מכרז סלילת מטרונית יגור-צק פוסט

מצב
הנושא נעול.
מכרז סלילת מטרונית יגור-צק פוסט

מכרז סלילת מטרונית יגור-צק פוסט
http://www.colbonews.co.il/נדלן/מכרז-להארכת-המטרונית-לנשר/

המטרונית לנשר נכנסת להילוך גבוה
חברת יפה נוף פרסמה מכרז לביצוע עבודות סלילה ותשתיות בפרויקט הארכת קו המטרונית מזרחה - לנשר ולקיבוץ יגור. מנכ"ל יפה נוף אבישי כהן: "פרסום המכרז הוא בשורה גדולה לתושבי האזור"
19.6.17 19:40
מאת: יגאל חי

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

יום היסטורי בתחום התחבורה הציבורית באזור חיפה. החברה לתשתיות ותחבורה יפה נוף, השייכת לעיריית חיפה, פרסמה היום (שני) מכרז לביצוע עבודות סלילה ותשתיות בפרויקט הארכת קו המטרונית מזרחה – מחיפה לנשר ולקיבוץ יגור.

לפי התכנון, הקו המבוסס על תשתית כבישים קיימת יתחיל את נסיעתו במרכזית המפרץ, ימשיך לצ'ק פוסט ומשם ייסע לאורך דרך ישראל בר יהודה בחיפה ובנשר עד שיסיים את מסלולו בקיבוץ יגור. הקו שאורכו שבעה ק"מ יחזור מיגור באותו המסלול.

באוגוסט 2013 החלה הפעלת פרויקט המטרונית הכולל שלושה קווי נסיעה בין חיפה לקריות הזוכים לנתיב נסיעה בלעדי, במסלול מופרד, לאורך רוב נתיבי נסיעתם. מאז הוזכרו יוזמות להארכת הפרויקט ליעדים נוספים, ובהם רכס הכרמל, עכו וטירת כרמל, אך לעומתם הפרויקט להארכת המטרונית מזרחה, המכונה "פרויקט מטרונית נשר", עלה היום על פסים מעשיים עם פרסום המכרז של יפה נוף.

המכרז הוא למעשה השלב הראשון של הפרויקט, ובמסגרת שלב זה יבוצעו עבודות משני סוגים: עבודות לסלילת מקטע הנסיעה עצמו של המטרונית, במרכז הכביש, מצומת הצ'ק פוסט לצומת מתחם ביג בדרך ישראל בר יהודה בחיפה, כולל עבודות לשדרוג תשתיות במקטע זה; ועבודות לשדרוג תשתיות מגשר פז בחיפה ועד לצומת הצ'ק פוסט, לרבות תשתיות תת קרקעיות ותשתיות עיליות במסגרת הטמעת שיפורים בצמתים.

עבודות התשתית במרחב שבין גשר פז לצ'ק פוסט אמנם לא יבוצעו בנתיבי הנסיעה המיועדים לקו המטרונית החדש לנשר וליגור, אך הן חלק ממיזם נוסף השזור בפרויקט – התוכנית להקמת חניון חנה וסע בכניסה לקיבוץ יגור, שמטרתה היא לעודד נסיעות של תושבי אזור העמקים לתוך חיפה באמצעות תחבורה ציבורית – המטרונית ואוטובוסים אחרים הנוסעים ישירות לתוך חיפה. לצורך קידום הרעיון התעורר הצורך גם בשדרוג מרחב גשר פז-הצ'ק פוסט, כחלק ממהלך הוליסטי של שיפור תשתיות בסביבה שאמורה לקלוט פעילות ענפה יותר של תחבורה ציבורית.


האזור שבו מתוכננת הקמת חניון חנה וסע בכניסה ליגור (צילום: אביב מלכי)

האזור שבו מתוכננת הקמת חניון חנה וסע בכניסה ליגור (צילום: אביב מלכי)



שני השלבים הבאים בפרויקט הארכת המטרונית מזרחה יהיו סלילת נתיבי נסיעתה ממתחם ביג עד לאיצטדיון נשר ומהאיצטדיון ליגור, כאשר שני מקטעים אלה כבר עוברים בחלק של דרך ישראל בר יהודה ששייך מוניציפלית לנשר. "פרסום המכרז לשלב הראשון של פרויקט המטרונית מחיפה לנשר וליגור הוא בהחלט בשורה גדולה לתושבי האזור", אמר היום מנכ"ל יפה נוף אבישי כהן.

מעבר לחידוש שבקידום קו חדש שיתחבר לרשת הקיימת של המטרונית, מעורר עניין רב מיזם ניסיוני שיבוצע במסגרת הפעלתו של הקו לנשר וליגור – פיילוט שיכלול נסיעה מעורבת של קווי האוטובוס והמטרונית בנתיב הנסיעה של המטרונית. ברוב נתיבי הנסיעה המופרדים הנוכחיים של המטרונית נאסרה נסיעת אוטובוסים. בנסיבות אלה אמנם זוכה המטרונית לנתיב בלעדי, אך שאר האוטובוסים נאלצים להשתרך בפקקים ביחד עם כלי הרכב הפרטיים באופן שאינו עולה בקנה אחד עם עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית. לדבריו של כהן "הנושא ראוי לבחינה", ולנוכח תוצאות הפיילוט יוחלט אם להרחיב את יישומו לנתיבי נסיעה נוספים.
 
נושא הראוי לבחינה הוא איך עד היום מסלול המטרונית לק. אתא לא

מכרז סלילת מטרונית יגור-צק פוסט
http://www.colbonews.co.il/נדלן/מכרז-להארכת-המטרונית-לנשר/

המטרונית לנשר נכנסת להילוך גבוה
חברת יפה נוף פרסמה מכרז לביצוע עבודות סלילה ותשתיות בפרויקט הארכת קו המטרונית מזרחה - לנשר ולקיבוץ יגור. מנכ"ל יפה נוף אבישי כהן: "פרסום המכרז הוא בשורה גדולה לתושבי האזור"
19.6.17 19:40
מאת: יגאל חי

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

יום היסטורי בתחום התחבורה הציבורית באזור חיפה. החברה לתשתיות ותחבורה יפה נוף, השייכת לעיריית חיפה, פרסמה היום (שני) מכרז לביצוע עבודות סלילה ותשתיות בפרויקט הארכת קו המטרונית מזרחה – מחיפה לנשר ולקיבוץ יגור.

לפי התכנון, הקו המבוסס על תשתית כבישים קיימת יתחיל את נסיעתו במרכזית המפרץ, ימשיך לצ'ק פוסט ומשם ייסע לאורך דרך ישראל בר יהודה בחיפה ובנשר עד שיסיים את מסלולו בקיבוץ יגור. הקו שאורכו שבעה ק"מ יחזור מיגור באותו המסלול.

באוגוסט 2013 החלה הפעלת פרויקט המטרונית הכולל שלושה קווי נסיעה בין חיפה לקריות הזוכים לנתיב נסיעה בלעדי, במסלול מופרד, לאורך רוב נתיבי נסיעתם. מאז הוזכרו יוזמות להארכת הפרויקט ליעדים נוספים, ובהם רכס הכרמל, עכו וטירת כרמל, אך לעומתם הפרויקט להארכת המטרונית מזרחה, המכונה "פרויקט מטרונית נשר", עלה היום על פסים מעשיים עם פרסום המכרז של יפה נוף.

המכרז הוא למעשה השלב הראשון של הפרויקט, ובמסגרת שלב זה יבוצעו עבודות משני סוגים: עבודות לסלילת מקטע הנסיעה עצמו של המטרונית, במרכז הכביש, מצומת הצ'ק פוסט לצומת מתחם ביג בדרך ישראל בר יהודה בחיפה, כולל עבודות לשדרוג תשתיות במקטע זה; ועבודות לשדרוג תשתיות מגשר פז בחיפה ועד לצומת הצ'ק פוסט, לרבות תשתיות תת קרקעיות ותשתיות עיליות במסגרת הטמעת שיפורים בצמתים.

עבודות התשתית במרחב שבין גשר פז לצ'ק פוסט אמנם לא יבוצעו בנתיבי הנסיעה המיועדים לקו המטרונית החדש לנשר וליגור, אך הן חלק ממיזם נוסף השזור בפרויקט – התוכנית להקמת חניון חנה וסע בכניסה לקיבוץ יגור, שמטרתה היא לעודד נסיעות של תושבי אזור העמקים לתוך חיפה באמצעות תחבורה ציבורית – המטרונית ואוטובוסים אחרים הנוסעים ישירות לתוך חיפה. לצורך קידום הרעיון התעורר הצורך גם בשדרוג מרחב גשר פז-הצ'ק פוסט, כחלק ממהלך הוליסטי של שיפור תשתיות בסביבה שאמורה לקלוט פעילות ענפה יותר של תחבורה ציבורית.


האזור שבו מתוכננת הקמת חניון חנה וסע בכניסה ליגור (צילום: אביב מלכי)

האזור שבו מתוכננת הקמת חניון חנה וסע בכניסה ליגור (צילום: אביב מלכי)



שני השלבים הבאים בפרויקט הארכת המטרונית מזרחה יהיו סלילת נתיבי נסיעתה ממתחם ביג עד לאיצטדיון נשר ומהאיצטדיון ליגור, כאשר שני מקטעים אלה כבר עוברים בחלק של דרך ישראל בר יהודה ששייך מוניציפלית לנשר. "פרסום המכרז לשלב הראשון של פרויקט המטרונית מחיפה לנשר וליגור הוא בהחלט בשורה גדולה לתושבי האזור", אמר היום מנכ"ל יפה נוף אבישי כהן.

מעבר לחידוש שבקידום קו חדש שיתחבר לרשת הקיימת של המטרונית, מעורר עניין רב מיזם ניסיוני שיבוצע במסגרת הפעלתו של הקו לנשר וליגור – פיילוט שיכלול נסיעה מעורבת של קווי האוטובוס והמטרונית בנתיב הנסיעה של המטרונית. ברוב נתיבי הנסיעה המופרדים הנוכחיים של המטרונית נאסרה נסיעת אוטובוסים. בנסיבות אלה אמנם זוכה המטרונית לנתיב בלעדי, אך שאר האוטובוסים נאלצים להשתרך בפקקים ביחד עם כלי הרכב הפרטיים באופן שאינו עולה בקנה אחד עם עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית. לדבריו של כהן "הנושא ראוי לבחינה", ולנוכח תוצאות הפיילוט יוחלט אם להרחיב את יישומו לנתיבי נסיעה נוספים.
נושא הראוי לבחינה הוא איך עד היום מסלול המטרונית לק. אתא לא
הושלם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה