מתי שמעתם על נוסע שמחיר הנסיעה שלו תלוי מאיפה בא האוטובוס?

מצב
הנושא נעול.

GH1943

New member
מתי שמעתם על נוסע שמחיר הנסיעה שלו תלוי מאיפה בא האוטובוס?

מתי שמעתם על נוסע שמחיר הנסיעה שלו תלוי מאיפה בא האוטובוס?
אהלן. אני תושב במושב גינתון. אני רוצה לספר לכם את הבעיות שאני נתקל בהן כל בוקר.
אני עולה כל בוקר בתחנה שמחוץ למושב על קו 150 בדרך לרכבת.
בהתחלה בהתחלה רכשתי חוזה חופשי חודשי גוש דן שכולל את "צומת גינתון". מסתבר שהחוזה לא תקף איפה שאני עולה, כי צומת גינתון זו תחנה שרחוקה 20 דקות הליכה ממני, תחנה אחת אחרי זו שאני עולה בה.

אמר לי נהג שאני צריך גוש דן מורחב. אז קניתי. עוד 30 שקלים.

עכשיו אני עולה לקו 150 לרמלה, ושוב - לא תקף. מוזר, הרי גינתון נמצא בטבעת המתאימה לחוזה הזה, וכשאני עולה על קו 21 שוהם-לוד הוא תקף ללא בעיה.

התשובה שקיבלתי - 150 יוצא ממודיעין ולכן אני צריך לשלם 300(!!!) שקלים כדי שהקו הזה יעבוד לי. אם צומת גינתון - תחנה אחת אחרי צומת בן שמן (התחנה בה אני עולה) - תחנה ששייכת לרמלה-לוד, ואני פתאום שייך לאזור מודיעין, למרות שגם לשם לא הצלחתי למצוא חוזה מתאים במחיר שפוי והוגן.

אז אני שואל - לאן אני שייך? למה אני צריך לשלם על מאתיים טבעות בשביל תחנה אחת? למה כל פעם אני מקבל נתונים שונים ולא נכונים? למה אני עולה מהתחנה הנכונה שכתובה לי, בטבעת הנכונה והחוזה המתאים, ובכל זאת אני מקבל הודעה שאני לא יכול להשתמש בחוזה הזה כי האוטובוס יצא ממודיעין ואני משוייך למודיעין, למרות שזה לא נכון בתכלס?

מתי הייתם צריכים לבדוק מאיפה האוטובוס מגיע ולא איפה הוא עוצר כשחישבתם מחירים? בתור מושבניק שגם ככה מסיים עבודה בשעה נורמלית, צריך להגיע לאוטובוס האחרון הביתה כבר ב10(!) , די מתסכל הצורה הזו שכל חודש מחדש יש בעיה אחרת.

אשמח לתשובה ממי שמבין, תודה.
 

נתנאל531

Well-known member
נראה שהנהג טועה

מתי שמעתם על נוסע שמחיר הנסיעה שלו תלוי מאיפה בא האוטובוס?
אהלן. אני תושב במושב גינתון. אני רוצה לספר לכם את הבעיות שאני נתקל בהן כל בוקר.
אני עולה כל בוקר בתחנה שמחוץ למושב על קו 150 בדרך לרכבת.
בהתחלה בהתחלה רכשתי חוזה חופשי חודשי גוש דן שכולל את "צומת גינתון". מסתבר שהחוזה לא תקף איפה שאני עולה, כי צומת גינתון זו תחנה שרחוקה 20 דקות הליכה ממני, תחנה אחת אחרי זו שאני עולה בה.

אמר לי נהג שאני צריך גוש דן מורחב. אז קניתי. עוד 30 שקלים.

עכשיו אני עולה לקו 150 לרמלה, ושוב - לא תקף. מוזר, הרי גינתון נמצא בטבעת המתאימה לחוזה הזה, וכשאני עולה על קו 21 שוהם-לוד הוא תקף ללא בעיה.

התשובה שקיבלתי - 150 יוצא ממודיעין ולכן אני צריך לשלם 300(!!!) שקלים כדי שהקו הזה יעבוד לי. אם צומת גינתון - תחנה אחת אחרי צומת בן שמן (התחנה בה אני עולה) - תחנה ששייכת לרמלה-לוד, ואני פתאום שייך לאזור מודיעין, למרות שגם לשם לא הצלחתי למצוא חוזה מתאים במחיר שפוי והוגן.

אז אני שואל - לאן אני שייך? למה אני צריך לשלם על מאתיים טבעות בשביל תחנה אחת? למה כל פעם אני מקבל נתונים שונים ולא נכונים? למה אני עולה מהתחנה הנכונה שכתובה לי, בטבעת הנכונה והחוזה המתאים, ובכל זאת אני מקבל הודעה שאני לא יכול להשתמש בחוזה הזה כי האוטובוס יצא ממודיעין ואני משוייך למודיעין, למרות שזה לא נכון בתכלס?

מתי הייתם צריכים לבדוק מאיפה האוטובוס מגיע ולא איפה הוא עוצר כשחישבתם מחירים? בתור מושבניק שגם ככה מסיים עבודה בשעה נורמלית, צריך להגיע לאוטובוס האחרון הביתה כבר ב10(!) , די מתסכל הצורה הזו שכל חודש מחדש יש בעיה אחרת.

אשמח לתשובה ממי שמבין, תודה.
נראה שהנהג טועה
גינתון שייכת לאזור 2.2, והחוזה 'גוש דן מורחב' כולל את אזור זה ביחד עם ליבת גוש דן (שכוללת גם את לוד ורמלה). רק אם רוצים חוזה שכולל הן את אזור מודיעין והן את אזור תל אביב יש צורך בחוזה נרחב יותר של 'מטרופולין גוש דן מלא' (אם רוצים רק את מודיעין וגינתון ולא את ליבת גוש דן, יש חוזה שכולל רק את האזור המזרחי).
&nbsp
אין בתחבורה ציבורית בישראל מחיר שנקבע לפי נקודת היציאה של האוטובוס, תמיד הולכים לפי תחנת העלאה / הורדה בפועל.
&nbsp
לא בטוח שהנהג יכול להפעיל שיקול דעת בזה, יתגן שזו הגדרה לא נכונה של גבול האזור במכשירים של המפעילה, ואז יש צורך לפנות אליהם לתיקון, אבל מצד העיקרון הצדק איתך.
&nbsp
באתר של הרפורמה האחרונה
http://www.trans-reform.org.il/
יש אפשרות לחפש חוזה מתאים לפי תחנת העלאה והורדה, תוכל לראות שם שאתה צודק.
 

GH1943

New member
דווקא הנהג של קווים פועל בניגוד להוראות המפעילה

נראה שהנהג טועה
גינתון שייכת לאזור 2.2, והחוזה 'גוש דן מורחב' כולל את אזור זה ביחד עם ליבת גוש דן (שכוללת גם את לוד ורמלה). רק אם רוצים חוזה שכולל הן את אזור מודיעין והן את אזור תל אביב יש צורך בחוזה נרחב יותר של 'מטרופולין גוש דן מלא' (אם רוצים רק את מודיעין וגינתון ולא את ליבת גוש דן, יש חוזה שכולל רק את האזור המזרחי).
&nbsp
אין בתחבורה ציבורית בישראל מחיר שנקבע לפי נקודת היציאה של האוטובוס, תמיד הולכים לפי תחנת העלאה / הורדה בפועל.
&nbsp
לא בטוח שהנהג יכול להפעיל שיקול דעת בזה, יתגן שזו הגדרה לא נכונה של גבול האזור במכשירים של המפעילה, ואז יש צורך לפנות אליהם לתיקון, אבל מצד העיקרון הצדק איתך.
&nbsp
באתר של הרפורמה האחרונה
http://www.trans-reform.org.il/
יש אפשרות לחפש חוזה מתאים לפי תחנת העלאה והורדה, תוכל לראות שם שאתה צודק.
דווקא הנהג של קווים פועל בניגוד להוראות המפעילה
אם כי הוא בא לקראתי כל פעם, או מעביר תחנה לצומת גינתון או מחכה שהלווין יזהה אותה.
מה שקורה בעצם זה שבשירות הלקוחות קווים טוענת שמה שמשנה זה שבגלל שקו 150 מגיעה ממודיעין המחיר יקר יותר. זה אגב, תקף גם למחיר נסיעה - 7.4, כשב21 הוא 5.2 לאותו כיוון.

אמרו לי לפנות לפניות הציבור. הבעיה היא שזה כמו לדבר לקיר, שוכחים ממני ולא מתייחסים. נדמה כאילו קווים פועלים בניגוד להוראות, הרי כל עוד התחנה נמצאת ברשימת היישובים שנכללת בחוזה המוזל יותר, הקו אמור לקלוט אותו. הבעיה היא שהחברה מסירה את התחנה מהרשימה כי זה אוטובוס עם נסיעה ממודיעין.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
פנה תלונה ישירות למשרד התחבורה, לא לפניות ציבור של המפעיל

דווקא הנהג של קווים פועל בניגוד להוראות המפעילה
אם כי הוא בא לקראתי כל פעם, או מעביר תחנה לצומת גינתון או מחכה שהלווין יזהה אותה.
מה שקורה בעצם זה שבשירות הלקוחות קווים טוענת שמה שמשנה זה שבגלל שקו 150 מגיעה ממודיעין המחיר יקר יותר. זה אגב, תקף גם למחיר נסיעה - 7.4, כשב21 הוא 5.2 לאותו כיוון.

אמרו לי לפנות לפניות הציבור. הבעיה היא שזה כמו לדבר לקיר, שוכחים ממני ולא מתייחסים. נדמה כאילו קווים פועלים בניגוד להוראות, הרי כל עוד התחנה נמצאת ברשימת היישובים שנכללת בחוזה המוזל יותר, הקו אמור לקלוט אותו. הבעיה היא שהחברה מסירה את התחנה מהרשימה כי זה אוטובוס עם נסיעה ממודיעין.
פנה תלונה ישירות למשרד התחבורה, לא לפניות ציבור של המפעיל
כי בדיוק הנושא שאמרת הוא בניגוד להוראות הארציות כי התחנה היא כן בישובך שכן נכלל בחוזה ואם קווים מסירה את התחנה מהרשימה (או ליתר דיוק, מסימן אזור התקפות של חוזה 142 - אזור 222), אז זו עילה להפרת רישיון מפעיל
&nbsp
אילו מה שטוענים לך היה נכון בתקנות תעבורה, אז לדוגמה נסיעה מעין גדי לירושלים לא היה תופס חוזה תקופתי סובב ירושלים + מזרח (674) או מטרופולין ירושלים מלא (677) בקו 444 כשאתה עולה בצומת עין גדי, רק משום ש-444 הוא אשכול אגד ארצי שבא מאילת! אבל לא, חוזה פועל כראוי לו, כי נוסע אמור לשלם רק על קטע הדרך שבו הוא נוסע, ולא כל הדרך מתחנת מוצא של האוטובוס - במקרה שציינתי זה לא לשלם קוד 35 מאילת (70שח) כשעולים בעין גדי, אלא או לתקף חוזה 674 או 677 או לחייב ערך צבור בקוד 20 (34שח)!
 

GH1943

New member
אחרי מספר טלפונים, פתאום אני צודק

פנה תלונה ישירות למשרד התחבורה, לא לפניות ציבור של המפעיל
כי בדיוק הנושא שאמרת הוא בניגוד להוראות הארציות כי התחנה היא כן בישובך שכן נכלל בחוזה ואם קווים מסירה את התחנה מהרשימה (או ליתר דיוק, מסימן אזור התקפות של חוזה 142 - אזור 222), אז זו עילה להפרת רישיון מפעיל
&nbsp
אילו מה שטוענים לך היה נכון בתקנות תעבורה, אז לדוגמה נסיעה מעין גדי לירושלים לא היה תופס חוזה תקופתי סובב ירושלים + מזרח (674) או מטרופולין ירושלים מלא (677) בקו 444 כשאתה עולה בצומת עין גדי, רק משום ש-444 הוא אשכול אגד ארצי שבא מאילת! אבל לא, חוזה פועל כראוי לו, כי נוסע אמור לשלם רק על קטע הדרך שבו הוא נוסע, ולא כל הדרך מתחנת מוצא של האוטובוס - במקרה שציינתי זה לא לשלם קוד 35 מאילת (70שח) כשעולים בעין גדי, אלא או לתקף חוזה 674 או 677 או לחייב ערך צבור בקוד 20 (34שח)!
אחרי מספר טלפונים, פתאום אני צודק
מסתבר שיש להם רשימות שונות ממה שהלקוחות מסתכלים עליהם! כשהצגתי לנציגה בטלפון שאני מסתכל על האתר, היא בעצמה נכנסה אליו וראתה שאני צודק. לא יודע למה הם מנסים לגרום לי בכל זאת לקנות את החוזה היקר יותר!
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כפי שציינתי, פנה תלונה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית

אחרי מספר טלפונים, פתאום אני צודק
מסתבר שיש להם רשימות שונות ממה שהלקוחות מסתכלים עליהם! כשהצגתי לנציגה בטלפון שאני מסתכל על האתר, היא בעצמה נכנסה אליו וראתה שאני צודק. לא יודע למה הם מנסים לגרום לי בכל זאת לקנות את החוזה היקר יותר!
כפי שציינתי, פנה תלונה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית
ותצרף את כל ההתכתבויות ומידע משיחות טלפון בנושא לפנייה
&nbsp
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=2500&Itemid=340
&nbsp
גרימת נוסע לקנות חוזה יקר יותר אינה מזכה ביותר כסף למפעילה גם אם ניראה אחרת, אלא לממשלה, כי כל הכסף מהנוסע שבא לידי נהג הולך לא למפעילה, אלא למשרד התחבורה והאוצר שמשלמים למפעילה לא בהתאם למספר הנוסעים שהסיעה, אלא לפי קילומטרים שנסע האוטובוס במסלול הקו. ורק אחר כן המפעילה משלמת משכורת לנהגים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה