כמה אנשים נכנסים לתל אביב בתח"צ מדי יום?

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
מעניין

כמה אנשים נכנסים לתל אביב בתח"צ מדי יום?
התמודדתי עם השאלה הזו בצורה די פשטנית, אבל יצא לי רבע מליון
מעניין
מצחיק משהוא שיוצא לך שמוניות שרות מספקות בקושי כמות כפולה מזו של רכבת.
נראה לי קצת נוגד את האינטואיציה (למרות שהחישובים שלך נראים לי הגיוניים).
 
יצא לי שמוניות שירות מסיעות בערך כמו הרכבת. לא כפול.

מעניין
מצחיק משהוא שיוצא לך שמוניות שרות מספקות בקושי כמות כפולה מזו של רכבת.
נראה לי קצת נוגד את האינטואיציה (למרות שהחישובים שלך נראים לי הגיוניים).
יצא לי שמוניות שירות מסיעות בערך כמו הרכבת. לא כפול.
35 אלף לעומת 32.
ובמוניות שירות אני לחלוטין מנחש כי אין מושג אפילו מה הפריסה של קווי מוניות שירות בארץ.
 

matrix200200

Active member
סליחה הסתכלתי על שורה לא נכונה

יצא לי שמוניות שירות מסיעות בערך כמו הרכבת. לא כפול.
35 אלף לעומת 32.
ובמוניות שירות אני לחלוטין מנחש כי אין מושג אפילו מה הפריסה של קווי מוניות שירות בארץ.
סליחה הסתכלתי על שורה לא נכונה
עדיין הנתון די מפתיע (אם הוא נכון).
אם אני מסתכל למשל על עיר שלי (רחובות) ומשווה בין רכבת למונית שרות, ברור לי שמוניות שרות אפילו לא מגרדות את הרכבת.
הרי צריך הרבה מאוד מוניות שרות בשביל למלא רכבת אחת מרחובות לתל אביב.
ויש כמה וכמה כאלה בבוקר שהן מלאות עד תום.
נניח יש מונית שרות כל 10 דקות, כל אחת 10 אנשים.
ב 4 שעות מ 6 בבוקר עד 10 (שזה כנראה מכסה את רוב הנוסעים לעבודה), יהיה לנו 24 מוניות שרות שזה 240 אנשים (נהיה נדיבים ונניח 300).
הרי ברור שבאותם שעות רכבת תיקח משמעותית יותר נוסעים לתל אביב.
 

darkshadow1

New member
אבל התדירות של מוניות השירות גבוהה בהרבה מפעם ב-10 דקות.

סליחה הסתכלתי על שורה לא נכונה
עדיין הנתון די מפתיע (אם הוא נכון).
אם אני מסתכל למשל על עיר שלי (רחובות) ומשווה בין רכבת למונית שרות, ברור לי שמוניות שרות אפילו לא מגרדות את הרכבת.
הרי צריך הרבה מאוד מוניות שרות בשביל למלא רכבת אחת מרחובות לתל אביב.
ויש כמה וכמה כאלה בבוקר שהן מלאות עד תום.
נניח יש מונית שרות כל 10 דקות, כל אחת 10 אנשים.
ב 4 שעות מ 6 בבוקר עד 10 (שזה כנראה מכסה את רוב הנוסעים לעבודה), יהיה לנו 24 מוניות שרות שזה 240 אנשים (נהיה נדיבים ונניח 300).
הרי ברור שבאותם שעות רכבת תיקח משמעותית יותר נוסעים לתל אביב.
אבל התדירות של מוניות השירות גבוהה בהרבה מפעם ב-10 דקות.
 

matrix200200

Active member
תלוי מאוד בשעה

אבל התדירות של מוניות השירות גבוהה בהרבה מפעם ב-10 דקות.
תלוי מאוד בשעה
ספציפית הקו בין רחובות לתל אביב לשעות בין 6 בבוקר עד 10, נראה לי ש10 דקות זה די קרוב לממוצע.
אם ניקח כל שעות היום, אז לדעתי זה אפילו יותר נמוך.
 

aryeri

Member
מעניין...

כמה אנשים נכנסים לתל אביב בתח"צ מדי יום?
התמודדתי עם השאלה הזו בצורה די פשטנית, אבל יצא לי רבע מליון
מעניין...
אם אתה רוצה לדייק יותר, אתה יכול להפריד בין קווים שידוע שמשרתים אותם מיניבוסים / אוטובוסים / מפרקיות (כמו הקווים הפרווריים 2XX של אגד מרחובות או ראשון לציון דרך צומת בית דגן) / אוטובוסים גבוהים בין עירוניים (כמו הקווים 39X לאילת, 4XX לירושלים או לרמלה ולוד, 6XX, 7XX לנתניה וחדרה, ו-8XX, 9XX לחיפה ולצפון הרחוק. אלו קווים שידוע שמתבצעים באוטובוסים גבוהים בינעירוניים).

כך תוכל לדייק יותר ולעשות ממוצע משוקלל של הנוסעים על פי כל אחת מקבוצות הקווים ואחוז הנסיעות שהן תופסות בנפחי התנועה.
 

olli3

New member
מנהל
אם יש מפרקיות שנכנסות לתל אביב מדרך נמיר, מדובר רק על קווים

כמה אנשים נכנסים לתל אביב בתח"צ מדי יום?
התמודדתי עם השאלה הזו בצורה די פשטנית, אבל יצא לי רבע מליון
אם יש מפרקיות שנכנסות לתל אביב מדרך נמיר, מדובר רק על קווים
501,502 שאין לי מושג מה קורה איתם בשעות הבוקר ואם יש מצב שהם מופעלים על ידי מפרקיות בבוקר.
&nbsp
מעבר להם, אף קו מאף נקודה צפונית כלשהי נכנס לתל אביב מדרך נמיר במפרקית. אולי בימי דן החלופה של 49 ומכיוון שמעולם לא ראיתי מפרקית בקו 24, אז גם החלופה של 24 שנכנסת לתל אביב במחלף גלילות לנמיר - לא עושה שימוש במפרקיות.
&nbsp
דר"א, ההאיזור של מכללת לוינסקי (בחלק המזרחי של דרך נמיר) שייך בכלל לרמת השרון.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אין מפרקיות כלל בקווי השרון הדרומי

אם יש מפרקיות שנכנסות לתל אביב מדרך נמיר, מדובר רק על קווים
501,502 שאין לי מושג מה קורה איתם בשעות הבוקר ואם יש מצב שהם מופעלים על ידי מפרקיות בבוקר.
&nbsp
מעבר להם, אף קו מאף נקודה צפונית כלשהי נכנס לתל אביב מדרך נמיר במפרקית. אולי בימי דן החלופה של 49 ומכיוון שמעולם לא ראיתי מפרקית בקו 24, אז גם החלופה של 24 שנכנסת לתל אביב במחלף גלילות לנמיר - לא עושה שימוש במפרקיות.
&nbsp
דר"א, ההאיזור של מכללת לוינסקי (בחלק המזרחי של דרך נמיר) שייך בכלל לרמת השרון.
אין מפרקיות כלל בקווי השרון הדרומי
 
התייחסתי לקווי עבר הירקון

אין מפרקיות כלל בקווי השרון הדרומי
התייחסתי לקווי עבר הירקון
בשרון הדרומי אכן אין מפרקיות.
501 הוא לחלוטין קו שצריך מפרקית, אבל בעיקר בגלל קטע מסלולו ברחובות צרים בהרצליה כנראה שאי אפשר

קווים 71,171,271 מעבר הירקון נכנסים מדרך נמיר לתל אביב. הם אמנם פועלים במפרקיות, אבל זה בגלל "הצד השני שלהם" (הכניסה מחולון לתל אביב בבוקר והיציאה מתל אביב לחולון אחה"צ.
 
501 ו 567 היו מתוכננים להיות מוחלפים על ידי קווים רבי-קיבולת

התייחסתי לקווי עבר הירקון
בשרון הדרומי אכן אין מפרקיות.
501 הוא לחלוטין קו שצריך מפרקית, אבל בעיקר בגלל קטע מסלולו ברחובות צרים בהרצליה כנראה שאי אפשר

קווים 71,171,271 מעבר הירקון נכנסים מדרך נמיר לתל אביב. הם אמנם פועלים במפרקיות, אבל זה בגלל "הצד השני שלהם" (הכניסה מחולון לתל אביב בבוקר והיציאה מתל אביב לחולון אחה"צ.
501 ו 567 היו מתוכננים להיות מוחלפים על ידי קווים רבי-קיבולת
אבל התכנון הזה נגוז (לפחות בטווח הנראה לעין) יחד עם הקו הורוד.
 

אורי404

New member
היה שימוש בעבר במפרקיות בקו 501

התייחסתי לקווי עבר הירקון
בשרון הדרומי אכן אין מפרקיות.
501 הוא לחלוטין קו שצריך מפרקית, אבל בעיקר בגלל קטע מסלולו ברחובות צרים בהרצליה כנראה שאי אפשר

קווים 71,171,271 מעבר הירקון נכנסים מדרך נמיר לתל אביב. הם אמנם פועלים במפרקיות, אבל זה בגלל "הצד השני שלהם" (הכניסה מחולון לתל אביב בבוקר והיציאה מתל אביב לחולון אחה"צ.
היה שימוש בעבר במפרקיות בקו 501
גם בקו 29 עד סוף שנות התשעים או תחילת האלפיים היה שימוש במפרקיות. שני אלה נוסעים ברחובות צרים בהרצליה. גם כש"דן" הפעילו את קווים 48 או 247 היה לפעמים שימוש במפרקיות. כל הקווים האלה נסעו באזור בן גוריון, סוקולוב, הרב קוק והסביבה. כך שמבחינה טכנית ניתן להפעיל מפרקיות בכל הקווים האלה ובתוכם 501.
 

olli3

New member
מנהל
גם 274 לא פעם מפרקית, אבל גם לא ממש פועל בבוקר מוקדם.

התייחסתי לקווי עבר הירקון
בשרון הדרומי אכן אין מפרקיות.
501 הוא לחלוטין קו שצריך מפרקית, אבל בעיקר בגלל קטע מסלולו ברחובות צרים בהרצליה כנראה שאי אפשר

קווים 71,171,271 מעבר הירקון נכנסים מדרך נמיר לתל אביב. הם אמנם פועלים במפרקיות, אבל זה בגלל "הצד השני שלהם" (הכניסה מחולון לתל אביב בבוקר והיציאה מתל אביב לחולון אחה"צ.
גם 274 לא פעם מפרקית, אבל גם לא ממש פועל בבוקר מוקדם.
מעבר לכך וכמו שאורי כתב, 29 ו501 היו פועלים עם מפרקיות, לא באופן סדיר אבל ב501 זה היה אפילו נפוץ יותר.
&nbsp
בימים ש29 היה הקו היחיד שקישר בין הרצליה לכפר סבא - הוא בהחלט היה צריך מפרקיות וזה היה חסר כשמטרופולין החלה להפעיל אותו.
&nbsp
יש את הטענה הנפוצה שמפרקיות ותמח"ת לא הולכים ביחד וזה קצת מוזר כי 501 היה פועל על מפרקיות לא מעט ובשישי ומוצ"ש ניתן לראות מפרקית על קווים כמו 201 ואפילו 301 (שאם היא הגיעה לאשקלון איכשהו זה בטוח לא מנקודה דורמית לאשקלון, משמע הגיע איכשהו מהמרכז וחייבת לחזור, דבר שאומר שסביר שהיא יצאה מהתמח"ת כקו 301).
&nbsp
התמח"ת לטעמי מותאמת למפרקיות, בתמח"ת אין רק רציפי שיניים שבעייתים יותר למפרקית מן הסתם וגם לתנועה במרכזית (בולטים הרבה החוצה מהשטח המוקצה לאוטובוס ברציף).
&nbsp
בקיצור, כנראה שאפשר וכנראה שזה מצריך תזוזת רציפים בתמח"ת, אבל זה לא נורא.
 

אורי404

New member
מפרקיות

גם 274 לא פעם מפרקית, אבל גם לא ממש פועל בבוקר מוקדם.
מעבר לכך וכמו שאורי כתב, 29 ו501 היו פועלים עם מפרקיות, לא באופן סדיר אבל ב501 זה היה אפילו נפוץ יותר.
&nbsp
בימים ש29 היה הקו היחיד שקישר בין הרצליה לכפר סבא - הוא בהחלט היה צריך מפרקיות וזה היה חסר כשמטרופולין החלה להפעיל אותו.
&nbsp
יש את הטענה הנפוצה שמפרקיות ותמח"ת לא הולכים ביחד וזה קצת מוזר כי 501 היה פועל על מפרקיות לא מעט ובשישי ומוצ"ש ניתן לראות מפרקית על קווים כמו 201 ואפילו 301 (שאם היא הגיעה לאשקלון איכשהו זה בטוח לא מנקודה דורמית לאשקלון, משמע הגיע איכשהו מהמרכז וחייבת לחזור, דבר שאומר שסביר שהיא יצאה מהתמח"ת כקו 301).
&nbsp
התמח"ת לטעמי מותאמת למפרקיות, בתמח"ת אין רק רציפי שיניים שבעייתים יותר למפרקית מן הסתם וגם לתנועה במרכזית (בולטים הרבה החוצה מהשטח המוקצה לאוטובוס ברציף).
&nbsp
בקיצור, כנראה שאפשר וכנראה שזה מצריך תזוזת רציפים בתמח"ת, אבל זה לא נורא.
מפרקיות
קו 274 - דווקא כמעט תמיד אני רואה בו מפרקיות. לא ממש זכור לי שראיתי אוטובוס רגיל.

קו 501 - עד סוף התשעים אם אני לא טועה, הייתה מפרקית מרצדס O405 או שתיים קבועות בקו.

קו 29 - עוד הרבה לפני ש"מטרופולין" הפעילו אותו, הפסיקו לפעול מפרקיות. זה היה בין 1999 ל-2001.

תחנה מרכזית תל אביב - כאמור בקו 501 פעלה מפרקית. גם בקווים 51 ו-70 היו פעולות (ואולי עדיין) מפרקיות בחלק מהמקרים. גם בקו 112 פועלת מפרקית קבועה. כלומר מבחינה טכנית ניתן להפעיל מפרקיות בתחנה המרכזית בתל אביב.
 
התמח"ת זה פתיר

גם 274 לא פעם מפרקית, אבל גם לא ממש פועל בבוקר מוקדם.
מעבר לכך וכמו שאורי כתב, 29 ו501 היו פועלים עם מפרקיות, לא באופן סדיר אבל ב501 זה היה אפילו נפוץ יותר.
&nbsp
בימים ש29 היה הקו היחיד שקישר בין הרצליה לכפר סבא - הוא בהחלט היה צריך מפרקיות וזה היה חסר כשמטרופולין החלה להפעיל אותו.
&nbsp
יש את הטענה הנפוצה שמפרקיות ותמח"ת לא הולכים ביחד וזה קצת מוזר כי 501 היה פועל על מפרקיות לא מעט ובשישי ומוצ"ש ניתן לראות מפרקית על קווים כמו 201 ואפילו 301 (שאם היא הגיעה לאשקלון איכשהו זה בטוח לא מנקודה דורמית לאשקלון, משמע הגיע איכשהו מהמרכז וחייבת לחזור, דבר שאומר שסביר שהיא יצאה מהתמח"ת כקו 301).
&nbsp
התמח"ת לטעמי מותאמת למפרקיות, בתמח"ת אין רק רציפי שיניים שבעייתים יותר למפרקית מן הסתם וגם לתנועה במרכזית (בולטים הרבה החוצה מהשטח המוקצה לאוטובוס ברציף).
&nbsp
בקיצור, כנראה שאפשר וכנראה שזה מצריך תזוזת רציפים בתמח"ת, אבל זה לא נורא.
התמח"ת זה פתיר
אני חושב שנאלצו להפסיק להפעיל מרפקיות בקווים האלה כשעיריית הרצליה עשתה עבודות ברחוב סוקולוב שבמסגרתן הרחיבו מדרכות והצרו נתיבים, אבל שימרו חניות,
בגדול מפרקית עוברת בכל מקום שאוטובוס רגיל עובר. אז כנראה כן אפשר.
 

olli3

New member
מנהל
הייתי נוסע בקו 29 מפרקית בימי אגד בשנת 2007 ו2008 בשישי.

התמח"ת זה פתיר
אני חושב שנאלצו להפסיק להפעיל מרפקיות בקווים האלה כשעיריית הרצליה עשתה עבודות ברחוב סוקולוב שבמסגרתן הרחיבו מדרכות והצרו נתיבים, אבל שימרו חניות,
בגדול מפרקית עוברת בכל מקום שאוטובוס רגיל עובר. אז כנראה כן אפשר.
הייתי נוסע בקו 29 מפרקית בימי אגד בשנת 2007 ו2008 בשישי.
כידוע, סידורי שישי שונים מימים רגילים.
&nbsp
כבר אז ממה שזכור לי היו את העבודות בסוקולוב שאם אני לא טועה כבר הסתיימו, לא זוכר במדויק, עבר עשור.
&nbsp
אז אף אחד לא דאג במכרז ש501 יהיה מפרקית, זה מה שאני מבין. זה אחד המכרזים הבודדים שלא קראתי אותו לעומק.
 
לא. הוא לא מפרקי

הייתי נוסע בקו 29 מפרקית בימי אגד בשנת 2007 ו2008 בשישי.
כידוע, סידורי שישי שונים מימים רגילים.
&nbsp
כבר אז ממה שזכור לי היו את העבודות בסוקולוב שאם אני לא טועה כבר הסתיימו, לא זוכר במדויק, עבר עשור.
&nbsp
אז אף אחד לא דאג במכרז ש501 יהיה מפרקית, זה מה שאני מבין. זה אחד המכרזים הבודדים שלא קראתי אותו לעומק.
לא. הוא לא מפרקי
המכרז הראשון עם מפרקיות הוא מכרז ביתר עילית שיצא אחריו (אם כי ייושם לפניו בגלל העיכובים המשפטיים).

אני כבר נוסע ב-501 מעל 7 שנים, ולא ראיתי בו אף פעם מפרקי. לא ידעתי שפעם הופעל בכזו.
אגד משתמשים בצי משולב של עירוני ובינעירוני (בניגוד לרישיון הקו). במכרז הוחלט שהוא יהיה עירוני.
האפשורת להפוך אותו למפרקי בהמשך קיימת, אבל כמובן קשה יותר ליישום אם זה לא מראש במכרז.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה