בשעה טובה!איזה יופי! הפעם בהנע עצמי,

מצב
הנושא נעול.
בשעה טובה!איזה יופי! הפעם בהנע עצמי,

בשעה טובה!איזה יופי! הפעם בהנע עצמי,
קטר 3001 וקטר 3002 על מסלול הנסויים ב VELIM/צ'כיה ב 7 ליולי 2017.

 

GLSRA

Active member
איזה יופי של תמונה ......

בשעה טובה!איזה יופי! הפעם בהנע עצמי,
קטר 3001 וקטר 3002 על מסלול הנסויים ב VELIM/צ'כיה ב 7 ליולי 2017.
איזה יופי של תמונה ......
ובכל זאת הזמן רץ ונראה כבלתי אפשרי לחלוטין להתכנס למרץ 2018.
גם מרץ 2019 כבר מתחיל להראות לא ריאלי .....
 
אתה צודק, זה ״ספור״; הנה הודאות/הודעות של ר״י בנושא:

איזה יופי של תמונה ......
ובכל זאת הזמן רץ ונראה כבלתי אפשרי לחלוטין להתכנס למרץ 2018.
גם מרץ 2019 כבר מתחיל להראות לא ריאלי .....
אתה צודק, זה ״ספור״; הנה הודאות/הודעות של ר״י בנושא:
״מקורות שונים בענף״ מעריכים כי הרכבת החשמלית הראשונה י״ם-הרצליה, תצא לדרך לקראת 2019(״הארץ״ 05.03.2017)
ו ״גורמי מקצוע״ טוענים בהתמדה שלוח הזמנים אינו ריאלי ושצפוי עיכוב של חצי שנה לפחות(״גלובס״ 09.07.2017).

״מקורות שונים בענף״ = ״גורמי מקצוע״ = רכבת ישראל, בכתב מוצפן.

בוא נסכים גם שבנושא חשמול רכבות, יש עדיין חוסר משווע בכ״א מקצועי; בימים אלה ראיתי שוב מודעות מהסוג הרשום להלן (WSP היא חברת היעוץ של ר״י).

https://www.jobmaster.co.il/code/check/checkhevra.asp?cs=ACBENCRSKLTVBBSPJILUDCUFU
 

GLSRA

Active member
אפשר פשוט לחשב אחורה

אתה צודק, זה ״ספור״; הנה הודאות/הודעות של ר״י בנושא:
״מקורות שונים בענף״ מעריכים כי הרכבת החשמלית הראשונה י״ם-הרצליה, תצא לדרך לקראת 2019(״הארץ״ 05.03.2017)
ו ״גורמי מקצוע״ טוענים בהתמדה שלוח הזמנים אינו ריאלי ושצפוי עיכוב של חצי שנה לפחות(״גלובס״ 09.07.2017).

״מקורות שונים בענף״ = ״גורמי מקצוע״ = רכבת ישראל, בכתב מוצפן.

בוא נסכים גם שבנושא חשמול רכבות, יש עדיין חוסר משווע בכ״א מקצועי; בימים אלה ראיתי שוב מודעות מהסוג הרשום להלן (WSP היא חברת היעוץ של ר״י).

https://www.jobmaster.co.il/code/check/checkhevra.asp?cs=ACBENCRSKLTVBBSPJILUDCUFU
אפשר פשוט לחשב אחורה
למשל בקו הנגב עברו מספר חודשים מרגע שהסתיימו העבודות ועד לנסיעה המסחרית הראשונה.
הקו לירושלים הוא מורכב פי כמה וכמה.
1. תחנות ההשנאה עדיין לא הוקמו (ברובן העבודות בקושי החלו)
2. פריסת החשמולת עדיין מטר אחד לא סלול למעט בחלק מאחת המנהרות שבהם מותקנו חלק מהאביזרים והקטע הקצר שבין גשר 1 לגשר 6 שבו נפרסו העמודים.
3. עדיין לא הגיע ולו קטר אחד לארץ. יש להניח שקליטת ציוד שכזה אורך מספר חודשים.
4. כל מתחם התחזוקה בלוד לא ערוך לקליטת ציוד נייד חשמלי. התפעול והתחזוקה של ציוד נייד ללא תשתית חשמל עד ללוד תיהיה על סף הבלתי אפשרית - או לחילופין סיוט תפעולי.
5. הכשרת נהגים למיטב הבנתי עדיין לא החלה - ממקור מהימן (נהג קטר וותיק - נכון לאמצע חודש יוני).

די לזרות חול בעיניי הציבור - 2019 הוא על סף הריאלי ! בוא נקווה כולנו שלא נגיע ל- 2020.
 

matrix200200

Active member
פה אני חושב שאתה קצת מגזים

אפשר פשוט לחשב אחורה
למשל בקו הנגב עברו מספר חודשים מרגע שהסתיימו העבודות ועד לנסיעה המסחרית הראשונה.
הקו לירושלים הוא מורכב פי כמה וכמה.
1. תחנות ההשנאה עדיין לא הוקמו (ברובן העבודות בקושי החלו)
2. פריסת החשמולת עדיין מטר אחד לא סלול למעט בחלק מאחת המנהרות שבהם מותקנו חלק מהאביזרים והקטע הקצר שבין גשר 1 לגשר 6 שבו נפרסו העמודים.
3. עדיין לא הגיע ולו קטר אחד לארץ. יש להניח שקליטת ציוד שכזה אורך מספר חודשים.
4. כל מתחם התחזוקה בלוד לא ערוך לקליטת ציוד נייד חשמלי. התפעול והתחזוקה של ציוד נייד ללא תשתית חשמל עד ללוד תיהיה על סף הבלתי אפשרית - או לחילופין סיוט תפעולי.
5. הכשרת נהגים למיטב הבנתי עדיין לא החלה - ממקור מהימן (נהג קטר וותיק - נכון לאמצע חודש יוני).

די לזרות חול בעיניי הציבור - 2019 הוא על סף הריאלי ! בוא נקווה כולנו שלא נגיע ל- 2020.
פה אני חושב שאתה קצת מגזים
1. תחנות השנאה, זה לא דבר כל כך מורכב מבחינה הנדסית.
מדובר בסה"כ בקופסאות בטון עם שנאים בפנים.
השאלה היא רק עניין הזמינות של הציוד החשמלי הנחוץ.

2. העיכובים לא נבעו בשום שלב מבעיות הנסדיות אלה איטיות בהנפקת אישורים ובעיה עם הסכסוך המשפטי.
כרגע שהבעייה השנייה נפטרה, זה רק עניין של הנפקה של אישורי בנייה בזמן.
הבעייה היא בעיקר בקטע של המסילה הפעילה.
זה כנראה החלק הכי בעייתי שעלול לגרום לעיכובים.

3. שני הקטרים הראשונים כבר מבצעים נסיעות מבחן.
כמה זמן לוקח לייצר אחד כזה וכמה נחוץ בהתחלה אם ירצו להפעיל את הקו במתכונת מצומצמת של נניח רכבת לשעה?

4. זה אולי בעיה, אבל אם ירצו, יעשו פיתרון מאולתר לכמה חודשים ראשונים של הפעלה.

5. הכשרה כזאת לא צריכה לקחת יותר מחצי שנה לדעתי.

רוב הדברים שציינת אפשר לעשות במקביל והחלק היחיד שהוא קריטי זה חשמול המסילה הפעילה (כי היא תצריך כנראה הרבה השבתות).
יהיה כנראה איחור אבל יותר משנה כפי שאתה מתאר נראה לי מוגזם.
 
תחנות השנאה רכבתיות בכל זאת קצת מיוחדות, ראה תמונה לדוגמה

פה אני חושב שאתה קצת מגזים
1. תחנות השנאה, זה לא דבר כל כך מורכב מבחינה הנדסית.
מדובר בסה"כ בקופסאות בטון עם שנאים בפנים.
השאלה היא רק עניין הזמינות של הציוד החשמלי הנחוץ.

2. העיכובים לא נבעו בשום שלב מבעיות הנסדיות אלה איטיות בהנפקת אישורים ובעיה עם הסכסוך המשפטי.
כרגע שהבעייה השנייה נפטרה, זה רק עניין של הנפקה של אישורי בנייה בזמן.
הבעייה היא בעיקר בקטע של המסילה הפעילה.
זה כנראה החלק הכי בעייתי שעלול לגרום לעיכובים.

3. שני הקטרים הראשונים כבר מבצעים נסיעות מבחן.
כמה זמן לוקח לייצר אחד כזה וכמה נחוץ בהתחלה אם ירצו להפעיל את הקו במתכונת מצומצמת של נניח רכבת לשעה?

4. זה אולי בעיה, אבל אם ירצו, יעשו פיתרון מאולתר לכמה חודשים ראשונים של הפעלה.

5. הכשרה כזאת לא צריכה לקחת יותר מחצי שנה לדעתי.

רוב הדברים שציינת אפשר לעשות במקביל והחלק היחיד שהוא קריטי זה חשמול המסילה הפעילה (כי היא תצריך כנראה הרבה השבתות).
יהיה כנראה איחור אבל יותר משנה כפי שאתה מתאר נראה לי מוגזם.
תחנות השנאה רכבתיות בכל זאת קצת מיוחדות, ראה תמונה לדוגמה

 

matrix200200

Active member
אני לא מהנדס חשמל, אבל בכנות לא רואה משהוא מיוחד בתמונה

תחנות השנאה רכבתיות בכל זאת קצת מיוחדות, ראה תמונה לדוגמה
אני לא מהנדס חשמל, אבל בכנות לא רואה משהוא מיוחד בתמונה
נראה פחות או יותר כמו כל תחנת השנאה.
מצריך קו מתח גבוה ליד, מספר שנאים גדולים, מבנה שו"ב וגידור.
מה פיספסתי?
 

GLSRA

Active member
matrix200200 - אבקש רק לחדד

פה אני חושב שאתה קצת מגזים
1. תחנות השנאה, זה לא דבר כל כך מורכב מבחינה הנדסית.
מדובר בסה"כ בקופסאות בטון עם שנאים בפנים.
השאלה היא רק עניין הזמינות של הציוד החשמלי הנחוץ.

2. העיכובים לא נבעו בשום שלב מבעיות הנסדיות אלה איטיות בהנפקת אישורים ובעיה עם הסכסוך המשפטי.
כרגע שהבעייה השנייה נפטרה, זה רק עניין של הנפקה של אישורי בנייה בזמן.
הבעייה היא בעיקר בקטע של המסילה הפעילה.
זה כנראה החלק הכי בעייתי שעלול לגרום לעיכובים.

3. שני הקטרים הראשונים כבר מבצעים נסיעות מבחן.
כמה זמן לוקח לייצר אחד כזה וכמה נחוץ בהתחלה אם ירצו להפעיל את הקו במתכונת מצומצמת של נניח רכבת לשעה?

4. זה אולי בעיה, אבל אם ירצו, יעשו פיתרון מאולתר לכמה חודשים ראשונים של הפעלה.

5. הכשרה כזאת לא צריכה לקחת יותר מחצי שנה לדעתי.

רוב הדברים שציינת אפשר לעשות במקביל והחלק היחיד שהוא קריטי זה חשמול המסילה הפעילה (כי היא תצריך כנראה הרבה השבתות).
יהיה כנראה איחור אבל יותר משנה כפי שאתה מתאר נראה לי מוגזם.
matrix200200 - אבקש רק לחדד
אני באמת לא רוצה להתווכח מי צודק ומי לא.
אני חולם, מפנתז, מייחל להפעלת הקו מוקדם ככל האפשר.
אני יודע שכולם "בסדר" ואף אחד לא אשם. השיטה שבה מתנהלים מכרזים בארץ תוקעת תהליכים, הספקים לעולם לא מכבדים את החלטות המזמין ומיד ניגשים לבתי משפט וכל דבר מקבל עיכוב של שנתיים לפחות.

היום, אנחנו בפני שוקת שבורה, וכבר לא יכולים לעמוד בלוחות הזמנים וחבל מאוד.
אני לגמרי מסכים שהפריסה של החשמולת היא צוואר הבקבוק ושם מעבר להתקנה על מסילה פעילה יש לנו בעייה לעבודה בסופי שבוע.

אם נושא העבודה בסופ"ש לא תיפתר זו תיהיה בכלל מכה נוראית ללוחות הזמנים.
אתה צודק שכל הפעולות יכולות להתבצע במקביל אך הן לא רק יכולות להתבצע במקביל הן חייבות להתבצע במקביל.

אני אגב חושב שכאשר הכריזו על מרץ 2018 כמועד הפתיחה עדיין היה אפשר לעמוד בתאריך הזה אך הנסיבות והעיכובים (בעיקר סביב מכרזים, בחירת ספקים וסוגיות משפטיות) לא איפשרו לעמוד בלוחות הזמנים הללו.

ימים יגידו אם צדקתי או לא, ואמן הלוואי וטעיתי. אני אומר עמוק ב 2019 אבל לצערי אני לא עלול עדיין לטעות.

העובדה שמספר קטרים חשמליים יגיעו לארץ רק מטשטשת את התמונה הגדולה.
 

matrix200200

Active member


matrix200200 - אבקש רק לחדד
אני באמת לא רוצה להתווכח מי צודק ומי לא.
אני חולם, מפנתז, מייחל להפעלת הקו מוקדם ככל האפשר.
אני יודע שכולם "בסדר" ואף אחד לא אשם. השיטה שבה מתנהלים מכרזים בארץ תוקעת תהליכים, הספקים לעולם לא מכבדים את החלטות המזמין ומיד ניגשים לבתי משפט וכל דבר מקבל עיכוב של שנתיים לפחות.

היום, אנחנו בפני שוקת שבורה, וכבר לא יכולים לעמוד בלוחות הזמנים וחבל מאוד.
אני לגמרי מסכים שהפריסה של החשמולת היא צוואר הבקבוק ושם מעבר להתקנה על מסילה פעילה יש לנו בעייה לעבודה בסופי שבוע.

אם נושא העבודה בסופ"ש לא תיפתר זו תיהיה בכלל מכה נוראית ללוחות הזמנים.
אתה צודק שכל הפעולות יכולות להתבצע במקביל אך הן לא רק יכולות להתבצע במקביל הן חייבות להתבצע במקביל.

אני אגב חושב שכאשר הכריזו על מרץ 2018 כמועד הפתיחה עדיין היה אפשר לעמוד בתאריך הזה אך הנסיבות והעיכובים (בעיקר סביב מכרזים, בחירת ספקים וסוגיות משפטיות) לא איפשרו לעמוד בלוחות הזמנים הללו.

ימים יגידו אם צדקתי או לא, ואמן הלוואי וטעיתי. אני אומר עמוק ב 2019 אבל לצערי אני לא עלול עדיין לטעות.

העובדה שמספר קטרים חשמליים יגיעו לארץ רק מטשטשת את התמונה הגדולה.
 
לא שייך, אבל מענין, לקבלת מושג.

אפשר פשוט לחשב אחורה
למשל בקו הנגב עברו מספר חודשים מרגע שהסתיימו העבודות ועד לנסיעה המסחרית הראשונה.
הקו לירושלים הוא מורכב פי כמה וכמה.
1. תחנות ההשנאה עדיין לא הוקמו (ברובן העבודות בקושי החלו)
2. פריסת החשמולת עדיין מטר אחד לא סלול למעט בחלק מאחת המנהרות שבהם מותקנו חלק מהאביזרים והקטע הקצר שבין גשר 1 לגשר 6 שבו נפרסו העמודים.
3. עדיין לא הגיע ולו קטר אחד לארץ. יש להניח שקליטת ציוד שכזה אורך מספר חודשים.
4. כל מתחם התחזוקה בלוד לא ערוך לקליטת ציוד נייד חשמלי. התפעול והתחזוקה של ציוד נייד ללא תשתית חשמל עד ללוד תיהיה על סף הבלתי אפשרית - או לחילופין סיוט תפעולי.
5. הכשרת נהגים למיטב הבנתי עדיין לא החלה - ממקור מהימן (נהג קטר וותיק - נכון לאמצע חודש יוני).

די לזרות חול בעיניי הציבור - 2019 הוא על סף הריאלי ! בוא נקווה כולנו שלא נגיע ל- 2020.
לא שייך, אבל מענין, לקבלת מושג.
לפני 10 ימים נחנך בצרפת הקו המהיר ביותר באירופה(רוב המסלול ב 320קמ״ש) Paris-Bordeaux, אתה יודע מתי החשמולת שלו חוברה לרשת ההזנה ?
יוני 2016 ! 13 חודשים לפני הפתיחה המסחרית !
סביר שזה סדר גודל הזמן שידרש גם בארץ ( אולי קצת פחות ???).
אגב, בעתונות נכתב שבמסגרת הצעת הפשרה לחשמול בין SEMI ל ALSTOM, האחרונה תספק את 14 התה״רים, כך שבנתיים ייצורן טרם התחיל.
אז 2020 ?!?!?!?!
קטרים חשמליים בכמות מספיקה דווקא יגיעו בתחילת 2018, אבל 330 הקרונועים החשמליים המובטחים לתגבור הצי של ר״י עדיין בספק; המכרז נסגר בדיוק לפני שנה ועדיין לא פורסם אפילו שם הזוכה וכאשר הוא יפורסם סביר להניח שיהיה צורך בעוד חצי שנה להוצאת ההזמנה + שנתיים להספקה בארץ.
 

GLSRA

Active member
קרונות זו כמובן בעיה אבל לדעתי בסדר חשיבות מופחת

לא שייך, אבל מענין, לקבלת מושג.
לפני 10 ימים נחנך בצרפת הקו המהיר ביותר באירופה(רוב המסלול ב 320קמ״ש) Paris-Bordeaux, אתה יודע מתי החשמולת שלו חוברה לרשת ההזנה ?
יוני 2016 ! 13 חודשים לפני הפתיחה המסחרית !
סביר שזה סדר גודל הזמן שידרש גם בארץ ( אולי קצת פחות ???).
אגב, בעתונות נכתב שבמסגרת הצעת הפשרה לחשמול בין SEMI ל ALSTOM, האחרונה תספק את 14 התה״רים, כך שבנתיים ייצורן טרם התחיל.
אז 2020 ?!?!?!?!
קטרים חשמליים בכמות מספיקה דווקא יגיעו בתחילת 2018, אבל 330 הקרונועים החשמליים המובטחים לתגבור הצי של ר״י עדיין בספק; המכרז נסגר בדיוק לפני שנה ועדיין לא פורסם אפילו שם הזוכה וכאשר הוא יפורסם סביר להניח שיהיה צורך בעוד חצי שנה להוצאת ההזמנה + שנתיים להספקה בארץ.
קרונות זו כמובן בעיה אבל לדעתי בסדר חשיבות מופחת
קטרים יגיעו וודאי חלקם לארץ כבר השנה אבל זה כמובן לא מספיק....
 
הערתי על קרונות (או על מחסור קרונות)

קרונות זו כמובן בעיה אבל לדעתי בסדר חשיבות מופחת
קטרים יגיעו וודאי חלקם לארץ כבר השנה אבל זה כמובן לא מספיק....
הערתי על קרונות (או על מחסור קרונות)
אני חושב שענין הקרונועים החשמליים חשוב; לא מפסיקים לדווח לאחרונה שצי הקרונות של הרכבת יגדל ב 65%,
מ 520 ל 850, מתמטית זה נכון אבל בפועל מועד ההגדלה עדיין רחוק כל עוד הם לא הוזמנו.
אני אפילו חושב שעם הפעלת A1 עם 3 רכבות לשעה(כפי שפורסם לא פעם) לכל כוון י״ם-הרצליה, יהיה צורך במשהו כמו 70 קרונות(TWINDEXX 8 לכל רכבת) שילקחו מתוך סה״כ ה 520 הקיימים, מה שבמילים אחרות אומר, שלתקופה מסוימת, הצי של ר״י עבור הקוים הקיימים היום אפילו ירד ב 13%, עד להודעה חדשה!
 

matrix200200

Active member
ניחוש שלי, הם יעשו איזו "נסיעת מבחן" עם השר

איזה יופי של תמונה ......
ובכל זאת הזמן רץ ונראה כבלתי אפשרי לחלוטין להתכנס למרץ 2018.
גם מרץ 2019 כבר מתחיל להראות לא ריאלי .....
ניחוש שלי, הם יעשו איזו "נסיעת מבחן" עם השר
משהוא בסגנון הנסיעה מתחנת האומה עד נתב"ג או משהוא כזה.
נדמה לי שזה אפשרי עד מרץ.
ללא קשר איחור של חצי שנה (אם זה אכן יסתכם בחצי שנה) זה יחסית לא כל כך נורא.
 

25306yosef

New member
ניחוש שלי, הם יעשו את נסיעת המבחן גם עם עדי אלדר

ניחוש שלי, הם יעשו איזו "נסיעת מבחן" עם השר
משהוא בסגנון הנסיעה מתחנת האומה עד נתב"ג או משהוא כזה.
נדמה לי שזה אפשרי עד מרץ.
ללא קשר איחור של חצי שנה (אם זה אכן יסתכם בחצי שנה) זה יחסית לא כל כך נורא.
ניחוש שלי, הם יעשו את נסיעת המבחן גם עם עדי אלדר
הרי שר התחבורה (ליכוד) הוא חבר טוב של ראש עיריית כרמיאל מר עדי אלדר (עבודה).

ויתכן שאולי נסיעת המבחן הזו תהיה בחודש אוקטובר 2018, כך שעדי אלדר יוכל להשתמש גם בתמונות מנסיעת המבחן לצורך תעמולת הבחירות שלו לראשות העיר כרמיאל, בחירות שיתקיימו באוקטובר 2018.
 

GLSRA

Active member
נסיעת מבחן של קטר חשמלי שייסע באופן "עצמוני" באוקטובר 2018

ניחוש שלי, הם יעשו איזו "נסיעת מבחן" עם השר
משהוא בסגנון הנסיעה מתחנת האומה עד נתב"ג או משהוא כזה.
נדמה לי שזה אפשרי עד מרץ.
ללא קשר איחור של חצי שנה (אם זה אכן יסתכם בחצי שנה) זה יחסית לא כל כך נורא.
נסיעת מבחן של קטר חשמלי שייסע באופן "עצמוני" באוקטובר 2018
על קטע תחנת האומה עד למחלף ענבה למשל זה יכול עדיין להתרחש. וזה לא סותר את מה שכתבתי קודם בפוסט אחר. במקרה זה לא מדובר בהפעלה מסחרית ולא על כל הקטע מירושלים עד הרצליה.
 

matrix200200

Active member
ברור

נסיעת מבחן של קטר חשמלי שייסע באופן "עצמוני" באוקטובר 2018
על קטע תחנת האומה עד למחלף ענבה למשל זה יכול עדיין להתרחש. וזה לא סותר את מה שכתבתי קודם בפוסט אחר. במקרה זה לא מדובר בהפעלה מסחרית ולא על כל הקטע מירושלים עד הרצליה.
ברור
רק ניסיתי "לרבע את המעגל" ולהראות כיצד השר כץ יוכל גם לגזור את הסרט בזמן ועדיין לא לפתוח את הקו במלואו.
נעשה דבר דומה עם הקו לכרמיאל כמדומני, אז למה לא לחזור על מה שעובד.
 
חדש!

איזה יופי של תמונה ......
ובכל זאת הזמן רץ ונראה כבלתי אפשרי לחלוטין להתכנס למרץ 2018.
גם מרץ 2019 כבר מתחיל להראות לא ריאלי .....
חדש!

http://www.bahnbilder.de/bild/israe...-2/1026636/3002-mit-3001-am-07072017-auf.html

בתמונה הראשונה(שכבר פורסמה בפורום) ה-3002 כנראה רק גורר את ה-3001 למרות ש הפנטוגרף שלו גם כן מורם(אבל אני לא בטוח). הנהג נמצא בתא מספר 2 של ה-3002.
בתמונה השניה ה-3001 וה-3002 מחוברים בהנע כפול(אני גם לא בטוח). הנהג נמצא בתא מספר 1 של ה-3001.
 

Bus Nerd

Active member
שני פנטוגרפים מורמים זה לא בעייתי? יוצר סיכון לגלים עומדים

חדש!

http://www.bahnbilder.de/bild/israe...-2/1026636/3002-mit-3001-am-07072017-auf.html

בתמונה הראשונה(שכבר פורסמה בפורום) ה-3002 כנראה רק גורר את ה-3001 למרות ש הפנטוגרף שלו גם כן מורם(אבל אני לא בטוח). הנהג נמצא בתא מספר 2 של ה-3002.
בתמונה השניה ה-3001 וה-3002 מחוברים בהנע כפול(אני גם לא בטוח). הנהג נמצא בתא מספר 1 של ה-3001.
שני פנטוגרפים מורמים זה לא בעייתי? יוצר סיכון לגלים עומדים
 
אתה צודק, יש כנראה בעיה

שני פנטוגרפים מורמים זה לא בעייתי? יוצר סיכון לגלים עומדים
אתה צודק, יש כנראה בעיה

מהמעט הידוע לי בנושא הייתי אומר שכאשר 2 פנטוגרפים(כמו שבתמונה השניה) מורמים, אז מגבילים את מהירות הנסיעה(100קמ״ש?) וכאשר מרימים 2 פנטוגרפים צמודים(האחורי של הקטר הראשון והקידמי של הקטר השני), אז הגבלת המהירות עוד יותר משמעותית(70-80קמ״ש?).
אגב יש עוד קטר שיצא מייצור,מספרו 3003, פה ושם נרמז שהוא מיועד להדרכה(איפה ולמי?) ושקטרים נוספים יהיו מוכנים רק ב 2018.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה