חידה, מה מיוחד בשכונת רמות בירושלים

מצב
הנושא נעול.
חידה, מה מיוחד בשכונת רמות בירושלים

חידה, מה מיוחד בשכונת רמות בירושלים
כמובן בקשר לתחבורה ציבורית.
 

25306yosef

New member
הדבר היחידי שעולה לי בראש מהשם רמות (ירושלים)

חידה, מה מיוחד בשכונת רמות בירושלים
כמובן בקשר לתחבורה ציבורית.
הדבר היחידי שעולה לי בראש מהשם רמות (ירושלים)
זה מרכזת רמות, מרכזת טלפונים של חברת בזק שפעלה בעבר ברחוב כיסופים. בבניין המרכזת היה שטח תת קרקעי שנועד לשמש כמתקן החרום של בזק בירושלים.

המרכזת היתה מדגם DMS-100 של חברת נורטל. יצרן המרכזת היתה חברת טלרד הישראלית (שם המרכזת בחברת טלרד היה TMX-100 וזה היה השם שהיה שנים בשימוש בקרב אנשי בזק). חברת טלרד הישראלית היתה היצרן של חברת נורטל והיא היתה היצרן עבור נורטל של המרכזות הציבוריות מסוג DMS-100 וגם של המרכזות הפרטיות מסוג Meridian שבחברת טלרד נקראו בשם TX1 (האות T בשם המוצר בחברת טלרד מייצגת את השם טלרד ואילו האות X בשם המוצר מייצגת את המילה exchange).

עם המעבר של חברת בזק לרשת ה-NGN, התייתר הצורך של בזק בבניין הזה וכל הבניין של המרכזת ברחוב כיסופים נמכר.

***************************************

השם רמות לא מעלה לי בראש שום דבר הקשור לתח"צ מה גם שלמיטב ידיעתי אין שם רכבת (לא כבדה ולא קלה) וגם לא מטרונית וגם לא כרמלית ואפילו לא משהו כמו שיש בתל אביב ובבאר שבע... מה שיש ברמות זה רק אוטובוסים עם נהגים שעוסקים בכסף מזומן.
 
מעניין מאוד אך לא התשובה לחידה שרשמתי

הדבר היחידי שעולה לי בראש מהשם רמות (ירושלים)
זה מרכזת רמות, מרכזת טלפונים של חברת בזק שפעלה בעבר ברחוב כיסופים. בבניין המרכזת היה שטח תת קרקעי שנועד לשמש כמתקן החרום של בזק בירושלים.

המרכזת היתה מדגם DMS-100 של חברת נורטל. יצרן המרכזת היתה חברת טלרד הישראלית (שם המרכזת בחברת טלרד היה TMX-100 וזה היה השם שהיה שנים בשימוש בקרב אנשי בזק). חברת טלרד הישראלית היתה היצרן של חברת נורטל והיא היתה היצרן עבור נורטל של המרכזות הציבוריות מסוג DMS-100 וגם של המרכזות הפרטיות מסוג Meridian שבחברת טלרד נקראו בשם TX1 (האות T בשם המוצר בחברת טלרד מייצגת את השם טלרד ואילו האות X בשם המוצר מייצגת את המילה exchange).

עם המעבר של חברת בזק לרשת ה-NGN, התייתר הצורך של בזק בבניין הזה וכל הבניין של המרכזת ברחוב כיסופים נמכר.

***************************************

השם רמות לא מעלה לי בראש שום דבר הקשור לתח"צ מה גם שלמיטב ידיעתי אין שם רכבת (לא כבדה ולא קלה) וגם לא מטרונית וגם לא כרמלית ואפילו לא משהו כמו שיש בתל אביב ובבאר שבע... מה שיש ברמות זה רק אוטובוסים עם נהגים שעוסקים בכסף מזומן.
מעניין מאוד אך לא התשובה לחידה שרשמתי
ובכל ירושלים כולל רמות משתמשים ברב קו ברוב הנסיעות, מעטים משלמים במזומן.
 

25306yosef

New member
אבל למחזיק בכרטיס הרב קו אין כל יכולת להוכיח דבר לנהג,

מעניין מאוד אך לא התשובה לחידה שרשמתי
ובכל ירושלים כולל רמות משתמשים ברב קו ברוב הנסיעות, מעטים משלמים במזומן.
אבל למחזיק בכרטיס הרב קו אין כל יכולת להוכיח דבר לנהג,
ולכן במקרה של תקלה בכרטיס הרב קו הנהג עלול לבקש מהנוסע לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד.

ולכן בנסיבות העניין אין כל ערך לכרטיס הרב קו כל עוד קיימים באוטובוסים נהגים העוסקים בכספים. ולכן נהג העוסק בכספים = תשלום של הנוסעים במזומן.

כאשר המטרונית תגיעה לכל הארץ וכל האוטובוסים יהיו ללא נהגים העוסקים בכספים, יהיה על מה לדבר.

ועד אז, כרטיס רב קו = כסף מזומן!!!
 
מתי זה קרה? אשמח לדוגמאות מפורטות שזה קרה

אבל למחזיק בכרטיס הרב קו אין כל יכולת להוכיח דבר לנהג,
ולכן במקרה של תקלה בכרטיס הרב קו הנהג עלול לבקש מהנוסע לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד.

ולכן בנסיבות העניין אין כל ערך לכרטיס הרב קו כל עוד קיימים באוטובוסים נהגים העוסקים בכספים. ולכן נהג העוסק בכספים = תשלום של הנוסעים במזומן.

כאשר המטרונית תגיעה לכל הארץ וכל האוטובוסים יהיו ללא נהגים העוסקים בכספים, יהיה על מה לדבר.

ועד אז, כרטיס רב קו = כסף מזומן!!!
מתי זה קרה? אשמח לדוגמאות מפורטות שזה קרה
כל המקרים שאני מכיר הנוסע עלה בחינם.
 

25306yosef

New member
ראה בארכיון הפורום שפע של מקרים שכאלה שבהם הנוסע נדרש לשלם

מתי זה קרה? אשמח לדוגמאות מפורטות שזה קרה
כל המקרים שאני מכיר הנוסע עלה בחינם.
ראה בארכיון הפורום שפע של מקרים שכאלה שבהם הנוסע נדרש לשלם
לנהג עבור הנסיעה וכמובן שבמזומן בלבד.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ידוע לך מה עלה בגורלו של אותו בונקר?

הדבר היחידי שעולה לי בראש מהשם רמות (ירושלים)
זה מרכזת רמות, מרכזת טלפונים של חברת בזק שפעלה בעבר ברחוב כיסופים. בבניין המרכזת היה שטח תת קרקעי שנועד לשמש כמתקן החרום של בזק בירושלים.

המרכזת היתה מדגם DMS-100 של חברת נורטל. יצרן המרכזת היתה חברת טלרד הישראלית (שם המרכזת בחברת טלרד היה TMX-100 וזה היה השם שהיה שנים בשימוש בקרב אנשי בזק). חברת טלרד הישראלית היתה היצרן של חברת נורטל והיא היתה היצרן עבור נורטל של המרכזות הציבוריות מסוג DMS-100 וגם של המרכזות הפרטיות מסוג Meridian שבחברת טלרד נקראו בשם TX1 (האות T בשם המוצר בחברת טלרד מייצגת את השם טלרד ואילו האות X בשם המוצר מייצגת את המילה exchange).

עם המעבר של חברת בזק לרשת ה-NGN, התייתר הצורך של בזק בבניין הזה וכל הבניין של המרכזת ברחוב כיסופים נמכר.

***************************************

השם רמות לא מעלה לי בראש שום דבר הקשור לתח"צ מה גם שלמיטב ידיעתי אין שם רכבת (לא כבדה ולא קלה) וגם לא מטרונית וגם לא כרמלית ואפילו לא משהו כמו שיש בתל אביב ובבאר שבע... מה שיש ברמות זה רק אוטובוסים עם נהגים שעוסקים בכסף מזומן.
ידוע לך מה עלה בגורלו של אותו בונקר?
זה נושא שסיקרן אותי במשך שנים רבות בהיותי ילד שגדל ברמות. תמיד חלמתי לרדת לשם וקינאתי בידידה שלי שאמא שלה עבדה בבזק ופעם לקחה אותה לשם...
 

aryeri

Member
אני גר בשכונת רמות בירושלים. סקירה כללית על השכונה פה:

חידה, מה מיוחד בשכונת רמות בירושלים
כמובן בקשר לתחבורה ציבורית.
אני גר בשכונת רמות בירושלים. סקירה כללית על השכונה פה:
קודם כל קצת נתונים על השכונה הזאת, והם נתונים חשובים כדי להבין את מה שקורה פה מבחינת תח"צ:
מדובר בשכונה הגדולה בירושלים מבחינת תושבים, שלא מביישת אף עיר בינונית בישראל: עפ"י ויקיפדיה, מדובר ב-50,000 תושבים. השכונה נבנתה לפני 30 שנה בשביל חילונים. לאט לאט נכנסו דתיים לאומיים וחרדים. עכשיו השכונה כבר ממש בהתחרדות מואצת. חילונים ודתיים לאומיים רבים עוזבים את השכונה בקצב מהיר, ובמקום כל משפחה כזאת שעוזבת - נכנסים חרדים. מדובר על 91% מתלמידי הגנים שהם חרדים, ו-84% מתלמידי בתי הספר. וזה בשנת 2013, אנחנו כבר ב-2017.
רמות מחולקת לארבע רמות עיקריות, כאשר כל "רמה" היא בעצם גבעה או הר: רמות א', רמות ב', רמות ג', רמות ד', ועוד רמה חצי עצמאית שצמודה לרמות ג' ומכונה "רמות 06" (היה אמור להיות רמות ו').
רמות א' - התחרדה כמעט לגמרי. פעם היתה חילונית, עם קהילה ציונית דתית. כיום הקהילה הציונית הדתית נוטשת בהמוניה, ובמקום כל אחד שעוזב נכנסים חרדים. רוב החילונים עזבו מזמן.
רמות ב' - יש את אזור דרך החורש, רח' אבן שמואל ורח' יגאל שיש בהם בעיקר דתיים לאומיים וקצת חילונים, ובמחצית השניה - חרדים מודרנים (מודרנים ביחס לכל הרמות האחרות בשכונה), בעיקר זוגות צעירים.
רמות ג' - גם כאן: יש את אזור רחוב ישראל זרחי שבו יש בעיקר דתיים לאומיים וקצת חילונים, אבל נכנסות בו קצת משפחות חרדיות. כל השאר - חרדי וקצת חרדי-לאומי. הייתי אומר שיש פה בערך שליש דתיים לאומיים ושני שליש חרדים.
רמות ד' - חרדית מלכתחילה. היא מהווה את הגרעין החרדי בשכונה שמשך אליו את המשפחות החרדיות הנוספות במהלך השנים.
רמות 06 - היא ספק חלק מרמות ג' וספק בנפרד. מדובר בחלק יחסית קטן מהשכונה, והכי חדיש שמתגוררות בו משפחות דתיות לאומיות וחרדיות. המשפחות החרדיות (וכמובן גם הדתיות לאומיות) בחלק זה הן הכי אמידות ומבוססות בשכונה. מדובר בשכונת קוטג'ים בעיקר.
 

Ccyclist

Well-known member
האם אזור הבתים הפרטיים בדרום רמות ב' נשאר חילוני ?

אני גר בשכונת רמות בירושלים. סקירה כללית על השכונה פה:
קודם כל קצת נתונים על השכונה הזאת, והם נתונים חשובים כדי להבין את מה שקורה פה מבחינת תח"צ:
מדובר בשכונה הגדולה בירושלים מבחינת תושבים, שלא מביישת אף עיר בינונית בישראל: עפ"י ויקיפדיה, מדובר ב-50,000 תושבים. השכונה נבנתה לפני 30 שנה בשביל חילונים. לאט לאט נכנסו דתיים לאומיים וחרדים. עכשיו השכונה כבר ממש בהתחרדות מואצת. חילונים ודתיים לאומיים רבים עוזבים את השכונה בקצב מהיר, ובמקום כל משפחה כזאת שעוזבת - נכנסים חרדים. מדובר על 91% מתלמידי הגנים שהם חרדים, ו-84% מתלמידי בתי הספר. וזה בשנת 2013, אנחנו כבר ב-2017.
רמות מחולקת לארבע רמות עיקריות, כאשר כל "רמה" היא בעצם גבעה או הר: רמות א', רמות ב', רמות ג', רמות ד', ועוד רמה חצי עצמאית שצמודה לרמות ג' ומכונה "רמות 06" (היה אמור להיות רמות ו').
רמות א' - התחרדה כמעט לגמרי. פעם היתה חילונית, עם קהילה ציונית דתית. כיום הקהילה הציונית הדתית נוטשת בהמוניה, ובמקום כל אחד שעוזב נכנסים חרדים. רוב החילונים עזבו מזמן.
רמות ב' - יש את אזור דרך החורש, רח' אבן שמואל ורח' יגאל שיש בהם בעיקר דתיים לאומיים וקצת חילונים, ובמחצית השניה - חרדים מודרנים (מודרנים ביחס לכל הרמות האחרות בשכונה), בעיקר זוגות צעירים.
רמות ג' - גם כאן: יש את אזור רחוב ישראל זרחי שבו יש בעיקר דתיים לאומיים וקצת חילונים, אבל נכנסות בו קצת משפחות חרדיות. כל השאר - חרדי וקצת חרדי-לאומי. הייתי אומר שיש פה בערך שליש דתיים לאומיים ושני שליש חרדים.
רמות ד' - חרדית מלכתחילה. היא מהווה את הגרעין החרדי בשכונה שמשך אליו את המשפחות החרדיות הנוספות במהלך השנים.
רמות 06 - היא ספק חלק מרמות ג' וספק בנפרד. מדובר בחלק יחסית קטן מהשכונה, והכי חדיש שמתגוררות בו משפחות דתיות לאומיות וחרדיות. המשפחות החרדיות (וכמובן גם הדתיות לאומיות) בחלק זה הן הכי אמידות ומבוססות בשכונה. מדובר בשכונת קוטג'ים בעיקר.
האם אזור הבתים הפרטיים בדרום רמות ב' נשאר חילוני ?
אני יכול לראות איך דתיים לאומיים יוכלו לקנות שם אבל ביקרתי חברים שם בשנות התשעים ואני לא רואה איך האזור יכול להיות בטווח המחירים של "תורתו אומנותו".
 

aryeri

Member
שמע. כמו שאמרתי:

האם אזור הבתים הפרטיים בדרום רמות ב' נשאר חילוני ?
אני יכול לראות איך דתיים לאומיים יוכלו לקנות שם אבל ביקרתי חברים שם בשנות התשעים ואני לא רואה איך האזור יכול להיות בטווח המחירים של "תורתו אומנותו".
שמע. כמו שאמרתי:
דרך החורש, אבן שמואל ויגאל (וכל הרחובונים והמשעולים שלהם) הם דתיים לאומיים בעיקר. יש גם חילונים. אפשר לומר שאבן שמואל הוא דתי לאומי מובהק (אני מכיר משם המון משפחות כאלה, וחברים) והחורש עם דתיים לאומיים וגם עם חילונים. הדירות שם מאוד יקרות, ליד יער רמות, עם נוף מרהיב של עמק ארזים. מדובר שם בקוטג'ים או וילות. כנ"ל הרחובות של ישראל זרחי ברמות ג', בייחוד ברחובות המערביים שלו (ה"עמותות" בעגה המקומית). זה דתי לאומי.
כל השאר ברמות ב' וברמות ג' (צונדק, אשכולי, ראובן מס, עליית הנוער וכו') הם רחובות של בניינים ישנים, מכוערים ומלוכלכים. מיספור גרוע, על פי בלוקים. יש שם עניים של ממש. זה כן מתאים ל"תורתו אומנותו", עם קצת עזרה מהמדינה ומהעסקנים החרדים שילחצו עליה. אבל שם מדובר יחסית בציבור של חרדים יותר מודרנים, זוגות צעירים שמתחילים להבין שהם חייבים להשתלב במשק.

אבל באופן כללי - חילונים יש בשכונה פחות ופחות. מתוכם, יש קשישים שעלו ממדינות חבר העמים - ברמות א' ו-ב'. המצב התחזוקתי של הבניינים שהם גרים בהם הוא על הפנים. מדובר במבנים שנבנו בשנות ה-70.
 
אז מה מיוחד שם מבחינת תח"ץ

אני גר בשכונת רמות בירושלים. סקירה כללית על השכונה פה:
קודם כל קצת נתונים על השכונה הזאת, והם נתונים חשובים כדי להבין את מה שקורה פה מבחינת תח"צ:
מדובר בשכונה הגדולה בירושלים מבחינת תושבים, שלא מביישת אף עיר בינונית בישראל: עפ"י ויקיפדיה, מדובר ב-50,000 תושבים. השכונה נבנתה לפני 30 שנה בשביל חילונים. לאט לאט נכנסו דתיים לאומיים וחרדים. עכשיו השכונה כבר ממש בהתחרדות מואצת. חילונים ודתיים לאומיים רבים עוזבים את השכונה בקצב מהיר, ובמקום כל משפחה כזאת שעוזבת - נכנסים חרדים. מדובר על 91% מתלמידי הגנים שהם חרדים, ו-84% מתלמידי בתי הספר. וזה בשנת 2013, אנחנו כבר ב-2017.
רמות מחולקת לארבע רמות עיקריות, כאשר כל "רמה" היא בעצם גבעה או הר: רמות א', רמות ב', רמות ג', רמות ד', ועוד רמה חצי עצמאית שצמודה לרמות ג' ומכונה "רמות 06" (היה אמור להיות רמות ו').
רמות א' - התחרדה כמעט לגמרי. פעם היתה חילונית, עם קהילה ציונית דתית. כיום הקהילה הציונית הדתית נוטשת בהמוניה, ובמקום כל אחד שעוזב נכנסים חרדים. רוב החילונים עזבו מזמן.
רמות ב' - יש את אזור דרך החורש, רח' אבן שמואל ורח' יגאל שיש בהם בעיקר דתיים לאומיים וקצת חילונים, ובמחצית השניה - חרדים מודרנים (מודרנים ביחס לכל הרמות האחרות בשכונה), בעיקר זוגות צעירים.
רמות ג' - גם כאן: יש את אזור רחוב ישראל זרחי שבו יש בעיקר דתיים לאומיים וקצת חילונים, אבל נכנסות בו קצת משפחות חרדיות. כל השאר - חרדי וקצת חרדי-לאומי. הייתי אומר שיש פה בערך שליש דתיים לאומיים ושני שליש חרדים.
רמות ד' - חרדית מלכתחילה. היא מהווה את הגרעין החרדי בשכונה שמשך אליו את המשפחות החרדיות הנוספות במהלך השנים.
רמות 06 - היא ספק חלק מרמות ג' וספק בנפרד. מדובר בחלק יחסית קטן מהשכונה, והכי חדיש שמתגוררות בו משפחות דתיות לאומיות וחרדיות. המשפחות החרדיות (וכמובן גם הדתיות לאומיות) בחלק זה הן הכי אמידות ומבוססות בשכונה. מדובר בשכונת קוטג'ים בעיקר.
אז מה מיוחד שם מבחינת תח"ץ
רמז אם אתה נוסע באוטובוסים אתה רואה את הייחוד כל יום.
 

aryeri

Member
ועכשיו לתח"צ ברמות. כך נראים שינויים בתח"צ בשכונה מתחרדת.

אני גר בשכונת רמות בירושלים. סקירה כללית על השכונה פה:
קודם כל קצת נתונים על השכונה הזאת, והם נתונים חשובים כדי להבין את מה שקורה פה מבחינת תח"צ:
מדובר בשכונה הגדולה בירושלים מבחינת תושבים, שלא מביישת אף עיר בינונית בישראל: עפ"י ויקיפדיה, מדובר ב-50,000 תושבים. השכונה נבנתה לפני 30 שנה בשביל חילונים. לאט לאט נכנסו דתיים לאומיים וחרדים. עכשיו השכונה כבר ממש בהתחרדות מואצת. חילונים ודתיים לאומיים רבים עוזבים את השכונה בקצב מהיר, ובמקום כל משפחה כזאת שעוזבת - נכנסים חרדים. מדובר על 91% מתלמידי הגנים שהם חרדים, ו-84% מתלמידי בתי הספר. וזה בשנת 2013, אנחנו כבר ב-2017.
רמות מחולקת לארבע רמות עיקריות, כאשר כל "רמה" היא בעצם גבעה או הר: רמות א', רמות ב', רמות ג', רמות ד', ועוד רמה חצי עצמאית שצמודה לרמות ג' ומכונה "רמות 06" (היה אמור להיות רמות ו').
רמות א' - התחרדה כמעט לגמרי. פעם היתה חילונית, עם קהילה ציונית דתית. כיום הקהילה הציונית הדתית נוטשת בהמוניה, ובמקום כל אחד שעוזב נכנסים חרדים. רוב החילונים עזבו מזמן.
רמות ב' - יש את אזור דרך החורש, רח' אבן שמואל ורח' יגאל שיש בהם בעיקר דתיים לאומיים וקצת חילונים, ובמחצית השניה - חרדים מודרנים (מודרנים ביחס לכל הרמות האחרות בשכונה), בעיקר זוגות צעירים.
רמות ג' - גם כאן: יש את אזור רחוב ישראל זרחי שבו יש בעיקר דתיים לאומיים וקצת חילונים, אבל נכנסות בו קצת משפחות חרדיות. כל השאר - חרדי וקצת חרדי-לאומי. הייתי אומר שיש פה בערך שליש דתיים לאומיים ושני שליש חרדים.
רמות ד' - חרדית מלכתחילה. היא מהווה את הגרעין החרדי בשכונה שמשך אליו את המשפחות החרדיות הנוספות במהלך השנים.
רמות 06 - היא ספק חלק מרמות ג' וספק בנפרד. מדובר בחלק יחסית קטן מהשכונה, והכי חדיש שמתגוררות בו משפחות דתיות לאומיות וחרדיות. המשפחות החרדיות (וכמובן גם הדתיות לאומיות) בחלק זה הן הכי אמידות ומבוססות בשכונה. מדובר בשכונת קוטג'ים בעיקר.
ועכשיו לתח"צ ברמות. כך נראים שינויים בתח"צ בשכונה מתחרדת.
פעם היו ברמות מעט קווים ביחס להיום, וניתן להשוות את פעם להיום ולראות איך התהליכים שעברו על השכונה השפיעו גם על התחבורה הציבורית.
כשאני התחלתי את בית הספר היסודי, בסוף שנות ה-90, המצב היה כזה:

1. סוף שנות ה-90:

- קו 16: היה אחד הקווים הארוכים והמסורבלים בירושלים, והיה מיועד בשביל הציבור החרדי: המסלול היה באופן כללי: מסוף רמות (בגבול בין רמות ד' ל-א' בקצה השכונה) - רמות ד' - רמות ג' - רמות א' - צומת רמות - סנהדריה - עזרת תורה וכל שכונות החרדים הצפון-ירושלמיות עד רוממה - גבעת שאול - רחוב הרצל - בית וגן. קו ארוך, מסורבל, מייגע ולא יעיל. היה בתדירות של פעם בחצי שעה לכל כיוון, עם אוטובוסים קצרים (רגילים).
- קו 34: הקו הזה היה מעגלי למיטב זכרוני. המסלול שלו היה מסוף רמות - רמות א' - רמות ב' - צומת רמות - כביש בגין - הכניסה לעיר - תחנה מרכזית - רחוב ירמיהו (?) - צומת בר אילן - צומת רמות - רמות ב' - רמות א' - מסוף רמות.
הקוה הזה היה בתדירות של פעם בחצי שעה או פעם בשעה, תלוי בתקופה. נעשה באוטובוס קצר, לפעמים באוטובוסים של בין-עירוני, אבל הישנים של פעם, ממש ישנים, של שנות ה-80. בהמשך, יצרו שינוי במסלול של קו 34 מחוץ לרמות, והפכו אותו לדו-כיווני: מצומת רמות הקו עלה על שדרות בגין, המשיך על בגין עד הסוף (ללא יציאה לבנייני האומה), וסיים בקניון מלחה. היתה פה תדירות של פעם בשעה או בחצי שעה. אני לא זוכר. זכור לי שהיתה חלופה - קו 34א, שכן יצאה מבגין לבנייני האומה וסיימה שם. או שיש מצב שהיה פיזור בקריית הממשלה. לא זוכר.
- קו 35: היה אחד משני הקווים המרכזיים בשכונה, ושירת את החלק המזרחי שלה. מסוף רמות - רמות ד' - רמות א' - צומת רמות - צומת בר אילן - גאולה וכיכר השבת - מרכז העיר ורחוב יפו - תחנה מרכזית. התבצע במפרקיות (אוטובוסים ארוכים) בתדירות של כל 12 דקות או 15 דקות לאורך שעות היום. היתה חלופת בוקר - 35א - שביצעה את המסלול עד צומת רמות, ומשם נסעה על בגין, צומת הכניסה לעיר וסיימה בבנייני האומה.
- קו 36: <font>הקו המרכזי הנוסף בשכונה. הוא בעצם שירת את החלק המערבי שלה. היה כך: מסוף רמות - צפון רמות ד' (לא איפה שעבר קו 35) - רמות ג' - רמות ב' - צומת רמות - צומת בר אילן - גאולה וכיכר השבת - מרכז העיר ורחוב יפו - תחנה מרכזית. התבצע במפרקיות (אוטובוסים ארוכים) בתדירות של כל 12 דקות או 15 דקות לאורך שעות היום. בדומה לקו 35א, היתה חלופת בוקר - 36א - שביצעה את המסלול עד צומת רמות, ומשם נסעה על בגין, צומת הכניסה לעיר וסיימה בבנייני האומה.</font>
- קו 40:<font> היה קו חרדי נוסף ביחס לקו 16. מסוף רמות - רמות ד' - רמות ג' - צומת רמות - עזרת תורה - הבוכרים - כיכר השבת ומפה כמו קווים 35 ו-36 דרך רחוב יפו עד תחנה מרכזית. בכיוון ההפוך קו 40 לא נכנס לעזרת תורה. הקו היה מתבצע לפעמים במפרקיות ולפעמים באוטובוסים קצרים, עם תדירות של כל חצי שעה או 20 דקות. (לא זוכר).

חשוב לציין שלכל קו מהנ"ל היה מסלול שונה ברמות השונות, בעיקר ברמות א' ו-ד'.

ואז היתה רפורמה בתחילת שנות האלפיים. מה קרה? אני אשמור על הצבעים של הקווים מהשלב הראשון כדי להבהיר לאיזה קו בשכונה המסלול נצמד.

2. העשור הראשון של שנות האלפיים</font>

- קו 16:<font> ללא שינוי.</font>
- קו 32:<font> הקו הזה נכנס לשכונה כהארכה של קו 32 שהיה קיים בין גילה לתחנה המרכזית. הקו הזה היה במסלול של קו 36 בשכונה, ומצומת רמות נסע לבגין, נכנס לחניון אגד הגדול מאוד שבכניסה לעיר, בנייני האומה, רחוב יפו, רחוב המלך ג'ורג', רחוב עזה, שד' הרצוג, צומת פת, דב יוסף, גילה ב', גילה ג', גילה ד', גילה ה', מסוף גילה. קו 36א של הבוקר הפך להיות קו 32א, ונשאר לפזר בכניסה לעיר, המשיך לבנייני האומה, וסיים בקריית הממשלה. הקו הזה החליף את קו 36 כקו החזק במערב רמות שמגיע לתחנה המרכזית, והוא נשאר במתכונתו עד היום, למעט שינויים קלים שיפורטו בהמשך בשלב השלישי. התדירות של קו 32 היתה דומה לתדירות של קו 36 לפני השינוי.
-</font> קו 34:<font> בשכונה המסלול נשאר ללא שינוי וכן עד קניון מלחה, אך האריכו את הקו אחרי קניון מלחה לחומת שמואל (הר חומה). כאן בוודאות היתה תדירות של רק פעם בשעה. נראה לי שהחלופה 34א לבנייני האומה / קריית הממשלה נשארה.</font>
- קו 35:<font> כאן מתחילה להתבטא ההתחרדות: רמות א', שהיתה בהתחלה חילונית ודתית לאומית, התחילה להתחרד בקצב מואץ. לכן, האריכו את קו 35 שבא מרחוב יפו לתחנה מרכזית - לגבעת שאול. הקו סיים במסוף הר נוף. חלופת 35א לבנייני האומה נשארה ללא שינוי.</font>
-קו 36:<font> הקו קוצר והפך לקו סיבובי שנסע עד גאולה וכיכר השבת, רחוב ישעיהו, רחוב שטראוס וחזרה לרמות. התדירות ירדה לדעתי לכל 20 דקות. בכך הפך קו 36 לקו חצי חרדי. אמנם הוא שירת את רמות ב' שעוד לא כל כך היתה חרדית, אבל הקצה השני שלו הסתיים בצומת בר אילן, גאולה, כיכר השבת.</font>
- קו 37: עוד ביטוי להתחרדות של רמות: בעבר הקו הזה שימש את רמת שלמה החרדית, המשיך עד צומת רמות, ונסע במסלולם של קווים 35,36 עד התחנה המרכזית. בהמשך, בדומה לקו 35 יותר מאוחר, החליף את קו 37 קו 11, והמשיך עד גבעת שאול, ואולי גם להר נוף עצמה. השילוט 37 התפנה. במסגרת הרפורמה הזאת, קו 37 היווה קו חדש במסלול של קו 16 ברמות - צומת רמות - רמת שלמה. בהמשך, הקו הוארך עד הר הצופים. תדירות של פעם בשעה, ופעילות רק: בשעות הבוקר עד 10 בבוקר בערך, ומ-13:00 בערך עד 18:00-19:00 בערך.
- קו 40: בשנים הראשונות לרפורמה הקו בוטל, כי היה כבר את קו 36 וקו 32. במחצית השניה של העשור הראשון, נולד קו ה"מהדרין" הראשון בירושלים: קו 40. הקו הזה הוארך ברמות, ובמקום להתחיל במסוף, הוא התחיל ברמות א' שהיתה בשלבי התחרדות מתקדמים - רמות ד' - רמות ג' - צומת רמות וכו' כמו קו 40 הישן, אך סיום ברחוב שטראוס בגאולה כמו קו 36 שהמשך להתקיים כרגיל. יותר נכון, הקו הפך למעגלי כמו קו 36. שימו לב: התחלנו עם קווים 34,35,36,40 לתחנה מרכזית, כאשר שלושה מהם עוברים בגאולה. כעת אנחנו עם קווים 32,35 לתחנה מרכזית, ועם קווים 35,36,40 לגאולה. עברנו מיחס של 4:3 לטובת תחנה מרכזית, ליחס של 2:3 לטובת השכונות החרדיות. קו 40 התחיל עם תדירות של כל עשרים דקות עם השקתו מחדש.
 

aryeri

Member
הקווים כיום:

ועכשיו לתח"צ ברמות. כך נראים שינויים בתח"צ בשכונה מתחרדת.
פעם היו ברמות מעט קווים ביחס להיום, וניתן להשוות את פעם להיום ולראות איך התהליכים שעברו על השכונה השפיעו גם על התחבורה הציבורית.
כשאני התחלתי את בית הספר היסודי, בסוף שנות ה-90, המצב היה כזה:

1. סוף שנות ה-90:

- קו 16: היה אחד הקווים הארוכים והמסורבלים בירושלים, והיה מיועד בשביל הציבור החרדי: המסלול היה באופן כללי: מסוף רמות (בגבול בין רמות ד' ל-א' בקצה השכונה) - רמות ד' - רמות ג' - רמות א' - צומת רמות - סנהדריה - עזרת תורה וכל שכונות החרדים הצפון-ירושלמיות עד רוממה - גבעת שאול - רחוב הרצל - בית וגן. קו ארוך, מסורבל, מייגע ולא יעיל. היה בתדירות של פעם בחצי שעה לכל כיוון, עם אוטובוסים קצרים (רגילים).
- קו 34: הקו הזה היה מעגלי למיטב זכרוני. המסלול שלו היה מסוף רמות - רמות א' - רמות ב' - צומת רמות - כביש בגין - הכניסה לעיר - תחנה מרכזית - רחוב ירמיהו (?) - צומת בר אילן - צומת רמות - רמות ב' - רמות א' - מסוף רמות.
הקוה הזה היה בתדירות של פעם בחצי שעה או פעם בשעה, תלוי בתקופה. נעשה באוטובוס קצר, לפעמים באוטובוסים של בין-עירוני, אבל הישנים של פעם, ממש ישנים, של שנות ה-80. בהמשך, יצרו שינוי במסלול של קו 34 מחוץ לרמות, והפכו אותו לדו-כיווני: מצומת רמות הקו עלה על שדרות בגין, המשיך על בגין עד הסוף (ללא יציאה לבנייני האומה), וסיים בקניון מלחה. היתה פה תדירות של פעם בשעה או בחצי שעה. אני לא זוכר. זכור לי שהיתה חלופה - קו 34א, שכן יצאה מבגין לבנייני האומה וסיימה שם. או שיש מצב שהיה פיזור בקריית הממשלה. לא זוכר.
- קו 35: היה אחד משני הקווים המרכזיים בשכונה, ושירת את החלק המזרחי שלה. מסוף רמות - רמות ד' - רמות א' - צומת רמות - צומת בר אילן - גאולה וכיכר השבת - מרכז העיר ורחוב יפו - תחנה מרכזית. התבצע במפרקיות (אוטובוסים ארוכים) בתדירות של כל 12 דקות או 15 דקות לאורך שעות היום. היתה חלופת בוקר - 35א - שביצעה את המסלול עד צומת רמות, ומשם נסעה על בגין, צומת הכניסה לעיר וסיימה בבנייני האומה.
- קו 36: <font>הקו המרכזי הנוסף בשכונה. הוא בעצם שירת את החלק המערבי שלה. היה כך: מסוף רמות - צפון רמות ד' (לא איפה שעבר קו 35) - רמות ג' - רמות ב' - צומת רמות - צומת בר אילן - גאולה וכיכר השבת - מרכז העיר ורחוב יפו - תחנה מרכזית. התבצע במפרקיות (אוטובוסים ארוכים) בתדירות של כל 12 דקות או 15 דקות לאורך שעות היום. בדומה לקו 35א, היתה חלופת בוקר - 36א - שביצעה את המסלול עד צומת רמות, ומשם נסעה על בגין, צומת הכניסה לעיר וסיימה בבנייני האומה.</font>
- קו 40:<font> היה קו חרדי נוסף ביחס לקו 16. מסוף רמות - רמות ד' - רמות ג' - צומת רמות - עזרת תורה - הבוכרים - כיכר השבת ומפה כמו קווים 35 ו-36 דרך רחוב יפו עד תחנה מרכזית. בכיוון ההפוך קו 40 לא נכנס לעזרת תורה. הקו היה מתבצע לפעמים במפרקיות ולפעמים באוטובוסים קצרים, עם תדירות של כל חצי שעה או 20 דקות. (לא זוכר).

חשוב לציין שלכל קו מהנ"ל היה מסלול שונה ברמות השונות, בעיקר ברמות א' ו-ד'.

ואז היתה רפורמה בתחילת שנות האלפיים. מה קרה? אני אשמור על הצבעים של הקווים מהשלב הראשון כדי להבהיר לאיזה קו בשכונה המסלול נצמד.

2. העשור הראשון של שנות האלפיים</font>

- קו 16:<font> ללא שינוי.</font>
- קו 32:<font> הקו הזה נכנס לשכונה כהארכה של קו 32 שהיה קיים בין גילה לתחנה המרכזית. הקו הזה היה במסלול של קו 36 בשכונה, ומצומת רמות נסע לבגין, נכנס לחניון אגד הגדול מאוד שבכניסה לעיר, בנייני האומה, רחוב יפו, רחוב המלך ג'ורג', רחוב עזה, שד' הרצוג, צומת פת, דב יוסף, גילה ב', גילה ג', גילה ד', גילה ה', מסוף גילה. קו 36א של הבוקר הפך להיות קו 32א, ונשאר לפזר בכניסה לעיר, המשיך לבנייני האומה, וסיים בקריית הממשלה. הקו הזה החליף את קו 36 כקו החזק במערב רמות שמגיע לתחנה המרכזית, והוא נשאר במתכונתו עד היום, למעט שינויים קלים שיפורטו בהמשך בשלב השלישי. התדירות של קו 32 היתה דומה לתדירות של קו 36 לפני השינוי.
-</font> קו 34:<font> בשכונה המסלול נשאר ללא שינוי וכן עד קניון מלחה, אך האריכו את הקו אחרי קניון מלחה לחומת שמואל (הר חומה). כאן בוודאות היתה תדירות של רק פעם בשעה. נראה לי שהחלופה 34א לבנייני האומה / קריית הממשלה נשארה.</font>
- קו 35:<font> כאן מתחילה להתבטא ההתחרדות: רמות א', שהיתה בהתחלה חילונית ודתית לאומית, התחילה להתחרד בקצב מואץ. לכן, האריכו את קו 35 שבא מרחוב יפו לתחנה מרכזית - לגבעת שאול. הקו סיים במסוף הר נוף. חלופת 35א לבנייני האומה נשארה ללא שינוי.</font>
-קו 36:<font> הקו קוצר והפך לקו סיבובי שנסע עד גאולה וכיכר השבת, רחוב ישעיהו, רחוב שטראוס וחזרה לרמות. התדירות ירדה לדעתי לכל 20 דקות. בכך הפך קו 36 לקו חצי חרדי. אמנם הוא שירת את רמות ב' שעוד לא כל כך היתה חרדית, אבל הקצה השני שלו הסתיים בצומת בר אילן, גאולה, כיכר השבת.</font>
- קו 37: עוד ביטוי להתחרדות של רמות: בעבר הקו הזה שימש את רמת שלמה החרדית, המשיך עד צומת רמות, ונסע במסלולם של קווים 35,36 עד התחנה המרכזית. בהמשך, בדומה לקו 35 יותר מאוחר, החליף את קו 37 קו 11, והמשיך עד גבעת שאול, ואולי גם להר נוף עצמה. השילוט 37 התפנה. במסגרת הרפורמה הזאת, קו 37 היווה קו חדש במסלול של קו 16 ברמות - צומת רמות - רמת שלמה. בהמשך, הקו הוארך עד הר הצופים. תדירות של פעם בשעה, ופעילות רק: בשעות הבוקר עד 10 בבוקר בערך, ומ-13:00 בערך עד 18:00-19:00 בערך.
- קו 40: בשנים הראשונות לרפורמה הקו בוטל, כי היה כבר את קו 36 וקו 32. במחצית השניה של העשור הראשון, נולד קו ה"מהדרין" הראשון בירושלים: קו 40. הקו הזה הוארך ברמות, ובמקום להתחיל במסוף, הוא התחיל ברמות א' שהיתה בשלבי התחרדות מתקדמים - רמות ד' - רמות ג' - צומת רמות וכו' כמו קו 40 הישן, אך סיום ברחוב שטראוס בגאולה כמו קו 36 שהמשך להתקיים כרגיל. יותר נכון, הקו הפך למעגלי כמו קו 36. שימו לב: התחלנו עם קווים 34,35,36,40 לתחנה מרכזית, כאשר שלושה מהם עוברים בגאולה. כעת אנחנו עם קווים 32,35 לתחנה מרכזית, ועם קווים 35,36,40 לגאולה. עברנו מיחס של 4:3 לטובת תחנה מרכזית, ליחס של 2:3 לטובת השכונות החרדיות. קו 40 התחיל עם תדירות של כל עשרים דקות עם השקתו מחדש.
הקווים כיום:

3. העשור הראשון של שנות האלפיים עד היום:

כאן אנחנו מדברים על שכונה שכמעת כולה כבר חרדית. שימו לב לשירות בין השכונה לתחנה המרכזית ביחס לשירות של השכונה ההולך וגדל ליעדים חרדיים.

- קו 31: בתוך השכונה מדובר בדחיסה מזלזלת של קווים 34,35 שבוטלו ביחד עם קו 31 של גילה שהפך לקו דו-כיווני, תחת קו אחד (המספרים 34,35 משמשים כיום קווים אחרים ושונים). המסלול בשכונה ארוך ומייגע. הקו הזה עובר ברמות בעיקר במסלול של קו 34 הישן, אך בתחילתו ברמות ד' הוא במסלול של קו 35: מסוף רמות - רמות ד' - רמות א' - רמות ב' - צומת רמות - כביש בגין - צומת הכניסה לעיר - תחנה מרכזית - חזרה לכביש בגין - קניון מלחה - גילה א' - גילה ג' - גילה ה'. גם גילה מתחילה להתחרד אגב.
תדירות: לפעמים כל 20, לפעמים כל 15 דקות. בשעות הערב מ-20:00 בערך כל חצי שעה!!! הקו הזה התחיל במפרקיות. כיום הקו עובר לאט לאט לאוטובוסים קצרים. סרדינים.
- קו 32: המסלול אותו הדבר, למעט שינויים קטנים כמו הוצאת הקו מרחוב יפו לאור הקמת הרק"ל והכנסתו לרחוב אגריפס ורחוב הנביאים. אכתוב את המסלול: מסוף רמות - צפון רמות ד' - רמות ג' - רמות ב' - צומת רמות - בגין - צומת הכניסה לעיר - תחנה מרכזית - אגריפס ושוק מחנה יהודה - רחוב המלך ג'ורג' - רחוב עזה - צומת פת - גילה ב' - גילה ג' - גילה ד' - גילה ה' - מסוף גילה. קו 32א בבוקר נשאר אותו הדבר.
תדירות כמו של קו 31, ושירות גרוע כמו קו 31.
קווים 31,32 כמו סרדינים, עומדים חצי שעה בתחנה מרכזית לכיוון רמות בגשם או בשרב, עד שמגיע איזה 31 או 32 קצר, ונדחפים כמו סרדינים.
- קו 36: הקו הזה הוצא מרמות ב' והוא בעצם שינוי מספר של קו 40 שהוצא מהשכונה (כיום קו יוממים בשעות העומס מהר חוצבים לגבעת התחמושת) הוציאו את קו 36 מעזרת תורה. מסיים בגאולה ושטראוס. כיום הקו לא סיבובי. תדירות של כל 15 דקות או אפילו 12 דקות לפעמים. אוטובוסים לפעמים קצרים, ויותר ויותר אוטובוסים ארוכים (מפרקיות). גם שם אגד מדלג על אוטובוסים, וגם שם נדחסים כמו סרדינים. זהו קו חרדי לגמרי.
- קו 37: כדי שחס וחלילה לא ילכו לאוניברסיטה בהר הצופים ללמוד תואר אקדמי, הקו הזה חזר להיות קו חרדי לגמרי. הקו הזה קיבל שינוי קטן ומשרת את רחוב הארי טרומן (הקו היחיד ברחוב, שירות עלוב לרחוב שפעם היה לו את קו 35 התדיר). הסיבוב ברמת שלמה קוצר, ואחרי רמת שלמה הוא הוסט מהר הצופים לנווה יעקב מזרח (קמיניץ) - שכונה חרדית. התדירות עלתה מפעם בשעה לפעם בחצי שעה והקו עובד לכל אורך היום.
- קו 64: מחליף את קו 16 שקוצר ומתחיל בהר חוצבים לכיוון בית וגן, ואת קו 35 שכאמור הוצא מהשכונה. אותו המסלול של קו 16 למעט קיצור המסלול ברמות ד'. מסוף רמות - רמות ד' - צפון רמות ד' - רמות ג' - רמות א' - צומת רמות - צומת בר אילן - רחוב ירמיהו - צומת הכניסה לעיר - גבעת שאול. התדירות: התחיל בכל 30 דקות, עכשיו זה כל 20 דקות. גם זה קו חרדי.
<font>יש את חלופה 64א בבוקר שנוסעת מצומת רמות דרך בגין היישר לצומת הכניסה לעיר וגבעת שאול.</font>
- קו 71: אחד מהקווים ה"מהירים", מקדים את הקו הכחול. בשכונה הוא במסלול דומה לקו 35 שהיה בה. מגאולה לא נוסע לתחנה המרכזית אלא ממשיך למלך ג'ורג', קרן היסוד מתחם התחנה, דרך חברון, גילה.
- קו 72: האח התאום של קו 71 ה"מהיר". בשכונה במסלול קו 32, למעט קיצור בצפון רמות ד' שקרה לאחרונה. באותו מסלול כמו 71 עד גילה, בגילה יש לו מסלול אחר מ-71.

יש גם את קו הלילה 108 מ- או אל אזור התעשיה תלפיות. מפזר בכל השכונה.

אז מה היה לנו: התחלנו עם 4:3 לטובת התחנה המרכזית על גאולה, והיום אנחנו עם שירות עלוב לתחנה המרכזית, ושלושה קווי חרדים בשכונה + שני קווים חצי חרדיים (71,72). מספר הקווים שמגיעים לתחנה מרכזית: 3 אם סופרים את 64 הלא-יעיל עבור התחנה המרכזית. גם 71 ו-72 מגיעים לגאולה, בנוסף לקו 36.

תוסיפו לזה את כל הקווים של החרדים מדלת-לדלת שיש פה בשכונה בסופי השבוע וכבר גם בימים א'-ה'.

תבינו מה קורה לרמות. הציבור הציוני בשכונה מוזנח, הציבור החרדי בשכונה מורווח.

אין לי בעיה נגד חרדים. יש לי בעיה עם העסקנים שלהם שחולבים כספים.

תנו שירות נורמלי לפחות לתחנה המרכזית. לא - גם זה לא.
 

ציוניסט

New member
אני חושב שאתה קצת מחמיר בתיאור ההתחרדות...

אני גר בשכונת רמות בירושלים. סקירה כללית על השכונה פה:
קודם כל קצת נתונים על השכונה הזאת, והם נתונים חשובים כדי להבין את מה שקורה פה מבחינת תח"צ:
מדובר בשכונה הגדולה בירושלים מבחינת תושבים, שלא מביישת אף עיר בינונית בישראל: עפ"י ויקיפדיה, מדובר ב-50,000 תושבים. השכונה נבנתה לפני 30 שנה בשביל חילונים. לאט לאט נכנסו דתיים לאומיים וחרדים. עכשיו השכונה כבר ממש בהתחרדות מואצת. חילונים ודתיים לאומיים רבים עוזבים את השכונה בקצב מהיר, ובמקום כל משפחה כזאת שעוזבת - נכנסים חרדים. מדובר על 91% מתלמידי הגנים שהם חרדים, ו-84% מתלמידי בתי הספר. וזה בשנת 2013, אנחנו כבר ב-2017.
רמות מחולקת לארבע רמות עיקריות, כאשר כל "רמה" היא בעצם גבעה או הר: רמות א', רמות ב', רמות ג', רמות ד', ועוד רמה חצי עצמאית שצמודה לרמות ג' ומכונה "רמות 06" (היה אמור להיות רמות ו').
רמות א' - התחרדה כמעט לגמרי. פעם היתה חילונית, עם קהילה ציונית דתית. כיום הקהילה הציונית הדתית נוטשת בהמוניה, ובמקום כל אחד שעוזב נכנסים חרדים. רוב החילונים עזבו מזמן.
רמות ב' - יש את אזור דרך החורש, רח' אבן שמואל ורח' יגאל שיש בהם בעיקר דתיים לאומיים וקצת חילונים, ובמחצית השניה - חרדים מודרנים (מודרנים ביחס לכל הרמות האחרות בשכונה), בעיקר זוגות צעירים.
רמות ג' - גם כאן: יש את אזור רחוב ישראל זרחי שבו יש בעיקר דתיים לאומיים וקצת חילונים, אבל נכנסות בו קצת משפחות חרדיות. כל השאר - חרדי וקצת חרדי-לאומי. הייתי אומר שיש פה בערך שליש דתיים לאומיים ושני שליש חרדים.
רמות ד' - חרדית מלכתחילה. היא מהווה את הגרעין החרדי בשכונה שמשך אליו את המשפחות החרדיות הנוספות במהלך השנים.
רמות 06 - היא ספק חלק מרמות ג' וספק בנפרד. מדובר בחלק יחסית קטן מהשכונה, והכי חדיש שמתגוררות בו משפחות דתיות לאומיות וחרדיות. המשפחות החרדיות (וכמובן גם הדתיות לאומיות) בחלק זה הן הכי אמידות ומבוססות בשכונה. מדובר בשכונת קוטג'ים בעיקר.
אני חושב שאתה קצת מחמיר בתיאור ההתחרדות...
בגדול, האוכלוסייה החילונית והדתית לאומית ברמות היא עדיין בין 40 ל-50 אחוז מהשכונה. בדרום רמות נבנים כיום מספר פרוייקטים לציבור הכללי ולפי מה שידוע לי הגנים ובית הספר הממלכתיים במגמת עלייה.
 

aryeri

Member
לא נראה לי. זה נראה הפוך...

אני חושב שאתה קצת מחמיר בתיאור ההתחרדות...
בגדול, האוכלוסייה החילונית והדתית לאומית ברמות היא עדיין בין 40 ל-50 אחוז מהשכונה. בדרום רמות נבנים כיום מספר פרוייקטים לציבור הכללי ולפי מה שידוע לי הגנים ובית הספר הממלכתיים במגמת עלייה.
לא נראה לי. זה נראה הפוך...
 

ציוניסט

New member
שכונת ענק שלא מקבלת מספיק תח''צ עירוני.

חידה, מה מיוחד בשכונת רמות בירושלים
כמובן בקשר לתחבורה ציבורית.
שכונת ענק שלא מקבלת מספיק תח''צ עירוני.
הקווים 31 ו-32 שמגיעים למרכזית הם בתדירות נמוכה מאוד יחסית (אחת ל-20 דקות). בנוסף לכך, משום מה כמעט ואין בהם עלייה בדלת האחורית. גם קו 36 שמשרת את השדרה העיקרית (שדרות גולדה) ואת קניון רמות - הוא בתדירות עלובה. להגיע לפסגת זאב או להר הצופים - גם מאוד לא נוח.
&nbsp
מבחינת תח''צ בינעירוני, רמות במצב מצויין - יש עשרות קווים שחוצים את השכונה (ברובם לאזורים חרדים אבל שמשרתים גם את שאר האוכלוסייה).
&nbsp
הבעייה העיקרית של רמות היא שאין בה נת''צ, ויש פקקי ענק איומים ביציאה ממנה בכל בוקר. פקקים שתקועים בהם אוטובוסים רבים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה