אתמול בלילה שבוס ראש העין נסע את נסיעתו הראשונה

מצב
הנושא נעול.
אתמול בלילה שבוס ראש העין נסע את נסיעתו הראשונה

אתמול בלילה שבוס ראש העין נסע את נסיעתו הראשונה
מראש העין דרך רמת השרון והורדה בתל אביב וחזרה,
על פי המסלול https://www.shabus.co.il/
 
ממשיכים ליעד הבא קו מחולון לתל אביב וחזרה

אתמול בלילה שבוס ראש העין נסע את נסיעתו הראשונה
מראש העין דרך רמת השרון והורדה בתל אביב וחזרה,
על פי המסלול https://www.shabus.co.il/
ממשיכים ליעד הבא קו מחולון לתל אביב וחזרה
אתם מוזמנים לתמוך בנו בהד סטארט
בקישור
https://www.headstart.co.il/projectsupporters.aspx?id=23125
 

Ccyclist

Well-known member
בגוש דן חובה לפעול במשותף עם נוע תנוע.

אתמול בלילה שבוס ראש העין נסע את נסיעתו הראשונה
מראש העין דרך רמת השרון והורדה בתל אביב וחזרה,
על פי המסלול https://www.shabus.co.il/
בגוש דן חובה לפעול במשותף עם נוע תנוע.
לאגודות שיתופיות מותר להגיע להסכמי הדדיות ביניהן ואף ביניהן לעסקים.
&nbsp
בכל שלב של פיתוח רשת תחבורה ע"י חברות נפרדות נוצר מצב בו הרשת אינה מאפשרת לנוסע להשתמש בכל קוויה באותם אמצעים (במקרה זה חברות או מנוי באגודה) והנוסע מוגבל לקו או לקווים השייכים לאמצעי הכירטוס שלו.
&nbsp
הסכם חברות הדדית בין האגודות שבו הן מקבלות האחת את חברי השניה תמורת סליקה כלשהי של הנסיעות ההדדיות יאפשר לנוסעים שימוש ברשת או שימוש בשירותי אגודות באזורים אחרים בארץ (ירושלמי המבקר בגוש דן למשל או להיפך) גם לפני שלב הקונסולידציה שבה יתכן והאגודות השונות יתאגדו לארגון ארצי.
&nbsp
כמו כן חשוב שתהיה הדדיות בין כל אגודות הבת של שבוס אפילו לפני ההסכם עם נוע תנוע.
 
משרד התחבורה לא יתן לזה לקרות

בגוש דן חובה לפעול במשותף עם נוע תנוע.
לאגודות שיתופיות מותר להגיע להסכמי הדדיות ביניהן ואף ביניהן לעסקים.
&nbsp
בכל שלב של פיתוח רשת תחבורה ע"י חברות נפרדות נוצר מצב בו הרשת אינה מאפשרת לנוסע להשתמש בכל קוויה באותם אמצעים (במקרה זה חברות או מנוי באגודה) והנוסע מוגבל לקו או לקווים השייכים לאמצעי הכירטוס שלו.
&nbsp
הסכם חברות הדדית בין האגודות שבו הן מקבלות האחת את חברי השניה תמורת סליקה כלשהי של הנסיעות ההדדיות יאפשר לנוסעים שימוש ברשת או שימוש בשירותי אגודות באזורים אחרים בארץ (ירושלמי המבקר בגוש דן למשל או להיפך) גם לפני שלב הקונסולידציה שבה יתכן והאגודות השונות יתאגדו לארגון ארצי.
&nbsp
כמו כן חשוב שתהיה הדדיות בין כל אגודות הבת של שבוס אפילו לפני ההסכם עם נוע תנוע.
משרד התחבורה לא יתן לזה לקרות
גם אם החוק כיום מאפשר את זה, משרד התחבורה יסגור את הפירצה ברגע שהוא יגיע למסקנה שיש כאן מערכת אלטרנטיבית למערכת שהוא אחראי עליה.

גם בין התחנות השונות שמפעילות מוניות שירות אין הדדיות.

ההצעות שלך להפוך את מיזמי התחבורה השיתופית הללו למערכת רק יפילו את המיזמים הללו שצריכים להלך על חבל דק כדי שלא ישימו להם רגלים. אם משרד התחבורה יחליט לטפל בכך, כל המיזמים הללו יטבעו. ולכן עדיף להם לפעול בפרופיל נמוך.
 

Ccyclist

Well-known member
משרד התחבורה לא יכול לסגור הסעות פרטיות.

משרד התחבורה לא יתן לזה לקרות
גם אם החוק כיום מאפשר את זה, משרד התחבורה יסגור את הפירצה ברגע שהוא יגיע למסקנה שיש כאן מערכת אלטרנטיבית למערכת שהוא אחראי עליה.

גם בין התחנות השונות שמפעילות מוניות שירות אין הדדיות.

ההצעות שלך להפוך את מיזמי התחבורה השיתופית הללו למערכת רק יפילו את המיזמים הללו שצריכים להלך על חבל דק כדי שלא ישימו להם רגלים. אם משרד התחבורה יחליט לטפל בכך, כל המיזמים הללו יטבעו. ולכן עדיף להם לפעול בפרופיל נמוך.
משרד התחבורה לא יכול לסגור הסעות פרטיות.
ישנן הסעות פרטיות רבות של חברות תיירות, ארגוני עובדים, ישובים קהילתיים ואפילו הסעות חד פעמיות לארוע חברתי כזה או אחר (יצא לי להיות על אוטובוס פרטי למסיבה בישוב קהילתי בהרי ירושלים ואוטובוס פרטי אחר לטיול בר מצווה שאירגנו חברים טובים לבנם עם 60 איש מקרוביהם וידידיהם). אם יטפלו לאגודות השיתופיות הן תוכלנה לעתור לבג"ץ נגד ההתנכלות הזו דווקא להן כי לא חסרות הסעות פרטיות בישראל.
&nbsp
משרד התחבורה ממש לא רוצה להתעסק בבג"ץ בנושא התחבורה הציבורית בשבת וחג כי האגודות מוכיחות שישנו ציבור ששירות זה נדרש עבורו והאמצעים הלא שיתופיים לאספקת השירות תוך הימנעות מפגיעה בזכויותיהם של חברי האגודות יעלו למשרד התחבורה הרבה כסף (סיבסוד מוניות בשבת וחג) או אפילו יכריחו אותו להציע בעצמו את השירות כקווים סדירים כפי שנעשה עם קווי בית"ר עילית וזה סיכון שמשרד התחבורה לא רוצה לקחת על עצמו.
&nbsp
אי אפשר למנוע מאזרחים להתאגד ביחד ולשכור מונית משותפת או אוטובוס משותף. כל עוד ישנה ההגבלה של חברות ותשלום דמי חבר מדובר בהתארגנות פרטית.
 
משרד התחבורה יכול להגביל בחוק או בתקנות את הגדרת ההסעות

משרד התחבורה לא יכול לסגור הסעות פרטיות.
ישנן הסעות פרטיות רבות של חברות תיירות, ארגוני עובדים, ישובים קהילתיים ואפילו הסעות חד פעמיות לארוע חברתי כזה או אחר (יצא לי להיות על אוטובוס פרטי למסיבה בישוב קהילתי בהרי ירושלים ואוטובוס פרטי אחר לטיול בר מצווה שאירגנו חברים טובים לבנם עם 60 איש מקרוביהם וידידיהם). אם יטפלו לאגודות השיתופיות הן תוכלנה לעתור לבג"ץ נגד ההתנכלות הזו דווקא להן כי לא חסרות הסעות פרטיות בישראל.
&nbsp
משרד התחבורה ממש לא רוצה להתעסק בבג"ץ בנושא התחבורה הציבורית בשבת וחג כי האגודות מוכיחות שישנו ציבור ששירות זה נדרש עבורו והאמצעים הלא שיתופיים לאספקת השירות תוך הימנעות מפגיעה בזכויותיהם של חברי האגודות יעלו למשרד התחבורה הרבה כסף (סיבסוד מוניות בשבת וחג) או אפילו יכריחו אותו להציע בעצמו את השירות כקווים סדירים כפי שנעשה עם קווי בית"ר עילית וזה סיכון שמשרד התחבורה לא רוצה לקחת על עצמו.
&nbsp
אי אפשר למנוע מאזרחים להתאגד ביחד ולשכור מונית משותפת או אוטובוס משותף. כל עוד ישנה ההגבלה של חברות ותשלום דמי חבר מדובר בהתארגנות פרטית.
משרד התחבורה יכול להגביל בחוק או בתקנות את הגדרת ההסעות
הפרטיות.
למשל להגדיר שהפעלת הסעה במסלול ובלו"ז קבועים, לא תיחשב להסעה, אלא להפעלת קו שירות.

אם משרד התחבורה יחליט להתערב בנושא, לא יחסרו לו כלים.
כל עוד מדובר בהפעלת קווים כאלה ואחרים בפרופיל נמוך, אין לו אינטרס להתערב. אבל משרד התחבורה לא יאפשר להקים מערך שלם אלטרנטיבי למערך שמוסדר על-ידיו.
 

Ccyclist

Well-known member
הגדרה כזו תסכן שאטלים רבים והסעות לעבודה בכל רחבי הארץ.

משרד התחבורה יכול להגביל בחוק או בתקנות את הגדרת ההסעות
הפרטיות.
למשל להגדיר שהפעלת הסעה במסלול ובלו"ז קבועים, לא תיחשב להסעה, אלא להפעלת קו שירות.

אם משרד התחבורה יחליט להתערב בנושא, לא יחסרו לו כלים.
כל עוד מדובר בהפעלת קווים כאלה ואחרים בפרופיל נמוך, אין לו אינטרס להתערב. אבל משרד התחבורה לא יאפשר להקים מערך שלם אלטרנטיבי למערך שמוסדר על-ידיו.
הגדרה כזו תסכן שאטלים רבים והסעות לעבודה בכל רחבי הארץ.
 
משרד התחבורה יכול לקבוע הגדרה שלא תסכן את מה שלא ירצה לסכן

הגדרה כזו תסכן שאטלים רבים והסעות לעבודה בכל רחבי הארץ.
משרד התחבורה יכול לקבוע הגדרה שלא תסכן את מה שלא ירצה לסכן
ותסכל את מה שירצה לסכל.

הנקודה שלי היא שאסור למתוח את החבל יותר מדי כדי לא לגרום למשרד התחבורה לפעול ויש לו כלים לפעולה.
 
מתבקש להקים מערכת אלטרנטיבית. גם אוטובוסים מנתב"ג....

משרד התחבורה יכול לקבוע הגדרה שלא תסכן את מה שלא ירצה לסכן
ותסכל את מה שירצה לסכל.

הנקודה שלי היא שאסור למתוח את החבל יותר מדי כדי לא לגרום למשרד התחבורה לפעול ויש לו כלים לפעולה.
מתבקש להקים מערכת אלטרנטיבית. גם אוטובוסים מנתב"ג....
 
ויש כמובן מי שמחכה שמשרד התחבורה יפעל:

משרד התחבורה יכול לקבוע הגדרה שלא תסכן את מה שלא ירצה לסכן
ותסכל את מה שירצה לסכל.

הנקודה שלי היא שאסור למתוח את החבל יותר מדי כדי לא לגרום למשרד התחבורה לפעול ויש לו כלים לפעולה.
ויש כמובן מי שמחכה שמשרד התחבורה יפעל:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-391722-00.html[/URL]
...
 
ולצערי, החששות שלי הולכים ומתממשים:

משרד התחבורה יכול לקבוע הגדרה שלא תסכן את מה שלא ירצה לסכן
ותסכל את מה שירצה לסכל.

הנקודה שלי היא שאסור למתוח את החבל יותר מדי כדי לא לגרום למשרד התחבורה לפעול ויש לו כלים לפעולה.
ולצערי, החששות שלי הולכים ומתממשים:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-391924-00.html[/URL]
ואפילו ללא שינוי החוק או התקנות.
משרד התחבורה כנראה נוטה לראות בפעילות של שבוס ונוע תנוע לא חוקית גם במסגרת החוק הקיים.
 

olli3

New member
מנהל
זה הרי גם ככה לא יקרה בקלות, נוע תנמוע ושבוס זה לא אותו הדבר

משרד התחבורה לא יתן לזה לקרות
גם אם החוק כיום מאפשר את זה, משרד התחבורה יסגור את הפירצה ברגע שהוא יגיע למסקנה שיש כאן מערכת אלטרנטיבית למערכת שהוא אחראי עליה.

גם בין התחנות השונות שמפעילות מוניות שירות אין הדדיות.

ההצעות שלך להפוך את מיזמי התחבורה השיתופית הללו למערכת רק יפילו את המיזמים הללו שצריכים להלך על חבל דק כדי שלא ישימו להם רגלים. אם משרד התחבורה יחליט לטפל בכך, כל המיזמים הללו יטבעו. ולכן עדיף להם לפעול בפרופיל נמוך.
זה הרי גם ככה לא יקרה בקלות, נוע תנמוע ושבוס זה לא אותו הדבר
הרעיון הבסיסי הוא אותו הרעיון, זה ברור לכולם. אבל, מתי לאחרונה ראית הזכרה של שבוס על ידי נוע תנוע ולהיפך?

הפרוייקטים האלו לא מקדמים לטעמי תחבורה ציבורית בשבת, הם פותרים את הבעיה והם או שיישארו ויגדלו או שהם יעלמו עם הזמן. לטעמי הם ישארו לאורך תקופה ארוכה.

המדינה מעדיפה גופים שונים שיעשו במקומה דברים שהיא לא מעוניינת לעשות או שלא מסתדר לה לעשות. כך קמו להן עמותות ואגודות שונות ומגוונות. בעוד חלק מהעמותות והאגודות פועלות לקידום נושא כזה או אחר אך לא עושות דברים בעצמן, פרוייקטים כמו אלו ממלאים את החסר. אגדוה/עמותה שממלאת את החסר, מקלה על המדינה.

הרי אם מחר מפסיקים את פעילות כל מוניות השירות ואפילו רק בגוש דן. איזו מחאה ציבורית תהיה? אם על תחנת רדיו אנשים יצאו במחאה, אז על אמצעי ניידות שמשמש אותם קבוע בשישי ובשבתות הם לא יצאו? ברור שכן.

ככל שנותנים פתרונות תחבורה לאנשים, כך הם משלימים עם המצב שהמדינה לא תספק להם את השירות הזה ומסתפקים בפתרונות כאלו ואחרים.

הגישה שלי לא הכי מתקבלת על הדעת של אנשים שונים מכיוון שאני דיי דוגל בגישה של, ברגע שיהיה רע מאד, הציבור יתעורר. אותו הדבר עם הפקקים, במשך שנים חזרתי ואמרתי כאן שברגע שיהיה פקוק להחריד, יותר ויותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית, המדינה תהיה חייבת לשחרר נתיבים עבור תחבורה ציבורית ולהגביר אכיפה וזה בדיוק מה שקרה. הציבור התחיל להבין בעצמו שאין מקום לכל המכוניות, הוא ניסה את התחבורה הציבורית ולא הבין איך היא לא מהירה יותר. לכן, הוא דרש שירות טוב יותר, נסיעה מהירה יותר וזה התחיל לקרום עור וגידים.

אז ככל שיותר אנשים יפגעו מכך שאין להם אופציה לנסוע בשבת, כך הלחץ כלפי המדינה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ייגבר עד שלא יהיה ניתן להתעלם ממנו כי הוא יהיה נושא ציבורי חשוב יותר ממה שהוא כיום. ברגע שיש פתרונות חלופיים, לא יהיה לחץ כלפי המדינה להחליף את הפתרונות החלופיים בשירותי תחבורה ציבורית סדירים.

וזה עוד לפני הבעיה בטכנית שאין מספיק נהגים גם ככה לשאר יימות השבוע בתחבורה הציבורית. גם אם בהנחה ויהיו מספיק נהגים, זה לא יקרה כל עוד שיש פתרונות חלופיים לאנשים.
 

Ccyclist

Well-known member
יש מודלים שיתופיים רבים, הקואופ, Building Societies, וכו'.

זה הרי גם ככה לא יקרה בקלות, נוע תנמוע ושבוס זה לא אותו הדבר
הרעיון הבסיסי הוא אותו הרעיון, זה ברור לכולם. אבל, מתי לאחרונה ראית הזכרה של שבוס על ידי נוע תנוע ולהיפך?

הפרוייקטים האלו לא מקדמים לטעמי תחבורה ציבורית בשבת, הם פותרים את הבעיה והם או שיישארו ויגדלו או שהם יעלמו עם הזמן. לטעמי הם ישארו לאורך תקופה ארוכה.

המדינה מעדיפה גופים שונים שיעשו במקומה דברים שהיא לא מעוניינת לעשות או שלא מסתדר לה לעשות. כך קמו להן עמותות ואגודות שונות ומגוונות. בעוד חלק מהעמותות והאגודות פועלות לקידום נושא כזה או אחר אך לא עושות דברים בעצמן, פרוייקטים כמו אלו ממלאים את החסר. אגדוה/עמותה שממלאת את החסר, מקלה על המדינה.

הרי אם מחר מפסיקים את פעילות כל מוניות השירות ואפילו רק בגוש דן. איזו מחאה ציבורית תהיה? אם על תחנת רדיו אנשים יצאו במחאה, אז על אמצעי ניידות שמשמש אותם קבוע בשישי ובשבתות הם לא יצאו? ברור שכן.

ככל שנותנים פתרונות תחבורה לאנשים, כך הם משלימים עם המצב שהמדינה לא תספק להם את השירות הזה ומסתפקים בפתרונות כאלו ואחרים.

הגישה שלי לא הכי מתקבלת על הדעת של אנשים שונים מכיוון שאני דיי דוגל בגישה של, ברגע שיהיה רע מאד, הציבור יתעורר. אותו הדבר עם הפקקים, במשך שנים חזרתי ואמרתי כאן שברגע שיהיה פקוק להחריד, יותר ויותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית, המדינה תהיה חייבת לשחרר נתיבים עבור תחבורה ציבורית ולהגביר אכיפה וזה בדיוק מה שקרה. הציבור התחיל להבין בעצמו שאין מקום לכל המכוניות, הוא ניסה את התחבורה הציבורית ולא הבין איך היא לא מהירה יותר. לכן, הוא דרש שירות טוב יותר, נסיעה מהירה יותר וזה התחיל לקרום עור וגידים.

אז ככל שיותר אנשים יפגעו מכך שאין להם אופציה לנסוע בשבת, כך הלחץ כלפי המדינה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ייגבר עד שלא יהיה ניתן להתעלם ממנו כי הוא יהיה נושא ציבורי חשוב יותר ממה שהוא כיום. ברגע שיש פתרונות חלופיים, לא יהיה לחץ כלפי המדינה להחליף את הפתרונות החלופיים בשירותי תחבורה ציבורית סדירים.

וזה עוד לפני הבעיה בטכנית שאין מספיק נהגים גם ככה לשאר יימות השבוע בתחבורה הציבורית. גם אם בהנחה ויהיו מספיק נהגים, זה לא יקרה כל עוד שיש פתרונות חלופיים לאנשים.
יש מודלים שיתופיים רבים, הקואופ, Building Societies, וכו'.
כל אותם חוקי השוק שחלים על חברות מסחריות חלות על חברות שיתופיות ובכלל זה עקרונות שיתוף הפעולה המסחרי והקונסולידציה.
&nbsp
בארץ היתה הסתדרות אחת ולכן הכל בא מלמעלה אבל הארגונים השיתופיים שההסתדרות טיפחה בארץ נסמכו על מודל בריטי שהתחיל בכלל באגודות מקומיות נפרדות והגיע לארגונים ארציים רק דרך תהליך שדומה לכל תהליך שוק בו החברות מתאחדות עד שנותרות שתיים שמתאחדות לאחת (גם בבריטניה תהליך זכייניות הכבלים שהתאחדו לישות אחת כמו הוט הישראלית התרחש בפרק זמן דומה).
&nbsp
בגלל ההבדל ההיסטורי יתכן שמי שמכירים את המדינה שבדרך של ההסתדרות לא מכירים את התהליך ההדרגתי בו ארגונים שיתופיים נוסדו מלמטה במדינות אחרות.
&nbsp
אחד הסיפורים הכי מעניינים בהקשר הבריטי הוא מוסד ה Building Society, כיום סוג של בנק משכנתאות שניתן לנהל בו חשבונות אך אינו בנק מלא, אך במקור התאגדות מקומית של אנשים ששילמו לאגודה כדי שזו תוכל להעסיק חברת בנייה ולבנות דיור עבורם. רבות מהאגודות המקוריות קמו לצורך פרוייקט שיכון בודד ופורקו עם השלמת הבנייה. בשלב מסוים אחרות החליטו להמשיך לפעול אחרי השלמת הפרוייקטים והתפתחו למוסדות הבנקאיים שקיימים כיום. לרבים מהם יש שמות מקומיים כמו: Halifax, Bradford and Bingley, Norwich and Peterborough שמעידים על מקורם.
&nbsp
כאשר אנשים עם מצפון סוציאלי מתאגדים ובוחרים להתערב בשוק וליצור חברה פרטית שתשרת את צרכיהם רק טבעי שחברה זו תפעל לפי כללי השוק כדי לפעול במשותף עם חברות דומות והשלב מסויים להתמזג איתן.
&nbsp
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
לא כשפוליטיקה מעורבת.

יש מודלים שיתופיים רבים, הקואופ, Building Societies, וכו'.
כל אותם חוקי השוק שחלים על חברות מסחריות חלות על חברות שיתופיות ובכלל זה עקרונות שיתוף הפעולה המסחרי והקונסולידציה.
&nbsp
בארץ היתה הסתדרות אחת ולכן הכל בא מלמעלה אבל הארגונים השיתופיים שההסתדרות טיפחה בארץ נסמכו על מודל בריטי שהתחיל בכלל באגודות מקומיות נפרדות והגיע לארגונים ארציים רק דרך תהליך שדומה לכל תהליך שוק בו החברות מתאחדות עד שנותרות שתיים שמתאחדות לאחת (גם בבריטניה תהליך זכייניות הכבלים שהתאחדו לישות אחת כמו הוט הישראלית התרחש בפרק זמן דומה).
&nbsp
בגלל ההבדל ההיסטורי יתכן שמי שמכירים את המדינה שבדרך של ההסתדרות לא מכירים את התהליך ההדרגתי בו ארגונים שיתופיים נוסדו מלמטה במדינות אחרות.
&nbsp
אחד הסיפורים הכי מעניינים בהקשר הבריטי הוא מוסד ה Building Society, כיום סוג של בנק משכנתאות שניתן לנהל בו חשבונות אך אינו בנק מלא, אך במקור התאגדות מקומית של אנשים ששילמו לאגודה כדי שזו תוכל להעסיק חברת בנייה ולבנות דיור עבורם. רבות מהאגודות המקוריות קמו לצורך פרוייקט שיכון בודד ופורקו עם השלמת הבנייה. בשלב מסוים אחרות החליטו להמשיך לפעול אחרי השלמת הפרוייקטים והתפתחו למוסדות הבנקאיים שקיימים כיום. לרבים מהם יש שמות מקומיים כמו: Halifax, Bradford and Bingley, Norwich and Peterborough שמעידים על מקורם.
&nbsp
כאשר אנשים עם מצפון סוציאלי מתאגדים ובוחרים להתערב בשוק וליצור חברה פרטית שתשרת את צרכיהם רק טבעי שחברה זו תפעל לפי כללי השוק כדי לפעול במשותף עם חברות דומות והשלב מסויים להתמזג איתן.
&nbsp
&nbsp
לא כשפוליטיקה מעורבת.
מי נמצא מאחורי שבוס?

מי נמצע מאחורי נוע תנוע?

ברגע שתשיג את שתי התשובות, תבין למה לא יהיה בינהן איחוד.
 

Ccyclist

Well-known member
"מלחמות השבוסים" לא מעניינות את ציבור הנוסעים.

לא כשפוליטיקה מעורבת.
מי נמצא מאחורי שבוס?

מי נמצע מאחורי נוע תנוע?

ברגע שתשיג את שתי התשובות, תבין למה לא יהיה בינהן איחוד.
"מלחמות השבוסים" לא מעניינות את ציבור הנוסעים.
נניח שאחת ההתארגנויות קשורה למרץ והשניה לארגון שלא רוצה את האסוסיאציה הזו - מבחינת הדתיים הכל אותו דבר ומבחינת הנוסעים "לא מדנה אם החזיר קפיטליסט או קומוניסט" (דאנג שיאופינג) כל עוד האוטובוס מסיע אותם בשבת. משום שהאגודות בנוייות על חברים (נוסעים) בסופו של דבר צרכי הנוסעים יקבלו יותר משקל מחילוקי הדיעות של הפעילים והמקימים שאולי פעלו יותר מתוך אידאולוגיה ופחות מתוך צורך.
 
הציטוט המקורי

"מלחמות השבוסים" לא מעניינות את ציבור הנוסעים.
נניח שאחת ההתארגנויות קשורה למרץ והשניה לארגון שלא רוצה את האסוסיאציה הזו - מבחינת הדתיים הכל אותו דבר ומבחינת הנוסעים "לא מדנה אם החזיר קפיטליסט או קומוניסט" (דאנג שיאופינג) כל עוד האוטובוס מסיע אותם בשבת. משום שהאגודות בנוייות על חברים (נוסעים) בסופו של דבר צרכי הנוסעים יקבלו יותר משקל מחילוקי הדיעות של הפעילים והמקימים שאולי פעלו יותר מתוך אידאולוגיה ופחות מתוך צורך.
הציטוט המקורי
לא משנה אם החתול הוא שחור או לבן כל עוד הוא צד עכברים
 
不管白猫黑猫,能捉到老鼠就是好猫” תעתיק בהודעה

הציטוט המקורי
לא משנה אם החתול הוא שחור או לבן כל עוד הוא צד עכברים
不管白猫黑猫,能捉到老鼠就是好猫” תעתיק בהודעה
תעתיק לעברית:
בו גואן ביי מאו חיי מאו, ננג דזו דאו לאו שו ג‘יו חאו מאו
 

Ccyclist

Well-known member
והדגשים הטונאליים? יש 4 סוגים שונים והם משנים את המשמעות.

不管白猫黑猫,能捉到老鼠就是好猫” תעתיק בהודעה
תעתיק לעברית:
בו גואן ביי מאו חיי מאו, ננג דזו דאו לאו שו ג‘יו חאו מאו
והדגשים הטונאליים? יש 4 סוגים שונים והם משנים את המשמעות.
כמו בירה במילעיל ובמילרע ( Beer ו Capitol ) כך ארבעת הדגשים השונים בסינית יכולים לשנות כל אחד מהכיתובים האלו ל4 מילים שונות.
 
5 טונים, כולל טון ניטרלי, תעתיק לפיניין בשבילך :)

והדגשים הטונאליים? יש 4 סוגים שונים והם משנים את המשמעות.
כמו בירה במילעיל ובמילרע ( Beer ו Capitol ) כך ארבעת הדגשים השונים בסינית יכולים לשנות כל אחד מהכיתובים האלו ל4 מילים שונות.
5 טונים, כולל טון ניטרלי, תעתיק לפיניין בשבילך :)
bù guǎn
不管
bái māo hēi
白猫黑
māo


néng

zhuō

dào

lǎo shǔ
老鼠
jiù shì
就是
hǎo

māo


&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
אתה מתעלם מהעובדה שבמקום למחות הציבור קונה רכבים פרטיים

זה הרי גם ככה לא יקרה בקלות, נוע תנמוע ושבוס זה לא אותו הדבר
הרעיון הבסיסי הוא אותו הרעיון, זה ברור לכולם. אבל, מתי לאחרונה ראית הזכרה של שבוס על ידי נוע תנוע ולהיפך?

הפרוייקטים האלו לא מקדמים לטעמי תחבורה ציבורית בשבת, הם פותרים את הבעיה והם או שיישארו ויגדלו או שהם יעלמו עם הזמן. לטעמי הם ישארו לאורך תקופה ארוכה.

המדינה מעדיפה גופים שונים שיעשו במקומה דברים שהיא לא מעוניינת לעשות או שלא מסתדר לה לעשות. כך קמו להן עמותות ואגודות שונות ומגוונות. בעוד חלק מהעמותות והאגודות פועלות לקידום נושא כזה או אחר אך לא עושות דברים בעצמן, פרוייקטים כמו אלו ממלאים את החסר. אגדוה/עמותה שממלאת את החסר, מקלה על המדינה.

הרי אם מחר מפסיקים את פעילות כל מוניות השירות ואפילו רק בגוש דן. איזו מחאה ציבורית תהיה? אם על תחנת רדיו אנשים יצאו במחאה, אז על אמצעי ניידות שמשמש אותם קבוע בשישי ובשבתות הם לא יצאו? ברור שכן.

ככל שנותנים פתרונות תחבורה לאנשים, כך הם משלימים עם המצב שהמדינה לא תספק להם את השירות הזה ומסתפקים בפתרונות כאלו ואחרים.

הגישה שלי לא הכי מתקבלת על הדעת של אנשים שונים מכיוון שאני דיי דוגל בגישה של, ברגע שיהיה רע מאד, הציבור יתעורר. אותו הדבר עם הפקקים, במשך שנים חזרתי ואמרתי כאן שברגע שיהיה פקוק להחריד, יותר ויותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית, המדינה תהיה חייבת לשחרר נתיבים עבור תחבורה ציבורית ולהגביר אכיפה וזה בדיוק מה שקרה. הציבור התחיל להבין בעצמו שאין מקום לכל המכוניות, הוא ניסה את התחבורה הציבורית ולא הבין איך היא לא מהירה יותר. לכן, הוא דרש שירות טוב יותר, נסיעה מהירה יותר וזה התחיל לקרום עור וגידים.

אז ככל שיותר אנשים יפגעו מכך שאין להם אופציה לנסוע בשבת, כך הלחץ כלפי המדינה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ייגבר עד שלא יהיה ניתן להתעלם ממנו כי הוא יהיה נושא ציבורי חשוב יותר ממה שהוא כיום. ברגע שיש פתרונות חלופיים, לא יהיה לחץ כלפי המדינה להחליף את הפתרונות החלופיים בשירותי תחבורה ציבורית סדירים.

וזה עוד לפני הבעיה בטכנית שאין מספיק נהגים גם ככה לשאר יימות השבוע בתחבורה הציבורית. גם אם בהנחה ויהיו מספיק נהגים, זה לא יקרה כל עוד שיש פתרונות חלופיים לאנשים.
אתה מתעלם מהעובדה שבמקום למחות הציבור קונה רכבים פרטיים
ושבתות זה לא זמן פקוק. חוסר תחבורה ציבורית בשבת קיים עשרות שנים ועד עכשו המחאה לא הייתה משמעותית. בעיקר בגלל שקניית רכב, ולאחרונה גם אופניים חשמליים, הם אלטרנטיבה למחאה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה