נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
גם המרכז שאתה מדבר עליו לא כזה גדול

הכוונה למרכז החדש שנבנה ליד הגשר, לא לאמריקן סיטי
בחיפה נתנו ליזמים של לב המפרץ וחוצות המפרץ לתכנן את התחנות כך שכל התנועה דרכן תעבור דרך המרכזים המסחריים. נראה שזה מודל שעובד.
קטונתי מלדעת כמה עולה לבנות תחנת רכבת ואם זה שווה את ההשקעה, אבל אם תהיה שם תחנת רכבת אז זה ישנה את המצב ויעלה את הביקוש למשרדים ולחנויות שם.
כולם ירוויחו מזה, התושבים, היזמים, העיריה.
בכל מקרה אני לא סתם כותב את זה, היו הרבה כתבות על זה לפני שהתחילו את הפרויקט וגם היזם הצהיר שהוא יבנה תחנה, אבל נראה שזה נפל.
&nbsp
גם המרכז שאתה מדבר עליו לא כזה גדול
אתה צודק, זה יכול לעבוד, אבל נראה לי ליזם הספציפי יש תוכניות הרבה פחות שאפתניות.
כפי שכבר אמרתי העתיד המזהיר של האזור תעשיה הזה הוא די מפוקפק (בעיני וכנראה גם בעיני היזמים).
אני לא חושב שהיזם ברצינות התכוון לבנות את התחנה.
לדעתי רוב הסיכויים הוא הבטיח את זה על מנת לזרז קבלת האישורים.
 
שדרוג תחנת רחובות

לגבי תחנת רחובות - זאת הסיבה לבקשת הנתונים
אני, נוסע קבוע בתחנת רחובות, ביקשתי את הנתונים מהרכבת מתוך כוונה לכתוב מכתב בנושא מצבה העגום של התחנה, וכל מה שכתבת נכון. נתוני הנוסעים נועדו על מנת לחזק את הטענה, והם אכן מחזקים. המחשבה היא לשלוח את המכתב באמצעות ארגון 15 דקות.
בכל מקרה - אעדכן כאן!
שדרוג תחנת רחובות
שמעתי על תוכניות לשדרוג משמעותי של תחנת רחובות, מעניין איפה הן עומדות.

העקרון היה לקרות את כל המסילה בין התחנה לבין ציר הרצל (ההפרדה המפלסית החדשה יחסית) ולייצר לתחנה יציאה לאותו גג חדש שיהפוך לכיכר ציבורית שתחבר בין מוקד התעסוקה מצפון (של נס ציונה) לבין המוקד מדרום (מכון וייצמן) וגם תאפשר הליכה קלה ברגל לציר הרצל שם ימוקמו תחנות האוטובוס (במקור תחנות ה-BRT של הקו הכחול, אבל גם תחנות אוטבווס רגילות).
בנוסף גם הרחבה של מסוף האוטובוסים הקטנטן בצד של נס ציונה כך שיאפשר יותר פעילות הזנה.
 

matrix200200

Active member
נשמע מעניין.

שדרוג תחנת רחובות
שמעתי על תוכניות לשדרוג משמעותי של תחנת רחובות, מעניין איפה הן עומדות.

העקרון היה לקרות את כל המסילה בין התחנה לבין ציר הרצל (ההפרדה המפלסית החדשה יחסית) ולייצר לתחנה יציאה לאותו גג חדש שיהפוך לכיכר ציבורית שתחבר בין מוקד התעסוקה מצפון (של נס ציונה) לבין המוקד מדרום (מכון וייצמן) וגם תאפשר הליכה קלה ברגל לציר הרצל שם ימוקמו תחנות האוטובוס (במקור תחנות ה-BRT של הקו הכחול, אבל גם תחנות אוטבווס רגילות).
בנוסף גם הרחבה של מסוף האוטובוסים הקטנטן בצד של נס ציונה כך שיאפשר יותר פעילות הזנה.
נשמע מעניין.
מי בעצם יזם את התוכניות האלה והאם רכבת ישראל היתה שותפה?
לפי האיזכור של קו הBRT נדמה לי שמדובר בתוכנית די ישנה לא?
 

קובי221

New member
אכן חוויה מזעזעת להצטופף בתחנה העמוסה הזו!

חבל מאוד על תחנת רחובות שלא ממש משקיעים בה
המצב שם בשעות עומס שמאות נוסעים חייבים להצטופף במעבר תת קרקעי צר אחד על מנת לצאת מהתחנה הוא מביש.
לא מבקש משהוא שאפתני, אבל לפחות שיבנו עוד גשרון מעבר בין הרציפים שלא יצטרכו כל הנוסעים להיחנק.
לא מדובר בעלויות אסטרונומיות בסה"כ.
אני בגלל זה תמיד בוחר את הקרון הקדמי בנסיעה הביתה ככה שיש לי יתרון "אסטרטגי" על פני הנוסעים האחרים, אבל באמת שחייבים לטפל בזה.
אכן חוויה מזעזעת להצטופף בתחנה העמוסה הזו!
 
227 אלף סטירות לחי לכנופיית אולמרט

נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד
טרי טרי, ראו קובץ עם נתונים נוסעים יורדים ועולים בכל אחת ואחת מתחנות רכבת ישראל לשנת 2016 (בעקבות בקשת חופש מידע והרכבת שגילתה יעילות ואדיבות). כמה תובנות:

- תחנות נתניה ורחובות הן סיפור הצלחה מסחרר. פופולאריות יותר מתחנות חיפה השונות (אם כי לא כל תחנות חיפה במצטבר), באר שבע, נתב"ג וכל האחרות למעשה חוץ מתל אביב. למעשה, הן כמעט פופולאריות כמו ת"א ההגנה ות"א האוניברסיטה! כשמביאים בחשבון את ההבדלים בגודל האוכלוסייה של הערים, רחובות בפרט היא אחד מסיפורי ההצלחה האדירים של הרכבת.

- למישהו יש הסבר לפופולאריות האדירה של תחנת עכו, ודאי בהשוואה לאוכלוסיה הקטנה באופן יחסי של העיר?

- תחנת גן החיות בירושלים - ממוצע של נוסעים בודדים ביום. עצוב.

תובנות נוספות?
227 אלף סטירות לחי לכנופיית אולמרט
לפני 11 שנה החליט אולמרט המושחת להקפיא את קו העמק, ומשרתיו העלובים והחנפנים בתקשורת הצדיקו זאת בטענה שאיש לא ייסע בקו הזה לעולם.

כמעט רבע מיליון נוסעים ב-3 חודשים צוחקים להם עכשיו בפנים.


כמה טוב שקדימה עפה מהשלטון. כל הפרוייקטים שמפלגת השחיתות והאנטי תשתיות הקפיאה הושלמו או יושלמו עד סוף 18', מלבד אחד.
 

down und

New member
על אילו תחנות בקו העמק אתה מדבר שהיו בהן במצטבר כ-230

227 אלף סטירות לחי לכנופיית אולמרט
לפני 11 שנה החליט אולמרט המושחת להקפיא את קו העמק, ומשרתיו העלובים והחנפנים בתקשורת הצדיקו זאת בטענה שאיש לא ייסע בקו הזה לעולם.

כמעט רבע מיליון נוסעים ב-3 חודשים צוחקים להם עכשיו בפנים.


כמה טוב שקדימה עפה מהשלטון. כל הפרוייקטים שמפלגת השחיתות והאנטי תשתיות הקפיאה הושלמו או יושלמו עד סוף 18', מלבד אחד.
על אילו תחנות בקו העמק אתה מדבר שהיו בהן במצטבר כ-230
אלף נוסעים?
 
היו הרבה יותר לפי הקובץ. רק בעפולה ובית שאן היו ביחד יותר

על אילו תחנות בקו העמק אתה מדבר שהיו בהן במצטבר כ-230
אלף נוסעים?
היו הרבה יותר לפי הקובץ. רק בעפולה ובית שאן היו ביחד יותר
מ-350 אלף.
הוא כנראה חישב את סכום היורדים בארבע תחנות העמק מבלי לקחת בחשבון את העולים.
 

gsi13579

New member
ניתן לראות מתחנות העמק שעפולה היא העמוסה ביותר

נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד
טרי טרי, ראו קובץ עם נתונים נוסעים יורדים ועולים בכל אחת ואחת מתחנות רכבת ישראל לשנת 2016 (בעקבות בקשת חופש מידע והרכבת שגילתה יעילות ואדיבות). כמה תובנות:

- תחנות נתניה ורחובות הן סיפור הצלחה מסחרר. פופולאריות יותר מתחנות חיפה השונות (אם כי לא כל תחנות חיפה במצטבר), באר שבע, נתב"ג וכל האחרות למעשה חוץ מתל אביב. למעשה, הן כמעט פופולאריות כמו ת"א ההגנה ות"א האוניברסיטה! כשמביאים בחשבון את ההבדלים בגודל האוכלוסייה של הערים, רחובות בפרט היא אחד מסיפורי ההצלחה האדירים של הרכבת.

- למישהו יש הסבר לפופולאריות האדירה של תחנת עכו, ודאי בהשוואה לאוכלוסיה הקטנה באופן יחסי של העיר?

- תחנת גן החיות בירושלים - ממוצע של נוסעים בודדים ביום. עצוב.

תובנות נוספות?
ניתן לראות מתחנות העמק שעפולה היא העמוסה ביותר
בעוד שתחנות יקנעם-כפר יהושע ומגדל העמק-כפר ברוך עם מספר נוסעים הרבה יותר נמוך
&nbsp
 

tenen

New member
עכו פורחת בדיוק מאותה סיבה של רחובות ונתניה

נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד
טרי טרי, ראו קובץ עם נתונים נוסעים יורדים ועולים בכל אחת ואחת מתחנות רכבת ישראל לשנת 2016 (בעקבות בקשת חופש מידע והרכבת שגילתה יעילות ואדיבות). כמה תובנות:

- תחנות נתניה ורחובות הן סיפור הצלחה מסחרר. פופולאריות יותר מתחנות חיפה השונות (אם כי לא כל תחנות חיפה במצטבר), באר שבע, נתב"ג וכל האחרות למעשה חוץ מתל אביב. למעשה, הן כמעט פופולאריות כמו ת"א ההגנה ות"א האוניברסיטה! כשמביאים בחשבון את ההבדלים בגודל האוכלוסייה של הערים, רחובות בפרט היא אחד מסיפורי ההצלחה האדירים של הרכבת.

- למישהו יש הסבר לפופולאריות האדירה של תחנת עכו, ודאי בהשוואה לאוכלוסיה הקטנה באופן יחסי של העיר?

- תחנת גן החיות בירושלים - ממוצע של נוסעים בודדים ביום. עצוב.

תובנות נוספות?
עכו פורחת בדיוק מאותה סיבה של רחובות ונתניה
האלטרנטיבה של כולן להגעה לת"א היא פקק, עכו ונתניה על כביש החוף וברחובות זה גרוע עוד יותר משום שרוב התחבורה נוסעת דרך ראשון.
&nbsp
לרחובות יש עוד כמה מאפיינים שגורמים לה לפרוח ולכן בולטת במיוחד.
רחובות פורחת משום שהרכבת צמודה לפקולטה, למכון ויצמן, ולפארק המדע.
כמו כן נמצאת על הציר הראשי של הרצל מה שהופך אותה למאוד נגישה בתחבורה ציבורית ויש לה הרבה מאוד קווים מזינים מהאזור (כל קו שנוסע על הרצל בין נס ציונה לרחובות)
&nbsp
תוסיף את זה לכך שמגיעים ברכבת ישירה מכל הערים הגדולות מדרום ומצפון (בין אשקלון לבנימינה) וזה מהיר יותר מכל חלופה אחרת במיוחד לאור העובדה שהחלופה לנסיעה בכיוון ת"א היא נסיעה דרך ראשון שעמוסה במיוחד בשעות העומס.
&nbsp
אם ידאגו טוב יותר לקווים המזינים של נתניה היא תגדל באופן משמעותי, היום משום שרוב הקווים מגיעים לתחנה מרכזית בנתניה ומשם יש אוטובוסים ישירים לכל מקום אנשים נוסעים בהם במקום להשתמש ברכבת אלא אם הם במקרה גרים ליד עירוני שמזין הרכבת ובמקרה בשעה שהוא עובד בה. (נגמרים מוקדם מדי)
&nbsp
&nbsp
 
התנועה הדלה בתחנות חיפה

נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד
טרי טרי, ראו קובץ עם נתונים נוסעים יורדים ועולים בכל אחת ואחת מתחנות רכבת ישראל לשנת 2016 (בעקבות בקשת חופש מידע והרכבת שגילתה יעילות ואדיבות). כמה תובנות:

- תחנות נתניה ורחובות הן סיפור הצלחה מסחרר. פופולאריות יותר מתחנות חיפה השונות (אם כי לא כל תחנות חיפה במצטבר), באר שבע, נתב"ג וכל האחרות למעשה חוץ מתל אביב. למעשה, הן כמעט פופולאריות כמו ת"א ההגנה ות"א האוניברסיטה! כשמביאים בחשבון את ההבדלים בגודל האוכלוסייה של הערים, רחובות בפרט היא אחד מסיפורי ההצלחה האדירים של הרכבת.

- למישהו יש הסבר לפופולאריות האדירה של תחנת עכו, ודאי בהשוואה לאוכלוסיה הקטנה באופן יחסי של העיר?

- תחנת גן החיות בירושלים - ממוצע של נוסעים בודדים ביום. עצוב.

תובנות נוספות?
התנועה הדלה בתחנות חיפה
ככל הנראה נובעת מחוסר הגישה וחוסר הרלוונטיות של תחנות בת גלים ומרכז השמונה.
בת גלים משמשת בעיקר את תושבי שכונת בת גלים וקרית אליעזר. מרכז השמונה משרתת את תושבי העיר התחתית ועובדי קרית הממשלה בנמצאת בסמיכות. יתר תושבי חיפה מעדיפים כנראה להשתמש בתחנת חוף הכרמל, בה יש הרבה יותר מקומות חניה וגישה תחבורתית נוחה יותר.
להבנתי רבים מתושבי הקריות ונשר מעדיפים לבצע נסיעות בין עירוניות דרך תחנת לב המפרץ ולא מתחנת קרית מוצקין כיוון שהתחבורה הציבורית לתחנת מוצקין אינה נגישה.
 
תושבי נשר מעדיפים את לב המפרץ כי היא הרבה יותר קרובה אליהם

התנועה הדלה בתחנות חיפה
ככל הנראה נובעת מחוסר הגישה וחוסר הרלוונטיות של תחנות בת גלים ומרכז השמונה.
בת גלים משמשת בעיקר את תושבי שכונת בת גלים וקרית אליעזר. מרכז השמונה משרתת את תושבי העיר התחתית ועובדי קרית הממשלה בנמצאת בסמיכות. יתר תושבי חיפה מעדיפים כנראה להשתמש בתחנת חוף הכרמל, בה יש הרבה יותר מקומות חניה וגישה תחבורתית נוחה יותר.
להבנתי רבים מתושבי הקריות ונשר מעדיפים לבצע נסיעות בין עירוניות דרך תחנת לב המפרץ ולא מתחנת קרית מוצקין כיוון שהתחבורה הציבורית לתחנת מוצקין אינה נגישה.
תושבי נשר מעדיפים את לב המפרץ כי היא הרבה יותר קרובה אליהם
מכל תחנה אחרת.
 
הבעיה היא שמחיר הנסיעה ממנה לת"א גבוה יותר

תושבי נשר מעדיפים את לב המפרץ כי היא הרבה יותר קרובה אליהם
מכל תחנה אחרת.
הבעיה היא שמחיר הנסיעה ממנה לת"א גבוה יותר
ולכן עדיף לקחת 101 או 146 לחוף הכרמל או את המטרונית לחיפה מרכז כדי לחסוך כסף.
 
כשנוסעים מנשר לתל אביב ההפרש זניח

הבעיה היא שמחיר הנסיעה ממנה לת"א גבוה יותר
ולכן עדיף לקחת 101 או 146 לחוף הכרמל או את המטרונית לחיפה מרכז כדי לחסוך כסף.
כשנוסעים מנשר לתל אביב ההפרש זניח
הפרש של 5 ש"ח בכוון אחד ו-3 ש"ח בהלוך-ושוב.
למי שמגיע ללב המפרץ ברכב, אפילו לא משתלם לנסוע עם אוטובוס לתחנת רכבת אחרת.
כשנוסעים עם החופשי גמיש 30 הארצי של הרכבת אין בכלל הבדל.
 
אפשר לפנות למשרד התחבורה ולבקש דוח דומה על קווי

נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד
טרי טרי, ראו קובץ עם נתונים נוסעים יורדים ועולים בכל אחת ואחת מתחנות רכבת ישראל לשנת 2016 (בעקבות בקשת חופש מידע והרכבת שגילתה יעילות ואדיבות). כמה תובנות:

- תחנות נתניה ורחובות הן סיפור הצלחה מסחרר. פופולאריות יותר מתחנות חיפה השונות (אם כי לא כל תחנות חיפה במצטבר), באר שבע, נתב"ג וכל האחרות למעשה חוץ מתל אביב. למעשה, הן כמעט פופולאריות כמו ת"א ההגנה ות"א האוניברסיטה! כשמביאים בחשבון את ההבדלים בגודל האוכלוסייה של הערים, רחובות בפרט היא אחד מסיפורי ההצלחה האדירים של הרכבת.

- למישהו יש הסבר לפופולאריות האדירה של תחנת עכו, ודאי בהשוואה לאוכלוסיה הקטנה באופן יחסי של העיר?

- תחנת גן החיות בירושלים - ממוצע של נוסעים בודדים ביום. עצוב.

תובנות נוספות?
אפשר לפנות למשרד התחבורה ולבקש דוח דומה על קווי
האוטובוס?
 

tenen

New member
רכבת ישראל איבדה 200 אלף נוסעים?

נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד
טרי טרי, ראו קובץ עם נתונים נוסעים יורדים ועולים בכל אחת ואחת מתחנות רכבת ישראל לשנת 2016 (בעקבות בקשת חופש מידע והרכבת שגילתה יעילות ואדיבות). כמה תובנות:

- תחנות נתניה ורחובות הן סיפור הצלחה מסחרר. פופולאריות יותר מתחנות חיפה השונות (אם כי לא כל תחנות חיפה במצטבר), באר שבע, נתב"ג וכל האחרות למעשה חוץ מתל אביב. למעשה, הן כמעט פופולאריות כמו ת"א ההגנה ות"א האוניברסיטה! כשמביאים בחשבון את ההבדלים בגודל האוכלוסייה של הערים, רחובות בפרט היא אחד מסיפורי ההצלחה האדירים של הרכבת.

- למישהו יש הסבר לפופולאריות האדירה של תחנת עכו, ודאי בהשוואה לאוכלוסיה הקטנה באופן יחסי של העיר?

- תחנת גן החיות בירושלים - ממוצע של נוסעים בודדים ביום. עצוב.

תובנות נוספות?
רכבת ישראל איבדה 200 אלף נוסעים?
בערך 204 אלף איש נכנסו לתחנה בלי לצאת ממנה.
מעניין מה קרה להם.
הניחוש שלי זה כל אלו עם האופניים שבניגוד לתקנות אף אחד לא מוודא שהם מתקפים הכרטיס ביציאה.
(פשוט עוברים ברצף דרך השער הידני)
&nbsp
יש לי עוד כמה תובנות, אשחק עם האקסל השבוע ואפתח שרשור עם כל התובנות עוד שבוע
&nbsp
רק מוודא, שהם רושמים תחנת כניסה הם מתכוונים התחנה בה הנוסע נכנס לרכבת או התחנה אליה נכנסה הרכבת?
&nbsp
גם בצד השני זה משתמע לשתי פנים אם תחנת יציאה הם מתכוונים לתחנה ממנה הנוסע יצא משטח הרכבת או תחנת היציאה של הרכבת.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אי אפשר לדעת על איזו רכבת בדיוק עלה כל נוסע

רכבת ישראל איבדה 200 אלף נוסעים?
בערך 204 אלף איש נכנסו לתחנה בלי לצאת ממנה.
מעניין מה קרה להם.
הניחוש שלי זה כל אלו עם האופניים שבניגוד לתקנות אף אחד לא מוודא שהם מתקפים הכרטיס ביציאה.
(פשוט עוברים ברצף דרך השער הידני)
&nbsp
יש לי עוד כמה תובנות, אשחק עם האקסל השבוע ואפתח שרשור עם כל התובנות עוד שבוע
&nbsp
רק מוודא, שהם רושמים תחנת כניסה הם מתכוונים התחנה בה הנוסע נכנס לרכבת או התחנה אליה נכנסה הרכבת?
&nbsp
גם בצד השני זה משתמע לשתי פנים אם תחנת יציאה הם מתכוונים לתחנה ממנה הנוסע יצא משטח הרכבת או תחנת היציאה של הרכבת.
&nbsp
אי אפשר לדעת על איזו רכבת בדיוק עלה כל נוסע
לכן אני די בטוח שמדובר בתחנה שבה הנוסע יצא, כי הרי הנתונים האלו זה מתיקופים בולידטורים.
 

tenen

New member
כמובן שניתן, רוב הנוסעים משתמשים ברב קו לא אנונימי

אי אפשר לדעת על איזו רכבת בדיוק עלה כל נוסע
לכן אני די בטוח שמדובר בתחנה שבה הנוסע יצא, כי הרי הנתונים האלו זה מתיקופים בולידטורים.
כמובן שניתן, רוב הנוסעים משתמשים ברב קו לא אנונימי
 

Bus Nerd

Active member
אי אפשר

כמובן שניתן, רוב הנוסעים משתמשים ברב קו לא אנונימי
אי אפשר
זה לא קשור לרב קו אנונימי או לא. אף אחד לא יכול לדעת אם בדרך מבאר שבע ללוד לא עליתי לרכבת שנוסעת דרך שדרות ועשיתי החלפה בהגנה רק כי פספסתי את הרכבת הישירה. אף אחד לא יכול לדעת אם בדרך מסבידור לאוניברסיטה עליתי על רכבת שנוסעת לחיפה או להוד השרון.

זה בגלל שהולידציה נעשית בתחנות, ולא ברכבות.
 

tenen

New member
יודעים את מה שחשוב, היכן נכנסת והיכן סיימת

אי אפשר
זה לא קשור לרב קו אנונימי או לא. אף אחד לא יכול לדעת אם בדרך מבאר שבע ללוד לא עליתי לרכבת שנוסעת דרך שדרות ועשיתי החלפה בהגנה רק כי פספסתי את הרכבת הישירה. אף אחד לא יכול לדעת אם בדרך מסבידור לאוניברסיטה עליתי על רכבת שנוסעת לחיפה או להוד השרון.

זה בגלל שהולידציה נעשית בתחנות, ולא ברכבות.
יודעים את מה שחשוב, היכן נכנסת והיכן סיימת
לאף אחד לא איכפת היכן החלפת, גם אין עמודה כזו באקסל.
אני לא מעוניין לדעת כמה אנשים החליפו באיזו תחנה, אני מסתכל ומנסה להבין כמה אנשים עלו בכל תחנה וכמה ירדו ומשום שהעמודות בשמות שאפשר לפרש ב2 הכיוונים אני נשאר לנחש.
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה