רכבת לא עצרה בתחנה

מצב
הנושא נעול.

mikig10

New member
רכבת לא עצרה בתחנה

רכבת לא עצרה בתחנה
בשעת בוקר מוקדמת רכבת לא עצרה בתחנה. נניח שזו עובדה.
הנהלת הרכבת טענה שהרכבת כן עצרה.
לאחר בקשה ,הנהלת הרכבת שלחה דו"ח "אלקטרוני" של זמני כניסה ויציאה של רכבת ספציפית זו מכל תחנה. לפי הדו"ח הרכבת שהתה בתחנה המדוברת- דקה וחצי. זה המון זמן. כיצד זה יתכן? יש למישהו רעיון או מידע?
כיצד, היכן ואיך נרשמת הכניסה והיציאה...? בתחנה עצמה? ברכבת ?
נתון מעניין... לאחר שהרכבת לא עצרה בתחנה אלה רק האיטה...היא המשיכה בתנועה איטית לאורך זמן...
רעיונות ?
 

25306yosef

New member
כיצד בכלל את/ה יודע/ת שהרכבת לא עצרה בתחנה?

רכבת לא עצרה בתחנה
בשעת בוקר מוקדמת רכבת לא עצרה בתחנה. נניח שזו עובדה.
הנהלת הרכבת טענה שהרכבת כן עצרה.
לאחר בקשה ,הנהלת הרכבת שלחה דו"ח "אלקטרוני" של זמני כניסה ויציאה של רכבת ספציפית זו מכל תחנה. לפי הדו"ח הרכבת שהתה בתחנה המדוברת- דקה וחצי. זה המון זמן. כיצד זה יתכן? יש למישהו רעיון או מידע?
כיצד, היכן ואיך נרשמת הכניסה והיציאה...? בתחנה עצמה? ברכבת ?
נתון מעניין... לאחר שהרכבת לא עצרה בתחנה אלה רק האיטה...היא המשיכה בתנועה איטית לאורך זמן...
רעיונות ?
כיצד בכלל את/ה יודע/ת שהרכבת לא עצרה בתחנה?
אם ברכבת ישראל טוענים את מה שהם טוענים, אז כככל הנראה שהם צודקים.

ועכשיו ההסבר,

הנוסע ההדיוט לא יודע ולא יכול לדעת אם בכלל הרכבת עצרה בתחנה ואם לאו. וזאת מאחר ולנוסע ההדיוט המצוי, אין כל שמץ של מושג האם הרכבת שאליה הוא מחכה איננה מאחרת. הוא גם לא יודע ולא אמור לדעת מהי בדיוק הרכבת החולפת בתחנה, אולי בכלל מדובר במערך ריק או באיזו רכבת מיוחדת?

במקרה ויש באותה עת איחורי רכבות, יתכן שהרכבת החולפת בתחנה (ולא עוצרת בה) היא בכלל רכבת אחרת ולא הרכבת שהנוסע מחכה לה. ולכן הנוסע ההדיוט לא יכול להשתמש בטיעון שהרכבת לא עצרה בתחנה.
 

sweetums

New member
והאם כאשר הרכבת שוחכת לעצור בתחנה

כיצד בכלל את/ה יודע/ת שהרכבת לא עצרה בתחנה?
אם ברכבת ישראל טוענים את מה שהם טוענים, אז כככל הנראה שהם צודקים.

ועכשיו ההסבר,

הנוסע ההדיוט לא יודע ולא יכול לדעת אם בכלל הרכבת עצרה בתחנה ואם לאו. וזאת מאחר ולנוסע ההדיוט המצוי, אין כל שמץ של מושג האם הרכבת שאליה הוא מחכה איננה מאחרת. הוא גם לא יודע ולא אמור לדעת מהי בדיוק הרכבת החולפת בתחנה, אולי בכלל מדובר במערך ריק או באיזו רכבת מיוחדת?

במקרה ויש באותה עת איחורי רכבות, יתכן שהרכבת החולפת בתחנה (ולא עוצרת בה) היא בכלל רכבת אחרת ולא הרכבת שהנוסע מחכה לה. ולכן הנוסע ההדיוט לא יכול להשתמש בטיעון שהרכבת לא עצרה בתחנה.
והאם כאשר הרכבת שוחכת לעצור בתחנה
עוצרת כמה מטרים אחרי התחנה ומכריזה בכריזת הקרון "עקב תקלה הרכבת לא עצרה ב..."?
 

25306yosef

New member
יש לך אפשרות להוכיח שברכבת מעוותים נתונים?

והאם כאשר הרכבת שוחכת לעצור בתחנה
עוצרת כמה מטרים אחרי התחנה ומכריזה בכריזת הקרון "עקב תקלה הרכבת לא עצרה ב..."?
יש לך אפשרות להוכיח שברכבת מעוותים נתונים?
אם אין לך אפשרות להוכיח אז אתה לא יכול לעשות שום דבר.

לרכבת יש מסמכים המוכיחים לכאורה את טענתה ואילו לך הנוסע אין שום הוכחה לשום דבר.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
רק בישראל אנו עדים לתפעול רכבתי שכלל אינו שקוף לנוסע

יש לך אפשרות להוכיח שברכבת מעוותים נתונים?
אם אין לך אפשרות להוכיח אז אתה לא יכול לעשות שום דבר.

לרכבת יש מסמכים המוכיחים לכאורה את טענתה ואילו לך הנוסע אין שום הוכחה לשום דבר.
רק בישראל אנו עדים לתפעול רכבתי שכלל אינו שקוף לנוסע
זה שהנוסע לא יכול לדעת מהי הרכבת החולפת (ומספר הרכבת על לוח הזמנים אינו מעיד במקרה של איחור ענק), זה אכן דבר לא בסדר

בו נניח ניקח את הרכבות של רוסיה ושאר ארצות בריה"מ לשעבר: כל הרכבות רושמות היכן הן עוברות בזמן אמת הישר ממערכת האיתות, GPS, גלונס, ואמצעים אחרים, ומזרימים מידע זה (של כל רכבת נוסעים לפחות) הישר לנוסע בזמן אמת עם עדכון כל מספר דקות, באתר האינטרנט

דוגמה קונקרטית:

רכבת 023М: מוסקבה-קייבסקיה (2000007) -> אודסה-מרכז אוקראינה (2208001)
יציאה 20:59 שעון מוסקבה, הגעה 20:08 למחרת שעון קייב :


http://pass.rzd.ru/tablo/public/ru?...2=351177747&src_code=2000007&dst_code=2208001

נכון לרגע שליחת הודעה זו הרכבת הגיעה לתחנת «סוזמקה» (Суземка, 2000808), שלוש דקות לפני הזמן המתוכנן, עומדת בסוזמקה לביקורת גבולות יציאה מרוסיה, ותגיע ל«קונוטופ» (Конотоп, 2200040), התחנה הראשונה בתחומי אוקראינה בקו זה (שבה מחתימים כניסה לאוקראינה), ב-06:28 שעון קייב

נרשמת שעת כניסת רכבת לכל תחנה בעת כניסתה, ושוב פעם בעת יציאתה מכל תחנה, מקור - איתות СЦБ (משוא"ה מקומי) . כאשר רכבת אינה עוצרת בתחנות בייניים בדרך המסילה, נרשם גם זמן מעבר רכבת בכל תחנה כזו בדרך
 

Bus Nerd

Active member
גם בישראל יש לנו מערכת זמן אמת

רק בישראל אנו עדים לתפעול רכבתי שכלל אינו שקוף לנוסע
זה שהנוסע לא יכול לדעת מהי הרכבת החולפת (ומספר הרכבת על לוח הזמנים אינו מעיד במקרה של איחור ענק), זה אכן דבר לא בסדר

בו נניח ניקח את הרכבות של רוסיה ושאר ארצות בריה"מ לשעבר: כל הרכבות רושמות היכן הן עוברות בזמן אמת הישר ממערכת האיתות, GPS, גלונס, ואמצעים אחרים, ומזרימים מידע זה (של כל רכבת נוסעים לפחות) הישר לנוסע בזמן אמת עם עדכון כל מספר דקות, באתר האינטרנט

דוגמה קונקרטית:

רכבת 023М: מוסקבה-קייבסקיה (2000007) -> אודסה-מרכז אוקראינה (2208001)
יציאה 20:59 שעון מוסקבה, הגעה 20:08 למחרת שעון קייב :


http://pass.rzd.ru/tablo/public/ru?...2=351177747&src_code=2000007&dst_code=2208001

נכון לרגע שליחת הודעה זו הרכבת הגיעה לתחנת «סוזמקה» (Суземка, 2000808), שלוש דקות לפני הזמן המתוכנן, עומדת בסוזמקה לביקורת גבולות יציאה מרוסיה, ותגיע ל«קונוטופ» (Конотоп, 2200040), התחנה הראשונה בתחומי אוקראינה בקו זה (שבה מחתימים כניסה לאוקראינה), ב-06:28 שעון קייב

נרשמת שעת כניסת רכבת לכל תחנה בעת כניסתה, ושוב פעם בעת יציאתה מכל תחנה, מקור - איתות СЦБ (משוא"ה מקומי) . כאשר רכבת אינה עוצרת בתחנות בייניים בדרך המסילה, נרשם גם זמן מעבר רכבת בכל תחנה כזו בדרך
גם בישראל יש לנו מערכת זמן אמת
מיקום של רכבות אין במערכת זמן האמת, מסיבות בטחוניות - לא רצו שחמאס יוכל להשתמש בזה כדי לדעת מתי לירות קאסם על הרכבת לשדרות.

אבל כן יש לנו עדכונים על איחורים בזמן אמת. אפשר לראות אותם במוביט ואיפה בוס, ואפשר בקלות לכתוב לבד אפליקציה נוספת אם שתי אלו לא טובות מספיק לצרכים שלך.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מערכת זמן אמת מבוססת מידע סטטי מ-GTFS הוא לא מספיק

גם בישראל יש לנו מערכת זמן אמת
מיקום של רכבות אין במערכת זמן האמת, מסיבות בטחוניות - לא רצו שחמאס יוכל להשתמש בזה כדי לדעת מתי לירות קאסם על הרכבת לשדרות.

אבל כן יש לנו עדכונים על איחורים בזמן אמת. אפשר לראות אותם במוביט ואיפה בוס, ואפשר בקלות לכתוב לבד אפליקציה נוספת אם שתי אלו לא טובות מספיק לצרכים שלך.
מערכת זמן אמת מבוססת מידע סטטי מ-GTFS הוא לא מספיק
למקרה של שירשור זה כדי שנוסע יוכל להוכיח איפה בדיוק רכבת מסויימת נמצאת ומתי היא עברה תחנה מסויימת, האם עצרה ומתי היא יצאה מהתחנה
ללא שקיפות מידע הכי יתכן שהרכבת תעוות נתונים בזדון (הרי זה חלק מתפעול האיתות לרשום מידע זה, אז זה קיים) כאשר ואם יקרה מצב שכזה, רק כדי להסיר מעצמה את כל ההתחייבויות, כי לכולם ידוע שהנעצר לא אשם עד שהוכח אחרת, כי לך תנסה להוכיח כשאין לך ראיות. פלסיפיקציה של נתונים זה כבר עניין אחר
&nbsp
GTFS הוא מידע סטטי
לזמני אמת קיים מידע SIRI SM לזמנים בתחנות ו-SIRI VM למעקב זמן אמת על רכב באיתות ו-GPS, אשר אצלנו נתון רק למפעיל כשלעצמו, לא לנוסע כמידע ציבורי
&nbsp
הדוגמה שהצגתי הוא דווקא של הסוג האחרון: הצגה של רכבת מסויימת ברמת מיקום הרכבת על המסילה בזמן אמת הישר כפי שנרשם על ידי ציוד האיתות, בין אלו תחנות היא חולפת ברגע זה גם אם היא לא מתוכננת לעצור בהם (הדוגמה הקודמת כבר לא רלוונתית כי הם לא נותנים מידע אמין לרכבות בינלאומיות לאחר שהיא חוצה גבולות (או שאולי כן, צריך לבדוק באתרי חברת הרכבות האוקראינית לגבי הרכבת הספציפית הזו), אבל לרכבות פנים זה עובד יופי, רוצה להפיל קסאם על תחנה באיזה כפר באמצע שום מקום בדיוק כשעוברת שם רכבת ללא עצירה כשתדירות רכבות בתחנה מסויימת זו זה איזה חמש רכבות ביום? בוא ותנסה, כאילו שלפניך לא חשבו על זה), ומתי בדיוק הרכבת נכנסה לתחום התחנה ומתי בדיוק היא יצאה, ולכן יש שקיפות מלאה לגבי הוכחת מיקום הציוד בזמן מסויים
 

Bus Nerd

Active member
אתה טועה

מערכת זמן אמת מבוססת מידע סטטי מ-GTFS הוא לא מספיק
למקרה של שירשור זה כדי שנוסע יוכל להוכיח איפה בדיוק רכבת מסויימת נמצאת ומתי היא עברה תחנה מסויימת, האם עצרה ומתי היא יצאה מהתחנה
ללא שקיפות מידע הכי יתכן שהרכבת תעוות נתונים בזדון (הרי זה חלק מתפעול האיתות לרשום מידע זה, אז זה קיים) כאשר ואם יקרה מצב שכזה, רק כדי להסיר מעצמה את כל ההתחייבויות, כי לכולם ידוע שהנעצר לא אשם עד שהוכח אחרת, כי לך תנסה להוכיח כשאין לך ראיות. פלסיפיקציה של נתונים זה כבר עניין אחר
&nbsp
GTFS הוא מידע סטטי
לזמני אמת קיים מידע SIRI SM לזמנים בתחנות ו-SIRI VM למעקב זמן אמת על רכב באיתות ו-GPS, אשר אצלנו נתון רק למפעיל כשלעצמו, לא לנוסע כמידע ציבורי
&nbsp
הדוגמה שהצגתי הוא דווקא של הסוג האחרון: הצגה של רכבת מסויימת ברמת מיקום הרכבת על המסילה בזמן אמת הישר כפי שנרשם על ידי ציוד האיתות, בין אלו תחנות היא חולפת ברגע זה גם אם היא לא מתוכננת לעצור בהם (הדוגמה הקודמת כבר לא רלוונתית כי הם לא נותנים מידע אמין לרכבות בינלאומיות לאחר שהיא חוצה גבולות (או שאולי כן, צריך לבדוק באתרי חברת הרכבות האוקראינית לגבי הרכבת הספציפית הזו), אבל לרכבות פנים זה עובד יופי, רוצה להפיל קסאם על תחנה באיזה כפר באמצע שום מקום בדיוק כשעוברת שם רכבת ללא עצירה כשתדירות רכבות בתחנה מסויימת זו זה איזה חמש רכבות ביום? בוא ותנסה, כאילו שלפניך לא חשבו על זה), ומתי בדיוק הרכבת נכנסה לתחום התחנה ומתי בדיוק היא יצאה, ולכן יש שקיפות מלאה לגבי הוכחת מיקום הציוד בזמן מסויים
אתה טועה
SIRI SM כן נותן מידע על מיקומי האוטובוסים, כולל קורדינאטות GPS.
פשוט ברכבת השדה של הקורדינאטות לא מועבר, מסיבות ביטחון. כל שאר המידע קיים גם על הרכבת, כולל זמן הגעה משוער ואם הרכבת מאחרת או לא.

בתוך התחנה בשדרות הרכבות יחסית מוגנות, אבל על המסילה מחוץ לתחנה הן לא, ואם היה מיקום GPS מדוייק זה היה מאוד עוזר לגורמי טרור לדעת בדיוק מתי לשגר את הרקטה.

אם אתה מפקפק בנימוק הזה אז תתלונן בבקשה למשרד התחבורה ולרכבת ישראל.
 

tenen

New member
אין שום קשר בין מה שאתה אומר למציאות

גם בישראל יש לנו מערכת זמן אמת
מיקום של רכבות אין במערכת זמן האמת, מסיבות בטחוניות - לא רצו שחמאס יוכל להשתמש בזה כדי לדעת מתי לירות קאסם על הרכבת לשדרות.

אבל כן יש לנו עדכונים על איחורים בזמן אמת. אפשר לראות אותם במוביט ואיפה בוס, ואפשר בקלות לכתוב לבד אפליקציה נוספת אם שתי אלו לא טובות מספיק לצרכים שלך.
אין שום קשר בין מה שאתה אומר למציאות
כל מי שיש לו חצי שעה פנויה ומשקפת יכול לאסוף נתונים כאלו אם הוא בקו ראיה מהמסילה ולא צריך את נתוני הGPS של הרכבת.
 

Bus Nerd

Active member
זה היה הנימוק של משרד התחבורה ושל הרכבת, לא שלי

אין שום קשר בין מה שאתה אומר למציאות
כל מי שיש לו חצי שעה פנויה ומשקפת יכול לאסוף נתונים כאלו אם הוא בקו ראיה מהמסילה ולא צריך את נתוני הGPS של הרכבת.
זה היה הנימוק של משרד התחבורה ושל הרכבת, לא שלי
 

25306yosef

New member
רק בישראל שר התרבות יכול להעביר כספים לעמותות קיקיוניות

רק בישראל אנו עדים לתפעול רכבתי שכלל אינו שקוף לנוסע
זה שהנוסע לא יכול לדעת מהי הרכבת החולפת (ומספר הרכבת על לוח הזמנים אינו מעיד במקרה של איחור ענק), זה אכן דבר לא בסדר

בו נניח ניקח את הרכבות של רוסיה ושאר ארצות בריה"מ לשעבר: כל הרכבות רושמות היכן הן עוברות בזמן אמת הישר ממערכת האיתות, GPS, גלונס, ואמצעים אחרים, ומזרימים מידע זה (של כל רכבת נוסעים לפחות) הישר לנוסע בזמן אמת עם עדכון כל מספר דקות, באתר האינטרנט

דוגמה קונקרטית:

רכבת 023М: מוסקבה-קייבסקיה (2000007) -> אודסה-מרכז אוקראינה (2208001)
יציאה 20:59 שעון מוסקבה, הגעה 20:08 למחרת שעון קייב :


http://pass.rzd.ru/tablo/public/ru?...2=351177747&src_code=2000007&dst_code=2208001

נכון לרגע שליחת הודעה זו הרכבת הגיעה לתחנת «סוזמקה» (Суземка, 2000808), שלוש דקות לפני הזמן המתוכנן, עומדת בסוזמקה לביקורת גבולות יציאה מרוסיה, ותגיע ל«קונוטופ» (Конотоп, 2200040), התחנה הראשונה בתחומי אוקראינה בקו זה (שבה מחתימים כניסה לאוקראינה), ב-06:28 שעון קייב

נרשמת שעת כניסת רכבת לכל תחנה בעת כניסתה, ושוב פעם בעת יציאתה מכל תחנה, מקור - איתות СЦБ (משוא"ה מקומי) . כאשר רכבת אינה עוצרת בתחנות בייניים בדרך המסילה, נרשם גם זמן מעבר רכבת בכל תחנה כזו בדרך
רק בישראל שר התרבות יכול להעביר כספים לעמותות קיקיוניות
והוא לא חייב לתת דין וחשבון לאף אחד מדוע ולמה הוא מעביר וממשיך להעביר את הכספים לעמותות הקיקיוניות ובנוסף גם חוק חופש המידע פוטר את שר התרבות לנמק מדוע ולמה הוא ממשיך לתמוך באותן עמותות קיקיוניות.

אז ברכבת ישראל המצב טוב הרבה יותר. ואם הרכבת לא עצרה בתחנה אפשר לחכות לרכבת הבאה. אני לא חושב שזמני אמת ברכבת זה דבר חשוב.

ואגב, יצא לאחרונה ספר חדש הטוען שרכבת ישראל היא אחת המדייקות בעולם.
 

sweetums

New member
מצטער שלא הקלטתי את הכרוז מודיע ש"עקב תקלה הרכבת לא עצרה

יש לך אפשרות להוכיח שברכבת מעוותים נתונים?
אם אין לך אפשרות להוכיח אז אתה לא יכול לעשות שום דבר.

לרכבת יש מסמכים המוכיחים לכאורה את טענתה ואילו לך הנוסע אין שום הוכחה לשום דבר.
מצטער שלא הקלטתי את הכרוז מודיע ש"עקב תקלה הרכבת לא עצרה
בתחנת..." אבל ה"תקלה" לא הפריעה לה לעצור כמה מאות מטרים אחרי הרציפים, כנראה כדי לדווח ולקבל הוראות. ייתכן והמערכת מחשיבה את זה כשהות בשטח התחנה, למרות שהדלתות לא נפתחו. בתחנה הבאה הכרוז בתחנה עיכב את הרכבת בכיוון השני והפציר בנוסעים למהר ולעלות עליה.
&nbsp
זה מצטרף למקרה של עיכוב "עקב מפגש רכבות" (בבמסילה כפולה...). בפועל הפקח דיווח במירס על תקלת איתות.
 

25306yosef

New member
גם במסילה כפולה קיים "מפגש רכבות"

מצטער שלא הקלטתי את הכרוז מודיע ש"עקב תקלה הרכבת לא עצרה
בתחנת..." אבל ה"תקלה" לא הפריעה לה לעצור כמה מאות מטרים אחרי הרציפים, כנראה כדי לדווח ולקבל הוראות. ייתכן והמערכת מחשיבה את זה כשהות בשטח התחנה, למרות שהדלתות לא נפתחו. בתחנה הבאה הכרוז בתחנה עיכב את הרכבת בכיוון השני והפציר בנוסעים למהר ולעלות עליה.
&nbsp
זה מצטרף למקרה של עיכוב "עקב מפגש רכבות" (בבמסילה כפולה...). בפועל הפקח דיווח במירס על תקלת איתות.
גם במסילה כפולה קיים "מפגש רכבות"
פשוט מעדיפים להשתמש במונח "מפגש רכבות" מאחר ולא קיים מונח אחר שהנוסע ההדיוט מסוגל להבין ואין כל טעם לפתוח בהרצאה מאחר ומרבית הנוסעים לא מבינים בתפעול רכבות.

הבעיה היא שפעמים רבות רכבת מהירה (מחיפה לת"א או להפך) נוסעת אחרי רכבת איטית (פרברית ל/מ בנימינה / נתניה) ואז קורה פעמים רבות שהרכבת המהירה מגיעה לתחנה תפעולית (לדגמה שפיים) כאשר הקטע המסילתי בין שפיים להרצליה תפוס ע"י הרכבת הפרברית ואז בלית ברירה הרכבת המהירה נאלצת להאט או לעצור בשפיים עד אשר הרכבת הפרברית תפנה את הקטע המסילתי ותיכנס בשלמותה לתחנת הרצליה. פעמים רבות לאחר כניסתה של הרכבת הפרברית לתחנת הרצליה ופינוי הקטע המסילתי ויתכן שעוד בטרם נעצרה בתחנת הרצליה, הרכבת המהירה כבר מקבלת אור ירוק בסימנור ההתנעה בשפיים ומזנקת למהירת הנסיעה המקסימלית המותרת בקטע, אם הרכבת הפרברית מתעכבת בהרצליה יתר על המידה סביר להניח שהרכבת המהירה תגיעה לסימנור המוקדם לכניסה להרצליה עוד בטרם יצאה הרכבת הפרברית מהתחנה והרכבת המהירה תאלץ להאט את נסיעתה וגם לעצור בהרצליה....

אז כיצד בדיוק פקח הרכבת אמור להסביר לנוסעים את הסיבות לעצירות הללו?

אני חושב שהשימוש במונח ***מפגש רכבת*** הוא המתאים ביותר.

לומר לנוסעים שהרכבת נעצרה בגלל שיש רכבת לפניה זה לא כל כך מתאים לנוסעים מאחר ולדעתי הם אמורים להיתקף בבהלה. אינני רואה כל סיבה להסביר לנוסעים את כל מה שכתבתי לעייל וסביר להניח שרוב הנוסעים גם לא יבינו את מה שכתבתי לעייל...
 

Ccyclist

Well-known member
בבריטניה משתמשים במונח Crawl.

גם במסילה כפולה קיים "מפגש רכבות"
פשוט מעדיפים להשתמש במונח "מפגש רכבות" מאחר ולא קיים מונח אחר שהנוסע ההדיוט מסוגל להבין ואין כל טעם לפתוח בהרצאה מאחר ומרבית הנוסעים לא מבינים בתפעול רכבות.

הבעיה היא שפעמים רבות רכבת מהירה (מחיפה לת"א או להפך) נוסעת אחרי רכבת איטית (פרברית ל/מ בנימינה / נתניה) ואז קורה פעמים רבות שהרכבת המהירה מגיעה לתחנה תפעולית (לדגמה שפיים) כאשר הקטע המסילתי בין שפיים להרצליה תפוס ע"י הרכבת הפרברית ואז בלית ברירה הרכבת המהירה נאלצת להאט או לעצור בשפיים עד אשר הרכבת הפרברית תפנה את הקטע המסילתי ותיכנס בשלמותה לתחנת הרצליה. פעמים רבות לאחר כניסתה של הרכבת הפרברית לתחנת הרצליה ופינוי הקטע המסילתי ויתכן שעוד בטרם נעצרה בתחנת הרצליה, הרכבת המהירה כבר מקבלת אור ירוק בסימנור ההתנעה בשפיים ומזנקת למהירת הנסיעה המקסימלית המותרת בקטע, אם הרכבת הפרברית מתעכבת בהרצליה יתר על המידה סביר להניח שהרכבת המהירה תגיעה לסימנור המוקדם לכניסה להרצליה עוד בטרם יצאה הרכבת הפרברית מהתחנה והרכבת המהירה תאלץ להאט את נסיעתה וגם לעצור בהרצליה....

אז כיצד בדיוק פקח הרכבת אמור להסביר לנוסעים את הסיבות לעצירות הללו?

אני חושב שהשימוש במונח ***מפגש רכבת*** הוא המתאים ביותר.

לומר לנוסעים שהרכבת נעצרה בגלל שיש רכבת לפניה זה לא כל כך מתאים לנוסעים מאחר ולדעתי הם אמורים להיתקף בבהלה. אינני רואה כל סיבה להסביר לנוסעים את כל מה שכתבתי לעייל וסביר להניח שרוב הנוסעים גם לא יבינו את מה שכתבתי לעייל...
בבריטניה משתמשים במונח Crawl.
הביטוי בשימוש כאשר רכבת "זוחלת" מאחורי רכבת איטית יותר או מאיטה לפני תחנה רבת רציפים וצריכה להמתין שיתפנה לה רציף.
&nbsp
השומר או הנהג ינמקו גם את הסיבה להאטה: "אנו זוחלים אחרי רכבת מאספת" ( "אנו זוחלים אחרי הרכבת האיטית" ) או "אנו זוחלים לתחנת .... שם יתפנה לנו בקרוב הרציף".
&nbsp
אפשר להתווכח על מושג עברי אחר שיתיאם אבל צריך מושג המתאים לתנועה דו מסילתית או רב המסילתית ולהפסיק להשתמש במושג חד-מסילתי בלתי רלוונטי.
 

XrayCharlie

New member
ברצינות? נוסעים "אמורים להתקף בבהלה" אם יש רכבת לפניהם?

גם במסילה כפולה קיים "מפגש רכבות"
פשוט מעדיפים להשתמש במונח "מפגש רכבות" מאחר ולא קיים מונח אחר שהנוסע ההדיוט מסוגל להבין ואין כל טעם לפתוח בהרצאה מאחר ומרבית הנוסעים לא מבינים בתפעול רכבות.

הבעיה היא שפעמים רבות רכבת מהירה (מחיפה לת"א או להפך) נוסעת אחרי רכבת איטית (פרברית ל/מ בנימינה / נתניה) ואז קורה פעמים רבות שהרכבת המהירה מגיעה לתחנה תפעולית (לדגמה שפיים) כאשר הקטע המסילתי בין שפיים להרצליה תפוס ע"י הרכבת הפרברית ואז בלית ברירה הרכבת המהירה נאלצת להאט או לעצור בשפיים עד אשר הרכבת הפרברית תפנה את הקטע המסילתי ותיכנס בשלמותה לתחנת הרצליה. פעמים רבות לאחר כניסתה של הרכבת הפרברית לתחנת הרצליה ופינוי הקטע המסילתי ויתכן שעוד בטרם נעצרה בתחנת הרצליה, הרכבת המהירה כבר מקבלת אור ירוק בסימנור ההתנעה בשפיים ומזנקת למהירת הנסיעה המקסימלית המותרת בקטע, אם הרכבת הפרברית מתעכבת בהרצליה יתר על המידה סביר להניח שהרכבת המהירה תגיעה לסימנור המוקדם לכניסה להרצליה עוד בטרם יצאה הרכבת הפרברית מהתחנה והרכבת המהירה תאלץ להאט את נסיעתה וגם לעצור בהרצליה....

אז כיצד בדיוק פקח הרכבת אמור להסביר לנוסעים את הסיבות לעצירות הללו?

אני חושב שהשימוש במונח ***מפגש רכבת*** הוא המתאים ביותר.

לומר לנוסעים שהרכבת נעצרה בגלל שיש רכבת לפניה זה לא כל כך מתאים לנוסעים מאחר ולדעתי הם אמורים להיתקף בבהלה. אינני רואה כל סיבה להסביר לנוסעים את כל מה שכתבתי לעייל וסביר להניח שרוב הנוסעים גם לא יבינו את מה שכתבתי לעייל...
ברצינות? נוסעים "אמורים להתקף בבהלה" אם יש רכבת לפניהם?
מה הבעיה להגיד לנוסעי רכבת מהירה שרכבת מאספת לפניהם מעקבת אותם? למה שהם לא יבינו את זה (זה בהחלט יעצבן אותם אבל למה שהם "יראו את חייהם עוברים להם מול העיניים" או אלוהים יודע מה)?
 

sweetums

New member
לא מדובר במסילה כ"כ עמוסה והרכבת לכיוון השני חלפה

גם במסילה כפולה קיים "מפגש רכבות"
פשוט מעדיפים להשתמש במונח "מפגש רכבות" מאחר ולא קיים מונח אחר שהנוסע ההדיוט מסוגל להבין ואין כל טעם לפתוח בהרצאה מאחר ומרבית הנוסעים לא מבינים בתפעול רכבות.

הבעיה היא שפעמים רבות רכבת מהירה (מחיפה לת"א או להפך) נוסעת אחרי רכבת איטית (פרברית ל/מ בנימינה / נתניה) ואז קורה פעמים רבות שהרכבת המהירה מגיעה לתחנה תפעולית (לדגמה שפיים) כאשר הקטע המסילתי בין שפיים להרצליה תפוס ע"י הרכבת הפרברית ואז בלית ברירה הרכבת המהירה נאלצת להאט או לעצור בשפיים עד אשר הרכבת הפרברית תפנה את הקטע המסילתי ותיכנס בשלמותה לתחנת הרצליה. פעמים רבות לאחר כניסתה של הרכבת הפרברית לתחנת הרצליה ופינוי הקטע המסילתי ויתכן שעוד בטרם נעצרה בתחנת הרצליה, הרכבת המהירה כבר מקבלת אור ירוק בסימנור ההתנעה בשפיים ומזנקת למהירת הנסיעה המקסימלית המותרת בקטע, אם הרכבת הפרברית מתעכבת בהרצליה יתר על המידה סביר להניח שהרכבת המהירה תגיעה לסימנור המוקדם לכניסה להרצליה עוד בטרם יצאה הרכבת הפרברית מהתחנה והרכבת המהירה תאלץ להאט את נסיעתה וגם לעצור בהרצליה....

אז כיצד בדיוק פקח הרכבת אמור להסביר לנוסעים את הסיבות לעצירות הללו?

אני חושב שהשימוש במונח ***מפגש רכבת*** הוא המתאים ביותר.

לומר לנוסעים שהרכבת נעצרה בגלל שיש רכבת לפניה זה לא כל כך מתאים לנוסעים מאחר ולדעתי הם אמורים להיתקף בבהלה. אינני רואה כל סיבה להסביר לנוסעים את כל מה שכתבתי לעייל וסביר להניח שרוב הנוסעים גם לא יבינו את מה שכתבתי לעייל...
לא מדובר במסילה כ"כ עמוסה והרכבת לכיוון השני חלפה
כמה דק' קודם לכן. בחול תקלת איתות זה מונח מקובל.
 

25306yosef

New member
אבל לא מדובר בתקלת איתות

לא מדובר במסילה כ"כ עמוסה והרכבת לכיוון השני חלפה
כמה דק' קודם לכן. בחול תקלת איתות זה מונח מקובל.
אבל לא מדובר בתקלת איתות
ומסילת החוף בקטע שבין נתניה לצומת גנות עמוסה ביותר.

פעמים רבות כאשר רכבת נוסעים פרברית נוסעת לפני רכבת מהירה קורה המצב שתארתי לעייל וזה לא תקלת איתות. פשוט הקטע המסילתי חסום ע"י הרכבת הפרברית ולכן הסימנור אדום.

ניתן לפתור את הבעייה הזו ע"י הפיכת כל הקטעים המסילתיים שבין התחנות שבין נתניה לת"א לקטעים מחולקים. ואת תחנת הרצליה ניתן להפוך לתחנה מחולקת כמו חוף הכרמל.
 

Bus Nerd

Active member
"רכבת שוכחת לעצור בתחנה"? לא שמעתי על דבר כזה מעולם

והאם כאשר הרכבת שוחכת לעצור בתחנה
עוצרת כמה מטרים אחרי התחנה ומכריזה בכריזת הקרון "עקב תקלה הרכבת לא עצרה ב..."?
"רכבת שוכחת לעצור בתחנה"? לא שמעתי על דבר כזה מעולם
 
אה?

כיצד בכלל את/ה יודע/ת שהרכבת לא עצרה בתחנה?
אם ברכבת ישראל טוענים את מה שהם טוענים, אז כככל הנראה שהם צודקים.

ועכשיו ההסבר,

הנוסע ההדיוט לא יודע ולא יכול לדעת אם בכלל הרכבת עצרה בתחנה ואם לאו. וזאת מאחר ולנוסע ההדיוט המצוי, אין כל שמץ של מושג האם הרכבת שאליה הוא מחכה איננה מאחרת. הוא גם לא יודע ולא אמור לדעת מהי בדיוק הרכבת החולפת בתחנה, אולי בכלל מדובר במערך ריק או באיזו רכבת מיוחדת?

במקרה ויש באותה עת איחורי רכבות, יתכן שהרכבת החולפת בתחנה (ולא עוצרת בה) היא בכלל רכבת אחרת ולא הרכבת שהנוסע מחכה לה. ולכן הנוסע ההדיוט לא יכול להשתמש בטיעון שהרכבת לא עצרה בתחנה.
אה?
"אם ברכבת ישראל טוענים את מה שהם טוענים, אז כככל הנראה שהם צודקים" - ממתי הנחת היסוד היא שרשות מסוימת צודקת אם היא טוענת משהו? חסרות דוגמאות לטעויות של רשויות?
 

25306yosef

New member
להבדיל ממשרד התרבות שמסלף ומעוות נתונים במזיד, ברכבת זה שונה

אה?
"אם ברכבת ישראל טוענים את מה שהם טוענים, אז כככל הנראה שהם צודקים" - ממתי הנחת היסוד היא שרשות מסוימת צודקת אם היא טוענת משהו? חסרות דוגמאות לטעויות של רשויות?
להבדיל ממשרד התרבות שמסלף ומעוות נתונים במזיד, ברכבת זה שונה
לטענתה של רכבת ישראל, יש לה נתונים המוכיחים (לכאורה) את טענתה. ואילו לנוסע אין שום מסמך או נתון היכול להפריך את טענתה של הרכבת. ולכן ניתן לומר שאם ברכבת ישראל טוענים את מה שהם טוענים, אז ככל הנראה שהם צודקים.

את הביטוי ככל הנראה ניתן להחליף ללכאורה.

להבדיל מרכבת ישראל, במשרד התרבות עוסקים מזה שנים רבות מאוד ובצורה עקבית ושיטתית בסילוף ובעיוות של נתונים וזאת במטרה להמשיך ולהעביר את כספי הציבור לעמותות הקיימות למראית עיין בלבד ולמעשה הן לא יותר מאשר מסחטות כספי ציבור לצורך העברתם למקורבים.

במשרד התרבות מצפצפים צפצוף ארוך על חוק חופש המידע התשנ"ח-1998 ושולחים את האזרח משלם המיסים להתכתש נגדם בבית המשפט לנושאים מנהליים.

ברכבת ישראל לעומת זאת מצייתים לחוק חופש המידע ומוסרים מסמכים המוכיחים לכאורה את טענתה של רכבת ישראל. לנוסע כאמור אין כל אפשרות להוכיח שהמסמכים אותם מציגה הרכבת מעוותים ואינם נכונים.

אבל לאזרח משלם המיסים יש אפשרות להוכיח שהמסמכים אותם מפרסם משרד התרבות הם מסמכים משוכתבים וחלקם גם שקריים לחלוטין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה