עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.

 

GLSRA

Active member
מעניין לראות עמודים שונים מה "רגילים"

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
מעניין לראות עמודים שונים מה "רגילים"
אין לי תשובה מדוע הותקנו זוג עמודים בעלי פרופיל שונה, כמעט כפול באורך (במימד המקביל למסילה). אני לא בטוח שניתן להבחין בהבדל בתמונה, אך מכיוון שכבר שזפתי את כל העמודים החל בתחנה התפעולית איילון ועד לגשר 6, נדמה לי שזה זוג העמודים ה"לא שגרתיים" היחיד שהתקינו בשטח.
אשמח אם משהו מ ר"י שמכיר את הפרויקט ירחיב את השכלתנו בנדון



 

davidfainshtein

Member
מנהל
2 השערות:

מעניין לראות עמודים שונים מה "רגילים"
אין לי תשובה מדוע הותקנו זוג עמודים בעלי פרופיל שונה, כמעט כפול באורך (במימד המקביל למסילה). אני לא בטוח שניתן להבחין בהבדל בתמונה, אך מכיוון שכבר שזפתי את כל העמודים החל בתחנה התפעולית איילון ועד לגשר 6, נדמה לי שזה זוג העמודים ה"לא שגרתיים" היחיד שהתקינו בשטח.
אשמח אם משהו מ ר"י שמכיר את הפרויקט ירחיב את השכלתנו בנדון
2 השערות:
1. עמודים אלה ישמשו כנקודת הזנה וחיבור לרשת החשמל ומעבר בין תה"רים.
2. עמוד מותחנים עליו יותקן מנגנון עם משקולות למתיחת הכבלים.
 

GLSRA

Active member
אולי לגבי (1) ולא לגבי (2)

2 השערות:
1. עמודים אלה ישמשו כנקודת הזנה וחיבור לרשת החשמל ומעבר בין תה"רים.
2. עמוד מותחנים עליו יותקן מנגנון עם משקולות למתיחת הכבלים.
אולי לגבי (1) ולא לגבי (2)
דוד,

לגבי תשובתך הראשונה, אולי זה אפשרי מכיוון שאני ממש לא בקיא בטכניקה. אם כי לא נראה לי.

לגבי תשובתך השניה, בוודאות לא, מכיוון שכל נושא המתיחה נעשה לעיתים קרובות בהרבה ולא ראיתי עמודים כאלה לכל אורך ה"שני ק"מ" משני הצדדים.
כל נושא מתיחת החשמולת ייעשה להערכתי מעמודים עגולים שיותקנו על גבי הבסיסים שצילמתי ופרסמתי בפוסטים קודמים
 

GLSRA

Active member
מצד אחד השבוע לא קרה הרבה באתר אבל מצד שני בהחלט ניתן לראות

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
מצד אחד השבוע לא קרה הרבה באתר אבל מצד שני בהחלט ניתן לראות
היערכות משמעותית לקראת המשך העבודות.

בשפה צבאית אומרים שקידמו את הכוחות לשטחי כינוס קדמיים.
כלומר, שהמכשור הועתק מאיזור הכניסה למנהרות ממש לקרבת מקום שבו ימשיכו את התקנת העמודים.

בתמונה זו רואים זוג כלים העובדים בצמד, האחד חופר את הבור להכנסת תבנית היציקה, והכלי הנלווה מאפשר לטסוף ולרכז את חומר הגלם - העפר - המוצא מן הבור.



 

GLSRA

Active member
מצד אחד השבוע לא קרה הרבה באתר אבל מצד שני בהחלט ניתן לראות

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
מצד אחד השבוע לא קרה הרבה באתר אבל מצד שני בהחלט ניתן לראות
שיירת כלים דואליים הערוכים בשיירה לקראת המשך העבודות.
בשפה צבאית, קידמו את הכוחות לשטחי כינוס.
 

GLSRA

Active member
מתנצל - יש המון תקלות היום בהעלאת פוסטים לפורום

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
מתנצל - יש המון תקלות היום בהעלאת פוסטים לפורום
 

GLSRA

Active member
עוד כמה כלים דואליים הממתינים לפקודה "קדימה צעד"

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
עוד כמה כלים דואליים הממתינים לפקודה "קדימה צעד"
בסט התמונות הנוסף, רואים את מערבל הבטון (גם הוא דואלי) המתנייד לאורך המסילה ומחפרון נוסף. מתנצל על איכות התמונות.

מנקודת מבט רחוקה מעט, שיירת הכלים הדואליים בהחלט מרשימה. צילום פנורמי עם מצלמה איכותית היה מפיק תצלומים יותר מוצלחים מהאייפון המיושן שלי.











 

GLSRA

Active member
מראה שקשה להמחיש בתמונות

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
מראה שקשה להמחיש בתמונות
משהו מוזר קרה לי היום, קשה להעביר את התחושה בצמונות.
הכל נראה מצועצע, כאילו שהתמונות נלקחו בפארק מיני ישראל.
הכלים נראים קטנים ולא אמיתיים, שולח את התמונה שהכי קרובה לתחושה הזו.
אולי בגלל שאין בתמונה נקודת ייחוס, ואןלי בגלל שמדובר בכלים שאיננו רגילים לפגוש ביום יום. אגב, מערבל הבטון אינו בגודל "סטנדרטי" אלא משמעותית יותר קטן.

 

david80

Member
נראה בהחלט מצועצע!

מראה שקשה להמחיש בתמונות
משהו מוזר קרה לי היום, קשה להעביר את התחושה בצמונות.
הכל נראה מצועצע, כאילו שהתמונות נלקחו בפארק מיני ישראל.
הכלים נראים קטנים ולא אמיתיים, שולח את התמונה שהכי קרובה לתחושה הזו.
אולי בגלל שאין בתמונה נקודת ייחוס, ואןלי בגלל שמדובר בכלים שאיננו רגילים לפגוש ביום יום. אגב, מערבל הבטון אינו בגודל "סטנדרטי" אלא משמעותית יותר קטן.
נראה בהחלט מצועצע!
 

david80

Member
תודה רבה על העדכון! מנצלש שאלה - האם ישתמשו בשנאים ל-50kv?

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
תודה רבה על העדכון! מנצלש שאלה - האם ישתמשו בשנאים ל-50kv?
אמנם ברור שהרכבת תקבל מתח של 25 קילו-וולט, אך הרגע גיליתי שקיים שיטה לחיסכון בחשמל: משתמשים בשנאים הממירים את המתח ל-50 קילו-וולט במקום 25. הקוטב הראשון של סליל המוצא של השנאי מחובר לכבל המזין את הרכבת, הקוטב השני של הסליל מחובר לכבל נוסף אשר בד"כ מותקן מעל כבלי החישמולת הרגילים ואילו האדמה מחוברת למרכז הסליל כך שהמתח בין האדמה לכבל ההזנה של הרכבת הינו 25 קילו-וולט והמתח בין האדמה לכבל הנוסף גם 25 קילו-וולט.
שיטה זו מצמצמת הפסדי אנרגיה ומכפילה את המרחקים בין השנאים לאורך תוואי המסילה.
האם שיטה זו ממומשת כעת בקו A1?
פרטים נוספים בויקיפדיה.
 

GLSRA

Active member
לצערי אני לא יכול לענות על כך. נמתין ל Scorpion 36 מכיוון ש

תודה רבה על העדכון! מנצלש שאלה - האם ישתמשו בשנאים ל-50kv?
אמנם ברור שהרכבת תקבל מתח של 25 קילו-וולט, אך הרגע גיליתי שקיים שיטה לחיסכון בחשמל: משתמשים בשנאים הממירים את המתח ל-50 קילו-וולט במקום 25. הקוטב הראשון של סליל המוצא של השנאי מחובר לכבל המזין את הרכבת, הקוטב השני של הסליל מחובר לכבל נוסף אשר בד"כ מותקן מעל כבלי החישמולת הרגילים ואילו האדמה מחוברת למרכז הסליל כך שהמתח בין האדמה לכבל ההזנה של הרכבת הינו 25 קילו-וולט והמתח בין האדמה לכבל הנוסף גם 25 קילו-וולט.
שיטה זו מצמצמת הפסדי אנרגיה ומכפילה את המרחקים בין השנאים לאורך תוואי המסילה.
האם שיטה זו ממומשת כעת בקו A1?
פרטים נוספים בויקיפדיה.
לצערי אני לא יכול לענות על כך. נמתין ל Scorpion 36 מכיוון ש
שלהערכתי הוא בקיא בענייני חשמול , לבטח יותר ממני.
נקווה שימצא לנכון וזמן לענות על שאלה זו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה!

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
תודה רבה!
 

alantan

New member
תודה רבה על ההתמדה בעדכונים!

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
תודה רבה על ההתמדה בעדכונים!
 

Bus Nerd

Active member
אנחנו במאי וזה כל מה שיש... אין סיכוי לעמידה בלו"ז

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
אנחנו במאי וזה כל מה שיש... אין סיכוי לעמידה בלו"ז
גם אם הם עכשיו יגבירו קצב באופן משמעותי, אם זו המהירות על מקטע שלא עוברות עליו רכבות בשגרה... המצב הולך ונעשה יותר ויותר גרוע מבחינת העמידה בלו"ז. אני לא חושב שיצליחו לסיים לפני 2020 לפחות.
 

jp3raptor

Member
לא מבין איך שר התחבורה לא מתערב

אנחנו במאי וזה כל מה שיש... אין סיכוי לעמידה בלו"ז
גם אם הם עכשיו יגבירו קצב באופן משמעותי, אם זו המהירות על מקטע שלא עוברות עליו רכבות בשגרה... המצב הולך ונעשה יותר ויותר גרוע מבחינת העמידה בלו"ז. אני לא חושב שיצליחו לסיים לפני 2020 לפחות.
לא מבין איך שר התחבורה לא מתערב
מדובר במצב שבו כל תשתיות הרכבת יעמדו כפיל לבן למשך שנה (במקרה הטוב)
&nbsp
איזה פספוס
 

matrix200200

Active member
אותי מפתיעה הרטוריקה שלו

לא מבין איך שר התחבורה לא מתערב
מדובר במצב שבו כל תשתיות הרכבת יעמדו כפיל לבן למשך שנה (במקרה הטוב)
&nbsp
איזה פספוס
אותי מפתיעה הרטוריקה שלו
בדיוק היום הוא רשם בפייסבוק שלו (בעניין אחר) שרכבת תיפתח בפסח שנה הבאה?
אני באמת מתקשה להבין למה הוא מתעקש על זה.
או שהוא יודע משהוא שאנחנו לא יודעים, או שמשקרים לו והוא לא מעודכן?
למה הוא עדיין לא יורד מהעץ?
 

Ynhockey

New member
נצל"ש גשר 6 ועמודי החשמל

עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת. אבל לא הרבה מעבר לזה.

כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
נצל"ש גשר 6 ועמודי החשמל

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה