טמקא: תושבי הדרום (הקו המערבי) דורשים רכבת ישירה

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
טמקא: תושבי הדרום (הקו המערבי) דורשים רכבת ישירה

טמקא: תושבי הדרום (הקו המערבי) דורשים רכבת ישירה
http://m.ynet.co.il/Articles/4987731

נראה שהלחץ הוא מהנגב המערבי ואשקלון כאשר גם יבנה ורשל"צ על הכוונת כ"עצירות מיותרות" כאשר בקו דו מסילתי רשל"צ משה דיין היא תחנת מפתח להחלפה בין השירות האיטי למהיר וחוץ ממנה אין בדיוק נקודות עקיפה ברצועת המסילה שלכודה בין שני צידי הכביש וכמובן שאין התייחסות מצד אלו שדורשים רכבת מהירה לשאלת המסילה המזרחית הבודדת באיילון.
 

YuMi2017

Member
רכבת מהירה אחת בשעה היא הכרח

טמקא: תושבי הדרום (הקו המערבי) דורשים רכבת ישירה
http://m.ynet.co.il/Articles/4987731

נראה שהלחץ הוא מהנגב המערבי ואשקלון כאשר גם יבנה ורשל"צ על הכוונת כ"עצירות מיותרות" כאשר בקו דו מסילתי רשל"צ משה דיין היא תחנת מפתח להחלפה בין השירות האיטי למהיר וחוץ ממנה אין בדיוק נקודות עקיפה ברצועת המסילה שלכודה בין שני צידי הכביש וכמובן שאין התייחסות מצד אלו שדורשים רכבת מהירה לשאלת המסילה המזרחית הבודדת באיילון.
רכבת מהירה אחת בשעה היא הכרח
תחנות הבינים (בת ים וחולון במיוחד) אינן מצדיקות 4 רכבות בשעה לתל אביב.
עד לא מזמן הייתה רכבת מהירה 1 מאשדוד לתל אביב (ו - 3 רכבות סך הכל בצוואר איילון), לטעמי - זה סידור עדיף.
מבחינת המסילה האחת באיילון - זה לא צריך לעניין את הנוסעים (במיוחד שיש פתרון ביניים טוב יותר לטווח הקצר). ובטווח הארוך מוטב שכבר יבנו מסילה נוספת.
 

Ccyclist

Well-known member
המסילה הבודדת באיילון היא הסיבה שאי אפשר להוסיף רכבות לקו.

רכבת מהירה אחת בשעה היא הכרח
תחנות הבינים (בת ים וחולון במיוחד) אינן מצדיקות 4 רכבות בשעה לתל אביב.
עד לא מזמן הייתה רכבת מהירה 1 מאשדוד לתל אביב (ו - 3 רכבות סך הכל בצוואר איילון), לטעמי - זה סידור עדיף.
מבחינת המסילה האחת באיילון - זה לא צריך לעניין את הנוסעים (במיוחד שיש פתרון ביניים טוב יותר לטווח הקצר). ובטווח הארוך מוטב שכבר יבנו מסילה נוספת.
המסילה הבודדת באיילון היא הסיבה שאי אפשר להוסיף רכבות לקו.
ברשת חשמלית דו מסילתית היו מקצים לגוש דן 4 רכבות לכיוון לשעה בקו שרון-חולון והיו מצליחים להעביר 6-8 רכבות בינעירוניות לכיוון על אותן המסילות וניתן בקלות לעיין בלו"ז של Thameslink לראות שזה אכן המצב בקטע המרכזי, אך רשת זו חולקת קווים ארציים בני 4 מסילות ותחנות בנות מספר רציפים גדול על קווים אלו כך שאין מגבלה קשיחה של שתי מסילות בלבד כפי שיש בקו המערבי מדרום לאיילון.
&nbsp
אבל רשת דיזל שבמרכזה מסילה בודדת פשוט לא מסוגלת ליותר מ3-4 רכבות בשעה (והיעדר רציף רביעי בת"א השלום הופך את כל הקטע מת"א מרכז לתא ההגנה לחד מסילתי פלוס עצירה בקטע חד מסילתי) כך שהעסק מאד מוגבל ואי אפשר לדלג על משה דיין ויבנה.
&nbsp
כמו כן ישנה בעיה עתידית והיא שאין תוכניות לחשמל את קו אשקלון ב"ש והתוכנית הרשמית היא שיהיה קו נפרד בין ערים אלו בעוד שהקו מתל אביב יסתיים באשקלון.
&nbsp
הדרישה הזו מנוגדת לתנאים בשטח כיום ומנוגדת לתיכנון הקיים לעתיד גם אם אפשר להבין את הרצון בשירות מהיר לגוש דן. הדרישה אינה לתיפעול שונה של הרכבת אלא דורשת למעשה תיכנון מחדש של רשת המסילות לאפשר עקיפה בקו שלכוד בין שני נתיבי כביש מהיר וכן את הרחבת האיילון.
 

Bus Nerd

Active member
תוכנית החשמול השתנתה קצת, קו הנגב כן אמור להיות מחושמל

המסילה הבודדת באיילון היא הסיבה שאי אפשר להוסיף רכבות לקו.
ברשת חשמלית דו מסילתית היו מקצים לגוש דן 4 רכבות לכיוון לשעה בקו שרון-חולון והיו מצליחים להעביר 6-8 רכבות בינעירוניות לכיוון על אותן המסילות וניתן בקלות לעיין בלו"ז של Thameslink לראות שזה אכן המצב בקטע המרכזי, אך רשת זו חולקת קווים ארציים בני 4 מסילות ותחנות בנות מספר רציפים גדול על קווים אלו כך שאין מגבלה קשיחה של שתי מסילות בלבד כפי שיש בקו המערבי מדרום לאיילון.
&nbsp
אבל רשת דיזל שבמרכזה מסילה בודדת פשוט לא מסוגלת ליותר מ3-4 רכבות בשעה (והיעדר רציף רביעי בת"א השלום הופך את כל הקטע מת"א מרכז לתא ההגנה לחד מסילתי פלוס עצירה בקטע חד מסילתי) כך שהעסק מאד מוגבל ואי אפשר לדלג על משה דיין ויבנה.
&nbsp
כמו כן ישנה בעיה עתידית והיא שאין תוכניות לחשמל את קו אשקלון ב"ש והתוכנית הרשמית היא שיהיה קו נפרד בין ערים אלו בעוד שהקו מתל אביב יסתיים באשקלון.
&nbsp
הדרישה הזו מנוגדת לתנאים בשטח כיום ומנוגדת לתיכנון הקיים לעתיד גם אם אפשר להבין את הרצון בשירות מהיר לגוש דן. הדרישה אינה לתיפעול שונה של הרכבת אלא דורשת למעשה תיכנון מחדש של רשת המסילות לאפשר עקיפה בקו שלכוד בין שני נתיבי כביש מהיר וכן את הרחבת האיילון.
תוכנית החשמול השתנתה קצת, קו הנגב כן אמור להיות מחושמל
 

Ccyclist

Well-known member
זה טוב ומונע את הסקנדל הציבורי בפיצול הקו בעידן החשמל.

תוכנית החשמול השתנתה קצת, קו הנגב כן אמור להיות מחושמל
זה טוב ומונע את הסקנדל הציבורי בפיצול הקו בעידן החשמל.
 

aryeri

Member
יש לי שאלה: האם אפשר להעביר רכבת ממסילת חולון למסילת רחובות?

המסילה הבודדת באיילון היא הסיבה שאי אפשר להוסיף רכבות לקו.
ברשת חשמלית דו מסילתית היו מקצים לגוש דן 4 רכבות לכיוון לשעה בקו שרון-חולון והיו מצליחים להעביר 6-8 רכבות בינעירוניות לכיוון על אותן המסילות וניתן בקלות לעיין בלו"ז של Thameslink לראות שזה אכן המצב בקטע המרכזי, אך רשת זו חולקת קווים ארציים בני 4 מסילות ותחנות בנות מספר רציפים גדול על קווים אלו כך שאין מגבלה קשיחה של שתי מסילות בלבד כפי שיש בקו המערבי מדרום לאיילון.
&nbsp
אבל רשת דיזל שבמרכזה מסילה בודדת פשוט לא מסוגלת ליותר מ3-4 רכבות בשעה (והיעדר רציף רביעי בת"א השלום הופך את כל הקטע מת"א מרכז לתא ההגנה לחד מסילתי פלוס עצירה בקטע חד מסילתי) כך שהעסק מאד מוגבל ואי אפשר לדלג על משה דיין ויבנה.
&nbsp
כמו כן ישנה בעיה עתידית והיא שאין תוכניות לחשמל את קו אשקלון ב"ש והתוכנית הרשמית היא שיהיה קו נפרד בין ערים אלו בעוד שהקו מתל אביב יסתיים באשקלון.
&nbsp
הדרישה הזו מנוגדת לתנאים בשטח כיום ומנוגדת לתיכנון הקיים לעתיד גם אם אפשר להבין את הרצון בשירות מהיר לגוש דן. הדרישה אינה לתיפעול שונה של הרכבת אלא דורשת למעשה תיכנון מחדש של רשת המסילות לאפשר עקיפה בקו שלכוד בין שני נתיבי כביש מהיר וכן את הרחבת האיילון.
יש לי שאלה: האם אפשר להעביר רכבת ממסילת חולון למסילת רחובות?
האם זה יותר מהר מאשקלון לתל אביב עם עצירות באשדוד עד הלום, רחובות ולוד בלבד (בלי יבנה מזרח, באר יעקב, לוד גני אביב וכפר חב"ד)? האם זה אפשרי תפעולית? ידוע לי שבין צומת פלשת עד רחובות יש מסילה בודדת עם תחנה תפעולית באמצע. זה אפשרי?
 

Bus Nerd

Active member
על חשבון אילו סלוטים בזוג המערבי? ומה תהיה תחנת הקצה?

יש לי שאלה: האם אפשר להעביר רכבת ממסילת חולון למסילת רחובות?
האם זה יותר מהר מאשקלון לתל אביב עם עצירות באשדוד עד הלום, רחובות ולוד בלבד (בלי יבנה מזרח, באר יעקב, לוד גני אביב וכפר חב"ד)? האם זה אפשרי תפעולית? ידוע לי שבין צומת פלשת עד רחובות יש מסילה בודדת עם תחנה תפעולית באמצע. זה אפשרי?
על חשבון אילו סלוטים בזוג המערבי? ומה תהיה תחנת הקצה?
אם הרכבת תגיע מלוד, היא תצטרך להשתמש בזוג המסילות המערבי באיילון. (אחרת מה עשית בזה שהעברת אותם דרך ארוכה יותר מרחובות ולוד אם תכניס אותם לאותו צוואר בקבוק אחרי תחנת ההגנה). זה אומר שזה צריך לבוא על חשבון סלוט שנמצא בשימוש היום. אז על חשבון איזה קו?
ומה תהיה תחנת הקצה? האם אתה מצפה שהרכבת תעבור ביציאה מסבידור לזוג המזרחי כדי להמשיך להוד השרון? או שתחנת הקצה תהיה איפשהו צפונית לת"א?

ואיך זה יסתדר עם התוכנית התפעולית של 2020 לקו לולאת השרון?

ומה בדבר העובדה שבין רחובות לפלשת יש מסילה בודדת שגם היא יכולה להיות צוואר בקבוק בתצורת תפעול כזו?

וכמובן שאלה חשובה ביותר - האם זה באמת יחסוך זמן?
 

aryeri

Member
לכן שאלתי ולא אמרתי

על חשבון אילו סלוטים בזוג המערבי? ומה תהיה תחנת הקצה?
אם הרכבת תגיע מלוד, היא תצטרך להשתמש בזוג המסילות המערבי באיילון. (אחרת מה עשית בזה שהעברת אותם דרך ארוכה יותר מרחובות ולוד אם תכניס אותם לאותו צוואר בקבוק אחרי תחנת ההגנה). זה אומר שזה צריך לבוא על חשבון סלוט שנמצא בשימוש היום. אז על חשבון איזה קו?
ומה תהיה תחנת הקצה? האם אתה מצפה שהרכבת תעבור ביציאה מסבידור לזוג המזרחי כדי להמשיך להוד השרון? או שתחנת הקצה תהיה איפשהו צפונית לת"א?

ואיך זה יסתדר עם התוכנית התפעולית של 2020 לקו לולאת השרון?

ומה בדבר העובדה שבין רחובות לפלשת יש מסילה בודדת שגם היא יכולה להיות צוואר בקבוק בתצורת תפעול כזו?

וכמובן שאלה חשובה ביותר - האם זה באמת יחסוך זמן?
לכן שאלתי ולא אמרתי
חשבתי על החלפה, או מלאה או חלקית: הארכת קו בנימינה-אשקלון לבאר שבע, וקיצור קו הוד השרון - באר שבע לאשקלון בלבד. לא על חשבון סלוטים!

אני לא יודע מה יותר מהר.
 
ואם יוותרו על משה דיין?

טמקא: תושבי הדרום (הקו המערבי) דורשים רכבת ישירה
http://m.ynet.co.il/Articles/4987731

נראה שהלחץ הוא מהנגב המערבי ואשקלון כאשר גם יבנה ורשל"צ על הכוונת כ"עצירות מיותרות" כאשר בקו דו מסילתי רשל"צ משה דיין היא תחנת מפתח להחלפה בין השירות האיטי למהיר וחוץ ממנה אין בדיוק נקודות עקיפה ברצועת המסילה שלכודה בין שני צידי הכביש וכמובן שאין התייחסות מצד אלו שדורשים רכבת מהירה לשאלת המסילה המזרחית הבודדת באיילון.
ואם יוותרו על משה דיין?
ייתכן וניתן לייצר רכבת מהירה בין אשקלון, אשדוד ויבנה לתל אביב, למרות מצוקת המסילות באיילון.

אם מוותרים על משה דיין כתחנת החלפה, הרי שהתחנה על ארבעת רציפיה יכולה לשמש דווקא כתחנת עקיפה שבה הרכבת המהירה עוקפת את הרכבת האיטית.

הרעיון הוא כזה. עדיין יהיו 4 נסיעות בשעה על הציר. אבל הסדר שבו הן יצאו מהדרום (לא משנה מאיזו תחנה הן מתחילות) יהיה שונה מהסדר שבו הן יגיעו לתחנת ההגנה כי הן יתוזמנו כך שבזמן שרכבת אחת עוצרת במשה דיין, הרכבת שיצאה אחריה עוקפת אותה. מה שמאפשר לה גם לחלוף בלי לעצור בשאר התחנות עד ההגנה.

אם ניקח לדוגמה את שלושת הרכבות שעוצרות באשדוד לכיוון ההגנה דרך בת ים באזור שבע בבוקר
1) 07:08 (מתחילה מאשדוד, רכבת מיוחדת של שיא בוקר)
2) 07:22 (XX:22 לאורך כל היום, מתחילה מב"ש)
3) 07:37 (רכבת נוספת רק בשיא בוקר, מתחילה מאשקלון)
4) 07:52 (XX:52 לאורך כל היום) (מתחילה מב"ש)

ואת כל הרכבות שעוצרות במשה דיין לכיוון ההגנה בזמן זה
1) 07:29 (הרכבת של 07:08 מאשדוד
2) 07:44 (הרכבת שעוברת ב-07:22 באשדוד)
3) 08:01 (הרכבת של 07:37)
4) 08:14 (הרכבת של 07:52)

כיום הן מגיעות באותו סדר לתחנת ההגנה
אם נחליט שרכבת אחת שיוצאת מבאר שבע היא מהירה (אפשר להחליט על כל אחת מתוך ה-4, אבל בחרתי רכבת מבאר שבע כדי שיהיה מהיר לאורך כל היום ולא רק בשיא בוקר), נניח הרכבת שעוצרת ב 07:22 באשדוד שמספרתי כ-2)

לא נשנה לה את התזמון כדי לשמור על המרווח היפה של כל חצי שעה בציר הזה.
אבל נשנה את התזמון של הרכבת המיוחדת שלפניה (1), כך שתצא כמה שיותר קרוב אליה בהתאם למה שמערכת האיתות מרשה. נניח 6 דקות בין רכבת לרכבת. (הרכבת תצא מאשדוד ב-07:16, 8 דקות מאוחר יותר מהזמן הנוכחי)
בתחנת משה דיין, בזמן שהרכבת הזו עוצרת להעלאת והורדת נוסעים, הכרוז מכריז "בתחנה זו חולפות רכבות מהירות, נא להתרחק משפת הרציף, והרכבת שלנו (2) שועטת על פניה באחד הרציפים הפנויים.
זה נותן לה חלון זמן די גדול עד שהיא תשיג את הרכבת הקודמת כך שהיא יכולה לדלג גם על כל התחנות הבאות.

התמונה בתחנת ההגנה תיראה כך:
הרכבת שעברה באשדוד ב-06:52 תגיע להגנה ב-07:32, בדיוק כמו היום ותמשיך הלאה כרגיל. (אפשר לקרוא לה רכבת מספר 0).

הרכבת אחריה תהיה הרכבת המהירה שלנו שעברה באשדוד ב-07:22 תגיע להגנה ב-07:47 בזמן שיא של 25 דקות, בדיוק לחלון המסילה של הרכבת הנוכחית שיוצאת מאשדוד ב-07:08, (רכבת מס' 1) כלומר כבר יש לה חלון מסילה שמור במסילה השלישית באיילון וזה לא חסם.
הרכבת שיצאה מאשדוד ב-07:16 (זו שהזזנו), צריכה להגיע להגנה ב-08:02, לחלון המסילה הפנוי של רכבת מספר 2 זה אומר שזמן הנסיעה בה יעלה ב-6 דקות מ-40 ל-46 דקות. זו אכן בעיה שלילית וצריך לראות איך מטפלים בה, אבל מאחר וזו רכבת מיוחדת רק לשיא בוקר ייתכן ויש פתרונות אחרים חוץ מעיכוב לשם עיכוב בתחנת משה דיין. (לדוגמה, מאחר והרכבת הנוספת הזו תהפוך ללא אטרקטיבית לאשדודים היא יכולה להתחיל במשה דיין, בטיימינג הנכון מבחינת הגעה להגנה).
ברכבות 3 ו-4 לא נגענו ולכן אין שינוי.

אם פתרנו את הבעיה בשעת שיא בוקר, אני מניח שלאורך שאר היום לא תהיה בעיה. כמובן שצריך טריק דומה גם בכיוון ההפוך.

מה קיבלנו?
מרוויחים
משדרות-אשקלון-אשדוד ויבנה לתל אביב תהיה רכבת מהירה אחת כל שעה ורכבת אחת איטית כל שעה לאורך כל היום, ההבדל בין המהירה לאיטית יהיה 15 דקות שזה המון.

מפסידים
א. נוסעי הרכבת המיוחדת של 07:08 שמשרתת רק את אשדוד ויבנה שנסיעתם תידחה ותתארך ואולי אף תתבטל (תתקצר למשה דיין)., אבל הם יפוצו על ידי רכבת מהירה
ב. העולים בכל תחנות חולון בת ים ומשה דיין, שתהיה להם רכבת אחת פחות בשעה. זו פגיעה ברמת שירות שהתרגלו אליה, אבל מבחינת מספר נוסעים נטו הם יכולים להסתדר עם רכבת פחות בשעה.

זה בעצם מסיט את הדגש בשימוש ברכבת ישראל יותר לכיוון נסיעות ארוכות משולי המטרופולין ומעבר לו, על חשבון נסיעות קצרות פנים מטרופוליניות, כך שככיוון פעולה זה נראה לי רצוי.
 

aryeri

Member
בראשל"צ משה דיין שני הרציפים האמצעיים מהווים קצה מסילה מצפון

ואם יוותרו על משה דיין?
ייתכן וניתן לייצר רכבת מהירה בין אשקלון, אשדוד ויבנה לתל אביב, למרות מצוקת המסילות באיילון.

אם מוותרים על משה דיין כתחנת החלפה, הרי שהתחנה על ארבעת רציפיה יכולה לשמש דווקא כתחנת עקיפה שבה הרכבת המהירה עוקפת את הרכבת האיטית.

הרעיון הוא כזה. עדיין יהיו 4 נסיעות בשעה על הציר. אבל הסדר שבו הן יצאו מהדרום (לא משנה מאיזו תחנה הן מתחילות) יהיה שונה מהסדר שבו הן יגיעו לתחנת ההגנה כי הן יתוזמנו כך שבזמן שרכבת אחת עוצרת במשה דיין, הרכבת שיצאה אחריה עוקפת אותה. מה שמאפשר לה גם לחלוף בלי לעצור בשאר התחנות עד ההגנה.

אם ניקח לדוגמה את שלושת הרכבות שעוצרות באשדוד לכיוון ההגנה דרך בת ים באזור שבע בבוקר
1) 07:08 (מתחילה מאשדוד, רכבת מיוחדת של שיא בוקר)
2) 07:22 (XX:22 לאורך כל היום, מתחילה מב"ש)
3) 07:37 (רכבת נוספת רק בשיא בוקר, מתחילה מאשקלון)
4) 07:52 (XX:52 לאורך כל היום) (מתחילה מב"ש)

ואת כל הרכבות שעוצרות במשה דיין לכיוון ההגנה בזמן זה
1) 07:29 (הרכבת של 07:08 מאשדוד
2) 07:44 (הרכבת שעוברת ב-07:22 באשדוד)
3) 08:01 (הרכבת של 07:37)
4) 08:14 (הרכבת של 07:52)

כיום הן מגיעות באותו סדר לתחנת ההגנה
אם נחליט שרכבת אחת שיוצאת מבאר שבע היא מהירה (אפשר להחליט על כל אחת מתוך ה-4, אבל בחרתי רכבת מבאר שבע כדי שיהיה מהיר לאורך כל היום ולא רק בשיא בוקר), נניח הרכבת שעוצרת ב 07:22 באשדוד שמספרתי כ-2)

לא נשנה לה את התזמון כדי לשמור על המרווח היפה של כל חצי שעה בציר הזה.
אבל נשנה את התזמון של הרכבת המיוחדת שלפניה (1), כך שתצא כמה שיותר קרוב אליה בהתאם למה שמערכת האיתות מרשה. נניח 6 דקות בין רכבת לרכבת. (הרכבת תצא מאשדוד ב-07:16, 8 דקות מאוחר יותר מהזמן הנוכחי)
בתחנת משה דיין, בזמן שהרכבת הזו עוצרת להעלאת והורדת נוסעים, הכרוז מכריז "בתחנה זו חולפות רכבות מהירות, נא להתרחק משפת הרציף, והרכבת שלנו (2) שועטת על פניה באחד הרציפים הפנויים.
זה נותן לה חלון זמן די גדול עד שהיא תשיג את הרכבת הקודמת כך שהיא יכולה לדלג גם על כל התחנות הבאות.

התמונה בתחנת ההגנה תיראה כך:
הרכבת שעברה באשדוד ב-06:52 תגיע להגנה ב-07:32, בדיוק כמו היום ותמשיך הלאה כרגיל. (אפשר לקרוא לה רכבת מספר 0).

הרכבת אחריה תהיה הרכבת המהירה שלנו שעברה באשדוד ב-07:22 תגיע להגנה ב-07:47 בזמן שיא של 25 דקות, בדיוק לחלון המסילה של הרכבת הנוכחית שיוצאת מאשדוד ב-07:08, (רכבת מס' 1) כלומר כבר יש לה חלון מסילה שמור במסילה השלישית באיילון וזה לא חסם.
הרכבת שיצאה מאשדוד ב-07:16 (זו שהזזנו), צריכה להגיע להגנה ב-08:02, לחלון המסילה הפנוי של רכבת מספר 2 זה אומר שזמן הנסיעה בה יעלה ב-6 דקות מ-40 ל-46 דקות. זו אכן בעיה שלילית וצריך לראות איך מטפלים בה, אבל מאחר וזו רכבת מיוחדת רק לשיא בוקר ייתכן ויש פתרונות אחרים חוץ מעיכוב לשם עיכוב בתחנת משה דיין. (לדוגמה, מאחר והרכבת הנוספת הזו תהפוך ללא אטרקטיבית לאשדודים היא יכולה להתחיל במשה דיין, בטיימינג הנכון מבחינת הגעה להגנה).
ברכבות 3 ו-4 לא נגענו ולכן אין שינוי.

אם פתרנו את הבעיה בשעת שיא בוקר, אני מניח שלאורך שאר היום לא תהיה בעיה. כמובן שצריך טריק דומה גם בכיוון ההפוך.

מה קיבלנו?
מרוויחים
משדרות-אשקלון-אשדוד ויבנה לתל אביב תהיה רכבת מהירה אחת כל שעה ורכבת אחת איטית כל שעה לאורך כל היום, ההבדל בין המהירה לאיטית יהיה 15 דקות שזה המון.

מפסידים
א. נוסעי הרכבת המיוחדת של 07:08 שמשרתת רק את אשדוד ויבנה שנסיעתם תידחה ותתארך ואולי אף תתבטל (תתקצר למשה דיין)., אבל הם יפוצו על ידי רכבת מהירה
ב. העולים בכל תחנות חולון בת ים ומשה דיין, שתהיה להם רכבת אחת פחות בשעה. זו פגיעה ברמת שירות שהתרגלו אליה, אבל מבחינת מספר נוסעים נטו הם יכולים להסתדר עם רכבת פחות בשעה.

זה בעצם מסיט את הדגש בשימוש ברכבת ישראל יותר לכיוון נסיעות ארוכות משולי המטרופולין ומעבר לו, על חשבון נסיעות קצרות פנים מטרופוליניות, כך שככיוון פעולה זה נראה לי רצוי.
בראשל"צ משה דיין שני הרציפים האמצעיים מהווים קצה מסילה מצפון
והם משמשים את הרכבות המקוצרות בין הוד השרון לראשל"צ.
מה שמותיר אותך עם שתי מסילות בלבד, שאחת צריכה לשמש את הרכבות מהוד השרון לכיוון באר שבע!
לא התייחסת לזה!
 

YuMi2017

Member
בעיה קטנה

ואם יוותרו על משה דיין?
ייתכן וניתן לייצר רכבת מהירה בין אשקלון, אשדוד ויבנה לתל אביב, למרות מצוקת המסילות באיילון.

אם מוותרים על משה דיין כתחנת החלפה, הרי שהתחנה על ארבעת רציפיה יכולה לשמש דווקא כתחנת עקיפה שבה הרכבת המהירה עוקפת את הרכבת האיטית.

הרעיון הוא כזה. עדיין יהיו 4 נסיעות בשעה על הציר. אבל הסדר שבו הן יצאו מהדרום (לא משנה מאיזו תחנה הן מתחילות) יהיה שונה מהסדר שבו הן יגיעו לתחנת ההגנה כי הן יתוזמנו כך שבזמן שרכבת אחת עוצרת במשה דיין, הרכבת שיצאה אחריה עוקפת אותה. מה שמאפשר לה גם לחלוף בלי לעצור בשאר התחנות עד ההגנה.

אם ניקח לדוגמה את שלושת הרכבות שעוצרות באשדוד לכיוון ההגנה דרך בת ים באזור שבע בבוקר
1) 07:08 (מתחילה מאשדוד, רכבת מיוחדת של שיא בוקר)
2) 07:22 (XX:22 לאורך כל היום, מתחילה מב"ש)
3) 07:37 (רכבת נוספת רק בשיא בוקר, מתחילה מאשקלון)
4) 07:52 (XX:52 לאורך כל היום) (מתחילה מב"ש)

ואת כל הרכבות שעוצרות במשה דיין לכיוון ההגנה בזמן זה
1) 07:29 (הרכבת של 07:08 מאשדוד
2) 07:44 (הרכבת שעוברת ב-07:22 באשדוד)
3) 08:01 (הרכבת של 07:37)
4) 08:14 (הרכבת של 07:52)

כיום הן מגיעות באותו סדר לתחנת ההגנה
אם נחליט שרכבת אחת שיוצאת מבאר שבע היא מהירה (אפשר להחליט על כל אחת מתוך ה-4, אבל בחרתי רכבת מבאר שבע כדי שיהיה מהיר לאורך כל היום ולא רק בשיא בוקר), נניח הרכבת שעוצרת ב 07:22 באשדוד שמספרתי כ-2)

לא נשנה לה את התזמון כדי לשמור על המרווח היפה של כל חצי שעה בציר הזה.
אבל נשנה את התזמון של הרכבת המיוחדת שלפניה (1), כך שתצא כמה שיותר קרוב אליה בהתאם למה שמערכת האיתות מרשה. נניח 6 דקות בין רכבת לרכבת. (הרכבת תצא מאשדוד ב-07:16, 8 דקות מאוחר יותר מהזמן הנוכחי)
בתחנת משה דיין, בזמן שהרכבת הזו עוצרת להעלאת והורדת נוסעים, הכרוז מכריז "בתחנה זו חולפות רכבות מהירות, נא להתרחק משפת הרציף, והרכבת שלנו (2) שועטת על פניה באחד הרציפים הפנויים.
זה נותן לה חלון זמן די גדול עד שהיא תשיג את הרכבת הקודמת כך שהיא יכולה לדלג גם על כל התחנות הבאות.

התמונה בתחנת ההגנה תיראה כך:
הרכבת שעברה באשדוד ב-06:52 תגיע להגנה ב-07:32, בדיוק כמו היום ותמשיך הלאה כרגיל. (אפשר לקרוא לה רכבת מספר 0).

הרכבת אחריה תהיה הרכבת המהירה שלנו שעברה באשדוד ב-07:22 תגיע להגנה ב-07:47 בזמן שיא של 25 דקות, בדיוק לחלון המסילה של הרכבת הנוכחית שיוצאת מאשדוד ב-07:08, (רכבת מס' 1) כלומר כבר יש לה חלון מסילה שמור במסילה השלישית באיילון וזה לא חסם.
הרכבת שיצאה מאשדוד ב-07:16 (זו שהזזנו), צריכה להגיע להגנה ב-08:02, לחלון המסילה הפנוי של רכבת מספר 2 זה אומר שזמן הנסיעה בה יעלה ב-6 דקות מ-40 ל-46 דקות. זו אכן בעיה שלילית וצריך לראות איך מטפלים בה, אבל מאחר וזו רכבת מיוחדת רק לשיא בוקר ייתכן ויש פתרונות אחרים חוץ מעיכוב לשם עיכוב בתחנת משה דיין. (לדוגמה, מאחר והרכבת הנוספת הזו תהפוך ללא אטרקטיבית לאשדודים היא יכולה להתחיל במשה דיין, בטיימינג הנכון מבחינת הגעה להגנה).
ברכבות 3 ו-4 לא נגענו ולכן אין שינוי.

אם פתרנו את הבעיה בשעת שיא בוקר, אני מניח שלאורך שאר היום לא תהיה בעיה. כמובן שצריך טריק דומה גם בכיוון ההפוך.

מה קיבלנו?
מרוויחים
משדרות-אשקלון-אשדוד ויבנה לתל אביב תהיה רכבת מהירה אחת כל שעה ורכבת אחת איטית כל שעה לאורך כל היום, ההבדל בין המהירה לאיטית יהיה 15 דקות שזה המון.

מפסידים
א. נוסעי הרכבת המיוחדת של 07:08 שמשרתת רק את אשדוד ויבנה שנסיעתם תידחה ותתארך ואולי אף תתבטל (תתקצר למשה דיין)., אבל הם יפוצו על ידי רכבת מהירה
ב. העולים בכל תחנות חולון בת ים ומשה דיין, שתהיה להם רכבת אחת פחות בשעה. זו פגיעה ברמת שירות שהתרגלו אליה, אבל מבחינת מספר נוסעים נטו הם יכולים להסתדר עם רכבת פחות בשעה.

זה בעצם מסיט את הדגש בשימוש ברכבת ישראל יותר לכיוון נסיעות ארוכות משולי המטרופולין ומעבר לו, על חשבון נסיעות קצרות פנים מטרופוליניות, כך שככיוון פעולה זה נראה לי רצוי.
בעיה קטנה
יש רכבת אחרת שיוצאת ב 07:16 מאשדוד (הקו דרך יבנה מזרח)
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן שהפעלה יותר חד כיוונית של איילון מזרח תאפשר שירות משופר

ואם יוותרו על משה דיין?
ייתכן וניתן לייצר רכבת מהירה בין אשקלון, אשדוד ויבנה לתל אביב, למרות מצוקת המסילות באיילון.

אם מוותרים על משה דיין כתחנת החלפה, הרי שהתחנה על ארבעת רציפיה יכולה לשמש דווקא כתחנת עקיפה שבה הרכבת המהירה עוקפת את הרכבת האיטית.

הרעיון הוא כזה. עדיין יהיו 4 נסיעות בשעה על הציר. אבל הסדר שבו הן יצאו מהדרום (לא משנה מאיזו תחנה הן מתחילות) יהיה שונה מהסדר שבו הן יגיעו לתחנת ההגנה כי הן יתוזמנו כך שבזמן שרכבת אחת עוצרת במשה דיין, הרכבת שיצאה אחריה עוקפת אותה. מה שמאפשר לה גם לחלוף בלי לעצור בשאר התחנות עד ההגנה.

אם ניקח לדוגמה את שלושת הרכבות שעוצרות באשדוד לכיוון ההגנה דרך בת ים באזור שבע בבוקר
1) 07:08 (מתחילה מאשדוד, רכבת מיוחדת של שיא בוקר)
2) 07:22 (XX:22 לאורך כל היום, מתחילה מב"ש)
3) 07:37 (רכבת נוספת רק בשיא בוקר, מתחילה מאשקלון)
4) 07:52 (XX:52 לאורך כל היום) (מתחילה מב"ש)

ואת כל הרכבות שעוצרות במשה דיין לכיוון ההגנה בזמן זה
1) 07:29 (הרכבת של 07:08 מאשדוד
2) 07:44 (הרכבת שעוברת ב-07:22 באשדוד)
3) 08:01 (הרכבת של 07:37)
4) 08:14 (הרכבת של 07:52)

כיום הן מגיעות באותו סדר לתחנת ההגנה
אם נחליט שרכבת אחת שיוצאת מבאר שבע היא מהירה (אפשר להחליט על כל אחת מתוך ה-4, אבל בחרתי רכבת מבאר שבע כדי שיהיה מהיר לאורך כל היום ולא רק בשיא בוקר), נניח הרכבת שעוצרת ב 07:22 באשדוד שמספרתי כ-2)

לא נשנה לה את התזמון כדי לשמור על המרווח היפה של כל חצי שעה בציר הזה.
אבל נשנה את התזמון של הרכבת המיוחדת שלפניה (1), כך שתצא כמה שיותר קרוב אליה בהתאם למה שמערכת האיתות מרשה. נניח 6 דקות בין רכבת לרכבת. (הרכבת תצא מאשדוד ב-07:16, 8 דקות מאוחר יותר מהזמן הנוכחי)
בתחנת משה דיין, בזמן שהרכבת הזו עוצרת להעלאת והורדת נוסעים, הכרוז מכריז "בתחנה זו חולפות רכבות מהירות, נא להתרחק משפת הרציף, והרכבת שלנו (2) שועטת על פניה באחד הרציפים הפנויים.
זה נותן לה חלון זמן די גדול עד שהיא תשיג את הרכבת הקודמת כך שהיא יכולה לדלג גם על כל התחנות הבאות.

התמונה בתחנת ההגנה תיראה כך:
הרכבת שעברה באשדוד ב-06:52 תגיע להגנה ב-07:32, בדיוק כמו היום ותמשיך הלאה כרגיל. (אפשר לקרוא לה רכבת מספר 0).

הרכבת אחריה תהיה הרכבת המהירה שלנו שעברה באשדוד ב-07:22 תגיע להגנה ב-07:47 בזמן שיא של 25 דקות, בדיוק לחלון המסילה של הרכבת הנוכחית שיוצאת מאשדוד ב-07:08, (רכבת מס' 1) כלומר כבר יש לה חלון מסילה שמור במסילה השלישית באיילון וזה לא חסם.
הרכבת שיצאה מאשדוד ב-07:16 (זו שהזזנו), צריכה להגיע להגנה ב-08:02, לחלון המסילה הפנוי של רכבת מספר 2 זה אומר שזמן הנסיעה בה יעלה ב-6 דקות מ-40 ל-46 דקות. זו אכן בעיה שלילית וצריך לראות איך מטפלים בה, אבל מאחר וזו רכבת מיוחדת רק לשיא בוקר ייתכן ויש פתרונות אחרים חוץ מעיכוב לשם עיכוב בתחנת משה דיין. (לדוגמה, מאחר והרכבת הנוספת הזו תהפוך ללא אטרקטיבית לאשדודים היא יכולה להתחיל במשה דיין, בטיימינג הנכון מבחינת הגעה להגנה).
ברכבות 3 ו-4 לא נגענו ולכן אין שינוי.

אם פתרנו את הבעיה בשעת שיא בוקר, אני מניח שלאורך שאר היום לא תהיה בעיה. כמובן שצריך טריק דומה גם בכיוון ההפוך.

מה קיבלנו?
מרוויחים
משדרות-אשקלון-אשדוד ויבנה לתל אביב תהיה רכבת מהירה אחת כל שעה ורכבת אחת איטית כל שעה לאורך כל היום, ההבדל בין המהירה לאיטית יהיה 15 דקות שזה המון.

מפסידים
א. נוסעי הרכבת המיוחדת של 07:08 שמשרתת רק את אשדוד ויבנה שנסיעתם תידחה ותתארך ואולי אף תתבטל (תתקצר למשה דיין)., אבל הם יפוצו על ידי רכבת מהירה
ב. העולים בכל תחנות חולון בת ים ומשה דיין, שתהיה להם רכבת אחת פחות בשעה. זו פגיעה ברמת שירות שהתרגלו אליה, אבל מבחינת מספר נוסעים נטו הם יכולים להסתדר עם רכבת פחות בשעה.

זה בעצם מסיט את הדגש בשימוש ברכבת ישראל יותר לכיוון נסיעות ארוכות משולי המטרופולין ומעבר לו, על חשבון נסיעות קצרות פנים מטרופוליניות, כך שככיוון פעולה זה נראה לי רצוי.
יתכן שהפעלה יותר חד כיוונית של איילון מזרח תאפשר שירות משופר
ניתן לחלק את הקטע מההגנה למרכז למספר קטעים חד סיטריים באותו הכיוון ולהעביר 2-3 רכבות צפונה ואז 2-3 רכבות דרומה במקום הפעלת הקטע לסירוגין לרכבת אחת צפונה ורכבת אחת דרומה. כמו כן שני מפלגים במרכז ובהגנה ואפשרו להשתמש במסילה המרכזית (איילון מערב דרומה) כאלטרנטיבה בכיוון דרום במידה ויש סלוט או שניים פנויים שתקל על העומס באיילון מזרח ותאפשר יותר סלוטים צפונה באיילון מזרח הודות לסלוט או שניים דרומה שיבוצעו באיילון מערב.
&nbsp
בטווח הרחוק יותר צריך לשאוף להפרדה מסויימת בין הרשת הארצית לפרברית כדי שהאינטרסים המנוגדים של שתיהן - תדירות ותחנות מרובות בפרברית / - מהירות נסיעה ומיעוט תחנות פרבריות בארצית ייוצגו בצורה שתיצור מערכת עם שני סוגי השירות הנחוצים האלו.
&nbsp
הבעיה היא שאי אפשר לעשות את זה עכשיו מהיום למחר ואי אפשר ליצור קו מהיר לגוש דן ללא אפשרות החלפה לשירות פרברי בדרום גוש דן כי אין טעם שנוסעים מהדרום יסעו את כל חולון ויחזרו דרומה באיילון ברכבת פרברית שתעשה את מסילת חולון. תפקידה של רשל"צ משה דיין כנקודת החלפה בדרום המטרופולין הוא לאפשר לנוסעים לעבור מהרכבת המהירה לרכבת האיטית שתעצור ביוספטל או שער חולון ובכך לאפשר גישה לדרום המטרופולין בצורה שלאורך זמן תמשוך תעסוקה ושירותים מהאיילון דרומה.
 
בהצעה שלי זה חצי נשמר

יתכן שהפעלה יותר חד כיוונית של איילון מזרח תאפשר שירות משופר
ניתן לחלק את הקטע מההגנה למרכז למספר קטעים חד סיטריים באותו הכיוון ולהעביר 2-3 רכבות צפונה ואז 2-3 רכבות דרומה במקום הפעלת הקטע לסירוגין לרכבת אחת צפונה ורכבת אחת דרומה. כמו כן שני מפלגים במרכז ובהגנה ואפשרו להשתמש במסילה המרכזית (איילון מערב דרומה) כאלטרנטיבה בכיוון דרום במידה ויש סלוט או שניים פנויים שתקל על העומס באיילון מזרח ותאפשר יותר סלוטים צפונה באיילון מזרח הודות לסלוט או שניים דרומה שיבוצעו באיילון מערב.
&nbsp
בטווח הרחוק יותר צריך לשאוף להפרדה מסויימת בין הרשת הארצית לפרברית כדי שהאינטרסים המנוגדים של שתיהן - תדירות ותחנות מרובות בפרברית / - מהירות נסיעה ומיעוט תחנות פרבריות בארצית ייוצגו בצורה שתיצור מערכת עם שני סוגי השירות הנחוצים האלו.
&nbsp
הבעיה היא שאי אפשר לעשות את זה עכשיו מהיום למחר ואי אפשר ליצור קו מהיר לגוש דן ללא אפשרות החלפה לשירות פרברי בדרום גוש דן כי אין טעם שנוסעים מהדרום יסעו את כל חולון ויחזרו דרומה באיילון ברכבת פרברית שתעשה את מסילת חולון. תפקידה של רשל"צ משה דיין כנקודת החלפה בדרום המטרופולין הוא לאפשר לנוסעים לעבור מהרכבת המהירה לרכבת האיטית שתעצור ביוספטל או שער חולון ובכך לאפשר גישה לדרום המטרופולין בצורה שלאורך זמן תמשוך תעסוקה ושירותים מהאיילון דרומה.
בהצעה שלי זה חצי נשמר
רכבת אחת מהירה ורכבת אחת איטית, זה אומר שהתדירות בין אשדוד וחברותיה למשה דיין תהפוך לפעם בשעה בלבד, אבל היא קיימת.
בבחינת "מרוויחים מפסידים" - יותר אנשים רוצים להגיע מהר מהדרום לארבעת לתל אביב מאשר להגיע מהדרום לתחנות רשל"צ/חולון/בת-ים. ומבלי שבדקתי אני בטוח שהפער הוא בסדרי גודל מאד משמעותיים.

לגבי ההערות האחרות.
אכן "לא ספרתי" את הרכבת ב-07:16 לכיוון יבנה מזרח - בעיה. (וכרגע אין לי פתרון לה). מקווה שזה לא קובר את הרעיון.

לגבי העובדה ששני הרציפים במשה דיין משמשים כקצה, זה "נפתר" אם נקצר את הרכבת המיוחדת מאשדוד כך שתהפוך לרכבת עם קצה במשה דיין.
זה אומר כמובן יותר עומס על שירות יותר אטרקטיבי ואולי כך תושבי אשדוד ואשקלון יצטרפו למאבק להוספה מהירה של המסילה הרביעית...
 

aryeri

Member
לא הסברתי את עצמי מספיק טוב...

בהצעה שלי זה חצי נשמר
רכבת אחת מהירה ורכבת אחת איטית, זה אומר שהתדירות בין אשדוד וחברותיה למשה דיין תהפוך לפעם בשעה בלבד, אבל היא קיימת.
בבחינת "מרוויחים מפסידים" - יותר אנשים רוצים להגיע מהר מהדרום לארבעת לתל אביב מאשר להגיע מהדרום לתחנות רשל"צ/חולון/בת-ים. ומבלי שבדקתי אני בטוח שהפער הוא בסדרי גודל מאד משמעותיים.

לגבי ההערות האחרות.
אכן "לא ספרתי" את הרכבת ב-07:16 לכיוון יבנה מזרח - בעיה. (וכרגע אין לי פתרון לה). מקווה שזה לא קובר את הרעיון.

לגבי העובדה ששני הרציפים במשה דיין משמשים כקצה, זה "נפתר" אם נקצר את הרכבת המיוחדת מאשדוד כך שתהפוך לרכבת עם קצה במשה דיין.
זה אומר כמובן יותר עומס על שירות יותר אטרקטיבי ואולי כך תושבי אשדוד ואשקלון יצטרפו למאבק להוספה מהירה של המסילה הרביעית...
לא הסברתי את עצמי מספיק טוב...
הקצה הוא למסילות שבאות מצפון ואינן ממשיכות דרומה. הן משמשות כקצה לרכבות שבאות מצפון ואינן ממשיכות דרומה.
אם רכבת תגיע מדרום ותסיים את דרכה במשה דיין - א. לא עשינו כלום, כי רוב האנשים שבאים מדרום לתחנה רוצים להגיע לתל אביב ולא למשה דיין. ב. הרכבת תחסום מסילה ראשית ויהיה צורך לחייג אותה לרציפי האמצע לכשיתפנו על ידי נסיעה קדימה ואח"כ אחורה ברוורס, או שהיא תצטרך לנסוע ריקה עד תחנת ההגנה ולהתחייג מרציף 4 אחורה לרציף 3 שהוא כמעט ללא שימוש.
 

מנכל אחד

Active member
אפשר גם לפתור הבעיה בצורה קצת אחרת

ואם יוותרו על משה דיין?
ייתכן וניתן לייצר רכבת מהירה בין אשקלון, אשדוד ויבנה לתל אביב, למרות מצוקת המסילות באיילון.

אם מוותרים על משה דיין כתחנת החלפה, הרי שהתחנה על ארבעת רציפיה יכולה לשמש דווקא כתחנת עקיפה שבה הרכבת המהירה עוקפת את הרכבת האיטית.

הרעיון הוא כזה. עדיין יהיו 4 נסיעות בשעה על הציר. אבל הסדר שבו הן יצאו מהדרום (לא משנה מאיזו תחנה הן מתחילות) יהיה שונה מהסדר שבו הן יגיעו לתחנת ההגנה כי הן יתוזמנו כך שבזמן שרכבת אחת עוצרת במשה דיין, הרכבת שיצאה אחריה עוקפת אותה. מה שמאפשר לה גם לחלוף בלי לעצור בשאר התחנות עד ההגנה.

אם ניקח לדוגמה את שלושת הרכבות שעוצרות באשדוד לכיוון ההגנה דרך בת ים באזור שבע בבוקר
1) 07:08 (מתחילה מאשדוד, רכבת מיוחדת של שיא בוקר)
2) 07:22 (XX:22 לאורך כל היום, מתחילה מב"ש)
3) 07:37 (רכבת נוספת רק בשיא בוקר, מתחילה מאשקלון)
4) 07:52 (XX:52 לאורך כל היום) (מתחילה מב"ש)

ואת כל הרכבות שעוצרות במשה דיין לכיוון ההגנה בזמן זה
1) 07:29 (הרכבת של 07:08 מאשדוד
2) 07:44 (הרכבת שעוברת ב-07:22 באשדוד)
3) 08:01 (הרכבת של 07:37)
4) 08:14 (הרכבת של 07:52)

כיום הן מגיעות באותו סדר לתחנת ההגנה
אם נחליט שרכבת אחת שיוצאת מבאר שבע היא מהירה (אפשר להחליט על כל אחת מתוך ה-4, אבל בחרתי רכבת מבאר שבע כדי שיהיה מהיר לאורך כל היום ולא רק בשיא בוקר), נניח הרכבת שעוצרת ב 07:22 באשדוד שמספרתי כ-2)

לא נשנה לה את התזמון כדי לשמור על המרווח היפה של כל חצי שעה בציר הזה.
אבל נשנה את התזמון של הרכבת המיוחדת שלפניה (1), כך שתצא כמה שיותר קרוב אליה בהתאם למה שמערכת האיתות מרשה. נניח 6 דקות בין רכבת לרכבת. (הרכבת תצא מאשדוד ב-07:16, 8 דקות מאוחר יותר מהזמן הנוכחי)
בתחנת משה דיין, בזמן שהרכבת הזו עוצרת להעלאת והורדת נוסעים, הכרוז מכריז "בתחנה זו חולפות רכבות מהירות, נא להתרחק משפת הרציף, והרכבת שלנו (2) שועטת על פניה באחד הרציפים הפנויים.
זה נותן לה חלון זמן די גדול עד שהיא תשיג את הרכבת הקודמת כך שהיא יכולה לדלג גם על כל התחנות הבאות.

התמונה בתחנת ההגנה תיראה כך:
הרכבת שעברה באשדוד ב-06:52 תגיע להגנה ב-07:32, בדיוק כמו היום ותמשיך הלאה כרגיל. (אפשר לקרוא לה רכבת מספר 0).

הרכבת אחריה תהיה הרכבת המהירה שלנו שעברה באשדוד ב-07:22 תגיע להגנה ב-07:47 בזמן שיא של 25 דקות, בדיוק לחלון המסילה של הרכבת הנוכחית שיוצאת מאשדוד ב-07:08, (רכבת מס' 1) כלומר כבר יש לה חלון מסילה שמור במסילה השלישית באיילון וזה לא חסם.
הרכבת שיצאה מאשדוד ב-07:16 (זו שהזזנו), צריכה להגיע להגנה ב-08:02, לחלון המסילה הפנוי של רכבת מספר 2 זה אומר שזמן הנסיעה בה יעלה ב-6 דקות מ-40 ל-46 דקות. זו אכן בעיה שלילית וצריך לראות איך מטפלים בה, אבל מאחר וזו רכבת מיוחדת רק לשיא בוקר ייתכן ויש פתרונות אחרים חוץ מעיכוב לשם עיכוב בתחנת משה דיין. (לדוגמה, מאחר והרכבת הנוספת הזו תהפוך ללא אטרקטיבית לאשדודים היא יכולה להתחיל במשה דיין, בטיימינג הנכון מבחינת הגעה להגנה).
ברכבות 3 ו-4 לא נגענו ולכן אין שינוי.

אם פתרנו את הבעיה בשעת שיא בוקר, אני מניח שלאורך שאר היום לא תהיה בעיה. כמובן שצריך טריק דומה גם בכיוון ההפוך.

מה קיבלנו?
מרוויחים
משדרות-אשקלון-אשדוד ויבנה לתל אביב תהיה רכבת מהירה אחת כל שעה ורכבת אחת איטית כל שעה לאורך כל היום, ההבדל בין המהירה לאיטית יהיה 15 דקות שזה המון.

מפסידים
א. נוסעי הרכבת המיוחדת של 07:08 שמשרתת רק את אשדוד ויבנה שנסיעתם תידחה ותתארך ואולי אף תתבטל (תתקצר למשה דיין)., אבל הם יפוצו על ידי רכבת מהירה
ב. העולים בכל תחנות חולון בת ים ומשה דיין, שתהיה להם רכבת אחת פחות בשעה. זו פגיעה ברמת שירות שהתרגלו אליה, אבל מבחינת מספר נוסעים נטו הם יכולים להסתדר עם רכבת פחות בשעה.

זה בעצם מסיט את הדגש בשימוש ברכבת ישראל יותר לכיוון נסיעות ארוכות משולי המטרופולין ומעבר לו, על חשבון נסיעות קצרות פנים מטרופוליניות, כך שככיוון פעולה זה נראה לי רצוי.
אפשר גם לפתור הבעיה בצורה קצת אחרת
להאריך את המסלול הרכבות שמסיימות ברחובות ואשדוד עד לבאר שבע ובכך להכפיל את התדירות בקו.
לאפשר לאנשים להיות יותר ספונטניים בזמן ההגעה שלהם לרכבת ולחסוך להם את מרווחי הבטחון שהם נאצלים לנקוט בעקבות התדירות הנמוכה.
זה לא יחסוך להם זמן בנסיעה עצמה אבל יחסוך זמן דומה במרווחי הביטחון שהם נדרשים לקחת.
&nbsp
לטעמי, כשההפרש הוא בין נסיעה של שעה ורבע לשעה וחצי 15 דקות זה לא המון. קודם צריך לטפל בנושא התדירות. אם הרכבת תתמלא באשדוד כמובן שכדאי ליצור רכבת מהירה.
&nbsp
&nbsp
 

aryeri

Member
רכבות שבאות מהקו של רחובות לא מסיימות באשדוד עד הלום

אפשר גם לפתור הבעיה בצורה קצת אחרת
להאריך את המסלול הרכבות שמסיימות ברחובות ואשדוד עד לבאר שבע ובכך להכפיל את התדירות בקו.
לאפשר לאנשים להיות יותר ספונטניים בזמן ההגעה שלהם לרכבת ולחסוך להם את מרווחי הבטחון שהם נאצלים לנקוט בעקבות התדירות הנמוכה.
זה לא יחסוך להם זמן בנסיעה עצמה אבל יחסוך זמן דומה במרווחי הביטחון שהם נדרשים לקחת.
&nbsp
לטעמי, כשההפרש הוא בין נסיעה של שעה ורבע לשעה וחצי 15 דקות זה לא המון. קודם צריך לטפל בנושא התדירות. אם הרכבת תתמלא באשדוד כמובן שכדאי ליצור רכבת מהירה.
&nbsp
&nbsp
רכבות שבאות מהקו של רחובות לא מסיימות באשדוד עד הלום
הן מסיימות או ברחובות או באשקלון.

מה שאמרת זה מה שהצעתי בערך - כלומר - אני מציע להחליף את השירות הרכבתי בקו אשקלון - באר שבע מהקו שמגיע מהוד השרון לקו שמגיע מבנימינה. אבל צריכים גם לחשוב על הרציפים בבאר שבע מרכז - הרי באר שבע מרכז מגיעות גם רכבות שבאות מהקו הראשי. צריכים לחשוב האם הן פנויות. חוץ מזה - בין רחובות לבני דרום יש מסילה בודדת עם תחנה תפעולית בכפר גבירול...
 

מנכל אחד

Active member
מפסידים נוספים

ואם יוותרו על משה דיין?
ייתכן וניתן לייצר רכבת מהירה בין אשקלון, אשדוד ויבנה לתל אביב, למרות מצוקת המסילות באיילון.

אם מוותרים על משה דיין כתחנת החלפה, הרי שהתחנה על ארבעת רציפיה יכולה לשמש דווקא כתחנת עקיפה שבה הרכבת המהירה עוקפת את הרכבת האיטית.

הרעיון הוא כזה. עדיין יהיו 4 נסיעות בשעה על הציר. אבל הסדר שבו הן יצאו מהדרום (לא משנה מאיזו תחנה הן מתחילות) יהיה שונה מהסדר שבו הן יגיעו לתחנת ההגנה כי הן יתוזמנו כך שבזמן שרכבת אחת עוצרת במשה דיין, הרכבת שיצאה אחריה עוקפת אותה. מה שמאפשר לה גם לחלוף בלי לעצור בשאר התחנות עד ההגנה.

אם ניקח לדוגמה את שלושת הרכבות שעוצרות באשדוד לכיוון ההגנה דרך בת ים באזור שבע בבוקר
1) 07:08 (מתחילה מאשדוד, רכבת מיוחדת של שיא בוקר)
2) 07:22 (XX:22 לאורך כל היום, מתחילה מב"ש)
3) 07:37 (רכבת נוספת רק בשיא בוקר, מתחילה מאשקלון)
4) 07:52 (XX:52 לאורך כל היום) (מתחילה מב"ש)

ואת כל הרכבות שעוצרות במשה דיין לכיוון ההגנה בזמן זה
1) 07:29 (הרכבת של 07:08 מאשדוד
2) 07:44 (הרכבת שעוברת ב-07:22 באשדוד)
3) 08:01 (הרכבת של 07:37)
4) 08:14 (הרכבת של 07:52)

כיום הן מגיעות באותו סדר לתחנת ההגנה
אם נחליט שרכבת אחת שיוצאת מבאר שבע היא מהירה (אפשר להחליט על כל אחת מתוך ה-4, אבל בחרתי רכבת מבאר שבע כדי שיהיה מהיר לאורך כל היום ולא רק בשיא בוקר), נניח הרכבת שעוצרת ב 07:22 באשדוד שמספרתי כ-2)

לא נשנה לה את התזמון כדי לשמור על המרווח היפה של כל חצי שעה בציר הזה.
אבל נשנה את התזמון של הרכבת המיוחדת שלפניה (1), כך שתצא כמה שיותר קרוב אליה בהתאם למה שמערכת האיתות מרשה. נניח 6 דקות בין רכבת לרכבת. (הרכבת תצא מאשדוד ב-07:16, 8 דקות מאוחר יותר מהזמן הנוכחי)
בתחנת משה דיין, בזמן שהרכבת הזו עוצרת להעלאת והורדת נוסעים, הכרוז מכריז "בתחנה זו חולפות רכבות מהירות, נא להתרחק משפת הרציף, והרכבת שלנו (2) שועטת על פניה באחד הרציפים הפנויים.
זה נותן לה חלון זמן די גדול עד שהיא תשיג את הרכבת הקודמת כך שהיא יכולה לדלג גם על כל התחנות הבאות.

התמונה בתחנת ההגנה תיראה כך:
הרכבת שעברה באשדוד ב-06:52 תגיע להגנה ב-07:32, בדיוק כמו היום ותמשיך הלאה כרגיל. (אפשר לקרוא לה רכבת מספר 0).

הרכבת אחריה תהיה הרכבת המהירה שלנו שעברה באשדוד ב-07:22 תגיע להגנה ב-07:47 בזמן שיא של 25 דקות, בדיוק לחלון המסילה של הרכבת הנוכחית שיוצאת מאשדוד ב-07:08, (רכבת מס' 1) כלומר כבר יש לה חלון מסילה שמור במסילה השלישית באיילון וזה לא חסם.
הרכבת שיצאה מאשדוד ב-07:16 (זו שהזזנו), צריכה להגיע להגנה ב-08:02, לחלון המסילה הפנוי של רכבת מספר 2 זה אומר שזמן הנסיעה בה יעלה ב-6 דקות מ-40 ל-46 דקות. זו אכן בעיה שלילית וצריך לראות איך מטפלים בה, אבל מאחר וזו רכבת מיוחדת רק לשיא בוקר ייתכן ויש פתרונות אחרים חוץ מעיכוב לשם עיכוב בתחנת משה דיין. (לדוגמה, מאחר והרכבת הנוספת הזו תהפוך ללא אטרקטיבית לאשדודים היא יכולה להתחיל במשה דיין, בטיימינג הנכון מבחינת הגעה להגנה).
ברכבות 3 ו-4 לא נגענו ולכן אין שינוי.

אם פתרנו את הבעיה בשעת שיא בוקר, אני מניח שלאורך שאר היום לא תהיה בעיה. כמובן שצריך טריק דומה גם בכיוון ההפוך.

מה קיבלנו?
מרוויחים
משדרות-אשקלון-אשדוד ויבנה לתל אביב תהיה רכבת מהירה אחת כל שעה ורכבת אחת איטית כל שעה לאורך כל היום, ההבדל בין המהירה לאיטית יהיה 15 דקות שזה המון.

מפסידים
א. נוסעי הרכבת המיוחדת של 07:08 שמשרתת רק את אשדוד ויבנה שנסיעתם תידחה ותתארך ואולי אף תתבטל (תתקצר למשה דיין)., אבל הם יפוצו על ידי רכבת מהירה
ב. העולים בכל תחנות חולון בת ים ומשה דיין, שתהיה להם רכבת אחת פחות בשעה. זו פגיעה ברמת שירות שהתרגלו אליה, אבל מבחינת מספר נוסעים נטו הם יכולים להסתדר עם רכבת פחות בשעה.

זה בעצם מסיט את הדגש בשימוש ברכבת ישראל יותר לכיוון נסיעות ארוכות משולי המטרופולין ומעבר לו, על חשבון נסיעות קצרות פנים מטרופוליניות, כך שככיוון פעולה זה נראה לי רצוי.
מפסידים נוספים
מי שזקוק לתחנות אליהם מדלגים ונאלץ לאחר לעבודה שלו בחצי שעה.
מי שינסה להגיע באוטובוס לתחנת הרכבת ויגלה שכולם רוצים את הרכבת הזאת ולכן האוטובוסים מלאים.
&nbsp
 
אני יוצא מנקודת הנחה

מפסידים נוספים
מי שזקוק לתחנות אליהם מדלגים ונאלץ לאחר לעבודה שלו בחצי שעה.
מי שינסה להגיע באוטובוס לתחנת הרכבת ויגלה שכולם רוצים את הרכבת הזאת ולכן האוטובוסים מלאים.
&nbsp
אני יוצא מנקודת הנחה
שמעטים צריכים להגיע לתחנות שעליהם מדלגים, הן ברובן תחנות מוטות אזורי מגורים. (לגבי משה דיין יש תוכניות בשמיים של תעסוקה סביבה אבל כרגע אין המון)
וברור שמי שעובד בביה"ח וולפסון ייפגע אבל גם זה נקודתי.
ואני לא מציע לחסל את הקישור, רק להפוך אותו לפעם בשעה במקום פעמיים בשעה.

אף אחד לא נוסע מבאר שבע לתל אביב דרך הציר הזה. ולכן לא נכון לחשב לפי חסכון של רבע שעה משעה וחצי.
אשדוד היא העיר הגדולה ביותר ותחנת הרכבת העסוקה ביותר במרחב, ולהם נחסכת רבע שעה מ-40 דקות באחוזים זה המון (37.5%) וגם בזמן אבסולוטי זה המון.
ליבנאים זה אפילו יותר משמעותי ולאשקלונים זה קצת פחות משמעותי מבחינת אחוזים, אך זה בהחלט עשוי להיות ההבדל בין בחירה בנסיעה ברכבת לנסיעה ברכב פרטי. (חשוב לזכור שלזמן הנסיעה ברכבת מוסיפים זמן הגעה לתחנה וזמן יציאה מהתחנה ליעד, כך שהרכב הפרטי שומר על האטרקטיביות שלו למרות שזמן הנסיעה מרגע היציאה מאשדוד ועד רגע הכניסה לתל אביב עשוי להיות ארוך יותר).
 

aryeri

Member
זה רעיון טוב לדלג על התחנות ברכבת אחת בשעה מכיוון אשדוד

אני יוצא מנקודת הנחה
שמעטים צריכים להגיע לתחנות שעליהם מדלגים, הן ברובן תחנות מוטות אזורי מגורים. (לגבי משה דיין יש תוכניות בשמיים של תעסוקה סביבה אבל כרגע אין המון)
וברור שמי שעובד בביה"ח וולפסון ייפגע אבל גם זה נקודתי.
ואני לא מציע לחסל את הקישור, רק להפוך אותו לפעם בשעה במקום פעמיים בשעה.

אף אחד לא נוסע מבאר שבע לתל אביב דרך הציר הזה. ולכן לא נכון לחשב לפי חסכון של רבע שעה משעה וחצי.
אשדוד היא העיר הגדולה ביותר ותחנת הרכבת העסוקה ביותר במרחב, ולהם נחסכת רבע שעה מ-40 דקות באחוזים זה המון (37.5%) וגם בזמן אבסולוטי זה המון.
ליבנאים זה אפילו יותר משמעותי ולאשקלונים זה קצת פחות משמעותי מבחינת אחוזים, אך זה בהחלט עשוי להיות ההבדל בין בחירה בנסיעה ברכבת לנסיעה ברכב פרטי. (חשוב לזכור שלזמן הנסיעה ברכבת מוסיפים זמן הגעה לתחנה וזמן יציאה מהתחנה ליעד, כך שהרכב הפרטי שומר על האטרקטיביות שלו למרות שזמן הנסיעה מרגע היציאה מאשדוד ועד רגע הכניסה לתל אביב עשוי להיות ארוך יותר).
זה רעיון טוב לדלג על התחנות ברכבת אחת בשעה מכיוון אשדוד
אבל רק אם שתי רכבות בשעה יצאו ממשה דיין צפונה, ולא דרומה מזה, תהיה אפשרות ליצור קו מהיר שלא יעצור בחמש התחנות הללו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה