זה נשמע סביר
ובעידן הרב קו ניתן להוסיף תוספת תשלום מהערך הצבור.
אם העלות מצדיקה זאת אפשר לתת לאמצעי מבוסס הדרישה להוריד מהערך הצבור תדלום נוסף של אחוז מסויים או השלמה למחיר לטבעת הבאה ( נסיעה עירונית במחיר נסיעה לטבעת 2) כדי לגלם את העלות הנוספת בשלב שאין נסועה מספיקה.
 
כתומך בכלכלה חופשית עליך לחשוב על טיסות או פלאפונים. ככל שהמוצר נהיה נפוץ יותר כך המחיר יורד ויש מודלים להוזלה כמו הטיסות הזולות או דקות החינם של חברות הסלולר. באותה מידה היווצרות קהל נוסעים גדול לאמצעי גמיש תעלה את ריווחיותו.
 
הסיבות שלדעתי זה חייב להיות חלק מהמערך הסדיר הן שאם יתגלה מסלול עתיר נוסעים יהיה אפשר ליצור קו סדיר ללא קונפליקט בין מערך הדרישה למערך הקווי וכמובן היכולת לשלם ולקבל הנחות רלוונטיות.
זה נשמע סביר
נדמה לי שלא יהיה מנוס מלעשות את זה, על מנת לעודד את בעלי המוניות שרות/בעלי עסק המפעיל את הקו שמבוסס על נסיעה לפי דרישה.
אני לגמרי בעד מה שאתה מציעה.
אני רק רוצה לוודא שהשיטה תצליח ותהיה משתלמת לשני הצדדים.
לא מכיר את ירושלים בכלל, שאני חושב על ההצעה שלך, זה בהקשר של גוש דן בפרט וכל המכרז בכלל (כתושב רחובות זה חשוב לי גם).
בהקשר של רחובות למשל, מאוד חסר לי קו מאסף (אך עדיין מהיר) לתחנת רכבת בעיר.
כרגע המצב די גרוע, אפילו שיש לי תחנה של אוטובוס שלוקח אותי ישירות לתחנת רכבת.
יש שתי בעיות עם הקו הנ"ל:
1. תדירות נמוכה יחסית (מה שגורר צורך בתכנון מדוייק מתי לצאת מהבית ומונע שימוש יותר ספונטני).
2. מסלול מאוד מסואב וארוך בתוך העיר, מה שמוסיף זמן לא סביר לזמן נסיעה.
נדמה לי שמונית שרות שהיתה פועלת בקו כזה לפי מודל השימוש שאתה מציע, היתה הרבה יותר נוחה ומוצלחת מקו האוטובוס הזה.
זה גם היה הרבה יותר כלכלי ונכון כי כרגע רוב שעות היום (פרט לשעות הבוקר וערב) האוטובוס נוסע כמעט ריק לגמרי וזה חבל.
כרגע אם אני מקבל טלפון מלקוח וצריך להגיע בטווח זמן קצר לתל אביב, אני חייב לקחת מונית לרכבת, אלה אם כן התמזל מזלי ובדיוק עוד חמש דקות אחרי הטלפון יש אוטובוס ויש לי חצי שעה מיותרת בשביל להגיע לתחנת רכבת.