רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040

מצב
הנושא נעול.
רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040

רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040
לא יודע אם כבר העלו את זה הנה, אבל מצאתי לנכון לשתף אתכם.
מקור: מסמכי תוכנית הבינוי של המתחם התפעולי של הרכבת באשקלון.

 
המפה הימנית כבר הועלתה לפורום מספר פעמים

רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040
לא יודע אם כבר העלו את זה הנה, אבל מצאתי לנכון לשתף אתכם.
מקור: מסמכי תוכנית הבינוי של המתחם התפעולי של הרכבת באשקלון.
המפה הימנית כבר הועלתה לפורום מספר פעמים
 

Bus Nerd

Active member
במפה השמאלית פרט מעניין (CCyclist, זה בשבילך)

רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040
לא יודע אם כבר העלו את זה הנה, אבל מצאתי לנכון לשתף אתכם.
מקור: מסמכי תוכנית הבינוי של המתחם התפעולי של הרכבת באשקלון.
במפה השמאלית פרט מעניין (CCyclist, זה בשבילך)
חיבור בין תחנת האומה (והתחנה הנוספת שתיבנה בירושלים) לתחנת מלחה. זה דבר שדובר עליו רבות בפורום בתור משהו מתבקש.

---
(אגב, ברור לכולנו שרוב המסילות החדשות שבמפה השמאלית לא יוקמו עד 2040, אם בכלל)
 

Ccyclist

Well-known member
שמתי לב ל"מרכז העיר ים" על מסילה המחברת ממלחה לאומה.

במפה השמאלית פרט מעניין (CCyclist, זה בשבילך)
חיבור בין תחנת האומה (והתחנה הנוספת שתיבנה בירושלים) לתחנת מלחה. זה דבר שדובר עליו רבות בפורום בתור משהו מתבקש.

---
(אגב, ברור לכולנו שרוב המסילות החדשות שבמפה השמאלית לא יוקמו עד 2040, אם בכלל)
שמתי לב ל"מרכז העיר ים" על מסילה המחברת ממלחה לאומה.
שם תיכנוני כמו "מרכז העיר ים" אינו מתחייב למיקום גאוגרפי מדוייק וזה אומר שניתן לתכנן תחנה בממילא או תחנה באזור יפו / המלך ג'ורג' לפי ההגדרה ולבחור בתחנה הכי שימושית מבחינת אינטראקציה עם התח"צ במרכז ירושלים וצרכי אוכלוסיית העיר והנוסעים אליה.
&nbsp
אבל - ההגדרה והמסילה פוסלות מכל וכול את רעיון תחנת "הכותל" מתחת לעיר העתיקה. אפילו מנהרה שתגיע לעיר העתיקה מרחוב הנביאים וסיבוב לשער שכם או שער הפרחים כך שתחנה בעיר העתיקה תהיה באוריינטציה של צפון-דרום בקירוב תחייב גשרים והרס עתיקות בגן הלאומי של גיא בן הינום ופורטלים באזור מעלה השלום ועין רוגל. מנהרה מכיכר צה"ל תחייב גישור מאסיבי להר הזיתים או מעל לסילוואן. המשך מתחנה בכותל פשוט אינו ריאלי ולכן תיכנון למסילה שתחבר את שני קווי ירושלים פוסל תחנה ממזרח לממילא.
&nbsp
 

luckydude

Active member
ת׳כלס השר הוא לא זה שיאשר את מיקום התחנה אלא ועדות הבנייה

שמתי לב ל"מרכז העיר ים" על מסילה המחברת ממלחה לאומה.
שם תיכנוני כמו "מרכז העיר ים" אינו מתחייב למיקום גאוגרפי מדוייק וזה אומר שניתן לתכנן תחנה בממילא או תחנה באזור יפו / המלך ג'ורג' לפי ההגדרה ולבחור בתחנה הכי שימושית מבחינת אינטראקציה עם התח"צ במרכז ירושלים וצרכי אוכלוסיית העיר והנוסעים אליה.
&nbsp
אבל - ההגדרה והמסילה פוסלות מכל וכול את רעיון תחנת "הכותל" מתחת לעיר העתיקה. אפילו מנהרה שתגיע לעיר העתיקה מרחוב הנביאים וסיבוב לשער שכם או שער הפרחים כך שתחנה בעיר העתיקה תהיה באוריינטציה של צפון-דרום בקירוב תחייב גשרים והרס עתיקות בגן הלאומי של גיא בן הינום ופורטלים באזור מעלה השלום ועין רוגל. מנהרה מכיכר צה"ל תחייב גישור מאסיבי להר הזיתים או מעל לסילוואן. המשך מתחנה בכותל פשוט אינו ריאלי ולכן תיכנון למסילה שתחבר את שני קווי ירושלים פוסל תחנה ממזרח לממילא.
&nbsp
ת׳כלס השר הוא לא זה שיאשר את מיקום התחנה אלא ועדות הבנייה
המקומיות והמחוזיות וזה נעשה בהליך ציבורי שפתוח לציבור וכל אחד מוזמן להביע את דעתו בנושא בזמן אישור התוכנית.
 

Bus Nerd

Active member
שתי אפשרויות

שמתי לב ל"מרכז העיר ים" על מסילה המחברת ממלחה לאומה.
שם תיכנוני כמו "מרכז העיר ים" אינו מתחייב למיקום גאוגרפי מדוייק וזה אומר שניתן לתכנן תחנה בממילא או תחנה באזור יפו / המלך ג'ורג' לפי ההגדרה ולבחור בתחנה הכי שימושית מבחינת אינטראקציה עם התח"צ במרכז ירושלים וצרכי אוכלוסיית העיר והנוסעים אליה.
&nbsp
אבל - ההגדרה והמסילה פוסלות מכל וכול את רעיון תחנת "הכותל" מתחת לעיר העתיקה. אפילו מנהרה שתגיע לעיר העתיקה מרחוב הנביאים וסיבוב לשער שכם או שער הפרחים כך שתחנה בעיר העתיקה תהיה באוריינטציה של צפון-דרום בקירוב תחייב גשרים והרס עתיקות בגן הלאומי של גיא בן הינום ופורטלים באזור מעלה השלום ועין רוגל. מנהרה מכיכר צה"ל תחייב גישור מאסיבי להר הזיתים או מעל לסילוואן. המשך מתחנה בכותל פשוט אינו ריאלי ולכן תיכנון למסילה שתחבר את שני קווי ירושלים פוסל תחנה ממזרח לממילא.
&nbsp
שתי אפשרויות
או שיהרסו עתיקות בלי חשבון, או שיבנו את התחנה במקום ההגיוני מחוץ לחומות, ואז יקראו לה "ירושלים - הכותל" בשביל להעמיד פנים שיש תחנה בכותל, למרות שהמרחק ממנה לכותל יהיה לא קצר.
 

amit1270

New member
או ששר התחבורה יתחלף...

שתי אפשרויות
או שיהרסו עתיקות בלי חשבון, או שיבנו את התחנה במקום ההגיוני מחוץ לחומות, ואז יקראו לה "ירושלים - הכותל" בשביל להעמיד פנים שיש תחנה בכותל, למרות שהמרחק ממנה לכותל יהיה לא קצר.
או ששר התחבורה יתחלף...
 

aryeri

Member
גם אם לא תהיה תחנה בכותל, עדיין עדיפה תחנה במרכז העיר ממש

שמתי לב ל"מרכז העיר ים" על מסילה המחברת ממלחה לאומה.
שם תיכנוני כמו "מרכז העיר ים" אינו מתחייב למיקום גאוגרפי מדוייק וזה אומר שניתן לתכנן תחנה בממילא או תחנה באזור יפו / המלך ג'ורג' לפי ההגדרה ולבחור בתחנה הכי שימושית מבחינת אינטראקציה עם התח"צ במרכז ירושלים וצרכי אוכלוסיית העיר והנוסעים אליה.
&nbsp
אבל - ההגדרה והמסילה פוסלות מכל וכול את רעיון תחנת "הכותל" מתחת לעיר העתיקה. אפילו מנהרה שתגיע לעיר העתיקה מרחוב הנביאים וסיבוב לשער שכם או שער הפרחים כך שתחנה בעיר העתיקה תהיה באוריינטציה של צפון-דרום בקירוב תחייב גשרים והרס עתיקות בגן הלאומי של גיא בן הינום ופורטלים באזור מעלה השלום ועין רוגל. מנהרה מכיכר צה"ל תחייב גישור מאסיבי להר הזיתים או מעל לסילוואן. המשך מתחנה בכותל פשוט אינו ריאלי ולכן תיכנון למסילה שתחבר את שני קווי ירושלים פוסל תחנה ממזרח לממילא.
&nbsp
גם אם לא תהיה תחנה בכותל, עדיין עדיפה תחנה במרכז העיר ממש
ולא בממילא.

תחנה במרכז העיר תשיק לרכבת הקלה - לקו האדום, לקו הכחול ואולי בעתיד היותר רחוק גם לקו הצהוב שיגיע לכותל. בסופו של דבר, רכבות כבדות מיועדות פחות לתיירים מחו"ל ויותר לאזרחי המדינה בחיי היומיום. מרכז העיר ירושלים הוא מקום הרבה יותר מרכזי בירושלים מאזור ממילא והעירייה. כל עיר גדולה, ובמיוחד עיר בירה, צריכה קו במרכז העיר. ממרכז העיר אפשר להמשיך את הרכבת דרומה לתחנת מלחה בתוואי ממונהר בערך מתחת לרחוב המלך ג'ורג, אזור רחוב עזה, אזור קטמון, והתחברות לתחנת מלחה. תחנה במרכז העיר גם תקל באופן ניכר יותר על העומס הצפוי בתחנת האומה מאשר תחנה תיירותית בממילא.
 
ממילא נמצאת 10 דקות הליכה ממרכז העיר

גם אם לא תהיה תחנה בכותל, עדיין עדיפה תחנה במרכז העיר ממש
ולא בממילא.

תחנה במרכז העיר תשיק לרכבת הקלה - לקו האדום, לקו הכחול ואולי בעתיד היותר רחוק גם לקו הצהוב שיגיע לכותל. בסופו של דבר, רכבות כבדות מיועדות פחות לתיירים מחו"ל ויותר לאזרחי המדינה בחיי היומיום. מרכז העיר ירושלים הוא מקום הרבה יותר מרכזי בירושלים מאזור ממילא והעירייה. כל עיר גדולה, ובמיוחד עיר בירה, צריכה קו במרכז העיר. ממרכז העיר אפשר להמשיך את הרכבת דרומה לתחנת מלחה בתוואי ממונהר בערך מתחת לרחוב המלך ג'ורג, אזור רחוב עזה, אזור קטמון, והתחברות לתחנת מלחה. תחנה במרכז העיר גם תקל באופן ניכר יותר על העומס הצפוי בתחנת האומה מאשר תחנה תיירותית בממילא.
ממילא נמצאת 10 דקות הליכה ממרכז העיר
וחוץ מהתיירים יש שגרים באזור ובעיר העתיקה, לתחנת הרכבת יכולה להיות יציאה ליד ממילא ויציאה בשלומציון ליד מרכז העיר והעיריה.
 

Ccyclist

Well-known member
הנושא נידון בפורום בעבר, ישנן מספר אופציות לחיבור.

גם אם לא תהיה תחנה בכותל, עדיין עדיפה תחנה במרכז העיר ממש
ולא בממילא.

תחנה במרכז העיר תשיק לרכבת הקלה - לקו האדום, לקו הכחול ואולי בעתיד היותר רחוק גם לקו הצהוב שיגיע לכותל. בסופו של דבר, רכבות כבדות מיועדות פחות לתיירים מחו"ל ויותר לאזרחי המדינה בחיי היומיום. מרכז העיר ירושלים הוא מקום הרבה יותר מרכזי בירושלים מאזור ממילא והעירייה. כל עיר גדולה, ובמיוחד עיר בירה, צריכה קו במרכז העיר. ממרכז העיר אפשר להמשיך את הרכבת דרומה לתחנת מלחה בתוואי ממונהר בערך מתחת לרחוב המלך ג'ורג, אזור רחוב עזה, אזור קטמון, והתחברות לתחנת מלחה. תחנה במרכז העיר גם תקל באופן ניכר יותר על העומס הצפוי בתחנת האומה מאשר תחנה תיירותית בממילא.
הנושא נידון בפורום בעבר, ישנן מספר אופציות לחיבור.
בגדול יש שתי אופציות שיכולות לחבר את הקו החדש לרצועת הקו הישן:
&nbsp
חלופת שער יפו: תחנה בממילא
&nbsp
חלופת המלך ג'ורג' : תחנה ברחבת המשביר ותחנה שניה באזור המלונות.
&nbsp
בחלופות על הקו הישן (הרעיון הוא מנהרה רדודה לאורך התוואי) ניתן לשלב תחנה בעמק רפאים / בקעה וכן בתלפיות.
&nbsp
חלופות חיבור שלא יכנסו למרכז העיר:
&nbsp
חלופת ציר הרצוג (תחנה בעמק המצלבה, נקודת המרכז הגאוגרפית של העיר בהצטלבות צירי הרצוג, יזה וחזז)
&nbsp
חלופת ציר בגין (תחנה בין בית הכרם לגבעת רם)
&nbsp
&nbsp
לדעתי בקונטקסט של שנות התשעים היה הגיוני לדבר על תחנה במלך ג'ורג' ומרכז העיר אך הרק"ל ופיתוח אזור ממילא העבירו מידה רבה של מרכזיות מזרחה לאזור העירייה וממילא. תחנה אחת בממילא יכולה לשרת שלושה מוקדים שונים: מרכז העיר וציר הקו האדום, אזור המלונות וציר המלך דוד (ובעתיד הקו הכחול דרך אותו " קו סגול " שאני מציע שיחבר בין רק"ל דרך חברון העתידי לרק"ל האדום הקיים) וכמובן העיר העתיקה.
&nbsp
הנטייה הישראלית לבנות תחנות גרנדיוזיות עם מלא משרדים ו"מנהל" בכל תחנה (אני מכיר תחנות בריטיות לא מאוישות עם בניין כניסה שמספיק בקושי לקופה ואפילו תחנות רכבת עילית בלונדון ללא מבנה כלשהו) והצורך במיזוג עלולה להתבטא בכך שבמקום תחנת ביניים צנועה בת 2 רציפים כפי שבונים בקרוסרייל הלונדונית למשל, ההחלטה הישראלית לתחנה התת קרקעית בתוואי העמוק תהיה לבנות איזו "אומה 2" ואז זו חייבת להיות תחנה אחת שרוקדת על כמה שיותר חתונות - מה שהכי מתאים לממילא.
 

aryeri

Member
"תחנה שניה באזור המלונות" - אילו מלונות? של רחוב דוד המלך?

הנושא נידון בפורום בעבר, ישנן מספר אופציות לחיבור.
בגדול יש שתי אופציות שיכולות לחבר את הקו החדש לרצועת הקו הישן:
&nbsp
חלופת שער יפו: תחנה בממילא
&nbsp
חלופת המלך ג'ורג' : תחנה ברחבת המשביר ותחנה שניה באזור המלונות.
&nbsp
בחלופות על הקו הישן (הרעיון הוא מנהרה רדודה לאורך התוואי) ניתן לשלב תחנה בעמק רפאים / בקעה וכן בתלפיות.
&nbsp
חלופות חיבור שלא יכנסו למרכז העיר:
&nbsp
חלופת ציר הרצוג (תחנה בעמק המצלבה, נקודת המרכז הגאוגרפית של העיר בהצטלבות צירי הרצוג, יזה וחזז)
&nbsp
חלופת ציר בגין (תחנה בין בית הכרם לגבעת רם)
&nbsp
&nbsp
לדעתי בקונטקסט של שנות התשעים היה הגיוני לדבר על תחנה במלך ג'ורג' ומרכז העיר אך הרק"ל ופיתוח אזור ממילא העבירו מידה רבה של מרכזיות מזרחה לאזור העירייה וממילא. תחנה אחת בממילא יכולה לשרת שלושה מוקדים שונים: מרכז העיר וציר הקו האדום, אזור המלונות וציר המלך דוד (ובעתיד הקו הכחול דרך אותו " קו סגול " שאני מציע שיחבר בין רק"ל דרך חברון העתידי לרק"ל האדום הקיים) וכמובן העיר העתיקה.
&nbsp
הנטייה הישראלית לבנות תחנות גרנדיוזיות עם מלא משרדים ו"מנהל" בכל תחנה (אני מכיר תחנות בריטיות לא מאוישות עם בניין כניסה שמספיק בקושי לקופה ואפילו תחנות רכבת עילית בלונדון ללא מבנה כלשהו) והצורך במיזוג עלולה להתבטא בכך שבמקום תחנת ביניים צנועה בת 2 רציפים כפי שבונים בקרוסרייל הלונדונית למשל, ההחלטה הישראלית לתחנה התת קרקעית בתוואי העמוק תהיה לבנות איזו "אומה 2" ואז זו חייבת להיות תחנה אחת שרוקדת על כמה שיותר חתונות - מה שהכי מתאים לממילא.
"תחנה שניה באזור המלונות" - אילו מלונות? של רחוב דוד המלך?
שתי החלופות האחרונות שלא נכנסות למרכז העיר הן לדעתי החמצה.

תחנה באזור ממילא גם תצריך ליצור את "הקו הסגול" שאתה מדבר אליו (למרות שהצבע כבר תפוס בתוכניות לקו השמיני בין הדסה עין כרם לאזור התעשייה תלפיות - סוג של שילוב בין קווים 10 ו-12 של אגד כיום) והיא גם תתרחק למזרח ותצריך מינהור יותר ארוך כדי להגיע למלחה.
ממילא אכן מקום שתופס תאוצה, אבל אתה יכול לומר את זה גם על מדרחוב בן יהודה, מדרחוב יפו, ומדרחוב המלך ג'ורג' העתידי שייבנה עם פתיחת הקו הכחול.
 

Ccyclist

Well-known member
לתחנה תת קרקעית יציאות שמכסות אזור נרחב ולכן:

"תחנה שניה באזור המלונות" - אילו מלונות? של רחוב דוד המלך?
שתי החלופות האחרונות שלא נכנסות למרכז העיר הן לדעתי החמצה.

תחנה באזור ממילא גם תצריך ליצור את "הקו הסגול" שאתה מדבר אליו (למרות שהצבע כבר תפוס בתוכניות לקו השמיני בין הדסה עין כרם לאזור התעשייה תלפיות - סוג של שילוב בין קווים 10 ו-12 של אגד כיום) והיא גם תתרחק למזרח ותצריך מינהור יותר ארוך כדי להגיע למלחה.
ממילא אכן מקום שתופס תאוצה, אבל אתה יכול לומר את זה גם על מדרחוב בן יהודה, מדרחוב יפו, ומדרחוב המלך ג'ורג' העתידי שייבנה עם פתיחת הקו הכחול.
לתחנה תת קרקעית יציאות שמכסות אזור נרחב ולכן:
כמה דוגמאות לתחנות רכבת כבדה תת קרקעיות עם יציאות בשני צידי הרציפים: יש 250 מטר בין היציאות של תחנת מונאקו, 320 מטר בין היציאות של סיטי טמזלינק הלונדונית, ו300 מטר בין היציאה המזרחית ביותר של תחנת טוטנהאם קורט רוד הלונדונית (קרוסרייל) ליציאה המערבית ביותר.
&nbsp
לפי הגיון כזה תחנה מתחת לקרן היסוד היתה יכולה לכלול יציאות ראשיות בצד הצפוני של גן הפעמון וגם בקרן היסוד פינת ג'ורג' וושינגטון. מספר מנהרות רוחב כנהוג בתחנות מטרו גדולות היו מחברות לכניסות משנה ליד מלון המלך דוד ואימק"א ומלונות אחרים כמו ענבל, פרימה רויאל והמלך שלמה. בצורה כזו רוב אזור המלונות של המלך דוד וקרן היסוד היה מכוסה בצורה שתביא את התייר מהמטוס למלון ברכבת אחת ללא החלפות, ומי שיעדו במלון הר ציון או במלון מצודת דויד והאסטוריה היה יכול לעשות נסיעת המשך של תחנה בודדת באמצעי משלים ממותג.
&nbsp
לתחנת ממילא יכולות להיות יציאות ראשיות במלך דוד (בית גשר) ובנסיכה מרי (בניין ג'נראלי או חיבור לבית הדואר הראשי) בנוסף על יציאה מרכזית בממילא עצמה. הגיוני שימצאו דרך לחבר מנהרות הולכי רגל בינה לטיילת ממילא ותחנת כיכר ספרא. מה שאני מכנה "הקו הסגול" יחבר אותה למלונות רחוב המלך דוד וגן הפעמון אך פחות למלונות קרן היסוד. אבל: אזור הכיסוי של התחנה יכלול את נחלת שבעה מחד ואזור המלונות מאידך וזה די מייתר תחנת ביניים במרכז העיר כי תמיד אפשר לקפוץ תחנה או שתיים על הרק"ל.
 

amit1270

New member
איפה תחנת הכותל??

רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040
לא יודע אם כבר העלו את זה הנה, אבל מצאתי לנכון לשתף אתכם.
מקור: מסמכי תוכנית הבינוי של המתחם התפעולי של הרכבת באשקלון.
איפה תחנת הכותל??
 

Bus Nerd

Active member
עוד פרט מעניין במפה השמאלית: הכפלת (ריבוע) ת"א-לוד עד 2030?

רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040
לא יודע אם כבר העלו את זה הנה, אבל מצאתי לנכון לשתף אתכם.
מקור: מסמכי תוכנית הבינוי של המתחם התפעולי של הרכבת באשקלון.
עוד פרט מעניין במפה השמאלית: הכפלת (ריבוע) ת"א-לוד עד 2030?
מעניין איפה יהיה מקום לזה... מנהרה? חשבתי שהמנהרה שברכבת רוצים מתחת לת"א מתוכננת להיות עד נתב"ג, לא עד לוד. כאן מציגים את ההכפלה הזו כחלק מפרוייקט הכפלת מסילת החוף, שמיועדת לקום לפני המנהרות המדוברות.

אז איך יעשו את זה? כמו שעלה לפני כמה שבועות בדיון בפורום, זה דורש הסטה מאסיבית של נתיבי כביש 1 כדי "לעשות מקום" למסילות נוספות, ובנייה מחדש של הגשרים במחלף גנות...
 
ריבוע המסילות בין ת"א ללוד זה חלק מפרויקט המסילה הרביעית

עוד פרט מעניין במפה השמאלית: הכפלת (ריבוע) ת"א-לוד עד 2030?
מעניין איפה יהיה מקום לזה... מנהרה? חשבתי שהמנהרה שברכבת רוצים מתחת לת"א מתוכננת להיות עד נתב"ג, לא עד לוד. כאן מציגים את ההכפלה הזו כחלק מפרוייקט הכפלת מסילת החוף, שמיועדת לקום לפני המנהרות המדוברות.

אז איך יעשו את זה? כמו שעלה לפני כמה שבועות בדיון בפורום, זה דורש הסטה מאסיבית של נתיבי כביש 1 כדי "לעשות מקום" למסילות נוספות, ובנייה מחדש של הגשרים במחלף גנות...
ריבוע המסילות בין ת"א ללוד זה חלק מפרויקט המסילה הרביעית
באיילון, לא חלק מפרויקט ריבוע מסילות החוף.
מסילת תל אביב-לוד
 

D 0 A

New member
זה רק אני או שחסרות מלא תחנות?

רשת מסילות הרכבת, לשנת היעד 2040
לא יודע אם כבר העלו את זה הנה, אבל מצאתי לנכון לשתף אתכם.
מקור: מסמכי תוכנית הבינוי של המתחם התפעולי של הרכבת באשקלון.
זה רק אני או שחסרות מלא תחנות?
תחנות קיימות:
עכו,
להבים,
קריית גת
תחנות נתניה
אשדוד
רמלה
בינימינה
וכו'...

תחנות בבניה:
כפר מנחם
מזכרת בתיה
 

Ccyclist

Well-known member
זו מפת רשת עם תחנות חשובות. רק עפולה חסרה באמת.

זה רק אני או שחסרות מלא תחנות?
תחנות קיימות:
עכו,
להבים,
קריית גת
תחנות נתניה
אשדוד
רמלה
בינימינה
וכו'...

תחנות בבניה:
כפר מנחם
מזכרת בתיה
זו מפת רשת עם תחנות חשובות. רק עפולה חסרה באמת.
 

aryeri

Member
לגבי תחנת עפולה ומסילות מנשה וטבריה

זו מפת רשת עם תחנות חשובות. רק עפולה חסרה באמת.
לגבי תחנת עפולה ומסילות מנשה וטבריה
שבתשתיות פירסם מצגת שרכבת ישראל הכינו לגבי התוכנית ל-2040.
במפה שם רואים שהקו לטבריה יעבור במסילת מנשה, ויתחבר למסילת העמק ממערב לתחנת מגדל העמק-כפר ברוך. לאחר עצירה בתחנה, הקו יתפצל שוב מהמסילה מערבית מעפולה, ולא יעבור בתחנת עפולה הקיימת. נראה שהוא יעבור ממערב למזרח ויחצה את כביש 60 באזור קיבוץ מזרע (אולי יקימו שם תחנה בשביל העפולאים), ולאחר מכן יפנה לכיוון צפון באזור כפר תבור (עם תחנה שם כנראה), ושוב מזרחה בצומת גולני (עם תחנה גם שם כנראה), עד תחנת טבריה בצומת פוריה.

על כל פנים, לפי המפה - הקו לטבריה לא יעבור בתחנת עפולה, מה שיותיר בעפולה את הקו הקיים היום לבית שאן בלבד, אלא אם כן יהיו קווים שבאים מהמרכז או מירושלים דרך מסילת מנשה, יתחברו למסילת העמק בכפר ברוך ויישארו על המסילה הקיימת לכיוון עפולה או בית שאן.
 

Bus Nerd

Active member
יהיה קו חיפה-טבריה

לגבי תחנת עפולה ומסילות מנשה וטבריה
שבתשתיות פירסם מצגת שרכבת ישראל הכינו לגבי התוכנית ל-2040.
במפה שם רואים שהקו לטבריה יעבור במסילת מנשה, ויתחבר למסילת העמק ממערב לתחנת מגדל העמק-כפר ברוך. לאחר עצירה בתחנה, הקו יתפצל שוב מהמסילה מערבית מעפולה, ולא יעבור בתחנת עפולה הקיימת. נראה שהוא יעבור ממערב למזרח ויחצה את כביש 60 באזור קיבוץ מזרע (אולי יקימו שם תחנה בשביל העפולאים), ולאחר מכן יפנה לכיוון צפון באזור כפר תבור (עם תחנה שם כנראה), ושוב מזרחה בצומת גולני (עם תחנה גם שם כנראה), עד תחנת טבריה בצומת פוריה.

על כל פנים, לפי המפה - הקו לטבריה לא יעבור בתחנת עפולה, מה שיותיר בעפולה את הקו הקיים היום לבית שאן בלבד, אלא אם כן יהיו קווים שבאים מהמרכז או מירושלים דרך מסילת מנשה, יתחברו למסילת העמק בכפר ברוך ויישארו על המסילה הקיימת לכיוון עפולה או בית שאן.
יהיה קו חיפה-טבריה
אבל כן, אם יבחרו לעשות את הפיצול ממערב לעפולה עפולה תישאר עם רק שתי רכבות בשעה לפני מפת 2040.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה