עוות כרטוס באגד מזכה נסיעות חינם ברכבת
עוות כרטוס באגד מזכה נסיעות חינם ברכבת
לאחר ניסיון כשול של תיקון חוזה ערך צבור שחשבתי שמתפצל בכרטיס של ידיד במרכז שירות של מפעיל הרשום בחוזים שרכשנו (העובדים האלה בכלל מוכשרים בתחום?? לי זה כלל לא נראה) שטוענים לי שבכרטיס קיים רק חוזה ערך צבור אחד (ה"חדש יותר") והתוכנה שלהם (שהם הראו) לא מראה את הנתונים כראוי (כראוי זה לא כרשימה כוללת בסיסית כמו אצלם, אלא כתוכן מפורט של כל אחת משמונה המחיצות של החוזים בנפרד), חוויתי את זה גם בעצמי כאשר נאלצתי לטעון באוטובוס באגד כי לא היה מספיק ערך צבור לנסיעה מאילת (קוד 35 ב-70 יחידות, ונותר 55.90)
בניגוד להוראות משרד התחבורה שטוען שטעינות ערך צבור (שיתוף 200) אמורות להתבצע כמחיקה לגמרי של חוזה ערך צבור קיים תוך כדי שמירת יתרתו בזיכרון מכשיר כרטוס באופן זמני, פתיחת חוזה ערך צבור חדש (החוזה המוטען) באותה המחיצה של החוזה הקודם והוספת יתרת המניה (counter) של החוזה השמור זמנית שנמחק, מעל יתרת החוזה החדש הטעון (ורב-קו אונליין עושה את זה נכון), אגד עושים את זה כך:
1. ביטול תקפות חוזה קיים ע"י הוספת דגל validity1=0x00 (לא תקף) פרטי למפעיל
2. שמירה זמנית של יתרה של החוזה ה"מבוטל תקפות" במכשיר כרטוס
3. פתיחה של חוזה ערך צבור חדש במחיצה הבאה הפנויה (או מחליפה תוכן מחיצה הבאה שכוללת חוזה "לא תקף") עם יתרת המניה המוטענת פלוס שיעור ההנחה, שאליו מתוספת היתרה השמורה זמנית מהחוזה ה"מבוטל", יש לציין שהחוזה הקודם נשאר בכרטיס במחיצה הקודמת אך הוא לא נראה ב"יתרות כ"ח" שמציין רק חוזים פעילים ותקפים למפעיל הנבחר ולא את כלל תוכן הכרטיס
4. חיוב קוד מובחר לנסיעה מיתרת מניה של החוזה החדש, שעקב הפעולות הנ"ל נהיה לא החוזה הראשון בסדר הכרטיס, אלא חוזה במחיצה השנייה (או שלישית ואילך)
אז ככה: משום שדגל אי תקפות זה הוא פרטי למפעיל, במפעילים אחרים הוא לא נקרא והחוזה מסווג כהיותו תקף, אך אם המפעיל עושה בדיקות סדר עדיפויות תוכן כרטיס (best contract priority list, BCPL), החוזה הראשון ה"מבוטל" (שיכול לכלול יתרה שהועתקה לחוזה השני כי היא לא היתה מספיקה לנסיעה בקוד גבוה קודם, שוב, היתרה של חוזה עם דגל "מבוטל למפעיל באופן פרטי" לא נהייה אפס (העברת היתרה ומחיקת חוזה המקור) אלא מועתק כפי שהוא לזיכרון הזמני (שאחר כך מתוסף ליתרה של חוזה מוטען חדש) ללא מחיקה של המקור) ייראה ע"י המכשיר (אם החוזה ה"מבוטל" כולל יתרה מספיקה) רק במידה ואין יתרה מספיקה לנסיעת בסיס אותומטית בחוזה החדש הפעיל השני, אך אם תוך כדי מצב הזה טוענים עוד חוזה כלשהו (חופשי תקופתי כלשהו למשל), החוזה הזה עלול להטען עם החלפה על פני החוזה ה"מבוטל" מעליו עם מחיקתו (שזה הדבר שאמור לקרות)
מפעיל שאינו עושה בדיקות סדר עדיפויות (BCPL) ייראה בתכולת כרטיס במכשיר את שני חוזי ערך צבור בהיותם כתקפים בו זמנית אך ישתמש בחוזה שנחשב תקף (אזכיר,המצב אינו "מבין" דגל אי תקפות של מפעיל אחר, שבכלל היה אמור למחוק חוזה ולא לסמן אותו בסימנים פרטיים) של המחיצה הכי ראשונה בכרטיס, והיא רכבת ישראל בזמן טרום תיקוף ערך צבור כשמכונת הכרטוס (גם הגדולה וגם הטרום תיקוף הקטן) עושה אישור (event 4: prevalidation) על פני החוזה ערך צבור הראשון ברשימה. שער הכניסה לרציפים מחייב אישור זה לאחר מכן
ועכשיו להסבר ה"טכני" של מה שקרה
1. מחיצת חוזה 1. תוכן: ערך צבור (שיתוף 200), טעינה של 200 (ett 64) יתרת מניה 5590 , פרופיל 40 (זכאי)
2. ניסיון חיוב קוד 35 ב-7000 יחידות שנכשל כי אין יתרה מספיקה
3. רישום מחיצה 1 כ"לא תקף" פרטית
4. העתקה של יתרה 5590 לזיכרון זמני
5. פתיחה של חוזה ערך צבור (200) חדש בטעינת 200 (ett 64) במחיצה 2 עם החלפה של כרטיס רכבת ישן עוד מלפני עידן ערך צבור ברכבת, שהיה שם שנוצל (0 נסיעות) ושהרכבת גם לא מוחקת לאחר ניצול. יתרה של חוזה החדש 30000
6. הוספת 5590 מזיכרון הזמני ליתרה במחיצה 2: יתרה 35590
7. חיוב קוד 35 יתרה ממחיצה 2 : 7000- , יתרה 28590
8. חיוב מחיצה 2 קוד 42 ב-590 (הגעה הביתה, מנוחה וכו'), יתרה 28000
9. חיוב מחיצה 2 קוד 42 ב-590 (הגעה לרכבת לנסיעה ליעד רכבתי), יתרה 27410
10. מכונת הכרטוס מציגה את שני חוזי ערך צבור שמבחינת הרכבת תקפים:
מחיצה 1: יתרה 5590
מחיצה 2: יתרה 27410
מחיצה 3: כרטיס רכבת ישן נוצל מוצע לרכישה שוב
מחיצה 4: כרטיס רכבת ישן נוצל מוצע לרכישה שוב
מחיצה 5: כרטיס רכבת ישן נוצל מוצע לרכישה שוב
כלומר יתרת ערך צבור כוללת 33000 אבל מפוצלת והיתרה שאגד "ביטל" היא קודם
עושים טרום תיקוף ורואים שהיתרה החדשה שתהיה היא 2840 כלומר האישור טרום תיקוף לנסיעה לחיפה (2750-) נרשם למחיצה 1, וזה גם מה שיוצא בחוזה ה"מבוטל" לאחר העברה בשער הרציפים
באגד חיפה רואים רק את ועושים שימוש ביתרה של החוזה במחיצה 2 שיתרתו ההתחלתית 27410 ושם כלל לא רואים שקיים חוזה ראשון כי מבחינת אגד הוא בוטל ולא קיים גם אם מבקשים הדפסת יתרות כ"ח, לא מטעינים שום חוזה נוסף כולל תקופתי כי חוזה חדש יחליף תכולת מחיצה 1
נוסעים בחזרה ברכבת באותו האופן מיתרת מחיצה 1 שכוללת 2840, לאחר הנסיעה יתרה זו היא 90 אגורות ובמרכז ממשיכים בשימוש של יתרת מחיצה 2 כרגיל
ועוד אומרים שישראל בקיאה בטכנולוגיה.... האם שמעתם דברים כאלה בכירטוס חכם בחו"ל?
עוות כרטוס באגד מזכה נסיעות חינם ברכבת
לאחר ניסיון כשול של תיקון חוזה ערך צבור שחשבתי שמתפצל בכרטיס של ידיד במרכז שירות של מפעיל הרשום בחוזים שרכשנו (העובדים האלה בכלל מוכשרים בתחום?? לי זה כלל לא נראה) שטוענים לי שבכרטיס קיים רק חוזה ערך צבור אחד (ה"חדש יותר") והתוכנה שלהם (שהם הראו) לא מראה את הנתונים כראוי (כראוי זה לא כרשימה כוללת בסיסית כמו אצלם, אלא כתוכן מפורט של כל אחת משמונה המחיצות של החוזים בנפרד), חוויתי את זה גם בעצמי כאשר נאלצתי לטעון באוטובוס באגד כי לא היה מספיק ערך צבור לנסיעה מאילת (קוד 35 ב-70 יחידות, ונותר 55.90)
בניגוד להוראות משרד התחבורה שטוען שטעינות ערך צבור (שיתוף 200) אמורות להתבצע כמחיקה לגמרי של חוזה ערך צבור קיים תוך כדי שמירת יתרתו בזיכרון מכשיר כרטוס באופן זמני, פתיחת חוזה ערך צבור חדש (החוזה המוטען) באותה המחיצה של החוזה הקודם והוספת יתרת המניה (counter) של החוזה השמור זמנית שנמחק, מעל יתרת החוזה החדש הטעון (ורב-קו אונליין עושה את זה נכון), אגד עושים את זה כך:
1. ביטול תקפות חוזה קיים ע"י הוספת דגל validity1=0x00 (לא תקף) פרטי למפעיל
2. שמירה זמנית של יתרה של החוזה ה"מבוטל תקפות" במכשיר כרטוס
3. פתיחה של חוזה ערך צבור חדש במחיצה הבאה הפנויה (או מחליפה תוכן מחיצה הבאה שכוללת חוזה "לא תקף") עם יתרת המניה המוטענת פלוס שיעור ההנחה, שאליו מתוספת היתרה השמורה זמנית מהחוזה ה"מבוטל", יש לציין שהחוזה הקודם נשאר בכרטיס במחיצה הקודמת אך הוא לא נראה ב"יתרות כ"ח" שמציין רק חוזים פעילים ותקפים למפעיל הנבחר ולא את כלל תוכן הכרטיס
4. חיוב קוד מובחר לנסיעה מיתרת מניה של החוזה החדש, שעקב הפעולות הנ"ל נהיה לא החוזה הראשון בסדר הכרטיס, אלא חוזה במחיצה השנייה (או שלישית ואילך)
אז ככה: משום שדגל אי תקפות זה הוא פרטי למפעיל, במפעילים אחרים הוא לא נקרא והחוזה מסווג כהיותו תקף, אך אם המפעיל עושה בדיקות סדר עדיפויות תוכן כרטיס (best contract priority list, BCPL), החוזה הראשון ה"מבוטל" (שיכול לכלול יתרה שהועתקה לחוזה השני כי היא לא היתה מספיקה לנסיעה בקוד גבוה קודם, שוב, היתרה של חוזה עם דגל "מבוטל למפעיל באופן פרטי" לא נהייה אפס (העברת היתרה ומחיקת חוזה המקור) אלא מועתק כפי שהוא לזיכרון הזמני (שאחר כך מתוסף ליתרה של חוזה מוטען חדש) ללא מחיקה של המקור) ייראה ע"י המכשיר (אם החוזה ה"מבוטל" כולל יתרה מספיקה) רק במידה ואין יתרה מספיקה לנסיעת בסיס אותומטית בחוזה החדש הפעיל השני, אך אם תוך כדי מצב הזה טוענים עוד חוזה כלשהו (חופשי תקופתי כלשהו למשל), החוזה הזה עלול להטען עם החלפה על פני החוזה ה"מבוטל" מעליו עם מחיקתו (שזה הדבר שאמור לקרות)
מפעיל שאינו עושה בדיקות סדר עדיפויות (BCPL) ייראה בתכולת כרטיס במכשיר את שני חוזי ערך צבור בהיותם כתקפים בו זמנית אך ישתמש בחוזה שנחשב תקף (אזכיר,המצב אינו "מבין" דגל אי תקפות של מפעיל אחר, שבכלל היה אמור למחוק חוזה ולא לסמן אותו בסימנים פרטיים) של המחיצה הכי ראשונה בכרטיס, והיא רכבת ישראל בזמן טרום תיקוף ערך צבור כשמכונת הכרטוס (גם הגדולה וגם הטרום תיקוף הקטן) עושה אישור (event 4: prevalidation) על פני החוזה ערך צבור הראשון ברשימה. שער הכניסה לרציפים מחייב אישור זה לאחר מכן
ועכשיו להסבר ה"טכני" של מה שקרה
1. מחיצת חוזה 1. תוכן: ערך צבור (שיתוף 200), טעינה של 200 (ett 64) יתרת מניה 5590 , פרופיל 40 (זכאי)
2. ניסיון חיוב קוד 35 ב-7000 יחידות שנכשל כי אין יתרה מספיקה
3. רישום מחיצה 1 כ"לא תקף" פרטית
4. העתקה של יתרה 5590 לזיכרון זמני
5. פתיחה של חוזה ערך צבור (200) חדש בטעינת 200 (ett 64) במחיצה 2 עם החלפה של כרטיס רכבת ישן עוד מלפני עידן ערך צבור ברכבת, שהיה שם שנוצל (0 נסיעות) ושהרכבת גם לא מוחקת לאחר ניצול. יתרה של חוזה החדש 30000
6. הוספת 5590 מזיכרון הזמני ליתרה במחיצה 2: יתרה 35590
7. חיוב קוד 35 יתרה ממחיצה 2 : 7000- , יתרה 28590
8. חיוב מחיצה 2 קוד 42 ב-590 (הגעה הביתה, מנוחה וכו'), יתרה 28000
9. חיוב מחיצה 2 קוד 42 ב-590 (הגעה לרכבת לנסיעה ליעד רכבתי), יתרה 27410
10. מכונת הכרטוס מציגה את שני חוזי ערך צבור שמבחינת הרכבת תקפים:
מחיצה 1: יתרה 5590
מחיצה 2: יתרה 27410
מחיצה 3: כרטיס רכבת ישן נוצל מוצע לרכישה שוב
מחיצה 4: כרטיס רכבת ישן נוצל מוצע לרכישה שוב
מחיצה 5: כרטיס רכבת ישן נוצל מוצע לרכישה שוב
כלומר יתרת ערך צבור כוללת 33000 אבל מפוצלת והיתרה שאגד "ביטל" היא קודם
עושים טרום תיקוף ורואים שהיתרה החדשה שתהיה היא 2840 כלומר האישור טרום תיקוף לנסיעה לחיפה (2750-) נרשם למחיצה 1, וזה גם מה שיוצא בחוזה ה"מבוטל" לאחר העברה בשער הרציפים
באגד חיפה רואים רק את ועושים שימוש ביתרה של החוזה במחיצה 2 שיתרתו ההתחלתית 27410 ושם כלל לא רואים שקיים חוזה ראשון כי מבחינת אגד הוא בוטל ולא קיים גם אם מבקשים הדפסת יתרות כ"ח, לא מטעינים שום חוזה נוסף כולל תקופתי כי חוזה חדש יחליף תכולת מחיצה 1
נוסעים בחזרה ברכבת באותו האופן מיתרת מחיצה 1 שכוללת 2840, לאחר הנסיעה יתרה זו היא 90 אגורות ובמרכז ממשיכים בשימוש של יתרת מחיצה 2 כרגיל
ועוד אומרים שישראל בקיאה בטכנולוגיה.... האם שמעתם דברים כאלה בכירטוס חכם בחו"ל?