נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד

מצב
הנושא נעול.

guycohen151

New member
נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד

נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד
טרי טרי, ראו קובץ עם נתונים נוסעים יורדים ועולים בכל אחת ואחת מתחנות רכבת ישראל לשנת 2016 (בעקבות בקשת חופש מידע והרכבת שגילתה יעילות ואדיבות). כמה תובנות:

- תחנות נתניה ורחובות הן סיפור הצלחה מסחרר. פופולאריות יותר מתחנות חיפה השונות (אם כי לא כל תחנות חיפה במצטבר), באר שבע, נתב"ג וכל האחרות למעשה חוץ מתל אביב. למעשה, הן כמעט פופולאריות כמו ת"א ההגנה ות"א האוניברסיטה! כשמביאים בחשבון את ההבדלים בגודל האוכלוסייה של הערים, רחובות בפרט היא אחד מסיפורי ההצלחה האדירים של הרכבת.

- למישהו יש הסבר לפופולאריות האדירה של תחנת עכו, ודאי בהשוואה לאוכלוסיה הקטנה באופן יחסי של העיר?

- תחנת גן החיות בירושלים - ממוצע של נוסעים בודדים ביום. עצוב.

תובנות נוספות?
 

Bus Nerd

Active member
אני מתפלא שדימונה יותר פופולרית מגן החיות

נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד
טרי טרי, ראו קובץ עם נתונים נוסעים יורדים ועולים בכל אחת ואחת מתחנות רכבת ישראל לשנת 2016 (בעקבות בקשת חופש מידע והרכבת שגילתה יעילות ואדיבות). כמה תובנות:

- תחנות נתניה ורחובות הן סיפור הצלחה מסחרר. פופולאריות יותר מתחנות חיפה השונות (אם כי לא כל תחנות חיפה במצטבר), באר שבע, נתב"ג וכל האחרות למעשה חוץ מתל אביב. למעשה, הן כמעט פופולאריות כמו ת"א ההגנה ות"א האוניברסיטה! כשמביאים בחשבון את ההבדלים בגודל האוכלוסייה של הערים, רחובות בפרט היא אחד מסיפורי ההצלחה האדירים של הרכבת.

- למישהו יש הסבר לפופולאריות האדירה של תחנת עכו, ודאי בהשוואה לאוכלוסיה הקטנה באופן יחסי של העיר?

- תחנת גן החיות בירושלים - ממוצע של נוסעים בודדים ביום. עצוב.

תובנות נוספות?
אני מתפלא שדימונה יותר פופולרית מגן החיות
שתיהן תחנות מיותרות, כמובן, אבל התדירות בגן החיות גבוהה מהתדירות בדימונה, לא? כנראה קשור למה יש מסביבת התחנה. מסביב לתחנת דימונה יש את דימונה, שם לפחות גרים אנשים
מסביב לתחנת גן החיות יש כלום.
 
רק חלק מהרכבות למלחה עוצרות בגן החיות וזו תחנה עונתית

אני מתפלא שדימונה יותר פופולרית מגן החיות
שתיהן תחנות מיותרות, כמובן, אבל התדירות בגן החיות גבוהה מהתדירות בדימונה, לא? כנראה קשור למה יש מסביבת התחנה. מסביב לתחנת דימונה יש את דימונה, שם לפחות גרים אנשים
מסביב לתחנת גן החיות יש כלום.
רק חלק מהרכבות למלחה עוצרות בגן החיות וזו תחנה עונתית
שמספר הנוסעים בה מבוסס בעיקר על זמני חופשות כמו יולי-אוגוסט, פסח, סוכות, חנוכה וכד'.
 

amit1270

New member
1000-2000 נוסעים *בשנה* זה ממש כלום

רק חלק מהרכבות למלחה עוצרות בגן החיות וזו תחנה עונתית
שמספר הנוסעים בה מבוסס בעיקר על זמני חופשות כמו יולי-אוגוסט, פסח, סוכות, חנוכה וכד'.
1000-2000 נוסעים *בשנה* זה ממש כלום
זה אומר שלמעשה אנשים הפסיקו להגיע לגן החיות ברכבת.
 

down und

New member
לגמרי ברצינות ואני נטול כל סרקאזם

1000-2000 נוסעים *בשנה* זה ממש כלום
זה אומר שלמעשה אנשים הפסיקו להגיע לגן החיות ברכבת.
לגמרי ברצינות ואני נטול כל סרקאזם
מדוע שיבואו לגן ברכבת?
יש מספר קטן של רכבות ביום שמגיעות לשם, הנסיעה מאוד ארוכה יחסית.
אז נכון, נוף מדהים יחסית לשאר קווי הרכבת בישראל.
אבל, להערכתי כבר מעל ל-75% מאוכולוסית ישראל מגיל בר מצווה ועד 90
נסעה ברכבת הזו לפחות פעם.

לכן, אפילו אני כחובב רכבות מושבע אם הייתי מתכנן ביקור בגן החיות התנ"כי ביום
חול הרי שצביר לניחא, אופס, סביר להניח, הייתי עושה זאת במכוניתי הנאמנה ולא
בשרות של רכבת ישראל.

גן החיות התנ"כי די מבודד בירושלים וכשמגיעים אליו ברכבת ורוצים אח"כ לנסוע
לשוק מחנה יהודה או לכותל או למדרחוב בן יהודה/ככר ציון ושאר האטרקציות
הירושלמיות הרי שמאוד לא נח לעשות זאת אם באת לירושלים לגן החיות ברכבת.
 

amit1270

New member
אין סיבה "הגיונית" להגיע לגן החיות ברכבת, אבל תמיד היה כך

לגמרי ברצינות ואני נטול כל סרקאזם
מדוע שיבואו לגן ברכבת?
יש מספר קטן של רכבות ביום שמגיעות לשם, הנסיעה מאוד ארוכה יחסית.
אז נכון, נוף מדהים יחסית לשאר קווי הרכבת בישראל.
אבל, להערכתי כבר מעל ל-75% מאוכולוסית ישראל מגיל בר מצווה ועד 90
נסעה ברכבת הזו לפחות פעם.

לכן, אפילו אני כחובב רכבות מושבע אם הייתי מתכנן ביקור בגן החיות התנ"כי ביום
חול הרי שצביר לניחא, אופס, סביר להניח, הייתי עושה זאת במכוניתי הנאמנה ולא
בשרות של רכבת ישראל.

גן החיות התנ"כי די מבודד בירושלים וכשמגיעים אליו ברכבת ורוצים אח"כ לנסוע
לשוק מחנה יהודה או לכותל או למדרחוב בן יהודה/ככר ציון ושאר האטרקציות
הירושלמיות הרי שמאוד לא נח לעשות זאת אם באת לירושלים לגן החיות ברכבת.
אין סיבה "הגיונית" להגיע לגן החיות ברכבת, אבל תמיד היה כך
לא יודע איך הגעת ל-75%. אני חושב שהמספרים הרבה יותר נמוכים (בטח אם מדובר בילדים, שהם למעשה קהל היעד של נסיעות כאלה), אבל זה לא העניין ואני לא רוצה להתווכח על זה. הדבר החשוב הוא שקיימת ירידה חדה בפופולריות של הנסיעה הזאת כחלק מהביקור בגן החיות גם בחופשות ואני לא חושב שההסבר של "כדאיות" תופס כאן, כי מדובר בנסיעה חווייתית ואני מניח שיש מספיק מבקרים בגן החיות שלא ממש מעוניינים להמשיך לאתרים אחרים בעיר, כך שהכמות הזעומה של נוסעים בתחנה מפתיעה (אותי לפחות) לרעה.
 
אולי זה קשור במידה מסויימת לגל פיגועי הדקירה שהביא לירידה

אין סיבה "הגיונית" להגיע לגן החיות ברכבת, אבל תמיד היה כך
לא יודע איך הגעת ל-75%. אני חושב שהמספרים הרבה יותר נמוכים (בטח אם מדובר בילדים, שהם למעשה קהל היעד של נסיעות כאלה), אבל זה לא העניין ואני לא רוצה להתווכח על זה. הדבר החשוב הוא שקיימת ירידה חדה בפופולריות של הנסיעה הזאת כחלק מהביקור בגן החיות גם בחופשות ואני לא חושב שההסבר של "כדאיות" תופס כאן, כי מדובר בנסיעה חווייתית ואני מניח שיש מספיק מבקרים בגן החיות שלא ממש מעוניינים להמשיך לאתרים אחרים בעיר, כך שהכמות הזעומה של נוסעים בתחנה מפתיעה (אותי לפחות) לרעה.
אולי זה קשור במידה מסויימת לגל פיגועי הדקירה שהביא לירידה
בתיירות הפנים לירושלים בכלל.
 

down und

New member
אין שום קשר

אולי זה קשור במידה מסויימת לגל פיגועי הדקירה שהביא לירידה
בתיירות הפנים לירושלים בכלל.
אין שום קשר
היה קשר וסביר להניח שיש ירידה במספר הישראלים שמגיעים בכל הדרכים
הקיימות (רכב פרטי, אוטובוס, רכבת, מוניות שירות) לירושלים.

אבל לגן החיות? הוא מבודד ועם אבטחה סבירה ומעולם לא היה בו פיגוע מכל סוג.

אם אין ירידה או שיש והיא זעומה בכמות המבקרים השנתית בגן החיות הזה אבל
ברכבת אנו רואים במו עינינו שיש ירידה דרמטית ותלולה הרי שמה שכתבתי הוא ההסבר.

שכבר רבים מאוד בציבור מיצו את הרכבת לירושלים.

עוד הוכחה לדברי?
בבקשה.
כמות הנוסעים השנתית לתחנת מלחמה וממנה.


בפסח תשס"ה, אפריל 2005 הרכבות תוגברו דרמטית. היו מערכים של 4 או 5
ב-IC3 שנסעו לבירה והייתה רכבת כל שעה ואנשים הלכו מכות על מנת להצליח
להכנס לתוכן.
 
שים לב לכתבה הבאה, שאמנם מתייחסת ל-2015, אבל סביר שהייתה

אין שום קשר
היה קשר וסביר להניח שיש ירידה במספר הישראלים שמגיעים בכל הדרכים
הקיימות (רכב פרטי, אוטובוס, רכבת, מוניות שירות) לירושלים.

אבל לגן החיות? הוא מבודד ועם אבטחה סבירה ומעולם לא היה בו פיגוע מכל סוג.

אם אין ירידה או שיש והיא זעומה בכמות המבקרים השנתית בגן החיות הזה אבל
ברכבת אנו רואים במו עינינו שיש ירידה דרמטית ותלולה הרי שמה שכתבתי הוא ההסבר.

שכבר רבים מאוד בציבור מיצו את הרכבת לירושלים.

עוד הוכחה לדברי?
בבקשה.
כמות הנוסעים השנתית לתחנת מלחמה וממנה.


בפסח תשס"ה, אפריל 2005 הרכבות תוגברו דרמטית. היו מערכים של 4 או 5
ב-IC3 שנסעו לבירה והייתה רכבת כל שעה ואנשים הלכו מכות על מנת להצליח
להכנס לתוכן.
שים לב לכתבה הבאה, שאמנם מתייחסת ל-2015, אבל סביר שהייתה
השפעה גם ב-2016:
[URL]http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4774829,00.html[/URL]
 

down und

New member
זה ממש לא מסביר שום דבר

שים לב לכתבה הבאה, שאמנם מתייחסת ל-2015, אבל סביר שהייתה
השפעה גם ב-2016:
[URL]http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4774829,00.html[/URL]
זה ממש לא מסביר שום דבר
כי אפילו לפי הכתבה, ב-2014, שנה נטולת טרור בירושלים, היו כ-717,000
מבקרים ואילו ב-2015 היו 590,000 מבקרים.
שים לב, ירידה של 20% בלבד.

ברכבת זו ירידה של 97% !
 
אתה כנראה צודק ויש טעות בנתונים

זה ממש לא מסביר שום דבר
כי אפילו לפי הכתבה, ב-2014, שנה נטולת טרור בירושלים, היו כ-717,000
מבקרים ואילו ב-2015 היו 590,000 מבקרים.
שים לב, ירידה של 20% בלבד.

ברכבת זו ירידה של 97% !
אתה כנראה צודק ויש טעות בנתונים
יש לי את הנתונים של כלל הנוסעים ל/מ גן החיות בין ינואר לאוקטובר 2015 - סך הכל 20,025 נוסעים ובין ינואר לאפריל 2016 סך הכל 4,228 נוסעים.
אין לי את הנתונים של נובמבר - דצמבר 2015 וממאי 2016.
אבל אפשר לראות שאתה כנראה צודק ויש טעות בנתונים, כי לפי הנתונים לחודשים הראשונים של השנה, המספר כבר עבר את מה שמופיע בקובץ בשרשור הזה.
וככל הנראה הירידה ב-2016 לעומת 2015 ו 2014 פחות גדולה ממה שהקובץ הזה מראה.
 
באפריל 2015 היו 6528 נוסעים ובאפריל 2016 3333 נוסעים

אתה כנראה צודק ויש טעות בנתונים
יש לי את הנתונים של כלל הנוסעים ל/מ גן החיות בין ינואר לאוקטובר 2015 - סך הכל 20,025 נוסעים ובין ינואר לאפריל 2016 סך הכל 4,228 נוסעים.
אין לי את הנתונים של נובמבר - דצמבר 2015 וממאי 2016.
אבל אפשר לראות שאתה כנראה צודק ויש טעות בנתונים, כי לפי הנתונים לחודשים הראשונים של השנה, המספר כבר עבר את מה שמופיע בקובץ בשרשור הזה.
וככל הנראה הירידה ב-2016 לעומת 2015 ו 2014 פחות גדולה ממה שהקובץ הזה מראה.
באפריל 2015 היו 6528 נוסעים ובאפריל 2016 3333 נוסעים
ירידה של 49%.
באפריל 2014 היו 25,376 נוסעים. כלומר באפריל 2015 ירידה של כ-74% לעומת 2014.
כך שהירידה ב-2015 הייתה יותר גדולה מב-2016.
 

amit1270

New member
אפשר לבדוק את זה ע"י השוואת מספר המבקרים הכולל בגן החיות

אולי זה קשור במידה מסויימת לגל פיגועי הדקירה שהביא לירידה
בתיירות הפנים לירושלים בכלל.
אפשר לבדוק את זה ע"י השוואת מספר המבקרים הכולל בגן החיות
או לפחות אלה שהגיעו מחוץ לעיר (לא יודע אם הנתון הזה קיים).
 

down und

New member
יש לי תחושה שבכל זאת הנתונים הללו לא נכונים

1000-2000 נוסעים *בשנה* זה ממש כלום
זה אומר שלמעשה אנשים הפסיקו להגיע לגן החיות ברכבת.
יש לי תחושה שבכל זאת הנתונים הללו לא נכונים
כלומר ברור לי שיש ירידה סופר דרמטית בכמות הנוסעים לגן החיות, אבל
אני מסתכל כעת על נתוני חודש מארס 2014, שם ביום, שוב, ביום(!!)
היו כ-600 נוסעים ואילו כאן בשנה כ-3,000 (עולים ויורדים גם יחד).
אז בחודש היו 15,000 (עולים ויורדים).

לירושלים מלחה לא היו יותר נוסעים. באותו חודש היו 30,000 במלחה.
כפול 12 יוצא כ-360,000 ואילו השנה היו 400,000.

כך שרק גן החיות נפגע. אבל, לא נראה לי הגיוני צניחה של כמעט 97%.
 

amit1270

New member
אולי תקלה בוואלידטורים?

יש לי תחושה שבכל זאת הנתונים הללו לא נכונים
כלומר ברור לי שיש ירידה סופר דרמטית בכמות הנוסעים לגן החיות, אבל
אני מסתכל כעת על נתוני חודש מארס 2014, שם ביום, שוב, ביום(!!)
היו כ-600 נוסעים ואילו כאן בשנה כ-3,000 (עולים ויורדים גם יחד).
אז בחודש היו 15,000 (עולים ויורדים).

לירושלים מלחה לא היו יותר נוסעים. באותו חודש היו 30,000 במלחה.
כפול 12 יוצא כ-360,000 ואילו השנה היו 400,000.

כך שרק גן החיות נפגע. אבל, לא נראה לי הגיוני צניחה של כמעט 97%.
אולי תקלה בוואלידטורים?
 

sweetums

New member
בכלל התקינו ולידטורים בת. גן החיות?

יש לי תחושה שבכל זאת הנתונים הללו לא נכונים
כלומר ברור לי שיש ירידה סופר דרמטית בכמות הנוסעים לגן החיות, אבל
אני מסתכל כעת על נתוני חודש מארס 2014, שם ביום, שוב, ביום(!!)
היו כ-600 נוסעים ואילו כאן בשנה כ-3,000 (עולים ויורדים גם יחד).
אז בחודש היו 15,000 (עולים ויורדים).

לירושלים מלחה לא היו יותר נוסעים. באותו חודש היו 30,000 במלחה.
כפול 12 יוצא כ-360,000 ואילו השנה היו 400,000.

כך שרק גן החיות נפגע. אבל, לא נראה לי הגיוני צניחה של כמעט 97%.
בכלל התקינו ולידטורים בת. גן החיות?
 

נייף

New member
תחנת עכו הפופולארית

נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד
טרי טרי, ראו קובץ עם נתונים נוסעים יורדים ועולים בכל אחת ואחת מתחנות רכבת ישראל לשנת 2016 (בעקבות בקשת חופש מידע והרכבת שגילתה יעילות ואדיבות). כמה תובנות:

- תחנות נתניה ורחובות הן סיפור הצלחה מסחרר. פופולאריות יותר מתחנות חיפה השונות (אם כי לא כל תחנות חיפה במצטבר), באר שבע, נתב"ג וכל האחרות למעשה חוץ מתל אביב. למעשה, הן כמעט פופולאריות כמו ת"א ההגנה ות"א האוניברסיטה! כשמביאים בחשבון את ההבדלים בגודל האוכלוסייה של הערים, רחובות בפרט היא אחד מסיפורי ההצלחה האדירים של הרכבת.

- למישהו יש הסבר לפופולאריות האדירה של תחנת עכו, ודאי בהשוואה לאוכלוסיה הקטנה באופן יחסי של העיר?

- תחנת גן החיות בירושלים - ממוצע של נוסעים בודדים ביום. עצוב.

תובנות נוספות?
תחנת עכו הפופולארית
הפופולאריות של תחנת עכו תסתיים בוודאות עם פתיחת תחנת כרמיאל.
ו
על הבאת הנתונים.
 
ממש לא בטוח

תחנת עכו הפופולארית
הפופולאריות של תחנת עכו תסתיים בוודאות עם פתיחת תחנת כרמיאל.
ו
על הבאת הנתונים.
ממש לא בטוח
אין ספק שתחנת עכו תיפגע מפתיחת קו הרכבת של כרמיאל, אך לדעתי היא עדיין תהיה תחנה מאד פופולרית.
ראשית - העיר עכו, על 50,000 תושביה שגם גדלה לאיטה וגם יש לה תוכניות הרחבה גדולות מזרחה. התחנה ממוקמת במרכז העיר, ורבים המתושבים נמצאים במרחק הליכה או במרחק נסיעה קצרה (מונית/הקפצה וכו').
עכו כוללת גם שני מוקדים חשובים - העיר העתיקה במרחק הליכה סביר מהרכבת (או נסיעה קצרה באוטובוס/מונית) שמתפקדת לא רק כמוקד תיירותי אלא גם כמרכז פעיל (בעיקר אמנם ליישובי הסביבה הערביים שלא קשורים ישירות לעניין הרכבת אך גם מיותר רחוק. בנוסף מכללת הגליל המערבי בצפון עכו ממשיכה להתפתח כמוקד לסטודנטים.
שנית העורף של עכו, הכולל כ-60,000 תושבים בגוש של כפר יאסיף/אבו סנאן, ג'דיידה וכו'. חלקם אולי ישתמש בתחנת אחיהוד אך חלקם ימשיך להשתמש בתחנת עכו, ולו רק בגלל ששירות האוטובוסים העיקרי שלהם הוא לשם (בדרך לעיר העתיקה).
שלישית, בגלל מצוקת החנייה בנהרייה, חלק מתושבי נהרייה והסביבה, ובעיקר מדרום העיר זולגים לתחנת עכו. אפילו מכפר ורדים הם מעדיפים לעיתים להגיע לעכו.
בקיצור, על אף שכל תושבי קרית שמונה חצור הגלילית וכמובן כרמיאל יעברו לתחנת כרמיאל, וגם אחיהוד תקבל קצת, עכו תישאר חזקה.
 

נייף

New member
ירידת הפופולאריות

ממש לא בטוח
אין ספק שתחנת עכו תיפגע מפתיחת קו הרכבת של כרמיאל, אך לדעתי היא עדיין תהיה תחנה מאד פופולרית.
ראשית - העיר עכו, על 50,000 תושביה שגם גדלה לאיטה וגם יש לה תוכניות הרחבה גדולות מזרחה. התחנה ממוקמת במרכז העיר, ורבים המתושבים נמצאים במרחק הליכה או במרחק נסיעה קצרה (מונית/הקפצה וכו').
עכו כוללת גם שני מוקדים חשובים - העיר העתיקה במרחק הליכה סביר מהרכבת (או נסיעה קצרה באוטובוס/מונית) שמתפקדת לא רק כמוקד תיירותי אלא גם כמרכז פעיל (בעיקר אמנם ליישובי הסביבה הערביים שלא קשורים ישירות לעניין הרכבת אך גם מיותר רחוק. בנוסף מכללת הגליל המערבי בצפון עכו ממשיכה להתפתח כמוקד לסטודנטים.
שנית העורף של עכו, הכולל כ-60,000 תושבים בגוש של כפר יאסיף/אבו סנאן, ג'דיידה וכו'. חלקם אולי ישתמש בתחנת אחיהוד אך חלקם ימשיך להשתמש בתחנת עכו, ולו רק בגלל ששירות האוטובוסים העיקרי שלהם הוא לשם (בדרך לעיר העתיקה).
שלישית, בגלל מצוקת החנייה בנהרייה, חלק מתושבי נהרייה והסביבה, ובעיקר מדרום העיר זולגים לתחנת עכו. אפילו מכפר ורדים הם מעדיפים לעיתים להגיע לעכו.
בקיצור, על אף שכל תושבי קרית שמונה חצור הגלילית וכמובן כרמיאל יעברו לתחנת כרמיאל, וגם אחיהוד תקבל קצת, עכו תישאר חזקה.
ירידת הפופולאריות
הייתה במובן של ירידה (אני מרשה לעצמי להוסיף גם דרמטית) בהיקף המשתמשים בתחנת עכו בעת שתיפתח תחנת כרמיאל.

איך אומרים, ימים יגידו...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה