נוסעים בתחנות רכבת

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
המערכת מדרום םנהר היא אחת הסיבות לנחשלותה של דרום לונדון.

רכבת כבדה יכולה לשמש גם במרחקים של רכבת תחתית
כך למשל לאזורים רבים בלונדון, בעיקר מדרום לתמזה, לא מגיעה הרכבת התחתית וההגעה למרכז העיר נעשת באמצעות הרכבת הכבדה.
המערכת מדרום םנהר היא אחת הסיבות לנחשלותה של דרום לונדון.
אמנם בטבעות החיצוניות של דרום לונדון (אזורים 5 ו 6) יש פרברים טובים ונחשבים אבל מבחינת הגדה הצפונית יש סנוביזם רב מעמדי כלפי הגדה הדרומית והשירות הקכבתי האיום שלה (פעם ברבע שעה או אפילו פעם בחצי שעה) לעומת התחתית שבאה פעם ב 2-5 דקות תלוי ביעד או בשלוחה.
&nbsp
המוטו של נהגי המוניות הוא
Sorry mate, I don't go south of the river.
&nbsp
כיום יש טיפה יותר פתיחות ואומרים שויאדוקט הגדה הדרומית (ושלוחת קו היובל שמקבילה לויאדוקט) הוא הגבול החדש בין הצפון לדרום משום שיש מוסדות תרבות רבים ממש על גדת הנהר עצמה ולכן האזור שמצפון לויאדוקט די מתורבת בימינו.
&nbsp
זה לא שלא ביקרתי אנשים בכל מני שכונות מדרום לנהר או שאין שם אזורים נחמדים כמו גריניץ' אבל כשרגילים לתחתית הרכבת העילית אינה נוחה ויעילה. כמו כן ישנן בעיות צפיפות במעבר בין הרכבת העילית לתחתית בתחנות הטרמינל של העילית. כאשר מערכות של עשרות קווים מתנקזות לנקודת מעבר אחת לרכבת התחתית ויש קו תחתי אחד שמגיע ישירות למרכז יש מצב כמו שחוזר על עצמו בתחנת ויקטוריה שבה לא נדיר שהצפיפות גורמת לסגירת רציפי קו הויקטוריה בזמני עומס.
 

aryeri

Member
לגבי תחנת עתלית וכל התחנות מחדרה צפונה - יש לי הצעה

נוסעים בתחנות רכבת
אני מצרף כאן ניתוח שלי לתחנות הרכבת, בעקבות המידע האחרון שהתפרסם בפורום. הן ממוינות לפי מספר העולים בהן.

כאן
לגבי תחנת עתלית וכל התחנות מחדרה צפונה - יש לי הצעה
לא הייתי סוגר את תחנת עתלית. אלה שכן נוסעים ברכבת ממנה אכן צריכים אותה. מצד שני העצירה בעתלית של אחת משתי הרכבות בשעה בקו מודיעין - נהריה הוא אכן בעייתי.

מה שאני מציע לא מצריך שום עבודות מסילתיות אלא רק שינוי של מערך הקווים על המסילות הקיימות.

הייתי מזיז סוף סוף את העצירה ההיסטורית של הרכבות בקו מודיעין - נהריה מתחנת בנימינה לתחנת חדרה מערב, ומבטל את העצירה של הרכבות בקו הזה בעתלית.
את הקו הפרוורי עכו - חיפה חוף הכרמל הייתי מאריך עד חדרה מערב, עם עצירות בכל שלוש תחנות הביניים שבדרך: עתלית, בנימינה, קיסריה-פרדס חנה. בחדרה יש רציף שלישי שאינו בשימוש ויכול לשמש לדיור רכבות בקו הזה.
את הקו הפרוורי בית שאן - עתלית הייתי מקצר לרציף 3 המתפנה בחיפה חוף הכרמל.
יישארו ריקים רציף 4 הקצר - שיוכל לשמש רכבות פרווריות לכרמיאל, ורציף 3 בעתלית.

לדעתי הארכת הקו הפרוורי מעכו עד חדרה מערב מוצדקת: גם במפת רפורמת התעריפים וגם בפועל - חדרה היא פרוור ביניים של שני המטרופולינים - תל אביב וחיפה. מחדרה יש לחיפה רכבת ישירה רק בקו עם התדירות הדלילה יחסית חיפה - באר שבע. לא נראה לי שעיר חשובה יחסית באזור לא תקבל שירות פרוורי הולם לחיפה.

את קו אשקלון - בנימינה הייתי משאיר כמו שהוא - ברציף 3 בבנימינה.

לא צריכים לבטל את תחנת עתלית כדי לייעל את השירות הבינעירוני.

מה אתם אומרים?
 
יש מצב שברכבת חושבים כמוך

לגבי תחנת עתלית וכל התחנות מחדרה צפונה - יש לי הצעה
לא הייתי סוגר את תחנת עתלית. אלה שכן נוסעים ברכבת ממנה אכן צריכים אותה. מצד שני העצירה בעתלית של אחת משתי הרכבות בשעה בקו מודיעין - נהריה הוא אכן בעייתי.

מה שאני מציע לא מצריך שום עבודות מסילתיות אלא רק שינוי של מערך הקווים על המסילות הקיימות.

הייתי מזיז סוף סוף את העצירה ההיסטורית של הרכבות בקו מודיעין - נהריה מתחנת בנימינה לתחנת חדרה מערב, ומבטל את העצירה של הרכבות בקו הזה בעתלית.
את הקו הפרוורי עכו - חיפה חוף הכרמל הייתי מאריך עד חדרה מערב, עם עצירות בכל שלוש תחנות הביניים שבדרך: עתלית, בנימינה, קיסריה-פרדס חנה. בחדרה יש רציף שלישי שאינו בשימוש ויכול לשמש לדיור רכבות בקו הזה.
את הקו הפרוורי בית שאן - עתלית הייתי מקצר לרציף 3 המתפנה בחיפה חוף הכרמל.
יישארו ריקים רציף 4 הקצר - שיוכל לשמש רכבות פרווריות לכרמיאל, ורציף 3 בעתלית.

לדעתי הארכת הקו הפרוורי מעכו עד חדרה מערב מוצדקת: גם במפת רפורמת התעריפים וגם בפועל - חדרה היא פרוור ביניים של שני המטרופולינים - תל אביב וחיפה. מחדרה יש לחיפה רכבת ישירה רק בקו עם התדירות הדלילה יחסית חיפה - באר שבע. לא נראה לי שעיר חשובה יחסית באזור לא תקבל שירות פרוורי הולם לחיפה.

את קו אשקלון - בנימינה הייתי משאיר כמו שהוא - ברציף 3 בבנימינה.

לא צריכים לבטל את תחנת עתלית כדי לייעל את השירות הבינעירוני.

מה אתם אומרים?
יש מצב שברכבת חושבים כמוך
אני לא יודע לגבי עתלית, אבל אני יודע שיש כוונה להפוך את חדרה מערב לתחנת ההחלפה בין המהירה לפרברית (זה דורש כמובן את פינוי מסילות המטען מחדרה מערבה ובנייה מחדש של המסילות עם רציפי נוסעים באמצע, וגם כניסה מממערב שתכלול גם תחנה מרכזית חדשה לאוטובוסים) כלומר, לא בעשור הקרוב, וזה קשור לתוכניות להכפלת (ריבוע) מסילות החוף) וליישור התוואי בבנימינה (תחנת בנימינה תזוז לעבר כביש 4, בין בנימינה לאור עקיבא)
הרכבת המהירה תהיה בדיוק אותו דבר אבל תעצור בחדרה מערב ולא בבנימינה
הרכבת הפרברית כנראה תתחיל מתחנת זכרון יעקב, ותעצור בכל התחנות בדרך לתל אביב, אבל התזמון וההחלפה יהיו בחדרה מערב.
מאד יכול להיות שמה שאתה מציע זה נדבך נוסף בתוכנית שאני לא מכיר. כך שה"פיצוי" לתושבי בנימינה על לקיחת הרכבת המהירה יהיה תדירות כפולה לכיוון חדרה מערב, בשילוב של הקו הפרברי תל אביב והקו הפרברי חיפה, וכן מתן שירות ישיר ללא החלפות לחיפה לכל התחנות הפרבריות שבין חדרה מערב לחיפה. זה מאד הגיוני.
 
זה דווקא כן מתוכנן לעשור הקרוב ואמנם קשור לריבוע המסילות אבל

יש מצב שברכבת חושבים כמוך
אני לא יודע לגבי עתלית, אבל אני יודע שיש כוונה להפוך את חדרה מערב לתחנת ההחלפה בין המהירה לפרברית (זה דורש כמובן את פינוי מסילות המטען מחדרה מערבה ובנייה מחדש של המסילות עם רציפי נוסעים באמצע, וגם כניסה מממערב שתכלול גם תחנה מרכזית חדשה לאוטובוסים) כלומר, לא בעשור הקרוב, וזה קשור לתוכניות להכפלת (ריבוע) מסילות החוף) וליישור התוואי בבנימינה (תחנת בנימינה תזוז לעבר כביש 4, בין בנימינה לאור עקיבא)
הרכבת המהירה תהיה בדיוק אותו דבר אבל תעצור בחדרה מערב ולא בבנימינה
הרכבת הפרברית כנראה תתחיל מתחנת זכרון יעקב, ותעצור בכל התחנות בדרך לתל אביב, אבל התזמון וההחלפה יהיו בחדרה מערב.
מאד יכול להיות שמה שאתה מציע זה נדבך נוסף בתוכנית שאני לא מכיר. כך שה"פיצוי" לתושבי בנימינה על לקיחת הרכבת המהירה יהיה תדירות כפולה לכיוון חדרה מערב, בשילוב של הקו הפרברי תל אביב והקו הפרברי חיפה, וכן מתן שירות ישיר ללא החלפות לחיפה לכל התחנות הפרבריות שבין חדרה מערב לחיפה. זה מאד הגיוני.
זה דווקא כן מתוכנן לעשור הקרוב ואמנם קשור לריבוע המסילות אבל
תחילת היישום לא מותנה בו.
יש פירוט בקובץ המצורף.
 

alantan

New member
תודה על הקובץ. חבל מאוד שהכניסה לתחנת הרכבת ולמתח"ם תהיה

זה דווקא כן מתוכנן לעשור הקרוב ואמנם קשור לריבוע המסילות אבל
תחילת היישום לא מותנה בו.
יש פירוט בקובץ המצורף.
תודה על הקובץ. חבל מאוד שהכניסה לתחנת הרכבת ולמתח"ם תהיה
בצדו הדרומי של המתחם ולא בצדו הצפוני בצמוד לגשר אריאל שרון/דוד שמעוני.
&nbsp
נראה לי טעות תכנונית - כל התחבורה הציבורית העוברת ממזרח למערב תאלץ לבצע מעקף של 500 מ' (הלוך ושוב) כדי לשרת את התחנה.
&nbsp
כמו כן, הדבר יאריך עוד יותר את הגישה לתחנה לקווים בינעירוניים עוברים בכביש החוף שממילא יאלצו לרדת במחלף אולגה המשודרג ולנסוע 2 ק"מ הלוך ושוב כדי לעצור במתח"ם.
 

luckydude

Active member
כדאי לזכור שכל האזור ישודרג ויהיה גם ציר תנועה מכרזי מדרום

תודה על הקובץ. חבל מאוד שהכניסה לתחנת הרכבת ולמתח"ם תהיה
בצדו הדרומי של המתחם ולא בצדו הצפוני בצמוד לגשר אריאל שרון/דוד שמעוני.
&nbsp
נראה לי טעות תכנונית - כל התחבורה הציבורית העוברת ממזרח למערב תאלץ לבצע מעקף של 500 מ' (הלוך ושוב) כדי לשרת את התחנה.
&nbsp
כמו כן, הדבר יאריך עוד יותר את הגישה לתחנה לקווים בינעירוניים עוברים בכביש החוף שממילא יאלצו לרדת במחלף אולגה המשודרג ולנסוע 2 ק"מ הלוך ושוב כדי לעצור במתח"ם.
כדאי לזכור שכל האזור ישודרג ויהיה גם ציר תנועה מכרזי מדרום
לתחנת הרכבת מיכיוון שרחוב ביאליק\ארבע אוגדות יוארך עד למחלף אולגה דרום שייבנה בסמוך לתחנת הדלק על כביש 2 כיום.
 

alantan

New member
זה ישפר את המצב אבל זה עדיין לא המיקום המיטבי לכניסה

כדאי לזכור שכל האזור ישודרג ויהיה גם ציר תנועה מכרזי מדרום
לתחנת הרכבת מיכיוון שרחוב ביאליק\ארבע אוגדות יוארך עד למחלף אולגה דרום שייבנה בסמוך לתחנת הדלק על כביש 2 כיום.
זה ישפר את המצב אבל זה עדיין לא המיקום המיטבי לכניסה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה