סגירה של תחנת באר שבע מרכז בסופ"ש הקרוב

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
מהי העיר של ה-70 אלף תושבים? אתה מתכוון לנצרת?

להכפיל את עצמה,כלומר: מכעשרת אלפים תושבים לכעשרים אלף תושבים
יש בישראל עיר של יותר משבעים אלף תושבים כשמסביב לה עוד ערים ויישובים שביחד עוברים את המאתיים אלף תושבים ואין לה תחנת רכבת.
יש בישראל ערים של שלושים, ארבעים, חמישים ושישים אלף תושבים ללא תחנת רכבת.

ועיר או מועצה מקומית לא אומר הרבה. יש בישראל ערים עם פחות מעשרים אלף תושבים ומועצות מקומיות עם יותר מעשרים אלף ואף יותר משלושים אלף תושבים.
המועצה המקומית פרדס חנה - כרכור, למשל, גדולה מהרבה ערים בישראל.

באתר נתיבי ישראל מופיעים הרבה פרויקטים, זו לא ערובה לכך שהם יתממשו בקרוב.
מהי העיר של ה-70 אלף תושבים? אתה מתכוון לנצרת?
 

amit1270

New member
אהבתי את הקו המעגלי דרך ראש העין דרום


בשביל זה קימת מפת השירות הרכבתי המתוכנן לשנת 2040:
כשיש מפה שמרמזת על תוכניות עתידיות אין צורך לעסוק בספקולציות לא מבוססות.
אהבתי את הקו המעגלי דרך ראש העין דרום
 

Bus Nerd

Active member
היא המלצה בלבד ועד אז המון דברים יכולים להשתנות

בשביל זה קימת מפת השירות הרכבתי המתוכנן לשנת 2040:
כשיש מפה שמרמזת על תוכניות עתידיות אין צורך לעסוק בספקולציות לא מבוססות.
היא המלצה בלבד ועד אז המון דברים יכולים להשתנות
 

aryeri

Member
אני מסכים עם הרוח של דבריך אבל אל תגזים סתם

לא חושב שיש בב"שמרכז מספיק רציפים להיות תחנת קצה של קו לאילת
וכמו שאני מכיר את הפופוליזם הישראלי, הקו לאילת לא יתחיל ממקום שהגיוני לו להתחיל בו (ב"ש) אלא מקריית שמונה או משהו כזה, רק כדי שיוכלו להגיד "חיברנו את הצפון לדרום" או משהו כזה מטופש
אני מסכים עם הרוח של דבריך אבל אל תגזים סתם
אם אני לא טועה דיברו על זה שתהיה רכבת מאספת מאילת שתעצור בכל התחנות בערבה וכן בדימונה, והיא תסיים בבאר שבע, ואותה ניתן לכנות לצורך העניין כ"רכבת פרוורית" למרות המרחק הגדול מאילת לבאר שבע, כי אם הרכבת תהיה מהירה משך הנסיעה שלה תהיה אולי מעט יותר מהאורך של נסיעה כיום מבית שאן לחיפה.
בנוסף לזה דיברו על רכבת מהירה מאילת לתל אביב שתעצור בדרך רק בתחנת באר שבע-צפון אוניבסיטה. על פי המפה של 2040 של חברת נתיבי איילון שפורסמה פה - מוצע גם קו בין אילת לחיפה, שיעצור בתל אביב ואני לא זוכר אם בבאר שבע.
תהיה בטוח שכשהמסילה לאילת ולקריית שמונה תהיינה קיימות בעוד הרבה שנים - לא יעשו את הקו בכוח בין אילת לקריית שמונה רק בגלל פופוליזם. אם יעשו קו כזה זה יהיה בגלל צורך תפעולי וחיסכון ברכבות - בדיוק כמו קו הוד השרון - באר שבע דרך תל אביב של היום. טווח הנסיעה של הנוסעים מתחנות הוד השרון עד תל אביב ההגנה יכול להיות עד אופקים, כי לבאר שבע יחליפו לקו הישיר לבאר שבע. טווח הנסיעה מתחנות צומת חולון עד אופקים יכול להיות עד הוד השרון ועד באר שבע, וטווח הנסיעה בקו מתחנות באר שבע יכול להיות עד צומת חולון. אז יפצלו את הקו? לא. יעשו קו אחד ארוך שממנו כולם נהנים.
 
את קו הוד השרון - באר שבע דווקא כן יפצלו

אני מסכים עם הרוח של דבריך אבל אל תגזים סתם
אם אני לא טועה דיברו על זה שתהיה רכבת מאספת מאילת שתעצור בכל התחנות בערבה וכן בדימונה, והיא תסיים בבאר שבע, ואותה ניתן לכנות לצורך העניין כ"רכבת פרוורית" למרות המרחק הגדול מאילת לבאר שבע, כי אם הרכבת תהיה מהירה משך הנסיעה שלה תהיה אולי מעט יותר מהאורך של נסיעה כיום מבית שאן לחיפה.
בנוסף לזה דיברו על רכבת מהירה מאילת לתל אביב שתעצור בדרך רק בתחנת באר שבע-צפון אוניבסיטה. על פי המפה של 2040 של חברת נתיבי איילון שפורסמה פה - מוצע גם קו בין אילת לחיפה, שיעצור בתל אביב ואני לא זוכר אם בבאר שבע.
תהיה בטוח שכשהמסילה לאילת ולקריית שמונה תהיינה קיימות בעוד הרבה שנים - לא יעשו את הקו בכוח בין אילת לקריית שמונה רק בגלל פופוליזם. אם יעשו קו כזה זה יהיה בגלל צורך תפעולי וחיסכון ברכבות - בדיוק כמו קו הוד השרון - באר שבע דרך תל אביב של היום. טווח הנסיעה של הנוסעים מתחנות הוד השרון עד תל אביב ההגנה יכול להיות עד אופקים, כי לבאר שבע יחליפו לקו הישיר לבאר שבע. טווח הנסיעה מתחנות צומת חולון עד אופקים יכול להיות עד הוד השרון ועד באר שבע, וטווח הנסיעה בקו מתחנות באר שבע יכול להיות עד צומת חולון. אז יפצלו את הקו? לא. יעשו קו אחד ארוך שממנו כולם נהנים.
את קו הוד השרון - באר שבע דווקא כן יפצלו
והפיצול מופיע גם במפת 2020 וגם במפת 2040.
קו הנגב המערבי יהיה נפרד בין אשקלון לבאר שבע.
 

aryeri

Member
וכל הדיבורים של השר כ"ץ על רכבת מאופקים, נתיבות ושדרות לת"א

את קו הוד השרון - באר שבע דווקא כן יפצלו
והפיצול מופיע גם במפת 2020 וגם במפת 2040.
קו הנגב המערבי יהיה נפרד בין אשקלון לבאר שבע.
וכל הדיבורים של השר כ"ץ על רכבת מאופקים, נתיבות ושדרות לת"א
יפרחו באוויר
 

luckydude

Active member
מבחינה תפעולית גם לא תהיה ברירה כנראה

את קו הוד השרון - באר שבע דווקא כן יפצלו
והפיצול מופיע גם במפת 2020 וגם במפת 2040.
קו הנגב המערבי יהיה נפרד בין אשקלון לבאר שבע.
מבחינה תפעולית גם לא תהיה ברירה כנראה
מיכיוון שבנתיים קו אשקלון-באר שבע איננו בתוכנית החישמול.
 

בועז ל

New member
תחנת באר שבע מרכז תזכה לרציף אי נוסף.

לא חושב שיש בב"שמרכז מספיק רציפים להיות תחנת קצה של קו לאילת
וכמו שאני מכיר את הפופוליזם הישראלי, הקו לאילת לא יתחיל ממקום שהגיוני לו להתחיל בו (ב"ש) אלא מקריית שמונה או משהו כזה, רק כדי שיוכלו להגיד "חיברנו את הצפון לדרום" או משהו כזה מטופש
תחנת באר שבע מרכז תזכה לרציף אי נוסף.
הוספת הרציף תתבצע באמצעות בניית גשר נוסף ומקביל לזה הקיים. הפרויקט כבר נמצא בתכנון.
 

olli3

New member
מנהל
אתה מדבר על רציף ממערב לרציפים הנוכחיים, כן?

תחנת באר שבע מרכז תזכה לרציף אי נוסף.
הוספת הרציף תתבצע באמצעות בניית גשר נוסף ומקביל לזה הקיים. הפרויקט כבר נמצא בתכנון.
אתה מדבר על רציף ממערב לרציפים הנוכחיים, כן?
במסוף האוטובוסים העירוניים של באר שבע (במתחם התחנה המרכזית), יש מושג שנקרא "רציף הרכבת", מדובר בשורה של 3 סככות תחנה שמשרת שנים רבות את התחבורה העירונית. הרציף הזה (שורת הסככות), שייך לרכבת וכל מתכנני התנועה יודעים שאסור להסתמך עליו בהצבת קווי אוטובוס שם כי הוא "זמני". הקטע שכום בטוחים שהזמני הוא לתקופה דיי ארוכה של כמה עשרות שנים.
 

בועז ל

New member
הרציף החדש עתיד להיות זה הרחוק מרציף הצד הקיים בתחנה.

אתה מדבר על רציף ממערב לרציפים הנוכחיים, כן?
במסוף האוטובוסים העירוניים של באר שבע (במתחם התחנה המרכזית), יש מושג שנקרא "רציף הרכבת", מדובר בשורה של 3 סככות תחנה שמשרת שנים רבות את התחבורה העירונית. הרציף הזה (שורת הסככות), שייך לרכבת וכל מתכנני התנועה יודעים שאסור להסתמך עליו בהצבת קווי אוטובוס שם כי הוא "זמני". הקטע שכום בטוחים שהזמני הוא לתקופה דיי ארוכה של כמה עשרות שנים.
הרציף החדש עתיד להיות זה הרחוק מרציף הצד הקיים בתחנה.
אם יוצא לך מערבי, סבבה. לי זכור דווקא מזרחי, אבל אתה הבוס בענייני ב"ש.
 

olli3

New member
מנהל
בצד המזרחי יש את המבנה עם השירותים הציבוריים וכו'...

הרציף החדש עתיד להיות זה הרחוק מרציף הצד הקיים בתחנה.
אם יוצא לך מערבי, סבבה. לי זכור דווקא מזרחי, אבל אתה הבוס בענייני ב"ש.
בצד המזרחי יש את המבנה עם השירותים הציבוריים וכו'...
מדרכת הרציף המזרחי גובלת בגדר ומתחתיה בגובה של 3 מטרים נמצא החניון, לאורך כל קצה הרציף המזרחי הקיים.
 

amit1270

New member
נצל"ש: חיבור באר שבע מרכז לדימונה על הפרק בכלל?

תחנת באר שבע מרכז תזכה לרציף אי נוסף.
הוספת הרציף תתבצע באמצעות בניית גשר נוסף ומקביל לזה הקיים. הפרויקט כבר נמצא בתכנון.
נצל"ש: חיבור באר שבע מרכז לדימונה על הפרק בכלל?
 

בועז ל

New member
אם וכאשר, אז רק במסגרת ביצוע הקו לאילת. הדבר הממשי שעליו

נצל"ש: חיבור באר שבע מרכז לדימונה על הפרק בכלל?
אם וכאשר, אז רק במסגרת ביצוע הקו לאילת. הדבר הממשי שעליו
ניתן לדבר בשלב זה הוא הוספת שתי מסילות מתחת לגשר כביש 60 עבור קו הרכבת לאילת, אבל גם כאן לקחת קצת זמן. הרבה זמן...
 

aryeri

Member
שאלות לגבי הרכבת אילת, כביש הערבה, ושדה התעופה החדש רמון...

אם וכאשר, אז רק במסגרת ביצוע הקו לאילת. הדבר הממשי שעליו
ניתן לדבר בשלב זה הוא הוספת שתי מסילות מתחת לגשר כביש 60 עבור קו הרכבת לאילת, אבל גם כאן לקחת קצת זמן. הרבה זמן...
שאלות לגבי הרכבת אילת, כביש הערבה, ושדה התעופה החדש רמון...
לגבי הרכבת לאילת: מה המצב של הפרוייקט? הוא בתכנון מפורט כרגע או שהוא תקוע לגמרי כי אין תקצוב ממשלתי לתכנון המפורט? האם נראה לכם שבביקורו האחרון בסין, או בהזדמנות אחרת, ראש הממשלה נתניהו הוביל מהלך שבו הסינים יבנו את הרכבת לאילת? הרי הסינים יודעים לעבוד מהר וכוח האדם אצלם זול מאוד... יש איזה הסכם כלכלי/כספי שאתם יודעים לגבי השתתפות של הסינים בפרוייקט או בפירות של הרכבת לאילת, בעיקר רכבות המשא לאשדוד ולחיפה?

לגבי כביש הערבה (90) - קראתי לאחרונה שהולכים להרחיב קטע חדש של הכביש - מיטבתה עד יהל - באורך 12-13 ק"מ. מישהו יודע אם מתקדמות כרגע עבודות בשטח כבר?
קישור לפרוייקט באתר נתיבי ישראל:
https://www.iroads.co.il/content/כביש-90-כביש-הערבה

שימו לב שהתכנון של כל הכביש עד צומת הערבה הושלם! אני גם שמח לקרוא שמעכשיו יסללו שולים רחבים לכביש, ולא כמו עד עכשיו מאילת עד יטבתה שלא סללו שוליים רחבים...

לגבי נמל התעופה רמון (תמנע). מתי הוא אמור להתחיל לפעול? הפעילו את הרמזור על כביש 90 בכניסה לנמל התעופה? האם יש בו מקום לתחנות אוטובוסים הולמות לכיוון אילת? ידוע כבר על חברות בינלאומיות שהולכות לטוס אליו?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תשובות

שאלות לגבי הרכבת אילת, כביש הערבה, ושדה התעופה החדש רמון...
לגבי הרכבת לאילת: מה המצב של הפרוייקט? הוא בתכנון מפורט כרגע או שהוא תקוע לגמרי כי אין תקצוב ממשלתי לתכנון המפורט? האם נראה לכם שבביקורו האחרון בסין, או בהזדמנות אחרת, ראש הממשלה נתניהו הוביל מהלך שבו הסינים יבנו את הרכבת לאילת? הרי הסינים יודעים לעבוד מהר וכוח האדם אצלם זול מאוד... יש איזה הסכם כלכלי/כספי שאתם יודעים לגבי השתתפות של הסינים בפרוייקט או בפירות של הרכבת לאילת, בעיקר רכבות המשא לאשדוד ולחיפה?

לגבי כביש הערבה (90) - קראתי לאחרונה שהולכים להרחיב קטע חדש של הכביש - מיטבתה עד יהל - באורך 12-13 ק"מ. מישהו יודע אם מתקדמות כרגע עבודות בשטח כבר?
קישור לפרוייקט באתר נתיבי ישראל:
https://www.iroads.co.il/content/כביש-90-כביש-הערבה

שימו לב שהתכנון של כל הכביש עד צומת הערבה הושלם! אני גם שמח לקרוא שמעכשיו יסללו שולים רחבים לכביש, ולא כמו עד עכשיו מאילת עד יטבתה שלא סללו שוליים רחבים...

לגבי נמל התעופה רמון (תמנע). מתי הוא אמור להתחיל לפעול? הפעילו את הרמזור על כביש 90 בכניסה לנמל התעופה? האם יש בו מקום לתחנות אוטובוסים הולמות לכיוון אילת? ידוע כבר על חברות בינלאומיות שהולכות לטוס אליו?
תשובות
כאשר נסעתי מאילת ביום ראשון, לא ראיתי שום עבודות כביש בקטע של כל יישובי חבל אילות, כולל יטבתה ויהל. אם יש תוכנית אז ביצועה עוד לא התחיל
&nbsp
הרמזור בצומת רמון עוד לא פעיל וכל התנועה היא על כביש הערבה כפי שהיה עד כה. בעצם השדה כמעט גמור אך עדיין חסרים בו חלונות ומספר פרטים שיושלמו תוך מספר חודשים
&nbsp
לגבי אוטובוסים אז פשוט יוסיפו תחנה בצומת שכל האוטובוסים הבינעירוניים יעצרו בה בשני הכיוונים (מאילת עלות הנסיעה באגד בקוד 7 כי רמון לפני תמנע/אליפז) ומהצומת כבר יהיה שאטל חינם של רשות שדות התעופה בדיוק כפי שהיום קיים בנתב"ג
 

darkshadow1

New member
השתתפות הסינים בפרויקט היא פנטזיה ותו לא,

שאלות לגבי הרכבת אילת, כביש הערבה, ושדה התעופה החדש רמון...
לגבי הרכבת לאילת: מה המצב של הפרוייקט? הוא בתכנון מפורט כרגע או שהוא תקוע לגמרי כי אין תקצוב ממשלתי לתכנון המפורט? האם נראה לכם שבביקורו האחרון בסין, או בהזדמנות אחרת, ראש הממשלה נתניהו הוביל מהלך שבו הסינים יבנו את הרכבת לאילת? הרי הסינים יודעים לעבוד מהר וכוח האדם אצלם זול מאוד... יש איזה הסכם כלכלי/כספי שאתם יודעים לגבי השתתפות של הסינים בפרוייקט או בפירות של הרכבת לאילת, בעיקר רכבות המשא לאשדוד ולחיפה?

לגבי כביש הערבה (90) - קראתי לאחרונה שהולכים להרחיב קטע חדש של הכביש - מיטבתה עד יהל - באורך 12-13 ק"מ. מישהו יודע אם מתקדמות כרגע עבודות בשטח כבר?
קישור לפרוייקט באתר נתיבי ישראל:
https://www.iroads.co.il/content/כביש-90-כביש-הערבה

שימו לב שהתכנון של כל הכביש עד צומת הערבה הושלם! אני גם שמח לקרוא שמעכשיו יסללו שולים רחבים לכביש, ולא כמו עד עכשיו מאילת עד יטבתה שלא סללו שוליים רחבים...

לגבי נמל התעופה רמון (תמנע). מתי הוא אמור להתחיל לפעול? הפעילו את הרמזור על כביש 90 בכניסה לנמל התעופה? האם יש בו מקום לתחנות אוטובוסים הולמות לכיוון אילת? ידוע כבר על חברות בינלאומיות שהולכות לטוס אליו?
השתתפות הסינים בפרויקט היא פנטזיה ותו לא,
משתי סיבות עיקריות:
1. לפרויקט אין שום משמעות כלכלית מבחינת הסינים: גם כי נמל אילת הוא פשוט זעיר בהיקפו ורוב הספינות שעושות את דרכן בין סין לאירופה בכלל לא יכולות לעגון בו, וגם כי התוואי הנוכחי של הרכבת אפילו לא מתוכנן להגיע לנמל אילת.
2. גם אם הסינים כן היו מחליטים שלמסילה בין אילת לאשדוד יש משמעות כלכלית כלשהי מבחינתם- העלות של מסילת משאות נמוכה מאוד ביחס לעלות של המסילה המתוכננת. גם אם יש היגיון כלשהי מבחינת הסינים להשקיע 1-1.5 מיליארד דולר במסילת משאות- אין שום היגיון בכך שהם יבזבזו עוד 5 מיליארד דולר על מסילת נושאים כפולה לרווחת הציבור הישראלי.
&nbsp
חוץ מזה, עלות הבנייה של ק"מ מסילת רכבת מהירה בסין נמוך רק בשליש מעלות הבנייה באירופה- וחלק גדול מההפרש הוא תוצאה של ההיקפים העצומים שבהם הסינים מקימים מסילות של רכבות מהירות, שמאפשרים סטנדרטיזציה וייצור המוני של רכיבי הבנייה השונים.
 

scooby5

Member
תחנה נוספת בבש?

תחנת באר שבע מרכז תזכה לרציף אי נוסף.
הוספת הרציף תתבצע באמצעות בניית גשר נוסף ומקביל לזה הקיים. הפרויקט כבר נמצא בתכנון.
תחנה נוספת בבש?
בעלון פרסומי של העירייה נכתב משהו על תכנון תחנת רכבת בפארק נחל בש. זה משהו חדש ?
 

בועז ל

New member
הסגירה הנוכחית כוללת התקנת מפלגים והחלפת קטע של המבנה העליון

סגירה של תחנת באר שבע מרכז בסופ"ש הקרוב
מישהו יודע מהי סיבת הסגירה?
אני רואה שהקו לדימונה כן יעבוד, אז אני לא מצליח להבין אילו עבודות מתוכננות בקטע שבין התפצלות המסילה לדימונה לבין תחנת באר שבע מרכז...

דבר נוסף - גם אצלכם האפליקציה של רכבת ישראל לאנדרואיד לא מראה הודעות ועידכונים בטאגליין שלמעלה ומאפשרת רק תכנון מסלול נסיעה?
הסגירה הנוכחית כוללת התקנת מפלגים והחלפת קטע של המבנה העליון
שנתגלתה בו שקיעה. מיקום העבודות המתוכנן נמצא על הקו הראשי, לאחר הפיצול למסילת דימונה וסמוך לגשר מפעל הבטון.
 

aryeri

Member
שימו לב לתגובה עם התמונה שהעליתי באחת התגובות

סגירה של תחנת באר שבע מרכז בסופ"ש הקרוב
מישהו יודע מהי סיבת הסגירה?
אני רואה שהקו לדימונה כן יעבוד, אז אני לא מצליח להבין אילו עבודות מתוכננות בקטע שבין התפצלות המסילה לדימונה לבין תחנת באר שבע מרכז...

דבר נוסף - גם אצלכם האפליקציה של רכבת ישראל לאנדרואיד לא מראה הודעות ועידכונים בטאגליין שלמעלה ומאפשרת רק תכנון מסלול נסיעה?
שימו לב לתגובה עם התמונה שהעליתי באחת התגובות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה