השפעת חשמול הרכבת

מצב
הנושא נעול.
מה הסיכוי שרכבת לקרית שמונה (שהרי לא תהיה ישירה) תגיע

מסכים, למרות שאולי גם קו לקרית שמונה (תלוי מה יהיה הקו)
אולי יצדיק הגברת מהירות .
נדמה לי כבר נכתב בפורום שמטעמי יחסי ציבור, ייתכן והקו יהיה משהוא בסגנון באר שבע לקרית שמונה, אז קו כזה גם יכול להצדיק מהירות גבוהה יותר.
בקו החוף זה יהיה נחמד, אבל האמת גם 160 קמ"ש זה סביר.

אגב, סתם מתוך סקרנות, ברור שקו שנוסע ב220 קמ"ש צורך יותר חשמל, בכמה באמת תגדל צריכת חשמל של רכבת כזאת ביחס לקו רגיל שנוסע עד 160?
האם הדבר ידרוש מתח יותר גבוהה, שינוי בחשמולת, בתחנות השנאה?
מה הסיכוי שרכבת לקרית שמונה (שהרי לא תהיה ישירה) תגיע
למהירויות כאלה?
גם בגלל תחנות בדרך וגם בגלל טופוגרפיה הסיכוי לכך קלוש.

אותי מצחיק כשעוסקים בכך כאשר בלב הרשת המסילתית במדינה יש צוואר בקבוק שפוגע בשירות בכל הרשת.
כן, אני יודע שאני נודניק ומציק שכל הזמן חוזר לאותו הנושא, אבל סדרי עדיפויות ולהתחיל מהבסיס ולא מהמותרות זה לא עניין של מה בכך.
בא נבטיח שבעוד עשר שנים (הרי כותבים כאן שלפני כן זה בכל מקרה לא יקרה) ייפתר צוואר הבקבוק לפני שאנחנו מדברים על 230 קמ"ש.
 

matrix200200

Active member
כן כנראה שזה לא יעבוד

מה הסיכוי שרכבת לקרית שמונה (שהרי לא תהיה ישירה) תגיע
למהירויות כאלה?
גם בגלל תחנות בדרך וגם בגלל טופוגרפיה הסיכוי לכך קלוש.

אותי מצחיק כשעוסקים בכך כאשר בלב הרשת המסילתית במדינה יש צוואר בקבוק שפוגע בשירות בכל הרשת.
כן, אני יודע שאני נודניק ומציק שכל הזמן חוזר לאותו הנושא, אבל סדרי עדיפויות ולהתחיל מהבסיס ולא מהמותרות זה לא עניין של מה בכך.
בא נבטיח שבעוד עשר שנים (הרי כותבים כאן שלפני כן זה בכל מקרה לא יקרה) ייפתר צוואר הבקבוק לפני שאנחנו מדברים על 230 קמ"ש.
כן כנראה שזה לא יעבוד
וברור שצריך קודם כל לטפל בהוספת מסילה רביעית, אין על זה ויכוח.
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי סביר שבחרו מראש מתח שמתאים לרכבות מהירות

מסכים, למרות שאולי גם קו לקרית שמונה (תלוי מה יהיה הקו)
אולי יצדיק הגברת מהירות .
נדמה לי כבר נכתב בפורום שמטעמי יחסי ציבור, ייתכן והקו יהיה משהוא בסגנון באר שבע לקרית שמונה, אז קו כזה גם יכול להצדיק מהירות גבוהה יותר.
בקו החוף זה יהיה נחמד, אבל האמת גם 160 קמ"ש זה סביר.

אגב, סתם מתוך סקרנות, ברור שקו שנוסע ב220 קמ"ש צורך יותר חשמל, בכמה באמת תגדל צריכת חשמל של רכבת כזאת ביחס לקו רגיל שנוסע עד 160?
האם הדבר ידרוש מתח יותר גבוהה, שינוי בחשמולת, בתחנות השנאה?
נראה לי סביר שבחרו מראש מתח שמתאים לרכבות מהירות
כי לשנות את זה אחר כך זה חתיכת סיפור.
 

matrix200200

Active member
תשמע, אנחנו חיים במדינת ישראל


נראה לי סביר שבחרו מראש מתח שמתאים לרכבות מהירות
כי לשנות את זה אחר כך זה חתיכת סיפור.
תשמע, אנחנו חיים במדינת ישראל

לא יפתיע אותי אם וכאשר יחליטו לעבור לרכבות יותר מהירות, פתאום יתברר שלא חשבו על משהוא אפילו שזה דבר הדי בסיסי כמו מתח של אספקת חשמל.
אגב, מה באמת המתח שצפוי להיות בחשמולת?
אני זוכר במעורפל שהיה פה דיון על DC מול AC ומה המתח הרצוי, אבל לא ממש זוכר את הפרטים.
 

luckydude

Active member
25000 וולט, 50 הרץ זרם ישיר

תשמע, אנחנו חיים במדינת ישראל

לא יפתיע אותי אם וכאשר יחליטו לעבור לרכבות יותר מהירות, פתאום יתברר שלא חשבו על משהוא אפילו שזה דבר הדי בסיסי כמו מתח של אספקת חשמל.
אגב, מה באמת המתח שצפוי להיות בחשמולת?
אני זוכר במעורפל שהיה פה דיון על DC מול AC ומה המתח הרצוי, אבל לא ממש זוכר את הפרטים.
25000 וולט, 50 הרץ זרם ישיר
שזהו המתח הנפוץ ביותר בעולם עבור רכבות מהירות.

אין בעייה מהבחינה הזו. בחרו בתקן הנפוץ והרצוי.
 

Bus Nerd

Active member
אני די בטוח שאתה מתכוון זרם חילופין (AC)

25000 וולט, 50 הרץ זרם ישיר
שזהו המתח הנפוץ ביותר בעולם עבור רכבות מהירות.

אין בעייה מהבחינה הזו. בחרו בתקן הנפוץ והרצוי.
אני די בטוח שאתה מתכוון זרם חילופין (AC)
 

matrix200200

Active member
תודה רבה.

25000 וולט, 50 הרץ זרם ישיר
שזהו המתח הנפוץ ביותר בעולם עבור רכבות מהירות.

אין בעייה מהבחינה הזו. בחרו בתקן הנפוץ והרצוי.
תודה רבה.
רק נראה לי שהתכוונת לזרם חילופין כמובן (AC) ולא ישיר?
אז בעצם תחנות השנאה צריכות לעשות step down?
 

luckydude

Active member
המתח מתאים גם לרכבות מהירות של יותר מ230 קמ״ש.

מסכים, למרות שאולי גם קו לקרית שמונה (תלוי מה יהיה הקו)
אולי יצדיק הגברת מהירות .
נדמה לי כבר נכתב בפורום שמטעמי יחסי ציבור, ייתכן והקו יהיה משהוא בסגנון באר שבע לקרית שמונה, אז קו כזה גם יכול להצדיק מהירות גבוהה יותר.
בקו החוף זה יהיה נחמד, אבל האמת גם 160 קמ"ש זה סביר.

אגב, סתם מתוך סקרנות, ברור שקו שנוסע ב220 קמ"ש צורך יותר חשמל, בכמה באמת תגדל צריכת חשמל של רכבת כזאת ביחס לקו רגיל שנוסע עד 160?
האם הדבר ידרוש מתח יותר גבוהה, שינוי בחשמולת, בתחנות השנאה?
המתח מתאים גם לרכבות מהירות של יותר מ230 קמ״ש.
אגב, עד 230קמ״ש (כולל) בעולם לא נחשבת ״מהירה״ (high speed train) ועלות התשתית לא הרבה יותר גבוהה מל160קמ״ש. מעל 230קמ״ש זה כבר עניין אחר.
&nbsp
במבט לעתיד, כמעט כל גשרי הרכבת החדשים שנבנו בעשור+ האחרון נבנו לפי תקן שמתאים ל200 או 230קמ״ש כך שלא יצטרכו להרסם ולבנותם מחדש כאשר ירצו לשדרג תוואים מסויימים למהירויות כאלו. שאר אלמנטי המסילה יותר פשוטים לשדרוג.
&nbsp
להזכיר גם שמערכת האיתות הקיימת של הרכבת מוגבלת ל160קמ״ש. לחדשה שתתוקן בשנים הקרובות אין מגבלה כזו.
 

luckydude

Active member
אני משער שזה יבוצע ביחד עם ריבוע המסילות

בתור התחלה לא, אבל בטווח הארוך כן
שדרוג מסילת החוף ל־220 קמ"ש (או 250 קמ"ש, לא זוכר מה מהירות היעד שדיברו עליה) הוא פרוייקט ארוך טווח שלא ייקרה בעשור הקרוב בכלל,
אבל החשמול הוא דרישת קדם לפרוייקט הזה, כי כדי להגיע למהירויות כאלו חייבים להשתמש בהנעה חשמלית. עוד לא שמעתי על רכבת מונעת בדיזל שיכולה לעשות את זה.

שזה אומר: בלי החשמול גם לא יהיו לנו רכבות מהירות.
אני משער שזה יבוצע ביחד עם ריבוע המסילות
מצפון לכפר שמריהו. זוג מסילות מהירות בינערוניות ב230קמ״ש וזוג פרברי 160קמ״ש.
 

Bus Nerd

Active member
וכמובן חוץ משדרוג המסילות נצטרך ציוד נייד חדש

אני משער שזה יבוצע ביחד עם ריבוע המסילות
מצפון לכפר שמריהו. זוג מסילות מהירות בינערוניות ב230קמ״ש וזוג פרברי 160קמ״ש.
וכמובן חוץ משדרוג המסילות נצטרך ציוד נייד חדש
 

raminec

New member
לא מדויק

וכמובן חוץ משדרוג המסילות נצטרך ציוד נייד חדש
לא מדויק
גם ככה ייקח שנים רבות עד שיסתיים פרויקט החשמול ויהיה צורך בקטרי הדיזל של ר"י עוד לא מעט זמן. את הקרונות ניתן להסב לחישמול בהשקעה יחסית לא גבוהה.
הסבה של הציוד הנייד למהירויות גבוהות יותר בד"כ אפשרית ללא החלפתו ולא בעלויות גבוהות במיוחד (בעיקר החלפת החוגונים לכאלו שמתאימים למהירויות הגבוהות).
ובכל מקרה, רכבת ישראל כל הזמן מצטיידת בנייד חדש עבור הקווים החדשים שנפתחים. עכשיו מזמינים ציוד שכבר מתאים לחשמל ומהירויות נסיעה גבוהות מבעבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה