הסכם סבסודיה חדש עם דן

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
הסכם סבסודיה חדש עם דן

הסכם סבסודיה חדש עם דן
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.4117725

עיקרי ההסכם:
1) 300 מיליון שקל בשנה במקום 390 מיליון שקל בשנה (עם הפחתה מדורגת עד ל 250 מיליון)
2) הגבלת גיל האוטובוסים בצי ל־10 שנים בלבד
3) פיקוח ממוחשב ותשלום רק על פי נסועה שבוצעה בפועל
4) מדדי שירות מחמירים יותר, יותר קנסות
5) 100 אוטובוסים חשמליים חדשים
6) עלייה מכל הדלתות

לדעתי זה הסכם טוב והוגן. מה דעתכם?
 

orchilit

New member
אם זה יהפוך את כל הקווים לעלייה מכל הדלתות , אז שאפו.

הסכם סבסודיה חדש עם דן
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.4117725

עיקרי ההסכם:
1) 300 מיליון שקל בשנה במקום 390 מיליון שקל בשנה (עם הפחתה מדורגת עד ל 250 מיליון)
2) הגבלת גיל האוטובוסים בצי ל־10 שנים בלבד
3) פיקוח ממוחשב ותשלום רק על פי נסועה שבוצעה בפועל
4) מדדי שירות מחמירים יותר, יותר קנסות
5) 100 אוטובוסים חשמליים חדשים
6) עלייה מכל הדלתות

לדעתי זה הסכם טוב והוגן. מה דעתכם?
אם זה יהפוך את כל הקווים לעלייה מכל הדלתות , אז שאפו.
וצריך לתת לזה עדיפות גבוהה. יש גם כיום אוטובוסים (שכנראה היו שייכים לקווים שהוגדרו כקווי עלייה מדלתות אחוריות) והמתקפים שם פשוט "מתייבשים" מחוסר פעילות, אלא אם הנהג פותח את הדלתות האחוריות ולא עושה מזה עניין (היום למשל עליתי על 42 מפרקי כזה ).
 

Bus Nerd

Active member
כתבו "צמצום הדרגתי", זה ייקח עוד זמן

אם זה יהפוך את כל הקווים לעלייה מכל הדלתות , אז שאפו.
וצריך לתת לזה עדיפות גבוהה. יש גם כיום אוטובוסים (שכנראה היו שייכים לקווים שהוגדרו כקווי עלייה מדלתות אחוריות) והמתקפים שם פשוט "מתייבשים" מחוסר פעילות, אלא אם הנהג פותח את הדלתות האחוריות ולא עושה מזה עניין (היום למשל עליתי על 42 מפרקי כזה ).
כתבו "צמצום הדרגתי", זה ייקח עוד זמן
 

orchilit

New member
אם הם באמת רוצים, הם יכולים להאיץ את זה

כתבו "צמצום הדרגתי", זה ייקח עוד זמן
אם הם באמת רוצים, הם יכולים להאיץ את זה
אני לא מבין מה הסיפור בלקחת אוטובוס ולהתקין עליו את זה. יכלו לעשות את זה עד עכשיו, ולא עשו , בין אם זה בגלל משרד התחבורה או בגללם עצמם. זה הרי מוכיח את עצמו בצורה מובהקת - שיקחו כמה מכונות בכל יום למוסך או איפה שלא מתקינים את זה, ויעשו את זה. משרד התחבורה לא צריך לעצור הגדלות ראש, וחברת דן צריכה להגדיל ראש.
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי שדן לא מאוד רוצה, וזה שורש הבעיה

אם הם באמת רוצים, הם יכולים להאיץ את זה
אני לא מבין מה הסיפור בלקחת אוטובוס ולהתקין עליו את זה. יכלו לעשות את זה עד עכשיו, ולא עשו , בין אם זה בגלל משרד התחבורה או בגללם עצמם. זה הרי מוכיח את עצמו בצורה מובהקת - שיקחו כמה מכונות בכל יום למוסך או איפה שלא מתקינים את זה, ויעשו את זה. משרד התחבורה לא צריך לעצור הגדלות ראש, וחברת דן צריכה להגדיל ראש.
נראה לי שדן לא מאוד רוצה, וזה שורש הבעיה
אולי בגלל שבעלייה מכל הדלתות יותר קל לאנשים לעלות בלי לשלם, מה שגורם לדן להפסיד את בונוס הגביה וגם לכך שייראה שספירת הנוסעים נמוכה מכמות הנוסעים בפועל, ואז צריך להפעיל יותר פקחים וזה עולה להם יותר כסף.
 

אורי404

New member
בשביל זה יש פקחים/מבקרים

נראה לי שדן לא מאוד רוצה, וזה שורש הבעיה
אולי בגלל שבעלייה מכל הדלתות יותר קל לאנשים לעלות בלי לשלם, מה שגורם לדן להפסיד את בונוס הגביה וגם לכך שייראה שספירת הנוסעים נמוכה מכמות הנוסעים בפועל, ואז צריך להפעיל יותר פקחים וזה עולה להם יותר כסף.
בשביל זה יש פקחים/מבקרים
ב"דן" אולי יש את הכמות הגדולה, למעט "אגד". אם אכן אצל שניהם מספר הפקחים/מבקרים הכי גבוה, זה הגיוני למדי, שתהיה אפשרות ברב האוטובוסים העירוניים, אם לא בכולם, לאפשר עלייה מכל הדלתות.
 

orchilit

New member
שיעסיקו אפילו עוד - עוד מקומות עבודה. (אלא אם כן דן קמצנים)

בשביל זה יש פקחים/מבקרים
ב"דן" אולי יש את הכמות הגדולה, למעט "אגד". אם אכן אצל שניהם מספר הפקחים/מבקרים הכי גבוה, זה הגיוני למדי, שתהיה אפשרות ברב האוטובוסים העירוניים, אם לא בכולם, לאפשר עלייה מכל הדלתות.
שיעסיקו אפילו עוד - עוד מקומות עבודה. (אלא אם כן דן קמצנים)
 

Bus Nerd

Active member
ברור ש"קמצנים", זו חברה למטרות רווח בסופו של דבר

שיעסיקו אפילו עוד - עוד מקומות עבודה. (אלא אם כן דן קמצנים)
ברור ש"קמצנים", זו חברה למטרות רווח בסופו של דבר
עכשיו כשחתמו על ההסכם הם התחייבו למהלך למרות שהם reluctant ליישם אותו. אני רק מקווה שמשרד התחבורה ידאג שהתהליך יואץ כמה שיותר מהר כדי שנגיע לפריסה מלאה בכל קווי האוטובוס של דן תוך שנה-שנתיים. (בפועל רוב הסיכויים שזה ייקח יותר משנתיים, כי בכל זאת - ישראל)
 

YuMi2017

Member
אני חושב שעמידה מיותרת של אוטובוסים גורמת ליותר הפסדים

נראה לי שדן לא מאוד רוצה, וזה שורש הבעיה
אולי בגלל שבעלייה מכל הדלתות יותר קל לאנשים לעלות בלי לשלם, מה שגורם לדן להפסיד את בונוס הגביה וגם לכך שייראה שספירת הנוסעים נמוכה מכמות הנוסעים בפועל, ואז צריך להפעיל יותר פקחים וזה עולה להם יותר כסף.
אני חושב שעמידה מיותרת של אוטובוסים גורמת ליותר הפסדים
נכון שיש תופעה של אנשים שלא משלמים (לטעמי בשוליים).
יהיה נכון יותר לדן להקים מערך של ביקורת ופיקוח על נוסעים ולתת לאוטובוסים לנסוע כמה שיותר ללא עצירות.
במצב של היום האוטובוסים עומדים לפעמים גם 3-4 דקות רק כדי להעלות נוסעים שמחכים בתור לתיקוף המכונה, זה מצד אבסורדי שגורם לפקקים, עיכובים, מחסור באוטובוסים והחמור מכל - תחבורה ציבורית לא יעילה ובזבוז משאבים.
מוטב לדן שיאפשרו בהקדם עליה מכל הדלתות בכל האוטובוסים (עם מכונות תיקוף רבות באוטובוס) ולתת לנהגים לנהוג ולא להתעכב על שטויות.
 

matrix200200

Active member


אני חושב שעמידה מיותרת של אוטובוסים גורמת ליותר הפסדים
נכון שיש תופעה של אנשים שלא משלמים (לטעמי בשוליים).
יהיה נכון יותר לדן להקים מערך של ביקורת ופיקוח על נוסעים ולתת לאוטובוסים לנסוע כמה שיותר ללא עצירות.
במצב של היום האוטובוסים עומדים לפעמים גם 3-4 דקות רק כדי להעלות נוסעים שמחכים בתור לתיקוף המכונה, זה מצד אבסורדי שגורם לפקקים, עיכובים, מחסור באוטובוסים והחמור מכל - תחבורה ציבורית לא יעילה ובזבוז משאבים.
מוטב לדן שיאפשרו בהקדם עליה מכל הדלתות בכל האוטובוסים (עם מכונות תיקוף רבות באוטובוס) ולתת לנהגים לנהוג ולא להתעכב על שטויות.
 
יש לציין שמשרד התחבורה מחליט באילו קווים תהיה עליה מכל

אני חושב שעמידה מיותרת של אוטובוסים גורמת ליותר הפסדים
נכון שיש תופעה של אנשים שלא משלמים (לטעמי בשוליים).
יהיה נכון יותר לדן להקים מערך של ביקורת ופיקוח על נוסעים ולתת לאוטובוסים לנסוע כמה שיותר ללא עצירות.
במצב של היום האוטובוסים עומדים לפעמים גם 3-4 דקות רק כדי להעלות נוסעים שמחכים בתור לתיקוף המכונה, זה מצד אבסורדי שגורם לפקקים, עיכובים, מחסור באוטובוסים והחמור מכל - תחבורה ציבורית לא יעילה ובזבוז משאבים.
מוטב לדן שיאפשרו בהקדם עליה מכל הדלתות בכל האוטובוסים (עם מכונות תיקוף רבות באוטובוס) ולתת לנהגים לנהוג ולא להתעכב על שטויות.
יש לציין שמשרד התחבורה מחליט באילו קווים תהיה עליה מכל
הדלתות ולא דן.
דן, אמנם באמצעות חברת בת, מפעילה את כל התחבורה העירונית באחת הערים הגדולות במדינה, באר שבע, ללא תשלום לנהגים כלל.
דן, באמצעות חברת בת, היא גם זו שמפעילה את שלושת קווי המטרונית ללא תשלום לנהגים כלל.
דן עצמה מפעילה את קווי 1 ו 189 בגוש דן ללא תשלום לנהגים כלל.
כך משרד התחבורה החליט וכך דן עושה.


באגד, לעומת זאת, בקווים דומים, כמו קווי X71 בגוש דן או 7X בירושלים יש גם יש תשלום לנהגים.
 

orchilit

New member
כן, אבל בפועל, אוטובוסים לפעמים משומשים בקווים אחרים

יש לציין שמשרד התחבורה מחליט באילו קווים תהיה עליה מכל
הדלתות ולא דן.
דן, אמנם באמצעות חברת בת, מפעילה את כל התחבורה העירונית באחת הערים הגדולות במדינה, באר שבע, ללא תשלום לנהגים כלל.
דן, באמצעות חברת בת, היא גם זו שמפעילה את שלושת קווי המטרונית ללא תשלום לנהגים כלל.
דן עצמה מפעילה את קווי 1 ו 189 בגוש דן ללא תשלום לנהגים כלל.
כך משרד התחבורה החליט וכך דן עושה.


באגד, לעומת זאת, בקווים דומים, כמו קווי X71 בגוש דן או 7X בירושלים יש גם יש תשלום לנהגים.
כן, אבל בפועל, אוטובוסים לפעמים משומשים בקווים אחרים
ואז יוצר מצב, שבו יש מתקפים בקווים שלא מוגדרים כאלו ואז זה ממש שרירותי האם הנהג מאפשר או לא מאפשר. (ראיתי את שני מקרים).
שמשרד התחבורה ירום הודו, יורה לדן להתחיל כבר עכשיו להתקין מתקפים בכל האוטובוסים, ובכל אוטובוס שזה מותקן, יאפשר עלייה מכל הדלתות וזהו.
 

Bus Nerd

Active member


כן, אבל בפועל, אוטובוסים לפעמים משומשים בקווים אחרים
ואז יוצר מצב, שבו יש מתקפים בקווים שלא מוגדרים כאלו ואז זה ממש שרירותי האם הנהג מאפשר או לא מאפשר. (ראיתי את שני מקרים).
שמשרד התחבורה ירום הודו, יורה לדן להתחיל כבר עכשיו להתקין מתקפים בכל האוטובוסים, ובכל אוטובוס שזה מותקן, יאפשר עלייה מכל הדלתות וזהו.
 
וזה גם יוצר המון בלבול

כן, אבל בפועל, אוטובוסים לפעמים משומשים בקווים אחרים
ואז יוצר מצב, שבו יש מתקפים בקווים שלא מוגדרים כאלו ואז זה ממש שרירותי האם הנהג מאפשר או לא מאפשר. (ראיתי את שני מקרים).
שמשרד התחבורה ירום הודו, יורה לדן להתחיל כבר עכשיו להתקין מתקפים בכל האוטובוסים, ובכל אוטובוס שזה מותקן, יאפשר עלייה מכל הדלתות וזהו.
וזה גם יוצר המון בלבול
מגיע אוטבוס בקו מסויים שאינו קו תדיר. האוטבוס מסומן מבחוץ שיש לו עליה מאחור. רואים שיש מתקפים. אז לחכות מחוץ לדלת האחורית ולסמוך שהנהג יראה אותך? להיכנס מלפנים בכל זאת?
 

olli3

New member
מנהל
יש עם זה בעיה - הנסיעות בבאר שבע הפכו לאיטיות יותר.

יש לציין שמשרד התחבורה מחליט באילו קווים תהיה עליה מכל
הדלתות ולא דן.
דן, אמנם באמצעות חברת בת, מפעילה את כל התחבורה העירונית באחת הערים הגדולות במדינה, באר שבע, ללא תשלום לנהגים כלל.
דן, באמצעות חברת בת, היא גם זו שמפעילה את שלושת קווי המטרונית ללא תשלום לנהגים כלל.
דן עצמה מפעילה את קווי 1 ו 189 בגוש דן ללא תשלום לנהגים כלל.
כך משרד התחבורה החליט וכך דן עושה.


באגד, לעומת זאת, בקווים דומים, כמו קווי X71 בגוש דן או 7X בירושלים יש גם יש תשלום לנהגים.
יש עם זה בעיה - הנסיעות בבאר שבע הפכו לאיטיות יותר.
בימי מטרודן, זמן הנסיעה היה קצר יותר. יש לזה מספר בעיות שהשינוי הזה יצר:

1. יש תופעה של אנשים שעולים על אוטובוס לנסיעה של תחנה אחת ולא משלמים. מה שהם היו עושים בעבר ברגל, הם עושים כיום באוטובוס ופשוט לא משלמים. לפני כן הם נמנעו מכך כי היה עליהם לעבור דרך הנהג ולשלם. התוצאה: האוטובוס עוצר ביותר תחנות בדרך כי יש בו יותר נוסעים בעצם.

2. נהגי מטרודן עבדו תחת לו"ז צפוף יותר, אז הם גם נהגו בצורה מהירה יותר, קלטו נוסעים בצורה מהירה יותר.

3. האוטובוסים מדגם גולדן דראגון לא מאפשרים פתיחת דלתות וסגירת דלתות ללא עצירה מוחלטת של האוטובוס, דבר שמעכב כל עצירה בתחנה (הפתיחת דלתות לא מהירה כל כך) וגם יש תופעה שבה הנהג לוחץ על כפתור פתיחת הדלת והיא לא מגיבה.

4. הנהגים נוסעים בזהירות מירבית על מנת להימנע מכל לחיצה על הברקס. הסיבה לכך היא כי קשישים נאלצים לשלם במכונה שבתוך האוטובוס תוך כדי הנסיעה. אז האוטובוס אומנם מתעכב פחות זמן בתחנה, אבל כשהוא כבר נוסע, הוא כמעט ולא עובר את ה30 קמ"ש ומתחיל להאט זמן רב לפני ההגעה התחנה הבאה, מאט בהדרגתיות.

5. מכיוון שעולים משתי הדלתות, הנהג צריך לשים לב מה קורה בדלת האחורית (גם מחוץ לאוטובוס), לפני שהוא סוגר אותה, על מנת שלא יקרה מצב בו הוא סוגר את הדלת על נוסע שרוצה לעלות לאוטובוס. זה פרט מאד שולי, אבל כל כמה שניות כאלו גורמות לא פעם לפספוס רמזור ירוק שהתחלף וכו'.

כל אלו ביחד מובילים לכך שנסיעה באוטובוס שהייתה לוקחת רבע שעה, הפכה לנסיעה של 20-25 דקות.

הייתי בטוח שזמן הנסיעה יתקצר, בפועל זה לא קרה. מה שכן, בתחנות מרובות נוסעים, זמן העליה כמובן שהתקצר, אבל עצם זה שהנהג נמנע מלפתח מהירות ומאט בצורה הדרגתית לפני התחנה הבאה או הצומת על מנת להימנע מבלימה חזקה יותר, פשוט גורם לכך שהנסיעה לא הופכת להיות מהירה יותר.
 

Bus Nerd

Active member
בקווים עמוסים עם הרבה תחנות זה בהחלט משפר

יש עם זה בעיה - הנסיעות בבאר שבע הפכו לאיטיות יותר.
בימי מטרודן, זמן הנסיעה היה קצר יותר. יש לזה מספר בעיות שהשינוי הזה יצר:

1. יש תופעה של אנשים שעולים על אוטובוס לנסיעה של תחנה אחת ולא משלמים. מה שהם היו עושים בעבר ברגל, הם עושים כיום באוטובוס ופשוט לא משלמים. לפני כן הם נמנעו מכך כי היה עליהם לעבור דרך הנהג ולשלם. התוצאה: האוטובוס עוצר ביותר תחנות בדרך כי יש בו יותר נוסעים בעצם.

2. נהגי מטרודן עבדו תחת לו"ז צפוף יותר, אז הם גם נהגו בצורה מהירה יותר, קלטו נוסעים בצורה מהירה יותר.

3. האוטובוסים מדגם גולדן דראגון לא מאפשרים פתיחת דלתות וסגירת דלתות ללא עצירה מוחלטת של האוטובוס, דבר שמעכב כל עצירה בתחנה (הפתיחת דלתות לא מהירה כל כך) וגם יש תופעה שבה הנהג לוחץ על כפתור פתיחת הדלת והיא לא מגיבה.

4. הנהגים נוסעים בזהירות מירבית על מנת להימנע מכל לחיצה על הברקס. הסיבה לכך היא כי קשישים נאלצים לשלם במכונה שבתוך האוטובוס תוך כדי הנסיעה. אז האוטובוס אומנם מתעכב פחות זמן בתחנה, אבל כשהוא כבר נוסע, הוא כמעט ולא עובר את ה30 קמ"ש ומתחיל להאט זמן רב לפני ההגעה התחנה הבאה, מאט בהדרגתיות.

5. מכיוון שעולים משתי הדלתות, הנהג צריך לשים לב מה קורה בדלת האחורית (גם מחוץ לאוטובוס), לפני שהוא סוגר אותה, על מנת שלא יקרה מצב בו הוא סוגר את הדלת על נוסע שרוצה לעלות לאוטובוס. זה פרט מאד שולי, אבל כל כמה שניות כאלו גורמות לא פעם לפספוס רמזור ירוק שהתחלף וכו'.

כל אלו ביחד מובילים לכך שנסיעה באוטובוס שהייתה לוקחת רבע שעה, הפכה לנסיעה של 20-25 דקות.

הייתי בטוח שזמן הנסיעה יתקצר, בפועל זה לא קרה. מה שכן, בתחנות מרובות נוסעים, זמן העליה כמובן שהתקצר, אבל עצם זה שהנהג נמנע מלפתח מהירות ומאט בצורה הדרגתית לפני התחנה הבאה או הצומת על מנת להימנע מבלימה חזקה יותר, פשוט גורם לכך שהנסיעה לא הופכת להיות מהירה יותר.
בקווים עמוסים עם הרבה תחנות זה בהחלט משפר
קו 1 מהיר משמעותית ממה ש־51 היה לפני שקו 1 נולד. ושם הנהגים לא ממש מאטים בשביל קשישים.

לבעיות שהעלית יש פתרונות, בסופו של דבר, ואני חושב שבגוש דן שהוא עמוס יותר מב"ש השיפור יהיה יותר מורגש, בעיקר בקווים עמוסים ומרובי תחנות כמו 25 למשל.
 

olli3

New member
מנהל
בקו 1 מדובר ב10% ואלידציות שלא באמצעות רב קו.

בקווים עמוסים עם הרבה תחנות זה בהחלט משפר
קו 1 מהיר משמעותית ממה ש־51 היה לפני שקו 1 נולד. ושם הנהגים לא ממש מאטים בשביל קשישים.

לבעיות שהעלית יש פתרונות, בסופו של דבר, ואני חושב שבגוש דן שהוא עמוס יותר מב"ש השיפור יהיה יותר מורגש, בעיקר בקווים עמוסים ומרובי תחנות כמו 25 למשל.
בקו 1 מדובר ב10% ואלידציות שלא באמצעות רב קו.
ה10% האלו כוללים מזומן ואשראי. כמה מהם מתבצעות באשראי וכמה במזומן איני יודע.

מה שאני כן יודע זה שבבאר שבע (ובכלל בדרום) יש תופעה רחבה של שימוש במזומן באוטובוסים. אם כשאני נוסע בקו 1 בגוש דן, פעם ב... עולה מישהו שניגש למכונה ומשלם במזומן או מעביר אשראי, בבאר שבע, כמעט בכל תחנה יש לפחות אדם אחד שעולה ומשלם במזומן וממש מעטים שמשלמים באשראי.

זה כל כך משמעותי כי נוצר תור על המכונה שלא תמיד מקבלת את המטבע, פולטת אותו ואז שוב צריך להחזיר אותו למכונה על מנת שיקלט.

חלק מהקשישים עברו לרב קו אבל לא כולם ולא מעט מהם ממשיכים לשלם במזומן. מכיוון שלא מעט קשישים נפלו בנסיעות באוטובוסים, הנהגים נוסעים לאט יותר ומאיצים ומאטים בצורה הדרגתית יותר מהרגיל. רק בקווים/נסיעות שאין בהם קשישים הנהגים מרשים לעצמם ללחוץ יותר על הגז והברקס.
 

orchilit

New member
יוצא לי המון לנסוע על קו 1, והשימוש שלא ברב קו תמיד במזומן

בקו 1 מדובר ב10% ואלידציות שלא באמצעות רב קו.
ה10% האלו כוללים מזומן ואשראי. כמה מהם מתבצעות באשראי וכמה במזומן איני יודע.

מה שאני כן יודע זה שבבאר שבע (ובכלל בדרום) יש תופעה רחבה של שימוש במזומן באוטובוסים. אם כשאני נוסע בקו 1 בגוש דן, פעם ב... עולה מישהו שניגש למכונה ומשלם במזומן או מעביר אשראי, בבאר שבע, כמעט בכל תחנה יש לפחות אדם אחד שעולה ומשלם במזומן וממש מעטים שמשלמים באשראי.

זה כל כך משמעותי כי נוצר תור על המכונה שלא תמיד מקבלת את המטבע, פולטת אותו ואז שוב צריך להחזיר אותו למכונה על מנת שיקלט.

חלק מהקשישים עברו לרב קו אבל לא כולם ולא מעט מהם ממשיכים לשלם במזומן. מכיוון שלא מעט קשישים נפלו בנסיעות באוטובוסים, הנהגים נוסעים לאט יותר ומאיצים ומאטים בצורה הדרגתית יותר מהרגיל. רק בקווים/נסיעות שאין בהם קשישים הנהגים מרשים לעצמם ללחוץ יותר על הגז והברקס.
יוצא לי המון לנסוע על קו 1, והשימוש שלא ברב קו תמיד במזומן
ולא באשראי . באשראי מקסימום טוענים רב קו. (לא ראיתי אף אחד שמשלם על נסיעה רגילה באמצעות אשראי).
חבל רק שאין אפשרות גם להשתמש בשטרות במכונות האלו (בעיקר לטעינה, כמובן).
&nbsp
מה שכן, הרבה מקרים של אנשים שמנסים לתקף , מקבלים הודעת שגיאה (אור אדום) ולא מתייחסים לזה ולמעשה נמצאים בסיכון של קנס (בד"כ מדובר בפליטים/עובדים זרים, אבל לא רק).
 

ruven7

Active member
ברכבת הקלה ובמטרונית עלייה חופשית מכל דלת ואנשים לא מרמים

אם זה יהפוך את כל הקווים לעלייה מכל הדלתות , אז שאפו.
וצריך לתת לזה עדיפות גבוהה. יש גם כיום אוטובוסים (שכנראה היו שייכים לקווים שהוגדרו כקווי עלייה מדלתות אחוריות) והמתקפים שם פשוט "מתייבשים" מחוסר פעילות, אלא אם הנהג פותח את הדלתות האחוריות ולא עושה מזה עניין (היום למשל עליתי על 42 מפרקי כזה ).
ברכבת הקלה ובמטרונית עלייה חופשית מכל דלת ואנשים לא מרמים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה