קצת חדשות מהכרמלית

מצב
הנושא נעול.
קצת חדשות מהכרמלית

קצת חדשות מהכרמלית
http://www.colbonews.co.il/חדשות/הכרמלית-פנתה-לחברה-איטלקית-לקבל-הצעת-מ/
מי שישאל את עצמו מדוע לא פנו גם לחברה השוויצרית VON ROLL ספקית הקרונות הקיימים, התשובה היא, שזו נרכשה על ידי החברה האוסטרית DOPPELMAYR והמתחרה העיקרית שלה היא האיטלקית LEITNER.
ניחוש: סביר להניח שהיצרן הקודם יספק קרון להחלפת הקרון שנשרף.
 
הכרמלית היתה צריכה מייקאובר רציני

קצת חדשות מהכרמלית
http://www.colbonews.co.il/חדשות/הכרמלית-פנתה-לחברה-איטלקית-לקבל-הצעת-מ/
מי שישאל את עצמו מדוע לא פנו גם לחברה השוויצרית VON ROLL ספקית הקרונות הקיימים, התשובה היא, שזו נרכשה על ידי החברה האוסטרית DOPPELMAYR והמתחרה העיקרית שלה היא האיטלקית LEITNER.
ניחוש: סביר להניח שהיצרן הקודם יספק קרון להחלפת הקרון שנשרף.
הכרמלית היתה צריכה מייקאובר רציני
כולל למשל לנתק את הקשר בין הקרונות מה שאומר מנגנון נפרד לכל קרון ואפילו תכנון מחדש של התחנות בקו הקיים במקומות נחוצים ולא על פי הסימטרייה שמכתיבה עצירה מתואמת של שתי הקרונות. כמו כן לחזור ולשאול מה עם תוכניות העבר להקמת עוד 3-4 קווים תת קרקעיים על הכרמל או הארכת המסלול הקיים ואולי אפילו הרחבת מנהרות הכרמלית והתקנת קרונות רחבים יותר.
 

GLSRA

Active member
יש לך רעיונות מעניינים אבל האם יש להם הצדקה כלכלית ?

הכרמלית היתה צריכה מייקאובר רציני
כולל למשל לנתק את הקשר בין הקרונות מה שאומר מנגנון נפרד לכל קרון ואפילו תכנון מחדש של התחנות בקו הקיים במקומות נחוצים ולא על פי הסימטרייה שמכתיבה עצירה מתואמת של שתי הקרונות. כמו כן לחזור ולשאול מה עם תוכניות העבר להקמת עוד 3-4 קווים תת קרקעיים על הכרמל או הארכת המסלול הקיים ואולי אפילו הרחבת מנהרות הכרמלית והתקנת קרונות רחבים יותר.
יש לך רעיונות מעניינים אבל האם יש להם הצדקה כלכלית ?
זה נחמד להעלות רעיונות, כי "הנייר" סובל הכל אבל לחפור מנהרות, לבנות תחנות ולקנות ציוד זה פרויקט, בלשון המעטה, לא זול. וצריך להצדיק פרויקט כזה מבחינה כלכלית, תחזית למספר משתמשים וכו'
 
ברור שהכל יקר אבל גם תשתית הביצוע השתפרה

יש לך רעיונות מעניינים אבל האם יש להם הצדקה כלכלית ?
זה נחמד להעלות רעיונות, כי "הנייר" סובל הכל אבל לחפור מנהרות, לבנות תחנות ולקנות ציוד זה פרויקט, בלשון המעטה, לא זול. וצריך להצדיק פרויקט כזה מבחינה כלכלית, תחזית למספר משתמשים וכו'
ברור שהכל יקר אבל גם תשתית הביצוע השתפרה
כל עוד הכרמלית רק מתאמצת לתחזק את הקיים ולשקמו ולא לפתחו ברור שהכרמלית תתנוון. אפשר לראות לא מעט שלוחות אפשריות לכרמלית למשל שלוחה לטכניון, שלוחה למת"מ חיפה ואצטדיון סמי עופר, שלוחה לאוניברסיטה ואפילו שלוחות החורגות מהעיר למשל שלוחה לטירת הכרמל או נשר מהצד השני. כמובן שכדי להצדיק את הכרמלית צריך להיות לה ייתרון מוסף כמו תדירות גבוהה נוחות שימוש וזמן נסיעה קצר בהרבה מאמצעי תחבורה מקבילים כמו המטרונית וזה יכול לקרות בשל היותה בעלת מסלולים קצרים ישירים ותת קרקעיים ללא אילוצי המסלולים של המטרונית. הכרמלית אמורה גם להוביל יותר נוסעים מאשר באמצעי מקביל כמו הרכבל למשל שמתוכנן לטכניון.

חוץ מזה נזכור שכיום גם יש אמצעים טכנולוגים משופרים להקמתה כמו מכונות החפירה של הרכבת הקלה וכן של מערכת הקרונות עצמה (ומערך הנעתה) שלמיטב הבנתי בת 25 שנה כשלגבי מערך ההנעה של הכבלים אני לא בטוח אם הוא לא ישן אף יותר. להחליף רק קרון או שתיים לא ייצור את אפקט השדרוג הרצוי. אני מניח שמערך של 4-5 קווים עם כ30 תחנות יוכל לשרת כ100,000 נוסעים ביום ובמיוחד אם יתוכנן עם מערכת הנעה מהירה יותר (נניח קרוב ל50 קמ"ש במקום כ28 קמ"ש למערך הנוכחי) וקיבולת גדולה יותר בתחנות ובקרונות.
 

GLSRA

Active member
שאלה מסקרנת אחרת היא מדוע רק בחודש אפריל מגיעים נציגי ....

קצת חדשות מהכרמלית
http://www.colbonews.co.il/חדשות/הכרמלית-פנתה-לחברה-איטלקית-לקבל-הצעת-מ/
מי שישאל את עצמו מדוע לא פנו גם לחברה השוויצרית VON ROLL ספקית הקרונות הקיימים, התשובה היא, שזו נרכשה על ידי החברה האוסטרית DOPPELMAYR והמתחרה העיקרית שלה היא האיטלקית LEITNER.
ניחוש: סביר להניח שהיצרן הקודם יספק קרון להחלפת הקרון שנשרף.
שאלה מסקרנת אחרת היא מדוע רק בחודש אפריל מגיעים נציגי ....
החברות שהרי השריפה אירעה לפני יותר מחודשיים.
למה חיכו עד עכשיו ?

סקורפיון, אתה בדרך כלל בקיא בעינייני הכרמלית. האם ידוע לך מה גרם לעיכוב של חודשיים ?
 
אם אני לא טועה, חברת Von Roll הידוע לנו כבר משנות התשעים

קצת חדשות מהכרמלית
http://www.colbonews.co.il/חדשות/הכרמלית-פנתה-לחברה-איטלקית-לקבל-הצעת-מ/
מי שישאל את עצמו מדוע לא פנו גם לחברה השוויצרית VON ROLL ספקית הקרונות הקיימים, התשובה היא, שזו נרכשה על ידי החברה האוסטרית DOPPELMAYR והמתחרה העיקרית שלה היא האיטלקית LEITNER.
ניחוש: סביר להניח שהיצרן הקודם יספק קרון להחלפת הקרון שנשרף.
אם אני לא טועה, חברת Von Roll הידוע לנו כבר משנות התשעים
היתה בזמנו רק ספקית כל המערכת לעירית חיפה.
בפועל השילדות של 4 הקרונות הקיימים יוצרו על ידי חברת GANGLOFF משווייץ (היום BMF Group) והחוגונים על ידי חברת DOPPELMAYR, כפי שאפשר להתרשם מהתמונות היפהפיות באתרים המצויינים כאן.
החשמל וכל מערכת ההנע היו פרי עבודתה של חברת FREY AG, שגם מציגה את ביצועיה המרשימים באתר שלה באינטרנט .

http://www.funimag.com/funimag23/Gangloff01.htm

http://www.bmf-seilbahnen.ch/Download.183.0.html?&no_cache=1&cid=815&did=2133&sechash=4a395387
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה