שרידי מסילה בסמוך לחניון גן לאומי חוף אכזיב

מצב
הנושא נעול.
שרידי מסילה בסמוך לחניון גן לאומי חוף אכזיב

שרידי מסילה בסמוך לחניון גן לאומי חוף אכזיב
קטע פס עם כיתוב (מתנצל על האיכות) ממש בגבול החניון

 

25306yosef

New member
הקטע עם אדני הבטון מורכב ממסילות ישנות שפורקו מקו החוף

מדרום לחניון - קטע עם אדני בטון
הקטע עם אדני הבטון מורכב ממסילות ישנות שפורקו מקו החוף
הצפוני לפני שדרוג המסילה. לפני כן היתה שם באכזיב מסילה עם אדני עץ.

כך נראתה מסילת החוף עם אדני הבטון בשנות ה-80 המוקדמות. בסוף שנות ה-80 החלו להחליף בקו החוף את כל אדני הבטון הישנים לאדנים החדשים מהסוג הנמצא כיום בשימוש.
 
יש שם גם את השרידים האלה:

הקטע עם אדני הבטון מורכב ממסילות ישנות שפורקו מקו החוף
הצפוני לפני שדרוג המסילה. לפני כן היתה שם באכזיב מסילה עם אדני עץ.

כך נראתה מסילת החוף עם אדני הבטון בשנות ה-80 המוקדמות. בסוף שנות ה-80 החלו להחליף בקו החוף את כל אדני הבטון הישנים לאדנים החדשים מהסוג הנמצא כיום בשימוש.
יש שם גם את השרידים האלה:
יש שם גם אוטם מסילה, מחר אמצא את הצילום שלו ואפרסם.
הצילום מחודש פברואר 2016.

 

Bus Nerd

Active member
שאריות של המסילה לראש הנקרה (ולבנון)

שרידי מסילה בסמוך לחניון גן לאומי חוף אכזיב
קטע פס עם כיתוב (מתנצל על האיכות) ממש בגבול החניון
שאריות של המסילה לראש הנקרה (ולבנון)
המקטע הקטן הזה ששרד מהמסילה מסומן גם ב־govmap (בלי צורך להפעיל אף שכבה מיוחדת)

ניתן לראות עדיין את שאר התוואי המקורי (שלא נשארו שרידים פיזיים ממנו כנראה) ב־govmap כשמפעילים את השכבה "צווי הכרזה מסילות ברזל".
 
היכן (ביחס לגן הלאומי) היה מגרש מיון "א_זיב" הבריטי?

שאריות של המסילה לראש הנקרה (ולבנון)
המקטע הקטן הזה ששרד מהמסילה מסומן גם ב־govmap (בלי צורך להפעיל אף שכבה מיוחדת)

ניתן לראות עדיין את שאר התוואי המקורי (שלא נשארו שרידים פיזיים ממנו כנראה) ב־govmap כשמפעילים את השכבה "צווי הכרזה מסילות ברזל".
היכן (ביחס לגן הלאומי) היה מגרש מיון "א_זיב" הבריטי?
 

25306yosef

New member
המיקום המדוייק הוא כיום חלקה מספר 40 בגוש מספר 18289

היכן (ביחס לגן הלאומי) היה מגרש מיון "א_זיב" הבריטי?
המיקום המדוייק הוא כיום חלקה מספר 40 בגוש מספר 18289
השם העברי הוא תחנת רכבת בצת. כל המסילה מתחנת הרכבת בנהריה ועד לתחנת בצת נקראת שלוחת בצת והיא פעלה עד לפני כמה שנים ורכבות משא עם מכולות הגיעו למפעל מילוז (מילואות).

ראה תצלום של המקום המדוייק מאתר המפות הממשלתי. ואגב חלקה 40 נוצרה מאיחוד של כמה חלקות.

 

25306yosef

New member
חלקה מספר 40 נוצרה מאיחוד של 10 חלקות מקור שנוצרו בהסדר

המיקום המדוייק הוא כיום חלקה מספר 40 בגוש מספר 18289
השם העברי הוא תחנת רכבת בצת. כל המסילה מתחנת הרכבת בנהריה ועד לתחנת בצת נקראת שלוחת בצת והיא פעלה עד לפני כמה שנים ורכבות משא עם מכולות הגיעו למפעל מילוז (מילואות).

ראה תצלום של המקום המדוייק מאתר המפות הממשלתי. ואגב חלקה 40 נוצרה מאיחוד של כמה חלקות.
חלקה מספר 40 נוצרה מאיחוד של 10 חלקות מקור שנוצרו בהסדר
בתאריך 22/01/1961 אוחדו 10 חלקות מקור בגוש מספר 18289 על פי שטר מספר 527.

מספרי חלקות המקור הן: 19,21,23,25,27,29,31,33,35,37.

גוש מספר 18289 נוצר בהליך הסדר המקרקעין בתאריך 28/02/1947.

פרטים על איחוד החלקות משנת 1961 ניתן לראות בקובץ המצורף.
 

25306yosef

New member
מצפון לחלקה 40 בגוש 18289 נמצאת חלקה 35 בגוש 18290

המיקום המדוייק הוא כיום חלקה מספר 40 בגוש מספר 18289
השם העברי הוא תחנת רכבת בצת. כל המסילה מתחנת הרכבת בנהריה ועד לתחנת בצת נקראת שלוחת בצת והיא פעלה עד לפני כמה שנים ורכבות משא עם מכולות הגיעו למפעל מילוז (מילואות).

ראה תצלום של המקום המדוייק מאתר המפות הממשלתי. ואגב חלקה 40 נוצרה מאיחוד של כמה חלקות.
מצפון לחלקה 40 בגוש 18289 נמצאת חלקה 35 בגוש 18290
כל השטח של תחנת הרכבת בצת נמצא למעשה בשני גושים שונים. החלק הדרומי הסמוך למפעל מילואות נמצא כאמור בחלקה מספר 40 בגוש 18289. חלקה מספר 40 נוצרה כאמור ב-1961 (לאחר קום המדינה) מאיחוד של 10 חלקות שנוצרו בהליך הסדר המקרקעין שבוצע ב-1947 בתקופת המנדט הבריטי. בעניין גוש 18289 לא קיים כיום מידע דיגיטלי ברשת מהתקופה שקדמה ל- 1961. מפת גוש מוסדר משנת 1947 קיימת במרכז למיפוי ישראל אך הם דורשים תמורתה 75 ש"ח.

מצפון לחלקה 40 בגוש 18289 זה כבר גוש מקרקעין אחר שמספרו 18290. החלקה שנמצאת מצפון היא חלקה מספר 35 בגוש 18290.

גם חלקה 35 בגוש 18290 נוצרה מאיחוד של חלקות מקור שנוצרו בהליך הסדר המקרקעין של גוש 18290 בתאריך 28/02/1947. חלקה 35 נוצרה בתאריך 22/01/1961 מאיחוד של חלקות המקור 23,32,33 על פי שטר מספר 531.

לא קיים כיום מידע דיגיטלי ברשת על התקופה שקדמה ל-1961.

פרטים נוספים בקובץ המצורף.
 

25306yosef

New member
דו"ח פרטי חלקה - פלט מידע ממערכת טופוקאד של מפ"י

המיקום המדוייק הוא כיום חלקה מספר 40 בגוש מספר 18289
השם העברי הוא תחנת רכבת בצת. כל המסילה מתחנת הרכבת בנהריה ועד לתחנת בצת נקראת שלוחת בצת והיא פעלה עד לפני כמה שנים ורכבות משא עם מכולות הגיעו למפעל מילוז (מילואות).

ראה תצלום של המקום המדוייק מאתר המפות הממשלתי. ואגב חלקה 40 נוצרה מאיחוד של כמה חלקות.
דו"ח פרטי חלקה - פלט מידע ממערכת טופוקאד של מפ"י
בדו"ח ניתן לראות את התאריך שבו בוצע הסדר המקרקעין של הגוש (28/02/1947) ואת מספר התצ"ר שעל פיו בוצע איחוד החלקות ב-1961 (150/1960).

נתונים נוספים ממערכת טופוקאד הם בתשלום והם חסומים למי שאינו מודד מוסמך. אך למרות זאת גם מי שאינו מודד מוסמך יכול לרכוש אותם ממפ"י. עלות תצ"ר היא 75 ש"ח.

ראו קובץ מצורף.
 
תודה,איזה תמונות!!להציג אותן לצבור בתערוכה קבועה!מרגשות!

תודה,איזה תמונות!!להציג אותן לצבור בתערוכה קבועה!מרגשות!
 

down und

New member
הידעת? חופש הביטוי או זכות הביטוי

שאריות של המסילה לראש הנקרה (ולבנון)
המקטע הקטן הזה ששרד מהמסילה מסומן גם ב־govmap (בלי צורך להפעיל אף שכבה מיוחדת)

ניתן לראות עדיין את שאר התוואי המקורי (שלא נשארו שרידים פיזיים ממנו כנראה) ב־govmap כשמפעילים את השכבה "צווי הכרזה מסילות ברזל".
הידעת? חופש הביטוי או זכות הביטוי
זה זכות, זה לא חובה...
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי שהגבת להודעה לא נכונה. מה הקשר לחופש הביטוי כאן?

הידעת? חופש הביטוי או זכות הביטוי
זה זכות, זה לא חובה...
נראה לי שהגבת להודעה לא נכונה. מה הקשר לחופש הביטוי כאן?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה