יש !!!!!!!!

מצב
הנושא נעול.
יש !!!!!!!!

יש !!!!!!!!
הקטר החשמלי הראשון(מספר 3001) שהוצג במרץ 2017 במפעל Bombardier ב Kassel/גרמניה, לא נשלח לניסויים דינמיים
ל Velim/ צ׳כיה כפי שנכתב בעבר הלא רחוק אבל ............הנה ה קטר השני(מספר 3002) בניסויים ראשונים באותו מקום.
מרגש!!!!!!!!
בשעה טובה ומוצלחת !!!!!!!!!!

 

Bus Nerd

Active member
שני החבר'ה שמאחוריו מאותו דגם?

יש !!!!!!!!
הקטר החשמלי הראשון(מספר 3001) שהוצג במרץ 2017 במפעל Bombardier ב Kassel/גרמניה, לא נשלח לניסויים דינמיים
ל Velim/ צ׳כיה כפי שנכתב בעבר הלא רחוק אבל ............הנה ה קטר השני(מספר 3002) בניסויים ראשונים באותו מקום.
מרגש!!!!!!!!
בשעה טובה ומוצלחת !!!!!!!!!!
שני החבר'ה שמאחוריו מאותו דגם?
מה הפונקציה שלהם? לדמות עומס ע"י גרירה לכיוון ההפוך? או סתם להיות מסה לסחיבה בשביל לבדוק כמה הוא סוחב?
 
לא. הם מדגם אחר, קרי: TRAXX F140AC3

שני החבר'ה שמאחוריו מאותו דגם?
מה הפונקציה שלהם? לדמות עומס ע"י גרירה לכיוון ההפוך? או סתם להיות מסה לסחיבה בשביל לבדוק כמה הוא סוחב?
לא. הם מדגם אחר, קרי: TRAXX F140AC3
הדגם שלנו הוא: TRAXX P160AC3-LM
אני גם שאלתי את עצמי את אותה שאילה, האם ״2 החברה״ הם רק ל ״עומס״(2x85 טון) או שהם משתתפים בהנע לניסוי כלשהו ?
הקטרים הנוספים מיועדים לגרירת משאות במהירות עד 140קמ״ש ומסוגלים לקבל הזנה ב 25 קילווולט( כמו בישראל וכאן במסלול הניסויים ב Velim/צ׳כיה) או 15 קילווולט (כמו בגרמניה).
אולי הקטרים הנוספים ששייכים ל DB(חברת הרכבות הלאומית הגרמנית) הם שגררו את הקטר הישראלי מגרמניה לצ׳כיה?
מי יודע, אולי זה ההסבר?
הצילום הוא מיום ששי 16 ליוני, כלומר שהקטר שלנו לא נסע בשבת!
 
השאילה השאילתית

לא. הם מדגם אחר, קרי: TRAXX F140AC3
הדגם שלנו הוא: TRAXX P160AC3-LM
אני גם שאלתי את עצמי את אותה שאילה, האם ״2 החברה״ הם רק ל ״עומס״(2x85 טון) או שהם משתתפים בהנע לניסוי כלשהו ?
הקטרים הנוספים מיועדים לגרירת משאות במהירות עד 140קמ״ש ומסוגלים לקבל הזנה ב 25 קילווולט( כמו בישראל וכאן במסלול הניסויים ב Velim/צ׳כיה) או 15 קילווולט (כמו בגרמניה).
אולי הקטרים הנוספים ששייכים ל DB(חברת הרכבות הלאומית הגרמנית) הם שגררו את הקטר הישראלי מגרמניה לצ׳כיה?
מי יודע, אולי זה ההסבר?
הצילום הוא מיום ששי 16 ליוני, כלומר שהקטר שלנו לא נסע בשבת!
השאילה השאילתית
האם הקטר יוכל להקלט בירושלים, הואיל והתחנה היתה אמורה להפתח בדיוק בימים אלה?
שימו לב על תאריך הכתבה המצורפת.

 

GLSRA

Active member
אומנם האקדמיה ללשון עדכנה ביום ראשון האחרון כללי כתיב חסר

השאילה השאילתית
האם הקטר יוכל להקלט בירושלים, הואיל והתחנה היתה אמורה להפתח בדיוק בימים אלה?
שימו לב על תאריך הכתבה המצורפת.
אומנם האקדמיה ללשון עדכנה ביום ראשון האחרון כללי כתיב חסר
וזאת אחרי 70 שנה שבהם לא עודכנו כללים אלו. יחד עם זאת, שאלה נשארת שאלה ולא הפכה ל "שאילה"


ואכן, החדשה שלך היא אכן מעניינת ומסקרנת. אני כבר מתחיל לדמיין את הקטרים הללו נוסעים לאורכו של קטע הפיילוט בעמק איילון.
השאלה היא כבר לא "האם" אלא רק "מתי".
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חידוד: הכללים שעודכנו הם (כמובן) כללי הכתיב המלא

אומנם האקדמיה ללשון עדכנה ביום ראשון האחרון כללי כתיב חסר
וזאת אחרי 70 שנה שבהם לא עודכנו כללים אלו. יחד עם זאת, שאלה נשארת שאלה ולא הפכה ל "שאילה"


ואכן, החדשה שלך היא אכן מעניינת ומסקרנת. אני כבר מתחיל לדמיין את הקטרים הללו נוסעים לאורכו של קטע הפיילוט בעמק איילון.
השאלה היא כבר לא "האם" אלא רק "מתי".
חידוד: הכללים שעודכנו הם (כמובן) כללי הכתיב המלא
והם עודכנו כעת לאחר כעשרים שנה ולא שבעים. הכללים הקודמים שפורסמו מטעם האקדמיה ללשון העברית נקראו "הכתיב חסר הניקוד" (אולי מכאן הבלבול) וזה היה ב-1994 (הם אמנם נשענים על כללים של ועד הלשון העברית, אך עברו עדכונים של האקדמיה ללשון).
 

luckydude

Active member
LM? מעניין...

לא. הם מדגם אחר, קרי: TRAXX F140AC3
הדגם שלנו הוא: TRAXX P160AC3-LM
אני גם שאלתי את עצמי את אותה שאילה, האם ״2 החברה״ הם רק ל ״עומס״(2x85 טון) או שהם משתתפים בהנע לניסוי כלשהו ?
הקטרים הנוספים מיועדים לגרירת משאות במהירות עד 140קמ״ש ומסוגלים לקבל הזנה ב 25 קילווולט( כמו בישראל וכאן במסלול הניסויים ב Velim/צ׳כיה) או 15 קילווולט (כמו בגרמניה).
אולי הקטרים הנוספים ששייכים ל DB(חברת הרכבות הלאומית הגרמנית) הם שגררו את הקטר הישראלי מגרמניה לצ׳כיה?
מי יודע, אולי זה ההסבר?
הצילום הוא מיום ששי 16 ליוני, כלומר שהקטר שלנו לא נסע בשבת!
LM? מעניין...
זה אומר שרכשו אותם עם האופציה של נסיעות בקטעי מסילה קצרים לא מחושמלים בעזרת מנוע דיזל קטן שמותקן בקטר.
 
ככל הידוע לי רכבת ישראל רכשה ללא LM (מנוע דיזל עזר)

LM? מעניין...
זה אומר שרכשו אותם עם האופציה של נסיעות בקטעי מסילה קצרים לא מחושמלים בעזרת מנוע דיזל קטן שמותקן בקטר.
ככל הידוע לי רכבת ישראל רכשה ללא LM (מנוע דיזל עזר)
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שזה כי בומברדייר התהדרו שלהם יש את האפשרות למנוע LM

גם לי זה נשמע מוזר.
שיניתי את זה שם כי לדעתי זה לא נכון.
אני חושב שזה כי בומברדייר התהדרו שלהם יש את האפשרות למנוע LM
ואז הזכירו את זה בכתבות בתקשורת בארץ, בלי לשאול בכלל את ר"י אם בחרו להזמין עם או בלי LM.

לדעתי אם הזמינו בלי LM אז קצת חבל, כי זה היה יכול להיות מאוד שימושי במקרים של תקלות חשמולת.
 
אתה, luckydude וחן מלינג צודקים

אני חושב שזה כי בומברדייר התהדרו שלהם יש את האפשרות למנוע LM
ואז הזכירו את זה בכתבות בתקשורת בארץ, בלי לשאול בכלל את ר"י אם בחרו להזמין עם או בלי LM.

לדעתי אם הזמינו בלי LM אז קצת חבל, כי זה היה יכול להיות מאוד שימושי במקרים של תקלות חשמולת.
אתה, luckydude וחן מלינג צודקים
באופיון הטכני של ר״י שצורף למכרז עבור אותם הקטרים בכלל לא מופיעה הדרישה ל LM.
בנתיים פורסמו תמונות חדשות המתייחסות לקטר 3002.
עדיין לא הוחלף עליה ה IR ב ISR.



 

GLSRA

Active member
מצטער שהטעיתי את הקוראים, גם אני קראתי בויקיפדיה - סורי

אתה, luckydude וחן מלינג צודקים
באופיון הטכני של ר״י שצורף למכרז עבור אותם הקטרים בכלל לא מופיעה הדרישה ל LM.
בנתיים פורסמו תמונות חדשות המתייחסות לקטר 3002.
עדיין לא הוחלף עליה ה IR ב ISR.
מצטער שהטעיתי את הקוראים, גם אני קראתי בויקיפדיה - סורי
 

Bus Nerd

Active member
בטוח ששניהם זהים? הצורה של החלונות שלהם שונה

לא. הם מדגם אחר, קרי: TRAXX F140AC3
הדגם שלנו הוא: TRAXX P160AC3-LM
אני גם שאלתי את עצמי את אותה שאילה, האם ״2 החברה״ הם רק ל ״עומס״(2x85 טון) או שהם משתתפים בהנע לניסוי כלשהו ?
הקטרים הנוספים מיועדים לגרירת משאות במהירות עד 140קמ״ש ומסוגלים לקבל הזנה ב 25 קילווולט( כמו בישראל וכאן במסלול הניסויים ב Velim/צ׳כיה) או 15 קילווולט (כמו בגרמניה).
אולי הקטרים הנוספים ששייכים ל DB(חברת הרכבות הלאומית הגרמנית) הם שגררו את הקטר הישראלי מגרמניה לצ׳כיה?
מי יודע, אולי זה ההסבר?
הצילום הוא מיום ששי 16 ליוני, כלומר שהקטר שלנו לא נסע בשבת!
בטוח ששניהם זהים? הצורה של החלונות שלהם שונה
לקטר האמצעי חלונות צד קטנים כמו לקטר "שלנו", בעוד לקטר שמימין חלונות צד גדולים יותר (וגם סכמת צביעה קצת אחרת).

עוד דבר מעניין בתמונה: הפנטוגרפים של כל הקטרים מורמים, מה שאומר שיש סיכוי שכל השלושה פעלו בזמן צילום התמונה ולא היו סתם "משקל מת".
 
עקרונית הם זהים עם הבדלים זעירים.

בטוח ששניהם זהים? הצורה של החלונות שלהם שונה
לקטר האמצעי חלונות צד קטנים כמו לקטר "שלנו", בעוד לקטר שמימין חלונות צד גדולים יותר (וגם סכמת צביעה קצת אחרת).

עוד דבר מעניין בתמונה: הפנטוגרפים של כל הקטרים מורמים, מה שאומר שיש סיכוי שכל השלושה פעלו בזמן צילום התמונה ולא היו סתם "משקל מת".
עקרונית הם זהים עם הבדלים זעירים.
הישן יותר(מספר 187002) היה אב-טפוס(2013) שעבר נסויים ואשורים מינהליים עבור ה DB והשני(מספר 187315) הוא מייצור סידרתי(2016).
במחשבה שניה נראה לי שממפעל הייצרן בגרמניה עד לגבול צ׳כיה 2 הקטרים של ה DB גררו את הקטר ״הישראלי״ תחת 15kV ובתוך צ׳כיה עד מסלול הנסויים ב Velim הם גררו אותו תחת 25kV, או שכולם נסעו בכוחות עצמם תחת אותו מתח.
 

נייף

New member
נהדר


יש !!!!!!!!
הקטר החשמלי הראשון(מספר 3001) שהוצג במרץ 2017 במפעל Bombardier ב Kassel/גרמניה, לא נשלח לניסויים דינמיים
ל Velim/ צ׳כיה כפי שנכתב בעבר הלא רחוק אבל ............הנה ה קטר השני(מספר 3002) בניסויים ראשונים באותו מקום.
מרגש!!!!!!!!
בשעה טובה ומוצלחת !!!!!!!!!!
נהדר
 
יפה! כמה קטרי TRAXX P160-AC3-LM אמורים להגיע ארצה?

יש !!!!!!!!
הקטר החשמלי הראשון(מספר 3001) שהוצג במרץ 2017 במפעל Bombardier ב Kassel/גרמניה, לא נשלח לניסויים דינמיים
ל Velim/ צ׳כיה כפי שנכתב בעבר הלא רחוק אבל ............הנה ה קטר השני(מספר 3002) בניסויים ראשונים באותו מקום.
מרגש!!!!!!!!
בשעה טובה ומוצלחת !!!!!!!!!!
יפה! כמה קטרי TRAXX P160-AC3-LM אמורים להגיע ארצה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה