זה הרי גם ככה לא יקרה בקלות, נוע תנמוע ושבוס זה לא אותו הדבר
משרד התחבורה לא יתן לזה לקרות
גם אם החוק כיום מאפשר את זה, משרד התחבורה יסגור את הפירצה ברגע שהוא יגיע למסקנה שיש כאן מערכת אלטרנטיבית למערכת שהוא אחראי עליה.
גם בין התחנות השונות שמפעילות מוניות שירות אין הדדיות.
ההצעות שלך להפוך את מיזמי התחבורה השיתופית הללו למערכת רק יפילו את המיזמים הללו שצריכים להלך על חבל דק כדי שלא ישימו להם רגלים. אם משרד התחבורה יחליט לטפל בכך, כל המיזמים הללו יטבעו. ולכן עדיף להם לפעול בפרופיל נמוך.
זה הרי גם ככה לא יקרה בקלות, נוע תנמוע ושבוס זה לא אותו הדבר
הרעיון הבסיסי הוא אותו הרעיון, זה ברור לכולם. אבל, מתי לאחרונה ראית הזכרה של שבוס על ידי נוע תנוע ולהיפך?
הפרוייקטים האלו לא מקדמים לטעמי תחבורה ציבורית בשבת, הם פותרים את הבעיה והם או שיישארו ויגדלו או שהם יעלמו עם הזמן. לטעמי הם ישארו לאורך תקופה ארוכה.
המדינה מעדיפה גופים שונים שיעשו במקומה דברים שהיא לא מעוניינת לעשות או שלא מסתדר לה לעשות. כך קמו להן עמותות ואגודות שונות ומגוונות. בעוד חלק מהעמותות והאגודות פועלות לקידום נושא כזה או אחר אך לא עושות דברים בעצמן, פרוייקטים כמו אלו ממלאים את החסר. אגדוה/עמותה שממלאת את החסר, מקלה על המדינה.
הרי אם מחר מפסיקים את פעילות כל מוניות השירות ואפילו רק בגוש דן. איזו מחאה ציבורית תהיה? אם על תחנת רדיו אנשים יצאו במחאה, אז על אמצעי ניידות שמשמש אותם קבוע בשישי ובשבתות הם לא יצאו? ברור שכן.
ככל שנותנים פתרונות תחבורה לאנשים, כך הם משלימים עם המצב שהמדינה לא תספק להם את השירות הזה ומסתפקים בפתרונות כאלו ואחרים.
הגישה שלי לא הכי מתקבלת על הדעת של אנשים שונים מכיוון שאני דיי דוגל בגישה של, ברגע שיהיה רע מאד, הציבור יתעורר. אותו הדבר עם הפקקים, במשך שנים חזרתי ואמרתי כאן שברגע שיהיה פקוק להחריד, יותר ויותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית, המדינה תהיה חייבת לשחרר נתיבים עבור תחבורה ציבורית ולהגביר אכיפה וזה בדיוק מה שקרה. הציבור התחיל להבין בעצמו שאין מקום לכל המכוניות, הוא ניסה את התחבורה הציבורית ולא הבין איך היא לא מהירה יותר. לכן, הוא דרש שירות טוב יותר, נסיעה מהירה יותר וזה התחיל לקרום עור וגידים.
אז ככל שיותר אנשים יפגעו מכך שאין להם אופציה לנסוע בשבת, כך הלחץ כלפי המדינה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ייגבר עד שלא יהיה ניתן להתעלם ממנו כי הוא יהיה נושא ציבורי חשוב יותר ממה שהוא כיום. ברגע שיש פתרונות חלופיים, לא יהיה לחץ כלפי המדינה להחליף את הפתרונות החלופיים בשירותי תחבורה ציבורית סדירים.
וזה עוד לפני הבעיה בטכנית שאין מספיק נהגים גם ככה לשאר יימות השבוע בתחבורה הציבורית. גם אם בהנחה ויהיו מספיק נהגים, זה לא יקרה כל עוד שיש פתרונות חלופיים לאנשים.