תושבי רמת אביב עושים NIMBY לקו הירוק

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
לא נראה לי שצפיפות התחנות זה מה שמטריד אותם


אולי 24 מטר אם מודדים מהנקודה הגבוה ביותר עד תחתית החפיר
בכל מקרה לא 24 מטר מגובה הכביש לשמיים.

הטענות שלהם הזויות ממש. אם זה לא היה בחפיר אז היו נוצרים פקקי ענק בצומת איינשטיין/נמיר.
ואם זה היה תת קרקעי כמו שהם מבקשים זה גם היה עולה הרבה יותר וגם העבודה על בניית התחנות התת קרקעיות הייתה גורמת להרבה יותר הפרעות ורעש שהיו שם לזמן ממושך יותר, וגם בהכרח היו פחות תחנות.
לא נראה לי שצפיפות התחנות זה מה שמטריד אותם
 
הירוק ארוך הרבה יותר

אגב, מה גורם לירוק להיות יקר מהאדום?
הירוק ארוך הרבה יותר
יש לו שתי זרועות ארוכות בדרום ושתי זרועות ארוכות בצפון. קטע המנהרה אמנם קצר יותר מקטע המנהרה בקו האדום אבל יש לו שני גשרים (על הירקון אחרי אבן גבירול ועל נתביי איילון אחרי האוניברסיטה, והפרדה מפלסית בנמיר.

הקו חייב לעבור באיינשטיין ולדעתי מעלה קרקע, אבל אני לא פסול כניסה למנהרה בקצה איינשטיין, שינוי התוואי כך שיעבור במרכז הקמפוס (תחנה תת קרקעית בדשא בין מקסיקו לגילמן, = עוד כניסה לאוניברסיטה, בדומה למנהרה באמצע קמפוס הר הצופים) ומשם משיכה תת קרקעית דרומה (ייתכן עם עוד תחנה באזור הדרומי של האוניברסיטה) ויציאה מקו הרכס בגשר לכיוון רמת החייל, לתחנה המתוכננת צמוד לכניסה המזרחית לרכבת האוניבסיטה.. (היום הרכבת מתוכננת להתפתל ימינה לדרך לבנון ושמאלה לבן ישי ורק אז להיכנס למנהרה ולצאת בגשר, והמנהרה הקצרה מכתיבה גשר גבוה במיוחד מעל האיילון ותחנה גבוהה במיוחד ליד רכבת האוניבסיטה.
ברור שהרעיון שלי יקר יותר, אך הוא מייצר אטרקטיביות גדולה יותר הן בכל הקשור להגעה לאוניברסיטה והן בכל הקשור לעוברים שלא צריכים את תחנת האוניברסיטה כי הוא הרבה יותר לינארי ומהיר. אני חושש שבתוואי הקיים הקו הירוק לא יהיה אטרקטיבי בכלל להגעה לרמת החייל.
 

Bus Nerd

Active member
לא חושב שיש הבדל רציני בהצעה שלך בזמן ההגעה לרמת החייל

הירוק ארוך הרבה יותר
יש לו שתי זרועות ארוכות בדרום ושתי זרועות ארוכות בצפון. קטע המנהרה אמנם קצר יותר מקטע המנהרה בקו האדום אבל יש לו שני גשרים (על הירקון אחרי אבן גבירול ועל נתביי איילון אחרי האוניברסיטה, והפרדה מפלסית בנמיר.

הקו חייב לעבור באיינשטיין ולדעתי מעלה קרקע, אבל אני לא פסול כניסה למנהרה בקצה איינשטיין, שינוי התוואי כך שיעבור במרכז הקמפוס (תחנה תת קרקעית בדשא בין מקסיקו לגילמן, = עוד כניסה לאוניברסיטה, בדומה למנהרה באמצע קמפוס הר הצופים) ומשם משיכה תת קרקעית דרומה (ייתכן עם עוד תחנה באזור הדרומי של האוניברסיטה) ויציאה מקו הרכס בגשר לכיוון רמת החייל, לתחנה המתוכננת צמוד לכניסה המזרחית לרכבת האוניבסיטה.. (היום הרכבת מתוכננת להתפתל ימינה לדרך לבנון ושמאלה לבן ישי ורק אז להיכנס למנהרה ולצאת בגשר, והמנהרה הקצרה מכתיבה גשר גבוה במיוחד מעל האיילון ותחנה גבוהה במיוחד ליד רכבת האוניבסיטה.
ברור שהרעיון שלי יקר יותר, אך הוא מייצר אטרקטיביות גדולה יותר הן בכל הקשור להגעה לאוניברסיטה והן בכל הקשור לעוברים שלא צריכים את תחנת האוניברסיטה כי הוא הרבה יותר לינארי ומהיר. אני חושש שבתוואי הקיים הקו הירוק לא יהיה אטרקטיבי בכלל להגעה לרמת החייל.
לא חושב שיש הבדל רציני בהצעה שלך בזמן ההגעה לרמת החייל
ימינה בחיים לבנון ושמאלה ברוזנפלד לא מוסיף כל כך הרבה מרחק לעומת נסיעה דרך אמצע האוניברסיטה ואז ב"דוך" דרום מזרחה לכיוון רכבת האוניברסיטה.

כמו כן, תחנה באמצע שטח האוניברסיטה תהיה בעייתית בימים בהם הקמפוס סגור. התחנה אמורה לשמש לא רק את הסטודנטים שלומדים בקמפוס, אלא גם את אלו שגרים במעונות, האנשים שגרים בסביבה, ומי שיעדו במוקדי העניין האחרים שנמצאים בשכונה. תחנה באמצע הקמפוס תדרוש גם מכל נוסע רכבת לעבור בדיקת תיקים והזדהות לשומר ברגע שהוא יורד מהרכבת, כי הוא ייכנס לשטח הקמפוס וצריך לעשות בדיקות כאלו בכניסה - ולדעתי זה לא מתאים.

היתרון באטרקרטיביות ההגעה לאוניברסיטה הוא מינורי בהחלט, כי תחנת האוניברסיטה המתוכננת במילא די צמודה לכניסה הראשית.
 
יש לירוק עוד גשר - מעל כביש 4 במחלף חולון מזרח

הירוק ארוך הרבה יותר
יש לו שתי זרועות ארוכות בדרום ושתי זרועות ארוכות בצפון. קטע המנהרה אמנם קצר יותר מקטע המנהרה בקו האדום אבל יש לו שני גשרים (על הירקון אחרי אבן גבירול ועל נתביי איילון אחרי האוניברסיטה, והפרדה מפלסית בנמיר.

הקו חייב לעבור באיינשטיין ולדעתי מעלה קרקע, אבל אני לא פסול כניסה למנהרה בקצה איינשטיין, שינוי התוואי כך שיעבור במרכז הקמפוס (תחנה תת קרקעית בדשא בין מקסיקו לגילמן, = עוד כניסה לאוניברסיטה, בדומה למנהרה באמצע קמפוס הר הצופים) ומשם משיכה תת קרקעית דרומה (ייתכן עם עוד תחנה באזור הדרומי של האוניברסיטה) ויציאה מקו הרכס בגשר לכיוון רמת החייל, לתחנה המתוכננת צמוד לכניסה המזרחית לרכבת האוניבסיטה.. (היום הרכבת מתוכננת להתפתל ימינה לדרך לבנון ושמאלה לבן ישי ורק אז להיכנס למנהרה ולצאת בגשר, והמנהרה הקצרה מכתיבה גשר גבוה במיוחד מעל האיילון ותחנה גבוהה במיוחד ליד רכבת האוניבסיטה.
ברור שהרעיון שלי יקר יותר, אך הוא מייצר אטרקטיביות גדולה יותר הן בכל הקשור להגעה לאוניברסיטה והן בכל הקשור לעוברים שלא צריכים את תחנת האוניברסיטה כי הוא הרבה יותר לינארי ומהיר. אני חושש שבתוואי הקיים הקו הירוק לא יהיה אטרקטיבי בכלל להגעה לרמת החייל.
יש לירוק עוד גשר - מעל כביש 4 במחלף חולון מזרח
 

S o l l y

New member
יש מפה עם המסלול של הירוק ?

תושבי רמת אביב עושים NIMBY לקו הירוק
כתבה בכלכליסט
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3711972,00.html
יש מפה עם המסלול של הירוק ?
איזה קו עובר ברמת השרון ?
חוץ מזה למעט התחנה הזו, הכל יהיה מעל האדמה נכון ? אז מה היתרון? מסלול באמצע הכביש כמו במטרונית ?
 

raminec

New member
ברור שיש מפה של הקו הירוק

יש מפה עם המסלול של הירוק ?
איזה קו עובר ברמת השרון ?
חוץ מזה למעט התחנה הזו, הכל יהיה מעל האדמה נכון ? אז מה היתרון? מסלול באמצע הכביש כמו במטרונית ?
ברור שיש מפה של הקו הירוק
מקווה שהקישור יעבוד:
http://www.govmap.gov.il/?c=xlO/azG...VBX2sIw==&z=4&b=0&lay=neta_lines|Red_line_STA
אפשר לראות פה גם את הקו הצהוב שאמור לעבור ברמת השרון. לא יודע אם התוכניות פה עדכניות לשנת 2017.
 

Bus Nerd

Active member
כנראה שלא יהיה קו צהוב. לפחות לא כרק"ל בכל אופן.

ברור שיש מפה של הקו הירוק
מקווה שהקישור יעבוד:
http://www.govmap.gov.il/?c=xlO/azG...VBX2sIw==&z=4&b=0&lay=neta_lines|Red_line_STA
אפשר לראות פה גם את הקו הצהוב שאמור לעבור ברמת השרון. לא יודע אם התוכניות פה עדכניות לשנת 2017.
כנראה שלא יהיה קו צהוב. לפחות לא כרק"ל בכל אופן.
 

Bus Nerd

Active member
תשובות

יש מפה עם המסלול של הירוק ?
איזה קו עובר ברמת השרון ?
חוץ מזה למעט התחנה הזו, הכל יהיה מעל האדמה נכון ? אז מה היתרון? מסלול באמצע הכביש כמו במטרונית ?
תשובות
ברמת השרון לא עובר שום קו. היה אמור לעבור באיזור הקו הצהוב אם אני זוכר נכון (לא זוכר את מסלולו המדוייק) אבל תכנונו הוקפא כדי לבדוק היתכנות של מטרו במקומו.

מפה עם המסלול של הירוק ניתן למצוא כאן: http://www.nta.co.il/line/2#

ומסמכי תכנון מפורטים של המקטע הצפוני שלו נמצאים כאן: http://www.nta.co.il/content/תתל-71-ג#

גם תחנת נמיר/איינשטיין היא "מעל האדמה", פשוט בשיקוע. אבל כן יהיה לקו מקטע תת קרקעי שבו יהיו ארבע תחנות (קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין וארלוזורוב).

היתרון של רק"ל במפלס הקרקע על פני אוטובוסים רגילים הוא קיבולת גבוהה יותר, אפשרות לתדירות גבוהה יותר, בלי עמידה בפקקים (כי יש לו נתיב משלו שרכבים פרטיים לא יכולים להיכנס אליו. הוא לא עומד בפקקים, רק ברמזורים) תאוצה גבוהה יותר ומהירות נסיעה חלקה יותר. וכמובן חשמלי ושקט.
בחלק מהקו הוא יהיה באמצע הכביש, ובחלקו בצד הכביש, זה משתנה לפי תנאי הרחובות שבהם הוא יעבור.
 

S o l l y

New member
תודה!

תשובות
ברמת השרון לא עובר שום קו. היה אמור לעבור באיזור הקו הצהוב אם אני זוכר נכון (לא זוכר את מסלולו המדוייק) אבל תכנונו הוקפא כדי לבדוק היתכנות של מטרו במקומו.

מפה עם המסלול של הירוק ניתן למצוא כאן: http://www.nta.co.il/line/2#

ומסמכי תכנון מפורטים של המקטע הצפוני שלו נמצאים כאן: http://www.nta.co.il/content/תתל-71-ג#

גם תחנת נמיר/איינשטיין היא "מעל האדמה", פשוט בשיקוע. אבל כן יהיה לקו מקטע תת קרקעי שבו יהיו ארבע תחנות (קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין וארלוזורוב).

היתרון של רק"ל במפלס הקרקע על פני אוטובוסים רגילים הוא קיבולת גבוהה יותר, אפשרות לתדירות גבוהה יותר, בלי עמידה בפקקים (כי יש לו נתיב משלו שרכבים פרטיים לא יכולים להיכנס אליו. הוא לא עומד בפקקים, רק ברמזורים) תאוצה גבוהה יותר ומהירות נסיעה חלקה יותר. וכמובן חשמלי ושקט.
בחלק מהקו הוא יהיה באמצע הכביש, ובחלקו בצד הכביש, זה משתנה לפי תנאי הרחובות שבהם הוא יעבור.
תודה!
 

raminec

New member
יש עוד יתרון שלא ציינת

תשובות
ברמת השרון לא עובר שום קו. היה אמור לעבור באיזור הקו הצהוב אם אני זוכר נכון (לא זוכר את מסלולו המדוייק) אבל תכנונו הוקפא כדי לבדוק היתכנות של מטרו במקומו.

מפה עם המסלול של הירוק ניתן למצוא כאן: http://www.nta.co.il/line/2#

ומסמכי תכנון מפורטים של המקטע הצפוני שלו נמצאים כאן: http://www.nta.co.il/content/תתל-71-ג#

גם תחנת נמיר/איינשטיין היא "מעל האדמה", פשוט בשיקוע. אבל כן יהיה לקו מקטע תת קרקעי שבו יהיו ארבע תחנות (קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין וארלוזורוב).

היתרון של רק"ל במפלס הקרקע על פני אוטובוסים רגילים הוא קיבולת גבוהה יותר, אפשרות לתדירות גבוהה יותר, בלי עמידה בפקקים (כי יש לו נתיב משלו שרכבים פרטיים לא יכולים להיכנס אליו. הוא לא עומד בפקקים, רק ברמזורים) תאוצה גבוהה יותר ומהירות נסיעה חלקה יותר. וכמובן חשמלי ושקט.
בחלק מהקו הוא יהיה באמצע הכביש, ובחלקו בצד הכביש, זה משתנה לפי תנאי הרחובות שבהם הוא יעבור.
יש עוד יתרון שלא ציינת
העדפה ברמזורים. למרות שבירושלים לקח זמן רב עד שזה יושם, לדעתי היום ברוב הגדול אם לא בכל הצמתים יש העדפה לרכבת הקלה וכשהיא מגיעה לצומת היא מקבלת מיד אור ירוק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה