רכבת ישראל: כאשר לב המפרץ מזרח תפתח יהיה קו ישיר מעפולה לת"א

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
אם מחברים את כרמיאל עוד לפני פתיחת הקו אז אין סיבה שלא יחברו

רכבת ישראל: כאשר לב המפרץ מזרח תפתח יהיה קו ישיר מעפולה לת"א
עכשיו זה רשמי - כאשר תפתח תחנת לב המפרץ מזרח ותקרא מרכזית המפרץ תחובר עפולה לתחנות ת"א ותושבי העיר לא יצטרכו להחליף רכבת בתחנות חיפה
מאוד מקווה שזה אכן נכון, זה מאוד יקל על העפולאים
אם מחברים את כרמיאל עוד לפני פתיחת הקו אז אין סיבה שלא יחברו
את עפולה.. זה האמת ממש מציק, הקו לכרמיאל עוד לא נפתח וכבר מתכננים לחבר את כרמיאל לתל אביב.. הקו של עפולה כבר עובד 10 חודשים וצובר הצלחה, ויצבור עוד יותר אם יחובר ישירות לתל אביב ובזה מטילים ספק.. הביקוש עלה יותר ויותר וכמה וכמה פעמים עיריית עפולה נפגשה עם נציגים מרכבת ישראל ומשרד התחבורה כדי לדון על זה
אני בטוחה שיגיעו לפשרה אפילו שאין מספיק מקום במסילת החוף, בטוח יחשבו על משהו
 
עפולה מוכנה לוותר על הנסיעות של קו 825 לטובת כרמיאל?

אם מחברים את כרמיאל עוד לפני פתיחת הקו אז אין סיבה שלא יחברו
את עפולה.. זה האמת ממש מציק, הקו לכרמיאל עוד לא נפתח וכבר מתכננים לחבר את כרמיאל לתל אביב.. הקו של עפולה כבר עובד 10 חודשים וצובר הצלחה, ויצבור עוד יותר אם יחובר ישירות לתל אביב ובזה מטילים ספק.. הביקוש עלה יותר ויותר וכמה וכמה פעמים עיריית עפולה נפגשה עם נציגים מרכבת ישראל ומשרד התחבורה כדי לדון על זה
אני בטוחה שיגיעו לפשרה אפילו שאין מספיק מקום במסילת החוף, בטוח יחשבו על משהו
עפולה מוכנה לוותר על הנסיעות של קו 825 לטובת כרמיאל?
לכרמיאל אין חיבור אוטובוסי לתל אביב כפי שיש לעפולה.
ומה לעשות שגיאוגרפית המסלול הטבעי בין עפולה לתל אביב לא עובר בחיפה ואילו המסלול מכרמיאל לתל אביב דרך חיפה הרבה יותר טבעי (וזו גם הסיבה שלעפולה יש את קו 825 ולכרמיאל יש מספר עלוב של נסיעות של קווים 846 ו-848).

אז אם עפולה רוצה לקחת לכרמיאל את החיבור הרכבתי "הישיר" לתל אביב, יהיה הוגן שתוותר לכרמיאל על נסיעות 825.
 

aryeri

Member
השאלה היא כזאת: לאיזו תחנה תועיל קישוריות יותר גדולה לת"א?

אם מחברים את כרמיאל עוד לפני פתיחת הקו אז אין סיבה שלא יחברו
את עפולה.. זה האמת ממש מציק, הקו לכרמיאל עוד לא נפתח וכבר מתכננים לחבר את כרמיאל לתל אביב.. הקו של עפולה כבר עובד 10 חודשים וצובר הצלחה, ויצבור עוד יותר אם יחובר ישירות לתל אביב ובזה מטילים ספק.. הביקוש עלה יותר ויותר וכמה וכמה פעמים עיריית עפולה נפגשה עם נציגים מרכבת ישראל ומשרד התחבורה כדי לדון על זה
אני בטוחה שיגיעו לפשרה אפילו שאין מספיק מקום במסילת החוף, בטוח יחשבו על משהו
השאלה היא כזאת: לאיזו תחנה תועיל קישוריות יותר גדולה לת"א?
התועלת לעפולה על ידי קישור ישיר לתל אביב דרך חיפה, תהיה קטנה יותר מקישוריות ישירה של כרמיאל לתל אביב.
מעפולה יש את כביש 6 וכביש 2 ורכבת דרך חיפה לא בהכרח תהיה מהירה בהרבה מאוטובוס. מכרמיאל לעומת זאת, רכבת תהיה הרבה יותר יעילה ומהירה לתל אביב מאשר אוטובוס במצב של היום, עם קו 848 או אוטובוס לחיפה ומשם רכבת.
 
זה לא הולך לפי ״מי בא קודם״, אלא לפי מה שהגיוני תחבורתית

אם מחברים את כרמיאל עוד לפני פתיחת הקו אז אין סיבה שלא יחברו
את עפולה.. זה האמת ממש מציק, הקו לכרמיאל עוד לא נפתח וכבר מתכננים לחבר את כרמיאל לתל אביב.. הקו של עפולה כבר עובד 10 חודשים וצובר הצלחה, ויצבור עוד יותר אם יחובר ישירות לתל אביב ובזה מטילים ספק.. הביקוש עלה יותר ויותר וכמה וכמה פעמים עיריית עפולה נפגשה עם נציגים מרכבת ישראל ומשרד התחבורה כדי לדון על זה
אני בטוחה שיגיעו לפשרה אפילו שאין מספיק מקום במסילת החוף, בטוח יחשבו על משהו
זה לא הולך לפי ״מי בא קודם״, אלא לפי מה שהגיוני תחבורתית
ולנסוע מעפולה לת״א דרך חיפה לא כל כך הגיוני.
 
מה גם שכבר היום רוב הנוסעים מכרמיאל לת״א נוסעים דרך חיפה

זה לא הולך לפי ״מי בא קודם״, אלא לפי מה שהגיוני תחבורתית
ולנסוע מעפולה לת״א דרך חיפה לא כל כך הגיוני.
מה גם שכבר היום רוב הנוסעים מכרמיאל לת״א נוסעים דרך חיפה
ברכבת. הם פשוט עולים בעכו.
 

25306yosef

New member
אני לא מסוגל להבין, מה הבעיה להחליף רכבת בחיפה מרכז?

אם מחברים את כרמיאל עוד לפני פתיחת הקו אז אין סיבה שלא יחברו
את עפולה.. זה האמת ממש מציק, הקו לכרמיאל עוד לא נפתח וכבר מתכננים לחבר את כרמיאל לתל אביב.. הקו של עפולה כבר עובד 10 חודשים וצובר הצלחה, ויצבור עוד יותר אם יחובר ישירות לתל אביב ובזה מטילים ספק.. הביקוש עלה יותר ויותר וכמה וכמה פעמים עיריית עפולה נפגשה עם נציגים מרכבת ישראל ומשרד התחבורה כדי לדון על זה
אני בטוחה שיגיעו לפשרה אפילו שאין מספיק מקום במסילת החוף, בטוח יחשבו על משהו
אני לא מסוגל להבין, מה הבעיה להחליף רכבת בחיפה מרכז?
מדוע לא מכבודם של הנוסעים מעפולה שבוחרים לנסוע לתל אביב ברכבת להחליף רכבת בחיפה מרכז?

מה כל כך רע ובעייתי בהחלפת רכבת בחיפה מרכז?

אשמח לקבל הערות והארות ולהפיק תובנות בעניין הבעייתיות בהחלפת רכבת בחיפה.

הרי עם אותו כרטיס נסיעה (ועם אותו תיקוף ברב קו) ניתן להחליף רכבת בחיפה ואין כל צורך בתשלום נוסף. זמן ההמתנה בחיפה מרכז הוא כמה דקות בלבד ואינני רואה כל בעייה בלהחליף רכבת בחיפה מרכז לכל מי שבוחר לנסוע מעפולה לת"א ברכבת.

מסיבות תפעוליות רבות אין כל אפשרות להפעיל רכבות ישירות מעפולה לת"א. ואילו מכרמיאל דווקא כן. למה? הנה כמה סיבות:

1. מסילה בודדת לעפולה. לכרמיאל דווקא יש מסילה כפולה.
2. אין מקום במסילות האיילון לכל כך הרבה רכבות מהצפון לת"א וגם לא יהיה מקום גם כאשר הקו מחיפה לעפולה יוכפל. אם תופעל רכבת מעפולה לת"א, הדבר יהיה על חשבון רכבת אחרת מנהריה או מכרמיאל.
3. הקו לכרמיאל ישרת הרבה יותר אוכלוסייה מאשר הקו לעפולה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה