מישהו יודע איפה יש תחנות תפעוליות במסילת הנגב ומסילת כרמיאל?

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
מישהו יודע איפה יש תחנות תפעוליות במסילת הנגב ומסילת כרמיאל?

מישהו יודע איפה יש תחנות תפעוליות במסילת הנגב ומסילת כרמיאל?
אני מדבר על המסילה בין אשקלון לגבעות גורל (צפונית לבאר שבע) ועל המסילה בין נעמן לכרמיאל? האם בתחנות הללו יש מסילה שלישית או שיש רק מפלגים בין המסילות הלוך ושוב? ואיפה מתוכננות להיות תחנות תפעוליות בין הוד השרון למחלף שמריהו מזרח? הוד השרון תהיה תחנה תפעולית?
 

Bus Nerd

Active member
בקו הנגב: אופקים ונתיבות. בקו לכרמיאל: כרמיאל

מישהו יודע איפה יש תחנות תפעוליות במסילת הנגב ומסילת כרמיאל?
אני מדבר על המסילה בין אשקלון לגבעות גורל (צפונית לבאר שבע) ועל המסילה בין נעמן לכרמיאל? האם בתחנות הללו יש מסילה שלישית או שיש רק מפלגים בין המסילות הלוך ושוב? ואיפה מתוכננות להיות תחנות תפעוליות בין הוד השרון למחלף שמריהו מזרח? הוד השרון תהיה תחנה תפעולית?
בקו הנגב: אופקים ונתיבות. בקו לכרמיאל: כרמיאל
באופקים שלושה רציפים, בנתיבות ארבעה. כך לפי Open Street Map.

תחנת כרמיאל גם היא תפעולית, יש לה ארבעה רציפים ואם אני זוכר נכון מפלגי דאבל קרוס ביניהם, זוכרות לי תמונות. בטוח "מאיט חלקיקים" בפורום הזה יידע להגיד בוודאות וגם לצרף תמונה.
 

aryeri

Member
על שלושתן אני יודע. אני רק לא יודע האם יש תפעוליות נוספות

בקו הנגב: אופקים ונתיבות. בקו לכרמיאל: כרמיאל
באופקים שלושה רציפים, בנתיבות ארבעה. כך לפי Open Street Map.

תחנת כרמיאל גם היא תפעולית, יש לה ארבעה רציפים ואם אני זוכר נכון מפלגי דאבל קרוס ביניהם, זוכרות לי תמונות. בטוח "מאיט חלקיקים" בפורום הזה יידע להגיד בוודאות וגם לצרף תמונה.
על שלושתן אני יודע. אני רק לא יודע האם יש תפעוליות נוספות
Open Street Map לא תמיד מעודכן מהר, אפילו לגבי קו אשקלון - באר שבע שקיים כבר כמה שנים. אפשר לראות שהתחנה התפעולית באיילון ב-A1 גם לא נמצאת.
אני שואל למשל על תחנת שדרות - הרי בהתחלה הרכבות התחילו והסתיימו בשדרות לפני שהקו המשיך דרומה. האם עד היום שדרות היא תחנה תפעולית, למרות שיש בה רק שני רציפים?
והאם יש תחנות תפעוליות נוספות לאורך הקו? בכל זאת זה איזה 60 ק"מ... מן הסתם יש עוד...
 

aryeri

Member
איך לא חשבתי על זה! Google Earth! יש תפעולית ליד גבים

על שלושתן אני יודע. אני רק לא יודע האם יש תפעוליות נוספות
Open Street Map לא תמיד מעודכן מהר, אפילו לגבי קו אשקלון - באר שבע שקיים כבר כמה שנים. אפשר לראות שהתחנה התפעולית באיילון ב-A1 גם לא נמצאת.
אני שואל למשל על תחנת שדרות - הרי בהתחלה הרכבות התחילו והסתיימו בשדרות לפני שהקו המשיך דרומה. האם עד היום שדרות היא תחנה תפעולית, למרות שיש בה רק שני רציפים?
והאם יש תחנות תפעוליות נוספות לאורך הקו? בכל זאת זה איזה 60 ק"מ... מן הסתם יש עוד...
איך לא חשבתי על זה! Google Earth! יש תפעולית ליד גבים
אני הצלחתי לזהות אותה. ליד קיבוץ גבים שדרומית לשדרות - אני מצליח לזהות תחנה תפעולית עם מסילה שלישית... השאלה היא אם גם שדרות היא תחנה תפעולית
 

25306yosef

New member
אתה יכול לראות את הכל בתצלומי אויר

איך לא חשבתי על זה! Google Earth! יש תפעולית ליד גבים
אני הצלחתי לזהות אותה. ליד קיבוץ גבים שדרומית לשדרות - אני מצליח לזהות תחנה תפעולית עם מסילה שלישית... השאלה היא אם גם שדרות היא תחנה תפעולית
אתה יכול לראות את הכל בתצלומי אויר
ובתנאי שקיימים באינטרנט תצלומי אויר עדכניים.

בתחנה תפעולית צריכים להיות מפלגים בשני צדדיה עם אפשרות לביצוע עיתוקים בתחנה. בתחנה תפעולית יכולות להיות רק שתי מסילות ואין חובה למסילה שלישית או יותר.

המטרות של תחנה תפעולית הן:

1. שחרור קטע מסילתי ושחרור המיחסם בין שתי תחנות תפעוליות סמוכות. שחרור המיחסם זה דבר חשוב מאוד בתפעול רכבות והוא אפשרי רק בתחנה תפעולית.
2. ביצוע מפגשי רכבות.
3. ביצוע עיתוקים.

ולכן יתכן שבתחנה תפעולית יהיו רק שתי מסילות שזה מספיק בהחלט בקו רכבת שאין בו תנועת רכבות רבה.

אם קיים רק מפלג אחד ( כמו בצומת רמז) אז זה צומת ולא תחנה. צומת תפעולי כמובן, כלומר, כאשר הרכבת עוברת את הצומת (צומת רמז לדוגמה) היא מפנה את הקטע המסילתי ומשחררת את המיחסם שבין בנימינה לצומת רמז במקרה ומגיעה מבנימינה, או את הקטע המסילתי מחדרה מערב לצומת רמז במקרה ומגיעה מחדרה מערב.

אם לא קיימים מפלגים כלל, אז אין זו תחנה תפעולית אלא קטע מסילתי.

ובכלל, תחנת רכבת לנוסעים צריכה להיות באמצע מגרש התחנה התפעולית בין שני סימנורי האתנעה של שני הצדדים וכפי שהיה בכל תחנות הנוסעים של שנות ה-80. אם מתקן הנוסעים אינו נמצא באמצע מגרש התחנה בין שני סימנורי האתנעה של שני הצדדים (כמו במקומות רבים בישראל שהוקמו בהם בשנים האחרונות מתקנים לנוסעים), אז אין זו תחנה תפעולית כלל וגם אם היא נמצאת בתוך תחום של תחנה תפעולית כלשהיא. וזאת מאחר ורכבת העוצרת לנוסעים בתחנה תפעולית איננה חוסמת קטע מסילתי במקרה ומתקן העצירה לנוסעים ממוקם בתוך מגרש התחנה בין שני סימנורי האתנעה של שני הצדדים. אך במקרה ורכבת עוצרת לנוסעים לאחר שכבר חלפה על פני הסימנור, הקטע המסילתי תפוס ע"י הרכבת ולמעשה עצירת הרכבת חוסמת את הקטע, דבר שלא קיים בתוך מגרש התחנה שבה ניתן להעביר רכבות דרך מסילה חלופית בתחנה.
 

Bus Nerd

Active member
עם ידוע לך על עוד תחנות תפעוליות, אתה מוזמן לעדכן את OSM

על שלושתן אני יודע. אני רק לא יודע האם יש תפעוליות נוספות
Open Street Map לא תמיד מעודכן מהר, אפילו לגבי קו אשקלון - באר שבע שקיים כבר כמה שנים. אפשר לראות שהתחנה התפעולית באיילון ב-A1 גם לא נמצאת.
אני שואל למשל על תחנת שדרות - הרי בהתחלה הרכבות התחילו והסתיימו בשדרות לפני שהקו המשיך דרומה. האם עד היום שדרות היא תחנה תפעולית, למרות שיש בה רק שני רציפים?
והאם יש תחנות תפעוליות נוספות לאורך הקו? בכל זאת זה איזה 60 ק"מ... מן הסתם יש עוד...
עם ידוע לך על עוד תחנות תפעוליות, אתה מוזמן לעדכן את OSM
 

25306yosef

New member
האם כל התחנות התפעוליות בארץ מעודכנות ב-OSM?

עם ידוע לך על עוד תחנות תפעוליות, אתה מוזמן לעדכן את OSM
האם כל התחנות התפעוליות בארץ מעודכנות ב-OSM?
להלן רשימה חלקית של תחנות תפעוליות:

נעמן
קרית מוצקין תפעולית (נמצאת מצפון למתקן הנוסעים)
קישון (מדרום לחוצות המפרץ)
החותרים
דור
זכרון יעקב
כפר ויתקין
שפיים
תל ברוך
רינתיה (לא ידוע לי האם פעילה כיום תחנה זו)
נחל שורק
בר גיורא
בתיר (ביתר)
כפר מנחם
תל נגילה
אחוזם
דבירה
להבים תפעולית
ניצנים
יבנה תפעולית
נבטים
ערוער
נתב"ג תפעולית

ויש עוד הרבה....
 

Bus Nerd

Active member
למיטב ידיעתי רק חלק קטן מהן מעודכנות בŌSM

האם כל התחנות התפעוליות בארץ מעודכנות ב-OSM?
להלן רשימה חלקית של תחנות תפעוליות:

נעמן
קרית מוצקין תפעולית (נמצאת מצפון למתקן הנוסעים)
קישון (מדרום לחוצות המפרץ)
החותרים
דור
זכרון יעקב
כפר ויתקין
שפיים
תל ברוך
רינתיה (לא ידוע לי האם פעילה כיום תחנה זו)
נחל שורק
בר גיורא
בתיר (ביתר)
כפר מנחם
תל נגילה
אחוזם
דבירה
להבים תפעולית
ניצנים
יבנה תפעולית
נבטים
ערוער
נתב"ג תפעולית

ויש עוד הרבה....
למיטב ידיעתי רק חלק קטן מהן מעודכנות בŌSM
 

25306yosef

New member
לעומת זאת המטה של השב"כ והמטה של המוסד כן מעודכנים שם...

למיטב ידיעתי רק חלק קטן מהן מעודכנות בŌSM
לעומת זאת המטה של השב"כ והמטה של המוסד כן מעודכנים שם...
וגם בסיסים רבים של צה"ל כולל אמ"ן...

אז מה זה אומר?
 

Bus Nerd

Active member
זה קהילתי, כל אחד יכול לעדכן. זה לא אומר כלום.

לעומת זאת המטה של השב"כ והמטה של המוסד כן מעודכנים שם...
וגם בסיסים רבים של צה"ל כולל אמ"ן...

אז מה זה אומר?
זה קהילתי, כל אחד יכול לעדכן. זה לא אומר כלום.
 

25306yosef

New member
זה אומר שאין הרבה אנשים שמתעניינים ברכבות ובתחנות תפעוליות

זה קהילתי, כל אחד יכול לעדכן. זה לא אומר כלום.
זה אומר שאין הרבה אנשים שמתעניינים ברכבות ובתחנות תפעוליות
אם הרבה אנשים בישראל היו מתעניינים בתפעול של רכבות, אז כל התחנות התפעוליות היו מופיעות שם.

לעומת זאת במוסד ובשב"כ ובאמ"ן מתעניינים הרבה מאוד אנשים. רק הסודיות שלהם יוצרת עניין בהם מתוך הסקרנות לדעת.
 

aryeri

Member
זאת לא בהכרח הסיבה. הסיבה היא קודם כל בגלל המיקום

זה אומר שאין הרבה אנשים שמתעניינים ברכבות ובתחנות תפעוליות
אם הרבה אנשים בישראל היו מתעניינים בתפעול של רכבות, אז כל התחנות התפעוליות היו מופיעות שם.

לעומת זאת במוסד ובשב"כ ובאמ"ן מתעניינים הרבה מאוד אנשים. רק הסודיות שלהם יוצרת עניין בהם מתוך הסקרנות לדעת.
זאת לא בהכרח הסיבה. הסיבה היא קודם כל בגלל המיקום
בניגוד למבנים שנמצאים בתוך ערים ועוברים בהם או לידם הולכי רגל, התחנות התפעוליות נמצאות במסילות שעוברות אי שם בשדות, ולא עוברים שם הולכי רגל כדי שיכירו את התחנות התפעוליות ואת המבנה שלהן ויחשבו על לעדכן אותן ב-OSM. זה לא כמו Waze שמעדכן כבישים חדשים עם התזוזה. כדי לעדכן תחנות תפעוליות ב-OSM מישהו צריך להתייגע ולעדכן אותן.
בנוסף לזה, צילומי הלוויין של גוגל בישראל הם גרועים. אם אני לא טועה זה בכוונה, בעקבות הסכם בין המדינה לגוגל מסיבות ביטחוניות.
ובנוסף לזה, אתר המפות הממשלתי ודומיו שהם מטעם המדינה ומהם מוצאים הרבה מידע ל-OSM - כל האתרים הללו פרימיטיביים ביותר ו/או לא מעודכנים בעליל. בכלל, רוב או כל משרדי הממשלה מחזיקים אתרים שמזכירים את תקופת תחילת האינטרנט המסחרי. הם לא שינו דבר ולא עידכנו המון זמן. מדינת הייטק וסטארט אפ, אבל אתרי משרדי הממשלה וגופים ממשלתיים נשארים מסורבלים ולא יעילים. במערב אירופה הם נראים לי הרבה יותר מתפתחים.
ואל תשכח שרק ב-20-25 שנה האחרונות המדינה התחילה לפתח את הרכבת פיתוח מואץ, אז זה לא במודעות גבוהה אצל האנשים כמו במערב אירופה.
ועוד משהו שאל תשכח - שמדינת ישראל לצערנו עדיין נאלצת לחיות על חרבה 70 שנה אחרי הקמתה, מה שגורם להרבה אנשים להתעניין יותר בעניינים ביטחוניים מאשר תחבורה. אל תשכח שרוב האנשים עושים פה צבא, שלא כמו במערב אירופה וארצות הברית.

כל אלה גורמים בין השאר שתחנות תפעוליות בישראל לא יהיו מעודכנות ב-OSM...
 
תחנת הרכבת כרמיאל מבט לכיוון מערב 3 מסילות ו-3 רציפים

בקו הנגב: אופקים ונתיבות. בקו לכרמיאל: כרמיאל
באופקים שלושה רציפים, בנתיבות ארבעה. כך לפי Open Street Map.

תחנת כרמיאל גם היא תפעולית, יש לה ארבעה רציפים ואם אני זוכר נכון מפלגי דאבל קרוס ביניהם, זוכרות לי תמונות. בטוח "מאיט חלקיקים" בפורום הזה יידע להגיד בוודאות וגם לצרף תמונה.
תחנת הרכבת כרמיאל מבט לכיוון מערב 3 מסילות ו-3 רציפים

 

25306yosef

New member
ראש עיריית עפולה יכול רק לקנא בעדי אלדר.

תחנת הרכבת כרמיאל מבט לכיוון מערב 3 מסילות ו-3 רציפים
ראש עיריית עפולה יכול רק לקנא בעדי אלדר.
עדי אלדר קיבל קו רכבת בינעירוני מודרני כפול ומהיר ותחנת רכבת לעילא ולעילא עם 3 רציפים (או אולי 4?).

לראש עיריית עפולה ולתושבי העיר עפולה שכל היום וכל הלילה חולמים על רכבת מהירה לתל אביב, נשאר רק לקנא בראש עיריית כרמיאל מר עדי אלדר שסביר להניח שיעשה שימוש בתחנת הרכבת של כרמיאל לצורך תעמולת הבחירות שלו (או של היורש שלו) בבחירות הקרובות לראשות העיר כרמיאל האמורות להתקיים באוקטובר 2018.

נראה לי שגם מר משה קונינסקי מקנא בעדי אלדר שיגזור את הסרט ביחד עם שר התחבורה ולא הוא...
 
בכרמיאל והערים הקרובות לה גרים יותר תושבים

ראש עיריית עפולה יכול רק לקנא בעדי אלדר.
עדי אלדר קיבל קו רכבת בינעירוני מודרני כפול ומהיר ותחנת רכבת לעילא ולעילא עם 3 רציפים (או אולי 4?).

לראש עיריית עפולה ולתושבי העיר עפולה שכל היום וכל הלילה חולמים על רכבת מהירה לתל אביב, נשאר רק לקנא בראש עיריית כרמיאל מר עדי אלדר שסביר להניח שיעשה שימוש בתחנת הרכבת של כרמיאל לצורך תעמולת הבחירות שלו (או של היורש שלו) בבחירות הקרובות לראשות העיר כרמיאל האמורות להתקיים באוקטובר 2018.

נראה לי שגם מר משה קונינסקי מקנא בעדי אלדר שיגזור את הסרט ביחד עם שר התחבורה ולא הוא...
בכרמיאל והערים הקרובות לה גרים יותר תושבים
ואין דרך קיצור ממנה לתל אביב
 

aryeri

Member
אוקיי! עידכנתי כמה תחנות תפעוליות בדרום עכשיו ב-OSP

מישהו יודע איפה יש תחנות תפעוליות במסילת הנגב ומסילת כרמיאל?
אני מדבר על המסילה בין אשקלון לגבעות גורל (צפונית לבאר שבע) ועל המסילה בין נעמן לכרמיאל? האם בתחנות הללו יש מסילה שלישית או שיש רק מפלגים בין המסילות הלוך ושוב? ואיפה מתוכננות להיות תחנות תפעוליות בין הוד השרון למחלף שמריהו מזרח? הוד השרון תהיה תחנה תפעולית?
אוקיי! עידכנתי כמה תחנות תפעוליות בדרום עכשיו ב-OSP
התחנות שעידכנתי, על פי מה שניתן לראות מהלוויין של Google:

במסילת הנגב:
- תחנה תפעולית בצומת שקמה שליד מבקיעים.
לאורך צומת שקמה בו מתחברת השלוחה לתחנת הכוח של אשקלון וכן מסילת חלץ, יש שני "איקסים" של מפלגים עם הבדל של כקילומטר ביניהם, ולכן זוהי תחנה תפעולית. קוראים לזה "מעבור - Cross" למיטב ידיעתי.
מה שהוספתי - השלמת האיקסים משני הכיוונים שהיו רק מפלגים בודד.

- תחנה תפעולית גבים, דרומית לשדרות.
יש שם עקלתון שמתפצל והמסילה וחוזר אליה, כלומר מסילה שלישית, ומהעקלתון ממשיכים לשני הצדדים מסילות קצרות ללא מוצא עם אוטם מסילה כמו בכל התחנות התפעוליות בארץ. אשמח להסבר מה המטרה של המסילות. בנוסף, בין זוג המסילות הראשיות יש בשני קצוות התחנה התפעולית מעבורים (לא בצורת איקס אלא מפלג שיוצא מאחת לשניה וחוזר)
מה שהוספתי - כל מה שמתואר כאן: עקלתון, מסילות קצה קצרות ושני מעבורים.

- תחנת נוסעים תפעולית נתיבות.
בתחנה יש ארבעה רציפי נוסעים, כלומר יש ארבע מסילות, וכן מהמסילות הקיצוניות יוצאות שוב המסילות התמוהות ללא מוצא. מה שהיה חסר במפה זה מעבורים מלאים מהסוג שיש בתחנה התפעולית גבים. במפה היה רק מפלג אחד מצפון לתחנה. אגב, רציפים 1 ו-4, שני הקיצוניים - בשימוש דליל מאוד: בשעות הבוקר המוקדמות יש שתי רכבות שמתחילות מנתיבות צפונה ולא מבאר שבע, אחת בכל רציף - ב-4:52 (רציף 4) וב-5:22 (רציף 1). בנוסף - שתי הרכבות האחרונות ביום מהוד השרון שמגיעות ב-00:01 וב-01:01 מסיימות בנתיבות ולא בבאר שבע. על פי אתר הרכבת הם מסיימות ברציף 0. נראה לי שהתכוונו לרציפים 1 ו-4.

- תחנת נוסעים תפעולית אופקים.
בתחנה יש שלושה רציפי נוסעים, כלומר יש שלוש מסילות, ומהמסילה הקיצונית יש שוב את קצוות המסילה משני הכיוונים. בשתי היציאות מהתחנה יש מעבורים מהסוג של גבים ונתיבות.
מה שהוספתי - מסילות קצרות ללא מוצא ושני מעבורים.
אגב, למיטב ידיעתי - רציף 3 לא פעיל כי אין בו צורך כרגע.

כמו כן הוספתי מעבור כזה בין המסילות מיד לאחר מחלף הרכבות בגבעות גורל עם הקו הראשי.
הארכתי את החיבור של מסילת הנגב לקו הראשי לכיוון כביש 40 כי הוא היה שגוי, והוספתי מעבור בין שתי המסילות הראשיות של בקו הראשי ממש מתחת לכביש (עוקף באר שבע).
עוד בקו הראשי לבאר שבע:
- תחנה תפעולית אחוזם - מה שהצלחתי לזהות זה עקלתון וחיבור שלו לשתי המסילות, ואת זה הוספתי.
- תחנה תפעולית להבים - כמה ק"מ מדרום לתחנת הנוסעים. אותו מבנה כמו תחנה תפעולית אחוזם - זה מה שהצלחתי לזהות.

זה מה שהספקתי, הכל על פי הלוויין של גוגל, שהוא לא כל כך ברור. זה יעלה מן הסתם בימים הקרובים לרשת.
 

scooby5

Member
הרכבת שמגיעה לנתיבות ב 0001

אוקיי! עידכנתי כמה תחנות תפעוליות בדרום עכשיו ב-OSP
התחנות שעידכנתי, על פי מה שניתן לראות מהלוויין של Google:

במסילת הנגב:
- תחנה תפעולית בצומת שקמה שליד מבקיעים.
לאורך צומת שקמה בו מתחברת השלוחה לתחנת הכוח של אשקלון וכן מסילת חלץ, יש שני "איקסים" של מפלגים עם הבדל של כקילומטר ביניהם, ולכן זוהי תחנה תפעולית. קוראים לזה "מעבור - Cross" למיטב ידיעתי.
מה שהוספתי - השלמת האיקסים משני הכיוונים שהיו רק מפלגים בודד.

- תחנה תפעולית גבים, דרומית לשדרות.
יש שם עקלתון שמתפצל והמסילה וחוזר אליה, כלומר מסילה שלישית, ומהעקלתון ממשיכים לשני הצדדים מסילות קצרות ללא מוצא עם אוטם מסילה כמו בכל התחנות התפעוליות בארץ. אשמח להסבר מה המטרה של המסילות. בנוסף, בין זוג המסילות הראשיות יש בשני קצוות התחנה התפעולית מעבורים (לא בצורת איקס אלא מפלג שיוצא מאחת לשניה וחוזר)
מה שהוספתי - כל מה שמתואר כאן: עקלתון, מסילות קצה קצרות ושני מעבורים.

- תחנת נוסעים תפעולית נתיבות.
בתחנה יש ארבעה רציפי נוסעים, כלומר יש ארבע מסילות, וכן מהמסילות הקיצוניות יוצאות שוב המסילות התמוהות ללא מוצא. מה שהיה חסר במפה זה מעבורים מלאים מהסוג שיש בתחנה התפעולית גבים. במפה היה רק מפלג אחד מצפון לתחנה. אגב, רציפים 1 ו-4, שני הקיצוניים - בשימוש דליל מאוד: בשעות הבוקר המוקדמות יש שתי רכבות שמתחילות מנתיבות צפונה ולא מבאר שבע, אחת בכל רציף - ב-4:52 (רציף 4) וב-5:22 (רציף 1). בנוסף - שתי הרכבות האחרונות ביום מהוד השרון שמגיעות ב-00:01 וב-01:01 מסיימות בנתיבות ולא בבאר שבע. על פי אתר הרכבת הם מסיימות ברציף 0. נראה לי שהתכוונו לרציפים 1 ו-4.

- תחנת נוסעים תפעולית אופקים.
בתחנה יש שלושה רציפי נוסעים, כלומר יש שלוש מסילות, ומהמסילה הקיצונית יש שוב את קצוות המסילה משני הכיוונים. בשתי היציאות מהתחנה יש מעבורים מהסוג של גבים ונתיבות.
מה שהוספתי - מסילות קצרות ללא מוצא ושני מעבורים.
אגב, למיטב ידיעתי - רציף 3 לא פעיל כי אין בו צורך כרגע.

כמו כן הוספתי מעבור כזה בין המסילות מיד לאחר מחלף הרכבות בגבעות גורל עם הקו הראשי.
הארכתי את החיבור של מסילת הנגב לקו הראשי לכיוון כביש 40 כי הוא היה שגוי, והוספתי מעבור בין שתי המסילות הראשיות של בקו הראשי ממש מתחת לכביש (עוקף באר שבע).
עוד בקו הראשי לבאר שבע:
- תחנה תפעולית אחוזם - מה שהצלחתי לזהות זה עקלתון וחיבור שלו לשתי המסילות, ואת זה הוספתי.
- תחנה תפעולית להבים - כמה ק"מ מדרום לתחנת הנוסעים. אותו מבנה כמו תחנה תפעולית אחוזם - זה מה שהצלחתי לזהות.

זה מה שהספקתי, הכל על פי הלוויין של גוגל, שהוא לא כל כך ברור. זה יעלה מן הסתם בימים הקרובים לרשת.
הרכבת שמגיעה לנתיבות ב 0001
ממשיכה לבאר שבע, ולא מסתיימת בנתיבות.
הרכבת שמגיעה ב 0101 מסתיימת שם ועוצרת ברציף 1
 

25306yosef

New member
מטרת המסילות הקצרות עם האוטם

אוקיי! עידכנתי כמה תחנות תפעוליות בדרום עכשיו ב-OSP
התחנות שעידכנתי, על פי מה שניתן לראות מהלוויין של Google:

במסילת הנגב:
- תחנה תפעולית בצומת שקמה שליד מבקיעים.
לאורך צומת שקמה בו מתחברת השלוחה לתחנת הכוח של אשקלון וכן מסילת חלץ, יש שני "איקסים" של מפלגים עם הבדל של כקילומטר ביניהם, ולכן זוהי תחנה תפעולית. קוראים לזה "מעבור - Cross" למיטב ידיעתי.
מה שהוספתי - השלמת האיקסים משני הכיוונים שהיו רק מפלגים בודד.

- תחנה תפעולית גבים, דרומית לשדרות.
יש שם עקלתון שמתפצל והמסילה וחוזר אליה, כלומר מסילה שלישית, ומהעקלתון ממשיכים לשני הצדדים מסילות קצרות ללא מוצא עם אוטם מסילה כמו בכל התחנות התפעוליות בארץ. אשמח להסבר מה המטרה של המסילות. בנוסף, בין זוג המסילות הראשיות יש בשני קצוות התחנה התפעולית מעבורים (לא בצורת איקס אלא מפלג שיוצא מאחת לשניה וחוזר)
מה שהוספתי - כל מה שמתואר כאן: עקלתון, מסילות קצה קצרות ושני מעבורים.

- תחנת נוסעים תפעולית נתיבות.
בתחנה יש ארבעה רציפי נוסעים, כלומר יש ארבע מסילות, וכן מהמסילות הקיצוניות יוצאות שוב המסילות התמוהות ללא מוצא. מה שהיה חסר במפה זה מעבורים מלאים מהסוג שיש בתחנה התפעולית גבים. במפה היה רק מפלג אחד מצפון לתחנה. אגב, רציפים 1 ו-4, שני הקיצוניים - בשימוש דליל מאוד: בשעות הבוקר המוקדמות יש שתי רכבות שמתחילות מנתיבות צפונה ולא מבאר שבע, אחת בכל רציף - ב-4:52 (רציף 4) וב-5:22 (רציף 1). בנוסף - שתי הרכבות האחרונות ביום מהוד השרון שמגיעות ב-00:01 וב-01:01 מסיימות בנתיבות ולא בבאר שבע. על פי אתר הרכבת הם מסיימות ברציף 0. נראה לי שהתכוונו לרציפים 1 ו-4.

- תחנת נוסעים תפעולית אופקים.
בתחנה יש שלושה רציפי נוסעים, כלומר יש שלוש מסילות, ומהמסילה הקיצונית יש שוב את קצוות המסילה משני הכיוונים. בשתי היציאות מהתחנה יש מעבורים מהסוג של גבים ונתיבות.
מה שהוספתי - מסילות קצרות ללא מוצא ושני מעבורים.
אגב, למיטב ידיעתי - רציף 3 לא פעיל כי אין בו צורך כרגע.

כמו כן הוספתי מעבור כזה בין המסילות מיד לאחר מחלף הרכבות בגבעות גורל עם הקו הראשי.
הארכתי את החיבור של מסילת הנגב לקו הראשי לכיוון כביש 40 כי הוא היה שגוי, והוספתי מעבור בין שתי המסילות הראשיות של בקו הראשי ממש מתחת לכביש (עוקף באר שבע).
עוד בקו הראשי לבאר שבע:
- תחנה תפעולית אחוזם - מה שהצלחתי לזהות זה עקלתון וחיבור שלו לשתי המסילות, ואת זה הוספתי.
- תחנה תפעולית להבים - כמה ק"מ מדרום לתחנת הנוסעים. אותו מבנה כמו תחנה תפעולית אחוזם - זה מה שהצלחתי לזהות.

זה מה שהספקתי, הכל על פי הלוויין של גוגל, שהוא לא כל כך ברור. זה יעלה מן הסתם בימים הקרובים לרשת.
מטרת המסילות הקצרות עם האוטם
המטרה של המסילות הקצרות היא למנוע מרכבת או מקרון שהושאר בודד על המסילה לגלוש למסילת רכבת ראשית.

במקרה והנהג לא עוצר בסימנור אדום או במקרה וקרון בודד שהושאר בתחנה מתחיל לזוז (קיים רבות בעיתוקים של רכבות משא), המסילה הקצרה תמנע גלישה לקו רכבת פעיל ותמנע תאונה.

זאת ועוד, המסילה הקצרה הזו משמשת פעמים רבות לצורך דיור של כלים הנדסיים כמו קרונית מנוע, מווסת רבד, מכונת הידוק, וכו...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה