רעיון למספור קווי רכבת

מצב
הנושא נעול.

arseny92

Well-known member
מנהל
...T לטראמים או למטרו שוודית (Tunnelbana)

קידומת I לאינטרסיטי במדינות אירופה מזה מאה שנה מקובלת כ-IC
וה-L1 כבר בשימוש ברק"ל ירושלים
&nbsp
כמו כן קווי T בד"כ משייכים לטראמים
...T לטראמים או למטרו שוודית (Tunnelbana)
ואם כבר לאיית אז בחיפה האות M מתאימה למחצה לכרמלית, אך לא למטרונית בהיותו קווי אוטובוס רבי קיבולת ולא רכבת תחתית
 
מסכים שמזמן הגיע הזמן! לגבי אותיות, לדעתי הן צריכות להעיד על

רעיון למספור קווי רכבת
כאן
מסכים שמזמן הגיע הזמן! לגבי אותיות, לדעתי הן צריכות להעיד על
סוג השירות ולא על המטרופולין. כמו שבגרמניה יש R, RE, IC, ICE, וזה לא משנה אם זה (RE (Regional Express של ברלין, מינכן או פילינגן-שווניגן. ההבדל הוא במספר, לא באות.
 
עוד משהו קטן

מסכים שמזמן הגיע הזמן! לגבי אותיות, לדעתי הן צריכות להעיד על
סוג השירות ולא על המטרופולין. כמו שבגרמניה יש R, RE, IC, ICE, וזה לא משנה אם זה (RE (Regional Express של ברלין, מינכן או פילינגן-שווניגן. ההבדל הוא במספר, לא באות.
עוד משהו קטן
I דומה מדי ל-1
 
אפשר כמובן להחליט על כל אות

עוד משהו קטן
I דומה מדי ל-1
אפשר כמובן להחליט על כל אות
כל עוד השיטה עושה שכל.

לדוגמה ארסניי הציע IC (אינטרסיטי) ואפשר גם IR (אינטר-רג'יונל), וזה יעשה עוד הבדל ויזואלי בין רכבות פרבריות (אות אחת) לבין רכבות בינעירוניות (2 אותיות) עבור אלה שלא יודעים לקרוא ולכן זה אחלה. אולי אפילו אתקן את הפוסט בהתאם להצעה זו.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
פספסת החלפה ב-"IR2 - צבע סגול - דומה מאד ל-I1. ..."

אפשר כמובן להחליט על כל אות
כל עוד השיטה עושה שכל.

לדוגמה ארסניי הציע IC (אינטרסיטי) ואפשר גם IR (אינטר-רג'יונל), וזה יעשה עוד הבדל ויזואלי בין רכבות פרבריות (אות אחת) לבין רכבות בינעירוניות (2 אותיות) עבור אלה שלא יודעים לקרוא ולכן זה אחלה. אולי אפילו אתקן את הפוסט בהתאם להצעה זו.
פספסת החלפה ב-"IR2 - צבע סגול - דומה מאד ל-I1. ..."
ו-"ובסוף בחרתי בIR כי לדעתי הוא פחות מבלבל (הרי יהיו מי שיטענו שגם הקו מנתניה לתל אביב הוא אינטר-סיטי)."

הקו הוא מבנימינה דרך נתניה לת"א רק שבינימינה שייכת לאזור חדרה, ונתניה לטבעת 3.1 של גוש דן, אז לדעתי זה אינטרסיטי אם לקחת בחשבון את המסלול המלא של הקו נוסע בין מטרופולינים (ליתר דיוק לאזור חוץ-מטרופולין
 
תודה

פספסת החלפה ב-"IR2 - צבע סגול - דומה מאד ל-I1. ..."
ו-"ובסוף בחרתי בIR כי לדעתי הוא פחות מבלבל (הרי יהיו מי שיטענו שגם הקו מנתניה לתל אביב הוא אינטר-סיטי)."

הקו הוא מבנימינה דרך נתניה לת"א רק שבינימינה שייכת לאזור חדרה, ונתניה לטבעת 3.1 של גוש דן, אז לדעתי זה אינטרסיטי אם לקחת בחשבון את המסלול המלא של הקו נוסע בין מטרופולינים (ליתר דיוק לאזור חוץ-מטרופולין
תודה
תיקנתי

ובקשר לקו מבנימינה, בנימינה נבחרה כתחנת קצה לקו הפרברי משיקולי נוחות עצירה בתחילת שנות ה-90 (בחדרה מערב השלוחות היו תפוסות למשא).

אף אחד לא באמת חשב על שום השלכה אחרת ובטח לא על השלכת האזורים המטרופוליניים של הרפורמה של 2016...
קיימת תוכנית להפוך את תחנת חדרה מערב לתחנת הקצה הפרברית, גם של הרכבת מתל אביב וגם של הרכבת מחיפה. (דורש פינוי של מסוף המטענים ושימוש במסילות שלו וכמובן בניית עוד רציפים וגם מסוף אוטובוסים גדול ממערב לתחנה באזור שבו נבנה היום אנרג'י פארק. בקיצור, עוד חזון למועד)...
זה עדיין לא פותר את עניין אי ההתאמה לרפורמת התעריפים
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ההבדל שבמספר תופס רק עם אתה מתמצא בלוח הזמנים ושייכות מספר

מסכים שמזמן הגיע הזמן! לגבי אותיות, לדעתי הן צריכות להעיד על
סוג השירות ולא על המטרופולין. כמו שבגרמניה יש R, RE, IC, ICE, וזה לא משנה אם זה (RE (Regional Express של ברלין, מינכן או פילינגן-שווניגן. ההבדל הוא במספר, לא באות.
ההבדל שבמספר תופס רק עם אתה מתמצא בלוח הזמנים ושייכות מספר
קידומת לקו ולשעת יציאה
&nbsp
כמו שבאותה אירופה לדוגמה הקו הישיר מוורונה למינכן בשיתוף Trenitalia, OBB ו-DB
EC (EuroCity) 88 יוצא יומיום ב-09:04 ומגיע לסוף מסלולו ב-14:26
EC 80 לאותו מסלול יוצא שעתיים לאחר מכן ב-11:02 ומגיע ב-16:25
הבא EC 84 יוצא ב-13:04 ומגיע ב-18:27
הבא EC 86 יוצא ב-15:02 ומגיע ב-20:25
הבא EC 82 יוצא ב-17:02 ןמגיע ב-22:27 ושירות ה-EC לקו זה מסתיים ליום זה
הבא לאותו מסלול ישיר ללא החלפות הוא רק EN (EuroNight) הלילי 40235 עם מקומות שינה בשעה 22:52 והגעה ב-08:19 בבוקר למחרת
&nbsp
בכיוון ההפוך אותו מספר אבל אי-זוגי (89/81/85/83)
&nbsp
ואגב באירופה לא כורזים את כל התחנות בקו כמו אצלנו, רק מספר רכבת ותחנה סופית, הנוסע קונה/מתקף נסיעה לרכבת ספציפית, אלא רק עם זה קו פרברי אז מספר הרכבת ושעה לא משנה, רק תקפות הכרטיס לאותו היום וידיעת הנוסע שהקו עוצר איפה שאתה צריך
 
לא לזה אני מתכוון.

ההבדל שבמספר תופס רק עם אתה מתמצא בלוח הזמנים ושייכות מספר
קידומת לקו ולשעת יציאה
&nbsp
כמו שבאותה אירופה לדוגמה הקו הישיר מוורונה למינכן בשיתוף Trenitalia, OBB ו-DB
EC (EuroCity) 88 יוצא יומיום ב-09:04 ומגיע לסוף מסלולו ב-14:26
EC 80 לאותו מסלול יוצא שעתיים לאחר מכן ב-11:02 ומגיע ב-16:25
הבא EC 84 יוצא ב-13:04 ומגיע ב-18:27
הבא EC 86 יוצא ב-15:02 ומגיע ב-20:25
הבא EC 82 יוצא ב-17:02 ןמגיע ב-22:27 ושירות ה-EC לקו זה מסתיים ליום זה
הבא לאותו מסלול ישיר ללא החלפות הוא רק EN (EuroNight) הלילי 40235 עם מקומות שינה בשעה 22:52 והגעה ב-08:19 בבוקר למחרת
&nbsp
בכיוון ההפוך אותו מספר אבל אי-זוגי (89/81/85/83)
&nbsp
ואגב באירופה לא כורזים את כל התחנות בקו כמו אצלנו, רק מספר רכבת ותחנה סופית, הנוסע קונה/מתקף נסיעה לרכבת ספציפית, אלא רק עם זה קו פרברי אז מספר הרכבת ושעה לא משנה, רק תקפות הכרטיס לאותו היום וידיעת הנוסע שהקו עוצר איפה שאתה צריך
לא לזה אני מתכוון.
מה שאתה מתאר זה כמו שהרכבות ממוספרות בלו"ז של רכבת ישראל.
ברכבות האזוריות והפרבריות בגרמניה המספור עובד אחרת. כל הרכבות במסלול מסוים יקבלו את אותו מספר ללא קשר לשעה. ראה לדוגמה את המפה הזאת של אחד ממחוזות גרמניה, שבה מסומנים שמות הקווים:
https://www.bahn.de/p/view/mdb/bahn..._mdb_210696_bahnliniensh-ab13122015-final.pdf
 

arseny92

Well-known member
מנהל
זה לא בדיוק כך, דוגמה לאחד הקווים במפתך

לא לזה אני מתכוון.
מה שאתה מתאר זה כמו שהרכבות ממוספרות בלו"ז של רכבת ישראל.
ברכבות האזוריות והפרבריות בגרמניה המספור עובד אחרת. כל הרכבות במסלול מסוים יקבלו את אותו מספר ללא קשר לשעה. ראה לדוגמה את המפה הזאת של אחד ממחוזות גרמניה, שבה מסומנים שמות הקווים:
https://www.bahn.de/p/view/mdb/bahn..._mdb_210696_bahnliniensh-ab13122015-final.pdf
זה לא בדיוק כך, דוגמה לאחד הקווים במפתך
הכריזה בתחנה/שילוט רציף אכן מציגה RE7 אבל מתחת גם את מספר הרכבת של הלו"ז לנסיעה זו
&nbsp
&nbsp

 
סבבה. הפוסט של אמיר מתחייס ל-RE7, לא למספר הנסיעה.

זה לא בדיוק כך, דוגמה לאחד הקווים במפתך
הכריזה בתחנה/שילוט רציף אכן מציגה RE7 אבל מתחת גם את מספר הרכבת של הלו"ז לנסיעה זו
&nbsp
&nbsp
סבבה. הפוסט של אמיר מתחייס ל-RE7, לא למספר הנסיעה.
על מספר הנסיעה אין מה לכתוב פוסט כי הוא כבר קיים ומופיע בלו"ז.
 

Yarenn

New member
צריך למעשׂה להוֹפיע שני דברים

מסכים שמזמן הגיע הזמן! לגבי אותיות, לדעתי הן צריכות להעיד על
סוג השירות ולא על המטרופולין. כמו שבגרמניה יש R, RE, IC, ICE, וזה לא משנה אם זה (RE (Regional Express של ברלין, מינכן או פילינגן-שווניגן. ההבדל הוא במספר, לא באות.
צריך למעשׂה להוֹפיע שני דברים
אחד זה על איזוֹ מערכת בכלל מדוּבר, זה סימן אחד, נניח משׂמאל, ומימינוֹ כל המספוּר אוֹ האוֹתיוֹת וכוּלי, של בתוֹך המערכת המדוּברת.
 

Ccyclist

Well-known member
מעניין, אבל היצמדות לצבעי המפה לא מאפשרת הפרדה לתת-רשתות.

רעיון למספור קווי רכבת
כאן
מעניין, אבל היצמדות לצבעי המפה לא מאפשרת הפרדה לתת-רשתות.
לטעמי יש מקום להפרדת הקווים הפרבריים בגוש דן למערכת נפרדת מול הקו הראשי והקווים הארציים מירושלים ומודיעין לצפון. פרברית חיפה שייכת לקטגוריה הפרברית אבל את קו העמק וקו ב"ש-אשקלון אפשר לסמן כקווים רוחביים.
&nbsp
כרגע השיטה (או היעדרה) דומה לשיטה הבריטית שבה הרכבת מזוהה לפי עידה ותחנות הדרך. מספרי קווים ברורים יקלו על הבנת הרשת במיוחד כשמדובר בתיירים.
&nbsp
אמנם השיטה הגרמנית נפוצה מאד אך השיטה הצרפתית של ה RER עם מספר לכל קצה וחוקיות ברורה של זוגי בצד מסויים ואי זוגי בצד ההפוך מונעת טעיויות של עלייה לכיוון הלא נכון וצורך לשנן תחנות קצה כדי להבין לאן הקו נוסע.
&nbsp
יתכן שהגיוני לסמן את שלושת סוגי הרכבות שמניתי
&nbsp
IC בינעירונית
R לקווים הרוחביים האזוריים ולקו הישן לירושלים.
S לפרברית, אולי עם תתי אותיות לקווי פרברית גוש דן השונים SX, ואותיות ייעודיות כמו SB פרברית באר שבע (הקו לדימונה)
SH פרברית חיפה
SJ פרברית ירושלים ( SJ1/2 למודיעין, SJ3/4 לבית שמש)
EC קידומת לרכבות ארציות דרך המסילה המזרחית.
&nbsp
השיטה מאפשרת להגדיר כ 4 קווים חד סיפרתיים שונים לכל אות במערכות המקומיות בעוד שבמערכת הארצית אפשר לחבר בין ספרת קידומת או אות לתחנה הסופית כדי ליצור צירופים בני 2 סמלים שיבדילו בין הקו המהיר לקו העוצר למשל.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
EC יבלבל תיירים ויחשבו שיש רכבת שבאה מאירופה דרך טורכיה

מעניין, אבל היצמדות לצבעי המפה לא מאפשרת הפרדה לתת-רשתות.
לטעמי יש מקום להפרדת הקווים הפרבריים בגוש דן למערכת נפרדת מול הקו הראשי והקווים הארציים מירושלים ומודיעין לצפון. פרברית חיפה שייכת לקטגוריה הפרברית אבל את קו העמק וקו ב"ש-אשקלון אפשר לסמן כקווים רוחביים.
&nbsp
כרגע השיטה (או היעדרה) דומה לשיטה הבריטית שבה הרכבת מזוהה לפי עידה ותחנות הדרך. מספרי קווים ברורים יקלו על הבנת הרשת במיוחד כשמדובר בתיירים.
&nbsp
אמנם השיטה הגרמנית נפוצה מאד אך השיטה הצרפתית של ה RER עם מספר לכל קצה וחוקיות ברורה של זוגי בצד מסויים ואי זוגי בצד ההפוך מונעת טעיויות של עלייה לכיוון הלא נכון וצורך לשנן תחנות קצה כדי להבין לאן הקו נוסע.
&nbsp
יתכן שהגיוני לסמן את שלושת סוגי הרכבות שמניתי
&nbsp
IC בינעירונית
R לקווים הרוחביים האזוריים ולקו הישן לירושלים.
S לפרברית, אולי עם תתי אותיות לקווי פרברית גוש דן השונים SX, ואותיות ייעודיות כמו SB פרברית באר שבע (הקו לדימונה)
SH פרברית חיפה
SJ פרברית ירושלים ( SJ1/2 למודיעין, SJ3/4 לבית שמש)
EC קידומת לרכבות ארציות דרך המסילה המזרחית.
&nbsp
השיטה מאפשרת להגדיר כ 4 קווים חד סיפרתיים שונים לכל אות במערכות המקומיות בעוד שבמערכת הארצית אפשר לחבר בין ספרת קידומת או אות לתחנה הסופית כדי ליצור צירופים בני 2 סמלים שיבדילו בין הקו המהיר לקו העוצר למשל.
EC יבלבל תיירים ויחשבו שיש רכבת שבאה מאירופה דרך טורכיה
ולבנון כי לא כולם מודעים שלבנון פירקה את הרשת שלה, או שיחשבו שהמדינות הגיעו לשלום ואפשר להגיע דרך סוריה ולבנון לארץ
&nbsp
EC = EuroCity משתמשים בו באירופה לרכבות בין מדינות, כפי שציינתי מעלה, הקו גרמניה-אוסטריה-איטליה
&nbsp
SJ יבלבל תיירים משבדיה כי לקרוא קו על שם המפעיל שלהם זה... עדיף רק S
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן ש RC או XC יתאימו לקווי המזרחית. השבדים מקסימום יצחקו.

EC יבלבל תיירים ויחשבו שיש רכבת שבאה מאירופה דרך טורכיה
ולבנון כי לא כולם מודעים שלבנון פירקה את הרשת שלה, או שיחשבו שהמדינות הגיעו לשלום ואפשר להגיע דרך סוריה ולבנון לארץ
&nbsp
EC = EuroCity משתמשים בו באירופה לרכבות בין מדינות, כפי שציינתי מעלה, הקו גרמניה-אוסטריה-איטליה
&nbsp
SJ יבלבל תיירים משבדיה כי לקרוא קו על שם המפעיל שלהם זה... עדיף רק S
יתכן ש RC או XC יתאימו לקווי המזרחית. השבדים מקסימום יצחקו.
צריך קוד שיסמן את המסילה המזרחית כעוקפת גוש דן ועוקפת נתב"ג (להבנתי אין תיכנון לחיבור נוח של מסוע או רכבת שאטל בין התחנה לטרמינלים והתייר אמור להגיע לתחנת נתב"ג).
&nbsp
הקוד המדוייק אינו חשוב אך צריך להפריד בין השירות הארצי העוקף לשירות הארצי למרכז הרשת משום שתהיה בעיה כפולה של יעדים ותדירות.
&nbsp
RC Regional City
XC Express City
CC Cross Country בדומה למפעילה ארצית עוקפת לונדון בבריטניה שבסיסה בברמינגהאם.
&nbsp
הקצבת אותיות לשירות הפרברי בנוסף לאות S תאפשר זיהוי ארצי של הפרבריות כחלק מרכבת ישראל בלי שיהיה צורך להפריד בין S1 הירושלמי ל S1 החיפאי או S1 של גוש דן והמרכז.
&nbsp
אני עסוק מאד בימים הקרובים אבל אולי אנסה ליצור מפה משלי על בסיס מפת 2020 מתישהו בשבוע הבא.
&nbsp
בכל מקרה השיטה צריכה להיות ארצית ואחידה עם מקום למיספור חדש לקווים עתידיים.
 

Bus Nerd

Active member
לא נראה לי שישתמשו באותיות לטיניות בכלל

יתכן ש RC או XC יתאימו לקווי המזרחית. השבדים מקסימום יצחקו.
צריך קוד שיסמן את המסילה המזרחית כעוקפת גוש דן ועוקפת נתב"ג (להבנתי אין תיכנון לחיבור נוח של מסוע או רכבת שאטל בין התחנה לטרמינלים והתייר אמור להגיע לתחנת נתב"ג).
&nbsp
הקוד המדוייק אינו חשוב אך צריך להפריד בין השירות הארצי העוקף לשירות הארצי למרכז הרשת משום שתהיה בעיה כפולה של יעדים ותדירות.
&nbsp
RC Regional City
XC Express City
CC Cross Country בדומה למפעילה ארצית עוקפת לונדון בבריטניה שבסיסה בברמינגהאם.
&nbsp
הקצבת אותיות לשירות הפרברי בנוסף לאות S תאפשר זיהוי ארצי של הפרבריות כחלק מרכבת ישראל בלי שיהיה צורך להפריד בין S1 הירושלמי ל S1 החיפאי או S1 של גוש דן והמרכז.
&nbsp
אני עסוק מאד בימים הקרובים אבל אולי אנסה ליצור מפה משלי על בסיס מפת 2020 מתישהו בשבוע הבא.
&nbsp
בכל מקרה השיטה צריכה להיות ארצית ואחידה עם מקום למיספור חדש לקווים עתידיים.
לא נראה לי שישתמשו באותיות לטיניות בכלל
בכללי למדינה יש סלידה מאותיות לטיניות, כנראה בגלל רמת האנגלית הירודה של פקידיה.

הצעות למספור קווי רכבת בישראל עם אותיות לטיניות הן בגדר פנטזיה לצערי. גם אם בר"י היו דוחפים לכיוון הזה, הם היו מקבלים pushback עצום מהציבור כי יש גם ב־2017 אנשים שקנאים יותר מדי לשפה העברית. למשל שר התחבורה שרצה לפני כמה שנים להחליף את האיות Jerusalem בשלטי דרך לאיות Yerushalyim או משהו כזה.


אבל אם נחזור לפנטזיה, למזרחית אני מציע את ER - קיצור של Eastern Railway. הרכבות שיסעו שם הן לא בהכרח אקספרס.
(וכמובן: לולאת נתב"ג-מזרחית-ירקון-איילון לא צריכה להיכנס לקטגוריה הזו, אלא צריכה סימון שממתג אותה כקו פנימי של גוש דן)
 

Ccyclist

Well-known member
למספרים ארוכים ללא אותיות יש בעיה תדמיתית של קווי אוטובוס.

לא נראה לי שישתמשו באותיות לטיניות בכלל
בכללי למדינה יש סלידה מאותיות לטיניות, כנראה בגלל רמת האנגלית הירודה של פקידיה.

הצעות למספור קווי רכבת בישראל עם אותיות לטיניות הן בגדר פנטזיה לצערי. גם אם בר"י היו דוחפים לכיוון הזה, הם היו מקבלים pushback עצום מהציבור כי יש גם ב־2017 אנשים שקנאים יותר מדי לשפה העברית. למשל שר התחבורה שרצה לפני כמה שנים להחליף את האיות Jerusalem בשלטי דרך לאיות Yerushalyim או משהו כזה.


אבל אם נחזור לפנטזיה, למזרחית אני מציע את ER - קיצור של Eastern Railway. הרכבות שיסעו שם הן לא בהכרח אקספרס.
(וכמובן: לולאת נתב"ג-מזרחית-ירקון-איילון לא צריכה להיכנס לקטגוריה הזו, אלא צריכה סימון שממתג אותה כקו פנימי של גוש דן)
למספרים ארוכים ללא אותיות יש בעיה תדמיתית של קווי אוטובוס.
אם יקדישו קידומת חד ספרתית לכל סוג קו, אמצעית למסלול העיקרי וסיומת לשלוחה או סיווג מהיר או איטי הרי שרוב הקווים במערכת יהיו תלת ספרתיים ומיעוטם דו ספרתיים. התוצאה תהיה מערכת קודים ארוכים שאינה נהירה למשתמש המזדמן ואף עלולה להראות מסובכת ומרתיעה, ויהיו לה מקבילות לא מוצלחות עם מערכת האוטובוסים הארצית.
&nbsp
אותיות עבריות אינן נהירות לתייר ולכן מדינה שמלמדת אנגלית בכל בתי הספר הרשמיים חייבת להשתמש באותיות לטיניות אם ברצונה להשמיש את התח"צ לכל המשתמשים ולעודד תיירות. כד להראות עד כמה זה בעייתי הנה קידומות באותיות ארמניות:
&nbsp
ԸՇ-9
ՔԶ-14
ԹՑ-4
ԽՔ-21
&nbsp
אי אפשר לצפות מתייר שבא לשבוע-שבועיים ללמוד א"ב ייחודי למדינה ולכן אין מה לדבר על קידומות באותיות עבריות אלא אם הכריזה היא לפי צורתן וגם אז זה מבלבל:
&nbsp
א - X
ו - I
ח - N לפי n קטנה.
כ - C בעייתי כי זו תמונת מראה
ס - O בעייתי בגלל 0
ק - P לא הכי דומה בגלל ההפרדה
ר - R לפי r קטנה בתמונת מראה
ש - W
ץ - Y
&nbsp
במקרה כזה קו 17 א (א- ארצי, 1- קו ראשי, 7 תחנת קצה וצורת עצירה בכיוון אי זוגי) יוכרז באנגלית כ X 17 ויהיה קשה לנוסע הישראלי לעזור לתייר משום שהוא יחשוב קודם כל על האות א בכריזה העברית.
&nbsp
בשיטת האותיות הלועזיות קו זה יכול להיות IC-17 של הרכבת הבינעירונית
בשיטה מספרית טהורה הקו יהיה 117 ויראה כמו אחד ממאות קווים במערכת שאין בה אפילו 20.
 

Bus Nerd

Active member
אני מסכים איתך בקשר לבעיות

למספרים ארוכים ללא אותיות יש בעיה תדמיתית של קווי אוטובוס.
אם יקדישו קידומת חד ספרתית לכל סוג קו, אמצעית למסלול העיקרי וסיומת לשלוחה או סיווג מהיר או איטי הרי שרוב הקווים במערכת יהיו תלת ספרתיים ומיעוטם דו ספרתיים. התוצאה תהיה מערכת קודים ארוכים שאינה נהירה למשתמש המזדמן ואף עלולה להראות מסובכת ומרתיעה, ויהיו לה מקבילות לא מוצלחות עם מערכת האוטובוסים הארצית.
&nbsp
אותיות עבריות אינן נהירות לתייר ולכן מדינה שמלמדת אנגלית בכל בתי הספר הרשמיים חייבת להשתמש באותיות לטיניות אם ברצונה להשמיש את התח"צ לכל המשתמשים ולעודד תיירות. כד להראות עד כמה זה בעייתי הנה קידומות באותיות ארמניות:
&nbsp
ԸՇ-9
ՔԶ-14
ԹՑ-4
ԽՔ-21
&nbsp
אי אפשר לצפות מתייר שבא לשבוע-שבועיים ללמוד א"ב ייחודי למדינה ולכן אין מה לדבר על קידומות באותיות עבריות אלא אם הכריזה היא לפי צורתן וגם אז זה מבלבל:
&nbsp
א - X
ו - I
ח - N לפי n קטנה.
כ - C בעייתי כי זו תמונת מראה
ס - O בעייתי בגלל 0
ק - P לא הכי דומה בגלל ההפרדה
ר - R לפי r קטנה בתמונת מראה
ש - W
ץ - Y
&nbsp
במקרה כזה קו 17 א (א- ארצי, 1- קו ראשי, 7 תחנת קצה וצורת עצירה בכיוון אי זוגי) יוכרז באנגלית כ X 17 ויהיה קשה לנוסע הישראלי לעזור לתייר משום שהוא יחשוב קודם כל על האות א בכריזה העברית.
&nbsp
בשיטת האותיות הלועזיות קו זה יכול להיות IC-17 של הרכבת הבינעירונית
בשיטה מספרית טהורה הקו יהיה 117 ויראה כמו אחד ממאות קווים במערכת שאין בה אפילו 20.
אני מסכים איתך בקשר לבעיות
אבל אני גם ריאליסטי: אני מכיר את הציבור הישראלי ואת צורת העבודה של הפקידים של מדינת ישראל. זה לא יילך.

יותר סביר שלא ישתמשו במספרי קווים כלל וככל שהמערכת תגדל זה כמובן יהפוך ליותר מסורבל
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ראיתי באנקונה/איטליה לאחר הפלגה מיוון, קווי אוטובוס חצויים

למספרים ארוכים ללא אותיות יש בעיה תדמיתית של קווי אוטובוס.
אם יקדישו קידומת חד ספרתית לכל סוג קו, אמצעית למסלול העיקרי וסיומת לשלוחה או סיווג מהיר או איטי הרי שרוב הקווים במערכת יהיו תלת ספרתיים ומיעוטם דו ספרתיים. התוצאה תהיה מערכת קודים ארוכים שאינה נהירה למשתמש המזדמן ואף עלולה להראות מסובכת ומרתיעה, ויהיו לה מקבילות לא מוצלחות עם מערכת האוטובוסים הארצית.
&nbsp
אותיות עבריות אינן נהירות לתייר ולכן מדינה שמלמדת אנגלית בכל בתי הספר הרשמיים חייבת להשתמש באותיות לטיניות אם ברצונה להשמיש את התח"צ לכל המשתמשים ולעודד תיירות. כד להראות עד כמה זה בעייתי הנה קידומות באותיות ארמניות:
&nbsp
ԸՇ-9
ՔԶ-14
ԹՑ-4
ԽՔ-21
&nbsp
אי אפשר לצפות מתייר שבא לשבוע-שבועיים ללמוד א"ב ייחודי למדינה ולכן אין מה לדבר על קידומות באותיות עבריות אלא אם הכריזה היא לפי צורתן וגם אז זה מבלבל:
&nbsp
א - X
ו - I
ח - N לפי n קטנה.
כ - C בעייתי כי זו תמונת מראה
ס - O בעייתי בגלל 0
ק - P לא הכי דומה בגלל ההפרדה
ר - R לפי r קטנה בתמונת מראה
ש - W
ץ - Y
&nbsp
במקרה כזה קו 17 א (א- ארצי, 1- קו ראשי, 7 תחנת קצה וצורת עצירה בכיוון אי זוגי) יוכרז באנגלית כ X 17 ויהיה קשה לנוסע הישראלי לעזור לתייר משום שהוא יחשוב קודם כל על האות א בכריזה העברית.
&nbsp
בשיטת האותיות הלועזיות קו זה יכול להיות IC-17 של הרכבת הבינעירונית
בשיטה מספרית טהורה הקו יהיה 117 ויראה כמו אחד ממאות קווים במערכת שאין בה אפילו 20.
ראיתי באנקונה/איטליה לאחר הפלגה מיוון, קווי אוטובוס חצויים
קו 1/2
קו 1/3
קו 2/4
ועוד שהם לפעמים גם מאוייתים מהתחלה כמו b2/3
&nbsp
היה די מבלבל ומוזר לראות את זה
לא נכנסתי לעניין לעומק כי היעד היה מלון בעיר רימיני (הכי קרוב לסן מרינו) ותחנת הרכבת Trenitalia של אנקונה במרחק הליכה סביר מהנמל
ברימיני קווי אוטובוס נורמליים אגב
 
מסתבר שיש באנקונה קו טרוליבוס 1/4

ראיתי באנקונה/איטליה לאחר הפלגה מיוון, קווי אוטובוס חצויים
קו 1/2
קו 1/3
קו 2/4
ועוד שהם לפעמים גם מאוייתים מהתחלה כמו b2/3
&nbsp
היה די מבלבל ומוזר לראות את זה
לא נכנסתי לעניין לעומק כי היעד היה מלון בעיר רימיני (הכי קרוב לסן מרינו) ותחנת הרכבת Trenitalia של אנקונה במרחק הליכה סביר מהנמל
ברימיני קווי אוטובוס נורמליים אגב
מסתבר שיש באנקונה קו טרוליבוס 1/4
שמורכב מקווים ישנים 1 ו-4:
https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleybuses_in_Ancona
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה