גם זו תחבורה צבורית בעצם. יש לה עתיד? קשה לדעת.

מצב
הנושא נעול.
גם זו תחבורה צבורית בעצם. יש לה עתיד? קשה לדעת.

גם זו תחבורה צבורית בעצם. יש לה עתיד? קשה לדעת.
מעלית ללא כבל משיכה או: ״רב-מעלית/Multi elevator״
בגרמניה היא הוצגה בפעם הראשונה בעולם לפני מספר ימים.
צריך להביט בסרטונים מספר פעמים כדי לחוש מה קורה כאן, ברגע הראשון זה די מבלבל.
https://multi.thyssenkrupp-elevator.com/en/

http://www.wired.co.uk/article/thyssenkrupp-multi-maglev-elevator
 

Ccyclist

Well-known member
בבנינים רוחביים או קמפוסים יש לזה פוטמציאל גדול.

גם זו תחבורה צבורית בעצם. יש לה עתיד? קשה לדעת.
מעלית ללא כבל משיכה או: ״רב-מעלית/Multi elevator״
בגרמניה היא הוצגה בפעם הראשונה בעולם לפני מספר ימים.
צריך להביט בסרטונים מספר פעמים כדי לחוש מה קורה כאן, ברגע הראשון זה די מבלבל.
https://multi.thyssenkrupp-elevator.com/en/

http://www.wired.co.uk/article/thyssenkrupp-multi-maglev-elevator
בבנינים רוחביים או קמפוסים יש לזה פוטמציאל גדול.
מבנה כזה קטן מדי לתחבורה פנימית במפלס הרוחבי העיקרי (למעט עגלות נכים של שדה תעופה שאי אפשר לבסס עליהן תחבורה כללית) אך גדול מדי שפירי מעליות אנכיים יהיו יותר מפתרון חלקי לעלייה וירידה בנקודה ספציפית במבנה.
&nbsp
קמפוסי אוניברסיטה שבהם המרחק בין "הכניסה" לפקולטות מסויימות יכולה להיות חצי קילומטר עד קילומטר משוועות לאמצעי הסעה פנימי כזה שיכול להוביל מהסיפרייה בבניין א' למעבדה בבניין ד' עם או בלי עצירת ביניים באולם ההרצאות בבניין ב'.
 

matrix200200

Active member
זאת לא הסיבה לפיתוח וגם לא השימוש העיקרי.

גם זו תחבורה צבורית בעצם. יש לה עתיד? קשה לדעת.
מעלית ללא כבל משיכה או: ״רב-מעלית/Multi elevator״
בגרמניה היא הוצגה בפעם הראשונה בעולם לפני מספר ימים.
צריך להביט בסרטונים מספר פעמים כדי לחוש מה קורה כאן, ברגע הראשון זה די מבלבל.
https://multi.thyssenkrupp-elevator.com/en/

http://www.wired.co.uk/article/thyssenkrupp-multi-maglev-elevator
זאת לא הסיבה לפיתוח וגם לא השימוש העיקרי.
הטכנולוגייה מאוד יקרה ו לא משתלמת לשימושים שציינת.
נזכיר שהיא גם לא ממש חדשה (אחרי הכל maglev פותח בשנות ה70.
אם אחרי 50 שנה כמעט היא לא הפכה לזמינה עדיין, כנראה היא לעולם לא תהפוך לכזאת.
זה נסיון להשמיש אותה לתחומים שבהם ההשקעה תהיה כדאית.
הייעוד העיקרי הוא שימוש במגדלי משרדים בנסיון לייעל את השימוש במעליות (שם זה נושא מאוד כואב) ונסיון להוזיל עלויות הקמת מגדלים בכלל ומגדלים מאוד גבוהים בפרט תוך הורדת עלויות הבנייה ועלייה באחוז הניצול של שטחי המגדלים.
שם זה בהחלט יכול להשתלם כי שטח משרדים במגדלים מאוד גבוהים הוא יקר.
במגדלים המאוד גבוהים (מעל 500 - 600 זאת השיטה היחידה הזמינה כנראה שבה ניתן לבנות מעלית שתיסע לכל גובהו של המגדל ותייתר את הצורך להחליף מעליות.
בתחומים אחרים קרוב לוודאי אין לטכנולוגיה הזאת עתיד.
 
השימושים בהרבה יותר רחבים

זאת לא הסיבה לפיתוח וגם לא השימוש העיקרי.
הטכנולוגייה מאוד יקרה ו לא משתלמת לשימושים שציינת.
נזכיר שהיא גם לא ממש חדשה (אחרי הכל maglev פותח בשנות ה70.
אם אחרי 50 שנה כמעט היא לא הפכה לזמינה עדיין, כנראה היא לעולם לא תהפוך לכזאת.
זה נסיון להשמיש אותה לתחומים שבהם ההשקעה תהיה כדאית.
הייעוד העיקרי הוא שימוש במגדלי משרדים בנסיון לייעל את השימוש במעליות (שם זה נושא מאוד כואב) ונסיון להוזיל עלויות הקמת מגדלים בכלל ומגדלים מאוד גבוהים בפרט תוך הורדת עלויות הבנייה ועלייה באחוז הניצול של שטחי המגדלים.
שם זה בהחלט יכול להשתלם כי שטח משרדים במגדלים מאוד גבוהים הוא יקר.
במגדלים המאוד גבוהים (מעל 500 - 600 זאת השיטה היחידה הזמינה כנראה שבה ניתן לבנות מעלית שתיסע לכל גובהו של המגדל ותייתר את הצורך להחליף מעליות.
בתחומים אחרים קרוב לוודאי אין לטכנולוגיה הזאת עתיד.
השימושים בהרבה יותר רחבים
מעלית המולטי יכולה ליסוע בין בניינים, בצורה אופקית או אלכסונית.
בתיכנון ערים עתידני, מדברים על מספר בניינים, שהגגות שלהם מחוברים בינהם ומייצרים רחוב שנמצא בגובה. ברחוב הזה יכול להיות ערוב שימושים של גני ילדים עם חצר לשחק, בתי תפילה, חנויות, וגם מגדלים נוספים שאולי גם הם יוצרים רחוב בגובה רב יותר. במציאות כזאת, מעלית שמקבלת כתובת, ויכולה ליסוע אנכית ואופקית היא דבר חשוב מאוד. כמובן שיש מספר קרוניות בכל דרך - אופקית או אנכית והכל מנוהל על ידי תוכנה.
תנועה אופקית גם יכולה לקשר לתחנות מטרו.
קראתי דוגמא מעניינת של מלון שבו במעלית לקוח מכניס את כרטיס החדר לדוגמא, והמעלית גם עולה לקומה הנכונה וגם נוסעת במסדרון - מכניסה את האורח ישר לתוך החדר. זה ממומש על ידי אוסף מסילות אנכיות ואופקיות.
העידן שבו בניין גבוה שוכן בדד ולא מקושר לבניינים אחרים או מערכות אחרות - אולי יעמוד לפני סיום.
 

Bus Nerd

Active member
זה לא תכנון ערים עתידני, זה תכנון של שנות השישים

השימושים בהרבה יותר רחבים
מעלית המולטי יכולה ליסוע בין בניינים, בצורה אופקית או אלכסונית.
בתיכנון ערים עתידני, מדברים על מספר בניינים, שהגגות שלהם מחוברים בינהם ומייצרים רחוב שנמצא בגובה. ברחוב הזה יכול להיות ערוב שימושים של גני ילדים עם חצר לשחק, בתי תפילה, חנויות, וגם מגדלים נוספים שאולי גם הם יוצרים רחוב בגובה רב יותר. במציאות כזאת, מעלית שמקבלת כתובת, ויכולה ליסוע אנכית ואופקית היא דבר חשוב מאוד. כמובן שיש מספר קרוניות בכל דרך - אופקית או אנכית והכל מנוהל על ידי תוכנה.
תנועה אופקית גם יכולה לקשר לתחנות מטרו.
קראתי דוגמא מעניינת של מלון שבו במעלית לקוח מכניס את כרטיס החדר לדוגמא, והמעלית גם עולה לקומה הנכונה וגם נוסעת במסדרון - מכניסה את האורח ישר לתוך החדר. זה ממומש על ידי אוסף מסילות אנכיות ואופקיות.
העידן שבו בניין גבוה שוכן בדד ולא מקושר לבניינים אחרים או מערכות אחרות - אולי יעמוד לפני סיום.
זה לא תכנון ערים עתידני, זה תכנון של שנות השישים
ובפועל זה יוצר אסונות כמו כיכר אתרים.
 
אתה חשבת הרבה לפני שכתבת את מה שכתבת?

זה לא תכנון ערים עתידני, זה תכנון של שנות השישים
ובפועל זה יוצר אסונות כמו כיכר אתרים.
אתה חשבת הרבה לפני שכתבת את מה שכתבת?
הנה דוגמא שממחישה את הרעיון: ענן גורדי שחקים המתוכנן בשנזן, סין, ובניין קים ביפן.
מסוג הקומפלקסים שחשובה בה תחבורה רב מימדית



 

Bus Nerd

Active member
זו העתידנות של שנות השישים.

אתה חשבת הרבה לפני שכתבת את מה שכתבת?
הנה דוגמא שממחישה את הרעיון: ענן גורדי שחקים המתוכנן בשנזן, סין, ובניין קים ביפן.
מסוג הקומפלקסים שחשובה בה תחבורה רב מימדית
זו העתידנות של שנות השישים.
הולכי רגל במרפסות מגובהות כשמתחתן שועטות מכוניות פרטיות במהירות גבוהה. בכל מקום שניסו לעשות משהו שמממש את התפיסה הזו (כיכר אתרים בארץ היא אחת הדוגמאות) זה היה כישלון עצום ומאוד לא ידידותי להולכי רגל.
 
צרפתי תמונות להודעה המקורית

אתה חשבת הרבה לפני שכתבת את מה שכתבת?
הנה דוגמא שממחישה את הרעיון: ענן גורדי שחקים המתוכנן בשנזן, סין, ובניין קים ביפן.
מסוג הקומפלקסים שחשובה בה תחבורה רב מימדית
צרפתי תמונות להודעה המקורית
 

matrix200200

Active member
אני לא מתווכח על מה היא יכולה לעשות.

השימושים בהרבה יותר רחבים
מעלית המולטי יכולה ליסוע בין בניינים, בצורה אופקית או אלכסונית.
בתיכנון ערים עתידני, מדברים על מספר בניינים, שהגגות שלהם מחוברים בינהם ומייצרים רחוב שנמצא בגובה. ברחוב הזה יכול להיות ערוב שימושים של גני ילדים עם חצר לשחק, בתי תפילה, חנויות, וגם מגדלים נוספים שאולי גם הם יוצרים רחוב בגובה רב יותר. במציאות כזאת, מעלית שמקבלת כתובת, ויכולה ליסוע אנכית ואופקית היא דבר חשוב מאוד. כמובן שיש מספר קרוניות בכל דרך - אופקית או אנכית והכל מנוהל על ידי תוכנה.
תנועה אופקית גם יכולה לקשר לתחנות מטרו.
קראתי דוגמא מעניינת של מלון שבו במעלית לקוח מכניס את כרטיס החדר לדוגמא, והמעלית גם עולה לקומה הנכונה וגם נוסעת במסדרון - מכניסה את האורח ישר לתוך החדר. זה ממומש על ידי אוסף מסילות אנכיות ואופקיות.
העידן שבו בניין גבוה שוכן בדד ולא מקושר לבניינים אחרים או מערכות אחרות - אולי יעמוד לפני סיום.
אני לא מתווכח על מה היא יכולה לעשות.
אני מדבר על היתכנות של שימוש ספציפית בטכנולוגייה הזאת.
נדמה לי שכל ההיסטורייה של טכנולוגייה של רחיפה מגנטית מוכיחה שהיא לא בדיוק הצלחה וזה עוד בלשון המעטה.
אני יודע שגרמנים השקיעו במו"פ שלה הרבה מאוד כסף לעורך השנים ומאוד רוצים למצוא לה תחום שבו היא תצליח.
ייתכן שהיא אכן תצליח בתחום הספציפי של הפעלה במגדלים.
עדיין רשום בכתבה שהיא פי חמש יותר יקרה מטכנולגייה רגילה של מעליות שמבוססת על כבלים.
לפחות כאן היא יכולה להשתלם, כי יס סיבות כלכליות לכך שהיא תוכל להתחרות עם המעליות רגילות.
בתור אמצעי תחבורה השימוש ברחיפה מגנטית שקול לבניית מדרכות מזהב.
זה פשוט לא כלכלי ומיותר.
 
אני חושב שאותו הרעיון יכול להיות ממומש גם עם הנעה חשמלית

אני לא מתווכח על מה היא יכולה לעשות.
אני מדבר על היתכנות של שימוש ספציפית בטכנולוגייה הזאת.
נדמה לי שכל ההיסטורייה של טכנולוגייה של רחיפה מגנטית מוכיחה שהיא לא בדיוק הצלחה וזה עוד בלשון המעטה.
אני יודע שגרמנים השקיעו במו"פ שלה הרבה מאוד כסף לעורך השנים ומאוד רוצים למצוא לה תחום שבו היא תצליח.
ייתכן שהיא אכן תצליח בתחום הספציפי של הפעלה במגדלים.
עדיין רשום בכתבה שהיא פי חמש יותר יקרה מטכנולגייה רגילה של מעליות שמבוססת על כבלים.
לפחות כאן היא יכולה להשתלם, כי יס סיבות כלכליות לכך שהיא תוכל להתחרות עם המעליות רגילות.
בתור אמצעי תחבורה השימוש ברחיפה מגנטית שקול לבניית מדרכות מזהב.
זה פשוט לא כלכלי ומיותר.
אני חושב שאותו הרעיון יכול להיות ממומש גם עם הנעה חשמלית
 

matrix200200

Active member
אני לא חושב שזה אפשרי.

אני חושב שאותו הרעיון יכול להיות ממומש גם עם הנעה חשמלית
אני לא חושב שזה אפשרי.
הבעיה של מעליות היא בעיה ישנה.
כבר בשנות ה30 נבנו מגדלים גבוהים מספיק שמעליות היו פקטור מגביל בישבילם.
הבעיה שפירי המעליות תופסים כמות עצומה של שטח המגדל היא בעיה שאוכלת הרבה מאוד רווחים של מפתחי הנדל"ן ובטוחני שאם היה למצוא פיתרון פשוט, כבר מזמן היו עושים זאת.
הבעיה הרי היא לא הנעה, הבעיה היא, איך בדיוק הקופסה של מעלית, תיצמד למסילה שלה.
רחיפה מגנטית נותנת לזה מענה ולכן היא מהווה חלופה מעניינת למעליות שתלויות על כבלים.
אגב סתם בתור שימוש משעשע בטכנולגייה של רחיפה מגנטתית שממחישה למה היא כשלון.
לפני מספר שנים מעצב כל שהוא המציא מיטה שיודעת "לצוף באוויר".
זה ממש נראה מרשים, תאר לעצמך מיטה תלויה באוויר בין ריצפה לתיקרה בכל גובה שתרצה (יש שלט לוויסות גובה).
אתה יודע כמה המיטה הזאת עולה?
אם אני לא טועה תג מחיר היה שני מיליון דולר.
ברור שחלק מהמחיר היה הwow factor אבל בכל זאת מחיר הmaglev היה חלק גדול ממחיר.
מן הסתם לא נמכרו הרבה מיטות כאלה (אם בכלל).
 
מדוע אי אפשר לשים מנוע חשמלי על גג המעלית ש...

אני לא חושב שזה אפשרי.
הבעיה של מעליות היא בעיה ישנה.
כבר בשנות ה30 נבנו מגדלים גבוהים מספיק שמעליות היו פקטור מגביל בישבילם.
הבעיה שפירי המעליות תופסים כמות עצומה של שטח המגדל היא בעיה שאוכלת הרבה מאוד רווחים של מפתחי הנדל"ן ובטוחני שאם היה למצוא פיתרון פשוט, כבר מזמן היו עושים זאת.
הבעיה הרי היא לא הנעה, הבעיה היא, איך בדיוק הקופסה של מעלית, תיצמד למסילה שלה.
רחיפה מגנטית נותנת לזה מענה ולכן היא מהווה חלופה מעניינת למעליות שתלויות על כבלים.
אגב סתם בתור שימוש משעשע בטכנולגייה של רחיפה מגנטתית שממחישה למה היא כשלון.
לפני מספר שנים מעצב כל שהוא המציא מיטה שיודעת "לצוף באוויר".
זה ממש נראה מרשים, תאר לעצמך מיטה תלויה באוויר בין ריצפה לתיקרה בכל גובה שתרצה (יש שלט לוויסות גובה).
אתה יודע כמה המיטה הזאת עולה?
אם אני לא טועה תג מחיר היה שני מיליון דולר.
ברור שחלק מהמחיר היה הwow factor אבל בכל זאת מחיר הmaglev היה חלק גדול ממחיר.
מן הסתם לא נמכרו הרבה מיטות כאלה (אם בכלל).
מדוע אי אפשר לשים מנוע חשמלי על גג המעלית ש...
שמניע גלגלים המחברים את המעלית למסילה?
נניח שיש מנגנון שמונע הדרדרות של המעלית למטה, והמנוע חזק מספיק כדי להתגבר על כוח הכבידה ומשקל המעלית עם המשא.
בלתי אפשרי? נכון שבעזרת משקולת זה הרבה יותר קל אבל מעליות לא גדולות מדי, אולי זה אפשרי?
 

matrix200200

Active member
אתה עדיין צריך כבלים חשמליים בשביל להזין אותו וכבלים אחרים

מדוע אי אפשר לשים מנוע חשמלי על גג המעלית ש...
שמניע גלגלים המחברים את המעלית למסילה?
נניח שיש מנגנון שמונע הדרדרות של המעלית למטה, והמנוע חזק מספיק כדי להתגבר על כוח הכבידה ומשקל המעלית עם המשא.
בלתי אפשרי? נכון שבעזרת משקולת זה הרבה יותר קל אבל מעליות לא גדולות מדי, אולי זה אפשרי?
אתה עדיין צריך כבלים חשמליים בשביל להזין אותו וכבלים אחרים
על מנת שהוא לא יפול לתוך הפיר.
זה בדיוק מה שטכנולוגייה של רחיפה מגנטית מספקת.
היא מאפשרת למעלית להצימד למסילה המגנטית ולא נותנת לה ליפול.
חוץ מזה כנראה שמנוע חשמלי חזק מספיק על מנת להפעיל מעלית היה מוסיף משקל רב מדיי למעלית והופך את ההפעלה להרבה פחות יעילה מבחינה אנרגטית.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מה שמדהים בכל זה הוא שאני עוד בתור ילד

גם זו תחבורה צבורית בעצם. יש לה עתיד? קשה לדעת.
מעלית ללא כבל משיכה או: ״רב-מעלית/Multi elevator״
בגרמניה היא הוצגה בפעם הראשונה בעולם לפני מספר ימים.
צריך להביט בסרטונים מספר פעמים כדי לחוש מה קורה כאן, ברגע הראשון זה די מבלבל.
https://multi.thyssenkrupp-elevator.com/en/

http://www.wired.co.uk/article/thyssenkrupp-multi-maglev-elevator
מה שמדהים בכל זה הוא שאני עוד בתור ילד
אולי בגיל 11-12 חלמתי (פשוטו כמשמעו) על הקונספט הזה בלילה וזוכר את זה עד היום. אחרי זה ממש ישבתי ותיכננתי מנגנון מאוד מאוד דומה לעקרון עליו מבוסס הפרויקט הגרמני ואף בניתי מודל מלגו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה