הושגה פשרה בין סמי ואלסטום במכרז להסבת רשת הרכבות לחשמל
הושגה פשרה בין סמי ואלסטום במכרז להסבת רשת הרכבות לחשמל
היום, יום א' 8.7.2017, דיווחו חברות רכבת ישראל, אלסטום, אפקון וסמי לבית משפט העליון כי הגיעו לפשרה באשר למחלוקת על זכייתה של חברת סמי במכרז להקמת תשתית החשמל לרשת המסילות של רכבת ישראל, בעלות של כ-2 מיליארד ₪.
במסגרת הפשרה הוחלט כי תחזוקת מערך החישמול שיוקם בפריסה ארצית, יתוחזק על ידי שתי החברות הבינ"ל, המתמחות בתחום זה.
העבודה המקבילה של שתי החברות הבינ"ל בתחום התחזוקה, תאפשר לרכבת ישראל לנהל את החוזים במדידת ביצועים מתמדת של שתי החברות, האחת כלפי השנייה ובכך לשפר את איכות העבודה. המתווה המדויק של חלוקת העבודה באופן גיאוגראפי יתואם בהמשך.
לדברי שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל: "אני מברך את הצדדים על הסכם הפשרה, שיאפשר לרכבת ישראל להמשיך ולפעול לצורך הקמת תשתית חשמלית להפעלת רכבות חשמליות, שתאפשרנה שיפור משמעותי בשירות לתושבי מדינת ישראל – תוך הפעלת רכבות חדישות, שקטות וידידותיות לסביבה, עם מספר רב יותר של מקומות ישיבה".
הושגה פשרה בין סמי ואלסטום במכרז להסבת רשת הרכבות לחשמל
היום, יום א' 8.7.2017, דיווחו חברות רכבת ישראל, אלסטום, אפקון וסמי לבית משפט העליון כי הגיעו לפשרה באשר למחלוקת על זכייתה של חברת סמי במכרז להקמת תשתית החשמל לרשת המסילות של רכבת ישראל, בעלות של כ-2 מיליארד ₪.
במסגרת הפשרה הוחלט כי תחזוקת מערך החישמול שיוקם בפריסה ארצית, יתוחזק על ידי שתי החברות הבינ"ל, המתמחות בתחום זה.
העבודה המקבילה של שתי החברות הבינ"ל בתחום התחזוקה, תאפשר לרכבת ישראל לנהל את החוזים במדידת ביצועים מתמדת של שתי החברות, האחת כלפי השנייה ובכך לשפר את איכות העבודה. המתווה המדויק של חלוקת העבודה באופן גיאוגראפי יתואם בהמשך.
לדברי שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל: "אני מברך את הצדדים על הסכם הפשרה, שיאפשר לרכבת ישראל להמשיך ולפעול לצורך הקמת תשתית חשמלית להפעלת רכבות חשמליות, שתאפשרנה שיפור משמעותי בשירות לתושבי מדינת ישראל – תוך הפעלת רכבות חדישות, שקטות וידידותיות לסביבה, עם מספר רב יותר של מקומות ישיבה".