הרעיון עם טוני ברצ'ל על הקו האדום ובעיות שיש

מצב
הנושא נעול.

orchilit

New member
בתחנת שאול המלך העבודות עברו למרכז דרך בגין

הרעיון עם טוני ברצ'ל על הקו האדום ובעיות שיש
בהחלט שווה קריאה.
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001184412
בתחנת שאול המלך העבודות עברו למרכז דרך בגין
והתנועה לכיוון דרום עברה להיכן שהיו העבודות קודם לכן. היום כשעברתי, שמתי לב שאין רכבים, ולא הבנתי למה (כי בחמישי עדיין נסעו במרכז הכביש), ואז קלטתי שיש טרקטור שמפרק את הכביש ורק ממש לקראת הצומת עם דרך נמיר שמתי לב שהתנועה דרומה עוקפת מימין למרכז הכביש.
זה מצטרף לתחנת נוספות שעברו צדדים (יהודית, שעברו לצד המזרחי; בן גוריון לצד הדרומי, וביאליק לצפוני).
 

matrix200200

Active member
קרליבך התחנה שעדיין קצת תקועה

בתחנת שאול המלך העבודות עברו למרכז דרך בגין
והתנועה לכיוון דרום עברה להיכן שהיו העבודות קודם לכן. היום כשעברתי, שמתי לב שאין רכבים, ולא הבנתי למה (כי בחמישי עדיין נסעו במרכז הכביש), ואז קלטתי שיש טרקטור שמפרק את הכביש ורק ממש לקראת הצומת עם דרך נמיר שמתי לב שהתנועה דרומה עוקפת מימין למרכז הכביש.
זה מצטרף לתחנת נוספות שעברו צדדים (יהודית, שעברו לצד המזרחי; בן גוריון לצד הדרומי, וביאליק לצפוני).
קרליבך התחנה שעדיין קצת תקועה
לא ברור למה יש את כל ההתקדמות בכל תחנות אחרות ורק קרליבך נראה שלא ממש מתקדמת.
 

Bus Nerd

Active member
קרליבך מסובכת הרבה יותר

קרליבך התחנה שעדיין קצת תקועה
לא ברור למה יש את כל ההתקדמות בכל תחנות אחרות ורק קרליבך נראה שלא ממש מתקדמת.
קרליבך מסובכת הרבה יותר
וגם שם בגלל שכל הצומת חסומה (ותישאר כך להרבה זמן), וה־TBM עוד רחוקה ממנה - אין "לחץ" למהר איתה, ואין העברות תנועה שצריך לעשות. כמו כן, קרליבך תהיה האחרונה שתיפתח מכל התחנות בתוואי, התכנון הוא שנה אחרי פתיחת שאר הקו.

חוץ מהעובדה שהיא עמוקה יותר, ותשמש לשני קווים, יש גם את המעבר התת"ק לרכב פרטי שייבנה מעל מפלס התחנה.

כמו כן התחנה עצמה לא ממוקמת בדיוק על הצומת, אלא קצת מדרום לצומת, ולכן ייתכן שכן נעשית שם התקדמות אבל פשוט לא באיזור שהסתכלת עליו. רוב השטח שסגור סגור בשביל העבודה על המחלף לרכב הפרטי בכלל.
 

matrix200200

Active member
האמת עברתי שם לכל העורך ולא ממש רואים התקדמות.

קרליבך מסובכת הרבה יותר
וגם שם בגלל שכל הצומת חסומה (ותישאר כך להרבה זמן), וה־TBM עוד רחוקה ממנה - אין "לחץ" למהר איתה, ואין העברות תנועה שצריך לעשות. כמו כן, קרליבך תהיה האחרונה שתיפתח מכל התחנות בתוואי, התכנון הוא שנה אחרי פתיחת שאר הקו.

חוץ מהעובדה שהיא עמוקה יותר, ותשמש לשני קווים, יש גם את המעבר התת"ק לרכב פרטי שייבנה מעל מפלס התחנה.

כמו כן התחנה עצמה לא ממוקמת בדיוק על הצומת, אלא קצת מדרום לצומת, ולכן ייתכן שכן נעשית שם התקדמות אבל פשוט לא באיזור שהסתכלת עליו. רוב השטח שסגור סגור בשביל העבודה על המחלף לרכב הפרטי בכלל.
האמת עברתי שם לכל העורך ולא ממש רואים התקדמות.
אתה צודק שמדובר בתחנה מורכבת יותר וגם עמוקה יותר, אבל זה לא ממש מסביר מדוע שם עדיין לא סיימו את קירות התחנה לקראת החפירות כמו בשאר התחנות.
במיוחד שמדובר במקום שלא מנסים לכסות את הכביש כמו בהרבה תחנות אחרות.
הייתי רוצה לראות לחילופין, כיסוי של חלקי האתר עם פלטות בטון על מנת לאפשר את התנועה, או התחלה של חפירות לעומק.
באתר של דניאל (בלוג התפוז הגדול) הוא העלה השערה שעדיין מבצעים פינוי תשתיות שם.
אני מאוד מקווה שזה לא המצב.
 
אני מבין את התסכול של טוני בורצ׳ל,

הרעיון עם טוני ברצ'ל על הקו האדום ובעיות שיש
בהחלט שווה קריאה.
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001184412
אני מבין את התסכול של טוני בורצ׳ל,
איש אוהב את מקצועו, בכתבה נאמר שהוא בן 67; מכל הלב אני מאחל לו -למרות הכל- לראות את ה ״baby" שלו על הפסים.

באחד הקטעים בורצ׳ל אומר: ״........שיש לתת למקצוענים לעשות את שלהם״.
האם זהו רמז שעד כה הדברים נעשו על ידי ״לא מקצוענים״?
או שהם ״בכלל לא נעשו״ כפי שהוא אומר בקטע אחר: ״יש אנשים שיכולים לעשות דברים ובגלל שהעסק תקוע, הם פשוט יושבים ומחכים כמה חודשים״.
משמע .............שהם לא עושים כלום חוץ מלחכות לסוף היום, גם זה מתסכל!!!
 

matrix200200

Active member
לדעתי זה לא מה שהוא אומר

אני מבין את התסכול של טוני בורצ׳ל,
איש אוהב את מקצועו, בכתבה נאמר שהוא בן 67; מכל הלב אני מאחל לו -למרות הכל- לראות את ה ״baby" שלו על הפסים.

באחד הקטעים בורצ׳ל אומר: ״........שיש לתת למקצוענים לעשות את שלהם״.
האם זהו רמז שעד כה הדברים נעשו על ידי ״לא מקצוענים״?
או שהם ״בכלל לא נעשו״ כפי שהוא אומר בקטע אחר: ״יש אנשים שיכולים לעשות דברים ובגלל שהעסק תקוע, הם פשוט יושבים ומחכים כמה חודשים״.
משמע .............שהם לא עושים כלום חוץ מלחכות לסוף היום, גם זה מתסכל!!!
לדעתי זה לא מה שהוא אומר
לדעתי התסכול נובע מהתערבות של גורמים שלדעתו לא צריכים בכלל להיות מעורבים בתהליך קבלת ההחלטות, או לפחות לא צריכה להיות להם ההשפעה שיש כרגע.
משרד האוצר הוא אחד הגורמים האלה.
אני הייתי גם מוסיף גורמים אחרים שניסו לשים מקלות בגלגלים של הפרוייקט (למשל ראש העיר רמת גן).
בלי קשר בישראל יש יותר מדי טפשים שהגיעו למקומות גבוהים שלצערינו מחליטים החלטות במקום לעבוד בנקיון רחוב (שגם שם הייתי נזהר לשים אותם).
ברור לי שלמקצוען כמוהו קשה לראות את זה.
חובבנות זו אכן בעיה גדולה בישראל.
 

tenen

New member
נראה לי שאתה מפספס שבשביל זה הבן אדם נבחר

לדעתי זה לא מה שהוא אומר
לדעתי התסכול נובע מהתערבות של גורמים שלדעתו לא צריכים בכלל להיות מעורבים בתהליך קבלת ההחלטות, או לפחות לא צריכה להיות להם ההשפעה שיש כרגע.
משרד האוצר הוא אחד הגורמים האלה.
אני הייתי גם מוסיף גורמים אחרים שניסו לשים מקלות בגלגלים של הפרוייקט (למשל ראש העיר רמת גן).
בלי קשר בישראל יש יותר מדי טפשים שהגיעו למקומות גבוהים שלצערינו מחליטים החלטות במקום לעבוד בנקיון רחוב (שגם שם הייתי נזהר לשים אותם).
ברור לי שלמקצוען כמוהו קשה לראות את זה.
חובבנות זו אכן בעיה גדולה בישראל.
נראה לי שאתה מפספס שבשביל זה הבן אדם נבחר
ראש עיריית רמת גן נבחר ע"י תושבי רמת גן כדי לקדם אינטרסים של תושבי רמת גן ורמת גן בלבד.
אתה יכול לחלוק על הדרך שהוא עושה את זה או על האם הוא צודק או טועה אבל מי שבוחר בראש העיר אלו התושבים והוא חייב את התשובות שלו להם ולא לכלל התושבים שרוצים לנסוע דרך רמת גן.
&nbsp
מבחינת מי מרוויח מהרכבת, אתה יכול להגיד שגם תושבי רמת גן אבל זה לא נכון במיוחד, לתושבי רמת גן יש את קו 1 ובמרחק בין רמת גן לת"א שהיא היעד העיקרי זה מספיק לחלוטין ומבחינת רמת גן אין שום הגיון להשבית עסקים רבים על ציר ז'בוטינסקי במשך זמן רב רק כדי לחפור רכבת תחתית שלא תשפר להם את הזמנים.
&nbsp
המהירות חשובה לתושבי פתח תקווה שהם בקצה השני, אבל תושבי פתח תקווה לא בוחרים את ראש עיריית רמת גן והוא לא חייב להם כלום.
 

matrix200200

Active member
אתה צודק ברמה עקרונית, אבל זה לא משנה את התסכול העמוק

נראה לי שאתה מפספס שבשביל זה הבן אדם נבחר
ראש עיריית רמת גן נבחר ע"י תושבי רמת גן כדי לקדם אינטרסים של תושבי רמת גן ורמת גן בלבד.
אתה יכול לחלוק על הדרך שהוא עושה את זה או על האם הוא צודק או טועה אבל מי שבוחר בראש העיר אלו התושבים והוא חייב את התשובות שלו להם ולא לכלל התושבים שרוצים לנסוע דרך רמת גן.
&nbsp
מבחינת מי מרוויח מהרכבת, אתה יכול להגיד שגם תושבי רמת גן אבל זה לא נכון במיוחד, לתושבי רמת גן יש את קו 1 ובמרחק בין רמת גן לת"א שהיא היעד העיקרי זה מספיק לחלוטין ומבחינת רמת גן אין שום הגיון להשבית עסקים רבים על ציר ז'בוטינסקי במשך זמן רב רק כדי לחפור רכבת תחתית שלא תשפר להם את הזמנים.
&nbsp
המהירות חשובה לתושבי פתח תקווה שהם בקצה השני, אבל תושבי פתח תקווה לא בוחרים את ראש עיריית רמת גן והוא לא חייב להם כלום.
אתה צודק ברמה עקרונית, אבל זה לא משנה את התסכול העמוק
שטוני בורצ'ל מרגיש מכל ההתנהגות הזאת.
די ברור שמה שראש העיר עשה זה סחיטה פוליטית די רגילה בנסיון לקבל יותר פרסום, או יותר כסף שיהיה ניתן לחלק למקורבים (שזה הרי כל ראשי ערים עושים), אז זה מאוד לגיטימי להרגיש את התסכול.
ברור כמובן שתושבי רמת גן שגרים בסמיכות לקו האדום רק ירוויחו ממנה בעתיד ולו בגלל עליות במחירי הנדל"ן אז אין באמת לראש העיר רמת גן שום טיעון הגיוני.

אתה תגיד לי שהוא דואג לעסקים הקטנים לעורך התוואי שנפגעו?
אבל לשנינו ברור שדאגה שלו היא מזויפת ואני ממש לא רוצה לדעת לאן התקציבים האלה ילכו אם חלילה הוא יקבל אותם.
תשאל את ראשי ערים שקדמו לו בתפקיד והם יספרו לך.
 

tenen

New member
אין כאן בכלל שיקולים תקציביים או סחיטה פוליטית

אתה צודק ברמה עקרונית, אבל זה לא משנה את התסכול העמוק
שטוני בורצ'ל מרגיש מכל ההתנהגות הזאת.
די ברור שמה שראש העיר עשה זה סחיטה פוליטית די רגילה בנסיון לקבל יותר פרסום, או יותר כסף שיהיה ניתן לחלק למקורבים (שזה הרי כל ראשי ערים עושים), אז זה מאוד לגיטימי להרגיש את התסכול.
ברור כמובן שתושבי רמת גן שגרים בסמיכות לקו האדום רק ירוויחו ממנה בעתיד ולו בגלל עליות במחירי הנדל"ן אז אין באמת לראש העיר רמת גן שום טיעון הגיוני.

אתה תגיד לי שהוא דואג לעסקים הקטנים לעורך התוואי שנפגעו?
אבל לשנינו ברור שדאגה שלו היא מזויפת ואני ממש לא רוצה לדעת לאן התקציבים האלה ילכו אם חלילה הוא יקבל אותם.
תשאל את ראשי ערים שקדמו לו בתפקיד והם יספרו לך.
אין כאן בכלל שיקולים תקציביים או סחיטה פוליטית
זה לא שהוא ביקש עוד כסף או פרסום, הוא פשוט התנגד לעבודות שלא משרתות את תושבי רמת גן אלא רק גורמות להם נזק.
אין תפקידו של ראש העיר להעלות מחירי הנדלן בעיר.
ובנוגע לקודמו בתפקיד, תושבי רמת גן בניגוד אלייך לא חושבים שהיה כל כך גרוע, הם בסה"כ בחרו בו 24 שנים ברצף וכנראה שהיו ממשיכים לבחור בו אם היה זמין לבחירה חוזרת.
&nbsp
 

matrix200200

Active member
סלח לי על היותי אדם ציני, אבל אני ממש מתקשה להאמין שהוא

אין כאן בכלל שיקולים תקציביים או סחיטה פוליטית
זה לא שהוא ביקש עוד כסף או פרסום, הוא פשוט התנגד לעבודות שלא משרתות את תושבי רמת גן אלא רק גורמות להם נזק.
אין תפקידו של ראש העיר להעלות מחירי הנדלן בעיר.
ובנוגע לקודמו בתפקיד, תושבי רמת גן בניגוד אלייך לא חושבים שהיה כל כך גרוע, הם בסה"כ בחרו בו 24 שנים ברצף וכנראה שהיו ממשיכים לבחור בו אם היה זמין לבחירה חוזרת.
&nbsp
סלח לי על היותי אדם ציני, אבל אני ממש מתקשה להאמין שהוא
עשה את זה רק מדאגה לתושבי עירו.
אני לא מאמין בזה גם אצל אנשים רגילים אז קצת קשה לי להאמין לזה כשאני שומע את זה מפוליטיקאי

בדרך כלל כשיש התנגדות קולנית למשהוא, זה אומר שמנסים לסגור איזה דיל מאחורי דלתיים סגורות למען "תושבים מסכנים", "בעלי עסקים קטנים", או כל קבוצה מסכנה תורנית אחרת שמשתמשים בה בשביל להצדיק מעילה בכספי ציבור.
אני בטוח שגם כאן זה היה המניע להתנגדות.

לגבי העובדה שהוא נבחר, לא ברור לי מה אתה מנסה להגיד פה.
בסדר הוא נבחר, ועכשיו (בתקווה שיורשע יישב שנה או שנתיים בכלא).
הוא לא ראשון ולא אחרון (כמה ראשי ערים קיבלו בעבר, מקבלים ועוד יקבלו דיור חינם מטעם המדינה?).
אתה לא חושב שטוני בורצ'ל צודק ושחבל שאנשים האלה מחליטים את הגורל של אחד הפרוייקטים הכי חשובים במדינה?
 

Bus Nerd

Active member
יש לזכור שהעסקים נפגעים עכשיו אבל בסוף העבודות ירוויחו המון

אתה צודק ברמה עקרונית, אבל זה לא משנה את התסכול העמוק
שטוני בורצ'ל מרגיש מכל ההתנהגות הזאת.
די ברור שמה שראש העיר עשה זה סחיטה פוליטית די רגילה בנסיון לקבל יותר פרסום, או יותר כסף שיהיה ניתן לחלק למקורבים (שזה הרי כל ראשי ערים עושים), אז זה מאוד לגיטימי להרגיש את התסכול.
ברור כמובן שתושבי רמת גן שגרים בסמיכות לקו האדום רק ירוויחו ממנה בעתיד ולו בגלל עליות במחירי הנדל"ן אז אין באמת לראש העיר רמת גן שום טיעון הגיוני.

אתה תגיד לי שהוא דואג לעסקים הקטנים לעורך התוואי שנפגעו?
אבל לשנינו ברור שדאגה שלו היא מזויפת ואני ממש לא רוצה לדעת לאן התקציבים האלה ילכו אם חלילה הוא יקבל אותם.
תשאל את ראשי ערים שקדמו לו בתפקיד והם יספרו לך.
יש לזכור שהעסקים נפגעים עכשיו אבל בסוף העבודות ירוויחו המון
מיקום על ציר מתע"ן מביא המון לקוחות.


כמו כן יש לזכור שמדובר בראש עיר פופוליסט שחשב שזה הגיוני לסלול את הרכבת בתוואי הקרקע בקו האדום ולסלול את הרכבת מתחת לקרקע דווקא בסגול. לא עקבי ועוזר לעשירים, לא באמת לבעלי העסקים בז'בוטינסקי (שהיו אגב נפגעים גם אם הרכבת הייתה במפלס הקרקע, ואפילו יותר ממה שהם נפגעים עכשיו כי אז החסימות היו לכל אורך הרחוב ולא רק באזורי התחנות)
 
רק שהתוואי התת-קרקעי בבני ברק וברמת גן נקבע, בין השאר, בגלל

נראה לי שאתה מפספס שבשביל זה הבן אדם נבחר
ראש עיריית רמת גן נבחר ע"י תושבי רמת גן כדי לקדם אינטרסים של תושבי רמת גן ורמת גן בלבד.
אתה יכול לחלוק על הדרך שהוא עושה את זה או על האם הוא צודק או טועה אבל מי שבוחר בראש העיר אלו התושבים והוא חייב את התשובות שלו להם ולא לכלל התושבים שרוצים לנסוע דרך רמת גן.
&nbsp
מבחינת מי מרוויח מהרכבת, אתה יכול להגיד שגם תושבי רמת גן אבל זה לא נכון במיוחד, לתושבי רמת גן יש את קו 1 ובמרחק בין רמת גן לת"א שהיא היעד העיקרי זה מספיק לחלוטין ומבחינת רמת גן אין שום הגיון להשבית עסקים רבים על ציר ז'בוטינסקי במשך זמן רב רק כדי לחפור רכבת תחתית שלא תשפר להם את הזמנים.
&nbsp
המהירות חשובה לתושבי פתח תקווה שהם בקצה השני, אבל תושבי פתח תקווה לא בוחרים את ראש עיריית רמת גן והוא לא חייב להם כלום.
רק שהתוואי התת-קרקעי בבני ברק וברמת גן נקבע, בין השאר, בגלל
דרישה של עיריית רמת גן בעבר.
אותו ראש עירייה שבקשר לקו האדום החליט שתוואי קרקעי עדיף על תת-קרקעי, דורש תוואי תת-קרקעי לקו הסגול.

אם תוואי הקו האדום היה קרקעי הוא כנראה היה דורש שיהיה תת-קרקעי ואם תוואי הקו הסגול היה תת-קרקעי הוא כנראה היה מסביר כמה אין הגיון בתוואי תת-קרקעי בדרך אלוף שדה וצריך תוואי קרקעי, עם יותר תחנות, יותר נגיש וכו'...

העיקר להתנגד למה שנקבע.
 

matrix200200

Active member
זו סחיטה פוליטית שהיא דיי נפוצה במחוזותינו לצערי

רק שהתוואי התת-קרקעי בבני ברק וברמת גן נקבע, בין השאר, בגלל
דרישה של עיריית רמת גן בעבר.
אותו ראש עירייה שבקשר לקו האדום החליט שתוואי קרקעי עדיף על תת-קרקעי, דורש תוואי תת-קרקעי לקו הסגול.

אם תוואי הקו האדום היה קרקעי הוא כנראה היה דורש שיהיה תת-קרקעי ואם תוואי הקו הסגול היה תת-קרקעי הוא כנראה היה מסביר כמה אין הגיון בתוואי תת-קרקעי בדרך אלוף שדה וצריך תוואי קרקעי, עם יותר תחנות, יותר נגיש וכו'...

העיקר להתנגד למה שנקבע.
זו סחיטה פוליטית שהיא דיי נפוצה במחוזותינו לצערי
אני לא ממש בקיא בפוליטיקה מקומית, אבל דיי ברור שהיו דרישות "מתחת לשולחן" שלא ממש קשורות לרכבת קלה.
בדרך כלל מדובר בדרישה לתקציב כזה או אחר "למטרות נעלות" שסופן של הכספים האלה להגיע לכיסם של עסקנים פוליטיים, או לכיסם של קבלנים כאלה או אחרים שממש "במקרה" הם חברים קרובים של ראש העיר.
שמענו את הסיפורים האלה יותר מפעם אחת ובאמת שלא נשאר לי הרבה אימון לראש עיר כל שהוא בישראל.
חבל לי על טוני בורצ'ל שמנסה לקדם פרוייקט כל כך חשוב וחייב להתמודד עם הזבל הזה.
 

tenen

New member
גם לעכב הרכבת יכול להיות אינטרס של תושבי רמת גן

רק שהתוואי התת-קרקעי בבני ברק וברמת גן נקבע, בין השאר, בגלל
דרישה של עיריית רמת גן בעבר.
אותו ראש עירייה שבקשר לקו האדום החליט שתוואי קרקעי עדיף על תת-קרקעי, דורש תוואי תת-קרקעי לקו הסגול.

אם תוואי הקו האדום היה קרקעי הוא כנראה היה דורש שיהיה תת-קרקעי ואם תוואי הקו הסגול היה תת-קרקעי הוא כנראה היה מסביר כמה אין הגיון בתוואי תת-קרקעי בדרך אלוף שדה וצריך תוואי קרקעי, עם יותר תחנות, יותר נגיש וכו'...

העיקר להתנגד למה שנקבע.
גם לעכב הרכבת יכול להיות אינטרס של תושבי רמת גן
הרכבת נועדה בעיקר בשביל לקשר את פתח תקווה ואולי קצת בני ברק לת"א.
רמת גן / גבעתיים כבר מקושרות משום שצמודות ובניית הרכבת תציק להן הרבה יותר מהתועלת שתצמח להן.
 
זו ראייה פשטנית. הקו האדום יחליף הרבה אוטובוסים שנוסעים כיום

גם לעכב הרכבת יכול להיות אינטרס של תושבי רמת גן
הרכבת נועדה בעיקר בשביל לקשר את פתח תקווה ואולי קצת בני ברק לת"א.
רמת גן / גבעתיים כבר מקושרות משום שצמודות ובניית הרכבת תציק להן הרבה יותר מהתועלת שתצמח להן.
זו ראייה פשטנית. הקו האדום יחליף הרבה אוטובוסים שנוסעים כיום
בז'בוטינסקי ברמת גן ויקל על העומסים ועל זיהום האוויר שאותם אוטובוסים יוצרים.
מלבד זאת שהקו האדום גם יקשר בין רמת גן לקרית אריה ולבילינסון.

הקו הסגול יחבר, בין השאר, את רמת אפעל, קרית קריניצי, תל ליטווינסקי ובר אילן ששייכים לרמת גן לבין החלק הדרומי של רמת גן ומרכז תל אביב.
תושבי רמת אפעל וקרית קריניצי הם תושבי רמת גן לא פחות מתושבי נוה יהושע ורמת חן.
והקו הסגול יקל על העומסים בדרך אלוף שדה.

האם מאות אוטובוסים ואלפי כלי רכב מזהמים בז'בוטינסקי ועומסים כבדים באלוף שדה אלה אינטרסים של תושבי רמת גן?
 

tenen

New member
אנחנו רואים דברים אחרת - ורמת אפעל לא הייתה רלוונטית בזמנו

זו ראייה פשטנית. הקו האדום יחליף הרבה אוטובוסים שנוסעים כיום
בז'בוטינסקי ברמת גן ויקל על העומסים ועל זיהום האוויר שאותם אוטובוסים יוצרים.
מלבד זאת שהקו האדום גם יקשר בין רמת גן לקרית אריה ולבילינסון.

הקו הסגול יחבר, בין השאר, את רמת אפעל, קרית קריניצי, תל ליטווינסקי ובר אילן ששייכים לרמת גן לבין החלק הדרומי של רמת גן ומרכז תל אביב.
תושבי רמת אפעל וקרית קריניצי הם תושבי רמת גן לא פחות מתושבי נוה יהושע ורמת חן.
והקו הסגול יקל על העומסים בדרך אלוף שדה.

האם מאות אוטובוסים ואלפי כלי רכב מזהמים בז'בוטינסקי ועומסים כבדים באלוף שדה אלה אינטרסים של תושבי רמת גן?
אנחנו רואים דברים אחרת - ורמת אפעל לא הייתה רלוונטית בזמנו
החלק של האוטובוסים בתנועה על ציר ז'בוטינסקי הוא זניח לחלוטין וזה לא יהיה מה שיתרום לאיכות האוויר או לעומס על הכביש ולכן זה לא שיקול.
&nbsp
גם הקישור לבלינסון לא ישתפר במיוחד, תזכור שרמת גן היא באמצע, אין לה באמת בעיה של קישור לאף אחד משני הצדדים ובעיית הקישור שייכת יותר לתל אביב ופתח תקווה שהן בקצוות מאשר לרמת גן.
&nbsp
בנוגע לרמת אפעל, שהתחילו ההתנגדויות רמת אפעל לא הייתה חלק מרמת גן אלא ישוב עצמאי, רק ב2008 רמת אפעל הפכה לשכונה ברמת גן ולכן התחילו לספור אותה רק ב2008 והרוב המוחץ של השנים שצבי בר היה ראש עיר לא הייתה לו רבע סיבה לעשות משהו בשביל תושבי רמת אפעל שלא היו חלק מהעיר.
&nbsp
קריית קריניצי כבודה במקומה מונח החלטות לא מקבלים לפי שכונה אחת בלבד. מה שכן, כל קריית אונו הייתה צריכה מבחינתי להיקלט בתוך רמת גן ואז כנראה שהייתה הרבה פחות התנגדות לעבודות ברמת גן שנועדו לעזור לתושבי רמת גן ולא לתושבי עיר אחרת.
 

bralor4247

New member
וזאת בדיוק הסיבה לצורך לפרק את עריית רמת גן

נראה לי שאתה מפספס שבשביל זה הבן אדם נבחר
ראש עיריית רמת גן נבחר ע"י תושבי רמת גן כדי לקדם אינטרסים של תושבי רמת גן ורמת גן בלבד.
אתה יכול לחלוק על הדרך שהוא עושה את זה או על האם הוא צודק או טועה אבל מי שבוחר בראש העיר אלו התושבים והוא חייב את התשובות שלו להם ולא לכלל התושבים שרוצים לנסוע דרך רמת גן.
&nbsp
מבחינת מי מרוויח מהרכבת, אתה יכול להגיד שגם תושבי רמת גן אבל זה לא נכון במיוחד, לתושבי רמת גן יש את קו 1 ובמרחק בין רמת גן לת"א שהיא היעד העיקרי זה מספיק לחלוטין ומבחינת רמת גן אין שום הגיון להשבית עסקים רבים על ציר ז'בוטינסקי במשך זמן רב רק כדי לחפור רכבת תחתית שלא תשפר להם את הזמנים.
&nbsp
המהירות חשובה לתושבי פתח תקווה שהם בקצה השני, אבל תושבי פתח תקווה לא בוחרים את ראש עיריית רמת גן והוא לא חייב להם כלום.
וזאת בדיוק הסיבה לצורך לפרק את עריית רמת גן
חשיבה לא מטרופולינית היא אסון לגוש דן. יש לפרק את העיריות לאלתר ולמנות עיריית גג אחת שתישאר לאינטרס הכולל של המטרופולין ולא לאינטרס צר של מספר רחובות שקרויות בישראל עיר.
 

matrix200200

Active member
אני מסכים איתך עקרונית, אבל על תצפה ממני להאמין


וזאת בדיוק הסיבה לצורך לפרק את עריית רמת גן
חשיבה לא מטרופולינית היא אסון לגוש דן. יש לפרק את העיריות לאלתר ולמנות עיריית גג אחת שתישאר לאינטרס הכולל של המטרופולין ולא לאינטרס צר של מספר רחובות שקרויות בישראל עיר.
אני מסכים איתך עקרונית, אבל על תצפה ממני להאמין

שעירייה הגדולה תהיה נקייה משחיטות.

זה יצמצם כמות הגנבים מצד אחד, אבל לצערי יגביר את כוחם של אלו שישארו.
הייתי שוקל הגבלת תקופת כהונה של ראש העיר, היושבים במועצת העיר ופקידים בכירים כמו מהנדס העיר למספר שנים קבוע מראש ומוסיף דרישות יותר מחמירות כשזה מגיע לניגודי עניינים.

בדיוק עשיתי חיפוש מהיר בגוגל על ראשי עיר שסרחו ונתקלתי בראש עיר לשעבר של מונטראל שקיבל שנה בפנים על בדיוק אותם עבירות.
https://www.thestar.com/news/canada...to-be-sentenced-on-corruption-conviction.html
קצת מנחם שאנחנו לא לבד במערכה.
 

tenen

New member
זה כבר נושא אחר

וזאת בדיוק הסיבה לצורך לפרק את עריית רמת גן
חשיבה לא מטרופולינית היא אסון לגוש דן. יש לפרק את העיריות לאלתר ולמנות עיריית גג אחת שתישאר לאינטרס הכולל של המטרופולין ולא לאינטרס צר של מספר רחובות שקרויות בישראל עיר.
זה כבר נושא אחר
אנשים אחרים יגידו שהפיכת ערים לשכונות בערים גדולות יותר הופך את התושבים למיעוט שראש העיר לא סופר אותו.
אני בספק שתושבי יפו כולם מרוצים מהרכב מועצת העיר.
&nbsp
מה שאתה אומר קיים במידה מסוימת בירושלים שם בפועל יש שכונות שלא כל כך קשורות בכלום לירושלים תחת השיפוט של ירושלים ולא תמיד כולם מרוצים מזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה