אובר ומוניות + שאלת נתב"ג

מצב
הנושא נעול.
אובר ומוניות + שאלת נתב"ג

אובר ומוניות + שאלת נתב"ג
שלום,

האם עמלת ה 5 ש"ח בוטלה בנתב"ג? היום לקחתי מונית מנתב"ג. על הפתקית שקיבלתי בשדה (עם שם הנהג וכו') לא צויין שיש לשלם תוספת של 5 ש"ח (לעומת זאת, כן צויין תוספת 4.1 ש"ח בעבור כל מזוודה). האם ה 5 ש"ח תוספת - בוטלה? (לצורך העניין - נסעתי מנתב"ג לפ"ת. 90 ש"ח (לפ"ת) + 4.1 * 2 (ברשותי היו 2 מזוודות) + 5 ש"ח (עמלת נתב"ג) = 103.2 ש"ח. האם נכון?

וכעת לאובר:
באם אובר תכנס לשירות, תהיה כאן תחרות לא הוגנת אל מול נהגי המוניות, אשר משלמים בעבור מספר מונית, ביטוח מופקע, מונה וכו'. המדינה עושה כאן קופה די טובה מכל נהגי המוניות.
איך זה במקומות אחרים בעולם? האם אין בניו יורק / מוסקבה / ברלין וכו' תשלום אחזקת מונית? למה שם לא היתה בעיה להכניס לשירות את אובר?

לדעתי, יש לאפשר לאובר להכנס באותם מקומות בהם יש חוסר משווע של תחבורה ציבורית ומוניות, כמו יישובי עמק יזרעאל, הגלבוע, גליל תחתון, רמת הגולן, יישובי גדרה וכו'. בעצם - כל מקום שלא נמצא בגושי ההתיישבות. שם לא תהיה התנגדות של נהגי המוניות.
ניסיתם פעם לקחת תחבורה ציבורית, לדוגמא, ממצודת ישע לקיבוץ יפתח? מצומת גזית לדגניה? כל עוד אין תחבורה ציבורית תדירה באזורים אלו - יש לאפשר להכניס תחרות מבורכת כמו אובר.

אשמח לדעתכם, תודה
 

Bus Nerd

Active member
אובר מתעלמת מרגולציות בכל העולם

אובר ומוניות + שאלת נתב"ג
שלום,

האם עמלת ה 5 ש"ח בוטלה בנתב"ג? היום לקחתי מונית מנתב"ג. על הפתקית שקיבלתי בשדה (עם שם הנהג וכו') לא צויין שיש לשלם תוספת של 5 ש"ח (לעומת זאת, כן צויין תוספת 4.1 ש"ח בעבור כל מזוודה). האם ה 5 ש"ח תוספת - בוטלה? (לצורך העניין - נסעתי מנתב"ג לפ"ת. 90 ש"ח (לפ"ת) + 4.1 * 2 (ברשותי היו 2 מזוודות) + 5 ש"ח (עמלת נתב"ג) = 103.2 ש"ח. האם נכון?

וכעת לאובר:
באם אובר תכנס לשירות, תהיה כאן תחרות לא הוגנת אל מול נהגי המוניות, אשר משלמים בעבור מספר מונית, ביטוח מופקע, מונה וכו'. המדינה עושה כאן קופה די טובה מכל נהגי המוניות.
איך זה במקומות אחרים בעולם? האם אין בניו יורק / מוסקבה / ברלין וכו' תשלום אחזקת מונית? למה שם לא היתה בעיה להכניס לשירות את אובר?

לדעתי, יש לאפשר לאובר להכנס באותם מקומות בהם יש חוסר משווע של תחבורה ציבורית ומוניות, כמו יישובי עמק יזרעאל, הגלבוע, גליל תחתון, רמת הגולן, יישובי גדרה וכו'. בעצם - כל מקום שלא נמצא בגושי ההתיישבות. שם לא תהיה התנגדות של נהגי המוניות.
ניסיתם פעם לקחת תחבורה ציבורית, לדוגמא, ממצודת ישע לקיבוץ יפתח? מצומת גזית לדגניה? כל עוד אין תחבורה ציבורית תדירה באזורים אלו - יש לאפשר להכניס תחרות מבורכת כמו אובר.

אשמח לדעתכם, תודה
אובר מתעלמת מרגולציות בכל העולם
ואז משחדת פוליטיקאים כדי שייתנו לה לפעול בלי רגולציות, או משכנעת את המשתמשים שלה ללחוץ על הפוליטיקאים שיבטלו את הרגולציות. בהרבה ערים בארה"ב זה היה ככה. התוצאה בד"כ היא שהקואופרטיבים וחברות המקומיות נסגרות כי הם פשוט לא יכולים להתחרות מול תאגיד הענק מעמק הסיליקון שמסבסד את הנסיעות שמזמינים באמצעות האפליקציה ע"י שימוש בכספי משקיעים (אובר עדיין לא רווחית!).

חיסול התחרות הזה בעייתי משתי סיבות: 1) לנהגים שעד היום הייתה להם עבודה סדירה בשכר הוגן אין ברירה אלא לעבור לנהוג אצל אובר/ליפט בשכר נמוך ממינימום ללא תשלום על הוצאות רכב
2) בגלל שאובר עדיין לא רווחית, היא לא sustainable, ואז שני דברים יכולים לקרות: או שאובר תעלה מחירים בצורה דרסטית אחרי שתחסל לחלוטין את כל התחרות, ושום רגולטור לא יוכל להגביל את המחירים שהיא גובה, או שאובר תיסגר יום אחד כשלמשקיעים יימאס לממן אותה ואז כל הערים שבהן היא חיסלה את התחרות המקומית יישארו בלי שירות מוניות.

אובר גם מנסה לקחת נתח שוק מהתחבורה הציבורית בחלק מערי ארה"ב, ולשכנע ראשי עיר שהשירות שלהם הוא "תחליף מודרני" לתחבורה ציבורית אמיתית, שזה עוד יותר גרוע.

בארץ, כמו בהולנד, יש לנו רגולטור חזק במיוחד כשזה מגיע לתחום המוניות, ולכן אובר לא מצפצפת כאן על החוק, אבל הלחץ הפוליטי לאפשר לה להתחיל לעבוד יעשה את שלו בסופו של דבר, ואז נהגי המוניות יהיו בצרות כלכליות גדולות. אני מקווה שהרגולטור כאן יהיה מספיק חכם כדי לדאוג שנהגי אובר יקבלו שכר הוגן, זכויות סוציאליות, והוצאות על דלק והחזקת רכב, בניגוד למה שקורה בשאר העולם. בכל מקרה כשאובר תיכנס ותציע את המחירים שלה שמסובסדים ע"י המשקיעים הרבה נוסעים יעברו אליהם לא מהרכב הפרטי אלא מהתחבורה הציבורית, כך שכניסה שלהם לערים הגדולות רק תחמיר את מצב הפקקים (במונית, אובר או אוטו פרטי יש אותו מספר ממוצע של נוסעים - 1.1 נוסעים. נהג המונית לא נחשב בספירה הזו כי הוא האמצעי, כמו שלא סופרים את נהג האוטובוס כשסופרים כמה נוסעים נוסעים בקו אוטובוס מסויים)

בקשר ל"מקומות נידחים" - אובר לא תרצה להיכנס לשם בדיוק מאותה סיבה שמוניות רגילות לא רוצות להיכנס לשם, זה פשוט לא משתלם כלכלית, ואם הם יפעלו רק באיזורים האלו הם יפסידו על זה יותר כסף ממה שהם מפסידים היום על השירות בערים הגדולות בחו"ל.
 
תודה: אין ספק שאובר זו הקיצוניות השניה של המצב בהנוכחי

אובר מתעלמת מרגולציות בכל העולם
ואז משחדת פוליטיקאים כדי שייתנו לה לפעול בלי רגולציות, או משכנעת את המשתמשים שלה ללחוץ על הפוליטיקאים שיבטלו את הרגולציות. בהרבה ערים בארה"ב זה היה ככה. התוצאה בד"כ היא שהקואופרטיבים וחברות המקומיות נסגרות כי הם פשוט לא יכולים להתחרות מול תאגיד הענק מעמק הסיליקון שמסבסד את הנסיעות שמזמינים באמצעות האפליקציה ע"י שימוש בכספי משקיעים (אובר עדיין לא רווחית!).

חיסול התחרות הזה בעייתי משתי סיבות: 1) לנהגים שעד היום הייתה להם עבודה סדירה בשכר הוגן אין ברירה אלא לעבור לנהוג אצל אובר/ליפט בשכר נמוך ממינימום ללא תשלום על הוצאות רכב
2) בגלל שאובר עדיין לא רווחית, היא לא sustainable, ואז שני דברים יכולים לקרות: או שאובר תעלה מחירים בצורה דרסטית אחרי שתחסל לחלוטין את כל התחרות, ושום רגולטור לא יוכל להגביל את המחירים שהיא גובה, או שאובר תיסגר יום אחד כשלמשקיעים יימאס לממן אותה ואז כל הערים שבהן היא חיסלה את התחרות המקומית יישארו בלי שירות מוניות.

אובר גם מנסה לקחת נתח שוק מהתחבורה הציבורית בחלק מערי ארה"ב, ולשכנע ראשי עיר שהשירות שלהם הוא "תחליף מודרני" לתחבורה ציבורית אמיתית, שזה עוד יותר גרוע.

בארץ, כמו בהולנד, יש לנו רגולטור חזק במיוחד כשזה מגיע לתחום המוניות, ולכן אובר לא מצפצפת כאן על החוק, אבל הלחץ הפוליטי לאפשר לה להתחיל לעבוד יעשה את שלו בסופו של דבר, ואז נהגי המוניות יהיו בצרות כלכליות גדולות. אני מקווה שהרגולטור כאן יהיה מספיק חכם כדי לדאוג שנהגי אובר יקבלו שכר הוגן, זכויות סוציאליות, והוצאות על דלק והחזקת רכב, בניגוד למה שקורה בשאר העולם. בכל מקרה כשאובר תיכנס ותציע את המחירים שלה שמסובסדים ע"י המשקיעים הרבה נוסעים יעברו אליהם לא מהרכב הפרטי אלא מהתחבורה הציבורית, כך שכניסה שלהם לערים הגדולות רק תחמיר את מצב הפקקים (במונית, אובר או אוטו פרטי יש אותו מספר ממוצע של נוסעים - 1.1 נוסעים. נהג המונית לא נחשב בספירה הזו כי הוא האמצעי, כמו שלא סופרים את נהג האוטובוס כשסופרים כמה נוסעים נוסעים בקו אוטובוס מסויים)

בקשר ל"מקומות נידחים" - אובר לא תרצה להיכנס לשם בדיוק מאותה סיבה שמוניות רגילות לא רוצות להיכנס לשם, זה פשוט לא משתלם כלכלית, ואם הם יפעלו רק באיזורים האלו הם יפסידו על זה יותר כסף ממה שהם מפסידים היום על השירות בערים הגדולות בחו"ל.
תודה: אין ספק שאובר זו הקיצוניות השניה של המצב בהנוכחי
מצד שני, כמו שאני רואה את רוח הדברים, התחבורה הציבורית, כמו שהכרנו אותה תשתנה ללא היכר בשנים הקרובות (נסיעות שיתופיות, רכבים אוטונומים, אובר וכו').
אני בספק אם לרגולטור ימשיך להיות הכוח שיעצור את השינוי הטכנולוגי הזה.

האם בניו יורק אין (או לא היתה) מחאה של נהגי המוניות? האם יש פתרון מעשי שנראה באופק, שישלב טכנולוגיות חדשות ותחבורה ציבורית?
 

Bus Nerd

Active member
גם אובר בעצמם לומדים שתחבורה ציבורית במסלול קבוע הגיונית

תודה: אין ספק שאובר זו הקיצוניות השניה של המצב בהנוכחי
מצד שני, כמו שאני רואה את רוח הדברים, התחבורה הציבורית, כמו שהכרנו אותה תשתנה ללא היכר בשנים הקרובות (נסיעות שיתופיות, רכבים אוטונומים, אובר וכו').
אני בספק אם לרגולטור ימשיך להיות הכוח שיעצור את השינוי הטכנולוגי הזה.

האם בניו יורק אין (או לא היתה) מחאה של נהגי המוניות? האם יש פתרון מעשי שנראה באופק, שישלב טכנולוגיות חדשות ותחבורה ציבורית?
גם אובר בעצמם לומדים שתחבורה ציבורית במסלול קבוע הגיונית
אם פעם השיווק של uberpool ומתחרותיה הייתה להביא כל נוסע עד הדלת, היום הם כבר מבינים שזה לא יעיל:

http://humantransit.org/2017/05/the-receding-fantasy-of-affordable-urban-transit-to-your-door.html

בסופו של דבר אין דבר יעיל יותר מתחבורה ציבורית אמיתית מבחינת כמות הנוסעים שאפשר להעביר בזמן קצוב. אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות וכו' הן לא רק העבר, לא רק ההווה, הן גם העתיד. הטכנולגיה תשפר אותן בדרכים אחרות - נהיגה אוטונומית שמוזילה עלויות. המקום של אובר ודומיה צריך להיות כמשלים למערכת הסעת ההמונים, ולא כמתחרה.

מונית זו לא תחבורה ציבורית, ואובר זו לא תחבורה ציבורית. אם כולם ייסעו לעבודה באובר עדיין יהיו פקקים, הדבר היחיד שייחסך לאנשים זה זמן חיפוש החנייה.

בכל מיני ערים בארה"ב היו מחאות של נהגי מוניות, אבל הן מזמן ויתרו. באירופה זה סיפור אחר.

בסופו של דבר בגלל הלחץ של הציבור שרוצה נסיעות "זולות" ואת הנוחות של הזמנה באפליקציה (gett להזמנת מוניות רגילות באפליקציה פחות נפוצה בחו"ל) ייגבר על הרצון של הרגולטור לשמור על הענפים האלו sustainable ואובר כנראה תיכנס גם לשווקים האלו, כשהחבר'ה באובר והמשקיעים שלהם מקווים שהם יצליחו להיות רווחיים כשיהיו להן מוניות אוטונומיות בלי צורך בנהגים, ויודעים שתהיה להם אפשרות להעלות את המחיר בצורה דרסטית ברגע שיהיו מונופול.

ההשפעה על נהגי המוניות אולי פחות חשובה בטווח הארוך (אבל כן משנה בטווח הקצר) כי בטווח הארוך במילא יהיו מוניות אוטונומיות שיבטלו את הצורך בנהג אנושי, וכל נהגי המונית יצטרכו לחפש עבודה חדשה. הבעיה הכי גדולה בטווח הארוך הוא הנזק שאובר ודומיה יכולים לגרום למערכות הסעת ההמונים - אם כל מי שיש לו כסף לזה יעבור לנסוע באובר במקום בתח"צ (שסביר שזה יקרה, כי הפתרון של אובר נוח יותר לאינדיווידואל למרות הנזק שהוא גורם לקולקטיב) הפקקים יחריפו והתדמית של התח"צ ככלי שמיועד רק לאנשים מועטי יכולת תגבר.
 

Yarenn

New member
ודאי שמספר מוֹנית זה הפשע מלכתחילה

אובר ומוניות + שאלת נתב"ג
שלום,

האם עמלת ה 5 ש"ח בוטלה בנתב"ג? היום לקחתי מונית מנתב"ג. על הפתקית שקיבלתי בשדה (עם שם הנהג וכו') לא צויין שיש לשלם תוספת של 5 ש"ח (לעומת זאת, כן צויין תוספת 4.1 ש"ח בעבור כל מזוודה). האם ה 5 ש"ח תוספת - בוטלה? (לצורך העניין - נסעתי מנתב"ג לפ"ת. 90 ש"ח (לפ"ת) + 4.1 * 2 (ברשותי היו 2 מזוודות) + 5 ש"ח (עמלת נתב"ג) = 103.2 ש"ח. האם נכון?

וכעת לאובר:
באם אובר תכנס לשירות, תהיה כאן תחרות לא הוגנת אל מול נהגי המוניות, אשר משלמים בעבור מספר מונית, ביטוח מופקע, מונה וכו'. המדינה עושה כאן קופה די טובה מכל נהגי המוניות.
איך זה במקומות אחרים בעולם? האם אין בניו יורק / מוסקבה / ברלין וכו' תשלום אחזקת מונית? למה שם לא היתה בעיה להכניס לשירות את אובר?

לדעתי, יש לאפשר לאובר להכנס באותם מקומות בהם יש חוסר משווע של תחבורה ציבורית ומוניות, כמו יישובי עמק יזרעאל, הגלבוע, גליל תחתון, רמת הגולן, יישובי גדרה וכו'. בעצם - כל מקום שלא נמצא בגושי ההתיישבות. שם לא תהיה התנגדות של נהגי המוניות.
ניסיתם פעם לקחת תחבורה ציבורית, לדוגמא, ממצודת ישע לקיבוץ יפתח? מצומת גזית לדגניה? כל עוד אין תחבורה ציבורית תדירה באזורים אלו - יש לאפשר להכניס תחרות מבורכת כמו אובר.

אשמח לדעתכם, תודה
ודאי שמספר מוֹנית זה הפשע מלכתחילה
מה שצריך זה לא להתערב, לא לכלוֹא את מי שרוֹצה להסיע את מי שהוּא רוֹצה תמוּרת מה שבא לוֹ. אפשר לפצוֹת את מי שהיה צריך לקנוֹת מספר מוֹנית.
 

Bus Nerd

Active member
הרעיון של מספר מונית הוא להגביל את כמות המוניות

ודאי שמספר מוֹנית זה הפשע מלכתחילה
מה שצריך זה לא להתערב, לא לכלוֹא את מי שרוֹצה להסיע את מי שהוּא רוֹצה תמוּרת מה שבא לוֹ. אפשר לפצוֹת את מי שהיה צריך לקנוֹת מספר מוֹנית.
הרעיון של מספר מונית הוא להגביל את כמות המוניות
כדי שלא יווצר מצב שהשוק יוצף ויהיו פקקים של מוניות ריקות שרק מחפשות נוסעים. גם בארה"ב הקפיטליסטית צריך רישיון למונית.
 

Yarenn

New member
אם יהיוּ מוֹניוֹת ריקוֹת הן יפסיקוּ להיוֹת מוֹניוֹת

הרעיון של מספר מונית הוא להגביל את כמות המוניות
כדי שלא יווצר מצב שהשוק יוצף ויהיו פקקים של מוניות ריקות שרק מחפשות נוסעים. גם בארה"ב הקפיטליסטית צריך רישיון למונית.
אם יהיוּ מוֹניוֹת ריקוֹת הן יפסיקוּ להיוֹת מוֹניוֹת
וילכוּ לחפשׂ עבוֹדה אחרת
 

Bus Nerd

Active member
באותו יום?

אם יהיוּ מוֹניוֹת ריקוֹת הן יפסיקוּ להיוֹת מוֹניוֹת
וילכוּ לחפשׂ עבוֹדה אחרת
באותו יום?
אתה באמת חושב שנהג מונית יתעורר בבוקר, יסיע מישהו לעבודה בשעת השיא, ואז יחנה את המונית שלו איפשהו ויילך לעבוד בתור ירקן לשעתיים עד שהאפליקציה תתריע לו שוב שיש נוסע שמחכה? לא, זה לא עובד ככה. נהגי מוניות מסיעים נוסע לתוך העיר, ואז מסתובבים בעיר לחפש עוד נוסעים עד שעוצר אותם נוסע או עד שהם מקבלים קריאה.
 

Yarenn

New member
אתה באמת לא הבנת מה התכוונתי?

באותו יום?
אתה באמת חושב שנהג מונית יתעורר בבוקר, יסיע מישהו לעבודה בשעת השיא, ואז יחנה את המונית שלו איפשהו ויילך לעבוד בתור ירקן לשעתיים עד שהאפליקציה תתריע לו שוב שיש נוסע שמחכה? לא, זה לא עובד ככה. נהגי מוניות מסיעים נוסע לתוך העיר, ואז מסתובבים בעיר לחפש עוד נוסעים עד שעוצר אותם נוסע או עד שהם מקבלים קריאה.
אתה באמת לא הבנת מה התכוונתי?
מה אם כוּלם ירצוּ להיוֹת ירקנים וכל העיר תתמלא ירקנים שאף אחד לא קוֹנה אצלם כי יש יוֹתר מדי ולא יישאר מקוֹם לשוּם חנוּת אחרת? מין הסתם הם יפסיקוּ להיוֹת ירקנים וילכוּ לעשׂוֹת משהוּ אחר
 

Bus Nerd

Active member
אתה פשוט לגמרי מפספס את הנקודה, כרגיל.

אתה באמת לא הבנת מה התכוונתי?
מה אם כוּלם ירצוּ להיוֹת ירקנים וכל העיר תתמלא ירקנים שאף אחד לא קוֹנה אצלם כי יש יוֹתר מדי ולא יישאר מקוֹם לשוּם חנוּת אחרת? מין הסתם הם יפסיקוּ להיוֹת ירקנים וילכוּ לעשׂוֹת משהוּ אחר
אתה פשוט לגמרי מפספס את הנקודה, כרגיל.
 
אי אפשר להגביל את אובר למקומות האלה

אובר ומוניות + שאלת נתב"ג
שלום,

האם עמלת ה 5 ש"ח בוטלה בנתב"ג? היום לקחתי מונית מנתב"ג. על הפתקית שקיבלתי בשדה (עם שם הנהג וכו') לא צויין שיש לשלם תוספת של 5 ש"ח (לעומת זאת, כן צויין תוספת 4.1 ש"ח בעבור כל מזוודה). האם ה 5 ש"ח תוספת - בוטלה? (לצורך העניין - נסעתי מנתב"ג לפ"ת. 90 ש"ח (לפ"ת) + 4.1 * 2 (ברשותי היו 2 מזוודות) + 5 ש"ח (עמלת נתב"ג) = 103.2 ש"ח. האם נכון?

וכעת לאובר:
באם אובר תכנס לשירות, תהיה כאן תחרות לא הוגנת אל מול נהגי המוניות, אשר משלמים בעבור מספר מונית, ביטוח מופקע, מונה וכו'. המדינה עושה כאן קופה די טובה מכל נהגי המוניות.
איך זה במקומות אחרים בעולם? האם אין בניו יורק / מוסקבה / ברלין וכו' תשלום אחזקת מונית? למה שם לא היתה בעיה להכניס לשירות את אובר?

לדעתי, יש לאפשר לאובר להכנס באותם מקומות בהם יש חוסר משווע של תחבורה ציבורית ומוניות, כמו יישובי עמק יזרעאל, הגלבוע, גליל תחתון, רמת הגולן, יישובי גדרה וכו'. בעצם - כל מקום שלא נמצא בגושי ההתיישבות. שם לא תהיה התנגדות של נהגי המוניות.
ניסיתם פעם לקחת תחבורה ציבורית, לדוגמא, ממצודת ישע לקיבוץ יפתח? מצומת גזית לדגניה? כל עוד אין תחבורה ציבורית תדירה באזורים אלו - יש לאפשר להכניס תחרות מבורכת כמו אובר.

אשמח לדעתכם, תודה
אי אפשר להגביל את אובר למקומות האלה
תמיד כשמדברים על שיפור הניידות מדבים על הפריפריה, אבל בסופו של יום את רואה את אובר במנהטן ובשאר מרכזי הערים, היכן שהיה אפשר להסתדר גם בלעדיה, ואת לא רואה את אובר בפריפריה כמעט בכלל.

הכסף הגדול נמצא במרכז העמוס, ולכן אובר ודומותיה לעולם לא יוגבלו לפריפריה (ואם תנסי להגביל תגלי שלא תצליחי, או בגלל שהן יצפצפו על ההגבלות או בגלל שהן יצליחו לבטל את ההגבלות בלחץ פוליטי).
 

matrix200200

Active member
אני יכול לספר לך על מוסקווה (של פעם) אבל ממה שאני שומע זה

אובר ומוניות + שאלת נתב"ג
שלום,

האם עמלת ה 5 ש"ח בוטלה בנתב"ג? היום לקחתי מונית מנתב"ג. על הפתקית שקיבלתי בשדה (עם שם הנהג וכו') לא צויין שיש לשלם תוספת של 5 ש"ח (לעומת זאת, כן צויין תוספת 4.1 ש"ח בעבור כל מזוודה). האם ה 5 ש"ח תוספת - בוטלה? (לצורך העניין - נסעתי מנתב"ג לפ"ת. 90 ש"ח (לפ"ת) + 4.1 * 2 (ברשותי היו 2 מזוודות) + 5 ש"ח (עמלת נתב"ג) = 103.2 ש"ח. האם נכון?

וכעת לאובר:
באם אובר תכנס לשירות, תהיה כאן תחרות לא הוגנת אל מול נהגי המוניות, אשר משלמים בעבור מספר מונית, ביטוח מופקע, מונה וכו'. המדינה עושה כאן קופה די טובה מכל נהגי המוניות.
איך זה במקומות אחרים בעולם? האם אין בניו יורק / מוסקבה / ברלין וכו' תשלום אחזקת מונית? למה שם לא היתה בעיה להכניס לשירות את אובר?

לדעתי, יש לאפשר לאובר להכנס באותם מקומות בהם יש חוסר משווע של תחבורה ציבורית ומוניות, כמו יישובי עמק יזרעאל, הגלבוע, גליל תחתון, רמת הגולן, יישובי גדרה וכו'. בעצם - כל מקום שלא נמצא בגושי ההתיישבות. שם לא תהיה התנגדות של נהגי המוניות.
ניסיתם פעם לקחת תחבורה ציבורית, לדוגמא, ממצודת ישע לקיבוץ יפתח? מצומת גזית לדגניה? כל עוד אין תחבורה ציבורית תדירה באזורים אלו - יש לאפשר להכניס תחרות מבורכת כמו אובר.

אשמח לדעתכם, תודה
אני יכול לספר לך על מוסקווה (של פעם) אבל ממה שאני שומע זה
עדיין המצב גם היום.
ובכן במוסקווה מאז ומעולם במקביל לנהגי מוניות (שהיו מן הסתם עובדי מדינה אז) היו "חאפרים" שהסיעו אנשים.
כמעט כל מי שקנה רכב פרטי (שהיה מאוד יקר וקשה להשגה) עשה את זה בשביל להחזיר חלק מהוצאות על האוטו.
מוניות במוסקווה של לפני 25 שנה היו מאוד נדירות ופשוט לא היה מספיק,אז הנהגים הפרטיים השלימו את החסר.
אני זוכר שכשהייתי ילד, והורים שלי לקחו אותי לאן שהוא ברוב מן המקרים הם הצליחו "לתפוס" נהגים פרטיים כאלה ולא נהגי מוניות.
העניין לא ממש נאכף אז וגם לא כל כך נאכף היום.
הבדיחה הרוסית הידוע "חומרת החוקים מתאזנת באי צורך לקיים אותם".
נכון להיום יש במוסקווה כמה שרותים דומי אובר שמתחרים ביניהם ויש גם סתם נהגים פרטיים שעושים את זה ללא רשיון,יש גם נהגי מוניות הרגילות וכל המארך תחבורה ציבורית המשובח (אני אומר את זה ללא אירוניה בכלל, תחבורה ציבורית במוסקווה לא פחות טובה מכל עיר אירופאית גדולה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה