סקורפיון36
New member
תשובות השר
תשובות השר
בסוף ינואר 2017 ישראל כץ שהה בצרפת עם ״כובע אחר״ וכך העתון הפאריסאי Le Parisien סיכם את בקורו כ ״איש מספר 2 בליכוד״.
http://www.leparisien.fr/internatio...orcer-leur-cooperation-02-02-2017-6648561.php
אני מתרגם להלן את הפיסקה האחרונה בלבד:
שאלה: אתה גם שר התחבורה, האם יש פרוייקטים עם צרפת?
תשובת השר: יש לנו פרוייקט לפתח רכב חכם ללא נהג.
זו תיהיה מהפכה זהה לזו שהיתה עם הטלפון הנייד.
מאידך אנו בונים מחדש את מסילת הברזל העות׳מאנית(מתחילת המאה ה 20), קטע ראשון יחבר את נמל חיפה לגבול עם ירדן שעם הזמן יאפשר לפתוח ציר מסחרי לירדן ולמדינות המפרץ.
אנחנו נציע לצרפת לשתף פעולה בפיתוח התכנית בין חיפה, לירדן, לפלסטין ולשאר העולם הערבי.
תועלתה של התכנית תיהיה גם עבור ארצות שאין להן קשרים דיפלומטיים עם ישראל אבל שיש להן צורך בפתח לים, להן אנו קוראים ״אויבות-ידידות״.
צרפת שמובילה בתחום הרכבות מסוגלת לשחק תפקיד בנדון, אבל במקרה והיא לא תממש אותו בזריזות אז אחרים יתפסו את מקומה ולפני כולם הסינים.
התשובות שלי לו נשאלתי:
1. היו דרושים לנו 62 קטרים חשמליים; הוציאנו מכרז עבורם, אבל הצעתכם היתה יקרה מזו של הקנדו-גרמניים שזכו בו.
2. גם רצינו לחשמל את מסילות הברזל שלנו ופירסמנו מכרז; בטעות ״עזרנו קצת״ לספרדים לזכות בו. הבג״ץ שלנו תיקן את הטעות וביקש מהם ״לזרוק לכם עצם״, כלומר שהתחשמלו לנו חלק או תספקו לנו קצת ציוד חישמול.
3. לרכבת הקלה שלנו בת״א היינו צריכים לרכוש 90 רמ״קים(רכבים מסילתיים קלים) והצעתכם היתה קצת יותר יקרה מזו של הספרדים, שגם לא זכו בהזמנתנו כי הסינים ״שברו את השוק״; אנחנו עדיין מתלבטים לגבי איכות המוצר שהם הציעו לנו.
4. הוציאנו מכרז ענק ומסובך למערכות עבור אותה רכבת קלה בת״א, שצריכה להכנס לשרות כבר באוקטובר 2021. לאור הקושי, 2 חברות שלכם בלבד העזו להכנס לתחרות, אחת נתנה לנו הצעה טובה מאוד והשניה נתנה לנו הצעה מעולה אבל יקרה בעינינו. מה שקרה בהמשך הוא, שהצעתה של הראשונה שזכתה במיכרז עלתה בהרבה על ההערכה המוקדמת של העלות שניתנה לנו על ידי חברת היעוץ הקנדית שלנו, וזו המליצה לנו לבטל את המיכרז ולהחליף אותו במספר מיכרזונים, אף על פי שחברת יעוץ שלכם, שגם עובדת עבורנו התנגדה למהלך. היא ממשיכה לטעון שלקנות ״מכלול״ יהיה יותר זול מלקנות ״כל מיני חלקים״. אנחנו גם שואלים את עצמנו ״האם ההערכה העלות לא היתה מוטעת?״. יתכן שתזכו באיזה מיכרזונים אבל יש לנו חשש ״שבשורה התחתונה״, מה שעשינו עכשיו יעלה לנו יותר ממה שהצעתם לנו בתחילה.
5. אנו הפצנו גם מיכרז לרכישת 330 קרונועים, משהו מסוג הקרונות הממונעים של ה RER שלכם. אתם השתתפתם בתחרות הזו, אבל קיבלנו כל כך הרבה הצעות טובות שאנחנו עדיין לא החלטנו מי הייצרן המתאים לנו.
6. אני שמח להודיע לכם שבירושלים הייתם איתנו בישביל קו הרק״ל הראשון בעיר ונראה לנו שאתם תעזרו לנו עכשיו גם בהארכתו הקרובה.
7. שמחים אנו שחברה שלכם תייצר עבורנו את הסימולטורים הדרושים לנו להדרכת הנהגים החדשים עבור הקטרים החשמליים שלנו.
8. אני בהחלט צופה עבודה משותפת איתכם בפיתוח הרכבות שלנו כפי שהיה בהצלחה בעבר.
תשובות השר
בסוף ינואר 2017 ישראל כץ שהה בצרפת עם ״כובע אחר״ וכך העתון הפאריסאי Le Parisien סיכם את בקורו כ ״איש מספר 2 בליכוד״.
http://www.leparisien.fr/internatio...orcer-leur-cooperation-02-02-2017-6648561.php
אני מתרגם להלן את הפיסקה האחרונה בלבד:
שאלה: אתה גם שר התחבורה, האם יש פרוייקטים עם צרפת?
תשובת השר: יש לנו פרוייקט לפתח רכב חכם ללא נהג.
זו תיהיה מהפכה זהה לזו שהיתה עם הטלפון הנייד.
מאידך אנו בונים מחדש את מסילת הברזל העות׳מאנית(מתחילת המאה ה 20), קטע ראשון יחבר את נמל חיפה לגבול עם ירדן שעם הזמן יאפשר לפתוח ציר מסחרי לירדן ולמדינות המפרץ.
אנחנו נציע לצרפת לשתף פעולה בפיתוח התכנית בין חיפה, לירדן, לפלסטין ולשאר העולם הערבי.
תועלתה של התכנית תיהיה גם עבור ארצות שאין להן קשרים דיפלומטיים עם ישראל אבל שיש להן צורך בפתח לים, להן אנו קוראים ״אויבות-ידידות״.
צרפת שמובילה בתחום הרכבות מסוגלת לשחק תפקיד בנדון, אבל במקרה והיא לא תממש אותו בזריזות אז אחרים יתפסו את מקומה ולפני כולם הסינים.
התשובות שלי לו נשאלתי:
1. היו דרושים לנו 62 קטרים חשמליים; הוציאנו מכרז עבורם, אבל הצעתכם היתה יקרה מזו של הקנדו-גרמניים שזכו בו.
2. גם רצינו לחשמל את מסילות הברזל שלנו ופירסמנו מכרז; בטעות ״עזרנו קצת״ לספרדים לזכות בו. הבג״ץ שלנו תיקן את הטעות וביקש מהם ״לזרוק לכם עצם״, כלומר שהתחשמלו לנו חלק או תספקו לנו קצת ציוד חישמול.
3. לרכבת הקלה שלנו בת״א היינו צריכים לרכוש 90 רמ״קים(רכבים מסילתיים קלים) והצעתכם היתה קצת יותר יקרה מזו של הספרדים, שגם לא זכו בהזמנתנו כי הסינים ״שברו את השוק״; אנחנו עדיין מתלבטים לגבי איכות המוצר שהם הציעו לנו.
4. הוציאנו מכרז ענק ומסובך למערכות עבור אותה רכבת קלה בת״א, שצריכה להכנס לשרות כבר באוקטובר 2021. לאור הקושי, 2 חברות שלכם בלבד העזו להכנס לתחרות, אחת נתנה לנו הצעה טובה מאוד והשניה נתנה לנו הצעה מעולה אבל יקרה בעינינו. מה שקרה בהמשך הוא, שהצעתה של הראשונה שזכתה במיכרז עלתה בהרבה על ההערכה המוקדמת של העלות שניתנה לנו על ידי חברת היעוץ הקנדית שלנו, וזו המליצה לנו לבטל את המיכרז ולהחליף אותו במספר מיכרזונים, אף על פי שחברת יעוץ שלכם, שגם עובדת עבורנו התנגדה למהלך. היא ממשיכה לטעון שלקנות ״מכלול״ יהיה יותר זול מלקנות ״כל מיני חלקים״. אנחנו גם שואלים את עצמנו ״האם ההערכה העלות לא היתה מוטעת?״. יתכן שתזכו באיזה מיכרזונים אבל יש לנו חשש ״שבשורה התחתונה״, מה שעשינו עכשיו יעלה לנו יותר ממה שהצעתם לנו בתחילה.
5. אנו הפצנו גם מיכרז לרכישת 330 קרונועים, משהו מסוג הקרונות הממונעים של ה RER שלכם. אתם השתתפתם בתחרות הזו, אבל קיבלנו כל כך הרבה הצעות טובות שאנחנו עדיין לא החלטנו מי הייצרן המתאים לנו.
6. אני שמח להודיע לכם שבירושלים הייתם איתנו בישביל קו הרק״ל הראשון בעיר ונראה לנו שאתם תעזרו לנו עכשיו גם בהארכתו הקרובה.
7. שמחים אנו שחברה שלכם תייצר עבורנו את הסימולטורים הדרושים לנו להדרכת הנהגים החדשים עבור הקטרים החשמליים שלנו.
8. אני בהחלט צופה עבודה משותפת איתכם בפיתוח הרכבות שלנו כפי שהיה בהצלחה בעבר.