מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט ״הגרנדיוזי״ של הרכבל בחיפה

מצב
הנושא נעול.
מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט ״הגרנדיוזי״ של הרכבל בחיפה

מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט ״הגרנדיוזי״ של הרכבל בחיפה
http://bizzness.net/מחר-הנחת-אבן-פינה-לפרויקט-הגרנדיוזי-של/

מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט הגרנדיוזי של הרכבל בחיפה
לראשונה בישראל: לא עוד אטרקציה תיירותית • תחבורה ציבורית באמצעות רכבל. בשנים הקרובות ייחנך בחיפה רכבל שישמש אמצעי תחבורה ציבורי ונגיש. העלות: 280 מיליון שקלים
ליאור נגה 26.06.2017
חיפה. צילום: Opachevsky Irina | שאטרסטוק
שר התחבורה, חה"כ ישראל כ"ץ (ליכוד) יניח מחר (שלישי) את אבן הפינה לרכבל בחיפה. הרכבל צפוי לחבר בין העיר התחתית לטכניון ולאוניברסיטה בכרמל. מדובר בפעם הראשונה בישראל, בה ישמש רכבל ככלי תחבורה של ממש. גם ברחבי העולם לא מוכרים מיזמים רבים מן הסוג הזה.
מעיריית חיפה נמסר כי "הרכבל מהווה פתרון, יעיל ירוק ואטרקטיבי ויקצר את זמני ההמתנה בתחנות, הימנעות מפקקים בשעות העומס ומהצורך לחפש חניה, ותדירות גבוהה שתמנע עומס של נוסעים בקרונות. הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית המתקדם של מטרופולין חיפה ויאפשר לנוסעים ברכבל ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בתחבורה ציבורית רגילה".
מסלול הרכבל יתפרס על כ–4.5 ק"מ בגובה של 460 מטר ויכלול שש תחנות ממפרץ חיפה ועד לאוניברסיטת חיפה: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מרכז הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. לאורך הציר ינועו קרוניות של עשרה נוסעים, כאשר מכל תחנה בכל כיוון תצא קרונית אחת לחצי דקה. משך זמן הנסיעה מהמפרץ לאוניברסיטה יארך כ-18 דקות: הנסיעה מהמפרץ לטכניון מוערכת בכ–10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ-8 דקות נוספות.
מחר גם תעניק עיריית חיפה הענקת אזרחות כבוד לשר התחבורה כץ, באולם מועצת העיר. התעודה תוענק "כהוקרה של תושבי חיפה על פעילות יוצאת דופן ותרומה רבת שנים לעיר חיפה ולמדינה".
AddThis Sharing Buttons
 

aryeri

Member
לא הבנתי איך קרונית תעצור בתחנה בלי לעצור את כל הקרוניות בקו

מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט ״הגרנדיוזי״ של הרכבל בחיפה
http://bizzness.net/מחר-הנחת-אבן-פינה-לפרויקט-הגרנדיוזי-של/

מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט הגרנדיוזי של הרכבל בחיפה
לראשונה בישראל: לא עוד אטרקציה תיירותית • תחבורה ציבורית באמצעות רכבל. בשנים הקרובות ייחנך בחיפה רכבל שישמש אמצעי תחבורה ציבורי ונגיש. העלות: 280 מיליון שקלים
ליאור נגה 26.06.2017
חיפה. צילום: Opachevsky Irina | שאטרסטוק
שר התחבורה, חה"כ ישראל כ"ץ (ליכוד) יניח מחר (שלישי) את אבן הפינה לרכבל בחיפה. הרכבל צפוי לחבר בין העיר התחתית לטכניון ולאוניברסיטה בכרמל. מדובר בפעם הראשונה בישראל, בה ישמש רכבל ככלי תחבורה של ממש. גם ברחבי העולם לא מוכרים מיזמים רבים מן הסוג הזה.
מעיריית חיפה נמסר כי "הרכבל מהווה פתרון, יעיל ירוק ואטרקטיבי ויקצר את זמני ההמתנה בתחנות, הימנעות מפקקים בשעות העומס ומהצורך לחפש חניה, ותדירות גבוהה שתמנע עומס של נוסעים בקרונות. הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית המתקדם של מטרופולין חיפה ויאפשר לנוסעים ברכבל ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בתחבורה ציבורית רגילה".
מסלול הרכבל יתפרס על כ–4.5 ק"מ בגובה של 460 מטר ויכלול שש תחנות ממפרץ חיפה ועד לאוניברסיטת חיפה: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מרכז הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. לאורך הציר ינועו קרוניות של עשרה נוסעים, כאשר מכל תחנה בכל כיוון תצא קרונית אחת לחצי דקה. משך זמן הנסיעה מהמפרץ לאוניברסיטה יארך כ-18 דקות: הנסיעה מהמפרץ לטכניון מוערכת בכ–10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ-8 דקות נוספות.
מחר גם תעניק עיריית חיפה הענקת אזרחות כבוד לשר התחבורה כץ, באולם מועצת העיר. התעודה תוענק "כהוקרה של תושבי חיפה על פעילות יוצאת דופן ותרומה רבת שנים לעיר חיפה ולמדינה".
AddThis Sharing Buttons
לא הבנתי איך קרונית תעצור בתחנה בלי לעצור את כל הקרוניות בקו
הקרוניות תעצורנה סתם באוויר בכל פעם שקרונית אחרת תעצור בתחנה מתוך 6 התחנות לאורך הכבל של הרכבל? הרי זה לא ייתכן.

אמרו גם שהתדירות תשתנה כשבשעות השיא תהיה קרונית כל 11 שניות. איך ניתן לשנות את התדירות אם המרחק בין הקרוניות קבוע?
 

oren_hershco

New member
יש טריק

לא הבנתי איך קרונית תעצור בתחנה בלי לעצור את כל הקרוניות בקו
הקרוניות תעצורנה סתם באוויר בכל פעם שקרונית אחרת תעצור בתחנה מתוך 6 התחנות לאורך הכבל של הרכבל? הרי זה לא ייתכן.

אמרו גם שהתדירות תשתנה כשבשעות השיא תהיה קרונית כל 11 שניות. איך ניתן לשנות את התדירות אם המרחק בין הקרוניות קבוע?
יש טריק
אולי אפילו כמה טריקים.

אחד מהם ראיתי ברכבל בהרי הטטרים הגבוהים בסלובקיה. זה הולך ככה:

א. הקרונית מתקרבת לתחנה, כשהיא תלויה על כבל שמתקדם די מהר
ב. מערכת של מסילה וגלגלות מרימה אותה מעל לכבל, כך שהיא מתנתקת ממנו
ג. הגלגלות מאיטות את הקרונית (מאוד), ומסיעות אותה ליד הרציף
ד. מתקן מכני פותח את דלתות הקרונית
ה. הקרונית ממשיכה לזוז - מאוד לאט - ליד הרציף. יש מספיק זמן לארבעה אנשים לצאת ולארבעה נוספים להיכנס
ו. עכשיו יש תהליך הפוך למה שהיה קודם: סגירת הדלתות, האצה על גלגלות וחיבור מחדש לכבל, שכל אותה העת המשיך לנוע במהירות.
ז. הקרונית ממשיכה לתחנה הבאה, ושם כל התהליך מתרחש שוב.

אתה יכול לראות דוגמא כאן.
 

oren_hershco

New member
והנה דוגמא מלגו(!)

יש טריק
אולי אפילו כמה טריקים.

אחד מהם ראיתי ברכבל בהרי הטטרים הגבוהים בסלובקיה. זה הולך ככה:

א. הקרונית מתקרבת לתחנה, כשהיא תלויה על כבל שמתקדם די מהר
ב. מערכת של מסילה וגלגלות מרימה אותה מעל לכבל, כך שהיא מתנתקת ממנו
ג. הגלגלות מאיטות את הקרונית (מאוד), ומסיעות אותה ליד הרציף
ד. מתקן מכני פותח את דלתות הקרונית
ה. הקרונית ממשיכה לזוז - מאוד לאט - ליד הרציף. יש מספיק זמן לארבעה אנשים לצאת ולארבעה נוספים להיכנס
ו. עכשיו יש תהליך הפוך למה שהיה קודם: סגירת הדלתות, האצה על גלגלות וחיבור מחדש לכבל, שכל אותה העת המשיך לנוע במהירות.
ז. הקרונית ממשיכה לתחנה הבאה, ושם כל התהליך מתרחש שוב.

אתה יכול לראות דוגמא כאן.
והנה דוגמא מלגו(!)
Lego
 
מנגנון דומה קיים ברכבל בסופרלנד בראשון לציון

יש טריק
אולי אפילו כמה טריקים.

אחד מהם ראיתי ברכבל בהרי הטטרים הגבוהים בסלובקיה. זה הולך ככה:

א. הקרונית מתקרבת לתחנה, כשהיא תלויה על כבל שמתקדם די מהר
ב. מערכת של מסילה וגלגלות מרימה אותה מעל לכבל, כך שהיא מתנתקת ממנו
ג. הגלגלות מאיטות את הקרונית (מאוד), ומסיעות אותה ליד הרציף
ד. מתקן מכני פותח את דלתות הקרונית
ה. הקרונית ממשיכה לזוז - מאוד לאט - ליד הרציף. יש מספיק זמן לארבעה אנשים לצאת ולארבעה נוספים להיכנס
ו. עכשיו יש תהליך הפוך למה שהיה קודם: סגירת הדלתות, האצה על גלגלות וחיבור מחדש לכבל, שכל אותה העת המשיך לנוע במהירות.
ז. הקרונית ממשיכה לתחנה הבאה, ושם כל התהליך מתרחש שוב.

אתה יכול לראות דוגמא כאן.
מנגנון דומה קיים ברכבל בסופרלנד בראשון לציון
היות והקרוניות אינן ״ממוסמרות״ לכבל המרכזי, אפשר לשנות את צפיפות הקרוניות לפי הנדרש (למשל פחות קרוניות בלילה)
 
השיטה הזאת לא ישימה

יש טריק
אולי אפילו כמה טריקים.

אחד מהם ראיתי ברכבל בהרי הטטרים הגבוהים בסלובקיה. זה הולך ככה:

א. הקרונית מתקרבת לתחנה, כשהיא תלויה על כבל שמתקדם די מהר
ב. מערכת של מסילה וגלגלות מרימה אותה מעל לכבל, כך שהיא מתנתקת ממנו
ג. הגלגלות מאיטות את הקרונית (מאוד), ומסיעות אותה ליד הרציף
ד. מתקן מכני פותח את דלתות הקרונית
ה. הקרונית ממשיכה לזוז - מאוד לאט - ליד הרציף. יש מספיק זמן לארבעה אנשים לצאת ולארבעה נוספים להיכנס
ו. עכשיו יש תהליך הפוך למה שהיה קודם: סגירת הדלתות, האצה על גלגלות וחיבור מחדש לכבל, שכל אותה העת המשיך לנוע במהירות.
ז. הקרונית ממשיכה לתחנה הבאה, ושם כל התהליך מתרחש שוב.

אתה יכול לראות דוגמא כאן.
השיטה הזאת לא ישימה
הקרונית חייבת לעצור עצירה מלאה שכן הנוסעים הם גם בעלי מוגבלויות.
 

raminec

New member
במקרים של בעלי מוגבלויות

השיטה הזאת לא ישימה
הקרונית חייבת לעצור עצירה מלאה שכן הנוסעים הם גם בעלי מוגבלויות.
במקרים של בעלי מוגבלויות
מקובל לעצור את כל הרכבל למספר שניות וצוות התחנה עוזר לנוסע לעלות לקרונית במהירות האפשרית. יש לזה נסיון בעולם.
בעלי מוגבלויות הם מיעוט באוכלוסיה.
 
דווקא בעלי מוגבלויות "מתרבים"

במקרים של בעלי מוגבלויות
מקובל לעצור את כל הרכבל למספר שניות וצוות התחנה עוזר לנוסע לעלות לקרונית במהירות האפשרית. יש לזה נסיון בעולם.
בעלי מוגבלויות הם מיעוט באוכלוסיה.
דווקא בעלי מוגבלויות "מתרבים"
למערך המשתמשים התח"צ נוספים מדי שנה גימלאים ומבוגרים - שאינם מתברכים בזריזות . להם חייבים לעזור הן בעליה והן בירידה.
 

TomerCohen

New member
מסילות נפרדות

במקרים של בעלי מוגבלויות
מקובל לעצור את כל הרכבל למספר שניות וצוות התחנה עוזר לנוסע לעלות לקרונית במהירות האפשרית. יש לזה נסיון בעולם.
בעלי מוגבלויות הם מיעוט באוכלוסיה.
מסילות נפרדות
לא אמורה להיות בעיה להעביר את הקרוניות למסילה נפרדת ממסלול הנסיעה בזמן שהיא בתחנה, ואז היא יכולה גם להמתין זמן ארוך יותר בכל תחנה. אפשר גם להגיע כך למצב בו יהיה תור יציאה של קרוניות מהתחנה (כדי לשמור על מרווחים קבועים), או אפילו לפצל את הקרוניות למספר מסילות (”רציפים”) כדי לאפשר זמן שהות ארוך יותר בתחנה, וכמובן גם לקבוע שקרוניות מסוימות לא יעצרו באותה תחנה ובכך זמן הנסיעה שלהם לתחנת היעד מצטמצם.
&nbsp
 

aryeri

Member
הבנתי ממך בערך איך זה עובד.

יש טריק
אולי אפילו כמה טריקים.

אחד מהם ראיתי ברכבל בהרי הטטרים הגבוהים בסלובקיה. זה הולך ככה:

א. הקרונית מתקרבת לתחנה, כשהיא תלויה על כבל שמתקדם די מהר
ב. מערכת של מסילה וגלגלות מרימה אותה מעל לכבל, כך שהיא מתנתקת ממנו
ג. הגלגלות מאיטות את הקרונית (מאוד), ומסיעות אותה ליד הרציף
ד. מתקן מכני פותח את דלתות הקרונית
ה. הקרונית ממשיכה לזוז - מאוד לאט - ליד הרציף. יש מספיק זמן לארבעה אנשים לצאת ולארבעה נוספים להיכנס
ו. עכשיו יש תהליך הפוך למה שהיה קודם: סגירת הדלתות, האצה על גלגלות וחיבור מחדש לכבל, שכל אותה העת המשיך לנוע במהירות.
ז. הקרונית ממשיכה לתחנה הבאה, ושם כל התהליך מתרחש שוב.

אתה יכול לראות דוגמא כאן.
הבנתי ממך בערך איך זה עובד.
אם הבנתי נכון יש גלגלים שמאיטים ומעבירים את הקרונית מהכבל הראשי המהיר לכבל או מסוע עילי בשטח התחנה שהוא מאוד איטי, ואחר כך יש גלגלים שמאיצים את הקרונית ומעלים אותה בחזרה לכבל המהיר. טריק יפה וחכם.
 

oren_hershco

New member
כן. זה רק שוויצרים או גרמנים עושים דברים כאלה


הבנתי ממך בערך איך זה עובד.
אם הבנתי נכון יש גלגלים שמאיטים ומעבירים את הקרונית מהכבל הראשי המהיר לכבל או מסוע עילי בשטח התחנה שהוא מאוד איטי, ואחר כך יש גלגלים שמאיצים את הקרונית ומעלים אותה בחזרה לכבל המהיר. טריק יפה וחכם.
כן. זה רק שוויצרים או גרמנים עושים דברים כאלה
 

Ccyclist

Well-known member
הייתי על משהו דומה באביב, כולל פנייה של כ90 מעלות.

לא הבנתי איך קרונית תעצור בתחנה בלי לעצור את כל הקרוניות בקו
הקרוניות תעצורנה סתם באוויר בכל פעם שקרונית אחרת תעצור בתחנה מתוך 6 התחנות לאורך הכבל של הרכבל? הרי זה לא ייתכן.

אמרו גם שהתדירות תשתנה כשבשעות השיא תהיה קרונית כל 11 שניות. איך ניתן לשנות את התדירות אם המרחק בין הקרוניות קבוע?
הייתי על משהו דומה באביב, כולל פנייה של כ90 מעלות.
אני חייב לפורום שירשור אבל שני המאפיינים של הרכבל המוצע בחיפה שעוררו שאלות בפורום קיימים ואפשריים בהחלט, נסעתי ברכבל עם שניהם במרץ.
&nbsp
הייתי במספר מערכות מרובות גונדולות והשיטה היא שהגונדולות אינן קשורות לכבל אלא שיש להן גלגלים במנגנון המחבר אותן לכבל, אפשר לחשוב על זה כמו רולרבלייד הפוך עם גלגלים בצורת )( שמחזיקים על הכבל. בעת הנסיעה באוויר הגלגלים נעולים למקומם ולכבל (אינני יודע אם יש להם בלם או אם יש מצמד כלשהו אבל עובדה שהם אינם נעים) ובתחנות יש מנגנון הגורם לגלגלים לנוע וכך הקרוניות מאיטות בשטח התחנה לעומת מהירות הכבל שממשיך לנוע בקצב הנסיעה הרגיל. במקרים מסויימים יש פס עילי במקביל לכבל שלוחץ על המנגנון שמשחרר את הגלגלים לנוע. בכל תחנה יש מקום לפחות ל4 גונדולות בשטח התחנה כאשר על הכבל האווירי המרחק בין שתי גונדולות באוויר שווה לשטח התחנה כולה. אין התנגשויות כי כל גונדולה מאיטה בכניסה לתחנה בגלל מהגנון שיחרור הגלגלים ומאיצה ביציאה ממנה בגלל שהגלגלים נבלמים והגונדולה מוצמדת לכבל הנע.
&nbsp
לגבי הפניות: כל שנחוץ היא "תחנה" שיש בה פנייה של 90 מעלות. במערכת שבה נסעתי אין עצירה בנקודת הפנייה אך ניתן להשוות את אזור הפנייה לתחנה תפעולית. אותם מאפיינים של שיחרור הגלגלים וההאטה בתחנה לעומת הכבל האווירי קרו ב"תחנה התפעולית" של הפנייה. הכניסה והיציאה ל"תחנה" היו בקטעים ישרים אך באמצעה היה עיקול עגול שעשה את הפנייה ושינה את כיוון הנסיעה ב90 מעלות. היו לפחות שתי גלגלות לכבל הראשי בתחום ה"תחנה" והגונדולה נשארה על אותו הכבל במשך הפנייה ללא צורך בהחלפת כבלים. בעת הפנייה היו בתחנה מספר גונדולות מכל כיוון, כמו בתחנות העצירה.
 

itamo

New member
אם היה לי שקל על כל פעם שאמרו שעומדים להתחיל איזה שלב שלו

מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט ״הגרנדיוזי״ של הרכבל בחיפה
http://bizzness.net/מחר-הנחת-אבן-פינה-לפרויקט-הגרנדיוזי-של/

מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט הגרנדיוזי של הרכבל בחיפה
לראשונה בישראל: לא עוד אטרקציה תיירותית • תחבורה ציבורית באמצעות רכבל. בשנים הקרובות ייחנך בחיפה רכבל שישמש אמצעי תחבורה ציבורי ונגיש. העלות: 280 מיליון שקלים
ליאור נגה 26.06.2017
חיפה. צילום: Opachevsky Irina | שאטרסטוק
שר התחבורה, חה"כ ישראל כ"ץ (ליכוד) יניח מחר (שלישי) את אבן הפינה לרכבל בחיפה. הרכבל צפוי לחבר בין העיר התחתית לטכניון ולאוניברסיטה בכרמל. מדובר בפעם הראשונה בישראל, בה ישמש רכבל ככלי תחבורה של ממש. גם ברחבי העולם לא מוכרים מיזמים רבים מן הסוג הזה.
מעיריית חיפה נמסר כי "הרכבל מהווה פתרון, יעיל ירוק ואטרקטיבי ויקצר את זמני ההמתנה בתחנות, הימנעות מפקקים בשעות העומס ומהצורך לחפש חניה, ותדירות גבוהה שתמנע עומס של נוסעים בקרונות. הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית המתקדם של מטרופולין חיפה ויאפשר לנוסעים ברכבל ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בתחבורה ציבורית רגילה".
מסלול הרכבל יתפרס על כ–4.5 ק"מ בגובה של 460 מטר ויכלול שש תחנות ממפרץ חיפה ועד לאוניברסיטת חיפה: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מרכז הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. לאורך הציר ינועו קרוניות של עשרה נוסעים, כאשר מכל תחנה בכל כיוון תצא קרונית אחת לחצי דקה. משך זמן הנסיעה מהמפרץ לאוניברסיטה יארך כ-18 דקות: הנסיעה מהמפרץ לטכניון מוערכת בכ–10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ-8 דקות נוספות.
מחר גם תעניק עיריית חיפה הענקת אזרחות כבוד לשר התחבורה כץ, באולם מועצת העיר. התעודה תוענק "כהוקרה של תושבי חיפה על פעילות יוצאת דופן ותרומה רבת שנים לעיר חיפה ולמדינה".
AddThis Sharing Buttons
אם היה לי שקל על כל פעם שאמרו שעומדים להתחיל איזה שלב שלו
 
יש תקציב. זה חלק מהתוכנית הכלכלית של הממשלה לשנים 2017-2018

מעניין שאמרו שזה מתחיל
לא אמרו אם אושר תקציב, מתי יצא מרכז ועוד.
סתם הניחו אבן
יש תקציב. זה חלק מהתוכנית הכלכלית של הממשלה לשנים 2017-2018
אני לא בטוח, אבל אני חושב שזכיין ההקמה וההפעלה של הרכבל נבחר לא במכרז אלא כספק יחיד.
רכבל מפרץ - טכניון - אוניברסיטת חיפה
ובקשר לקרוניות בתחנות, בקישור הנ"ל כתוב במפורש:
"
הרכבל המתוכנן הוא מסוג קרוניות מתנתקות הנעות על כבל יחיד במרחקים קבועים ובמהירות נסיעה של עד 5 מטר לשניה (18 קמ"ש), כך שבשעות השיא הקרוניות נעות במרווח של כ- 11 שניות על הכבל התלוי בין עמודים.
נסיעתן של הקרוניות בתחנות איטית מאוד, מהירות המאפשרת עלייה וירידה של הנוסעים כולל נוסעים מוגבלים.
"
 
מופיע בחוק התקציב: 20 מיליון ₪ ב-2017 ו-38 מיליון ₪ ב-2018

יש תקציב. זה חלק מהתוכנית הכלכלית של הממשלה לשנים 2017-2018
אני לא בטוח, אבל אני חושב שזכיין ההקמה וההפעלה של הרכבל נבחר לא במכרז אלא כספק יחיד.
רכבל מפרץ - טכניון - אוניברסיטת חיפה
ובקשר לקרוניות בתחנות, בקישור הנ"ל כתוב במפורש:
"
הרכבל המתוכנן הוא מסוג קרוניות מתנתקות הנעות על כבל יחיד במרחקים קבועים ובמהירות נסיעה של עד 5 מטר לשניה (18 קמ"ש), כך שבשעות השיא הקרוניות נעות במרווח של כ- 11 שניות על הכבל התלוי בין עמודים.
נסיעתן של הקרוניות בתחנות איטית מאוד, מהירות המאפשרת עלייה וירידה של הנוסעים כולל נוסעים מוגבלים.
"
מופיע בחוק התקציב: 20 מיליון ₪ ב-2017 ו-38 מיליון ₪ ב-2018
אומדן עלות עומד על 290 מיליון.
&nbsp
http://mof.gov.il/BudgetSite/stateb...ET/Foundations/Pages/MinistryofTransport.aspx
 

raminec

New member
הצהרות לעיתונות על תחילת העבודות

אם היה לי שקל על כל פעם שאמרו שעומדים להתחיל איזה שלב שלו
הצהרות לעיתונות על תחילת העבודות
מתגלגלות לפחות משנת 2000 אם לא קודם לכן.
אז כל עוד אני לא רואה מישהו חופר את היסודות של העמודים, אני לא מתרגש.
 

aryeri

Member
שר התחבורה אמר אתמול שהיום מתחילות העבודות.

הצהרות לעיתונות על תחילת העבודות
מתגלגלות לפחות משנת 2000 אם לא קודם לכן.
אז כל עוד אני לא רואה מישהו חופר את היסודות של העמודים, אני לא מתרגש.
שר התחבורה אמר אתמול שהיום מתחילות העבודות.
מישהו יודע מה הצפי - כלומר, כמה זמן ייקח עד סוף העבודות, מה תהיה תקופת ההרצה ומתי הרכבל יתחיל לעבוד באופן מסחרי?

אני מניח שהעבודות ייקחו פחות זמן מסלילת כבישים או מסילות ברזל. בעצם צריכים להניח ולהרכיב את העמודים כל כמה מטרים לאורך התוואי, להעביר את הכבל ולבנות את שש התחנות. (בהתחלה יהיו רק ארבע).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה