חיוב נסיעה מרמת גן להרצליה

מצב
הנושא נעול.
חיוב נסיעה מרמת גן להרצליה

חיוב נסיעה מרמת גן להרצליה
הי, כל בוקר אני נוסע מרמת גן להוד השרון. בהתחלה אני לוקח קו 1 או קו אחר שמגיע לתחנה של 921 להוד השרון. בעלייה על הקו הראשון אני מבקש מהנהג שיחייב אותי בקוד 44 וכך משלם מראש על כל הנסיעה.

היום הייתי צריך להגיע להרצליה, ביררתי באתר התעריפים של משרד התחבורה וגיליתי שהנסיעה היא בקוד 142. עליתי על קו 66 של דן לכיוון דרך נמיר כדי להחליף ל91 של מטרופולין וביקשתי מהנהג של 66 שיחייב אותי בקוד 142. הנהג אמר שלא מכיר את הקוד הזה ופשוט ויתר לי על התיקוף.

איך אמורים לעשות את זה ולמה הנהג לא הכיר את הקוד הזה?
 
בנסיעה עם ערך צבור הקוד הוא 44 ולא 142

חיוב נסיעה מרמת גן להרצליה
הי, כל בוקר אני נוסע מרמת גן להוד השרון. בהתחלה אני לוקח קו 1 או קו אחר שמגיע לתחנה של 921 להוד השרון. בעלייה על הקו הראשון אני מבקש מהנהג שיחייב אותי בקוד 44 וכך משלם מראש על כל הנסיעה.

היום הייתי צריך להגיע להרצליה, ביררתי באתר התעריפים של משרד התחבורה וגיליתי שהנסיעה היא בקוד 142. עליתי על קו 66 של דן לכיוון דרך נמיר כדי להחליף ל91 של מטרופולין וביקשתי מהנהג של 66 שיחייב אותי בקוד 142. הנהג אמר שלא מכיר את הקוד הזה ופשוט ויתר לי על התיקוף.

איך אמורים לעשות את זה ולמה הנהג לא הכיר את הקוד הזה?
בנסיעה עם ערך צבור הקוד הוא 44 ולא 142
142 זה הקוד של כרטיס תקופתי שמתאים לנסיעה כזו.
הרצליה והוד השרון נמצאות באותו אזור ולכן הקודים לנסיעה מרמת גן להוד השרון ומרמת גן להרצליה זהים.
צריך להבחין בין הקודים המתאימים לנסיעות בודדות (במזומן או בערך צבור) לבין הקודים של החוזים התקופתיים.
 
מדהים

בנסיעה עם ערך צבור הקוד הוא 44 ולא 142
142 זה הקוד של כרטיס תקופתי שמתאים לנסיעה כזו.
הרצליה והוד השרון נמצאות באותו אזור ולכן הקודים לנסיעה מרמת גן להוד השרון ומרמת גן להרצליה זהים.
צריך להבחין בין הקודים המתאימים לנסיעות בודדות (במזומן או בערך צבור) לבין הקודים של החוזים התקופתיים.
מדהים
א. למה להבדיל בקודי המחיר אשר אמורים להיות מושפעים מתחנת המוצא והיעד ע"פ סוגי הכרטיסים? (ערך צבור וחופשי כזה או אחר)
&nbsp
ב. איך הנהג לא ידע להסביר את זה??
 
ההבדל נובע מכך שיש שתי מערכות תעריפים נפרדות

מדהים
א. למה להבדיל בקודי המחיר אשר אמורים להיות מושפעים מתחנת המוצא והיעד ע"פ סוגי הכרטיסים? (ערך צבור וחופשי כזה או אחר)
&nbsp
ב. איך הנהג לא ידע להסביר את זה??
ההבדל נובע מכך שיש שתי מערכות תעריפים נפרדות
הרפורמה משנת 2011 רלוונטית בגוש דן ובשרון הדרומי לנסיעות בודדות וערך צבור (וממנה נובע קוד 44) והרפורמה משנת 2016 רלוונטית לחוזים התקופתיים (וממנה נובע קוד 142).
משרד התחבורה לא ביצע את השלב שהיה אמור להתבצע להחלת רפורמת 2016 גם על התעריפים הבסיסיים.
סדרי העדיפויות של שרי התחבורה והאוצר לא הותירו תקציב לביצוע השלב הזה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
קודי מחיר וקוד שיתוף או (נכון יותר) קוד מזהה חוזה הם 2 דברים

מדהים
א. למה להבדיל בקודי המחיר אשר אמורים להיות מושפעים מתחנת המוצא והיעד ע"פ סוגי הכרטיסים? (ערך צבור וחופשי כזה או אחר)
&nbsp
ב. איך הנהג לא ידע להסביר את זה??
קודי מחיר וקוד שיתוף או (נכון יותר) קוד מזהה חוזה הם 2 דברים
שונים
&nbsp
הנהג לא הסביר את זה כי זה דבר שקל להסתבך בו ולא כזה נוח במיוחד להסברה לנוסע מזדמן ועוד כשצריך להתרכז בנהיגה
&nbsp
קיימים קודים אלה במערך:
&nbsp
1. קוד מחיר (fare code) - קוד נסיעה בודדת לתעריף נסיעה הנגזז מיתרת מזומן או ערך צבור, כך בירושלים זה קוד 62, בת"א קוד 42, ראש העין קוד 41, נסיעה בין אזור אזמ"ש בגוש דן קוד 44, בחיפה קודים 1/2/4/6 בהתאם או קודי 71/72/74/76 לאזור 255 ללא אזמ"ש
&nbsp
2. קוד אזור מעבר שעתי אזמ"ש (interchange area) - קוד אזור שבו ניתן לבצע מעבר שעתי בקוד מחיר מסויים. נסיעה בין אזורי אזמ"ש מחייבת קוד מחיר בין אזור אזמ"ש בהתאם, כך בחיפה זה אזור 51, בירושלים זה אזור 31 (ולמי שיגיד אחרת היו מודעים שאגד חולים במחלת חיוב לקוי, ולרוב מחייבים באזור 51 בלי מעבר רק"ל, אזור ירושלים זה אמור להיות 31 עפ"י משרד התחבורה), אזור טבעת 1 גוש דן זה אזור 42 (לא להתבלבל בין קוד מחיר 42 גם כשהוא זהה, אלו שדות נפרדות), מרבית אזורים אחרים זה אזור 1, אזור ללא מעבר שעתי הוא אזור 255
&nbsp
3. קוד אשכול (route system, cluster code) - קוד אשכול אליו שייך הקו
&nbsp
4. קוד פרופיל נוסע (passenger profile) כגון 1 רגיל, 3 סטודנט מורחב, 19 סטודנט רגיל, 40 זכאי בטוח לאומי. קוד זה מוגדר כפרופיל נוסע ובפרטי תקפות של חוזה (contract validity passenger profile) כלשהו מסוים וקשור לתוקף שדה הפרופיל (ולכן חוזים ננעלים כאשר הפרופיל המקושר פג)
&nbsp
5. קוד אמצעי תקפות כרטוס (validity type): 0: אזורי (מקושר לקוד אשכול וקוד אזור תקפות, אם אין התאמה אז האמצעי לא תקף), 1: תעריף (מקושר לקוד תעריף כרטיסיה וקוד אזמ"ש, אם אין התאמה אז לא תקף), 3: רכבת מוצא-יעד (מקושר לקוד תחנות כניסה/יציאה, אם נכנס בתחנה הלא נכונה אז לא תקף ואינך יכול לעבור בשער), 7: רכבת תעריף 1 (מקושר לקוד תעריף כרטיסיה ואשכול, אם אין התאמה אז לא תקף), 8: רכבת תעריף 2 (מקושר לקוד תעריף כרטיסיה ,אשכול, ותחנות, אם אין התאמה אז לא תקף), 9: סוג כרטוס מוגדר (predefined) עם אפשרות לתקפות משותפת בין מפעילים (מקושר לקוד מזהה סוג כרטוס b קוד שיתוף מזהה חוזה וקוד מפעיל (ראו מטה), אם אין התאמה אז לא תקף), 14: רכבת אזורי (מקושר לקודי אשכול, ואזורי תקפות, אם אין התאמה אז לא תקף).
&nbsp
6. קוד מפעיל חוזה ו/או קוד מנפיק כרטיס (issuer): 2: ר"י, 3: אגד, 5: דן, 21: סיטיפס, 32 דן באר שבע ואילך
&nbsp
7. קוד זיהוי אמצעי כרטוס מורחב (extended ticket type או ETT) כאשר קוד אמצעי תקפות כרטוס של סעיף 5 מעלה הוא 9 (predefined) . קוד זה בנוי משני חלקים הקרואיים ETTA (סוג אמצעי כרטוס) ו-ETTB (תאור אמצעי כרטוס, כש-ETTA הוא הספרה הראשונה, ו-ETTB היא השנייה, כך 1 הוא ברי מניה (כרטיסיה) ו-3 הם חמש ניקובים אם סוג ETTA הוא 1, אבל טעינה ב-150 כאשר ETTA הוא 6 (ערך צבור).
אז:
10: כרטיסיית נסיעה אחת,
11: כרטיסייה הלוך-שוב מקושרת למוצא-יעד,
12: כרטיסיה 2 נסיעות,
13: כרטיסיה 5 נסיעות,
14: כרטיסיה 10 נסיעות,
15: כרטיסיה 12 נסיעות,
16: כרטיסיה 15 נסיעות,
17: כרטיסיה 20 נסיעות,
20: חופשי תקופתי - חודשי,
21: חופשי שבועי,
22: חופשי יומי,
23: חופשי סמסטר ב,
24: חופשי סמסטר א,
25: חופשי שנתי,
40: ללא תשלום - שובר חייל מילואים (אומנם חיילים לא משתמשים ברב-קו אך במערך יש את כל הסוגים, צהל גם יכול להנפיק כרטיסים אם הוא רוצה),
41: ללא תשלום - נסיעה מיוחדת,
42: ללא תשלום נסיעה מיוחדת חיילים,
60: ערך צבור טעינה ב-30,
61: ערך צבור טעינה 50,
62: ערך צבור טעינה 100,
63: ערך צבור טעינה 150,
64: ערך צבור טעינה 200,
65: ערך צבור טעינה ראשונית כרטיס אנונימי 30,
66: ערך צבור טעינה ראשונית כרטיס אנונימי 13.20 לשתי נסיעות קוד 42,
67: ערך צבור טעינה ראשונית כרטיס אנונימי 20.80 לשתי נסיעות קוד 44,
70: כרטיסיה 4 נסיעות,
71: כרטיסיה 6 נסיעות,
72: כרטיסית המשך כתוסף לכרטוס קיים תוקף,
73: כרטיסיות בעלי יותר מ-20 נסיעות לארועים מיוחדים
&nbsp
8. קוד זיהוי חוזה משותף או קוד שיתוף (predefined contract id) - קוד זיהוי תאור חוזה, רשימה ארוכה של קודים מנוהלים ע"י משרד התחבורה לכל אזור, וסוג כרטיס ברמה ארצית. על פיה קוד 142 הוא חוזה תקופתי גוש דן מורחב לטבעות 1 ו-2 (סיווג חודשי/שבועי/יומי מוגדר בפרטי ETT מהסעיף הקודם בעת טעינתו). ערך צבור ארצי הוא קוד שיתוף מזהה חוזה 200.
&nbsp
9. קוד אזור מטרופוליני - metropolin area id - שלוש או ארבע ספרות: ספרה ראשונה מספר מטרופולין (1 גוש דן, 4: באר שבע, 5: חיפה, 6: ירושלים, 10: אזור חוץ מטרופולין), ספרה שנייה טבעת המטרופולין, ספרה שלישית אזור המטרופולין, כך אזור נתניה (גוש דן 3.1 הוא אזור 131, אזור עכו = אזור 621, אזור סובב כנרת ודרום רמת הגולן הוא אזור 1502. קודים המוגדרים בשדה אזורי תקפות לחוזה נסיעה מטרופוליני
&nbsp
&nbsp
 
ההבדל בין קוד מחיר לקוד חוזה משותף נובע מכך שקיימות

קודי מחיר וקוד שיתוף או (נכון יותר) קוד מזהה חוזה הם 2 דברים
שונים
&nbsp
הנהג לא הסביר את זה כי זה דבר שקל להסתבך בו ולא כזה נוח במיוחד להסברה לנוסע מזדמן ועוד כשצריך להתרכז בנהיגה
&nbsp
קיימים קודים אלה במערך:
&nbsp
1. קוד מחיר (fare code) - קוד נסיעה בודדת לתעריף נסיעה הנגזז מיתרת מזומן או ערך צבור, כך בירושלים זה קוד 62, בת"א קוד 42, ראש העין קוד 41, נסיעה בין אזור אזמ"ש בגוש דן קוד 44, בחיפה קודים 1/2/4/6 בהתאם או קודי 71/72/74/76 לאזור 255 ללא אזמ"ש
&nbsp
2. קוד אזור מעבר שעתי אזמ"ש (interchange area) - קוד אזור שבו ניתן לבצע מעבר שעתי בקוד מחיר מסויים. נסיעה בין אזורי אזמ"ש מחייבת קוד מחיר בין אזור אזמ"ש בהתאם, כך בחיפה זה אזור 51, בירושלים זה אזור 31 (ולמי שיגיד אחרת היו מודעים שאגד חולים במחלת חיוב לקוי, ולרוב מחייבים באזור 51 בלי מעבר רק"ל, אזור ירושלים זה אמור להיות 31 עפ"י משרד התחבורה), אזור טבעת 1 גוש דן זה אזור 42 (לא להתבלבל בין קוד מחיר 42 גם כשהוא זהה, אלו שדות נפרדות), מרבית אזורים אחרים זה אזור 1, אזור ללא מעבר שעתי הוא אזור 255
&nbsp
3. קוד אשכול (route system, cluster code) - קוד אשכול אליו שייך הקו
&nbsp
4. קוד פרופיל נוסע (passenger profile) כגון 1 רגיל, 3 סטודנט מורחב, 19 סטודנט רגיל, 40 זכאי בטוח לאומי. קוד זה מוגדר כפרופיל נוסע ובפרטי תקפות של חוזה (contract validity passenger profile) כלשהו מסוים וקשור לתוקף שדה הפרופיל (ולכן חוזים ננעלים כאשר הפרופיל המקושר פג)
&nbsp
5. קוד אמצעי תקפות כרטוס (validity type): 0: אזורי (מקושר לקוד אשכול וקוד אזור תקפות, אם אין התאמה אז האמצעי לא תקף), 1: תעריף (מקושר לקוד תעריף כרטיסיה וקוד אזמ"ש, אם אין התאמה אז לא תקף), 3: רכבת מוצא-יעד (מקושר לקוד תחנות כניסה/יציאה, אם נכנס בתחנה הלא נכונה אז לא תקף ואינך יכול לעבור בשער), 7: רכבת תעריף 1 (מקושר לקוד תעריף כרטיסיה ואשכול, אם אין התאמה אז לא תקף), 8: רכבת תעריף 2 (מקושר לקוד תעריף כרטיסיה ,אשכול, ותחנות, אם אין התאמה אז לא תקף), 9: סוג כרטוס מוגדר (predefined) עם אפשרות לתקפות משותפת בין מפעילים (מקושר לקוד מזהה סוג כרטוס b קוד שיתוף מזהה חוזה וקוד מפעיל (ראו מטה), אם אין התאמה אז לא תקף), 14: רכבת אזורי (מקושר לקודי אשכול, ואזורי תקפות, אם אין התאמה אז לא תקף).
&nbsp
6. קוד מפעיל חוזה ו/או קוד מנפיק כרטיס (issuer): 2: ר"י, 3: אגד, 5: דן, 21: סיטיפס, 32 דן באר שבע ואילך
&nbsp
7. קוד זיהוי אמצעי כרטוס מורחב (extended ticket type או ETT) כאשר קוד אמצעי תקפות כרטוס של סעיף 5 מעלה הוא 9 (predefined) . קוד זה בנוי משני חלקים הקרואיים ETTA (סוג אמצעי כרטוס) ו-ETTB (תאור אמצעי כרטוס, כש-ETTA הוא הספרה הראשונה, ו-ETTB היא השנייה, כך 1 הוא ברי מניה (כרטיסיה) ו-3 הם חמש ניקובים אם סוג ETTA הוא 1, אבל טעינה ב-150 כאשר ETTA הוא 6 (ערך צבור).
אז:
10: כרטיסיית נסיעה אחת,
11: כרטיסייה הלוך-שוב מקושרת למוצא-יעד,
12: כרטיסיה 2 נסיעות,
13: כרטיסיה 5 נסיעות,
14: כרטיסיה 10 נסיעות,
15: כרטיסיה 12 נסיעות,
16: כרטיסיה 15 נסיעות,
17: כרטיסיה 20 נסיעות,
20: חופשי תקופתי - חודשי,
21: חופשי שבועי,
22: חופשי יומי,
23: חופשי סמסטר ב,
24: חופשי סמסטר א,
25: חופשי שנתי,
40: ללא תשלום - שובר חייל מילואים (אומנם חיילים לא משתמשים ברב-קו אך במערך יש את כל הסוגים, צהל גם יכול להנפיק כרטיסים אם הוא רוצה),
41: ללא תשלום - נסיעה מיוחדת,
42: ללא תשלום נסיעה מיוחדת חיילים,
60: ערך צבור טעינה ב-30,
61: ערך צבור טעינה 50,
62: ערך צבור טעינה 100,
63: ערך צבור טעינה 150,
64: ערך צבור טעינה 200,
65: ערך צבור טעינה ראשונית כרטיס אנונימי 30,
66: ערך צבור טעינה ראשונית כרטיס אנונימי 13.20 לשתי נסיעות קוד 42,
67: ערך צבור טעינה ראשונית כרטיס אנונימי 20.80 לשתי נסיעות קוד 44,
70: כרטיסיה 4 נסיעות,
71: כרטיסיה 6 נסיעות,
72: כרטיסית המשך כתוסף לכרטוס קיים תוקף,
73: כרטיסיות בעלי יותר מ-20 נסיעות לארועים מיוחדים
&nbsp
8. קוד זיהוי חוזה משותף או קוד שיתוף (predefined contract id) - קוד זיהוי תאור חוזה, רשימה ארוכה של קודים מנוהלים ע"י משרד התחבורה לכל אזור, וסוג כרטיס ברמה ארצית. על פיה קוד 142 הוא חוזה תקופתי גוש דן מורחב לטבעות 1 ו-2 (סיווג חודשי/שבועי/יומי מוגדר בפרטי ETT מהסעיף הקודם בעת טעינתו). ערך צבור ארצי הוא קוד שיתוף מזהה חוזה 200.
&nbsp
9. קוד אזור מטרופוליני - metropolin area id - שלוש או ארבע ספרות: ספרה ראשונה מספר מטרופולין (1 גוש דן, 4: באר שבע, 5: חיפה, 6: ירושלים, 10: אזור חוץ מטרופולין), ספרה שנייה טבעת המטרופולין, ספרה שלישית אזור המטרופולין, כך אזור נתניה (גוש דן 3.1 הוא אזור 131, אזור עכו = אזור 621, אזור סובב כנרת ודרום רמת הגולן הוא אזור 1502. קודים המוגדרים בשדה אזורי תקפות לחוזה נסיעה מטרופוליני
&nbsp
&nbsp
ההבדל בין קוד מחיר לקוד חוזה משותף נובע מכך שקיימות
שתי מערכות תעריפים נפרדות, בגלל שמשרד התחבורה ביצע חצי עבודה.
כך יש הגדרה אחת לטבעות 1 ו 2 בקשר לקודים 41, 42, 43, 44 והגדרה אחרת לטבעות 1 ו 2 בקשר לחוזים התקופתיים.

אם רפורמת 2016 הייתה מתבצעת במלואה, אז הקודים של החוזים המשותפים היו חלים גם על נסיעות בודדות ועל תשלום באמצעות ערך צבור.
כך למשל: קוד 141 היה משמש גם לנסיעות בודדות בתוך טבעת 1 החדשה בגוש דן (למשל גם בלוד ורמלה שקוד 42 לא תקף בהן). קוד 142 היה משמש גם לנסיעות בודדות בין טבעת 1 לטבעת 2 (או בין אזורים שונים בטבעת 2) ולא הייתה נשארת הסתירה בין קוד 44 שחל בטבעות הישנות משנת 2011 לבין קוד 142 שחל בטבעות החדשות משנת 2016.
 
הבנתי את כל מה שכתבתם. זה לא נשמע לכם קצת מדינת חלם?

מדהים
א. למה להבדיל בקודי המחיר אשר אמורים להיות מושפעים מתחנת המוצא והיעד ע"פ סוגי הכרטיסים? (ערך צבור וחופשי כזה או אחר)
&nbsp
ב. איך הנהג לא ידע להסביר את זה??
הבנתי את כל מה שכתבתם. זה לא נשמע לכם קצת מדינת חלם?
העיקר שמר ישראל כץ חונך מחלפים, מנהרות וגשרים.
 
אין קשר בין חנוכת מחלפים, מנהרות וגשרים לבין רפורמה שבוצעה

הבנתי את כל מה שכתבתם. זה לא נשמע לכם קצת מדינת חלם?
העיקר שמר ישראל כץ חונך מחלפים, מנהרות וגשרים.
אין קשר בין חנוכת מחלפים, מנהרות וגשרים לבין רפורמה שבוצעה
באופן חלקי בלבד בגלל החלטה על סדר עדיפויות שונה (בין השאר בגלל לחצים פוליטים ופופוליסטיים) במהלך ביצוע הרפורמה.
אם לא יחנכו מחלפים, מנהרות וגשרים זה לא יזרז את השלמת הרפורמה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה