תחבורה ציבורית ושיתופית בשבת תמונת מצב

מצב
הנושא נעול.
תחבורה ציבורית ושיתופית בשבת תמונת מצב

תחבורה ציבורית ושיתופית בשבת תמונת מצב
רק לפני שבוע רשמתי על תחץ בשבת. והנה נוסף קו פוטנצאלי מראש העין לתל אביב, נאחל להם בהצלחה
 
שבוס ראש העין מגייסים כסף, תרמו להם בקישור

תחבורה ציבורית ושיתופית בשבת תמונת מצב
רק לפני שבוע רשמתי על תחץ בשבת. והנה נוסף קו פוטנצאלי מראש העין לתל אביב, נאחל להם בהצלחה
שבוס ראש העין מגייסים כסף, תרמו להם בקישור
https://www.headstart.co.il/projectcomments.aspx?id=22579
 

tenen

New member
אני לא מבין בשביל מה איסוף תרומות.

שבוס ראש העין מגייסים כסף, תרמו להם בקישור
https://www.headstart.co.il/projectcomments.aspx?id=22579
אני לא מבין בשביל מה איסוף תרומות.
אם יש לקו הצדקה כלכלית בשביל תושבים בראש העין תשכנע אותם לממן אותו.
למה אנשים צריכים לתרום כדי שאנשים אחרים יסעו?
 

Bus Nerd

Active member
בגלל שקו לא יכול להיות כלכלי מיומו הראשון

אני לא מבין בשביל מה איסוף תרומות.
אם יש לקו הצדקה כלכלית בשביל תושבים בראש העין תשכנע אותם לממן אותו.
למה אנשים צריכים לתרום כדי שאנשים אחרים יסעו?
בגלל שקו לא יכול להיות כלכלי מיומו הראשון
נוע תנוע הסבירו את זה בקמפיין שלהם לקו 18 בת"א
https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=22462

אף קו לא נוסע מלא מיומו הראשון. לכן צריך סכום כסף התחלתי כדי שיהיה אפשר להפעיל את הקו "בהפסד" עד שיהיו מספיק נוסעים קבועים כדי שהקו יהפוך להיות מאוזן כלכלית.
 
בנוסף התרומה עוזרת גם למי שלא גר שם

בגלל שקו לא יכול להיות כלכלי מיומו הראשון
נוע תנוע הסבירו את זה בקמפיין שלהם לקו 18 בת"א
https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=22462

אף קו לא נוסע מלא מיומו הראשון. לכן צריך סכום כסף התחלתי כדי שיהיה אפשר להפעיל את הקו "בהפסד" עד שיהיו מספיק נוסעים קבועים כדי שהקו יהפוך להיות מאוזן כלכלית.
בנוסף התרומה עוזרת גם למי שלא גר שם
כי פחות רכבים נוסעים על הכביש פחות צפיפות ופחות תאונות דרכים.
אני תורם כדי שפחות רכבים יפגעו בי!
 
כי לוקח זמן עד שכמות הנוסעים מקיימת את עצמה מבחינה כלכלית

אני לא מבין בשביל מה איסוף תרומות.
אם יש לקו הצדקה כלכלית בשביל תושבים בראש העין תשכנע אותם לממן אותו.
למה אנשים צריכים לתרום כדי שאנשים אחרים יסעו?
כי לוקח זמן עד שכמות הנוסעים מקיימת את עצמה מבחינה כלכלית
ההוצאות על הנסיעות מתחילות מהרגע הראשון, ויש תקופה עד שכמות הנוסעים מגיעה למקסימום.
 

tenen

New member
אם יש לזה פוטנציאל להפוך לרווחי בסוף

כי לוקח זמן עד שכמות הנוסעים מקיימת את עצמה מבחינה כלכלית
ההוצאות על הנסיעות מתחילות מהרגע הראשון, ויש תקופה עד שכמות הנוסעים מגיעה למקסימום.
אם יש לזה פוטנציאל להפוך לרווחי בסוף
איך זה שאף גוף מסחרי לא מנסה לעשות את זה בעצמו?
 

Bus Nerd

Active member
כי זה לא חוקי לגוף מסחרי

אם יש לזה פוטנציאל להפוך לרווחי בסוף
איך זה שאף גוף מסחרי לא מנסה לעשות את זה בעצמו?
כי זה לא חוקי לגוף מסחרי
יש חוק בישראל שאומר שאסור להסיע נוסעים בתשלום אלא אם יש לך רישיון למונית ספיישל, לקו מונית שירות, או לקו שירות (קו שירות = ההגדרה המשפטית של קו אוטובוס).

לכן, אף גוף מסחרי לא יכול להסיע נוסעים בתשלום בשבת בישראל חוץ ממוניות שירות ומוניות ספיישל.

נוע תנוע ושבוס משתמשות ב־loophole משפטי כדי לפעול בשבת בצורה חוקית לחלוטין, ואותו loophole הוא גם הסיבה שצריך להצטרף לעמותה כדי לנסוע בהן ואי אפשר פשוט לעלות בלי להיות חבר עמותה.


כמו כן, יש הבדל בין "רווחי" לבין "מאוזן כלכלית" איני יודע אם הקווים שמפעילים שבוס ונוע תנוע היום נחשבים "רווחיים". בכל מקרה ה־profit margin בהפעלת קו כזה בצורה לא מסובסדת בשבתות הוא נמוך מדי מכדי שגוף מסחרי היה מפעיל את זה, אפילו אם זה היה חוקי לעשות כך בלי רישיון ממשרד התחבורה.
 

tenen

New member
אז שאני אבין

כי זה לא חוקי לגוף מסחרי
יש חוק בישראל שאומר שאסור להסיע נוסעים בתשלום אלא אם יש לך רישיון למונית ספיישל, לקו מונית שירות, או לקו שירות (קו שירות = ההגדרה המשפטית של קו אוטובוס).

לכן, אף גוף מסחרי לא יכול להסיע נוסעים בתשלום בשבת בישראל חוץ ממוניות שירות ומוניות ספיישל.

נוע תנוע ושבוס משתמשות ב־loophole משפטי כדי לפעול בשבת בצורה חוקית לחלוטין, ואותו loophole הוא גם הסיבה שצריך להצטרף לעמותה כדי לנסוע בהן ואי אפשר פשוט לעלות בלי להיות חבר עמותה.


כמו כן, יש הבדל בין "רווחי" לבין "מאוזן כלכלית" איני יודע אם הקווים שמפעילים שבוס ונוע תנוע היום נחשבים "רווחיים". בכל מקרה ה־profit margin בהפעלת קו כזה בצורה לא מסובסדת בשבתות הוא נמוך מדי מכדי שגוף מסחרי היה מפעיל את זה, אפילו אם זה היה חוקי לעשות כך בלי רישיון ממשרד התחבורה.
אז שאני אבין
המטרה היא להיות מאוזנים כלכלית ללא רווח כך שכל פעם שרוצים לפתוח עוד קו צריך שוב לעשות מגבית ולהתחיל מאותו אפס?
&nbsp
כל משבר קטן של חודש יכול להפוך שוב את העסק להפסדי משום שתמיד מאוזן ולא יחזיר ההפסד?
&nbsp
ומישהו באמת חושב שזה בר קיום לאורך זמן?
אם המחירים הם מחירים שגם כאשר הקו מלא הוא מאוזן ולא רווחי הסוף אינו חיובי.
 
האגודות הללו לא קמו למטרת רווח אלא לספק תחבורה שיתופית

אז שאני אבין
המטרה היא להיות מאוזנים כלכלית ללא רווח כך שכל פעם שרוצים לפתוח עוד קו צריך שוב לעשות מגבית ולהתחיל מאותו אפס?
&nbsp
כל משבר קטן של חודש יכול להפוך שוב את העסק להפסדי משום שתמיד מאוזן ולא יחזיר ההפסד?
&nbsp
ומישהו באמת חושב שזה בר קיום לאורך זמן?
אם המחירים הם מחירים שגם כאשר הקו מלא הוא מאוזן ולא רווחי הסוף אינו חיובי.
האגודות הללו לא קמו למטרת רווח אלא לספק תחבורה שיתופית
לחברים באגודה.
ולכן המטרה שלהן היא להחזיר את הכספים שהם מקבלים לחברים באמצעות קיום התחבורה השיתופית ולא להרוויח על חשבון החברים.
מסעות ההתרמה נועדו להזרים כסף להרחבת הפעילות, אבל ברור שהתורמים העיקריים שיש להם מוטיבציה לתרום לאגודות הללו הם אותם אנשים שחברים באגודה או מתעתדים להצטרף אליה.
תורמים אחרים תורמים מתוך אידיאולוגיה.

כמה זמן האגודות הללו יחזיקו מעמד - העתיד יראה, אבל הן לא בהכרח מייעדות עצמן לפעול טווח זמן ארוך. האגודות הללו היו שמחות להתפרק מחר בבוקר, אם המדינה הייתה מספקת תחבורה ציבורית בשבתות במקום התחבורה השיתופית שלהן.
במצב הנוכחי, משך חיי האגודות תלוי בעיקר בחברים בהן.
 

tenen

New member
לא באמת הולכת לקום בישראל תחבורה ציבורית בשבת

האגודות הללו לא קמו למטרת רווח אלא לספק תחבורה שיתופית
לחברים באגודה.
ולכן המטרה שלהן היא להחזיר את הכספים שהם מקבלים לחברים באמצעות קיום התחבורה השיתופית ולא להרוויח על חשבון החברים.
מסעות ההתרמה נועדו להזרים כסף להרחבת הפעילות, אבל ברור שהתורמים העיקריים שיש להם מוטיבציה לתרום לאגודות הללו הם אותם אנשים שחברים באגודה או מתעתדים להצטרף אליה.
תורמים אחרים תורמים מתוך אידיאולוגיה.

כמה זמן האגודות הללו יחזיקו מעמד - העתיד יראה, אבל הן לא בהכרח מייעדות עצמן לפעול טווח זמן ארוך. האגודות הללו היו שמחות להתפרק מחר בבוקר, אם המדינה הייתה מספקת תחבורה ציבורית בשבתות במקום התחבורה השיתופית שלהן.
במצב הנוכחי, משך חיי האגודות תלוי בעיקר בחברים בהן.
לא באמת הולכת לקום בישראל תחבורה ציבורית בשבת
זה מאוד יפה להצהיר שרוצים, אבל ברור לכולם שזה לא פרקטי נכון להיום.
ואם הייתי צריך למצוא סיבה אחת שהופכת את העניין ללא פרקטי הייתי בוחר בעובדה שכבר היום חסרים כמה אלפי נהגים.
אם רוצים להעלות כמות האוטובוסים היוצאים ב10 אחוז צריך להביא עוד הרבה מאוד נהגים שגם היום לא מצליחים לגרד משום מקום.
&nbsp
הפשרה היחידה שאני רואה שיכולה להתקיים ולא תתקיים היא להפעיל הרכבת בשבת משום שזה מערך שיכול להסיע המונים עם הרבה פחות כח אדם שמפעיל אותו.
&nbsp
זה לא יקרה משום שאף פוליטיקאי שנושא את דגל התחבורה הציבורית לא ירשה לעצמו לוותר על האוטובוסים ואף פוליטיקאי שנושא את דגל יום המנוחה שלא אמורים לעבוד בו יסכים לפשרה שהוא יודע שהצד השני יציג אותה כניצחון גדול ורק יגדיל את הדרישות שלו לאוטובוסים ביום שאחרי ולא יסתפק במה שהושג.
 
לביקושים הצפויים בשבת לא חסרים נהגים

לא באמת הולכת לקום בישראל תחבורה ציבורית בשבת
זה מאוד יפה להצהיר שרוצים, אבל ברור לכולם שזה לא פרקטי נכון להיום.
ואם הייתי צריך למצוא סיבה אחת שהופכת את העניין ללא פרקטי הייתי בוחר בעובדה שכבר היום חסרים כמה אלפי נהגים.
אם רוצים להעלות כמות האוטובוסים היוצאים ב10 אחוז צריך להביא עוד הרבה מאוד נהגים שגם היום לא מצליחים לגרד משום מקום.
&nbsp
הפשרה היחידה שאני רואה שיכולה להתקיים ולא תתקיים היא להפעיל הרכבת בשבת משום שזה מערך שיכול להסיע המונים עם הרבה פחות כח אדם שמפעיל אותו.
&nbsp
זה לא יקרה משום שאף פוליטיקאי שנושא את דגל התחבורה הציבורית לא ירשה לעצמו לוותר על האוטובוסים ואף פוליטיקאי שנושא את דגל יום המנוחה שלא אמורים לעבוד בו יסכים לפשרה שהוא יודע שהצד השני יציג אותה כניצחון גדול ורק יגדיל את הדרישות שלו לאוטובוסים ביום שאחרי ולא יסתפק במה שהושג.
לביקושים הצפויים בשבת לא חסרים נהגים
נהגים חסרים בנתיים, בימות השבוע בייחוד בשעות העומס,
עם הכשרת נהגים חדשים ופתיחת קווי רקלת בארץ יקטן החוסר בנהגים.
 

tenen

New member
אני אשמח להבין את ההצהרה הזו

לביקושים הצפויים בשבת לא חסרים נהגים
נהגים חסרים בנתיים, בימות השבוע בייחוד בשעות העומס,
עם הכשרת נהגים חדשים ופתיחת קווי רקלת בארץ יקטן החוסר בנהגים.
אני אשמח להבין את ההצהרה הזו
אם היה ניתן להכשיר נהגים חדשים בקלות כמו שאתה מציע היו עושים את זה ולא היו חסרים בימות השבוע ועובדה שעדיין חסרים.
&nbsp
עם פתיחת הרכבת הקלה ישתחררו נהגים זה נכון, אבל האם ישתחררו מספיק נהגים גם בשביל ימות השבוע וגם בשביל סוף השבוע?
&nbsp
יש מחסור בעובדים בישראל, אחוז האבטלה כאן יורד באופן עקבי והוא ברצפה פחות או יותר.
שאתה אומר נכשיר נהגים אתה מציע בפועל לשכנע אדם שיש לו עבודה אחרת לעזוב אותה בשביל ללכת להיות נהג אוטובוס ומסתבר שזה לא קל במיוחד לשכנע עובדים לעשות מעבר כזה משום שאם היה קל כבר היו מספיק נהגי אוטובוס.
&nbsp
שלא תבין לא נכון, אני משוכנע שרכבת קלה תקטין החוסר בנהגים, וגם משוכנע שהרכבת המהירה מירושלים תקטין הצורך בנהגים.
אני פשוט חושב שהקטנת הצרכים הזו כמו שהיא נראית כרגע תספיק כדי למנוע את החרפת החוסר (האוכלוסייה גודלת) ואולי גם בשביל לצמצם חלקית בלבד את המחסור בימות השבוע.
&nbsp
אני לא רואה איך אתה מצליח להכשיר מספיק נהגים כדי לפתוח קווים גם בסופי שבוע במיוחד בשנים בהן עדיין אין רכבת קלה שאלו השנים הקרובות.
 

Bus Nerd

Active member
רכבת בשבת היא לא תחליף לאוטובוסים בשבת

לא באמת הולכת לקום בישראל תחבורה ציבורית בשבת
זה מאוד יפה להצהיר שרוצים, אבל ברור לכולם שזה לא פרקטי נכון להיום.
ואם הייתי צריך למצוא סיבה אחת שהופכת את העניין ללא פרקטי הייתי בוחר בעובדה שכבר היום חסרים כמה אלפי נהגים.
אם רוצים להעלות כמות האוטובוסים היוצאים ב10 אחוז צריך להביא עוד הרבה מאוד נהגים שגם היום לא מצליחים לגרד משום מקום.
&nbsp
הפשרה היחידה שאני רואה שיכולה להתקיים ולא תתקיים היא להפעיל הרכבת בשבת משום שזה מערך שיכול להסיע המונים עם הרבה פחות כח אדם שמפעיל אותו.
&nbsp
זה לא יקרה משום שאף פוליטיקאי שנושא את דגל התחבורה הציבורית לא ירשה לעצמו לוותר על האוטובוסים ואף פוליטיקאי שנושא את דגל יום המנוחה שלא אמורים לעבוד בו יסכים לפשרה שהוא יודע שהצד השני יציג אותה כניצחון גדול ורק יגדיל את הדרישות שלו לאוטובוסים ביום שאחרי ולא יסתפק במה שהושג.
רכבת בשבת היא לא תחליף לאוטובוסים בשבת
תחנות הרכבת מרוחקות ממרכזי הערים ולא משרתות את רוב נוסעי התח"צ בארץ.

תח"צ אמיתית בשבת צריכה להיות *קודם כל* אוטובוסים, ואחר כך רכבת אם תהיה דרישה.

מבחינת נהגים אני בטוח שלא תהיה בעיה: נהיגה בשבת קלה יותר כי יש פחות נוסעים ופחות תנועה והתדירות בהכרח נמוכה יותר. זה יום בלי לחץ. יש המון נהגים שיישמחו על ההזדמנות לעבוד ביום הזה ולהרוויח 150-200% מהשכר הרגיל (כמקובל בחוק), ולקחת יום חופש ביום אחר בשבוע. עצם האפשרות לעבוד בשבת דווקא תביא *יותר* נהגים לענף, בעיקר נהגים לא יהודים או יהודים חילונים, שיראו את העבודה בשבת ומנוחה ביום אחר בשבוע בתור perk של המשרה.

רוב הציבור החילוני בישראל רוצה תח"צ בשבת. ככל שנוע תנוע ושבוס יצליחו יותר כך יותר מהציבור יבין כמה זה נוח וכך יהיה יותר לחץ על הפוליטיקאים להילחם כדי לאפשר תח"צ בשבת. אתה naysayer בלי סיבה טובה: אתה אומר שזה "לא פרקטי" כשדווקא ההצלחה של נוע תנוע ושבוס מראה שזה *כן* פרקטי, ואפילו מאוד, ויותר מזה - שלפחות חלק מהקווים יכולים להיות מאוזנים כלכלית, שזה טוב מאוד למערכת (גם כשתהיה מסובסדת ע"י המדינה ביום מהימים).

בקשר למה שאמרת על איזון, אתה טועה ש"כל משבר קטן יהפוך את העסק להפסדי". כשמשהו מאוזן כלכלית זה לא אומר שהוא לא מרוויח בכלל, אלא שהוא מרוויח קצת. אני בטוח שלא היו חושבים להתרחב אם הקו היה פועל בסכום 0. אבל אלו כן אגודות ללא מטרות רווח, כי אם הן היו עם מטרות רווח הפעלה כזו לא הייתה חוקית. זה שאגודה היא ללא מטרות רווח לא אומר בהכרח שהמאזן שלה לא חיובי.
 
נכון, יתרה מזאת חלק נכבד מהדתיים לאומיים תומכים

רכבת בשבת היא לא תחליף לאוטובוסים בשבת
תחנות הרכבת מרוחקות ממרכזי הערים ולא משרתות את רוב נוסעי התח"צ בארץ.

תח"צ אמיתית בשבת צריכה להיות *קודם כל* אוטובוסים, ואחר כך רכבת אם תהיה דרישה.

מבחינת נהגים אני בטוח שלא תהיה בעיה: נהיגה בשבת קלה יותר כי יש פחות נוסעים ופחות תנועה והתדירות בהכרח נמוכה יותר. זה יום בלי לחץ. יש המון נהגים שיישמחו על ההזדמנות לעבוד ביום הזה ולהרוויח 150-200% מהשכר הרגיל (כמקובל בחוק), ולקחת יום חופש ביום אחר בשבוע. עצם האפשרות לעבוד בשבת דווקא תביא *יותר* נהגים לענף, בעיקר נהגים לא יהודים או יהודים חילונים, שיראו את העבודה בשבת ומנוחה ביום אחר בשבוע בתור perk של המשרה.

רוב הציבור החילוני בישראל רוצה תח"צ בשבת. ככל שנוע תנוע ושבוס יצליחו יותר כך יותר מהציבור יבין כמה זה נוח וכך יהיה יותר לחץ על הפוליטיקאים להילחם כדי לאפשר תח"צ בשבת. אתה naysayer בלי סיבה טובה: אתה אומר שזה "לא פרקטי" כשדווקא ההצלחה של נוע תנוע ושבוס מראה שזה *כן* פרקטי, ואפילו מאוד, ויותר מזה - שלפחות חלק מהקווים יכולים להיות מאוזנים כלכלית, שזה טוב מאוד למערכת (גם כשתהיה מסובסדת ע"י המדינה ביום מהימים).

בקשר למה שאמרת על איזון, אתה טועה ש"כל משבר קטן יהפוך את העסק להפסדי". כשמשהו מאוזן כלכלית זה לא אומר שהוא לא מרוויח בכלל, אלא שהוא מרוויח קצת. אני בטוח שלא היו חושבים להתרחב אם הקו היה פועל בסכום 0. אבל אלו כן אגודות ללא מטרות רווח, כי אם הן היו עם מטרות רווח הפעלה כזו לא הייתה חוקית. זה שאגודה היא ללא מטרות רווח לא אומר בהכרח שהמאזן שלה לא חיובי.
נכון, יתרה מזאת חלק נכבד מהדתיים לאומיים תומכים
חלק גדול מהדתיים לאומיים תומכים בתחבורה ציבורית בשבת אף על פי שהם לא ישתמשו בה. הם הבינו עד כמה הנושא מרחיק חילונים מהדת.
 

tenen

New member
אתה מכנה את שבוס ונוע תנוע הצלחה?

רכבת בשבת היא לא תחליף לאוטובוסים בשבת
תחנות הרכבת מרוחקות ממרכזי הערים ולא משרתות את רוב נוסעי התח"צ בארץ.

תח"צ אמיתית בשבת צריכה להיות *קודם כל* אוטובוסים, ואחר כך רכבת אם תהיה דרישה.

מבחינת נהגים אני בטוח שלא תהיה בעיה: נהיגה בשבת קלה יותר כי יש פחות נוסעים ופחות תנועה והתדירות בהכרח נמוכה יותר. זה יום בלי לחץ. יש המון נהגים שיישמחו על ההזדמנות לעבוד ביום הזה ולהרוויח 150-200% מהשכר הרגיל (כמקובל בחוק), ולקחת יום חופש ביום אחר בשבוע. עצם האפשרות לעבוד בשבת דווקא תביא *יותר* נהגים לענף, בעיקר נהגים לא יהודים או יהודים חילונים, שיראו את העבודה בשבת ומנוחה ביום אחר בשבוע בתור perk של המשרה.

רוב הציבור החילוני בישראל רוצה תח"צ בשבת. ככל שנוע תנוע ושבוס יצליחו יותר כך יותר מהציבור יבין כמה זה נוח וכך יהיה יותר לחץ על הפוליטיקאים להילחם כדי לאפשר תח"צ בשבת. אתה naysayer בלי סיבה טובה: אתה אומר שזה "לא פרקטי" כשדווקא ההצלחה של נוע תנוע ושבוס מראה שזה *כן* פרקטי, ואפילו מאוד, ויותר מזה - שלפחות חלק מהקווים יכולים להיות מאוזנים כלכלית, שזה טוב מאוד למערכת (גם כשתהיה מסובסדת ע"י המדינה ביום מהימים).

בקשר למה שאמרת על איזון, אתה טועה ש"כל משבר קטן יהפוך את העסק להפסדי". כשמשהו מאוזן כלכלית זה לא אומר שהוא לא מרוויח בכלל, אלא שהוא מרוויח קצת. אני בטוח שלא היו חושבים להתרחב אם הקו היה פועל בסכום 0. אבל אלו כן אגודות ללא מטרות רווח, כי אם הן היו עם מטרות רווח הפעלה כזו לא הייתה חוקית. זה שאגודה היא ללא מטרות רווח לא אומר בהכרח שהמאזן שלה לא חיובי.
אתה מכנה את שבוס ונוע תנוע הצלחה?
כבר 20 שנה יש מוניות שירות בשבת שעושות מה שעושים הקווים האלו והמוניות האלו מספקות קיבולת גבוהה יותר בתדירות גבוהה יותר והדבר היחיד שמיוחד באוטובוס הזה הוא הלוז הלא גמיש והעובדה שאתה צריך להרשם לאיזו אגודה כדי לעלות ולשלם בנפרד מהנסיעה עצמה.
&nbsp
בהרבה יותר קלות מכל האופרציה הזו יכולת לקחת נהג אוטובוס "מתנדב", לשים לו קופת תרומות להפעלת השירות כי מותר לתת תרומות בכל ימי השבוע ובלי אגודה ובלי כלום היה לך קו אוטובוס שלא צריך להרשם או לשלם עליו מראש.
 
נהג אוטובוס מתנדב עם קופת תרומות לא היה עובר את הסף החוקי

אתה מכנה את שבוס ונוע תנוע הצלחה?
כבר 20 שנה יש מוניות שירות בשבת שעושות מה שעושים הקווים האלו והמוניות האלו מספקות קיבולת גבוהה יותר בתדירות גבוהה יותר והדבר היחיד שמיוחד באוטובוס הזה הוא הלוז הלא גמיש והעובדה שאתה צריך להרשם לאיזו אגודה כדי לעלות ולשלם בנפרד מהנסיעה עצמה.
&nbsp
בהרבה יותר קלות מכל האופרציה הזו יכולת לקחת נהג אוטובוס "מתנדב", לשים לו קופת תרומות להפעלת השירות כי מותר לתת תרומות בכל ימי השבוע ובלי אגודה ובלי כלום היה לך קו אוטובוס שלא צריך להרשם או לשלם עליו מראש.
נהג אוטובוס מתנדב עם קופת תרומות לא היה עובר את הסף החוקי
כי עדיין היה מדובר בהפעלת תחבורה ציבורית ללא רשיון.
האגודות הללו עוקפות את החוק על ידי הפעלת תחבורה שאינה נחשבת ציבורית אלא שיתופית והרישום לאגודה זה בדיוק מה שמאפשר להפוך את זה לשיתופי ולכן לחוקי.
 

Ccyclist

Well-known member
בירושלים אין מוניות שירות פנימיות ובגוש דן יש חורים ברשת.

נהג אוטובוס מתנדב עם קופת תרומות לא היה עובר את הסף החוקי
כי עדיין היה מדובר בהפעלת תחבורה ציבורית ללא רשיון.
האגודות הללו עוקפות את החוק על ידי הפעלת תחבורה שאינה נחשבת ציבורית אלא שיתופית והרישום לאגודה זה בדיוק מה שמאפשר להפוך את זה לשיתופי ולכן לחוקי.
בירושלים אין מוניות שירות פנימיות ובגוש דן יש חורים ברשת.
האגודות עונות על צרכי הנוסעים במקומות שאין בהם מוניות שירות אך יש בהם דרישה גדולה מספיק להקים אגודות וקווים. יש להבין שפער המחירים בין נסיעת תח"צ או קואופרטיב לנסיעת שירות (שעולה יותר בשבת) וודאי לנסיעת ספשל פותר בעיית עלות ומאפשר שימוש תדיר יותר באמצעי התחבורה השיתופי לעומת הקיצוב שמחירי המוניות כופים על מי שמצבו הכלכלי לא מזהיר.
&nbsp
מוניות השירות גם אינן אמינות כי לא ברור לפי איזה הגיון נקבע שלקו אוטובוס אחד יש קו שירות מקביל ולאיזה אין, אין להן לו"ז מסודר והן יוצאות מתחנת המוצא מלאות אז גם אם התמזל מזלך שעובר לידך קו שירות אין שום דרך לדעת מתי הוא יעבור דרכך ואם תוכל לעלות עליו. בשירשורי ההכוונה של סופי השבוע תמיד מסבירים את העניין, למשל למי שרוצה לחזור הביתה לנתניה מבילוי ברחוב המסגר, וההמלצה היא תמיד שעדיף לתפוס את המונית בתחנה המרכזית על כל בעיותיה כי אין סיכוי שמונית כזו תעצור במסגר.
&nbsp
היעדר תח"צ בשבת היא טירוף ישראלי שאין לו מקבילה בעולם. במקויות אחרים מקובל שיש לו"ז א' או לו"ז ו' שמתייחס לצרכי הציבור באותו היום במקום התעלמות גורפת מצרכי התחבורה שכבות שלמות בציבור בשם הכפייה הדתית וכל מני תירוצים כאילו סוציאליסטים שבכל מדינה סוציאל דמוקרטית יבטלו אותם כמגוכחים לעומת הסוציאלי האמיתי בחופש תנועה לכל.
 
במסלולים הללו אין מוניות שירות ואסור להפעיל קווי הסעות

אתה מכנה את שבוס ונוע תנוע הצלחה?
כבר 20 שנה יש מוניות שירות בשבת שעושות מה שעושים הקווים האלו והמוניות האלו מספקות קיבולת גבוהה יותר בתדירות גבוהה יותר והדבר היחיד שמיוחד באוטובוס הזה הוא הלוז הלא גמיש והעובדה שאתה צריך להרשם לאיזו אגודה כדי לעלות ולשלם בנפרד מהנסיעה עצמה.
&nbsp
בהרבה יותר קלות מכל האופרציה הזו יכולת לקחת נהג אוטובוס "מתנדב", לשים לו קופת תרומות להפעלת השירות כי מותר לתת תרומות בכל ימי השבוע ובלי אגודה ובלי כלום היה לך קו אוטובוס שלא צריך להרשם או לשלם עליו מראש.
במסלולים הללו אין מוניות שירות ואסור להפעיל קווי הסעות
בתשלום
 
בדיוק כפי שכתבת.

האגודות הללו לא קמו למטרת רווח אלא לספק תחבורה שיתופית
לחברים באגודה.
ולכן המטרה שלהן היא להחזיר את הכספים שהם מקבלים לחברים באמצעות קיום התחבורה השיתופית ולא להרוויח על חשבון החברים.
מסעות ההתרמה נועדו להזרים כסף להרחבת הפעילות, אבל ברור שהתורמים העיקריים שיש להם מוטיבציה לתרום לאגודות הללו הם אותם אנשים שחברים באגודה או מתעתדים להצטרף אליה.
תורמים אחרים תורמים מתוך אידיאולוגיה.

כמה זמן האגודות הללו יחזיקו מעמד - העתיד יראה, אבל הן לא בהכרח מייעדות עצמן לפעול טווח זמן ארוך. האגודות הללו היו שמחות להתפרק מחר בבוקר, אם המדינה הייתה מספקת תחבורה ציבורית בשבתות במקום התחבורה השיתופית שלהן.
במצב הנוכחי, משך חיי האגודות תלוי בעיקר בחברים בהן.
בדיוק כפי שכתבת.
בתקווה שהממשלה תראה שיש דרישה לתחבורה ציבורית בשבת ותפעיל אותה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה