ח"כ מלכיאלי מש"ס בפניה לשר התחבורה: למנוע מ"נוע תנוע" לפעול

מצב
הנושא נעול.

אבירם74

New member
ח"כ מלכיאלי מש"ס בפניה לשר התחבורה: למנוע מ"נוע תנוע" לפעול

ח"כ מלכיאלי מש"ס בפניה לשר התחבורה: למנוע מ"נוע תנוע" לפעול
בשבת http://m.bhol.co.il/article.aspx?id=117772
 
תרמו להם הרבה בחג, מתקרבים ליעד הגיוס

ח"כ מלכיאלי מש"ס בפניה לשר התחבורה: למנוע מ"נוע תנוע" לפעול
בשבת http://m.bhol.co.il/article.aspx?id=117772
תרמו להם הרבה בחג, מתקרבים ליעד הגיוס
צריך לתת לו הקדשה שבעזרתו קודם אוטובוס בשבת בבת ים :)
 

25306yosef

New member
למה אין להם רעיון עבור מי שגר בצפון ורוצה לבלות בתל אביב?

תרמו להם הרבה בחג, מתקרבים ליעד הגיוס
צריך לתת לו הקדשה שבעזרתו קודם אוטובוס בשבת בבת ים :)
למה אין להם רעיון עבור מי שגר בצפון ורוצה לבלות בתל אביב?
כל הקמפיין שלהם מבוסס על פתרונות נקודתיים בלבד ולא על פתרון כלל ארצי (בינעירוני).

אם היו מכניסים לקמפיין שלהם רעיונות כלל ארציים כמו תושב נהריה (או חיפה) שרוצה לבלות בתל אביב ולחזור לאחר הבילוי הביתה, להערכתי היו מצליחים לגייס הרבה יותר תומכים ותורמים.

בינתיים הם מתמקדים רק בפתרונות נקודתיים ולכן אל תצפה שתושבי חיפה והגליל המערבי יתמכו ויתרמו בהמוניהם לפרוייקט. וכנ"ל גם לגבי תושבי ערים רבות אחרות בישראל. בחיפה אמנם יש מטרונית אבל היא לא נותנת פתרון למי שרוצה לבלות בסוף השבוע בעיר תל אביב שכיום הוא חייב להשתמש ברכב הפרטי שלו אם בכלל יש לו. וזו בדיוק המדיניות של ממשלות ישראל, לעודד שימוש ברכב הפרטי.
 
בחיפה מצב התחץ בשבת הכי טוב, אם כי לא מושלם

למה אין להם רעיון עבור מי שגר בצפון ורוצה לבלות בתל אביב?
כל הקמפיין שלהם מבוסס על פתרונות נקודתיים בלבד ולא על פתרון כלל ארצי (בינעירוני).

אם היו מכניסים לקמפיין שלהם רעיונות כלל ארציים כמו תושב נהריה (או חיפה) שרוצה לבלות בתל אביב ולחזור לאחר הבילוי הביתה, להערכתי היו מצליחים לגייס הרבה יותר תומכים ותורמים.

בינתיים הם מתמקדים רק בפתרונות נקודתיים ולכן אל תצפה שתושבי חיפה והגליל המערבי יתמכו ויתרמו בהמוניהם לפרוייקט. וכנ"ל גם לגבי תושבי ערים רבות אחרות בישראל. בחיפה אמנם יש מטרונית אבל היא לא נותנת פתרון למי שרוצה לבלות בסוף השבוע בעיר תל אביב שכיום הוא חייב להשתמש ברכב הפרטי שלו אם בכלל יש לו. וזו בדיוק המדיניות של ממשלות ישראל, לעודד שימוש ברכב הפרטי.
בחיפה מצב התחץ בשבת הכי טוב, אם כי לא מושלם
כמו כן יש מונית שירות מחיפה לתל אביב,
האם אתה חושב שמעבר לך יהיו לפחות 20 נוסעים שירצו לנסוע בשבת מחיפה לתל אביב?
אם כן שלח לארגונים הללו מסר, ואם תשכנע אותם אולי יהיה גם אוטובוס מחיפה לתל אביב.
&nbsp
 

25306yosef

New member
מונית שירות זה לא בדיוק תחבורה ציבורית.

בחיפה מצב התחץ בשבת הכי טוב, אם כי לא מושלם
כמו כן יש מונית שירות מחיפה לתל אביב,
האם אתה חושב שמעבר לך יהיו לפחות 20 נוסעים שירצו לנסוע בשבת מחיפה לתל אביב?
אם כן שלח לארגונים הללו מסר, ואם תשכנע אותם אולי יהיה גם אוטובוס מחיפה לתל אביב.
&nbsp
מונית שירות זה לא בדיוק תחבורה ציבורית.
ובוודאי שלא מונית שירות של חפרים.

אם תהיה ביום שישי בערב וביום שבת תחבורה ציבורית סדירה לתל אביב וממנה, הרבה ישתמשו בה.

וחשוב להדגיש שתחבורה ציבורית צריכה להיות סדירה עם לוח זמנים מסודר ולפעול ברציפות בו זמנית בשני הכיוונים וכפי שפועלת בשעות היום של ימי חול. שירות שאינו סדיר ופועל רק בכיוון אחד ולא ברציפות, אינו תחבורה ציבורית.
 
ידוע, השאלה היא כאשר אגודה שיתופית בוחרת מסלול

מונית שירות זה לא בדיוק תחבורה ציבורית.
ובוודאי שלא מונית שירות של חפרים.

אם תהיה ביום שישי בערב וביום שבת תחבורה ציבורית סדירה לתל אביב וממנה, הרבה ישתמשו בה.

וחשוב להדגיש שתחבורה ציבורית צריכה להיות סדירה עם לוח זמנים מסודר ולפעול ברציפות בו זמנית בשני הכיוונים וכפי שפועלת בשעות היום של ימי חול. שירות שאינו סדיר ופועל רק בכיוון אחד ולא ברציפות, אינו תחבורה ציבורית.
ידוע, השאלה היא כאשר אגודה שיתופית בוחרת מסלול
רוצים את המסלול הכי פופולרי שאין לו חלופה, אם אתה מכיר מסלול כזה שבו יסעו רבים, לא רק אתה ספר לנו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בהתחשב בכך שיש יותר משתי מוניות לכל כיוון בקו ת"א-חיפה בשבת

בחיפה מצב התחץ בשבת הכי טוב, אם כי לא מושלם
כמו כן יש מונית שירות מחיפה לתל אביב,
האם אתה חושב שמעבר לך יהיו לפחות 20 נוסעים שירצו לנסוע בשבת מחיפה לתל אביב?
אם כן שלח לארגונים הללו מסר, ואם תשכנע אותם אולי יהיה גם אוטובוס מחיפה לתל אביב.
&nbsp
בהתחשב בכך שיש יותר משתי מוניות לכל כיוון בקו ת"א-חיפה בשבת
התשובה חיובית... בפרט לנוכח העובדה שרבים נמנעים מהנסיעה כי היא יקרה מאוד (כפול מנסיעה באוטובוס ביום חול). מצד שני, למיטב זיכרוני רוב האוכלוסייה שמאיישת את המוניות האלה היא לא בדיוק קהל היעד של קמפיין גיוס המונים.
 

alantan

New member
גם נוע תנוע ודומיהם זה כמעט כפול מאוטובוס

בהתחשב בכך שיש יותר משתי מוניות לכל כיוון בקו ת"א-חיפה בשבת
התשובה חיובית... בפרט לנוכח העובדה שרבים נמנעים מהנסיעה כי היא יקרה מאוד (כפול מנסיעה באוטובוס ביום חול). מצד שני, למיטב זיכרוני רוב האוכלוסייה שמאיישת את המוניות האלה היא לא בדיוק קהל היעד של קמפיין גיוס המונים.
גם נוע תנוע ודומיהם זה כמעט כפול מאוטובוס
לא סביר שיצליחו להתחרות במוניות השירות בקו קיים, וגם לא הגיוני שזו תהיה מטרתם. מטרתם של האירגונים הללו היא לסגור את החורים המוחלטים שיש כיום כאשר גם הם וגם מוניות השירות אינם פתרון אמיתי לבעיה, אלא פלסטר.
 
יש שתי דרכים להלחם בעוצר השבועי

גם נוע תנוע ודומיהם זה כמעט כפול מאוטובוס
לא סביר שיצליחו להתחרות במוניות השירות בקו קיים, וגם לא הגיוני שזו תהיה מטרתם. מטרתם של האירגונים הללו היא לסגור את החורים המוחלטים שיש כיום כאשר גם הם וגם מוניות השירות אינם פתרון אמיתי לבעיה, אלא פלסטר.
יש שתי דרכים להלחם בעוצר השבועי
1: להשפיע פוליטית, מחאות הפגנות
2: לתרום לאגודה שיתופית שמפעילה קו אוטובוס בשבת.
&nbsp
יש עצומה והפגנה ודף מחאה בפייסבוק בו מנסים גם את הדרך הראשונה אך לצערנו הדרך הראשונה לא מצליחה,
למרות כל החסרונות של נסיעה באגודה שיתופית לעומת אוטובוס רגיל, הדרך היחידה שכעת עובדת היא הפתרון השני, לכן תרמתי.
 
אני חושב שבתחץ אנשים צריכים להסתכל מעבר למקרה הפרטי שלהם

למה אין להם רעיון עבור מי שגר בצפון ורוצה לבלות בתל אביב?
כל הקמפיין שלהם מבוסס על פתרונות נקודתיים בלבד ולא על פתרון כלל ארצי (בינעירוני).

אם היו מכניסים לקמפיין שלהם רעיונות כלל ארציים כמו תושב נהריה (או חיפה) שרוצה לבלות בתל אביב ולחזור לאחר הבילוי הביתה, להערכתי היו מצליחים לגייס הרבה יותר תומכים ותורמים.

בינתיים הם מתמקדים רק בפתרונות נקודתיים ולכן אל תצפה שתושבי חיפה והגליל המערבי יתמכו ויתרמו בהמוניהם לפרוייקט. וכנ"ל גם לגבי תושבי ערים רבות אחרות בישראל. בחיפה אמנם יש מטרונית אבל היא לא נותנת פתרון למי שרוצה לבלות בסוף השבוע בעיר תל אביב שכיום הוא חייב להשתמש ברכב הפרטי שלו אם בכלל יש לו. וזו בדיוק המדיניות של ממשלות ישראל, לעודד שימוש ברכב הפרטי.
אני חושב שבתחץ אנשים צריכים להסתכל מעבר למקרה הפרטי שלהם
ולראות את הצרכים של כלל הציבור. קו אוטובוס מראש העין לתל אביב שאליו מגייסים כעת
כסף בקישור:
https://www.headstart.co.il/projectupdates.aspx?id=22579
קו כזה למשל, יקטין את מספר הרכבים שנוסעים בשבת ובשאיפה צעירים ידחו את הגיל שקונים בו רכב ויסעו בו פחות. מה שמקטין תאונות דרכים וזיהום אוויר שגם משלם המיסים מקריית 8 שמעולם לא יגיע לראש העין יושפע מכך.
בנוסף אבוא למחות במידה שיסגרו את התחבורה הציבורית בחיפה למרות שאיני משתמש בה.
 

Ccyclist

Well-known member
הפתרון לכך הוא איגוד ארצי של הקואופרטיבים.

אני חושב שבתחץ אנשים צריכים להסתכל מעבר למקרה הפרטי שלהם
ולראות את הצרכים של כלל הציבור. קו אוטובוס מראש העין לתל אביב שאליו מגייסים כעת
כסף בקישור:
https://www.headstart.co.il/projectupdates.aspx?id=22579
קו כזה למשל, יקטין את מספר הרכבים שנוסעים בשבת ובשאיפה צעירים ידחו את הגיל שקונים בו רכב ויסעו בו פחות. מה שמקטין תאונות דרכים וזיהום אוויר שגם משלם המיסים מקריית 8 שמעולם לא יגיע לראש העין יושפע מכך.
בנוסף אבוא למחות במידה שיסגרו את התחבורה הציבורית בחיפה למרות שאיני משתמש בה.
הפתרון לכך הוא איגוד ארצי של הקואופרטיבים.
מבחינת האבולוציה של התח"צ הקואופרטיבים נמצאים בשלב הראשון של הקווים המקומיים הבודדים ובשלב זה יש את האלמנט המקומי או הלוקאל פטריוטי.
&nbsp
להבנתי אגודות שיתופיות חופשיות להתאגד בארגון גג ארצי. במצב כזה חברות בקואופרטיב אחד תיתן זכות לנסוע בכל הקואופרטיבים שבארגון (בשלב זה עדיף שישארו קואופרטיבים מקומיים כדי שלא יהיה מצב שארגון ארצי ימשוך את השמיכה מקואופרטיב מקומי כלשהו) והארגון בכללותו יוכל לדבר בשם ירושלים, גוש דן, באר שבע ואולי גם הקריות (חייבים נוכחות באזור חיפה והקריות, וודאי יש שם איזה חור ברשת או אזור ללא קווים מזינים מהמטרונית). במצב כזה הארגון הארצי יוכל לסייע ליוזמות מקומיות נוספות ותרומה לארגון תהיה תרומה לכל האגודות בארץ.
&nbsp
ומילת זהירות ליום שאחרי הניצחון: אפילו אם יוחלט להפעיל תח"צ בשבת וחג יש לשמור על המבנה הארגוני לכמה שנים אחרי הפעלתה כי מי שלא מפעיל תח"צ כיום מטעמי כפייה דתית (חוקית מותר להפעיל קווים ליעדים נחוצים כולל בתי חולים) עלול להבטיח הפעלה בתמורה לסגירת הקואופרטיבים או שהם יסגרו טבעית בעקבות ההפעלה אבל אחרי חצי שנה עד שנה יפסיקו את ההפעלה מטעמי הכפייה הרגילים ובלי שימור המבנה הקואופרטיבי יהיה קשה לחזור לתחבורה שיתופית.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
רק"ל י-ם תחבר 3 בתי חולים וזכות שר התחבורה להפעילה בשבת.

ח"כ מלכיאלי מש"ס בפניה לשר התחבורה: למנוע מ"נוע תנוע" לפעול
בשבת http://m.bhol.co.il/article.aspx?id=117772
רק"ל י-ם תחבר 3 בתי חולים וזכות שר התחבורה להפעילה בשבת.
הדסה הר הצופים (שלוחת קו הקמפוסים)
שערי צדק
הדסה עין כרם
&nbsp
לפי חוק מותר להפעיל קו שנוסע לבית חולים יחיד. קו שמחבר שלושה בתי חולים עונה על הדרישות ב300% וחובה להפעילו.
&nbsp
וזה עוד דבר שקואופרטיבים צריכים ללמוד מאגודת הלהט"ב: איך להתארגן כלכלית ומשפטית כדי להגיש בג"צים.
 

igal2016

New member
די לכפיה דתית

ח"כ מלכיאלי מש"ס בפניה לשר התחבורה: למנוע מ"נוע תנוע" לפעול
בשבת http://m.bhol.co.il/article.aspx?id=117772
די לכפיה דתית
האגודה הזאת זה הדבר הכי טוב שקרה בארץ בשנים האחרונות
דור הY ומעמד הביניים לא יכולים להרשות לעצמם אוטו ב100-200 אלף שקל לשלם על דלק במחיר כפול ביטוחים יקרים תחזוקה וחלפים דוחות תנועה וחניה יקרים ולא צפויים, וגם לא רוצים כשהם יכולים לחסוך ולהשקיע את הסכום הזה לעתיד במקום לשים אותו במשהו שיורד בערכו מלא כל שנה ומסכן אותם בתאונות , דתיים שלא רוצים שלא ייסעו , זה ממש לא תחבורה ציבורית , זה תחבורה למי שחבר במועדון הזה, וממש לא לציבור הדתי , לצעירים אין כסף למונית שעולה פי 20 מאשר מה שעולה להם נסיעה ביום רגיל , זה כמו שיעלו למכוניות את מחיר הדלק בסופי שבוע ל200 שקל לליטר , נראה אם בעלי המכוניות לא היו מתעצבנים מהכפיה הדתית במצב כזה כמו הצעירים , מי שרוצה שיהיה דתי אבל בדרך שלא ייגרום סבל וצער רב לאחרים ויידרוך עליהם , לצעירים תחבורה וחופש התנועה זה חשוב להם לא פחות מחמצן , זה צורך בסיסי , וכמובן שלא מדובר על הפעלה של אוטובוס כל כמה דקות , אלא קו פעם בשעתיים היה משנה את המדינה במיוחד במרכז , זה לא יעשה יותר רעש מהמכוניות שכבר נוסעות כל השבת בכביש , זה סתם צרות עין וצביעות של הדתיים, שאומרים שאם הם לא יכולים ליסוע שאחרים ייסבלו גם ולא ייסעו

בל"ט אבות מלאכה לא רשום כלום על איסור נסיעה במכונית בשבת או שימוש בחשמל בשבת
https://he.wikipedia.org/wiki/ל"ט_א...9C.D7.A4.D7.99_.D7.A6.D7.A8.D7.9B.D7.99.D7.9D
אז כשהיה ההתחלה של שימוש בחשמל היו חצי דתיים שיישתמשו והיו חצי שלא ישתמשו בחשמל , זה היה שנוי במחלוקת , ואז היו כמה שפסקו לכולם שאסור , אבל במקור זה לא היה,כרגע יש את שיטת החולקים
https://he.wikipedia.org/wiki/חשמל_...AA_.D7.94.D7.97.D7.95.D7.9C.D7.A7.D7.99.D7.9D

חשמל זה לא הדלקת אש כבר אין נורות ליבון כמו פעם וגם מנוע בנזין בקרוב יהיה חשמלי על בטריות במקום ,גם ככה לא משתמשים במנוע בשביל לבשל אוכל, חשמל נמצא בכל מקום, גם מהאור מהשמש אפשר להפיק חשמל,
בנוסף במדבר טו לה
שעליו מתבססים על איסור יציאה מהעיר , שמה דובר על המחנה (השטח העירוני בכללי),
שבארץ זה בעצם יציאה מאיזור המרכז עד שמגיעים לאיזה מדבר

בכל מקרה , זה לא שאני בעד עבודה בשבת , אבל נסיעה לים להנות , או לבקר משפחה רחוקה , זה לא עבודה,
שבת לא פה בשביל שנסבול ממנה , על פי התורה אפילו אומרים שאסור לסבול מהשבת ולא להגיע למצב שמתחילים לספור זמן מתי היא תעבור כבר

אני רוצה לראות את ישראל כץ מסתדר בלי אוטו שבועיים כשנוסע רק בתחבורה ציבורית , השרים פה מנותקים מהאנשים במדינה אין להם מושג מה עובר על אנשים רגילים שהם לא שרים בכנסת במשך היום יום
 

ערןל1

Active member
לא בטוח שמעמד הביניים ירויח

די לכפיה דתית
האגודה הזאת זה הדבר הכי טוב שקרה בארץ בשנים האחרונות
דור הY ומעמד הביניים לא יכולים להרשות לעצמם אוטו ב100-200 אלף שקל לשלם על דלק במחיר כפול ביטוחים יקרים תחזוקה וחלפים דוחות תנועה וחניה יקרים ולא צפויים, וגם לא רוצים כשהם יכולים לחסוך ולהשקיע את הסכום הזה לעתיד במקום לשים אותו במשהו שיורד בערכו מלא כל שנה ומסכן אותם בתאונות , דתיים שלא רוצים שלא ייסעו , זה ממש לא תחבורה ציבורית , זה תחבורה למי שחבר במועדון הזה, וממש לא לציבור הדתי , לצעירים אין כסף למונית שעולה פי 20 מאשר מה שעולה להם נסיעה ביום רגיל , זה כמו שיעלו למכוניות את מחיר הדלק בסופי שבוע ל200 שקל לליטר , נראה אם בעלי המכוניות לא היו מתעצבנים מהכפיה הדתית במצב כזה כמו הצעירים , מי שרוצה שיהיה דתי אבל בדרך שלא ייגרום סבל וצער רב לאחרים ויידרוך עליהם , לצעירים תחבורה וחופש התנועה זה חשוב להם לא פחות מחמצן , זה צורך בסיסי , וכמובן שלא מדובר על הפעלה של אוטובוס כל כמה דקות , אלא קו פעם בשעתיים היה משנה את המדינה במיוחד במרכז , זה לא יעשה יותר רעש מהמכוניות שכבר נוסעות כל השבת בכביש , זה סתם צרות עין וצביעות של הדתיים, שאומרים שאם הם לא יכולים ליסוע שאחרים ייסבלו גם ולא ייסעו

בל"ט אבות מלאכה לא רשום כלום על איסור נסיעה במכונית בשבת או שימוש בחשמל בשבת
https://he.wikipedia.org/wiki/ל"ט_א...9C.D7.A4.D7.99_.D7.A6.D7.A8.D7.9B.D7.99.D7.9D
אז כשהיה ההתחלה של שימוש בחשמל היו חצי דתיים שיישתמשו והיו חצי שלא ישתמשו בחשמל , זה היה שנוי במחלוקת , ואז היו כמה שפסקו לכולם שאסור , אבל במקור זה לא היה,כרגע יש את שיטת החולקים
https://he.wikipedia.org/wiki/חשמל_...AA_.D7.94.D7.97.D7.95.D7.9C.D7.A7.D7.99.D7.9D

חשמל זה לא הדלקת אש כבר אין נורות ליבון כמו פעם וגם מנוע בנזין בקרוב יהיה חשמלי על בטריות במקום ,גם ככה לא משתמשים במנוע בשביל לבשל אוכל, חשמל נמצא בכל מקום, גם מהאור מהשמש אפשר להפיק חשמל,
בנוסף במדבר טו לה
שעליו מתבססים על איסור יציאה מהעיר , שמה דובר על המחנה (השטח העירוני בכללי),
שבארץ זה בעצם יציאה מאיזור המרכז עד שמגיעים לאיזה מדבר

בכל מקרה , זה לא שאני בעד עבודה בשבת , אבל נסיעה לים להנות , או לבקר משפחה רחוקה , זה לא עבודה,
שבת לא פה בשביל שנסבול ממנה , על פי התורה אפילו אומרים שאסור לסבול מהשבת ולא להגיע למצב שמתחילים לספור זמן מתי היא תעבור כבר

אני רוצה לראות את ישראל כץ מסתדר בלי אוטו שבועיים כשנוסע רק בתחבורה ציבורית , השרים פה מנותקים מהאנשים במדינה אין להם מושג מה עובר על אנשים רגילים שהם לא שרים בכנסת במשך היום יום
לא בטוח שמעמד הביניים ירויח
כי מישהו יצטרך לממן את תקציב המדינה. זאת כנראה גם סיבה לא לעשות תחבורה ציבורית בשבת, כי לא רוצים להעלות מיסים. גם זה סוג של סטטוס קוו.
 

Ccyclist

Well-known member
איזה תירוץ מקורי למצב שאין לו אח ורע בעולם.

לא בטוח שמעמד הביניים ירויח
כי מישהו יצטרך לממן את תקציב המדינה. זאת כנראה גם סיבה לא לעשות תחבורה ציבורית בשבת, כי לא רוצים להעלות מיסים. גם זה סוג של סטטוס קוו.
איזה תירוץ מקורי למצב שאין לו אח ורע בעולם.
 

ערןל1

Active member
אישית אני בעד שינוי תמהיל המיסים.

איזה תירוץ מקורי למצב שאין לו אח ורע בעולם.
אישית אני בעד שינוי תמהיל המיסים.
ספציפית אני בעד מס גודש, מה שיפתור בצורה יותר טובה את ה"עוצר" שכן רכב פרטי בשבת יעלה פחות מהיום.

בכל מקרה צריך להבין שמדובר בשינוי התמהיל, לא בהורדת מיסים.

כשכתבתי שזאת סיבה התכוונתי סיבה של הפוליטיקאים.

ומקוריות זה תמיד טוב.
 

igal2016

New member
ניסו בארץ מס גודש

אישית אני בעד שינוי תמהיל המיסים.
ספציפית אני בעד מס גודש, מה שיפתור בצורה יותר טובה את ה"עוצר" שכן רכב פרטי בשבת יעלה פחות מהיום.

בכל מקרה צריך להבין שמדובר בשינוי התמהיל, לא בהורדת מיסים.

כשכתבתי שזאת סיבה התכוונתי סיבה של הפוליטיקאים.

ומקוריות זה תמיד טוב.
ניסו בארץ מס גודש
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4346629,00.html
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה