שאלה: למה משרד התחבורה לא מוציא את קווי הגוש הנצרתי למכרז?

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
שאלה: למה משרד התחבורה לא מוציא את קווי הגוש הנצרתי למכרז?

שאלה: למה משרד התחבורה לא מוציא את קווי הגוש הנצרתי למכרז?
בכל מקום בוצעה רפורמה וחברות תחבורה זכו במכרזים
רק בגוש הנצרתי משרד התחבורה מחליט לא לנגוע.. מדוע? מה שונה נצרת, נצרת עילית האזור מכל אזור בארץ? זה לא שיש לעפיפי "בעלות" על השטח
 

נתנאל531

Well-known member
בנצרת פועלות חברות קטנות מקומיות היסטוריות

שאלה: למה משרד התחבורה לא מוציא את קווי הגוש הנצרתי למכרז?
בכל מקום בוצעה רפורמה וחברות תחבורה זכו במכרזים
רק בגוש הנצרתי משרד התחבורה מחליט לא לנגוע.. מדוע? מה שונה נצרת, נצרת עילית האזור מכל אזור בארץ? זה לא שיש לעפיפי "בעלות" על השטח
בנצרת פועלות חברות קטנות מקומיות היסטוריות
שפעלו עוד קודם להקמת המדינה, ופעלו לצידה של אגד בשנים בהם הייתה מונופול. כנראה שזו הסיבה ברקע.
 

gsi13579

New member
גם אגד ודן פעלו לפני הקמת המדינה ולקחו מהם קווי אוטובוס

בנצרת פועלות חברות קטנות מקומיות היסטוריות
שפעלו עוד קודם להקמת המדינה, ופעלו לצידה של אגד בשנים בהם הייתה מונופול. כנראה שזו הסיבה ברקע.
גם אגד ודן פעלו לפני הקמת המדינה ולקחו מהם קווי אוטובוס
איך זה קשור? לאגד ודן מותר לקחת אבל לעפיפי לא?
 
מאגד ודן היה הרבה יותר מה לקחת מאשר מהחברות הנצרתיות

גם אגד ודן פעלו לפני הקמת המדינה ולקחו מהם קווי אוטובוס
איך זה קשור? לאגד ודן מותר לקחת אבל לעפיפי לא?
מאגד ודן היה הרבה יותר מה לקחת מאשר מהחברות הנצרתיות
אי אפשר להשוות את החלק היחסי של אגד ודן לחלק היחסי של החברות הנצרתיות.

הפעילות של החברות הנצרתיות דווקא מתרחבת ונוספים להן קווים חדשים.
השניים הטריים ביותר - 437 ו 537 של ג'י.בי. טורס בין בועיינה-נוג'ידאת לטבריה ולמכללת עמק הירדן בצמח.
 
הן לא שונות

מאגד ודן היה הרבה יותר מה לקחת מאשר מהחברות הנצרתיות
אי אפשר להשוות את החלק היחסי של אגד ודן לחלק היחסי של החברות הנצרתיות.

הפעילות של החברות הנצרתיות דווקא מתרחבת ונוספים להן קווים חדשים.
השניים הטריים ביותר - 437 ו 537 של ג'י.בי. טורס בין בועיינה-נוג'ידאת לטבריה ולמכללת עמק הירדן בצמח.
הן לא שונות
למעט במאפיין הגודל שלהן.

המגמה הסופית היא שהכל יהיה ממוכרז, גם הפעילות שהן מפעילות כרגע.
אבל החברות האלה כבר היו "בגודל הנכון" בתהליך הראשוני של התחרות ולכן לא היה טעם למכרז אותן "רק לשם מיכרוז", ולא היה טעם לקחת להן חלק מהפעילות (כי הן כבר היו קטנות).
בסופו של התהליך כל הארץ תהיה ממוכרזת, וכנראה שגם יהיה תהליך התכנסות ל-5-6 מפעילות גדולות שיחלקו בינהן את הארץ (זו היתה המטרה מלכתחילה, קודם "לבנות ענף" עם הרבה מפעילות קטנות ואח"כ להגיע להוציא אשכולות גדולים יותר ויותר ככל שהענף יהיה בשל).
סביר שבאזור 2023-2024 הכל יהיה "על השולחן" למיכרוז.

אגב, גם דן היא כבר "בגודל הרצוי" אני מניח שעד 2023-2024 לא יוציאו עוד נפח פעילות מדן (למעט מה שכבר נמצא במכרז שרון-חולון).
 
אם דן לא תזכה במכרז להפעלת הקו האדום, אז נפח הפעילות שלה

הן לא שונות
למעט במאפיין הגודל שלהן.

המגמה הסופית היא שהכל יהיה ממוכרז, גם הפעילות שהן מפעילות כרגע.
אבל החברות האלה כבר היו "בגודל הנכון" בתהליך הראשוני של התחרות ולכן לא היה טעם למכרז אותן "רק לשם מיכרוז", ולא היה טעם לקחת להן חלק מהפעילות (כי הן כבר היו קטנות).
בסופו של התהליך כל הארץ תהיה ממוכרזת, וכנראה שגם יהיה תהליך התכנסות ל-5-6 מפעילות גדולות שיחלקו בינהן את הארץ (זו היתה המטרה מלכתחילה, קודם "לבנות ענף" עם הרבה מפעילות קטנות ואח"כ להגיע להוציא אשכולות גדולים יותר ויותר ככל שהענף יהיה בשל).
סביר שבאזור 2023-2024 הכל יהיה "על השולחן" למיכרוז.

אגב, גם דן היא כבר "בגודל הרצוי" אני מניח שעד 2023-2024 לא יוציאו עוד נפח פעילות מדן (למעט מה שכבר נמצא במכרז שרון-חולון).
אם דן לא תזכה במכרז להפעלת הקו האדום, אז נפח הפעילות שלה
בעקבות הפעלת הקו האדום יקטן יותר מאשר בעקבות מכרז שרון-חולון מרחבי.
וגם נפח הפעילות של אגד צפוי לקטון בשנים הקרובות גם ללא קשר למכרזים.
 

Bus Nerd

Active member
לא בטוח שצפוי לקטון כל כך - קווים מזינים וכל זה.

אם דן לא תזכה במכרז להפעלת הקו האדום, אז נפח הפעילות שלה
בעקבות הפעלת הקו האדום יקטן יותר מאשר בעקבות מכרז שרון-חולון מרחבי.
וגם נפח הפעילות של אגד צפוי לקטון בשנים הקרובות גם ללא קשר למכרזים.
לא בטוח שצפוי לקטון כל כך - קווים מזינים וכל זה.
 
קו 1 יבוטל. קווים חזקים נוספים כמו 51, 42 וקווים אחרים לאורך

לא בטוח שצפוי לקטון כל כך - קווים מזינים וכל זה.
קו 1 יבוטל. קווים חזקים נוספים כמו 51, 42 וקווים אחרים לאורך
דרך בגין וז'בוטינסקי יבוטלו וקווים אחרים יקוצרו.
עוגת הקווים המזינים תחולק בין מפעילות שונות בגוש דן.
דן למשל לא תפעיל קווי הזנה בפתח תקוה.
מנהלי דן בעצמם אומרים שהקו האדום צפוי לנגוס בפעילות שלהם ולכן יש להם אינטרס חזק להפעיל את הקו האדום.
 
שאלה מצוינת

שאלה: למה משרד התחבורה לא מוציא את קווי הגוש הנצרתי למכרז?
בכל מקום בוצעה רפורמה וחברות תחבורה זכו במכרזים
רק בגוש הנצרתי משרד התחבורה מחליט לא לנגוע.. מדוע? מה שונה נצרת, נצרת עילית האזור מכל אזור בארץ? זה לא שיש לעפיפי "בעלות" על השטח
שאלה מצוינת
בתור תושב העיר אני יכול להעיד שזו שאלה שעלתה לא אחת בפני ראשי הערים של נצרת עילית לאורך השנים.
צריך לזכור שבנצרת עילית יש תחבורה ציבורית בשבת וייתכן שאם יפריטו את השירות לחברה אחרת תיווצר בעיה מבחינת השבת.
 

mister K

New member
לא תיווצר שום בעיה בשבת - זה לא קשור

שאלה מצוינת
בתור תושב העיר אני יכול להעיד שזו שאלה שעלתה לא אחת בפני ראשי הערים של נצרת עילית לאורך השנים.
צריך לזכור שבנצרת עילית יש תחבורה ציבורית בשבת וייתכן שאם יפריטו את השירות לחברה אחרת תיווצר בעיה מבחינת השבת.
לא תיווצר שום בעיה בשבת - זה לא קשור
היתר לפעילות בשבת ניתן לקו שירות מסוים ע"י משרד התחבורה.
זה לא משנה איזו חברה מפעילה את הקו או אם המפעיל מתחלף.
בנצרת עילית אין שום סיכוי שתושבת התח"צ בשבת. בלי קשר לכך, גם הסיכוי שהקווים שם ייצאו למכרז הוא קטן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה