מחקר שביצע הטכניון: זיהום אוויר גבוה במיוחד בקרון הצמוד לקטר

מצב
הנושא נעול.

sweetums

New member
מחקר שביצע הטכניון: זיהום אוויר גבוה במיוחד בקרון הצמוד לקטר

מחקר שביצע הטכניון: זיהום אוויר גבוה במיוחד בקרון הצמוד לקטר
"מחקר שביצע הטכניון עבור המשרד להגנת הסביבה חשף ריכוזי חלקיקים מזהמים גבוה מאוד בקרון הסמוך לקטר - המשמש לעתים כקרון המקומות השמורים.
זיהום גבוה גם ברכבת השלום, בתחנה המרכזית בירושלים ובאוטובוסים מהבירה לחיפה. רכבת ישראל: "הוכנה תוכנית מפורטת לטיפול בנושא""
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4978538,00.html

הדוח המל"א ותקציר זמין באתר המשרד.
בעבר התפרסמה פה הודעה על תוצאות דומות שנמדדו בקנדה.
 

Bus Nerd

Active member
הקרון הסמוך לקטר אף פעם לא משמש כקרון המקומות השמורים

מחקר שביצע הטכניון: זיהום אוויר גבוה במיוחד בקרון הצמוד לקטר
"מחקר שביצע הטכניון עבור המשרד להגנת הסביבה חשף ריכוזי חלקיקים מזהמים גבוה מאוד בקרון הסמוך לקטר - המשמש לעתים כקרון המקומות השמורים.
זיהום גבוה גם ברכבת השלום, בתחנה המרכזית בירושלים ובאוטובוסים מהבירה לחיפה. רכבת ישראל: "הוכנה תוכנית מפורטת לטיפול בנושא""
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4978538,00.html

הדוח המל"א ותקציר זמין באתר המשרד.
בעבר התפרסמה פה הודעה על תוצאות דומות שנמדדו בקנדה.
הקרון הסמוך לקטר אף פעם לא משמש כקרון המקומות השמורים
לא יודע אם מי שערך את הדו"ח או מי שכתב את הכתבה הוא האידיוט שלא נסע ברכבת מעולם.

הקרון שסמוך לקטר הוא קרון רגיל בגודל מלא. הקרון בצידה השני של הרכבת הוא קרון ניהוג עם גנרטור. ברור שבקרון עם גנרטור דיזל יהיו יותר חלקיקים מזהמים, וברור שבקרון שסמוך לקטר (שגם לו יש גנרטור דיזל, אפילו גדול יותר) יהיו חלקיקים מזהמים (זה גם מה שהמחקר בקנדה מצא).

הפתרון הוא פשוט: לעבור לרכבות חשמליות. וזה בתוכנית.

כמות החלקיקים המזהמים שהולכי רגל שואפים בזמן שהם מנסים לחצות צומת סואן או כשהם הולכים בצידי כביש עמוס (דרך בגין בת"א למשל) בטוח גבוהה בהרבה.
 

נייף

New member
הנה הכתבה בצורה מפורטת יותר

הקרון הסמוך לקטר אף פעם לא משמש כקרון המקומות השמורים
לא יודע אם מי שערך את הדו"ח או מי שכתב את הכתבה הוא האידיוט שלא נסע ברכבת מעולם.

הקרון שסמוך לקטר הוא קרון רגיל בגודל מלא. הקרון בצידה השני של הרכבת הוא קרון ניהוג עם גנרטור. ברור שבקרון עם גנרטור דיזל יהיו יותר חלקיקים מזהמים, וברור שבקרון שסמוך לקטר (שגם לו יש גנרטור דיזל, אפילו גדול יותר) יהיו חלקיקים מזהמים (זה גם מה שהמחקר בקנדה מצא).

הפתרון הוא פשוט: לעבור לרכבות חשמליות. וזה בתוכנית.

כמות החלקיקים המזהמים שהולכי רגל שואפים בזמן שהם מנסים לחצות צומת סואן או כשהם הולכים בצידי כביש עמוס (דרך בגין בת"א למשל) בטוח גבוהה בהרבה.
הנה הכתבה בצורה מפורטת יותר
קרון הרכבת שהכי מסוכן לשבת בו
 

scooby5

Member
מה שכתבת לא מדוייק

הקרון הסמוך לקטר אף פעם לא משמש כקרון המקומות השמורים
לא יודע אם מי שערך את הדו"ח או מי שכתב את הכתבה הוא האידיוט שלא נסע ברכבת מעולם.

הקרון שסמוך לקטר הוא קרון רגיל בגודל מלא. הקרון בצידה השני של הרכבת הוא קרון ניהוג עם גנרטור. ברור שבקרון עם גנרטור דיזל יהיו יותר חלקיקים מזהמים, וברור שבקרון שסמוך לקטר (שגם לו יש גנרטור דיזל, אפילו גדול יותר) יהיו חלקיקים מזהמים (זה גם מה שהמחקר בקנדה מצא).

הפתרון הוא פשוט: לעבור לרכבות חשמליות. וזה בתוכנית.

כמות החלקיקים המזהמים שהולכי רגל שואפים בזמן שהם מנסים לחצות צומת סואן או כשהם הולכים בצידי כביש עמוס (דרך בגין בת"א למשל) בטוח גבוהה בהרבה.
מה שכתבת לא מדוייק
ברכבות הקומותיים זה אכן כך.
במערכים הרגילים, הקרון השמור הוא רגיל ולא קרון ניהוג ולכן גם צמוד לקטר.
 

Bus Nerd

Active member
רוב הציוד הנייד של ר"י הוא מערכים דו קומתיים של בומברדיה.

מה שכתבת לא מדוייק
ברכבות הקומותיים זה אכן כך.
במערכים הרגילים, הקרון השמור הוא רגיל ולא קרון ניהוג ולכן גם צמוד לקטר.
רוב הציוד הנייד של ר"י הוא מערכים דו קומתיים של בומברדיה.
 

scooby5

Member
זה עדיין לא הופך את מה שכתבת לנכון

רוב הציוד הנייד של ר"י הוא מערכים דו קומתיים של בומברדיה.
זה עדיין לא הופך את מה שכתבת לנכון
השתמשת ב"אף פעם".
יש לא מעט מקרים שקרון השמורים דווקא כן נמצא צמוד לקטר.
 

sweetums

New member
בדו"ח זה די ברור. הפתרון הוא לא כולל,לא פשוט ואיטי מאוד

הקרון הסמוך לקטר אף פעם לא משמש כקרון המקומות השמורים
לא יודע אם מי שערך את הדו"ח או מי שכתב את הכתבה הוא האידיוט שלא נסע ברכבת מעולם.

הקרון שסמוך לקטר הוא קרון רגיל בגודל מלא. הקרון בצידה השני של הרכבת הוא קרון ניהוג עם גנרטור. ברור שבקרון עם גנרטור דיזל יהיו יותר חלקיקים מזהמים, וברור שבקרון שסמוך לקטר (שגם לו יש גנרטור דיזל, אפילו גדול יותר) יהיו חלקיקים מזהמים (זה גם מה שהמחקר בקנדה מצא).

הפתרון הוא פשוט: לעבור לרכבות חשמליות. וזה בתוכנית.

כמות החלקיקים המזהמים שהולכי רגל שואפים בזמן שהם מנסים לחצות צומת סואן או כשהם הולכים בצידי כביש עמוס (דרך בגין בת"א למשל) בטוח גבוהה בהרבה.
בדו"ח זה די ברור. הפתרון הוא לא כולל,לא פשוט ואיטי מאוד
בדיוק כמו הטיפול של הרכבת והאזהרות בתחנות הרלוונטיות. רק אחרי שהתחילו תהליכי אכיפה, טרחו לפרסם הודעות אזהרה.

מתוך הדו"ח
"קרונועים וקרונות דו-קומתיים. ברכבות עם קטר
קיים מקור נוסף לפליטות מזהמים – דיזל-גנרטור, אשר נמצא בקרון האחרון
יחסית לקטר. מיקומו של הקטר ברכבת קבוע. לכן, בנסיעות בכיוונים שונים
רכבות מסוג זה נוסעות במשטרי פעולה pull – push ,כאשר הקטר נמצא לסירוגין
בראש או בזנב הרכבת. עובדה זו נלקחה בחשבון ונבדקה השפעת משטר פעולת
8
הרכבת )push או pull )על רמת זיהום האוויר בתוך הקרונות. "
 

luckydude

Active member
כמו שנאמר כאן...יש פתרון כולל מצויין וקוראים לו חשמול המערכת

בדו"ח זה די ברור. הפתרון הוא לא כולל,לא פשוט ואיטי מאוד
בדיוק כמו הטיפול של הרכבת והאזהרות בתחנות הרלוונטיות. רק אחרי שהתחילו תהליכי אכיפה, טרחו לפרסם הודעות אזהרה.

מתוך הדו"ח
"קרונועים וקרונות דו-קומתיים. ברכבות עם קטר
קיים מקור נוסף לפליטות מזהמים – דיזל-גנרטור, אשר נמצא בקרון האחרון
יחסית לקטר. מיקומו של הקטר ברכבת קבוע. לכן, בנסיעות בכיוונים שונים
רכבות מסוג זה נוסעות במשטרי פעולה pull – push ,כאשר הקטר נמצא לסירוגין
בראש או בזנב הרכבת. עובדה זו נלקחה בחשבון ונבדקה השפעת משטר פעולת
8
הרכבת )push או pull )על רמת זיהום האוויר בתוך הקרונות. "
כמו שנאמר כאן...יש פתרון כולל מצויין וקוראים לו חשמול המערכת
וכמה שיותר מהר יותר טוב לכולם.
 

sweetums

New member
החשמול יהיה גם לקטרי המשא המחודשים שעוברים בתחנות נוסעים?

כמו שנאמר כאן...יש פתרון כולל מצויין וקוראים לו חשמול המערכת
וכמה שיותר מהר יותר טוב לכולם.
החשמול יהיה גם לקטרי המשא המחודשים שעוברים בתחנות נוסעים?
שככול הנראה לא עומדים בתקני פליטה.
רואים את ההצלחה ואת המהירות של הפתרון הזה בקו לי"ם, תודות למכרזים המוצלחים של הרכבת.
 

Bus Nerd

Active member
בסופו של דבר כן, אבל זה ייקח עשרות שנים

החשמול יהיה גם לקטרי המשא המחודשים שעוברים בתחנות נוסעים?
שככול הנראה לא עומדים בתקני פליטה.
רואים את ההצלחה ואת המהירות של הפתרון הזה בקו לי"ם, תודות למכרזים המוצלחים של הרכבת.
בסופו של דבר כן, אבל זה ייקח עשרות שנים
בכל מקרה רוב הרכבות ברשת של ר"י הן רכבות נוסעים, חשמול של כולן יצמצם את הבעיה לכמעט אפסית.

ובמילא הרכב הפרטי מזהם הרבה יותר (בעיקר במקומות כמו תחנת השלום) ובו לא מטפלים...
 

levikon

New member
אתה טועה בנושא הזה

בסופו של דבר כן, אבל זה ייקח עשרות שנים
בכל מקרה רוב הרכבות ברשת של ר"י הן רכבות נוסעים, חשמול של כולן יצמצם את הבעיה לכמעט אפסית.

ובמילא הרכב הפרטי מזהם הרבה יותר (בעיקר במקומות כמו תחנת השלום) ובו לא מטפלים...
אתה טועה בנושא הזה
יותר מ-90% מהזיהום בתחנת השלום והתחנות האחרות לאורך האיילון נובע מהרכבות, לא ממכוניות.
 

Bus Nerd

Active member
מאיפה הבאת את המספר הזה?

אתה טועה בנושא הזה
יותר מ-90% מהזיהום בתחנת השלום והתחנות האחרות לאורך האיילון נובע מהרכבות, לא ממכוניות.
מאיפה הבאת את המספר הזה?
אני הבאתי את הנתונים שלי מדו"ח של חברת ייעוץ שרכבת ישראל שכרה כדי לבדוק את נושא הזיהום בתחנת השלום.
 

levikon

New member
הנתונים לגבי הזיהום בתחנה

מאיפה הבאת את המספר הזה?
אני הבאתי את הנתונים שלי מדו"ח של חברת ייעוץ שרכבת ישראל שכרה כדי לבדוק את נושא הזיהום בתחנת השלום.
הנתונים לגבי הזיהום בתחנה
המידע מהכתבה הבאה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4971228,00.html

ובעיקר ניתן לראות את הנתונים עצמם בתמונה הבאה:

 

amit1270

New member
בוא נטפל קודם בבעיה האקוטית, אח"כ נעבור לקטרי המשא

החשמול יהיה גם לקטרי המשא המחודשים שעוברים בתחנות נוסעים?
שככול הנראה לא עומדים בתקני פליטה.
רואים את ההצלחה ואת המהירות של הפתרון הזה בקו לי"ם, תודות למכרזים המוצלחים של הרכבת.
בוא נטפל קודם בבעיה האקוטית, אח"כ נעבור לקטרי המשא
שהשפעתם על הנוסעים מזערית.

ולגבי ה"הצלחה" בקו לירושלים - יש לה אבות רבים (כולל ארגונים "ירוקים" שהתנגדו לחשמול בטיפשות רבה) והחשמול שם דווקא מתקדם.
 
קטרי המשא רק עוברים בתחנות

בוא נטפל קודם בבעיה האקוטית, אח"כ נעבור לקטרי המשא
שהשפעתם על הנוסעים מזערית.

ולגבי ה"הצלחה" בקו לירושלים - יש לה אבות רבים (כולל ארגונים "ירוקים" שהתנגדו לחשמול בטיפשות רבה) והחשמול שם דווקא מתקדם.
קטרי המשא רק עוברים בתחנות
ולא עומדים בהן, ומה שאולי יותר חשוב לא מתחילים בהן נסיעה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה