מישהו יודע איפה יש תחנות תפעוליות במסילת הנגב ומסילת כרמיאל?

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
רוצה לבדוק אם הבנתי:

מטרת המסילות הקצרות עם האוטם
המטרה של המסילות הקצרות היא למנוע מרכבת או מקרון שהושאר בודד על המסילה לגלוש למסילת רכבת ראשית.

במקרה והנהג לא עוצר בסימנור אדום או במקרה וקרון בודד שהושאר בתחנה מתחיל לזוז (קיים רבות בעיתוקים של רכבות משא), המסילה הקצרה תמנע גלישה לקו רכבת פעיל ותמנע תאונה.

זאת ועוד, המסילה הקצרה הזו משמשת פעמים רבות לצורך דיור של כלים הנדסיים כמו קרונית מנוע, מווסת רבד, מכונת הידוק, וכו...
רוצה לבדוק אם הבנתי:
כאשר הסימנור בכניסה מעקלתון למסילה ראשית הוא אדום - האם המסוט מכוון אוטומטית למסילה הקצרה ללא מוצא?

לגבי אוטם מסילה - מה קורה כאשר ציוד נייד נע במהירות איטית של עד 40-50 קמ"ש נגיד (כי הרגע הוא התחיל לנסוע) מעקלתון למסילה הקצרה הזאת עם האוטם? האם אוטמי מסילה הם מספיק חזקים כדי למנוע שימוט? מה יקרה לאוטם, למסילה ולציוד הנייד?
 

25306yosef

New member
המסוט אכן מכוון תמיד רק למסילה הקצרה עם האוטם

רוצה לבדוק אם הבנתי:
כאשר הסימנור בכניסה מעקלתון למסילה ראשית הוא אדום - האם המסוט מכוון אוטומטית למסילה הקצרה ללא מוצא?

לגבי אוטם מסילה - מה קורה כאשר ציוד נייד נע במהירות איטית של עד 40-50 קמ"ש נגיד (כי הרגע הוא התחיל לנסוע) מעקלתון למסילה הקצרה הזאת עם האוטם? האם אוטמי מסילה הם מספיק חזקים כדי למנוע שימוט? מה יקרה לאוטם, למסילה ולציוד הנייד?
המסוט אכן מכוון תמיד רק למסילה הקצרה עם האוטם
רק בעת נעילת מסלול יציאה לרכבת ממסילת העקלתון המסוט זז כך שיתאפשר לרכבת לצאת ממסילת העקלתון לקו הראשי. רק לאחר שכל המסוטים זזו כראוי וננעלו, הסימנור יהפוך למצב סע (צהוב ביציאה מעקלתון). נעילת מסלול יציאה לרכבת אפשרית רק אם הקטע המסילתי פנוי מרכבת או נייד מסילתי אחר ובתנאי והמיחסם השתחרר והוא מכוון לכיוון הנסיעה. לא ניתן לבצע נעילת מסלול לרכבת במקרה והקטע המסילתי תפוס ע"י רכבת או במקרה והמיחסם עדיין נעול ולא השתחרר.

בדרך כלל רכבת לא אמורה לנסוע באדום ואם הנהג לא מציית לסימנור אז מערכת האינדוזי אמורה לעצור את הרכבת לפני האוטם. במקרה ומערכת האינדוזי לא פועלת ובהתחשב בכך שביציאה מעקלתון לקו הראשי מהירות הנסיעה המותרת נמוכה, עלול להיגרם שימוט לרכבת במקרה והנהג לא יצליח לבלום לפני הההגעה לאוטם.

האם האוטם יצליח לעצור את הרכבת? זה תלוי בערנותו של הנהג ובמהירות הנסיעה. נהג שעדיין ערני וישים לב שעשה טעות כאשר לא שם לב לסימנור, יפעיל את הבלמים ברגע שיעלה על הטעות שעשה (כאשר יראה שהרכבת ממשיכה לאוטם במקום לקו הראשי) וסביר להניח שיצליח לעצור את הרכבת לפני האוטם או יתנגש בו במהירות נסיעה נמוכה ביותר. נהג לא ערני עלול לפתח מהירות ועלול לגרום לשימוט ולאסון שעוצמתו תהיה בהתאם למהירות הנסיעה. וכל זאת כאמור במקרה ומערכת האינדוזי לא פועלת.

הרעיון של המסילה הקצרה עם האוטם הוא להסיט את הרכבת למסילה אחרת ובכך למנוע מהרכבת לגלוש למסילה הראשית ולהתנגש ברכבת שאמורה לחלוף במסילה הראשית.

נהג לא מרוכז ולא ערני עלול לפתח מהירות נסיעה גבוהה בעקלתון והדבר עלול לגרום לשימוט עוד בטרם הגיעה הרכבת לאוטם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה