נהג אגד מסרב להעלות בעל מוגבלות לאוטובוס

מצב
הנושא נעול.

DRORIKO8

New member
נהג אגד מסרב להעלות בעל מוגבלות לאוטובוס

נהג אגד מסרב להעלות בעל מוגבלות לאוטובוס
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4942269,00.html

אני אתן את 2 הסנט שלי. קודם כל רק אבהיר שלא הייתי במקום האירוע ואני לא יודע בדיוק מה קרה ולכן לא רוצה לקפוץ למסקנות נמהרות. רק מעלה כמה תהיות. בכותרת כתוב שהנוסע שאיבד את הרב קו רצה לשלם עליו אבל הנהג סירב. זה נשמע לי מוזר, למה שהוא יסרב לקבל מזומן? מישהו פה אי פעם נתקל בנהג שרוצה לקבל רק רב קו?
עוד נאמר בכתבה שהנהג טוען שהוא לא ידע שהנוסע הוא בעל תסמונת דאון. יכול מאד להיות, אני לא מכיר את הנוסע ולא יודע איך הוא נשמע, אבל לפחות מהסרטון אי אפשר לדעת,לא מדובר כאן במונגולואיד שזה שחור על גבי לבן.
הנהג גם טוען שהנוסע תקף אותו,יכול להיות שכן ויכול להיות שלא, מה שאולי מרמז על זה זה הסטטוס של הבחורה שאמרה שהנהג חשש שהוא יתקוף אותו והנוסעים בעצמם הסכימו לשמור עליו, ככה שכנראה אין עשן בלי אש. אבל שוב הכל לכאורה.

בכל מקרה אהבתי את תגובתו של דובר אגד. החברה צריכה לבדוק את המקרה בצורה פרטנית ומקצועית ולא להיות מושפעת מהלכי הרוח באינטרנט. אוי ואבוי אם בית המשפט ינוהל על ידי הפייסבוק והטוקבקים.
 

orchilit

New member
מה שיותר מוזר בעיניי זו הטענה שנוסעים אחרים רצו לשלם עליו

נהג אגד מסרב להעלות בעל מוגבלות לאוטובוס
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4942269,00.html

אני אתן את 2 הסנט שלי. קודם כל רק אבהיר שלא הייתי במקום האירוע ואני לא יודע בדיוק מה קרה ולכן לא רוצה לקפוץ למסקנות נמהרות. רק מעלה כמה תהיות. בכותרת כתוב שהנוסע שאיבד את הרב קו רצה לשלם עליו אבל הנהג סירב. זה נשמע לי מוזר, למה שהוא יסרב לקבל מזומן? מישהו פה אי פעם נתקל בנהג שרוצה לקבל רק רב קו?
עוד נאמר בכתבה שהנהג טוען שהוא לא ידע שהנוסע הוא בעל תסמונת דאון. יכול מאד להיות, אני לא מכיר את הנוסע ולא יודע איך הוא נשמע, אבל לפחות מהסרטון אי אפשר לדעת,לא מדובר כאן במונגולואיד שזה שחור על גבי לבן.
הנהג גם טוען שהנוסע תקף אותו,יכול להיות שכן ויכול להיות שלא, מה שאולי מרמז על זה זה הסטטוס של הבחורה שאמרה שהנהג חשש שהוא יתקוף אותו והנוסעים בעצמם הסכימו לשמור עליו, ככה שכנראה אין עשן בלי אש. אבל שוב הכל לכאורה.

בכל מקרה אהבתי את תגובתו של דובר אגד. החברה צריכה לבדוק את המקרה בצורה פרטנית ומקצועית ולא להיות מושפעת מהלכי הרוח באינטרנט. אוי ואבוי אם בית המשפט ינוהל על ידי הפייסבוק והטוקבקים.
מה שיותר מוזר בעיניי זו הטענה שנוסעים אחרים רצו לשלם עליו
והנהג סירב. הרי אם הנוסעים היו חושבים שמדובר בנוסע בעייתי, הם לא היו מציעים את זה, והופכים למעין "ערבים" לנוסע.
&nbsp
(גם אני, לא רוצה ישר לקפוץ להאשים את הנהג בקטע של התייחסות גרועה לנוסע בעל מוגבלות)
 

tenen

New member
מה מוזר בזה, הנהג טוען שהנוסע תקף אותו

מה שיותר מוזר בעיניי זו הטענה שנוסעים אחרים רצו לשלם עליו
והנהג סירב. הרי אם הנוסעים היו חושבים שמדובר בנוסע בעייתי, הם לא היו מציעים את זה, והופכים למעין "ערבים" לנוסע.
&nbsp
(גם אני, לא רוצה ישר לקפוץ להאשים את הנהג בקטע של התייחסות גרועה לנוסע בעל מוגבלות)
מה מוזר בזה, הנהג טוען שהנוסע תקף אותו
אתה היית מוכן להסיע אדם שתקף אותך?
 

tenen

New member
נתקלתי ביותר מנהג אחד שלא רוצה לקבל מזומן

נהג אגד מסרב להעלות בעל מוגבלות לאוטובוס
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4942269,00.html

אני אתן את 2 הסנט שלי. קודם כל רק אבהיר שלא הייתי במקום האירוע ואני לא יודע בדיוק מה קרה ולכן לא רוצה לקפוץ למסקנות נמהרות. רק מעלה כמה תהיות. בכותרת כתוב שהנוסע שאיבד את הרב קו רצה לשלם עליו אבל הנהג סירב. זה נשמע לי מוזר, למה שהוא יסרב לקבל מזומן? מישהו פה אי פעם נתקל בנהג שרוצה לקבל רק רב קו?
עוד נאמר בכתבה שהנהג טוען שהוא לא ידע שהנוסע הוא בעל תסמונת דאון. יכול מאד להיות, אני לא מכיר את הנוסע ולא יודע איך הוא נשמע, אבל לפחות מהסרטון אי אפשר לדעת,לא מדובר כאן במונגולואיד שזה שחור על גבי לבן.
הנהג גם טוען שהנוסע תקף אותו,יכול להיות שכן ויכול להיות שלא, מה שאולי מרמז על זה זה הסטטוס של הבחורה שאמרה שהנהג חשש שהוא יתקוף אותו והנוסעים בעצמם הסכימו לשמור עליו, ככה שכנראה אין עשן בלי אש. אבל שוב הכל לכאורה.

בכל מקרה אהבתי את תגובתו של דובר אגד. החברה צריכה לבדוק את המקרה בצורה פרטנית ומקצועית ולא להיות מושפעת מהלכי הרוח באינטרנט. אוי ואבוי אם בית המשפט ינוהל על ידי הפייסבוק והטוקבקים.
נתקלתי ביותר מנהג אחד שלא רוצה לקבל מזומן
יש קווים יותר דלילים שכמעט כל מי שנוסע בהם הוא נוסע קבוע ושכאלו מאויישים ע"י החברות הקטנות יותר הן פשוט לא מציידות את הנהג בכסף קטן ורוב הזמן זה עובר בשלום.
אם הנוסע אסרטיבי ומתווכח עם הנהג שזו בעיה שלו שאין לו עודף הוא נוסע בחינם, אם הנהג אסרטיבי בהרבה מהנוסע הוא לא עולה לאוטובוס.
 

Bus Nerd

Active member
לנהג אכן יש זכות חוקית לסרב לתשלום בשטר גדול מדי אם אין עודף

נתקלתי ביותר מנהג אחד שלא רוצה לקבל מזומן
יש קווים יותר דלילים שכמעט כל מי שנוסע בהם הוא נוסע קבוע ושכאלו מאויישים ע"י החברות הקטנות יותר הן פשוט לא מציידות את הנהג בכסף קטן ורוב הזמן זה עובר בשלום.
אם הנוסע אסרטיבי ומתווכח עם הנהג שזו בעיה שלו שאין לו עודף הוא נוסע בחינם, אם הנהג אסרטיבי בהרבה מהנוסע הוא לא עולה לאוטובוס.
לנהג אכן יש זכות חוקית לסרב לתשלום בשטר גדול מדי אם אין עודף
 

אורי404

New member
עודף עד פי 10 ממחיר הנסיעה

לנהג אכן יש זכות חוקית לסרב לתשלום בשטר גדול מדי אם אין עודף
עודף עד פי 10 ממחיר הנסיעה
"נהג חייב להחזיק מספיק כסף קטן למתן עודף, ולהסיע נוסע שברשותו שטר שערכו לא עולה על מחיר הנסיעה 10X (לדוגמה, אם מחיר הנסיעה הוא 5.50 ש"ח, הנהג חייב לקבל שטר של 50 ש"ח, אך לא של 100 ש"ח)"
מתוך אתר משרד התחבורה
[URL]http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=507:hovot-zehoyut&catid=81:2010-04-14-07-11-31&Itemid=117[/URL]
 

DRORIKO8

New member
בסדר לא על זה דיברתי מן הסתם

עודף עד פי 10 ממחיר הנסיעה
"נהג חייב להחזיק מספיק כסף קטן למתן עודף, ולהסיע נוסע שברשותו שטר שערכו לא עולה על מחיר הנסיעה 10X (לדוגמה, אם מחיר הנסיעה הוא 5.50 ש"ח, הנהג חייב לקבל שטר של 50 ש"ח, אך לא של 100 ש"ח)"
מתוך אתר משרד התחבורה
[URL]http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=507:hovot-zehoyut&catid=81:2010-04-14-07-11-31&Itemid=117[/URL]
בסדר לא על זה דיברתי מן הסתם
 

tenen

New member
שנהג מוריד ילד מאוטובוס בינעירוני לא אכפת לי איזה שטר

לנהג אכן יש זכות חוקית לסרב לתשלום בשטר גדול מדי אם אין עודף
שנהג מוריד ילד מאוטובוס בינעירוני לא אכפת לי איזה שטר
נהג שמנצל את זה שעומד מולו ילד בן 10 שלא יכול לצעוק עליו בתגובה ואומר לו לרדת כאילו זה מובן מאיליו זה לא לעניין.
הוא פשוט אמר שאין עודף, לא הסביר לילד אלו שטרות מותר לו כדי שפעם הבאה הילד ידע.
הייתי אומר לך איזה שטר זה היה אילו הייתי יושב ליד הנהג ולא רק שומע את השיחה מ2 מושבים מאחור.
&nbsp
אם זה היה קורה לי (וזה לא משום שאני משתמש בחופשי חודשי) פשוט הייתי אומר לנהג שאם אין לו עודף זו בעיה שלו בדיוק כמו שאמרתי לנהג שלא הצליח לתקף את הכרטיס עקב תקלה במכשיר שלו.
&nbsp
נהג במקרה כזה לרוב ימשיך לנסוע, משום שמה עוד הוא יכול לעשות? לעצור את האוטובוס עם הנוסעים ולחכות למשטרה? ושהם יגיעו להסביר להם שהוא עצר את האוטובוס והנוסעים משום שאין לו עודף או שהמכשיר תיקוף שלו תקול?
אה וכמובן שעקב מצוקת האוטובוסים זה גם יגרום לאוטובוס הבא לא לצאת וזה בנוסף לזה שאת ההפסקה שלו כבר לא יספיק לקחת.
זה לא באמת שווה להם את ה5 שקלים.
 

אורי404

New member
בתגובה מתואר לאום הנהג השני והסניף בו הוא עובד. זה חשוב?

נהג אגד מסרב להעלות בעל מוגבלות לאוטובוס
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4942269,00.html

אני אתן את 2 הסנט שלי. קודם כל רק אבהיר שלא הייתי במקום האירוע ואני לא יודע בדיוק מה קרה ולכן לא רוצה לקפוץ למסקנות נמהרות. רק מעלה כמה תהיות. בכותרת כתוב שהנוסע שאיבד את הרב קו רצה לשלם עליו אבל הנהג סירב. זה נשמע לי מוזר, למה שהוא יסרב לקבל מזומן? מישהו פה אי פעם נתקל בנהג שרוצה לקבל רק רב קו?
עוד נאמר בכתבה שהנהג טוען שהוא לא ידע שהנוסע הוא בעל תסמונת דאון. יכול מאד להיות, אני לא מכיר את הנוסע ולא יודע איך הוא נשמע, אבל לפחות מהסרטון אי אפשר לדעת,לא מדובר כאן במונגולואיד שזה שחור על גבי לבן.
הנהג גם טוען שהנוסע תקף אותו,יכול להיות שכן ויכול להיות שלא, מה שאולי מרמז על זה זה הסטטוס של הבחורה שאמרה שהנהג חשש שהוא יתקוף אותו והנוסעים בעצמם הסכימו לשמור עליו, ככה שכנראה אין עשן בלי אש. אבל שוב הכל לכאורה.

בכל מקרה אהבתי את תגובתו של דובר אגד. החברה צריכה לבדוק את המקרה בצורה פרטנית ומקצועית ולא להיות מושפעת מהלכי הרוח באינטרנט. אוי ואבוי אם בית המשפט ינוהל על ידי הפייסבוק והטוקבקים.
בתגובה מתואר לאום הנהג השני והסניף בו הוא עובד. זה חשוב?
""נהג שני, ערבי ישראלי מסניף רמלוד של אגד, שנסע בקו אחריו..." - מתוך התגובה של הדובר. האמנם זה חשוב לציין את לאום הנהג, את אזרחותו ובאיזה סניף הוא עובד?
אילולא הפרטים האלה לא היה עובר המסר, על כך, שהוא העלה את הנוסע לנסיעה, הרגיע אותו במים וכן שהוא רכש עבורו את הכרטיס?
 
שיטה ידועה

בתגובה מתואר לאום הנהג השני והסניף בו הוא עובד. זה חשוב?
""נהג שני, ערבי ישראלי מסניף רמלוד של אגד, שנסע בקו אחריו..." - מתוך התגובה של הדובר. האמנם זה חשוב לציין את לאום הנהג, את אזרחותו ובאיזה סניף הוא עובד?
אילולא הפרטים האלה לא היה עובר המסר, על כך, שהוא העלה את הנוסע לנסיעה, הרגיע אותו במים וכן שהוא רכש עבורו את הכרטיס?
שיטה ידועה
דובר אגד מנסה לקבל סימפטיה מהציבור ע"י הזכרת המיעוטים העובדים בו הגם שזה לא נוגע לעצם הטענה.

אגב, אם המקרה לא היה מצולם או לא עולה לכותרת באתר מרכזי, תגובת הדובר הייתה אז חוצפתית ושערורייתית כמקובל אצלו וכמנהג אגד והמדינה.
 

אורי404

New member
לא חשבתי על האפשרות הזו. ולהבדיל יש נציג בכיר שמדבר אחרת

שיטה ידועה
דובר אגד מנסה לקבל סימפטיה מהציבור ע"י הזכרת המיעוטים העובדים בו הגם שזה לא נוגע לעצם הטענה.

אגב, אם המקרה לא היה מצולם או לא עולה לכותרת באתר מרכזי, תגובת הדובר הייתה אז חוצפתית ושערורייתית כמקובל אצלו וכמנהג אגד והמדינה.
לא חשבתי על האפשרות הזו. ולהבדיל יש נציג בכיר שמדבר אחרת
כשקראתי את זה, זה היה לי מוזר. לא סתם השתתפתי בתהייה שלי, לגבי המשפטים האלה.
לא חשבתי על האפשרות של הניסיון לקבל סימפטיה. לדעתי האישית, זה לא היה לעניין. עיקר הסימפטיה תהיה, כשהשירות יהיה טוב יותר או כוונה, שהוא יהיה כך ושהתגובות יהיו ענייניות יותר.

להבדיל ב"אגד", היה ראיון עם יו"ר מזכירות "אגד", אבי פרידמן. אפשר אולי להסכים עם הדברים, שהוא מוסר או לחלוק איתם. אבל לזכותו הרבה הוא שמר על קור-רוח, למרות התקופה, שכיום "אגד" עוברת מול חלק מהציבור ומול משרדי הממשלה. גם יש לו לחצים בתוך "אגד" מול היריבים הפוליטיים שלו או מול גורמים אחרים. אבל פרידמן לא התחיל לנגח חזרה. דיבר לעניין. מה גם, שבחלק גדול מהדברים שהוא אמר יש הרבה נכונות מהם [URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001182783[/URL]
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה