עדכון על הכרמלית

  • פותח הנושא asifp
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

נייף

New member


עדכון על הכרמלית
http://www.colbonews.co.il/חדשות/דוח-ראש-העיר-שתי-רכבות-יירכשו-לכרמלית/

אמ;לק-
ע"פ הערכת מצב ראש העיר , בחודש יוני 2018 תוחזר הכרמלית עם 2 "רכבות"/"קרונות" חדשים.

יעבור מהר
 

Bus Nerd

Active member
אני כבר סקרן לגבי העיצוב של הקרונות החדשים

עדכון על הכרמלית
http://www.colbonews.co.il/חדשות/דוח-ראש-העיר-שתי-רכבות-יירכשו-לכרמלית/

אמ;לק-
ע"פ הערכת מצב ראש העיר , בחודש יוני 2018 תוחזר הכרמלית עם 2 "רכבות"/"קרונות" חדשים.
אני כבר סקרן לגבי העיצוב של הקרונות החדשים
שאלות שאני סקרן לגביהם:
1) האם ישמרו על השלט האייקוני עם החצים ליד דלתות הקרון (העירה/כרמל)
2) מה תהיה סכמת הצביעה
3) האם תונגש המערכת (התחנות והקרונות) למוגבלים בתנועה
4) האם תוגדל קיבולת הנוסעים
5) האם מהירות הנסיעה תהיה גבוהה יותר (בימיה הראשונים של הכרמלית, כך לפי מה שקראתי, מהירות הנסיעה הייתה גבוהה יותר והנסיעה בין תחנות הקצה לקחה 6 דקות, אבל אחרי שקרתה תאונה החליטו להאט את המהירות "מטעמי בטיחות". עכשיו כשיהיו קרונות חדשים, כבל חדש ומרכז בקרה חדש, אולי יהיה אפשר שוב לקצר את זמן הנסיעה ל־6 דקות).
 

matrix200200

Active member
אני לא רוצה לנחש אבל הרשה לי להיות פסימי

אני כבר סקרן לגבי העיצוב של הקרונות החדשים
שאלות שאני סקרן לגביהם:
1) האם ישמרו על השלט האייקוני עם החצים ליד דלתות הקרון (העירה/כרמל)
2) מה תהיה סכמת הצביעה
3) האם תונגש המערכת (התחנות והקרונות) למוגבלים בתנועה
4) האם תוגדל קיבולת הנוסעים
5) האם מהירות הנסיעה תהיה גבוהה יותר (בימיה הראשונים של הכרמלית, כך לפי מה שקראתי, מהירות הנסיעה הייתה גבוהה יותר והנסיעה בין תחנות הקצה לקחה 6 דקות, אבל אחרי שקרתה תאונה החליטו להאט את המהירות "מטעמי בטיחות". עכשיו כשיהיו קרונות חדשים, כבל חדש ומרכז בקרה חדש, אולי יהיה אפשר שוב לקצר את זמן הנסיעה ל־6 דקות).
אני לא רוצה לנחש אבל הרשה לי להיות פסימי
די ברור שלגבי 3 ו 4 לא ישתנה דבר ביחס למצב שהיה לפני האסון.
 

david80

Member
לגבי 1, כל כלי התח"צ בארץ נרכשים כיום עם שלטים אלקטרוניים

אני כבר סקרן לגבי העיצוב של הקרונות החדשים
שאלות שאני סקרן לגביהם:
1) האם ישמרו על השלט האייקוני עם החצים ליד דלתות הקרון (העירה/כרמל)
2) מה תהיה סכמת הצביעה
3) האם תונגש המערכת (התחנות והקרונות) למוגבלים בתנועה
4) האם תוגדל קיבולת הנוסעים
5) האם מהירות הנסיעה תהיה גבוהה יותר (בימיה הראשונים של הכרמלית, כך לפי מה שקראתי, מהירות הנסיעה הייתה גבוהה יותר והנסיעה בין תחנות הקצה לקחה 6 דקות, אבל אחרי שקרתה תאונה החליטו להאט את המהירות "מטעמי בטיחות". עכשיו כשיהיו קרונות חדשים, כבל חדש ומרכז בקרה חדש, אולי יהיה אפשר שוב לקצר את זמן הנסיעה ל־6 דקות).
לגבי 1, כל כלי התח"צ בארץ נרכשים כיום עם שלטים אלקטרוניים
אז מן הסתם נראה לי שגם בקרונות הכרמלית יהיו כאלה.
 

Bus Nerd

Active member
אל תהיה כל כך בטוח

לגבי 1, כל כלי התח"צ בארץ נרכשים כיום עם שלטים אלקטרוניים
אז מן הסתם נראה לי שגם בקרונות הכרמלית יהיו כאלה.
אל תהיה כל כך בטוח
הכרמלית אומנם סוף סוף מוגדרת רשמית כ"תחבורה ציבורית", אבל משרד התחבורה והרשות הארצית לתח"צ לא מתערבים יותר מדי ולא החלו עליה את כל התנאים המחמירים שחלים על מפעילות התח"צ האחרות. אני לא חושב שיש איזשהו פיקוח של משרד התחבורה על הקרונות שירכשו, ולכן שום סעיף לא יחייב אותם להשתמש בתצוגות dot matrix כמו על רכבות ואוטובוסים.

כמו כן, מכיוון שמדובר במערכת סגורה עם קו בודד, אין סיבה אמיתית לקנות dot matrix, מספיק מה שהיה עד היום.
 

oren_hershco

New member
אני רק שאלה:

עדכון על הכרמלית
http://www.colbonews.co.il/חדשות/דוח-ראש-העיר-שתי-רכבות-יירכשו-לכרמלית/

אמ;לק-
ע"פ הערכת מצב ראש העיר , בחודש יוני 2018 תוחזר הכרמלית עם 2 "רכבות"/"קרונות" חדשים.
אני רק שאלה:
למה תושבי חיפה צריכים לממן את הצעצוע היקר הזה מכיסם?
הכרמלית מסיעה ביום שלם את כמות האנשים שמטרו נורמלי מסיע ב- 15 דקות. העלות גבוהה באותה מידה.
היא לא מקשרת אזורי תעסוקה צפופים לאזור מגורים צפוף, כמו פעם.
לא ניתן להרחיב אותה.
היא לא אטרקצייה תיירותית, כמו ה- Cable Cars בסן פרנסיסקו.
למה לשפוך על זה כסף?
גם בלי השריפה, העניין הזה עלה הון לתושבי חיפה, שסיבסדו את הכרמלית מכיסם. עכשיו העלויות האלה יתפחו פי כמה.

היה נחמד. זהו, נגמר.

שימו את המערך הרזרבי ששרד (אם שרד) באיזה מוזיאון, ואת הכסף תשקיעו בתח"צ מודרנית, שבאמת תשפר את חיי התושבים.
 

אבישי ק

New member
בו נדייק, הכרמלית מימנה את עצמה על הקשקש.

אני רק שאלה:
למה תושבי חיפה צריכים לממן את הצעצוע היקר הזה מכיסם?
הכרמלית מסיעה ביום שלם את כמות האנשים שמטרו נורמלי מסיע ב- 15 דקות. העלות גבוהה באותה מידה.
היא לא מקשרת אזורי תעסוקה צפופים לאזור מגורים צפוף, כמו פעם.
לא ניתן להרחיב אותה.
היא לא אטרקצייה תיירותית, כמו ה- Cable Cars בסן פרנסיסקו.
למה לשפוך על זה כסף?
גם בלי השריפה, העניין הזה עלה הון לתושבי חיפה, שסיבסדו את הכרמלית מכיסם. עכשיו העלויות האלה יתפחו פי כמה.

היה נחמד. זהו, נגמר.

שימו את המערך הרזרבי ששרד (אם שרד) באיזה מוזיאון, ואת הכסף תשקיעו בתח"צ מודרנית, שבאמת תשפר את חיי התושבים.
בו נדייק, הכרמלית מימנה את עצמה על הקשקש.
הסיבה שאנשים לא היו נוסעים בכרמלית היה המחיר ואח"כ מכיוון שלא הייתה אפשרות לכרטיס מעבר כמו שיש היום עם המטרונית.
הקנייה של הקרונות החדשים מגיע בחלקו מהביטוח וחלק מהעירייה כך שזה לא על "הגב" של תושבי חיפה.
זו הדרך המהירה ביותר לעלות להר והיא תשולב עם המטרונית שיבנו על ציר מוריה (בית חולים כרמל, האוניברסיטה וכו...).
הכרמלית היא סמל של חיפה(חוץ מלחלק מהכרמליסטים) אני לא הייתי רוצה לראות אותה נזרקת לפח, והיא חלק בלתי נפרד מהשיקום שהעיר עוברת.
 

Bus Nerd

Active member
חשוב לציין שמאז הכרטוס המשותף הייתה עליה בכמות הנוסעים

בו נדייק, הכרמלית מימנה את עצמה על הקשקש.
הסיבה שאנשים לא היו נוסעים בכרמלית היה המחיר ואח"כ מכיוון שלא הייתה אפשרות לכרטיס מעבר כמו שיש היום עם המטרונית.
הקנייה של הקרונות החדשים מגיע בחלקו מהביטוח וחלק מהעירייה כך שזה לא על "הגב" של תושבי חיפה.
זו הדרך המהירה ביותר לעלות להר והיא תשולב עם המטרונית שיבנו על ציר מוריה (בית חולים כרמל, האוניברסיטה וכו...).
הכרמלית היא סמל של חיפה(חוץ מלחלק מהכרמליסטים) אני לא הייתי רוצה לראות אותה נזרקת לפח, והיא חלק בלתי נפרד מהשיקום שהעיר עוברת.
חשוב לציין שמאז הכרטוס המשותף הייתה עליה בכמות הנוסעים
עליה משמעותית אפילו.
חוץ מזה שהוספה של הכרמלית ל־GTFS אומרת שעוד נוסעים יגלו עליה באמצעות האפליקציות (הרבה אנשים לא יודעים שהיא קיימת, גם כאלו שגרים בחיפה!) מה שגם יגדיל את מספר הנוסעים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ומימון העירייה מגיע מהשמים?


בו נדייק, הכרמלית מימנה את עצמה על הקשקש.
הסיבה שאנשים לא היו נוסעים בכרמלית היה המחיר ואח"כ מכיוון שלא הייתה אפשרות לכרטיס מעבר כמו שיש היום עם המטרונית.
הקנייה של הקרונות החדשים מגיע בחלקו מהביטוח וחלק מהעירייה כך שזה לא על "הגב" של תושבי חיפה.
זו הדרך המהירה ביותר לעלות להר והיא תשולב עם המטרונית שיבנו על ציר מוריה (בית חולים כרמל, האוניברסיטה וכו...).
הכרמלית היא סמל של חיפה(חוץ מלחלק מהכרמליסטים) אני לא הייתי רוצה לראות אותה נזרקת לפח, והיא חלק בלתי נפרד מהשיקום שהעיר עוברת.
ומימון העירייה מגיע מהשמים?
 

Yarenn

New member
נראה לי זה מה שרוֹב האנשים חוֹשבים

ומימון העירייה מגיע מהשמים?
נראה לי זה מה שרוֹב האנשים חוֹשבים
שיש את האזרחים ויש את העירייה/ממשלה, והיא עשירה כזאת ולא מביאה להם כסף
 

אבישי ק

New member
מה הקשר? למה זה עירייה במרכז? אף אחד לא יעזור לה

ומימון העירייה מגיע מהשמים?
מה הקשר? למה זה עירייה במרכז? אף אחד לא יעזור לה
בניגוד למרכז הארץ עיריית חיפה לא מקבלת מימון מלא לפרויקטים.
המימון הוא נמוך מלקנות מערכת חדשה במחיר מלא. וזה מספיק.
מאחר ומדובר במערכת שהיא חלק ממערכת שלמה של המטרונית והרכבת אז ההשקעה משתלמת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הא? מה הקשר בין דבריך לדבריי? לא הבנתי מה רצית לומר

מה הקשר? למה זה עירייה במרכז? אף אחד לא יעזור לה
בניגוד למרכז הארץ עיריית חיפה לא מקבלת מימון מלא לפרויקטים.
המימון הוא נמוך מלקנות מערכת חדשה במחיר מלא. וזה מספיק.
מאחר ומדובר במערכת שהיא חלק ממערכת שלמה של המטרונית והרכבת אז ההשקעה משתלמת.
הא? מה הקשר בין דבריך לדבריי? לא הבנתי מה רצית לומר
 

אבישי ק

New member
חיפה משקיע את כספי התושבים במערכת תחבורה מתקדמת לעיר

הא? מה הקשר בין דבריך לדבריי? לא הבנתי מה רצית לומר
חיפה משקיע את כספי התושבים במערכת תחבורה מתקדמת לעיר
ולכן ההשקעה היא צודקת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ושוב, מה הקשר לדבריי? לא הבעתי דעה בעד/נגד ההשקעה

חיפה משקיע את כספי התושבים במערכת תחבורה מתקדמת לעיר
ולכן ההשקעה היא צודקת.
ושוב, מה הקשר לדבריי? לא הבעתי דעה בעד/נגד ההשקעה
 

asifp

New member
הכרמלית היא כלי טוב בסה"כ

אני רק שאלה:
למה תושבי חיפה צריכים לממן את הצעצוע היקר הזה מכיסם?
הכרמלית מסיעה ביום שלם את כמות האנשים שמטרו נורמלי מסיע ב- 15 דקות. העלות גבוהה באותה מידה.
היא לא מקשרת אזורי תעסוקה צפופים לאזור מגורים צפוף, כמו פעם.
לא ניתן להרחיב אותה.
היא לא אטרקצייה תיירותית, כמו ה- Cable Cars בסן פרנסיסקו.
למה לשפוך על זה כסף?
גם בלי השריפה, העניין הזה עלה הון לתושבי חיפה, שסיבסדו את הכרמלית מכיסם. עכשיו העלויות האלה יתפחו פי כמה.

היה נחמד. זהו, נגמר.

שימו את המערך הרזרבי ששרד (אם שרד) באיזה מוזיאון, ואת הכסף תשקיעו בתח"צ מודרנית, שבאמת תשפר את חיי התושבים.
הכרמלית היא כלי טוב בסה"כ
בחודש הבודד שבו היא עברה באופן מלא לעבוד עם חוזים תקופתיים חל זינוק בשימוש.
הבעיה העיקרית היא שהיא אינה מפורסמת מספיק וידועה לתושבי חיפה- המהירות שבה היא מגיעה ממרכז הכרמל לעיר תחתית גבוה יותר לדעתי מכל פרייבט גם כאשר אין פקקים
 
מאז שהכרמלית נכנסה לשימוש עם הרב קו

אני רק שאלה:
למה תושבי חיפה צריכים לממן את הצעצוע היקר הזה מכיסם?
הכרמלית מסיעה ביום שלם את כמות האנשים שמטרו נורמלי מסיע ב- 15 דקות. העלות גבוהה באותה מידה.
היא לא מקשרת אזורי תעסוקה צפופים לאזור מגורים צפוף, כמו פעם.
לא ניתן להרחיב אותה.
היא לא אטרקצייה תיירותית, כמו ה- Cable Cars בסן פרנסיסקו.
למה לשפוך על זה כסף?
גם בלי השריפה, העניין הזה עלה הון לתושבי חיפה, שסיבסדו את הכרמלית מכיסם. עכשיו העלויות האלה יתפחו פי כמה.

היה נחמד. זהו, נגמר.

שימו את המערך הרזרבי ששרד (אם שרד) באיזה מוזיאון, ואת הכסף תשקיעו בתח"צ מודרנית, שבאמת תשפר את חיי התושבים.
מאז שהכרמלית נכנסה לשימוש עם הרב קו
השימוש בה עלה פלאים ואז בום.. שריפה.
חידוש הקרונות יסייע לכרמלית להוות כלי חשוב ועיקרי בתחבורה הציבורית. הנסיעה בין הכרמל לעיר התחתית ב- 8 דקות אכן מהירה ביותר מכל אמצעי תחבורה אחר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה