ראיתם את הסקירה החדשה של תחנת האומה בשבתשתיות?

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
ראיתם את הסקירה החדשה של תחנת האומה בשבתשתיות?

ראיתם את הסקירה החדשה של תחנת האומה בשבתשתיות?
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=806744256144048&id=373566349461843

מה דעתכם על החיפוי החיצוני? לדעתי זה גורם לתחנה להיראות קצת כמו מבנה הכעבה במכה :( חבל שבחרו בצבע כל כך כהה.

כמו כן, נראה שהמעבר התת"ק מהמרכזית יגיע למפלס הבידוק, כך שגם מי שעבר בידוק במרכזית יצטרך להיבדק שוב ע"י מאבטחי ר"י בכניסה לתחנת האומה. קצת טרחה לנוסעים, אבל הגיוני בסה"כ.
 

matrix200200

Active member
אכן דומה

ראיתם את הסקירה החדשה של תחנת האומה בשבתשתיות?
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=806744256144048&id=373566349461843

מה דעתכם על החיפוי החיצוני? לדעתי זה גורם לתחנה להיראות קצת כמו מבנה הכעבה במכה :( חבל שבחרו בצבע כל כך כהה.

כמו כן, נראה שהמעבר התת"ק מהמרכזית יגיע למפלס הבידוק, כך שגם מי שעבר בידוק במרכזית יצטרך להיבדק שוב ע"י מאבטחי ר"י בכניסה לתחנת האומה. קצת טרחה לנוסעים, אבל הגיוני בסה"כ.
אכן דומה
מפתיע אותי שלא השתמשו בחיפוי אבן ירושלמית הרגיל.
נראה יפה, אבל כנראה לא ממש מתאים לסביבה.
לא הבנתי למה אתה חושב שזה הגיוני לעשות פעמיים בידוק ביטחוני?
אלה אם כן יש עוד כניסות למעבר התת"ק שלא דרך התחנה המרכזית כמובן.
 

Bus Nerd

Active member
יש כניסה למעבר התת"ק מהרחוב, ליד התחנה המרכזית.

אכן דומה
מפתיע אותי שלא השתמשו בחיפוי אבן ירושלמית הרגיל.
נראה יפה, אבל כנראה לא ממש מתאים לסביבה.
לא הבנתי למה אתה חושב שזה הגיוני לעשות פעמיים בידוק ביטחוני?
אלה אם כן יש עוד כניסות למעבר התת"ק שלא דרך התחנה המרכזית כמובן.
יש כניסה למעבר התת"ק מהרחוב, ליד התחנה המרכזית.
אם היו רוצים שלא יעשו בידוק בטחוני פעמיים, היו צריכים לסגור את הכניסה הזו.

בנוסף, אני סומך על מאבטחי ר"י יותר משאני סומך על מאבטחי תחנות מרכזיות וקניונים, ותחנת האומה כנראה תהיה יעד לא קטן לטרוריסטים למיניהם (ברור לכולנו למה) אז עדיף להחמיר עם הבידוק בה (וכמובן בכל תחנות ר"י האחרות, שברובן הבידוק איכותי יותר מהבידוק בקניונים, בקניונים זו סתם הצגה חצי מהזמן).
 

matrix200200

Active member
הוא שאמרתי, אם יש עוד כניסה אז באמת אין ברירה.

יש כניסה למעבר התת"ק מהרחוב, ליד התחנה המרכזית.
אם היו רוצים שלא יעשו בידוק בטחוני פעמיים, היו צריכים לסגור את הכניסה הזו.

בנוסף, אני סומך על מאבטחי ר"י יותר משאני סומך על מאבטחי תחנות מרכזיות וקניונים, ותחנת האומה כנראה תהיה יעד לא קטן לטרוריסטים למיניהם (ברור לכולנו למה) אז עדיף להחמיר עם הבידוק בה (וכמובן בכל תחנות ר"י האחרות, שברובן הבידוק איכותי יותר מהבידוק בקניונים, בקניונים זו סתם הצגה חצי מהזמן).
הוא שאמרתי, אם יש עוד כניסה אז באמת אין ברירה.
לגבי אבטחת תחנות רכבת, אותי אישית הכי מדאיג המצב בתחנת השלום.
לא ממש מתרשם לטובה מהשומרים של הכניסה לקניון.

אתה כמובן צודק שתחנת האומה בהחלט תהיה יעד מאוד מושך, נקווה ששרותי הביטחון ידעו לאבטח את זה כמו שצריך.
 

Bus Nerd

Active member
מסכים לגבי תחנת השלום. אני מניח שזה ישתנה בעתיד

הוא שאמרתי, אם יש עוד כניסה אז באמת אין ברירה.
לגבי אבטחת תחנות רכבת, אותי אישית הכי מדאיג המצב בתחנת השלום.
לא ממש מתרשם לטובה מהשומרים של הכניסה לקניון.

אתה כמובן צודק שתחנת האומה בהחלט תהיה יעד מאוד מושך, נקווה ששרותי הביטחון ידעו לאבטח את זה כמו שצריך.
מסכים לגבי תחנת השלום. אני מניח שזה ישתנה בעתיד
בכתבה הזו מ־2016 יש רמז לעניין, אבל בלי יותר מדי פרטים:
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4834140,00.html

"ביטול גשר קיים והקמת גשר חדש לכיוון הקניון כמעבר ציבורי פתוח; יצירת 4 כניסות ראשיות לתחנה; תכנון מעברים להולכי רגל; והשלמת תכנון רוחב מדרכות"

אם הגשר יהיה "מעבר ציבורי פתוח" אז בהחלט יצטרכו לבצע בידוק נפרד בכניסה לתחנת הרכבת...
 

Ccyclist

Well-known member
את הכניסה האמצעית למעבר הירושלמי צריך לחסום כי אין בה צורך.

מסכים לגבי תחנת השלום. אני מניח שזה ישתנה בעתיד
בכתבה הזו מ־2016 יש רמז לעניין, אבל בלי יותר מדי פרטים:
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4834140,00.html

"ביטול גשר קיים והקמת גשר חדש לכיוון הקניון כמעבר ציבורי פתוח; יצירת 4 כניסות ראשיות לתחנה; תכנון מעברים להולכי רגל; והשלמת תכנון רוחב מדרכות"

אם הגשר יהיה "מעבר ציבורי פתוח" אז בהחלט יצטרכו לבצע בידוק נפרד בכניסה לתחנת הרכבת...
את הכניסה האמצעית למעבר הירושלמי צריך לחסום כי אין בה צורך.
בעבר היא היתה היציאה מול ומחוץ לתחנה המרכזית והיה בה צורך כי רחוב יפו היה עמוס בעשרות קווי אוטובוס. כיום הרק"ל מסיעה את רוב הקיבולת הזו וקווי האוטובוס המועטים שעוברים ברחוב יפו של המרכזית עושים זאת באופן חד כיווני כחלק ממערכת סיבובית עם שז"ר בקצה מסלולים שמוצאם מהאזור. להולך הרגל ברחוב אין צורך אמיתי בכניסה האמצעית משום שהרחוב שקט יותר מבעבר בעוד שלנוסע שמחליף מקווי האוטובוס האזוריים לרכבת או להיפך יש יתרון בקיומו של מרחב מאובטח יחיד ללא נקודות בידוק באמצע. אפשר אולי להשאיר את המבנה הקיים כיום בצד הצפוני של רחוב יפו (מבנה שהיה סגור לציבור כבר שנים רבות) כיציאת חירום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה