מה דעתכם על שלוחת רכבת לקריית אתא על בסיס מסילת המסע הקיימת?

מצב
הנושא נעול.
מה דעתכם על שלוחת רכבת לקריית אתא על בסיס מסילת המסע הקיימת?

מה דעתכם על שלוחת רכבת לקריית אתא על בסיס מסילת המסע הקיימת?
יש מסילת מסע קיימת ופעילה שמחברת את מפרץ חיפה למפעלים באיזור דשנים.
על פניו נראה שהחיבור לקריית אתא אפשרי וכשאני מסתכל על זה, נראה שאפילו אולי היה חכם יותר להשתמש במסילה הזאת ולשדרג אותה ולהוציא ממנה שלוחה לכיוון יגור כדי שהיא תהייה התוואי של רכבת העמק..

כלומר במקום להקים את לב המפרץ מזרח יכלו להתבסס על המסילה הקיימת הזאת וכך גם להרוויח חיבור לתחנת לב המפרץ.
למה בעצם זנחו את האופציה הזאת? זה יכל להוזיל את הפרויקט משמעותית.
 

luckydude

Active member
חיבור דומה יסופק באמצעות הרכבת (tram-train) לנצרת

מה דעתכם על שלוחת רכבת לקריית אתא על בסיס מסילת המסע הקיימת?
יש מסילת מסע קיימת ופעילה שמחברת את מפרץ חיפה למפעלים באיזור דשנים.
על פניו נראה שהחיבור לקריית אתא אפשרי וכשאני מסתכל על זה, נראה שאפילו אולי היה חכם יותר להשתמש במסילה הזאת ולשדרג אותה ולהוציא ממנה שלוחה לכיוון יגור כדי שהיא תהייה התוואי של רכבת העמק..

כלומר במקום להקים את לב המפרץ מזרח יכלו להתבסס על המסילה הקיימת הזאת וכך גם להרוויח חיבור לתחנת לב המפרץ.
למה בעצם זנחו את האופציה הזאת? זה יכל להוזיל את הפרויקט משמעותית.
חיבור דומה יסופק באמצעות הרכבת (tram-train) לנצרת
 
לא ממש.

חיבור דומה יסופק באמצעות הרכבת (tram-train) לנצרת
לא ממש.
זה רכבת קלה, על תוואי אחר לגמרי ואין לזה קשר.
שאלתי למה לא ניצלו את התוואי הקיים.

אגב, אם תהייה רכבת קלה לנצרת לפני 2040 אני צנצנת.
המטרונית הייתה אמורה להיות מוכנה ב 2013, עד היום הכניסה לקריית אתא הרוסה לגמרי ואין נתיב מטרונית.
 
מסילת משא, לא 'מסע'

מה דעתכם על שלוחת רכבת לקריית אתא על בסיס מסילת המסע הקיימת?
יש מסילת מסע קיימת ופעילה שמחברת את מפרץ חיפה למפעלים באיזור דשנים.
על פניו נראה שהחיבור לקריית אתא אפשרי וכשאני מסתכל על זה, נראה שאפילו אולי היה חכם יותר להשתמש במסילה הזאת ולשדרג אותה ולהוציא ממנה שלוחה לכיוון יגור כדי שהיא תהייה התוואי של רכבת העמק..

כלומר במקום להקים את לב המפרץ מזרח יכלו להתבסס על המסילה הקיימת הזאת וכך גם להרוויח חיבור לתחנת לב המפרץ.
למה בעצם זנחו את האופציה הזאת? זה יכל להוזיל את הפרויקט משמעותית.
מסילת משא, לא 'מסע'
 

darkshadow1

New member
באופן כללי שלוחות הן דבר שעדיף להימנע ממנו,

מה דעתכם על שלוחת רכבת לקריית אתא על בסיס מסילת המסע הקיימת?
יש מסילת מסע קיימת ופעילה שמחברת את מפרץ חיפה למפעלים באיזור דשנים.
על פניו נראה שהחיבור לקריית אתא אפשרי וכשאני מסתכל על זה, נראה שאפילו אולי היה חכם יותר להשתמש במסילה הזאת ולשדרג אותה ולהוציא ממנה שלוחה לכיוון יגור כדי שהיא תהייה התוואי של רכבת העמק..

כלומר במקום להקים את לב המפרץ מזרח יכלו להתבסס על המסילה הקיימת הזאת וכך גם להרוויח חיבור לתחנת לב המפרץ.
למה בעצם זנחו את האופציה הזאת? זה יכל להוזיל את הפרויקט משמעותית.
באופן כללי שלוחות הן דבר שעדיף להימנע ממנו,
אלא אם מדובר בתחנות רכבת שצפויות ליהנות מביקוש גבוה במיוחד. אחרת השלוחה מגיעה מהר מאוד למצב דומה למה שרואים בדימונה: הביקוש הנמוך לא מצדיק הפעלה של רכבות בתדירות גבוהה, כך שבוחרים בהפעלת רכבות בתדירות נמוכה, תדירות נמוכה פוגעת עוד יותר באטרקטיביות של הקו כך שמורידים אפילו יותר את התדירות וחוזר חלילה. לא בטוח שגם תחנה במיקום אטרקטיבי בקרית אתא הייתה זוכה למספיק ביקוש כדי שהיה כדאי להפעיל ממנה רכבות בתדירות טובה, ועל אחת כמה וכמה תחנה במיקום לא אטרקטיבי (מה שכנראה היה קורה בפועל).
לגבי רכבת העמק- לתוואי שנבחר יש כמה יתרונות על פני השלוחה: הוא פחות מפותל כך שהוא מאפשר מהירות נסיעה גבוהה יותר, הוא קצר יותר והוא יאפשר בעתיד הלא רחוק להקים תחנה ליד נשר.
 

TomerCohen

New member
אגב שלוחות מסילה צפונית לחיפה

באופן כללי שלוחות הן דבר שעדיף להימנע ממנו,
אלא אם מדובר בתחנות רכבת שצפויות ליהנות מביקוש גבוה במיוחד. אחרת השלוחה מגיעה מהר מאוד למצב דומה למה שרואים בדימונה: הביקוש הנמוך לא מצדיק הפעלה של רכבות בתדירות גבוהה, כך שבוחרים בהפעלת רכבות בתדירות נמוכה, תדירות נמוכה פוגעת עוד יותר באטרקטיביות של הקו כך שמורידים אפילו יותר את התדירות וחוזר חלילה. לא בטוח שגם תחנה במיקום אטרקטיבי בקרית אתא הייתה זוכה למספיק ביקוש כדי שהיה כדאי להפעיל ממנה רכבות בתדירות טובה, ועל אחת כמה וכמה תחנה במיקום לא אטרקטיבי (מה שכנראה היה קורה בפועל).
לגבי רכבת העמק- לתוואי שנבחר יש כמה יתרונות על פני השלוחה: הוא פחות מפותל כך שהוא מאפשר מהירות נסיעה גבוהה יותר, הוא קצר יותר והוא יאפשר בעתיד הלא רחוק להקים תחנה ליד נשר.
אגב שלוחות מסילה צפונית לחיפה
לא רחוק משם, בצומת הצ׳קפוסט עצמה, קיימת מסילה לכיוון אזור התעשייה עצמו. אני חושב שהיא לא פעילה כבר שנים, ועדיין, כל רכב שעובר בצומת הצ׳קפוסט ”זוכה” לחצות את המסילה. עד כמה שאני יודע המסילה הזו היא על התוואי המקורי של רכבת העמק.
 

luckydude

Active member
אכן. זה חלק מהתוואי המקורי של רכבת העמק

אגב שלוחות מסילה צפונית לחיפה
לא רחוק משם, בצומת הצ׳קפוסט עצמה, קיימת מסילה לכיוון אזור התעשייה עצמו. אני חושב שהיא לא פעילה כבר שנים, ועדיין, כל רכב שעובר בצומת הצ׳קפוסט ”זוכה” לחצות את המסילה. עד כמה שאני יודע המסילה הזו היא על התוואי המקורי של רכבת העמק.
אכן. זה חלק מהתוואי המקורי של רכבת העמק
שבמשך שנים פעל עד תל חנן. התוואי הזה מבוטל בתוכניות המתאר.
 

TomerCohen

New member
אם הוא מבוטל, זה קצת מוזר שלא פירקו את השלוחה

אכן. זה חלק מהתוואי המקורי של רכבת העמק
שבמשך שנים פעל עד תל חנן. התוואי הזה מבוטל בתוכניות המתאר.
אם הוא מבוטל, זה קצת מוזר שלא פירקו את השלוחה
השלוחה חוצה כביש ראשי, וסביר שפעם בכמה שנים גם מזפתים את הכביש ובאותה ההזדמנות היו יכולים לפרק את המסילה ולזפת גם את מעבר המסילה.
 
לא הבנת אותי לגמרי.

באופן כללי שלוחות הן דבר שעדיף להימנע ממנו,
אלא אם מדובר בתחנות רכבת שצפויות ליהנות מביקוש גבוה במיוחד. אחרת השלוחה מגיעה מהר מאוד למצב דומה למה שרואים בדימונה: הביקוש הנמוך לא מצדיק הפעלה של רכבות בתדירות גבוהה, כך שבוחרים בהפעלת רכבות בתדירות נמוכה, תדירות נמוכה פוגעת עוד יותר באטרקטיביות של הקו כך שמורידים אפילו יותר את התדירות וחוזר חלילה. לא בטוח שגם תחנה במיקום אטרקטיבי בקרית אתא הייתה זוכה למספיק ביקוש כדי שהיה כדאי להפעיל ממנה רכבות בתדירות טובה, ועל אחת כמה וכמה תחנה במיקום לא אטרקטיבי (מה שכנראה היה קורה בפועל).
לגבי רכבת העמק- לתוואי שנבחר יש כמה יתרונות על פני השלוחה: הוא פחות מפותל כך שהוא מאפשר מהירות נסיעה גבוהה יותר, הוא קצר יותר והוא יאפשר בעתיד הלא רחוק להקים תחנה ליד נשר.
לא הבנת אותי לגמרי.
שאלתי למה האופציה של לב-המפרץ -> קריית אתא -> כפר יהושוע
לא נלקחה בחשבון על גבי המסילה הקיימת.
זה היה חוסך את הצורך בבניית לב המפרץ מזרח, זה היה מוסיף עוד עיר לחיבור הרכבתי ואני סבור שלב המפרץ מזרח היא תוצר לוואי שלא באמת היה רצוי... זה בערך כמו שהיו עושים עכו מערב עבור הקו לכרמיאל.
 
בתכנון המלא של מסילת העמק מתוכננת תחנה בנשר

לא הבנת אותי לגמרי.
שאלתי למה האופציה של לב-המפרץ -> קריית אתא -> כפר יהושוע
לא נלקחה בחשבון על גבי המסילה הקיימת.
זה היה חוסך את הצורך בבניית לב המפרץ מזרח, זה היה מוסיף עוד עיר לחיבור הרכבתי ואני סבור שלב המפרץ מזרח היא תוצר לוואי שלא באמת היה רצוי... זה בערך כמו שהיו עושים עכו מערב עבור הקו לכרמיאל.
בתכנון המלא של מסילת העמק מתוכננת תחנה בנשר
הוספת קרית אתא בהצעה שלך הייתה גורעת את נשר, כך שזו הוספת עיר על חשבון עיר אחרת.
וקרית אתא נלקחת בחשבון בתכנון מסילת זבולון (בנוסף לרכבת הקלה לנצרת).
 
השלוחה חוצה כבישים ראשיים

מה דעתכם על שלוחת רכבת לקריית אתא על בסיס מסילת המסע הקיימת?
יש מסילת מסע קיימת ופעילה שמחברת את מפרץ חיפה למפעלים באיזור דשנים.
על פניו נראה שהחיבור לקריית אתא אפשרי וכשאני מסתכל על זה, נראה שאפילו אולי היה חכם יותר להשתמש במסילה הזאת ולשדרג אותה ולהוציא ממנה שלוחה לכיוון יגור כדי שהיא תהייה התוואי של רכבת העמק..

כלומר במקום להקים את לב המפרץ מזרח יכלו להתבסס על המסילה הקיימת הזאת וכך גם להרוויח חיבור לתחנת לב המפרץ.
למה בעצם זנחו את האופציה הזאת? זה יכל להוזיל את הפרויקט משמעותית.
השלוחה חוצה כבישים ראשיים
עם מחסום (אולי אפילו ידני).
&nbsp
רק לעשות הפרדה מפלסית בצומת וולקן היה עולה סכומי עתק
 
אתה אומר את זה כאילו אותו הדבר לא נדרש בהמשך הכביש.

השלוחה חוצה כבישים ראשיים
עם מחסום (אולי אפילו ידני).
&nbsp
רק לעשות הפרדה מפלסית בצומת וולקן היה עולה סכומי עתק
אתה אומר את זה כאילו אותו הדבר לא נדרש בהמשך הכביש.
מה זה משנה אם עושים את ההפרדה המפלסית בצומת לב המפרץ או ליד בתי זיקוק. גם ככה צריך לעשות אותה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה