פורסמו ההנחיות לתכנון ותפעול שירות תחבורה ציבורית באוטובוסים

מצב
הנושא נעול.
פורסמו ההנחיות לתכנון ותפעול שירות תחבורה ציבורית באוטובוסים

פורסמו ההנחיות לתכנון ותפעול שירות תחבורה ציבורית באוטובוסים
כאן

זהו נסיון ראשון להעלות את כל התורה שבעל פה על הכתב.

אני בטוח שתוכלו להוציא מזה די הרבה פנינים.
 

orchilit

New member
פנינה ראשונה - הגדרת קו לילה (סעיף 2.4.1.5)

פורסמו ההנחיות לתכנון ותפעול שירות תחבורה ציבורית באוטובוסים
כאן

זהו נסיון ראשון להעלות את כל התורה שבעל פה על הכתב.

אני בטוח שתוכלו להוציא מזה די הרבה פנינים.
פנינה ראשונה - הגדרת קו לילה (סעיף 2.4.1.5)
קו לילה - נוסף על כך, קיים מאפיין שירות של קו לילה, שנועד לספק שירות החל מהשעה 23:00 ועד לשעה 04:00 ,בעיקר עבור אזורי הבילוי. מתאים לשירות עירוני או ביןעירוני. במרחבים עירוניים מעל 100,000 תושבים ראוי להפעיל קווי לילה כל השבוע מסיום השירות העירוני ועד לתחילתו ביום שלמחרת.
&nbsp
נו, מתי מפעילים את קו 1 בלילה?
 
תבדיל

פנינה ראשונה - הגדרת קו לילה (סעיף 2.4.1.5)
קו לילה - נוסף על כך, קיים מאפיין שירות של קו לילה, שנועד לספק שירות החל מהשעה 23:00 ועד לשעה 04:00 ,בעיקר עבור אזורי הבילוי. מתאים לשירות עירוני או ביןעירוני. במרחבים עירוניים מעל 100,000 תושבים ראוי להפעיל קווי לילה כל השבוע מסיום השירות העירוני ועד לתחילתו ביום שלמחרת.
&nbsp
נו, מתי מפעילים את קו 1 בלילה?
תבדיל
יש קווי לילה שזה מערך מיוחד שמתוכנן עבור הצרכים בלילה, ובהחלט יש כאן אמירה שבמרחבים עירוניים גדולים זה לא אמור להיות מוגבל לחמישי ומוצ"ש.

ויש הארכת שעות פעילות של קווים סדירים, על זה יש אמירות אחרות ברמת המינימום הנדרש (שהוא יותר מהמקובל היום), ומאחר וזהו מינימום, אז בקווים ממש חזקים כמו קו 1 תהיה הארכת שעות פעילות אפילו אל השעות הקטנות של כמה קווים סדירים השנה, אם כי עדיין לא "כל הלילה".
 
מה הבעיה להפעיל את קו 1 24 שעות ביממה?

תבדיל
יש קווי לילה שזה מערך מיוחד שמתוכנן עבור הצרכים בלילה, ובהחלט יש כאן אמירה שבמרחבים עירוניים גדולים זה לא אמור להיות מוגבל לחמישי ומוצ"ש.

ויש הארכת שעות פעילות של קווים סדירים, על זה יש אמירות אחרות ברמת המינימום הנדרש (שהוא יותר מהמקובל היום), ומאחר וזהו מינימום, אז בקווים ממש חזקים כמו קו 1 תהיה הארכת שעות פעילות אפילו אל השעות הקטנות של כמה קווים סדירים השנה, אם כי עדיין לא "כל הלילה".
מה הבעיה להפעיל את קו 1 24 שעות ביממה?
בתדירות פחותה בלילה כמובן. יהיה לו ביקוש כל הזמן, גם ב 4 לפנות בוקר באמצע השבוע.
 

orchilit

New member
אין שום בעייה, זה פשוט לא קורה וזה מגוחך, ואפילו הקו האדום

מה הבעיה להפעיל את קו 1 24 שעות ביממה?
בתדירות פחותה בלילה כמובן. יהיה לו ביקוש כל הזמן, גם ב 4 לפנות בוקר באמצע השבוע.
אין שום בעייה, זה פשוט לא קורה וזה מגוחך, ואפילו הקו האדום
במכרז התפעול שלו - לא אמור לפעול בלילה שזה ממש מגוחך שאין לתאר.
קו כזה מבוקש צריך לפעול 24/7 ויש עוד כמה קווים שטוב שהיו פועלים 24/7 (או 24/6).
 
אני גם בעד

אין שום בעייה, זה פשוט לא קורה וזה מגוחך, ואפילו הקו האדום
במכרז התפעול שלו - לא אמור לפעול בלילה שזה ממש מגוחך שאין לתאר.
קו כזה מבוקש צריך לפעול 24/7 ויש עוד כמה קווים שטוב שהיו פועלים 24/7 (או 24/6).
אני גם בעד
ואני מקווה שזה יקרה בהקדם.

אגב, במקומות מסוימים בעולם מקובל במקום קווי הסעת המונים פועל שירות לילה באוטובוסים פחות או יותר באותו התוואי, וזה בגלל שבלילה ההפעלה של אוטובוס זולה לחלוטין מהפעלה של הרכבת התחתית והקיבולת שלו מספיקה. וגם כי עושים קצת עבודות תחזוקה בלילה על המסילות והתחנות.

זה יהיה ממש טוב אם הקו האדום יפעל בשעות המכרזיות שנקבעו, וקו 1 לא יבוטל לחלוטין ב-2021 אלא יהפוך לקו לילה במסלול הקו האדום.
 

aryeri

Member
אני גם בעד להפעיל בירושלים את קווי הלילה שישה ימים משבוע

אני גם בעד
ואני מקווה שזה יקרה בהקדם.

אגב, במקומות מסוימים בעולם מקובל במקום קווי הסעת המונים פועל שירות לילה באוטובוסים פחות או יותר באותו התוואי, וזה בגלל שבלילה ההפעלה של אוטובוס זולה לחלוטין מהפעלה של הרכבת התחתית והקיבולת שלו מספיקה. וגם כי עושים קצת עבודות תחזוקה בלילה על המסילות והתחנות.

זה יהיה ממש טוב אם הקו האדום יפעל בשעות המכרזיות שנקבעו, וקו 1 לא יבוטל לחלוטין ב-2021 אלא יהפוך לקו לילה במסלול הקו האדום.
אני גם בעד להפעיל בירושלים את קווי הלילה שישה ימים משבוע
אני מדבר בעיקר על הקווים 10X. עד היום הם פעלו רק בחמישי בלילה ובמוצאי שבת, ורק בקיץ גם באמצע השבוע.
וגם לחשוב אולי על הפעלת הרק"ל 24 שעות ביממה עם תדירות של פעם בחצי שעה בלילה. אפשר אם יש בעיה גדולה של ביזבוז לשלוח קרונועים בודדים של הרק"ל בלילות במקום זוגות קרונועים מחוברים כמו שיש כל הזמן. לא נראה לי שההפרדה בין הקרונות היא כלכך מסובכת. כארבעה קרונועים בודדים פלוס מינוס יכולים להספיק.

הייתי שוקל גם להפעיל שירות לילי של פעם בשעה שישה ימים בשבוע בקו 480. לגבי קו 405 - קצת פחות מתאים. אני מעדיף לא לדעת מה קורה באזור התמח"ת בתל אביב בשעות הלילה. שומר נפשו ירחק.
 
אני בעד שבעה

אני גם בעד להפעיל בירושלים את קווי הלילה שישה ימים משבוע
אני מדבר בעיקר על הקווים 10X. עד היום הם פעלו רק בחמישי בלילה ובמוצאי שבת, ורק בקיץ גם באמצע השבוע.
וגם לחשוב אולי על הפעלת הרק"ל 24 שעות ביממה עם תדירות של פעם בחצי שעה בלילה. אפשר אם יש בעיה גדולה של ביזבוז לשלוח קרונועים בודדים של הרק"ל בלילות במקום זוגות קרונועים מחוברים כמו שיש כל הזמן. לא נראה לי שההפרדה בין הקרונות היא כלכך מסובכת. כארבעה קרונועים בודדים פלוס מינוס יכולים להספיק.

הייתי שוקל גם להפעיל שירות לילי של פעם בשעה שישה ימים בשבוע בקו 480. לגבי קו 405 - קצת פחות מתאים. אני מעדיף לא לדעת מה קורה באזור התמח"ת בתל אביב בשעות הלילה. שומר נפשו ירחק.
אני בעד שבעה
 

olli3

New member
מנהל
אין בעיה? מחסור של 3500 נהגים זו לא בעיה?

אין שום בעייה, זה פשוט לא קורה וזה מגוחך, ואפילו הקו האדום
במכרז התפעול שלו - לא אמור לפעול בלילה שזה ממש מגוחך שאין לתאר.
קו כזה מבוקש צריך לפעול 24/7 ויש עוד כמה קווים שטוב שהיו פועלים 24/7 (או 24/6).
אין בעיה? מחסור של 3500 נהגים זו לא בעיה?
נשבר מכל התוספות על הנייר האלו, בסוף יוצא שאוטובוס שיוצא פעם בחצי שעה, מדלג על נסיעה והבא אחריו מגיע מפוצץ ואתה בתחנה סובל כבר 45 דקות בלא כיף שלך.

כל תוספת שירות כיום היא על הנייר! אם אתה שואל אותי, צריך לדלל שירות, לעמוד בלו"ז עם שעות עבודה סבירות לנהגים והפסקות סבירות לנהגים ורק אז, כשהענף יתייצב ויותר אנשים ירצו לעבוד, להתחיל שוב לתגבר, בתלות במספר הנהגים שמגייסים.

המצב הנוכחי גורם לכך שעקב המחסור החמור, כל נהג שרק נקלט בחברה (בכל חברה), קורעים לו את השושנה ותוך חודש-חודשיים הוא עוזב.

וכל זה אחרי בירוקרטיה מתישה שיכולה להגיע לשנה שלמה עד להוצאת רשיון רכב ציבורי
 

orchilit

New member
התכוונתי מבחינה תיאורטית - אין סיבה שקו 1 לא יופעל בלילה

אין בעיה? מחסור של 3500 נהגים זו לא בעיה?
נשבר מכל התוספות על הנייר האלו, בסוף יוצא שאוטובוס שיוצא פעם בחצי שעה, מדלג על נסיעה והבא אחריו מגיע מפוצץ ואתה בתחנה סובל כבר 45 דקות בלא כיף שלך.

כל תוספת שירות כיום היא על הנייר! אם אתה שואל אותי, צריך לדלל שירות, לעמוד בלו"ז עם שעות עבודה סבירות לנהגים והפסקות סבירות לנהגים ורק אז, כשהענף יתייצב ויותר אנשים ירצו לעבוד, להתחיל שוב לתגבר, בתלות במספר הנהגים שמגייסים.

המצב הנוכחי גורם לכך שעקב המחסור החמור, כל נהג שרק נקלט בחברה (בכל חברה), קורעים לו את השושנה ותוך חודש-חודשיים הוא עוזב.

וכל זה אחרי בירוקרטיה מתישה שיכולה להגיע לשנה שלמה עד להוצאת רשיון רכב ציבורי
התכוונתי מבחינה תיאורטית - אין סיבה שקו 1 לא יופעל בלילה
ובלילה לא צריך תדירות של יותר מ-30 דק'.
ולגבי הענף - ברור שצריך לקלוט מאסה של נהגים , ולהבטיח שיהיו להם תנאים סבירים של משמרת , מנוחה ושכר.
 

מנכל אחד

Active member
ברור שצריך לדלדל שירות

אין בעיה? מחסור של 3500 נהגים זו לא בעיה?
נשבר מכל התוספות על הנייר האלו, בסוף יוצא שאוטובוס שיוצא פעם בחצי שעה, מדלג על נסיעה והבא אחריו מגיע מפוצץ ואתה בתחנה סובל כבר 45 דקות בלא כיף שלך.

כל תוספת שירות כיום היא על הנייר! אם אתה שואל אותי, צריך לדלל שירות, לעמוד בלו"ז עם שעות עבודה סבירות לנהגים והפסקות סבירות לנהגים ורק אז, כשהענף יתייצב ויותר אנשים ירצו לעבוד, להתחיל שוב לתגבר, בתלות במספר הנהגים שמגייסים.

המצב הנוכחי גורם לכך שעקב המחסור החמור, כל נהג שרק נקלט בחברה (בכל חברה), קורעים לו את השושנה ותוך חודש-חודשיים הוא עוזב.

וכל זה אחרי בירוקרטיה מתישה שיכולה להגיע לשנה שלמה עד להוצאת רשיון רכב ציבורי
ברור שצריך לדלדל שירות
גם אם היו מספיק נהגים אין סיבה להפעיל קווים שממוצע הנוסעים השנתי שלהם עומד על 0.1 נוסעים.
&nbsp
עברתי בנתיים רק על התוכן של ההנחיות לתפעול ולא ראיתי הנחיות מתי מבטלים קו...
&nbsp
אפשר גם לעודד שיתוף פעולה בין מפעילי התח"צ ולגרום לפחות נסיעות ריקות.
 

ערןל1

Active member
עמוד 84

ברור שצריך לדלדל שירות
גם אם היו מספיק נהגים אין סיבה להפעיל קווים שממוצע הנוסעים השנתי שלהם עומד על 0.1 נוסעים.
&nbsp
עברתי בנתיים רק על התוכן של ההנחיות לתפעול ולא ראיתי הנחיות מתי מבטלים קו...
&nbsp
אפשר גם לעודד שיתוף פעולה בין מפעילי התח"צ ולגרום לפחות נסיעות ריקות.
עמוד 84
בכלל עמודים 82-84 מעולים והכי "אלגוריתמיים" שראיתי בחוברת.
 
נניח שהמחסור בנהגים מונע את הפעלת קו 1 הגוש-דני 24 שעות

אין בעיה? מחסור של 3500 נהגים זו לא בעיה?
נשבר מכל התוספות על הנייר האלו, בסוף יוצא שאוטובוס שיוצא פעם בחצי שעה, מדלג על נסיעה והבא אחריו מגיע מפוצץ ואתה בתחנה סובל כבר 45 דקות בלא כיף שלך.

כל תוספת שירות כיום היא על הנייר! אם אתה שואל אותי, צריך לדלל שירות, לעמוד בלו"ז עם שעות עבודה סבירות לנהגים והפסקות סבירות לנהגים ורק אז, כשהענף יתייצב ויותר אנשים ירצו לעבוד, להתחיל שוב לתגבר, בתלות במספר הנהגים שמגייסים.

המצב הנוכחי גורם לכך שעקב המחסור החמור, כל נהג שרק נקלט בחברה (בכל חברה), קורעים לו את השושנה ותוך חודש-חודשיים הוא עוזב.

וכל זה אחרי בירוקרטיה מתישה שיכולה להגיע לשנה שלמה עד להוצאת רשיון רכב ציבורי
נניח שהמחסור בנהגים מונע את הפעלת קו 1 הגוש-דני 24 שעות
ביממה. בהנחה שלקו האדום הרק"לי לא יהיה מחסור בנהגים, האם הקו האדום הרק"לי (מחליפו של קו 1) כן יופעל 24 שעות ביממה?
אנחנו הרי יודעים שלא והסיבה לכך אינה מחסור בנהגים.

גם אי הפעלת הקו האדום הירושלמי 24 שעות ביממה לא נובע ממחסור בנהגים.

אז כנראה שללא קשר למחסור בנהגים, למשרד התחבורה יש תירוצים אחרים.
 

olli3

New member
מנהל
אני לא בטוח שיש מקום לרק"ל בשעות המאוחרות.

נניח שהמחסור בנהגים מונע את הפעלת קו 1 הגוש-דני 24 שעות
ביממה. בהנחה שלקו האדום הרק"לי לא יהיה מחסור בנהגים, האם הקו האדום הרק"לי (מחליפו של קו 1) כן יופעל 24 שעות ביממה?
אנחנו הרי יודעים שלא והסיבה לכך אינה מחסור בנהגים.

גם אי הפעלת הקו האדום הירושלמי 24 שעות ביממה לא נובע ממחסור בנהגים.

אז כנראה שללא קשר למחסור בנהגים, למשרד התחבורה יש תירוצים אחרים.
אני לא בטוח שיש מקום לרק"ל בשעות המאוחרות.
יש מקום לאוטובוס שיחליף את הרק"ל ויסע בתוואי דומה.

אני מתייחס לאמירות האלו שמייצרות את הבעיה, משרד התחבורה מוסיף עוד ועוד נסיעות ועוד ועוד קווים וזה גורם לתקלות יותר חמורות מיום ליום. יש כאן מספיק קוראים סמויים, בעלי תפקידים שונים שאולי ככה זה יחלחל אליהם.
 
אילו אמירות מייצרות את הבעיה? ומה יחלחל אליהם?

אני לא בטוח שיש מקום לרק"ל בשעות המאוחרות.
יש מקום לאוטובוס שיחליף את הרק"ל ויסע בתוואי דומה.

אני מתייחס לאמירות האלו שמייצרות את הבעיה, משרד התחבורה מוסיף עוד ועוד נסיעות ועוד ועוד קווים וזה גורם לתקלות יותר חמורות מיום ליום. יש כאן מספיק קוראים סמויים, בעלי תפקידים שונים שאולי ככה זה יחלחל אליהם.
אילו אמירות מייצרות את הבעיה? ומה יחלחל אליהם?
 

olli3

New member
מנהל
אמירות בסגנון - אין בעיה להוסיף שירות.

אילו אמירות מייצרות את הבעיה? ומה יחלחל אליהם?
אמירות בסגנון - אין בעיה להוסיף שירות.
יחלחל שאי אפשר רק להוסיף על הנייר. נכון, המפעילות מודיעות למשרד כשהן לא מסוגלות בכלל לספק את השירות שרוצים להוסיף להן אך לוקחות על עצמן שירות שהן תצלחנה לספק אבל לא ב100%.
&nbsp
זה צריך להיפסק.
 

Ccyclist

Well-known member
להיפך. מחסור נהגים מצריך צימצום חלופות הזויות וקווים חלשים.

נניח שהמחסור בנהגים מונע את הפעלת קו 1 הגוש-דני 24 שעות
ביממה. בהנחה שלקו האדום הרק"לי לא יהיה מחסור בנהגים, האם הקו האדום הרק"לי (מחליפו של קו 1) כן יופעל 24 שעות ביממה?
אנחנו הרי יודעים שלא והסיבה לכך אינה מחסור בנהגים.

גם אי הפעלת הקו האדום הירושלמי 24 שעות ביממה לא נובע ממחסור בנהגים.

אז כנראה שללא קשר למחסור בנהגים, למשרד התחבורה יש תירוצים אחרים.
להיפך. מחסור נהגים מצריך צימצום חלופות הזויות וקווים חלשים.
התמקדות בקווים העיקריים של הרשת הראשית תאפשר ליבה חזקה שניתן לצמוח ממנה בעתיד (מרובה הנהגים או האוטונומי) בעוד שצימצום ליבת הרשת תפורר את תחום התח"צ כולו.
 
לא הבנתי מה ה"להיפך"? מה כתבת הפוך ממני?

להיפך. מחסור נהגים מצריך צימצום חלופות הזויות וקווים חלשים.
התמקדות בקווים העיקריים של הרשת הראשית תאפשר ליבה חזקה שניתן לצמוח ממנה בעתיד (מרובה הנהגים או האוטונומי) בעוד שצימצום ליבת הרשת תפורר את תחום התח"צ כולו.
לא הבנתי מה ה"להיפך"? מה כתבת הפוך ממני?
מה במה שכתבתי מהווה צימצום של ליבת הרשת?
הקו האדום בירושלים אינו ליבת הרשת?
הקו האדום העתידי בגוש דן אינו ליבת הרשת?

קו 1 הגוש דני (אם אתה מתכוון גם אליו ב"קווים עיקריים") ממילא לא יהיה קיים כאשר יהיה הקו האדום.
אם קו 1 צריך לפעול 24 שעות ביממה, אז המחליף שלו זה הקו האדום. אז כשאני כותב שהקו האדום צריך לפעול 24 שעות ביממה, במה זה בדיוק להיפך מהתמקדות בקווים העיקריים של הרשת?

אשמח אם תסביר ותפרש לי את ה"להיפך".

ואם הטיעון הוא שבשעות הלילה לא צריך רק"ל אלא קו אוטובוס במסלול דומה למסלול הרק"ל, אז בבקשה, אדרבא. אבל אם יש תירוץ של מחסור בנהגים אז הפתרון לא צריך להיות לא קו אדום ולא קו 1, אלא כן קו אדום בלילה אם אין נהגים עבור קו 1 האוטובוסי.
 

אורי404

New member
אולי בלילה יש סיבות/תירוצים/מחק את המיותר

נניח שהמחסור בנהגים מונע את הפעלת קו 1 הגוש-דני 24 שעות
ביממה. בהנחה שלקו האדום הרק"לי לא יהיה מחסור בנהגים, האם הקו האדום הרק"לי (מחליפו של קו 1) כן יופעל 24 שעות ביממה?
אנחנו הרי יודעים שלא והסיבה לכך אינה מחסור בנהגים.

גם אי הפעלת הקו האדום הירושלמי 24 שעות ביממה לא נובע ממחסור בנהגים.

אז כנראה שללא קשר למחסור בנהגים, למשרד התחבורה יש תירוצים אחרים.
אולי בלילה יש סיבות/תירוצים/מחק את המיותר
* עבודות תחזוקת לילה - אולי יש עבודות, שמונעות הפעלת רכבת, בחלק מהשעות. מעניין האם קיימות עבודות תחזוקה כל לילה ולמשך כמה זמן.
*
בהפעלת אוטובוסים יש עלות כספית. כנראה ברכבת קלה העלות הכספית עוד יותר גבוהה. למשל אנשי-אבטחה, שעובדים בתחנות וברכבת.

אני חושב, שגם בפורום היו מספר הודעות על אזורים שונים בעולם, שבהם המטרו/רכבת קלה לא פועלים בשעות הלילה.

שלא יובן לא נכון, אני לא נגד הפעלת שירות תחבורה ציבורית בתוך הלילה. להיפך אני בעד. על אחת כמה וכמה בירושלים או בגוש דן.
 
שום תירוץ לא יכול להסביר מדוע קו 1 החיפאי פועל 24 שעות ביממה

אולי בלילה יש סיבות/תירוצים/מחק את המיותר
* עבודות תחזוקת לילה - אולי יש עבודות, שמונעות הפעלת רכבת, בחלק מהשעות. מעניין האם קיימות עבודות תחזוקה כל לילה ולמשך כמה זמן.
*
בהפעלת אוטובוסים יש עלות כספית. כנראה ברכבת קלה העלות הכספית עוד יותר גבוהה. למשל אנשי-אבטחה, שעובדים בתחנות וברכבת.

אני חושב, שגם בפורום היו מספר הודעות על אזורים שונים בעולם, שבהם המטרו/רכבת קלה לא פועלים בשעות הלילה.

שלא יובן לא נכון, אני לא נגד הפעלת שירות תחבורה ציבורית בתוך הלילה. להיפך אני בעד. על אחת כמה וכמה בירושלים או בגוש דן.
שום תירוץ לא יכול להסביר מדוע קו 1 החיפאי פועל 24 שעות ביממה
ואילו קווי 1 הירושלמי (כן, גם קו הרק"ל הירושלמי ממוספר "1") והגוש-דני לא פועלים 24 שעות ביממה.
אם יש תירוץ לאי הפעלת קווי אוטובוסים כאלה, אז יש/יהיה תחליף ואי אפשר לקבל מצב שבו מתרצים גם אי הפעלת גרסה אוטובוסית וגם אי הפעלת גרסה רק"לית.
אחת הגרסאות צריכה לפעול בירושלים ובגוש דן, כפי שפועלת במטרופולין חיפה, ושום תירוץ למצב אחר לא יכול להתקבל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה