רכבת ישראל: כאשר לב המפרץ מזרח תפתח יהיה קו ישיר מעפולה לת"א

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
רכבת ישראל: כאשר לב המפרץ מזרח תפתח יהיה קו ישיר מעפולה לת"א

רכבת ישראל: כאשר לב המפרץ מזרח תפתח יהיה קו ישיר מעפולה לת"א
עכשיו זה רשמי - כאשר תפתח תחנת לב המפרץ מזרח ותקרא מרכזית המפרץ תחובר עפולה לתחנות ת"א ותושבי העיר לא יצטרכו להחליף רכבת בתחנות חיפה
מאוד מקווה שזה אכן נכון, זה מאוד יקל על העפולאים

 

Bus Nerd

Active member
ישיר בין עפולה לת"א? על חשבון מי בדיוק?

רכבת ישראל: כאשר לב המפרץ מזרח תפתח יהיה קו ישיר מעפולה לת"א
עכשיו זה רשמי - כאשר תפתח תחנת לב המפרץ מזרח ותקרא מרכזית המפרץ תחובר עפולה לתחנות ת"א ותושבי העיר לא יצטרכו להחליף רכבת בתחנות חיפה
מאוד מקווה שזה אכן נכון, זה מאוד יקל על העפולאים
ישיר בין עפולה לת"א? על חשבון מי בדיוק?
זה חייב לבוא על חשבון איזשהו קו הרי, יש תדירות מוגבלת באיילון. נשאר רק לראות אם זה יהיה על באמצעות הארכת קו חיפה-ב"ש (שאז יסבול איחורים בגלל המסילה הבודדת עד עפולה) או על חשבון חלק מהנסיעות של הקווים שמסתיימים היום בנהריה.

בכל מקרה כדי לתת לעפולאים את ה"הקלה" הזו שאר הרשת תיפגע.

האמת שלמען בריאות הרשת אני מקווה שהכוונה היא שההחלפה לכיוון ת"א תהיה קלה יותר לתושבי עפולה כי יוכלו להחליף בלב המפרץ, ולא באמת שיהיה קו ישיר מעפולה לת"א בשלב זה.
 

Grosseto

New member
אולי כדאי להדביק רכבות

ישיר בין עפולה לת"א? על חשבון מי בדיוק?
זה חייב לבוא על חשבון איזשהו קו הרי, יש תדירות מוגבלת באיילון. נשאר רק לראות אם זה יהיה על באמצעות הארכת קו חיפה-ב"ש (שאז יסבול איחורים בגלל המסילה הבודדת עד עפולה) או על חשבון חלק מהנסיעות של הקווים שמסתיימים היום בנהריה.

בכל מקרה כדי לתת לעפולאים את ה"הקלה" הזו שאר הרשת תיפגע.

האמת שלמען בריאות הרשת אני מקווה שהכוונה היא שההחלפה לכיוון ת"א תהיה קלה יותר לתושבי עפולה כי יוכלו להחליף בלב המפרץ, ולא באמת שיהיה קו ישיר מעפולה לת"א בשלב זה.
אולי כדאי להדביק רכבות
נניח הרכבת שבאה מעפולה תצמד לרכבת שבאה מנהריה והם ימשיכו ביחד לתל אביב
 

25306yosef

New member
אפשרי רק ברכבות קרונועים מסוג IC3

אולי כדאי להדביק רכבות
נניח הרכבת שבאה מעפולה תצמד לרכבת שבאה מנהריה והם ימשיכו ביחד לתל אביב
אפשרי רק ברכבות קרונועים מסוג IC3
לא יעיל תפעולית ברכבות עם קטר וברכבות מהסוג שיש בישראל בקו תל אביב חיפה נהריה. אפשרי כאמור בקלות רק בקרונועי IC3 שמותאמים במיוחד לביצוע היצמדות אוטומטית ממוחשבת.
 

Bus Nerd

Active member
גם לא יעיל תפעולית לעשות את זה בIC3

אפשרי רק ברכבות קרונועים מסוג IC3
לא יעיל תפעולית ברכבות עם קטר וברכבות מהסוג שיש בישראל בקו תל אביב חיפה נהריה. אפשרי כאמור בקלות רק בקרונועי IC3 שמותאמים במיוחד לביצוע היצמדות אוטומטית ממוחשבת.
גם לא יעיל תפעולית לעשות את זה בIC3
כי במילא בשעות העומס במערך IC3 בודד אין מספיק מקום לכולם ומחברים כמה מערכים ביחד כדי שיהיה מקום.

ויש עוד בעיה תפעולית ברכבות גרורות-קטר, אפילו אם משאירים את אחד מהקטרים באמצע - הרציפים ברוב התחנות לא ארוכים מספיק למערך באורך כפול.
 

25306yosef

New member
אין כל טעם ואין כל הגיון להחליף רכבת בלב המפרץ

ישיר בין עפולה לת"א? על חשבון מי בדיוק?
זה חייב לבוא על חשבון איזשהו קו הרי, יש תדירות מוגבלת באיילון. נשאר רק לראות אם זה יהיה על באמצעות הארכת קו חיפה-ב"ש (שאז יסבול איחורים בגלל המסילה הבודדת עד עפולה) או על חשבון חלק מהנסיעות של הקווים שמסתיימים היום בנהריה.

בכל מקרה כדי לתת לעפולאים את ה"הקלה" הזו שאר הרשת תיפגע.

האמת שלמען בריאות הרשת אני מקווה שהכוונה היא שההחלפה לכיוון ת"א תהיה קלה יותר לתושבי עפולה כי יוכלו להחליף בלב המפרץ, ולא באמת שיהיה קו ישיר מעפולה לת"א בשלב זה.
אין כל טעם ואין כל הגיון להחליף רכבת בלב המפרץ
המקום הטוב ביותר והנוח ביותר להחלפת רכבת זה חיפה מרכז.

זאת ועוד, מידע שנמסר על ידי נציג שירות לקוחות אינו מידע מוסמך ולכן אין ליחס לו כל חשיבות.

אני מניח שכל הרכבת לתל אביב ומתל אביב ייצאו ויסיימו את נסיעתן בנהריה או בכרמיאל. אין כל הגיון תפעולי ברכבות ישירות מעפולה לתל אביב. אפשר אולי להפעיל רכבת שכזו בשעות הבוקר פעם ביום בלבד.
 

aryeri

Member
דיברו על רכבת ישירה בין כרמיאל לבאר שבע...

אין כל טעם ואין כל הגיון להחליף רכבת בלב המפרץ
המקום הטוב ביותר והנוח ביותר להחלפת רכבת זה חיפה מרכז.

זאת ועוד, מידע שנמסר על ידי נציג שירות לקוחות אינו מידע מוסמך ולכן אין ליחס לו כל חשיבות.

אני מניח שכל הרכבת לתל אביב ומתל אביב ייצאו ויסיימו את נסיעתן בנהריה או בכרמיאל. אין כל הגיון תפעולי ברכבות ישירות מעפולה לתל אביב. אפשר אולי להפעיל רכבת שכזו בשעות הבוקר פעם ביום בלבד.
דיברו על רכבת ישירה בין כרמיאל לבאר שבע...
הרכבת מכרמיאל כנראה לא תסיים תמיד בתל אביב.

מעניין אותי האם תהיה כאן הארכה של קו חיפה - באר שבע שקיים בשעות העומס לשאר שעות היום, או על הסטה של קוה נהריה - באר שבע לכרמיאל, ושנהריה ועכו תפוצינה (יפוצו בנקבה-רבים) על ידי תגבור של הקו הפרברי או הארכה של קו חיפה - באר שבע לנהריה.

השאלה מה יקרה עם הקווים הללו (ירוק ו/או כתום במפת הקווים של רכבת ישראל) בשעות השפל, הרי ידוע שהפעילות שלהם מקוצרת או לא קיימת בשעות הללו. אילו קווים יגיעו לכרמיאל? קו פרוורי אולי? או שיאריכו שעות הפעילות של הקווים מ/אל באר שבע לכל אורך היום.
 

Bus Nerd

Active member
"ישירה כרמאיל ב"ש" תהיה על חשבון אחת הנסיעות של נהריה-ב"ש

דיברו על רכבת ישירה בין כרמיאל לבאר שבע...
הרכבת מכרמיאל כנראה לא תסיים תמיד בתל אביב.

מעניין אותי האם תהיה כאן הארכה של קו חיפה - באר שבע שקיים בשעות העומס לשאר שעות היום, או על הסטה של קוה נהריה - באר שבע לכרמיאל, ושנהריה ועכו תפוצינה (יפוצו בנקבה-רבים) על ידי תגבור של הקו הפרברי או הארכה של קו חיפה - באר שבע לנהריה.

השאלה מה יקרה עם הקווים הללו (ירוק ו/או כתום במפת הקווים של רכבת ישראל) בשעות השפל, הרי ידוע שהפעילות שלהם מקוצרת או לא קיימת בשעות הללו. אילו קווים יגיעו לכרמיאל? קו פרוורי אולי? או שיאריכו שעות הפעילות של הקווים מ/אל באר שבע לכל אורך היום.
"ישירה כרמאיל ב"ש" תהיה על חשבון אחת הנסיעות של נהריה-ב"ש
ואף רכבת מהצפון לא "תסתיים" בת"א. אולי רק בשעות השפל. רכבות שמסיימות את נסיעתן בת"א זה מחזה נדיר.

פשוט אומרים "רכבת לת"א" כי לשם אנשים רוצים להגיע. אם תגיד להם "רכבת לבאר שבע" הם עלולים להתבלבל ולחשוב שהרכבת לא תעצור בת"א.
 
החלפה בלב המפרץ ממש לא תהיה קלה יותר מאשר בחיפה מרכז השמונה

ישיר בין עפולה לת"א? על חשבון מי בדיוק?
זה חייב לבוא על חשבון איזשהו קו הרי, יש תדירות מוגבלת באיילון. נשאר רק לראות אם זה יהיה על באמצעות הארכת קו חיפה-ב"ש (שאז יסבול איחורים בגלל המסילה הבודדת עד עפולה) או על חשבון חלק מהנסיעות של הקווים שמסתיימים היום בנהריה.

בכל מקרה כדי לתת לעפולאים את ה"הקלה" הזו שאר הרשת תיפגע.

האמת שלמען בריאות הרשת אני מקווה שהכוונה היא שההחלפה לכיוון ת"א תהיה קלה יותר לתושבי עפולה כי יוכלו להחליף בלב המפרץ, ולא באמת שיהיה קו ישיר מעפולה לת"א בשלב זה.
החלפה בלב המפרץ ממש לא תהיה קלה יותר מאשר בחיפה מרכז השמונה
בחיפה מרכז זו החלפה באותו רציף. בלב המפרץ זו החלפה עם הליכה לא מעטה לא בין רציפים, אלא למעשה בין שתי תחנות.
 

אורי404

New member
ההחלפה בחיפה מרכז נוחה

החלפה בלב המפרץ ממש לא תהיה קלה יותר מאשר בחיפה מרכז השמונה
בחיפה מרכז זו החלפה באותו רציף. בלב המפרץ זו החלפה עם הליכה לא מעטה לא בין רציפים, אלא למעשה בין שתי תחנות.
ההחלפה בחיפה מרכז נוחה
עשיתי את זה לפני מספר שבועות. כמו שכתבת באותו רציף ולא יותר ממספר דקות החלפה בין הרכבות. בין הרכבת מתל אביב לקו העמק.
 

matrix200200

Active member
עד כמה זה פרקטי?

רכבת ישראל: כאשר לב המפרץ מזרח תפתח יהיה קו ישיר מעפולה לת"א
עכשיו זה רשמי - כאשר תפתח תחנת לב המפרץ מזרח ותקרא מרכזית המפרץ תחובר עפולה לתחנות ת"א ותושבי העיר לא יצטרכו להחליף רכבת בתחנות חיפה
מאוד מקווה שזה אכן נכון, זה מאוד יקל על העפולאים
עד כמה זה פרקטי?
מה יהיה זמן נסיעה המשוער מעפולה עד תל אביב?
 

oshlick1

New member
לפי דעתי הכוונה ב"ישיר" היא ללא החלפה

רכבת ישראל: כאשר לב המפרץ מזרח תפתח יהיה קו ישיר מעפולה לת"א
עכשיו זה רשמי - כאשר תפתח תחנת לב המפרץ מזרח ותקרא מרכזית המפרץ תחובר עפולה לתחנות ת"א ותושבי העיר לא יצטרכו להחליף רכבת בתחנות חיפה
מאוד מקווה שזה אכן נכון, זה מאוד יקל על העפולאים
לפי דעתי הכוונה ב"ישיר" היא ללא החלפה
לא תהיה לדעתי רכבת שתתחיל בעפולה ותסתיים בתל אביב
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
זה לא משנה איפה היא מתחילה או מסתיימת

לפי דעתי הכוונה ב"ישיר" היא ללא החלפה
לא תהיה לדעתי רכבת שתתחיל בעפולה ותסתיים בתל אביב
&nbsp
זה לא משנה איפה היא מתחילה או מסתיימת
אם יהיה ניתן לנסוע מעפולה עד ת"א (ולא משנה לאן בהמשך) בלי החלפה, הרשת תיפגע בכל מקרה. אין מספיק סלוטים באיילון כדי לאפשר לזה לקרות בלי לעשות את זה על חשבון אחד הקווים הקיימים.
 

raminec

New member
אין בתוכניות ר"י להסיע נוסעים

רכבת ישראל: כאשר לב המפרץ מזרח תפתח יהיה קו ישיר מעפולה לת"א
עכשיו זה רשמי - כאשר תפתח תחנת לב המפרץ מזרח ותקרא מרכזית המפרץ תחובר עפולה לתחנות ת"א ותושבי העיר לא יצטרכו להחליף רכבת בתחנות חיפה
מאוד מקווה שזה אכן נכון, זה מאוד יקל על העפולאים
אין בתוכניות ר"י להסיע נוסעים
מעפולה ישירות לתל אביב ללא החלפה. נא לשים לב לתוכנית הרשמית של ר"י בתמונה המצורפת.
חוץ מזה, הקישור של עפולה ברכבת לתל אביב לא משתלם בעליל. יותר יקר, יותר זמן נסיעה וביקור מיותר בעיר התחתית של חיפה. סביר להניח שגם התחנה המרכזית של עפולה יותר נגישה לנוסעים מאשר תחנת הרכבת ויש יותר נקודות פיזור בתל אביב באוטובוס מאשר ברכבת...

 

YuMi2017

Member
לא יקרה...

רכבת ישראל: כאשר לב המפרץ מזרח תפתח יהיה קו ישיר מעפולה לת"א
עכשיו זה רשמי - כאשר תפתח תחנת לב המפרץ מזרח ותקרא מרכזית המפרץ תחובר עפולה לתחנות ת"א ותושבי העיר לא יצטרכו להחליף רכבת בתחנות חיפה
מאוד מקווה שזה אכן נכון, זה מאוד יקל על העפולאים
לא יקרה...
כמו שהייתה בהתחלה רכבת מהירה מאשדוד לתל אביב וביטלו אותה כמעט מיד.
 
השוואה לא טובה. רכבת מהירה בין אשדוד לתל אביב דווקא כן צריכה

לא יקרה...
כמו שהייתה בהתחלה רכבת מהירה מאשדוד לתל אביב וביטלו אותה כמעט מיד.
השוואה לא טובה. רכבת מהירה בין אשדוד לתל אביב דווקא כן צריכה
להיות, בניגוד לרכבת "ישירה" בין עפולה לתל אביב דרך חיפה שנזקה יהיה גדול מתועלתה.
אבל הרכבת המהירה בין אשדוד לתל אביב בוטלה בגלל המחדל הגדול ביותר בעשור האחרון בקשר לפיתוח הרשת המסילתית במדינה (מחדל גדול בהרבה ממחדלי העיכוב בתוכניות החישמול ושיגרום בעתיד הלא רחוק לעוד לא מעט נזקים ברשת הקווים של רכבת ישראל).
 

YuMi2017

Member
אני מסכים

השוואה לא טובה. רכבת מהירה בין אשדוד לתל אביב דווקא כן צריכה
להיות, בניגוד לרכבת "ישירה" בין עפולה לתל אביב דרך חיפה שנזקה יהיה גדול מתועלתה.
אבל הרכבת המהירה בין אשדוד לתל אביב בוטלה בגלל המחדל הגדול ביותר בעשור האחרון בקשר לפיתוח הרשת המסילתית במדינה (מחדל גדול בהרבה ממחדלי העיכוב בתוכניות החישמול ושיגרום בעתיד הלא רחוק לעוד לא מעט נזקים ברשת הקווים של רכבת ישראל).
אני מסכים
אגב אני גם חושב שיהיה חכם יותר להחזיר ל - 3 רכבות בשעה ולהשיב את הרכבת המהירה מאשדוד במהרה.
אבל העניין הוא לא זה, העניין הוא הרצון של רכבת ישראל לרצות את כולם בהתחלה בשביל פרסומת, ואז הם עושים מה שהם רוצים.
 
הוספת הרכבת הרביעית בשעה לא הייתה ביוזמת רכבת ישראל

אני מסכים
אגב אני גם חושב שיהיה חכם יותר להחזיר ל - 3 רכבות בשעה ולהשיב את הרכבת המהירה מאשדוד במהרה.
אבל העניין הוא לא זה, העניין הוא הרצון של רכבת ישראל לרצות את כולם בהתחלה בשביל פרסומת, ואז הם עושים מה שהם רוצים.
הוספת הרכבת הרביעית בשעה לא הייתה ביוזמת רכבת ישראל
אלא החלטה של משרד התחבורה במסגרת צעדי הכסת"ח בעקבות תחילת העבודות על תחנות הקו האדום.

ובמצב של שלוש רכבות בשעה גם כן יש בעיה שאחת מהן תהיה מהירה, מכיוון שהמשמעות תהיה שתי רכבות בשעה בלבד בתחנות בת ים.

מה שצריך לעשות במהרה זה לקדם במהירות את הפתרון לצוואר הבקבוק.
האנרגיה צריכה להיות מופנית לכיוון הזה ולא לכיוונים אחרים.
 

YuMi2017

Member
צוואר הבקבוק הוא בעיה

הוספת הרכבת הרביעית בשעה לא הייתה ביוזמת רכבת ישראל
אלא החלטה של משרד התחבורה במסגרת צעדי הכסת"ח בעקבות תחילת העבודות על תחנות הקו האדום.

ובמצב של שלוש רכבות בשעה גם כן יש בעיה שאחת מהן תהיה מהירה, מכיוון שהמשמעות תהיה שתי רכבות בשעה בלבד בתחנות בת ים.

מה שצריך לעשות במהרה זה לקדם במהירות את הפתרון לצוואר הבקבוק.
האנרגיה צריכה להיות מופנית לכיוון הזה ולא לכיוונים אחרים.
צוואר הבקבוק הוא בעיה
אבל צריך פתרון מיידי לתושבים מאשדוד אשקלון ואזור הדרום שהרכבת עבורם היא עורק חיים מרכזי.
צריך באופן מיידי להחזיר את הרכבת המהירה ובמקביל לפתח את המסילה הרביעית.
הרי המסילה הרביעית גם אם יאשרו אותה *היום* יקח כמה שנים עד שזה יהיה מוכן.
כמו כן, מספר הנוסעים מתחנות בת ים וחולון אינו מצדיק עיכוב של פי כמה וכמה נוסעים מתחנות הדרום...צריך למצוא איזונים.
תחנות בת ים וחולון יסתדרו עם 2 קווים בשעה (להם יש אלטרנטיבות אחרות סבירות ביחס למרחק ממקום העבודה בתל אביב)
 
אגב, התשובה הזו בדף הפייסבוק של הרכבת, נתנה תשובה לשאלה אחרת

רכבת ישראל: כאשר לב המפרץ מזרח תפתח יהיה קו ישיר מעפולה לת"א
עכשיו זה רשמי - כאשר תפתח תחנת לב המפרץ מזרח ותקרא מרכזית המפרץ תחובר עפולה לתחנות ת"א ותושבי העיר לא יצטרכו להחליף רכבת בתחנות חיפה
מאוד מקווה שזה אכן נכון, זה מאוד יקל על העפולאים
אגב, התשובה הזו בדף הפייסבוק של הרכבת, נתנה תשובה לשאלה אחרת
שהועלתה בפורום: כיצד ייקרא מרכז התחבורה בלב המפרץ?
אז לפי התשובה הזו וגם לפי אתר יפה נוף, הוא ייקרא: מרכזית המפרץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה