תשובות השר

מצב
הנושא נעול.
תשובות השר

תשובות השר
בסוף ינואר 2017 ישראל כץ שהה בצרפת עם ״כובע אחר״ וכך העתון הפאריסאי Le Parisien סיכם את בקורו כ ״איש מספר 2 בליכוד״.

http://www.leparisien.fr/internatio...orcer-leur-cooperation-02-02-2017-6648561.php
אני מתרגם להלן את הפיסקה האחרונה בלבד:
שאלה: אתה גם שר התחבורה, האם יש פרוייקטים עם צרפת?
תשובת השר: יש לנו פרוייקט לפתח רכב חכם ללא נהג.
זו תיהיה מהפכה זהה לזו שהיתה עם הטלפון הנייד.
מאידך אנו בונים מחדש את מסילת הברזל העות׳מאנית(מתחילת המאה ה 20), קטע ראשון יחבר את נמל חיפה לגבול עם ירדן שעם הזמן יאפשר לפתוח ציר מסחרי לירדן ולמדינות המפרץ.
אנחנו נציע לצרפת לשתף פעולה בפיתוח התכנית בין חיפה, לירדן, לפלסטין ולשאר העולם הערבי.
תועלתה של התכנית תיהיה גם עבור ארצות שאין להן קשרים דיפלומטיים עם ישראל אבל שיש להן צורך בפתח לים, להן אנו קוראים ״אויבות-ידידות״.
צרפת שמובילה בתחום הרכבות מסוגלת לשחק תפקיד בנדון, אבל במקרה והיא לא תממש אותו בזריזות אז אחרים יתפסו את מקומה ולפני כולם הסינים.

התשובות שלי לו נשאלתי:
1. היו דרושים לנו 62 קטרים חשמליים; הוציאנו מכרז עבורם, אבל הצעתכם היתה יקרה מזו של הקנדו-גרמניים שזכו בו.
2. גם רצינו לחשמל את מסילות הברזל שלנו ופירסמנו מכרז; בטעות ״עזרנו קצת״ לספרדים לזכות בו. הבג״ץ שלנו תיקן את הטעות וביקש מהם ״לזרוק לכם עצם״, כלומר שהתחשמלו לנו חלק או תספקו לנו קצת ציוד חישמול.
3. לרכבת הקלה שלנו בת״א היינו צריכים לרכוש 90 רמ״קים(רכבים מסילתיים קלים) והצעתכם היתה קצת יותר יקרה מזו של הספרדים, שגם לא זכו בהזמנתנו כי הסינים ״שברו את השוק״; אנחנו עדיין מתלבטים לגבי איכות המוצר שהם הציעו לנו.
4. הוציאנו מכרז ענק ומסובך למערכות עבור אותה רכבת קלה בת״א, שצריכה להכנס לשרות כבר באוקטובר 2021. לאור הקושי, 2 חברות שלכם בלבד העזו להכנס לתחרות, אחת נתנה לנו הצעה טובה מאוד והשניה נתנה לנו הצעה מעולה אבל יקרה בעינינו. מה שקרה בהמשך הוא, שהצעתה של הראשונה שזכתה במיכרז עלתה בהרבה על ההערכה המוקדמת של העלות שניתנה לנו על ידי חברת היעוץ הקנדית שלנו, וזו המליצה לנו לבטל את המיכרז ולהחליף אותו במספר מיכרזונים, אף על פי שחברת יעוץ שלכם, שגם עובדת עבורנו התנגדה למהלך. היא ממשיכה לטעון שלקנות ״מכלול״ יהיה יותר זול מלקנות ״כל מיני חלקים״. אנחנו גם שואלים את עצמנו ״האם ההערכה העלות לא היתה מוטעת?״. יתכן שתזכו באיזה מיכרזונים אבל יש לנו חשש ״שבשורה התחתונה״, מה שעשינו עכשיו יעלה לנו יותר ממה שהצעתם לנו בתחילה.
5. אנו הפצנו גם מיכרז לרכישת 330 קרונועים, משהו מסוג הקרונות הממונעים של ה RER שלכם. אתם השתתפתם בתחרות הזו, אבל קיבלנו כל כך הרבה הצעות טובות שאנחנו עדיין לא החלטנו מי הייצרן המתאים לנו.
6. אני שמח להודיע לכם שבירושלים הייתם איתנו בישביל קו הרק״ל הראשון בעיר ונראה לנו שאתם תעזרו לנו עכשיו גם בהארכתו הקרובה.
7. שמחים אנו שחברה שלכם תייצר עבורנו את הסימולטורים הדרושים לנו להדרכת הנהגים החדשים עבור הקטרים החשמליים שלנו.
8. אני בהחלט צופה עבודה משותפת איתכם בפיתוח הרכבות שלנו כפי שהיה בהצלחה בעבר.
 

matrix200200

Active member
מעניין תודה

תשובות השר
בסוף ינואר 2017 ישראל כץ שהה בצרפת עם ״כובע אחר״ וכך העתון הפאריסאי Le Parisien סיכם את בקורו כ ״איש מספר 2 בליכוד״.

http://www.leparisien.fr/internatio...orcer-leur-cooperation-02-02-2017-6648561.php
אני מתרגם להלן את הפיסקה האחרונה בלבד:
שאלה: אתה גם שר התחבורה, האם יש פרוייקטים עם צרפת?
תשובת השר: יש לנו פרוייקט לפתח רכב חכם ללא נהג.
זו תיהיה מהפכה זהה לזו שהיתה עם הטלפון הנייד.
מאידך אנו בונים מחדש את מסילת הברזל העות׳מאנית(מתחילת המאה ה 20), קטע ראשון יחבר את נמל חיפה לגבול עם ירדן שעם הזמן יאפשר לפתוח ציר מסחרי לירדן ולמדינות המפרץ.
אנחנו נציע לצרפת לשתף פעולה בפיתוח התכנית בין חיפה, לירדן, לפלסטין ולשאר העולם הערבי.
תועלתה של התכנית תיהיה גם עבור ארצות שאין להן קשרים דיפלומטיים עם ישראל אבל שיש להן צורך בפתח לים, להן אנו קוראים ״אויבות-ידידות״.
צרפת שמובילה בתחום הרכבות מסוגלת לשחק תפקיד בנדון, אבל במקרה והיא לא תממש אותו בזריזות אז אחרים יתפסו את מקומה ולפני כולם הסינים.

