מחקר שביצע הטכניון: זיהום אוויר גבוה במיוחד בקרון הצמוד לקטר

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
אלה מקרים יוצאי דופן. ברוב תחנות הנוסעים רכבות משא לא עוצרות

לא במסוף מכולות בחדרה, מסוף פסולת מול ת.בני ברק לדג'
אלה מקרים יוצאי דופן. ברוב תחנות הנוסעים רכבות משא לא עוצרות
בחלקן הן אפילו לא עוברות
 

sweetums

New member
אני מחשיב את ההצלחה החל מתוצאות המכרז בדצמבר 15

בוא נטפל קודם בבעיה האקוטית, אח"כ נעבור לקטרי המשא
שהשפעתם על הנוסעים מזערית.

ולגבי ה"הצלחה" בקו לירושלים - יש לה אבות רבים (כולל ארגונים "ירוקים" שהתנגדו לחשמול בטיפשות רבה) והחשמול שם דווקא מתקדם.
אני מחשיב את ההצלחה החל מתוצאות המכרז בדצמבר 15
רכבת ישראל התנהלה בצורה עקומה, גם במכרז הזה, והציבור משלם.
&nbsp
 
לדעתי עוד הרבה זמן ימשיכו להשתמש בקטרי דיזל למשאות,

החשמול יהיה גם לקטרי המשא המחודשים שעוברים בתחנות נוסעים?
שככול הנראה לא עומדים בתקני פליטה.
רואים את ההצלחה ואת המהירות של הפתרון הזה בקו לי"ם, תודות למכרזים המוצלחים של הרכבת.
לדעתי עוד הרבה זמן ימשיכו להשתמש בקטרי דיזל למשאות,
הקטרים החשמליים שרכבת ישראל עומדת לקבל הם לנוסעים, מסוג
TRAXX P160AC3-LM
של חברת Bombardier
P=Passenger
לו היו מיועדים למשאות ההיה נכתב ״F״ = Freight
ה LM מתיחס ל Last Mile כלומר שהקטר יוכל, בעזרת מנוע עזר דיזל קטן(180 קילוואט) ומיכל דלק ל 400 ליטר, לגרור את הרכבת במהירות קטנה (40 קמ״ש?) עד למקום עצירה קרוב או מאולתר, במקרה של קריעת החשמולת או שבירת הפנטוגרף (הרבה פעמים שני הארועים באים בעת ובעונה אחת/ ראה תמונות מצורפות).







 

GLSRA

Active member
מה ההבדל המהותי בין קטר F ל P ?

לדעתי עוד הרבה זמן ימשיכו להשתמש בקטרי דיזל למשאות,
הקטרים החשמליים שרכבת ישראל עומדת לקבל הם לנוסעים, מסוג
TRAXX P160AC3-LM
של חברת Bombardier
P=Passenger
לו היו מיועדים למשאות ההיה נכתב ״F״ = Freight
ה LM מתיחס ל Last Mile כלומר שהקטר יוכל, בעזרת מנוע עזר דיזל קטן(180 קילוואט) ומיכל דלק ל 400 ליטר, לגרור את הרכבת במהירות קטנה (40 קמ״ש?) עד למקום עצירה קרוב או מאולתר, במקרה של קריעת החשמולת או שבירת הפנטוגרף (הרבה פעמים שני הארועים באים בעת ובעונה אחת/ ראה תמונות מצורפות).
מה ההבדל המהותי בין קטר F ל P ?
האם מדובר רק בכוח הגרירה ? מן הסתם גם מהירות מקסימלית ?
מה עוד ?
 

raminec

New member
לא מכיר ספציפית לגבי קטרים חשמליים

מה ההבדל המהותי בין קטר F ל P ?
האם מדובר רק בכוח הגרירה ? מן הסתם גם מהירות מקסימלית ?
מה עוד ?
לא מכיר ספציפית לגבי קטרים חשמליים
אבל בד"כ לקטרי משא יש יחס העברת כח (תמסורת) וחוגונים (2x3 במשא במקום 2x2 בנוסעים) שתומכים ביכולת תאוצה טובה יותר על חשבון מהירות סופית נמוכה יותר. דבר זה מאפשר גרירה של מטען רב יותר באמצעות כל קטר.
 
תודה ל Raminec, עקרונית הוא ענה. כדי לא להתעמק בנושא הייתי

מה ההבדל המהותי בין קטר F ל P ?
האם מדובר רק בכוח הגרירה ? מן הסתם גם מהירות מקסימלית ?
מה עוד ?
תודה ל Raminec, עקרונית הוא ענה. כדי לא להתעמק בנושא הייתי
״הולך״ על הכי, הכי, פשוט:
לכוון ירושלים עולים עם אופניים בגירסה Freight קרי גלגלת קטנה על ציר הפדלים וגלגלת גדולה על ציר הגלגל האחורי, אבל בכוון השפלה חוזרים עם האופניים בגירסה Passengers קרי גלגלת גדולה קדימה וגלגלת קטנה אחורה, שמאפשרת ״לרוץ״.
אני מצרף 2 עקומות אופייניות לקטרים F ו P, של כח הנע בחישוקי הגלגלים כפונקציה של המהירויות, המבליטות יפה איך ה P ״רץ״ בלי כח כאשר ה F ״זוחל״ אבל מושך רכבת של 2000 טון אפילו.
סתם כדי לתת מושג: אמרו שבקו החדש לירושלים ה TRAXX P160 יגררו 8 קרונות דו-קומתיים בלבד, כלומר משקל בסדר גודל 500-600 טון(?).



 

amit1270

New member
"הוכנה תוכנית מפורטת לטיפול בנושא"... חשמול??

מחקר שביצע הטכניון: זיהום אוויר גבוה במיוחד בקרון הצמוד לקטר
"מחקר שביצע הטכניון עבור המשרד להגנת הסביבה חשף ריכוזי חלקיקים מזהמים גבוה מאוד בקרון הסמוך לקטר - המשמש לעתים כקרון המקומות השמורים.
זיהום גבוה גם ברכבת השלום, בתחנה המרכזית בירושלים ובאוטובוסים מהבירה לחיפה. רכבת ישראל: "הוכנה תוכנית מפורטת לטיפול בנושא""
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4978538,00.html

הדוח המל"א ותקציר זמין באתר המשרד.
בעבר התפרסמה פה הודעה על תוצאות דומות שנמדדו בקנדה.
"הוכנה תוכנית מפורטת לטיפול בנושא"... חשמול??
 
בכתבה נאמר ״שאין תקן מחייב לזיהום בארץ ובעולם״,

מחקר שביצע הטכניון: זיהום אוויר גבוה במיוחד בקרון הצמוד לקטר
"מחקר שביצע הטכניון עבור המשרד להגנת הסביבה חשף ריכוזי חלקיקים מזהמים גבוה מאוד בקרון הסמוך לקטר - המשמש לעתים כקרון המקומות השמורים.
זיהום גבוה גם ברכבת השלום, בתחנה המרכזית בירושלים ובאוטובוסים מהבירה לחיפה. רכבת ישראל: "הוכנה תוכנית מפורטת לטיפול בנושא""
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4978538,00.html

הדוח המל"א ותקציר זמין באתר המשרד.
בעבר התפרסמה פה הודעה על תוצאות דומות שנמדדו בקנדה.
בכתבה נאמר ״שאין תקן מחייב לזיהום בארץ ובעולם״,
תקן אולי לא, אבל יש הנחיה אירופאית
EUROPEAN DIRECTIVE 97/68/CE
לידיעת הטכניון והמשרד להגנת הסביבה.
 

sweetums

New member
בארה"ב יש קטגוריה שלמה- low-emissions locomotives

בכתבה נאמר ״שאין תקן מחייב לזיהום בארץ ובעולם״,
תקן אולי לא, אבל יש הנחיה אירופאית
EUROPEAN DIRECTIVE 97/68/CE
לידיעת הטכניון והמשרד להגנת הסביבה.
בארה"ב יש קטגוריה שלמה- low-emissions locomotives
כנראה הEPA מחייבים את זה, לא התעמקתי יותר מדי בנושא
https://www.dieselnet.com/standards/us/loco.php
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה