיוג ועיתוק לרציף מס' 3. נראה לי שזה בהחלט בר ביצוע וזה כנראה מה שיעשו פחות או יותר.
באותו האופן בדיוק ניתן לעשות את זה בכיוון ההפוך לכיוון הדרום אחר הצהרים.

השאלה היא: כמה זמן לוקח לרכבת להגיע מראשון לציון משה דיין לתל אביב ההגנה ללא עצירות בדרך. צריכים לבדוק שיש את הפער המספק הזה בין הרכבת הרגילה לרכבת המהירה גם באזור ראשון לציון.
 

gal-or

New member
אבל האם יהיה שינוי בתדירות של הרכבות שעוצרות בבת ים חולון?

לגבי הטבלאות: המרחק בין רכבות שנוסעות צפונה הוא 5-7 דקות
קודם כל, כדי להכניס את הרכבות המהירות מירושלים יהיה צורך לצמצם את כל הרכבות למרחק של 5 דקות ביניהן.
השיטה שלך, לחייג לרציף 3, יכולה להצליח, אם הרכבת המהירה תגיע בבוקר לתחנת ההגנה ברציף 4 נאמר ב-8:07, 8:22 או 8:37 כך שיש מרווח מספיק בינה לרכבת הרגילה להוד השרון שקודמת לה ב-8:02, 8:17 או 8:32. הרכבת הבאה לכיוון הוד השרון תגיע רק ב-8:17, 8:32 או 8:47. מכיוון שזוהי תחנה תפעולית, נאמר שיש לרכבת שסיימה בהגנה כ-9 דקות להתקדם קדימה ולבצע חיוג ועיתוק לרציף מס' 3. נראה לי שזה בהחלט בר ביצוע וזה כנראה מה שיעשו פחות או יותר.
באותו האופן בדיוק ניתן לעשות את זה בכיוון ההפוך לכיוון הדרום אחר הצהרים.

השאלה היא: כמה זמן לוקח לרכבת להגיע מראשון לציון משה דיין לתל אביב ההגנה ללא עצירות בדרך. צריכים לבדוק שיש את הפער המספק הזה בין הרכבת הרגילה לרכבת המהירה גם באזור ראשון לציון.
אבל האם יהיה שינוי בתדירות של הרכבות שעוצרות בבת ים חולון?
 

aryeri

Member
בהחלט לא! זו תוספת על ארבע רכבות מאספות בשעה

אבל האם יהיה שינוי בתדירות של הרכבות שעוצרות בבת ים חולון?
בהחלט לא! זו תוספת על ארבע רכבות מאספות בשעה
זה לא גורע, זה מוסיף!
 

ofirg4

New member
בעבר הנסיעה הישירה ממשה דיין להגנה לקחה 11 דקות

לגבי הטבלאות: המרחק בין רכבות שנוסעות צפונה הוא 5-7 דקות
קודם כל, כדי להכניס את הרכבות המהירות מירושלים יהיה צורך לצמצם את כל הרכבות למרחק של 5 דקות ביניהן.
השיטה שלך, לחייג לרציף 3, יכולה להצליח, אם הרכבת המהירה תגיע בבוקר לתחנת ההגנה ברציף 4 נאמר ב-8:07, 8:22 או 8:37 כך שיש מרווח מספיק בינה לרכבת הרגילה להוד השרון שקודמת לה ב-8:02, 8:17 או 8:32. הרכבת הבאה לכיוון הוד השרון תגיע רק ב-8:17, 8:32 או 8:47. מכיוון שזוהי תחנה תפעולית, נאמר שיש לרכבת שסיימה בהגנה כ-9 דקות להתקדם קדימה ולבצע חיוג ועיתוק לרציף מס' 3. נראה לי שזה בהחלט בר ביצוע וזה כנראה מה שיעשו פחות או יותר.
באותו האופן בדיוק ניתן לעשות את זה בכיוון ההפוך לכיוון הדרום אחר הצהרים.

השאלה היא: כמה זמן לוקח לרכבת להגיע מראשון לציון משה דיין לתל אביב ההגנה ללא עצירות בדרך. צריכים לבדוק שיש את הפער המספק הזה בין הרכבת הרגילה לרכבת המהירה גם באזור ראשון לציון.
בעבר הנסיעה הישירה ממשה דיין להגנה לקחה 11 דקות
מול 18 דקות לנסיעה עם עצירות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה