יש עם זה בעיה - הנסיעות בבאר שבע הפכו לאיטיות יותר.
יש לציין שמשרד התחבורה מחליט באילו קווים תהיה עליה מכל
הדלתות ולא דן.
דן, אמנם באמצעות חברת בת, מפעילה את כל התחבורה העירונית באחת הערים הגדולות במדינה, באר שבע, ללא תשלום לנהגים כלל.
דן, באמצעות חברת בת, היא גם זו שמפעילה את שלושת קווי המטרונית ללא תשלום לנהגים כלל.
דן עצמה מפעילה את קווי 1 ו 189 בגוש דן ללא תשלום לנהגים כלל.
כך משרד התחבורה החליט וכך דן עושה.
באגד, לעומת זאת, בקווים דומים, כמו קווי X71 בגוש דן או 7X בירושלים יש גם יש תשלום לנהגים.
יש עם זה בעיה - הנסיעות בבאר שבע הפכו לאיטיות יותר.
בימי מטרודן, זמן הנסיעה היה קצר יותר. יש לזה מספר בעיות שהשינוי הזה יצר:
1. יש תופעה של אנשים שעולים על אוטובוס לנסיעה של תחנה אחת ולא משלמים. מה שהם היו עושים בעבר ברגל, הם עושים כיום באוטובוס ופשוט לא משלמים. לפני כן הם נמנעו מכך כי היה עליהם לעבור דרך הנהג ולשלם. התוצאה: האוטובוס עוצר ביותר תחנות בדרך כי יש בו יותר נוסעים בעצם.
2. נהגי מטרודן עבדו תחת לו"ז צפוף יותר, אז הם גם נהגו בצורה מהירה יותר, קלטו נוסעים בצורה מהירה יותר.
3. האוטובוסים מדגם גולדן דראגון לא מאפשרים פתיחת דלתות וסגירת דלתות ללא עצירה מוחלטת של האוטובוס, דבר שמעכב כל עצירה בתחנה (הפתיחת דלתות לא מהירה כל כך) וגם יש תופעה שבה הנהג לוחץ על כפתור פתיחת הדלת והיא לא מגיבה.
4. הנהגים נוסעים בזהירות מירבית על מנת להימנע מכל לחיצה על הברקס. הסיבה לכך היא כי קשישים נאלצים לשלם במכונה שבתוך האוטובוס תוך כדי הנסיעה. אז האוטובוס אומנם מתעכב פחות זמן בתחנה, אבל כשהוא כבר נוסע, הוא כמעט ולא עובר את ה30 קמ"ש ומתחיל להאט זמן רב לפני ההגעה התחנה הבאה, מאט בהדרגתיות.
5. מכיוון שעולים משתי הדלתות, הנהג צריך לשים לב מה קורה בדלת האחורית (גם מחוץ לאוטובוס), לפני שהוא סוגר אותה, על מנת שלא יקרה מצב בו הוא סוגר את הדלת על נוסע שרוצה לעלות לאוטובוס. זה פרט מאד שולי, אבל כל כמה שניות כאלו גורמות לא פעם לפספוס רמזור ירוק שהתחלף וכו'.
כל אלו ביחד מובילים לכך שנסיעה באוטובוס שהייתה לוקחת רבע שעה, הפכה לנסיעה של 20-25 דקות.
הייתי בטוח שזמן הנסיעה יתקצר, בפועל זה לא קרה. מה שכן, בתחנות מרובות נוסעים, זמן העליה כמובן שהתקצר, אבל עצם זה שהנהג נמנע מלפתח מהירות ומאט בצורה הדרגתית לפני התחנה הבאה או הצומת על מנת להימנע מבלימה חזקה יותר, פשוט גורם לכך שהנסיעה לא הופכת להיות מהירה יותר.