התשובות שלי לו נשאלתי:
1. היו דרושים לנו 62 קטרים חשמליים; הוציאנו מכרז עבורם, אבל הצעתכם היתה יקרה מזו של הקנדו-גרמניים שזכו בו.
2. גם רצינו לחשמל את מסילות הברזל שלנו ופירסמנו מכרז; בטעות ״עזרנו קצת״ לספרדים לזכות בו. הבג״ץ שלנו תיקן את הטעות וביקש מהם ״לזרוק לכם עצם״, כלומר שהתחשמלו לנו חלק או תספקו לנו קצת ציוד חישמול.
3. לרכבת הקלה שלנו בת״א היינו צריכים לרכוש 90 רמ״קים(רכבים מסילתיים קלים) והצעתכם היתה קצת יותר יקרה מזו של הספרדים, שגם לא זכו בהזמנתנו כי הסינים ״שברו את השוק״; אנחנו עדיין מתלבטים לגבי איכות המוצר שהם הציעו לנו.
4. הוציאנו מכרז ענק ומסובך למערכות עבור אותה רכבת קלה בת״א, שצריכה להכנס לשרות כבר באוקטובר 2021. לאור הקושי, 2 חברות שלכם בלבד העזו להכנס לתחרות, אחת נתנה לנו הצעה טובה מאוד והשניה נתנה לנו הצעה מעולה אבל יקרה בעינינו. מה שקרה בהמשך הוא, שהצעתה של הראשונה שזכתה במיכרז עלתה בהרבה על ההערכה המוקדמת של העלות שניתנה לנו על ידי חברת היעוץ הקנדית שלנו, וזו המליצה לנו לבטל את המיכרז ולהחליף אותו במספר מיכרזונים, אף על פי שחברת יעוץ שלכם, שגם עובדת עבורנו התנגדה למהלך. היא ממשיכה לטעון שלקנות ״מכלול״ יהיה יותר זול מלקנות ״כל מיני חלקים״. אנחנו גם שואלים את עצמנו ״האם ההערכה העלות לא היתה מוטעת?״. יתכן שתזכו באיזה מיכרזונים אבל יש לנו חשש ״שבשורה התחתונה״, מה שעשינו עכשיו יעלה לנו יותר ממה שהצעתם לנו בתחילה.
5. אנו הפצנו גם מיכרז לרכישת 330 קרונועים, משהו מסוג הקרונות הממונעים של ה RER שלכם. אתם השתתפתם בתחרות הזו, אבל קיבלנו כל כך הרבה הצעות טובות שאנחנו עדיין לא החלטנו מי הייצרן המתאים לנו.
6. אני שמח להודיע לכם שבירושלים הייתם איתנו בישביל קו הרק״ל הראשון בעיר ונראה לנו שאתם תעזרו לנו עכשיו גם בהארכתו הקרובה.
7. שמחים אנו שחברה שלכם תייצר עבורנו את הסימולטורים הדרושים לנו להדרכת הנהגים החדשים עבור הקטרים החשמליים שלנו.
8. אני בהחלט צופה עבודה משותפת איתכם בפיתוח הרכבות שלנו כפי שהיה בהצלחה בעבר.
מעניין תודה
לגבי הנקודה 3, אני מבין שהרעיון היה לפני החלטת בג"ץ בנושא?
כרגע זה כבר סגור וסינים אכן יספקו את הציוד הנייד לקו האדום.
מעניין שהוא לא הזכיר את הקו הירוק שלכאורה אנחנו רק שנה שנתיים לפני התקצוב הסופי והוצאת מכרזים.
 
אתה בהחלט צודק לגבי נקודה 3,

מעניין תודה
לגבי הנקודה 3, אני מבין שהרעיון היה לפני החלטת בג"ץ בנושא?
כרגע זה כבר סגור וסינים אכן יספקו את הציוד הנייד לקו האדום.
מעניין שהוא לא הזכיר את הקו הירוק שלכאורה אנחנו רק שנה שנתיים לפני התקצוב הסופי והוצאת מכרזים.
אתה בהחלט צודק לגבי נקודה 3,
עכשיו נושא הציוד הנע סגור עם הסינים!
לגבי הקו הירוק, השר אמר לפני החג(גם פורסם כאן בפורום) ״שהוא הנחה על תקצוב מיידי ופרסום של מכרזי התכנון המפורט לקו הירוק ולקו הסגול עד סוף החודש הבא״.
אם אני לא טועה(אני באמת לא בטוח!), זו חברה איטלקית שעובדת מזה מספר חודשים על הנושא.
לפי הפרסומים בעתונות האיטלקית(ופחות ידועים בארץ), אותה חברה זכתה לפני שנה בחוזה יעוץ לנתע בגובה 15 מיליון אירו; מכובד!
 

matrix200200

Active member
אהה, אז הקו הירוק אפילו במצב יותר מתקדם ממה שחשבתי

אתה בהחלט צודק לגבי נקודה 3,
עכשיו נושא הציוד הנע סגור עם הסינים!
לגבי הקו הירוק, השר אמר לפני החג(גם פורסם כאן בפורום) ״שהוא הנחה על תקצוב מיידי ופרסום של מכרזי התכנון המפורט לקו הירוק ולקו הסגול עד סוף החודש הבא״.
אם אני לא טועה(אני באמת לא בטוח!), זו חברה איטלקית שעובדת מזה מספר חודשים על הנושא.
לפי הפרסומים בעתונות האיטלקית(ופחות ידועים בארץ), אותה חברה זכתה לפני שנה בחוזה יעוץ לנתע בגובה 15 מיליון אירו; מכובד!
אהה, אז הקו הירוק אפילו במצב יותר מתקדם ממה שחשבתי
החברה האיטלקית הזאת היא אחראית על התכנון המפורט נכון?
נניח ייקח להם שנה לסיים את התכנון המפורט (תקן אותי אם אני לא מדוייק), אז אחרי זה יתחילו לפרסם מכרזים לביצוע.
נדמה לי שיהיה הגיוני להזמין את הקרונות מאותה חברה סינית כי קצת מוזר לקחת ציוד נייד משני חברות שונות עבור אותה רשת תחבורתית.
יחד עם זאת יש סיכוי (די קלוש לדעתי) שצרפתים ישתתפו במכרזים של הבניה לקו הירוק, וסיכוי (אפילו עוד יותר קלוש) שהם יזכו בו.
זאת היתה התהייה שלי, שהשר לא השכיר את הקו הירוק בכלל ברעיון הזה כשהוא פירט את ההזדמנויות שיש לחברות הצרפתיות.
 

Bus Nerd

Active member
הירוק והאדום

אהה, אז הקו הירוק אפילו במצב יותר מתקדם ממה שחשבתי
החברה האיטלקית הזאת היא אחראית על התכנון המפורט נכון?
נניח ייקח להם שנה לסיים את התכנון המפורט (תקן אותי אם אני לא מדוייק), אז אחרי זה יתחילו לפרסם מכרזים לביצוע.
נדמה לי שיהיה הגיוני להזמין את הקרונות מאותה חברה סינית כי קצת מוזר לקחת ציוד נייד משני חברות שונות עבור אותה רשת תחבורתית.
יחד עם זאת יש סיכוי (די קלוש לדעתי) שצרפתים ישתתפו במכרזים של הבניה לקו הירוק, וסיכוי (אפילו עוד יותר קלוש) שהם יזכו בו.
זאת היתה התהייה שלי, שהשר לא השכיר את הקו הירוק בכלל ברעיון הזה כשהוא פירט את ההזדמנויות שיש לחברות הצרפתיות.
הירוק והאדום
לא ישתמשו באותו דפו, וגם כנראה לא יהיו מחוברים מסילתית.
בלי קשר לזה, אין באמת מניעה להפעיל בקווים שונים קרונות של יצרנים שונים (או אפילו באותו קו). בלונדון יש ציוד נייד שיוצר ע"י חברות שונות (חלקן נסגרו מזמן) ואין עם זה בעיה. גם ר"י מפעילה באותם קווים ציוד נייד של שלוש חברות שונות.

הייתרון התפעולי ברכישת ציוד נייד מאותו מפעיל הוא מזערי, בעיקר ברשת שבנוייה בצורה שבה ניוד ציוד בין קו אחד לאחר הוא מסובך ויקר (להרים את הקרונות על משאיות בדפו עתידים של הקו הירוק, ולהסיע אותם עד הדפו של הקו האדום בפ"ת) ולא סביר שזה משהו שיעשו כדבר שבשגרה.

הכי טוב שלירוק יבחרו את היצרן שייתן את ההצעה הזולה והאיכותית ביותר, בין אם הוא הסינים ובין אם הוא לא (ולדעתי עדיף שהוא לא יהיה הסינים, אבל זה כבר דיון אחר)
 

matrix200200

Active member
אין חיבור מסילתי זה נכון, אבל יהיה מרכז אחד לניהול כל הקוים

הירוק והאדום
לא ישתמשו באותו דפו, וגם כנראה לא יהיו מחוברים מסילתית.
בלי קשר לזה, אין באמת מניעה להפעיל בקווים שונים קרונות של יצרנים שונים (או אפילו באותו קו). בלונדון יש ציוד נייד שיוצר ע"י חברות שונות (חלקן נסגרו מזמן) ואין עם זה בעיה. גם ר"י מפעילה באותם קווים ציוד נייד של שלוש חברות שונות.

הייתרון התפעולי ברכישת ציוד נייד מאותו מפעיל הוא מזערי, בעיקר ברשת שבנוייה בצורה שבה ניוד ציוד בין קו אחד לאחר הוא מסובך ויקר (להרים את הקרונות על משאיות בדפו עתידים של הקו הירוק, ולהסיע אותם עד הדפו של הקו האדום בפ"ת) ולא סביר שזה משהו שיעשו כדבר שבשגרה.

הכי טוב שלירוק יבחרו את היצרן שייתן את ההצעה הזולה והאיכותית ביותר, בין אם הוא הסינים ובין אם הוא לא (ולדעתי עדיף שהוא לא יהיה הסינים, אבל זה כבר דיון אחר)
אין חיבור מסילתי זה נכון, אבל יהיה מרכז אחד לניהול כל הקוים
נראה לי גם הגיוני שנהגים של הציוד הנייד לא יהיו ספציפית מקושרים לקו אדום או ירוק, ויתחלפו, לא?
אתה צודק שבעיקרון אין מניעה לשלב בין יצרנים.
השאלה היא האם יש יתרון לוגיסטי (מרכז תיקון אחד, יצרן אחד).
כמו כן אולי יהיה לקונה יותר כוח במשא ומתן על המחיר לאור העובדה שהוא קונה יותר קרונות?
 

Bus Nerd

Active member
תיקונים בכל מקרה יעשו בדפו, לא? ולירוק בהחלט יהיה דפו נפרד.

אין חיבור מסילתי זה נכון, אבל יהיה מרכז אחד לניהול כל הקוים
נראה לי גם הגיוני שנהגים של הציוד הנייד לא יהיו ספציפית מקושרים לקו אדום או ירוק, ויתחלפו, לא?
אתה צודק שבעיקרון אין מניעה לשלב בין יצרנים.
השאלה היא האם יש יתרון לוגיסטי (מרכז תיקון אחד, יצרן אחד).
כמו כן אולי יהיה לקונה יותר כוח במשא ומתן על המחיר לאור העובדה שהוא קונה יותר קרונות?
תיקונים בכל מקרה יעשו בדפו, לא? ולירוק בהחלט יהיה דפו נפרד.
בקשר לנהגים - לא בטוח שאותה חברה תפעיל את שני הקווים (למרות שאני מאוד מקווה שכן), אבל גם אין בעיה להכשיר נהג על כמה סוגים של ציוד נייד - אני בטוח שההבדלים לא מאוד גדולים, והאיתות הוא אותו איתות.

בקשר לכוח במשא ומתן - לא נראה לי שזה רלוונטי כשהמחיר מוחלט מראש בהליך מכרזי.
 

matrix200200

Active member
התכוונתי למרכז שו"ב שאם אינני טועה יהיה אחד לכל המערכת

תיקונים בכל מקרה יעשו בדפו, לא? ולירוק בהחלט יהיה דפו נפרד.
בקשר לנהגים - לא בטוח שאותה חברה תפעיל את שני הקווים (למרות שאני מאוד מקווה שכן), אבל גם אין בעיה להכשיר נהג על כמה סוגים של ציוד נייד - אני בטוח שההבדלים לא מאוד גדולים, והאיתות הוא אותו איתות.

בקשר לכוח במשא ומתן - לא נראה לי שזה רלוונטי כשהמחיר מוחלט מראש בהליך מכרזי.
התכוונתי למרכז שו"ב שאם אינני טועה יהיה אחד לכל המערכת
כל עוד הקרונות עומדים בסטנדרטים אכו אין בעיה שיהיו מכמה יצרנים שונים.
מן הסתם שימוש באותו ציוד נייד מיצרן בודד מפשט את העניין במידה מסוימת.

ולמה בעצם יהיו שני חברות נפרדות לקו האדום והירוק?
לא מצב שלא קיים בעולם, אבל נראה לי יותר נכון ורצוי שתהיה חברה אחת שתנהל את כל המערכת.
 

Bus Nerd

Active member
אני מסכים שעדיף חברה אחת לכל המערכת

התכוונתי למרכז שו"ב שאם אינני טועה יהיה אחד לכל המערכת
כל עוד הקרונות עומדים בסטנדרטים אכו אין בעיה שיהיו מכמה יצרנים שונים.
מן הסתם שימוש באותו ציוד נייד מיצרן בודד מפשט את העניין במידה מסוימת.

ולמה בעצם יהיו שני חברות נפרדות לקו האדום והירוק?
לא מצב שלא קיים בעולם, אבל נראה לי יותר נכון ורצוי שתהיה חברה אחת שתנהל את כל המערכת.
אני מסכים שעדיף חברה אחת לכל המערכת
אבל אנחנו בישראל וכאן לפעמים עושים דברים עקום. אם משרד התחבורה יודע מה הוא עושה סביר להניח שאותו מפעיל יפעיל את האדום הירוק והסגול - לפחות.

אבל החום כנראה ייבנה ע"י עיריית רשל"צ ולא ע"י המדינה ואז סביר שהעירייה תבחר מפעיל אחר, ואני מניח הפעלה של קווי ה־BRT תינתן בכלל לאחת ממפעילות האוטובוסים.

וכן, שליטה ובקרה אמורה להיות מאוחדת בלולאת וולבולסקי, עם מרכז משני בדפו בפ"ת (לא יודע אם יהיה כזה בדפו בעתידים).
 
מכרזי הביצוע הראשונים לקווים הירוק והסגול צפויים לצאת לפי

אהה, אז הקו הירוק אפילו במצב יותר מתקדם ממה שחשבתי
החברה האיטלקית הזאת היא אחראית על התכנון המפורט נכון?
נניח ייקח להם שנה לסיים את התכנון המפורט (תקן אותי אם אני לא מדוייק), אז אחרי זה יתחילו לפרסם מכרזים לביצוע.
נדמה לי שיהיה הגיוני להזמין את הקרונות מאותה חברה סינית כי קצת מוזר לקחת ציוד נייד משני חברות שונות עבור אותה רשת תחבורתית.
יחד עם זאת יש סיכוי (די קלוש לדעתי) שצרפתים ישתתפו במכרזים של הבניה לקו הירוק, וסיכוי (אפילו עוד יותר קלוש) שהם יזכו בו.
זאת היתה התהייה שלי, שהשר לא השכיר את הקו הירוק בכלל ברעיון הזה כשהוא פירט את ההזדמנויות שיש לחברות הצרפתיות.
מכרזי הביצוע הראשונים לקווים הירוק והסגול צפויים לצאת לפי
תכנון משרד התחבורה (למעשה לפי תכנון הממשלה כולה) במחצית השניה של 2018.
 

matrix200200

Active member
תודה

מכרזי הביצוע הראשונים לקווים הירוק והסגול צפויים לצאת לפי
תכנון משרד התחבורה (למעשה לפי תכנון הממשלה כולה) במחצית השניה של 2018.
תודה
מעניין באמת למה השר לא התייחס לזה בתור הזדמנות עסקית עבור חברות הצרפתיות.
הניחוש שלי שהוא די יודע מי הולך לזכות במכרזים האלה וכנראה שחברות צרפתיות לא יהיו בין הזוכים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה