סקר

מצב
הנושא נעול.

EHP12

Active member
סקר

סקר
מהו האוטובוס העירוני הטוב בישראל, הן בנוחות הנסיעה והן בצורת המרכב שלו?
א. המ.א.ן של דן
ב. הסקאניה של אגד
ג. הוולו שיש לקווים ולמטרופולין בעיקר
ד. הדאף של אגד תעבורה.
ה. או אופציה אחרת שלא חשבתי עליה
 

Bus Nerd

Active member
לדעתי: המאן של דן עם מרכב "הארגז", או האורבנית

סקר
מהו האוטובוס העירוני הטוב בישראל, הן בנוחות הנסיעה והן בצורת המרכב שלו?
א. המ.א.ן של דן
ב. הסקאניה של אגד
ג. הוולו שיש לקווים ולמטרופולין בעיקר
ד. הדאף של אגד תעבורה.
ה. או אופציה אחרת שלא חשבתי עליה
לדעתי: המאן של דן עם מרכב "הארגז", או האורבנית
 

Bus Nerd

Active member
בנסיעה באורבנית אני בד"כ עומד

המושבים באורבנית לא נוחים בכלל
בנסיעה באורבנית אני בד"כ עומד
נכון, המושבים לא מאוד מרופדים, מצד שני יש להן קיבולת גדולה ( = סיכוי שיהיה פחות צפוף) והנהג לא מתעסק בכסף, מה שהופך את הנסיעה למהירה יותר מנסיעה באוטובוס רגיל.
 
לדעתי, הכוללת גם נסיון בנהיגה בהם, התשובה חד משמעית:

סקר
מהו האוטובוס העירוני הטוב בישראל, הן בנוחות הנסיעה והן בצורת המרכב שלו?
א. המ.א.ן של דן
ב. הסקאניה של אגד
ג. הוולו שיש לקווים ולמטרופולין בעיקר
ד. הדאף של אגד תעבורה.
ה. או אופציה אחרת שלא חשבתי עליה
לדעתי, הכוללת גם נסיון בנהיגה בהם, התשובה חד משמעית:
MAN NL הם האוטובוסים הנוחים ביותר והנעימים ביותר לנסיעה- הן לנוסעים והן לנהג.

 

DanBus43Maalit72

Active member
לדעתי מאנים נמוכי רצפה הינם האוטובוסים הנוחים ביותר לנסיעה

סקר
מהו האוטובוס העירוני הטוב בישראל, הן בנוחות הנסיעה והן בצורת המרכב שלו?
א. המ.א.ן של דן
ב. הסקאניה של אגד
ג. הוולו שיש לקווים ולמטרופולין בעיקר
ד. הדאף של אגד תעבורה.
ה. או אופציה אחרת שלא חשבתי עליה
לדעתי מאנים נמוכי רצפה הינם האוטובוסים הנוחים ביותר לנסיעה
בתחבורה הציבורית בארץ וגם המרכב עצמו יפה.
המושבים שמרכבים מתקינה(תוצרת KIEL) הינם נוחים מאוד.

 

אורי404

New member
לדעתי חלק מהאופציות טובות. חלק לא. יש גם אופציות נוספות

סקר
מהו האוטובוס העירוני הטוב בישראל, הן בנוחות הנסיעה והן בצורת המרכב שלו?
א. המ.א.ן של דן
ב. הסקאניה של אגד
ג. הוולו שיש לקווים ולמטרופולין בעיקר
ד. הדאף של אגד תעבורה.
ה. או אופציה אחרת שלא חשבתי עליה
לדעתי חלק מהאופציות טובות. חלק לא. יש גם אופציות נוספות
א. המ.א.ן ב"דן" (וב"אגד" ואולי גם אצל מפעילים נוספים) מסוג NL, לדעתי עבור הנוסעים, בהחלט אוטובוס נהדר, שטוב לנסוע בו.
אני מוסיף ברשותך עוד שני דגמים של מ.א.ן:
1. מ.א.ן נמוך כניסה, שפועל ב"מטרופולין" בשרון. פחות טוב, מאלה שב"אגד" וב"דן", בגלל המדרגה. למרות זאת עדיין אוטובוס נחמד.
2. המפרקיות "אורבניות" בקו 1 בגוש דן. אהבתי לנסוע בהם. בעבר הייתי נוסע בהם לעתים קרובות, כשהייתי נמצא כל כיום קרוב לאזור, שהן נוסעות בו.

ס. סקאניה ב"אגד" על מרכביה השונים - לדעתי אוטובוס פחות נעים לנסיעה. רועש מאוד.

ג. וולוואים B7R ב"מטרופולין" וב"קווים" - לדעתי בהחלט אוטובוסים נחמדים לנסיעה. ב"מטרופולין" בשרון גם פועלים חדשים יותר מסוג B8R, שגם הם טובים. פועלים בעיקר (ואולי רק) בקו 29.

ד. הדאף ב"אגד תעבורה" הדגם החדש יחסית, אני פחות מכיר. הדגם הישן היה די נחמד. אם הוא עדיין פועל.

ה. אופציות אחרות, שלא ניסיתי ואשמח לראות:
אוטובוסים חשמליים שונים. בין אם זה BYD או היגר או תוצרת אחרת.
אופציה אחרת, פחות נחמדה, לדעתי היא "גודלן דארגון" עירוני, כמו אלה שפועלים ב"מטרופולין" בשרון.
אופציה אחרת לא רעה, היא "סולאריס" עירוניים, שפועלים ב"מטרופולין" בשרון.
מרצדס סיטארו אני פחות מכיר טוב, כך שאין לי דעה עליו. אולי שווה לבדוק. בעיקר היה יכול לסקרן אותי דגם, שלא קיים בישראל - סיטארו מונע בתאי-דלק.

לסיכום, מבין האופציות, שאני מכיר, המאנים העירוניים, לרבות NL או מפרקיות "אורבניות" הם מהטובים (עבור הנוסע. לא יודע מקרוב איך זה מאחורי ההגה).
 

orchilit

New member
אני קצת משוחד אבל הMAN-ים והאורבינו סולריס של דן הכי נוחים

סקר
מהו האוטובוס העירוני הטוב בישראל, הן בנוחות הנסיעה והן בצורת המרכב שלו?
א. המ.א.ן של דן
ב. הסקאניה של אגד
ג. הוולו שיש לקווים ולמטרופולין בעיקר
ד. הדאף של אגד תעבורה.
ה. או אופציה אחרת שלא חשבתי עליה
אני קצת משוחד אבל הMAN-ים והאורבינו סולריס של דן הכי נוחים
בכלל, הדגמים החדשים של "דן" מצויינים.
אני ממש לא אוהב את האוטובוסים של קווים העירוניים שחלקם האחורי ממש ממש גבוה, לא מבין למה זה טוב המדרגות האלו.
 

Bus Nerd

Active member
אלו עם המדרגה מאחורה נקראים "נמוכי כניסה"

אני קצת משוחד אבל הMAN-ים והאורבינו סולריס של דן הכי נוחים
בכלל, הדגמים החדשים של "דן" מצויינים.
אני ממש לא אוהב את האוטובוסים של קווים העירוניים שחלקם האחורי ממש ממש גבוה, לא מבין למה זה טוב המדרגות האלו.
אלו עם המדרגה מאחורה נקראים "נמוכי כניסה"
כי הכניסה נמוכה, אבל לא כל הרצפה באוטובוס. יש בהם יותר מקומות ישיבה. זה מיועד בתאוריה לשירות פרברי "חצי עירוני", בעצם שילוב בין היתרון של אוטובוס בין עירוני (מקומות ישיבה) לבין היתרון של אוטובוס עירוני נמוך רצפה (מקומות עמידה). הרעיון הוא שיש יותר סיכוי שלמי שבא מרחוק באוטובוס כזה יהיה מקום לשבת ושלא יצטרך לעמוד יותר מדי זמן.

בפועל... קווים משתמשים בהם גם בשירות עירוני עמוס במקומות שבהם דווקא נמוך-רצפה עם יותר מקומות עמידה היה מתאים יותר, למשל קו 56.

לפי ויקיפדיה יש להם גם ייתרון של נסיעה חלקה יותר בדרכים משובשות ובגלל זה האמריקאים מעדיפים אותם (מצב תחזוקת הכבישים בארה"ב די גרוע) אבל בפועל לפחות בדגמים שיש בארץ (בעיקר הוולוו המתפרקים של קווים) הנסיעה לא באמת יותר חלקה.
 

846

Active member
הרעיון שעומד מאחורי נמוכי הכניסה

אלו עם המדרגה מאחורה נקראים "נמוכי כניסה"
כי הכניסה נמוכה, אבל לא כל הרצפה באוטובוס. יש בהם יותר מקומות ישיבה. זה מיועד בתאוריה לשירות פרברי "חצי עירוני", בעצם שילוב בין היתרון של אוטובוס בין עירוני (מקומות ישיבה) לבין היתרון של אוטובוס עירוני נמוך רצפה (מקומות עמידה). הרעיון הוא שיש יותר סיכוי שלמי שבא מרחוק באוטובוס כזה יהיה מקום לשבת ושלא יצטרך לעמוד יותר מדי זמן.

בפועל... קווים משתמשים בהם גם בשירות עירוני עמוס במקומות שבהם דווקא נמוך-רצפה עם יותר מקומות עמידה היה מתאים יותר, למשל קו 56.

לפי ויקיפדיה יש להם גם ייתרון של נסיעה חלקה יותר בדרכים משובשות ובגלל זה האמריקאים מעדיפים אותם (מצב תחזוקת הכבישים בארה"ב די גרוע) אבל בפועל לפחות בדגמים שיש בארץ (בעיקר הוולוו המתפרקים של קווים) הנסיעה לא באמת יותר חלקה.
הרעיון שעומד מאחורי נמוכי הכניסה
הוא חיסכון בעלויות.
לאוטובוס נמוך ריצפה יש מיכללים מסובכים ויקרים, סרן אחורי עם העברות והנמכות וכולי...
בדקו ומצאו בכל העולם שאחוז הנוסעים המוגבלים המשתמשים באוטובוסים נמוכי הריצפה אינו מצדיק תמיד את ההשקעה באוטובוס יקר ומסובך לתחזוקה.
לכן המציאו את "נמוך הכניסה" שני שליש (בערך) קידמיים נמוכים והחלק האחורי גבוה יותר שמורכב ממיכללים סטנדרטיים וזולים יותר
למעשה אם ניקח לדוגמה Volvo B7 : לדגם הגבוה B7R עם מרכב מארס יש כ 90% ויותר חלקים משותפים עם ה B7RLE העירוני עם מרכב פיוניר.
קל, נוח וזול יותר לתחזוקה.
הנמוכי כניסה עומדים בתקנים בכל העולם וכמובן שאומצו ע"י התקן הישראלי.
בבריטניה למשל יש % גבוה של שימוש בנמוכי כניסה עם דלת קידמית בלבד וזרימת הנוסעים בתוך האוטובוס תקינה ללא הפרעות וגם שם יש זקנים ונכים וטף.
 
עובדתית אין זה נכון שזרימת הנוסעים המבוגרים, הילדים

הרעיון שעומד מאחורי נמוכי הכניסה
הוא חיסכון בעלויות.
לאוטובוס נמוך ריצפה יש מיכללים מסובכים ויקרים, סרן אחורי עם העברות והנמכות וכולי...
בדקו ומצאו בכל העולם שאחוז הנוסעים המוגבלים המשתמשים באוטובוסים נמוכי הריצפה אינו מצדיק תמיד את ההשקעה באוטובוס יקר ומסובך לתחזוקה.
לכן המציאו את "נמוך הכניסה" שני שליש (בערך) קידמיים נמוכים והחלק האחורי גבוה יותר שמורכב ממיכללים סטנדרטיים וזולים יותר
למעשה אם ניקח לדוגמה Volvo B7 : לדגם הגבוה B7R עם מרכב מארס יש כ 90% ויותר חלקים משותפים עם ה B7RLE העירוני עם מרכב פיוניר.
קל, נוח וזול יותר לתחזוקה.
הנמוכי כניסה עומדים בתקנים בכל העולם וכמובן שאומצו ע"י התקן הישראלי.
בבריטניה למשל יש % גבוה של שימוש בנמוכי כניסה עם דלת קידמית בלבד וזרימת הנוסעים בתוך האוטובוס תקינה ללא הפרעות וגם שם יש זקנים ונכים וטף.
עובדתית אין זה נכון שזרימת הנוסעים המבוגרים, הילדים
ואלו שעולים עם סלים ושקיות לאוטובוס נמוך כניסה תהיה זהה לזרימה באוטובוס נמוך רצפה ולו מהסיבה הפשוטה שיש שם מכשול פיזי בגובה של 30 ס"מ. קוראים לו בעברית מדרגות.
איך שלא תנסה לייפות את זה, מדובר בפתרון שהוא באופן משמעותי פחות נח לנוסעים והוא נעשה בלחץ של בעלי ממון.
 

846

Active member
אל תשכח את הנימוס הבריטי,

עובדתית אין זה נכון שזרימת הנוסעים המבוגרים, הילדים
ואלו שעולים עם סלים ושקיות לאוטובוס נמוך כניסה תהיה זהה לזרימה באוטובוס נמוך רצפה ולו מהסיבה הפשוטה שיש שם מכשול פיזי בגובה של 30 ס"מ. קוראים לו בעברית מדרגות.
איך שלא תנסה לייפות את זה, מדובר בפתרון שהוא באופן משמעותי פחות נח לנוסעים והוא נעשה בלחץ של בעלי ממון.
אל תשכח את הנימוס הבריטי,
נסעתי לא מעט באוטובוסים בלונדון ומחוץ לה
קודם הנוסעים יורדים ואחר כך עולים, לא נדחפים
לגורם האנושי יש משמעות גדולה בתהליך....
ואנחנו הרי היינו תחת חסות בריטית המון שנים ולמדנו להיות מנומסים כמותם.
&nbsp
&nbsp
 

yarivon36

New member
סולאריס

סקר
מהו האוטובוס העירוני הטוב בישראל, הן בנוחות הנסיעה והן בצורת המרכב שלו?
א. המ.א.ן של דן
ב. הסקאניה של אגד
ג. הוולו שיש לקווים ולמטרופולין בעיקר
ד. הדאף של אגד תעבורה.
ה. או אופציה אחרת שלא חשבתי עליה
סולאריס
סולאריס של קבוצת עפיפי המסיעים בנצרת עילית והסביבה
האוטובוסים האלה נכנסו לאגד ודן לדרות
 

olli3

New member
מנהל
תשובה על כל דגם בנפרד + דגמים נוספים שלא ברשימה

סקר
מהו האוטובוס העירוני הטוב בישראל, הן בנוחות הנסיעה והן בצורת המרכב שלו?
א. המ.א.ן של דן
ב. הסקאניה של אגד
ג. הוולו שיש לקווים ולמטרופולין בעיקר
ד. הדאף של אגד תעבורה.
ה. או אופציה אחרת שלא חשבתי עליה
תשובה על כל דגם בנפרד + דגמים נוספים שלא ברשימה
המאן של דן וגם של אגד כולל מפרקיות - ראשית, הדגם הראשון באגד היה עם מזגן מוחלש וסכי שמש (כמו בבין עירוני). התוצאה? התבשלות טוטאלית בתוך האוטובוס ומזור רק כשהאוטובוס עובר את ה40 קמ"ש (חלונות קטנים כנהוג בימינו) וכשמדובר בעירוני, יש קווים שבקוי מגיעים ל40 קמ"ש גם ככה.

שאר השנתונים מגיעים עם מיזוג נהדר. בנוגע למרכב, הוא נוח לנוסע, לרבות בעלי מוגבלויות וקשישים המתקשים בטיפוס על מדרגות ענק. הוא נמוך רצפה שגם במושביו האחרויים לא תמיד נדרש טיפוס למדרגה גבוהה. רוב מושבי מתאימים לאנשים גבוהים. המושבים נוחים למדיי אך יש נוחים מהם. עבורי, נסיעה של למעלה מחצי שעה מתחילה להציק. האוטובוס מאיץ דיי טוב (ביחס למה שיש כיום), בלימות שלא מעיפות את הנוסעים. איכות הרכבה גבוהה.

סקאניה - יש להבדיל בין שני דגמים, הראשון 270 שיש בו 37 מקומות ישיבה והשני 320 שיש בו 33 מקומות ישיבה. הראשון חלש יותר מבחינת כוחות סוס וזה בא לידי ביטוי בהאצות קשות יותר. הראשון בעל מנוע על הצד (כמו בוולוו) מה שמייצר את ארון המנוע לצד המושב האחורי שמצטמצם לכדי 3 מושבים. בשניהם המושבים האחוריים נמצאים על מדרגה גבוהה למרות ששניהם נמוכי רצפה. הנסיעה בהם נוחה למדיי אך המאן מנצח אותם, לי לא נוח במושבים גם מכיוון שכמחציתם לא מותאמים לאנשים גבוהים.

הוולוו שיש לקווים ולמטרופולין ופליטי מטרודן שעברו לדן באר שבע = מרכב פיוניר. אישית אני לא אוהב את המרכב הזה, הוא לא נוח, המושבים לא כל כך נוחים ואין בהם מקום לרגליים. גם המרצדס oc500 העירוני של אגד (בניסוי) מגיע על מרכב פיוני וגם מספר אוטובוסים של מאן הגיעו על מרכב פיוניר, אלו דווקא יוצר חלשים מהוולוו מבחינת כח של הרכב. בחזרה למרכב, הוא נמוך כניסה, בחלק האחורי של האוטובוס אתה נדרש לכופף את הראש (בשתי שורות המושבים האחרונה). גם מבין המושבים שלא "על הגובה", יש לא הרבה כאלו דבר שמאלץ קשישים לעבור לחלק האחורי או לעמוד עם עגלת הקניות. מבחינת כח, הוולוו על מרכב פיוניר דיי חזק, האצות טובות בסך הכל אך בלימות אללה יוסטור.

הדאף של אג"ת - מתחלק לשניים (אולי יותר), הדגמים שהיו עד לאחרונה בנגב המערבי, אשקלון אשדוד ואלעד ואשר ממשיכים לשרת בנתניה ואלו שבעוטף ירושלים. אלו שפעלו בנגב, אלעד ופועלים בנתניה חלשים יותר מבחינת מנוע אך מתאימים לעבודה במישור. הם מאיצים בצורה סבירה. המרכב שלהם דיי נוח לנוסע מלבד הדלת הקטנה בחלק הקדמי. המזגן שלהם נהדר, המושבים הם הכי נוחים שיש בתחבורה העירונית בישראל נכון לימינו. ריפוד הגון ומושב נוח שאפשר להעביר בו נסיעה ארוכה ללא בעיה. החלק הקדמי של האוטובוס טוב, יש בו מושבים רבים כשרובם המוחלט ללא מדרגה נוספת. לחלק האחורי מגיעים לאחר טיפוס של שתי מדרגות ועבור רוב האנשים הטיפוס הזה אינו נוראי כמו בדגמים אחרים.

סולאריס - אחד ההפתעות לטובה של השנים האחרונות. חווית הנסיעה בו גבוהה, הרעש של המנוע שלו מעצבן, גם במהלך נסיעה על מהירות קבועה וגם בהאצה. האוטובוס נמוך רצפה אך כל החלק האחורי הוא של מושבים על מדרגה. הוא דיי חזק, מאיץ בצורה סבירה+ והבלימות בו גם נוחות למדיי. המושבים נוחים אך לא לנסיעה ממושכת מידי. הדגם בסך הכל מוצלח.

גולדן דראגון - נפוץ בסופרבוס, דן בדרום, דן באר שבע ומגיע בימים אלו גם לאגד. נוסע בו לא מעט. זה אוטובוס שמאיץ בסדר, נוסע בסדר אבל מרגיש פלסטיקי מידי. המושבים סבירים, מקום לרגליים יש ברוב המושבים, אבל הכל מרגיש כאילו יתפרק תוך כמה שנים. אחד המינוסים הגדולים הוא החלונות הכהים, כל עוד שאתה מחוץ לאוטובוס, אין לך מושג אם האוטובוס מפוצץ או לא, כך במקרה בו אתה נמצא בתחנה הומת אוטובוסים, אינך יודע במי לבחור אם עצרו מספר אוטובוס שכולם ממשיכים לאותו היעד שלך למשל. כשאתה בתוך האוטובוס, אם הנהג לא מפעיל את האורות גם במשך שעות היום, האוטובוס נהיה חשוך מידי. למרות הכל, זה מרגיש שהוא בא לכאן כדי להישאר, למרות התחושה שעוד קצת והוא יתחיל להתפרק.

וולוו b8r עירוני - קיים בעיקר במטרופולין, דן בדרום ודן באר שבע. חזק יותר מאחריו המוכר b7r מאפיינים דומים לאחיו, לא שונה במיוחד.

מאן מרכב הארגז (מטרופולין בלבד, היו 2 כאלו גם במטרודן). אוטובוסים דיי חלשים, לא נסעתי בהם מעולם אבל ממה שראיתי מבחוץ, לוקח להם קצ זמן לזוז.
 

Bus Nerd

Active member
חלונות כהים

תשובה על כל דגם בנפרד + דגמים נוספים שלא ברשימה
המאן של דן וגם של אגד כולל מפרקיות - ראשית, הדגם הראשון באגד היה עם מזגן מוחלש וסכי שמש (כמו בבין עירוני). התוצאה? התבשלות טוטאלית בתוך האוטובוס ומזור רק כשהאוטובוס עובר את ה40 קמ"ש (חלונות קטנים כנהוג בימינו) וכשמדובר בעירוני, יש קווים שבקוי מגיעים ל40 קמ"ש גם ככה.

שאר השנתונים מגיעים עם מיזוג נהדר. בנוגע למרכב, הוא נוח לנוסע, לרבות בעלי מוגבלויות וקשישים המתקשים בטיפוס על מדרגות ענק. הוא נמוך רצפה שגם במושביו האחרויים לא תמיד נדרש טיפוס למדרגה גבוהה. רוב מושבי מתאימים לאנשים גבוהים. המושבים נוחים למדיי אך יש נוחים מהם. עבורי, נסיעה של למעלה מחצי שעה מתחילה להציק. האוטובוס מאיץ דיי טוב (ביחס למה שיש כיום), בלימות שלא מעיפות את הנוסעים. איכות הרכבה גבוהה.

סקאניה - יש להבדיל בין שני דגמים, הראשון 270 שיש בו 37 מקומות ישיבה והשני 320 שיש בו 33 מקומות ישיבה. הראשון חלש יותר מבחינת כוחות סוס וזה בא לידי ביטוי בהאצות קשות יותר. הראשון בעל מנוע על הצד (כמו בוולוו) מה שמייצר את ארון המנוע לצד המושב האחורי שמצטמצם לכדי 3 מושבים. בשניהם המושבים האחוריים נמצאים על מדרגה גבוהה למרות ששניהם נמוכי רצפה. הנסיעה בהם נוחה למדיי אך המאן מנצח אותם, לי לא נוח במושבים גם מכיוון שכמחציתם לא מותאמים לאנשים גבוהים.

הוולוו שיש לקווים ולמטרופולין ופליטי מטרודן שעברו לדן באר שבע = מרכב פיוניר. אישית אני לא אוהב את המרכב הזה, הוא לא נוח, המושבים לא כל כך נוחים ואין בהם מקום לרגליים. גם המרצדס oc500 העירוני של אגד (בניסוי) מגיע על מרכב פיוני וגם מספר אוטובוסים של מאן הגיעו על מרכב פיוניר, אלו דווקא יוצר חלשים מהוולוו מבחינת כח של הרכב. בחזרה למרכב, הוא נמוך כניסה, בחלק האחורי של האוטובוס אתה נדרש לכופף את הראש (בשתי שורות המושבים האחרונה). גם מבין המושבים שלא "על הגובה", יש לא הרבה כאלו דבר שמאלץ קשישים לעבור לחלק האחורי או לעמוד עם עגלת הקניות. מבחינת כח, הוולוו על מרכב פיוניר דיי חזק, האצות טובות בסך הכל אך בלימות אללה יוסטור.

הדאף של אג"ת - מתחלק לשניים (אולי יותר), הדגמים שהיו עד לאחרונה בנגב המערבי, אשקלון אשדוד ואלעד ואשר ממשיכים לשרת בנתניה ואלו שבעוטף ירושלים. אלו שפעלו בנגב, אלעד ופועלים בנתניה חלשים יותר מבחינת מנוע אך מתאימים לעבודה במישור. הם מאיצים בצורה סבירה. המרכב שלהם דיי נוח לנוסע מלבד הדלת הקטנה בחלק הקדמי. המזגן שלהם נהדר, המושבים הם הכי נוחים שיש בתחבורה העירונית בישראל נכון לימינו. ריפוד הגון ומושב נוח שאפשר להעביר בו נסיעה ארוכה ללא בעיה. החלק הקדמי של האוטובוס טוב, יש בו מושבים רבים כשרובם המוחלט ללא מדרגה נוספת. לחלק האחורי מגיעים לאחר טיפוס של שתי מדרגות ועבור רוב האנשים הטיפוס הזה אינו נוראי כמו בדגמים אחרים.

סולאריס - אחד ההפתעות לטובה של השנים האחרונות. חווית הנסיעה בו גבוהה, הרעש של המנוע שלו מעצבן, גם במהלך נסיעה על מהירות קבועה וגם בהאצה. האוטובוס נמוך רצפה אך כל החלק האחורי הוא של מושבים על מדרגה. הוא דיי חזק, מאיץ בצורה סבירה+ והבלימות בו גם נוחות למדיי. המושבים נוחים אך לא לנסיעה ממושכת מידי. הדגם בסך הכל מוצלח.

גולדן דראגון - נפוץ בסופרבוס, דן בדרום, דן באר שבע ומגיע בימים אלו גם לאגד. נוסע בו לא מעט. זה אוטובוס שמאיץ בסדר, נוסע בסדר אבל מרגיש פלסטיקי מידי. המושבים סבירים, מקום לרגליים יש ברוב המושבים, אבל הכל מרגיש כאילו יתפרק תוך כמה שנים. אחד המינוסים הגדולים הוא החלונות הכהים, כל עוד שאתה מחוץ לאוטובוס, אין לך מושג אם האוטובוס מפוצץ או לא, כך במקרה בו אתה נמצא בתחנה הומת אוטובוסים, אינך יודע במי לבחור אם עצרו מספר אוטובוס שכולם ממשיכים לאותו היעד שלך למשל. כשאתה בתוך האוטובוס, אם הנהג לא מפעיל את האורות גם במשך שעות היום, האוטובוס נהיה חשוך מידי. למרות הכל, זה מרגיש שהוא בא לכאן כדי להישאר, למרות התחושה שעוד קצת והוא יתחיל להתפרק.

וולוו b8r עירוני - קיים בעיקר במטרופולין, דן בדרום ודן באר שבע. חזק יותר מאחריו המוכר b7r מאפיינים דומים לאחיו, לא שונה במיוחד.

מאן מרכב הארגז (מטרופולין בלבד, היו 2 כאלו גם במטרודן). אוטובוסים דיי חלשים, לא נסעתי בהם מעולם אבל ממה שראיתי מבחוץ, לוקח להם קצ זמן לזוז.
חלונות כהים
קיימים גם בסולאריס אם אינני טועה, ונדמה לי שראיתי גם בגרסאות חדשות של המרכבים של מרכבים והארגז. הם פחות כהים מבסינים, אבל עדיין שם. ולמדינה שטופת שמש כמו שלנו זה מעולה.

זה גם חוסך באנרגיה, וגם עוזר לא להתבשל באוטובוס - בעיקר כשהוא עמוס והמזגן לא מצליח להתמודד עם החום (או כשהמזגן מקרר רק את המעבר והמושבים שלידו, ומי שיושב ליד החלון מתבשל).
לדעתי זה משהו שהיו צריכים לעשות לפני שנים, וטוב שעושים אותו עכשיו.
 

olli3

New member
מנהל
כוונתי הייתה לחלונות ממש כהים. ויצא לי לנסוע בסיניים בין

חלונות כהים
קיימים גם בסולאריס אם אינני טועה, ונדמה לי שראיתי גם בגרסאות חדשות של המרכבים של מרכבים והארגז. הם פחות כהים מבסינים, אבל עדיין שם. ולמדינה שטופת שמש כמו שלנו זה מעולה.

זה גם חוסך באנרגיה, וגם עוזר לא להתבשל באוטובוס - בעיקר כשהוא עמוס והמזגן לא מצליח להתמודד עם החום (או כשהמזגן מקרר רק את המעבר והמושבים שלידו, ומי שיושב ליד החלון מתבשל).
לדעתי זה משהו שהיו צריכים לעשות לפני שנים, וטוב שעושים אותו עכשיו.
כוונתי הייתה לחלונות ממש כהים. ויצא לי לנסוע בסיניים בין
עירוניים (לרבות טיולים) עם חלונות כהים ומזגן שלא עושה רושם של ממש.

והגולדן דראגון הבין עירוני שהגיע לאחרונה גם למטרופולין - זוועת עולם.
 

Bus Nerd

Active member
לפעמים החלונות הכהים הם כדי לפצות על מזגן חלש מדי

כוונתי הייתה לחלונות ממש כהים. ויצא לי לנסוע בסיניים בין
עירוניים (לרבות טיולים) עם חלונות כהים ומזגן שלא עושה רושם של ממש.

והגולדן דראגון הבין עירוני שהגיע לאחרונה גם למטרופולין - זוועת עולם.
לפעמים החלונות הכהים הם כדי לפצות על מזגן חלש מדי
ואז זו באמת בעיה.

אבל ביחד עם מזגן טוב - הם מעולים, חוסמים קרינת שמש ישירה שמפריעה אפילו באוטובוס שממוזג היטב.
 

טנק2

New member
העירוני של מטרופולין זוועתי עוד יותר

כוונתי הייתה לחלונות ממש כהים. ויצא לי לנסוע בסיניים בין
עירוניים (לרבות טיולים) עם חלונות כהים ומזגן שלא עושה רושם של ממש.

והגולדן דראגון הבין עירוני שהגיע לאחרונה גם למטרופולין - זוועת עולם.
העירוני של מטרופולין זוועתי עוד יותר
רעשן בצורה בלתי רגילה. שומעים אותו ממרחק של איזה 400 מטר ואפילו יותר בלילה.
מצד שני עכשיו הם הביאו יוטונגים עירוניים כמו של אפיקים, מעריך שלניסוי.
הם נוחים מאוד סה"כ, יצא לי לנסוע בהם הן באפיקים והן במטרופולין
 
אני לא מבין בדגמים אבל

סקר
מהו האוטובוס העירוני הטוב בישראל, הן בנוחות הנסיעה והן בצורת המרכב שלו?
א. המ.א.ן של דן
ב. הסקאניה של אגד
ג. הוולו שיש לקווים ולמטרופולין בעיקר
ד. הדאף של אגד תעבורה.
ה. או אופציה אחרת שלא חשבתי עליה
אני לא מבין בדגמים אבל
האוטובוס העירוני הנוח ביותר שנסעתי בו הוא של חברת "דן" - נראה חדש והוא פופלארי מאד בקווי 4 ובקו 125 (לא מדובר על האוטובוס החשמלי). המושבים שם מאד נוחים והנסיעה די שקטה.
בנוסף, אהבתי את המפרקית החדשה של דן שפופאלרית בקווי 18 ו-40. פחות אהבתי את המפרקית של קו 1 ו- 189 (כמו המטרונית בחיפה).
 

mister K

New member
מאן NL/NG (של דן ואגד) וגם סולאריס שלא מופיע באופציות

סקר
מהו האוטובוס העירוני הטוב בישראל, הן בנוחות הנסיעה והן בצורת המרכב שלו?
א. המ.א.ן של דן
ב. הסקאניה של אגד
ג. הוולו שיש לקווים ולמטרופולין בעיקר
ד. הדאף של אגד תעבורה.
ה. או אופציה אחרת שלא חשבתי עליה
מאן NL/NG (של דן ואגד) וגם סולאריס שלא מופיע באופציות
כל יתר הדגמים שרשמת הרבה פחות נוחים מהמאן באופן משמעותי.
עוד אוטובוס שלמרבה ההפתעה דווקא די נוח לי הוא היוטונג העירוני שפועל באפיקים.
הוא מבחינתי נמצא אחרי המאן והסולאריס אבל לפני כל שאר הדגמים שרשמת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה