תמונות טריות של ה- 3001 הגיעו אל שולחן המערכת!

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
תמונות טריות של ה- 3001 הגיעו אל שולחן המערכת!

תמונות טריות של ה- 3001 הגיעו אל שולחן המערכת!
בתמונה אלי לביא, סמנכ"ל חטיבת נייד.





 

Bus Nerd

Active member
שאלה למבינים: למה יש שם שתי ידיות?

תמונות טריות של ה- 3001 הגיעו אל שולחן המערכת!
בתמונה אלי לביא, סמנכ"ל חטיבת נייד.
שאלה למבינים: למה יש שם שתי ידיות?
בסרטונים שראיתי של נהיגה בקטרים חשמליים בחו"ל הייתה ידית מצערת אחת. כאן זה נראה כאילו יש שתיים. למה שתיים?
 
נחוש:

שאלה למבינים: למה יש שם שתי ידיות?
בסרטונים שראיתי של נהיגה בקטרים חשמליים בחו"ל הייתה ידית מצערת אחת. כאן זה נראה כאילו יש שתיים. למה שתיים?
נחוש:
לא מדובר כאן על מצערת כמו במנוע טרמי, כאן הכל חשמלי.
&nbsp
אני מניח שידית אחת מיועדת לתת הוראות הנע(על ידי דחיפתה קדימה) בדרגות שונות והוראות בלימה דינמית(על ידי משיכתה לאחור) בדרגות שונות.
אותה בלימה כנראה מפעילה את מה שנקרא באנגלית Regenerative breaking(בלימה ב״ריקפור״ או ב ״איחזור״ זרם לרשת). שניות מאוחר יותר, הנהג מפעיל ידית אחרת שנותנת הוראות בדרגות שונות לבלמים האחרים עד העצירה הסופית של הרכבת(?).
 

Bus Nerd

Active member
לא נראה לי הגיוני

נחוש:
לא מדובר כאן על מצערת כמו במנוע טרמי, כאן הכל חשמלי.
&nbsp
אני מניח שידית אחת מיועדת לתת הוראות הנע(על ידי דחיפתה קדימה) בדרגות שונות והוראות בלימה דינמית(על ידי משיכתה לאחור) בדרגות שונות.
אותה בלימה כנראה מפעילה את מה שנקרא באנגלית Regenerative breaking(בלימה ב״ריקפור״ או ב ״איחזור״ זרם לרשת). שניות מאוחר יותר, הנהג מפעיל ידית אחרת שנותנת הוראות בדרגות שונות לבלמים האחרים עד העצירה הסופית של הרכבת(?).
לא נראה לי הגיוני
ראיתי סרטונים של תאי ניהוג של רכבות חשמליות ושם הייתה ידית בודדת. למה שהנהג יצטרך לתת הוראות שונות? זה נשמע כמו מקור לטעויות וכמו משהו שהמערכת יכולה לעשות אוטומטית
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תשובה

שאלה למבינים: למה יש שם שתי ידיות?
בסרטונים שראיתי של נהיגה בקטרים חשמליים בחו"ל הייתה ידית מצערת אחת. כאן זה נראה כאילו יש שתיים. למה שתיים?
תשובה
הימנית - בלמים, השמאלית - מצערת.
 
תקון מידע!!!!!!!

ניחוש:
אולי ב VELIM באיזור פראג/צ׳כיה, בו הקטר היה אמור לעבור נסויים דינמיים.
כל ארצות אירופה שולחות את הציוד הנע החדש שלהם למסלולים שאפשר לראות בתמונה המצורפת.
תקון מידע!!!!!!!
הצלום לא ב VELIM אלא במפעל הייצרן ב KASSEL/גרמניה.
הוא נעשה לכבוד מסירת ״תעודת גמר ייצור״ לאנשי ר״י(End of Factory Certificate) לפני יומיים.

 

david80

Member
תענוג, תודה! שאלה לגבי כיוון פנטוגרפים:

תמונות טריות של ה- 3001 הגיעו אל שולחן המערכת!
בתמונה אלי לביא, סמנכ"ל חטיבת נייד.
תענוג, תודה! שאלה לגבי כיוון פנטוגרפים:
שמתי לב שקטר בדרך כלל משתמש בפנטוגרף שה"ברך" פונה לכיוון הנסיעה. מדוע?
נוסף על כך, מישהו יודע מדוע ישנם קטרים עם ארבעה פנטוגרפים? (ראו סרטון עם קטר TRAXX הולנדי)
 
ל 4 מתחי זינה בארצות אירופאיות, לדוגמה:

תענוג, תודה! שאלה לגבי כיוון פנטוגרפים:
שמתי לב שקטר בדרך כלל משתמש בפנטוגרף שה"ברך" פונה לכיוון הנסיעה. מדוע?
נוסף על כך, מישהו יודע מדוע ישנם קטרים עם ארבעה פנטוגרפים? (ראו סרטון עם קטר TRAXX הולנדי)
ל 4 מתחי זינה בארצות אירופאיות, לדוגמה:
בהולנד ל 1.5קלווולט זרם ישר.
בבלגיה ל 3.0קילוווט זרם ישר.
בצרפת ל 25קילוווט זרם חילופין 50 הרץ.
בגרמניה ל 15קילווולט זרם חילופין 16.66 הרץ.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לגבי הפנטוגרף:

תענוג, תודה! שאלה לגבי כיוון פנטוגרפים:
שמתי לב שקטר בדרך כלל משתמש בפנטוגרף שה"ברך" פונה לכיוון הנסיעה. מדוע?
נוסף על כך, מישהו יודע מדוע ישנם קטרים עם ארבעה פנטוגרפים? (ראו סרטון עם קטר TRAXX הולנדי)
לגבי הפנטוגרף:
ראשית, זהו חצי-פנטוגרף. פנטוגרף שלם נראה כמעוין.
לרוב משתדלים להרים את הפנטוגרף הפונה עם הברך לכיוון הנסיעה כי ככה קטנה האפשרות לשבירתו, אבל בפועל זה לא ממש קורה ולא באמת משנה.
 
הפנטוגרף המעוין הולך ונעלם, היום כמעט כולם הם ״חד-רגליים״ או

לגבי הפנטוגרף:
ראשית, זהו חצי-פנטוגרף. פנטוגרף שלם נראה כמעוין.
לרוב משתדלים להרים את הפנטוגרף הפונה עם הברך לכיוון הנסיעה כי ככה קטנה האפשרות לשבירתו, אבל בפועל זה לא ממש קורה ולא באמת משנה.
הפנטוגרף המעוין הולך ונעלם, היום כמעט כולם הם ״חד-רגליים״ או
״חד-זרועיים״.
 
שאילה (בתודה למי שיש תשובה):

תמונות טריות של ה- 3001 הגיעו אל שולחן המערכת!
בתמונה אלי לביא, סמנכ"ל חטיבת נייד.
שאילה (בתודה למי שיש תשובה):
ב 30 למרץ 2014, בועל ל. פירסם כאן את התמונה המצ׳ב של שולחן הנהיגה בקרון שעבר הסבה לחישמול בארץ.

האם אותו שולחן נהיגה לא אמור להיות זהה(בכמעט 100%) לשולחן הנהיגה של הקטר בו ״נוהג״ סמנכ״ל חטיבת הנייד של ר״י?
לתומי חשבתי ששולחנות הנהיגה של הקטרים, של קרונות הנהיגה ושל הסימולטור שהולך ונבנה בצרפת, אמורים להיות ---זהים---.

 

davidfainshtein

Member
מנהל
זהים למדי.

שאילה (בתודה למי שיש תשובה):
ב 30 למרץ 2014, בועל ל. פירסם כאן את התמונה המצ׳ב של שולחן הנהיגה בקרון שעבר הסבה לחישמול בארץ.

האם אותו שולחן נהיגה לא אמור להיות זהה(בכמעט 100%) לשולחן הנהיגה של הקטר בו ״נוהג״ סמנכ״ל חטיבת הנייד של ר״י?
לתומי חשבתי ששולחנות הנהיגה של הקטרים, של קרונות הנהיגה ושל הסימולטור שהולך ונבנה בצרפת, אמורים להיות ---זהים---.
זהים למדי.
מיקומן של הבקרות השונות יכול להיות שונה מעט. אבל נראה בבירור כאשר הקטר יגיע לארץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה