סוף למונופול המוניות בנתב״ג ושינוי תבנית התפעול שלהן.

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
גם אם כן, אשמח לחיסול המונופול של הדר... הדבר יועיל לשירות

המחירים ימשיכו להיות כמעט אותו דבר, כי בכיוון ההפוך לא יירדו
גם אם כן, אשמח לחיסול המונופול של הדר... הדבר יועיל לשירות
 

matrix200200

Active member
שאלה שהיא קצת סוטה מהנושא

גם אם כן, אשמח לחיסול המונופול של הדר... הדבר יועיל לשירות
שאלה שהיא קצת סוטה מהנושא
האם יש בישראל משהוא כמו "מוניות שרות" שאוספות תיירים ממספר מלונות ולוקחות אותם לשדה תעופה?
כנ"ל בכיוון הפוך?
יש שרות שאטל שאפשר להזמין גם מראש וגם בשדב תעופה שיוצא כל חצי שעה או שעה ולוקח תיירים למספר מיקומים?
ראיתי את השרות במספר ערים בעולם, לדעתי בהחלט היה מועיל גם בארץ.
 

alantan

New member
ראיתי פרסום לפני מספר חודשים. נראה לי שלא משווק בארץ

שאלה שהיא קצת סוטה מהנושא
האם יש בישראל משהוא כמו "מוניות שרות" שאוספות תיירים ממספר מלונות ולוקחות אותם לשדה תעופה?
כנ"ל בכיוון הפוך?
יש שרות שאטל שאפשר להזמין גם מראש וגם בשדב תעופה שיוצא כל חצי שעה או שעה ולוקח תיירים למספר מיקומים?
ראיתי את השרות במספר ערים בעולם, לדעתי בהחלט היה מועיל גם בארץ.
ראיתי פרסום לפני מספר חודשים. נראה לי שלא משווק בארץ
אלא רק באנגלית באינטרנט...
 

Ccyclist

Well-known member
בירושלים אלו מוניות נשר.

שאלה שהיא קצת סוטה מהנושא
האם יש בישראל משהוא כמו "מוניות שרות" שאוספות תיירים ממספר מלונות ולוקחות אותם לשדה תעופה?
כנ"ל בכיוון הפוך?
יש שרות שאטל שאפשר להזמין גם מראש וגם בשדב תעופה שיוצא כל חצי שעה או שעה ולוקח תיירים למספר מיקומים?
ראיתי את השרות במספר ערים בעולם, לדעתי בהחלט היה מועיל גם בארץ.
בירושלים אלו מוניות נשר.
 

matrix200200

Active member
מעניין תודה.

בירושלים אלו מוניות נשר.
מעניין תודה.
אני תמיד הרגשתי משום מה שבארץ זה לא קיים, או לפחות הרבה פחות נראה.
אולי כי אף פעם לא הייתי בישראל כתייר
 

Ccyclist

Well-known member
זה לא רק לתיירים, תמיד השתמשתי כשגרתי בארץ.

מעניין תודה.
אני תמיד הרגשתי משום מה שבארץ זה לא קיים, או לפחות הרבה פחות נראה.
אולי כי אף פעם לא הייתי בישראל כתייר
זה לא רק לתיירים, תמיד השתמשתי כשגרתי בארץ.
כמובן שכמו כל דבר ירושלמי אתה יכול למצוא את עצמך יושב בין חרדים לנזירות אבל זה משקף את האוניברסאליות של השירות הזה. את המונית לנתב"ג צריך להזמין יום מראש או כמה ימים והמסלול מבוסס הדרישה מגיע ללקוחות ואוסף אותם ומזוודותיהם מכל רחבי העיר ואז נוסע לנתב"ג. בחזור אלו מוניות השירות לירושלים והפיזור ספונטני יותר כי זה לפי מי שעלה בשדה (בתיכנון מראש אפשר לתכנן מסלול לדרום העיר בלבד בעוד שבאיסוף יכולים להיות נוסעים מצפון העיר ומדרומה). זו דוגמה מוקדמת מאד לתחבורה שיתופית לפי דרישה ואני זוכר אותה עוד משנות השמונים והיא וודאי קיימת הרבה לפני כן.
&nbsp
לדעתי חבל שלפני 20-15 שנה אף אחד לא עשה את החיבור פלאפון + מחשב + GPS ליצור מערכת שיכולה לבצע בזמן אמת את החישוב שסדרני ונהגי נשר עשו מראש או בנתב"ג וליצור מסלולים עירוניים דינאמיים לפי דרישה ברכבים גדולים מספיק כדי להכלל במחיר התח"צ הרגיל. לא משנה לי אם אגד היתה מפעילה מיניבוסים בגודל של קו 38 ההיסטורי לרובע היהודי. בתוך העיר ירושלים ישנם קווים חד שעתיים שמבצעים חיבור יעיל שאי אפשר לבצע ע"י החלפות, והקווים החזקים זורמים בדרך כלל בקווי הרכס או העמק וקשה לעשות נסיעה רוחבית בין שתי שכונות צמודות מעבר לציר ראשי כמו ציר הרצוג בתח"צ, נווה שאנן - קטמון הישנה היא דוגמה טובה לכך. היכולת להזמין תחבורה לפי דרישה במקום לעמוד חצי שעה בתחנה ולהצטרך להחליף לקו שני שלפעמים תדירותו גרועה באותה המידה היתה יכולה להיות מהפכנית.
&nbsp
לדעתי פתרונות פרטיים שאינם קשורים למערך התשלום התח"צי הם בעייתיים כי הם פונים לשכבה אחת של משתמשי התח"צ ולכן לא תהיה להם המסה הקריטית ליצור הסעת המונים משגשגת על בסיס דרישה ציבורית נרחבת.
 

matrix200200

Active member
ברור שלא רק לתיירים. התכוונתי שאני כ"לא תייר" אין ממש

זה לא רק לתיירים, תמיד השתמשתי כשגרתי בארץ.
כמובן שכמו כל דבר ירושלמי אתה יכול למצוא את עצמך יושב בין חרדים לנזירות אבל זה משקף את האוניברסאליות של השירות הזה. את המונית לנתב"ג צריך להזמין יום מראש או כמה ימים והמסלול מבוסס הדרישה מגיע ללקוחות ואוסף אותם ומזוודותיהם מכל רחבי העיר ואז נוסע לנתב"ג. בחזור אלו מוניות השירות לירושלים והפיזור ספונטני יותר כי זה לפי מי שעלה בשדה (בתיכנון מראש אפשר לתכנן מסלול לדרום העיר בלבד בעוד שבאיסוף יכולים להיות נוסעים מצפון העיר ומדרומה). זו דוגמה מוקדמת מאד לתחבורה שיתופית לפי דרישה ואני זוכר אותה עוד משנות השמונים והיא וודאי קיימת הרבה לפני כן.
&nbsp
לדעתי חבל שלפני 20-15 שנה אף אחד לא עשה את החיבור פלאפון + מחשב + GPS ליצור מערכת שיכולה לבצע בזמן אמת את החישוב שסדרני ונהגי נשר עשו מראש או בנתב"ג וליצור מסלולים עירוניים דינאמיים לפי דרישה ברכבים גדולים מספיק כדי להכלל במחיר התח"צ הרגיל. לא משנה לי אם אגד היתה מפעילה מיניבוסים בגודל של קו 38 ההיסטורי לרובע היהודי. בתוך העיר ירושלים ישנם קווים חד שעתיים שמבצעים חיבור יעיל שאי אפשר לבצע ע"י החלפות, והקווים החזקים זורמים בדרך כלל בקווי הרכס או העמק וקשה לעשות נסיעה רוחבית בין שתי שכונות צמודות מעבר לציר ראשי כמו ציר הרצוג בתח"צ, נווה שאנן - קטמון הישנה היא דוגמה טובה לכך. היכולת להזמין תחבורה לפי דרישה במקום לעמוד חצי שעה בתחנה ולהצטרך להחליף לקו שני שלפעמים תדירותו גרועה באותה המידה היתה יכולה להיות מהפכנית.
&nbsp
לדעתי פתרונות פרטיים שאינם קשורים למערך התשלום התח"צי הם בעייתיים כי הם פונים לשכבה אחת של משתמשי התח"צ ולכן לא תהיה להם המסה הקריטית ליצור הסעת המונים משגשגת על בסיס דרישה ציבורית נרחבת.
ברור שלא רק לתיירים. התכוונתי שאני כ"לא תייר" אין ממש
מודאות לשרות שכזה.
לאומת זאת שאני מטייל במדינה אחרת, זה דבר שאני בהחלט בודק על מנת לחסוך כסף על מונית.
לגבי מה שאמרת שזה צריך להיות חלק מתחבורה ציבורית, אין לי ממש דעה בנושא.
ספציפית הסעות מ\אל שדה תעופה ממה שראיתי למשל בניו יורק, זה כן שרות שמוצע על ידי חברה פרטית.
השאלה היחידה עד כמה תחבורה ציבורית "ON DEMAND" תהיה רווחית.
נראה לי שבניגוד לתחבורה ציבורית "רגילה", כאן הרבה יותר קשה להצדיק סובסידיות ממשלתיות לשרות שהוא בסה"כ לא חיוני ומספק שרות למספר מצומצם יחסית של אנשים.
בהעדר סובסידיות צריך שזה יהיה רווחי, וצריך לראות אם זה אפשרי.
 

Ccyclist

Well-known member
מוניות השירות קיימות בארץ מימים ימימה, דרישה היא השלב הבא.

ברור שלא רק לתיירים. התכוונתי שאני כ"לא תייר" אין ממש
מודאות לשרות שכזה.
לאומת זאת שאני מטייל במדינה אחרת, זה דבר שאני בהחלט בודק על מנת לחסוך כסף על מונית.
לגבי מה שאמרת שזה צריך להיות חלק מתחבורה ציבורית, אין לי ממש דעה בנושא.
ספציפית הסעות מ\אל שדה תעופה ממה שראיתי למשל בניו יורק, זה כן שרות שמוצע על ידי חברה פרטית.
השאלה היחידה עד כמה תחבורה ציבורית "ON DEMAND" תהיה רווחית.
נראה לי שבניגוד לתחבורה ציבורית "רגילה", כאן הרבה יותר קשה להצדיק סובסידיות ממשלתיות לשרות שהוא בסה"כ לא חיוני ומספק שרות למספר מצומצם יחסית של אנשים.
בהעדר סובסידיות צריך שזה יהיה רווחי, וצריך לראות אם זה אפשרי.
מוניות השירות קיימות בארץ מימים ימימה, דרישה היא השלב הבא.
ומשום שניתן לקיים אותן על מחיר עירוני ללא סובסידיות הגיוני להניח שניתן להכניס נסיעה עירונית דינאמית למערך הכולל תוך תשלום למפעיל לפי ק"מ נוסע. יש להדגיש שהכוונה היא שהמיניבוס יעצור להעלות נוסעים לפי הזמנה ומקומות פנויים ויוריד נוסעים בנקודות ביניים במסלול.
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member
תשלום לפי קולומטר שנוסעים ישלמו?

מוניות השירות קיימות בארץ מימים ימימה, דרישה היא השלב הבא.
ומשום שניתן לקיים אותן על מחיר עירוני ללא סובסידיות הגיוני להניח שניתן להכניס נסיעה עירונית דינאמית למערך הכולל תוך תשלום למפעיל לפי ק"מ נוסע. יש להדגיש שהכוונה היא שהמיניבוס יעצור להעלות נוסעים לפי הזמנה ומקומות פנויים ויוריד נוסעים בנקודות ביניים במסלול.
&nbsp
&nbsp
תשלום לפי קולומטר שנוסעים ישלמו?
אני לא בטוח שזה משתלם לנהגי מוניות שרות (תלוי כנראה במיקום).
למשל מוניות שרות יירצו להימנע (כנ"ל גם נהגי מוניות רגילות שזה נדמה לי גם לא חוקי) מנסיעות באיזורים שיש בהם פקקים.
קרה לי לא מעט פעמים שנהגי מוניות רגילות (לא שרות) סרבו לקחת אותי כי חשבו שזה לא משתלם מבחינתם או שהנסיעה תיקח יותר מדי זמן.
הם יעדיפו נסיעות שהמסלול יכלול כמה שפחות פקקים וכמה שיותר נוסעים מזדמנים.
יהיה צורך במנגנון פיקוח שיכריח אותם להתנהגות "טובה", אבל אז לא ברור האם העסק עדיין ישאר רווחי ואולי הם יעדיפו לעזוב או לעבוד בשחור כמו שלא מעט עושים גם היום.
אני מסכים שאם זה יעבוד זה יהיה נהדר, אבל לא ברור לי עד כמה זה "viable" (סליחה לא יודע איך להגיד את זה בעברית).
 

Ccyclist

Well-known member
הכוונה לפי תשלום עירוני רגיל למיניבוס קווי ואלמנט נסועה.

תשלום לפי קולומטר שנוסעים ישלמו?
אני לא בטוח שזה משתלם לנהגי מוניות שרות (תלוי כנראה במיקום).
למשל מוניות שרות יירצו להימנע (כנ"ל גם נהגי מוניות רגילות שזה נדמה לי גם לא חוקי) מנסיעות באיזורים שיש בהם פקקים.
קרה לי לא מעט פעמים שנהגי מוניות רגילות (לא שרות) סרבו לקחת אותי כי חשבו שזה לא משתלם מבחינתם או שהנסיעה תיקח יותר מדי זמן.
הם יעדיפו נסיעות שהמסלול יכלול כמה שפחות פקקים וכמה שיותר נוסעים מזדמנים.
יהיה צורך במנגנון פיקוח שיכריח אותם להתנהגות "טובה", אבל אז לא ברור האם העסק עדיין ישאר רווחי ואולי הם יעדיפו לעזוב או לעבוד בשחור כמו שלא מעט עושים גם היום.
אני מסכים שאם זה יעבוד זה יהיה נהדר, אבל לא ברור לי עד כמה זה "viable" (סליחה לא יודע איך להגיד את זה בעברית).
הכוונה לפי תשלום עירוני רגיל למיניבוס קווי ואלמנט נסועה.
אני לא רואה את זה כמונית אלא כחלק משלים ממערך האוטובוס.
&nbsp
את המסלול יקבע מחשב במוקד ולכן אין לנהג (או לרכב ללא הנהג) בחירה מול הנוסעים והמיקום הסלולרי שלהם יוכיח אם דילגו עליהם.
&nbsp
אינני יודע עד כמה אתה מכיר את הטבעת השניה והשלישית של ירושלים, בין מרכז העיר לקו הירוק אבל יש שם מלא צירים רוחביים באזורים עתירי אוכלוסין (בנייני דירות של 3-4 קומות ומעלה), אזור ליבה די ריק בקריית הממשלה שנמצא בסוג של וואקום תח"צי שהצירים הרצוג, הזז והרצל מקיפים הרחק מבחוץ, ויש אזוא ענקי מטלביה וקטמון הישנה ועד למושבה הגרמנית והקטמונים שאי אפשר לחצות ממזרח למערב ולהיפך בתח"צ כי הכל נוסע לעיר בכיוון צפון דרום (או באלכסונים מסויימים מצפון לדרום) בלבד. הפוטנציאל באזורים אלו שהם עדיין בחלק הציוני של העיר הוא ענקי. אלו אזורים שעובדי קריית הממשלה גרים בהם ואין קישור תח"צי יעיל.
 

Ccyclist

Well-known member
ובעידן הרב קו ניתן להוסיף תוספת תשלום מהערך הצבור.

הכוונה לפי תשלום עירוני רגיל למיניבוס קווי ואלמנט נסועה.
אני לא רואה את זה כמונית אלא כחלק משלים ממערך האוטובוס.
&nbsp
את המסלול יקבע מחשב במוקד ולכן אין לנהג (או לרכב ללא הנהג) בחירה מול הנוסעים והמיקום הסלולרי שלהם יוכיח אם דילגו עליהם.
&nbsp
אינני יודע עד כמה אתה מכיר את הטבעת השניה והשלישית של ירושלים, בין מרכז העיר לקו הירוק אבל יש שם מלא צירים רוחביים באזורים עתירי אוכלוסין (בנייני דירות של 3-4 קומות ומעלה), אזור ליבה די ריק בקריית הממשלה שנמצא בסוג של וואקום תח"צי שהצירים הרצוג, הזז והרצל מקיפים הרחק מבחוץ, ויש אזוא ענקי מטלביה וקטמון הישנה ועד למושבה הגרמנית והקטמונים שאי אפשר לחצות ממזרח למערב ולהיפך בתח"צ כי הכל נוסע לעיר בכיוון צפון דרום (או באלכסונים מסויימים מצפון לדרום) בלבד. הפוטנציאל באזורים אלו שהם עדיין בחלק הציוני של העיר הוא ענקי. אלו אזורים שעובדי קריית הממשלה גרים בהם ואין קישור תח"צי יעיל.
ובעידן הרב קו ניתן להוסיף תוספת תשלום מהערך הצבור.
אם העלות מצדיקה זאת אפשר לתת לאמצעי מבוסס הדרישה להוריד מהערך הצבור תדלום נוסף של אחוז מסויים או השלמה למחיר לטבעת הבאה ( נסיעה עירונית במחיר נסיעה לטבעת 2) כדי לגלם את העלות הנוספת בשלב שאין נסועה מספיקה.
&nbsp
כתומך בכלכלה חופשית עליך לחשוב על טיסות או פלאפונים. ככל שהמוצר נהיה נפוץ יותר כך המחיר יורד ויש מודלים להוזלה כמו הטיסות הזולות או דקות החינם של חברות הסלולר. באותה מידה היווצרות קהל נוסעים גדול לאמצעי גמיש תעלה את ריווחיותו.
&nbsp
הסיבות שלדעתי זה חייב להיות חלק מהמערך הסדיר הן שאם יתגלה מסלול עתיר נוסעים יהיה אפשר ליצור קו סדיר ללא קונפליקט בין מערך הדרישה למערך הקווי וכמובן היכולת לשלם ולקבל הנחות רלוונטיות.
 

matrix200200

Active member
זה נשמע סביר

ובעידן הרב קו ניתן להוסיף תוספת תשלום מהערך הצבור.
אם העלות מצדיקה זאת אפשר לתת לאמצעי מבוסס הדרישה להוריד מהערך הצבור תדלום נוסף של אחוז מסויים או השלמה למחיר לטבעת הבאה ( נסיעה עירונית במחיר נסיעה לטבעת 2) כדי לגלם את העלות הנוספת בשלב שאין נסועה מספיקה.
&nbsp
כתומך בכלכלה חופשית עליך לחשוב על טיסות או פלאפונים. ככל שהמוצר נהיה נפוץ יותר כך המחיר יורד ויש מודלים להוזלה כמו הטיסות הזולות או דקות החינם של חברות הסלולר. באותה מידה היווצרות קהל נוסעים גדול לאמצעי גמיש תעלה את ריווחיותו.
&nbsp
הסיבות שלדעתי זה חייב להיות חלק מהמערך הסדיר הן שאם יתגלה מסלול עתיר נוסעים יהיה אפשר ליצור קו סדיר ללא קונפליקט בין מערך הדרישה למערך הקווי וכמובן היכולת לשלם ולקבל הנחות רלוונטיות.
זה נשמע סביר
נדמה לי שלא יהיה מנוס מלעשות את זה, על מנת לעודד את בעלי המוניות שרות/בעלי עסק המפעיל את הקו שמבוסס על נסיעה לפי דרישה.
אני לגמרי בעד מה שאתה מציעה.
אני רק רוצה לוודא שהשיטה תצליח ותהיה משתלמת לשני הצדדים.
לא מכיר את ירושלים בכלל, שאני חושב על ההצעה שלך, זה בהקשר של גוש דן בפרט וכל המכרז בכלל (כתושב רחובות זה חשוב לי גם).
בהקשר של רחובות למשל, מאוד חסר לי קו מאסף (אך עדיין מהיר) לתחנת רכבת בעיר.
כרגע המצב די גרוע, אפילו שיש לי תחנה של אוטובוס שלוקח אותי ישירות לתחנת רכבת.
יש שתי בעיות עם הקו הנ"ל:
1. תדירות נמוכה יחסית (מה שגורר צורך בתכנון מדוייק מתי לצאת מהבית ומונע שימוש יותר ספונטני).
2. מסלול מאוד מסואב וארוך בתוך העיר, מה שמוסיף זמן לא סביר לזמן נסיעה.

נדמה לי שמונית שרות שהיתה פועלת בקו כזה לפי מודל השימוש שאתה מציע, היתה הרבה יותר נוחה ומוצלחת מקו האוטובוס הזה.
זה גם היה הרבה יותר כלכלי ונכון כי כרגע רוב שעות היום (פרט לשעות הבוקר וערב) האוטובוס נוסע כמעט ריק לגמרי וזה חבל.

כרגע אם אני מקבל טלפון מלקוח וצריך להגיע בטווח זמן קצר לתל אביב, אני חייב לקחת מונית לרכבת, אלה אם כן התמזל מזלי ובדיוק עוד חמש דקות אחרי הטלפון יש אוטובוס ויש לי חצי שעה מיותרת בשביל להגיע לתחנת רכבת.
 

tenen

New member
מהשנתיים שלי ברחובות מה שאתה אומר לא נשמע סביר.

זה נשמע סביר
נדמה לי שלא יהיה מנוס מלעשות את זה, על מנת לעודד את בעלי המוניות שרות/בעלי עסק המפעיל את הקו שמבוסס על נסיעה לפי דרישה.
אני לגמרי בעד מה שאתה מציעה.
אני רק רוצה לוודא שהשיטה תצליח ותהיה משתלמת לשני הצדדים.
לא מכיר את ירושלים בכלל, שאני חושב על ההצעה שלך, זה בהקשר של גוש דן בפרט וכל המכרז בכלל (כתושב רחובות זה חשוב לי גם).
בהקשר של רחובות למשל, מאוד חסר לי קו מאסף (אך עדיין מהיר) לתחנת רכבת בעיר.
כרגע המצב די גרוע, אפילו שיש לי תחנה של אוטובוס שלוקח אותי ישירות לתחנת רכבת.
יש שתי בעיות עם הקו הנ"ל:
1. תדירות נמוכה יחסית (מה שגורר צורך בתכנון מדוייק מתי לצאת מהבית ומונע שימוש יותר ספונטני).
2. מסלול מאוד מסואב וארוך בתוך העיר, מה שמוסיף זמן לא סביר לזמן נסיעה.

נדמה לי שמונית שרות שהיתה פועלת בקו כזה לפי מודל השימוש שאתה מציע, היתה הרבה יותר נוחה ומוצלחת מקו האוטובוס הזה.
זה גם היה הרבה יותר כלכלי ונכון כי כרגע רוב שעות היום (פרט לשעות הבוקר וערב) האוטובוס נוסע כמעט ריק לגמרי וזה חבל.

כרגע אם אני מקבל טלפון מלקוח וצריך להגיע בטווח זמן קצר לתל אביב, אני חייב לקחת מונית לרכבת, אלה אם כן התמזל מזלי ובדיוק עוד חמש דקות אחרי הטלפון יש אוטובוס ויש לי חצי שעה מיותרת בשביל להגיע לתחנת רכבת.
מהשנתיים שלי ברחובות מה שאתה אומר לא נשמע סביר.
אם אתה גר על הציר של הרצל יש עליו כל הזמן תחבורה לכיוון הרכבת ולכן אני מניח שאתה גר בתוך אחת השכונות היותר רחוקות.
&nbsp
החלק של נאלץ לקחת מונית נשמע קצת מוזר, ניסית להגיע לרכבת באופניים? נסה פעמיים שלוש, אני החלפתי בין רגל לאופניים במשך שנתיים ואם אתה יותר ממהר וזה לעבודה ולא מתאים לך המאמץ הגופני אופניים חשמליים עד הרכבת יסגרו לך את הפינה ולאורך זמן זה הרבה יותר משתלם ממוניות (יש לי קולגה מרחובות שעושה את זה כבר 5 שנים)
 

matrix200200

Active member
אני גר בדרום מזרח של העיר

מהשנתיים שלי ברחובות מה שאתה אומר לא נשמע סביר.
אם אתה גר על הציר של הרצל יש עליו כל הזמן תחבורה לכיוון הרכבת ולכן אני מניח שאתה גר בתוך אחת השכונות היותר רחוקות.
&nbsp
החלק של נאלץ לקחת מונית נשמע קצת מוזר, ניסית להגיע לרכבת באופניים? נסה פעמיים שלוש, אני החלפתי בין רגל לאופניים במשך שנתיים ואם אתה יותר ממהר וזה לעבודה ולא מתאים לך המאמץ הגופני אופניים חשמליים עד הרכבת יסגרו לך את הפינה ולאורך זמן זה הרבה יותר משתלם ממוניות (יש לי קולגה מרחובות שעושה את זה כבר 5 שנים)
אני גר בדרום מזרח של העיר
לא משתמש באופנים וגם לא מתכוון להתחיל.
המרחק מאיפה שאני גר לתחנת רכבת זה בערך 50 דקות הליכה (אולי 40 אם אני אלך מאוד מהר).
לשמחתי אני לא מרבה לנסוע בעבודה שלי (רוב הזמן אני יכול לפתור את הבעיה מרחוק), כך שאין לי ממש סיבה לעשות את כל הדברים הללו.
הפעמים שאני כן חייב לנסוע לתל אביב וזה לא סובל דיחוי, זה לא ממש הפסד גדול לשלם 30 שקל על מונית.
בחזרה אם אני לא חוזר מאוחר מדי, אז אין לי ממש בעיה לקחת אוטובוס.
לגבי מספרי אוטובוסים:
14 לא ממש קיים (בעצם לא קיים בכלל).
יש 13 לעיר שהוא נורא (תיארתי את הנסיעה עליו לפני זמן מה בפורום הזה.
ויש 12 שנוסע לרכבת שעליו דיברתי כאן.
אני יכול כמובן לרדת להרצל שזה בערך 10 דקות מאיפה שאני גר ושם לקחת את 26.
לא עושה את זה מאותם סיבות (זמן לא סביר בעליל בשביל להגיע לרכבת).
 

Ccyclist

Well-known member
40-50 דקות הליכה זה 13-16 דקות רכיבה באופניים רגילות.

אני גר בדרום מזרח של העיר
לא משתמש באופנים וגם לא מתכוון להתחיל.
המרחק מאיפה שאני גר לתחנת רכבת זה בערך 50 דקות הליכה (אולי 40 אם אני אלך מאוד מהר).
לשמחתי אני לא מרבה לנסוע בעבודה שלי (רוב הזמן אני יכול לפתור את הבעיה מרחוק), כך שאין לי ממש סיבה לעשות את כל הדברים הללו.
הפעמים שאני כן חייב לנסוע לתל אביב וזה לא סובל דיחוי, זה לא ממש הפסד גדול לשלם 30 שקל על מונית.
בחזרה אם אני לא חוזר מאוחר מדי, אז אין לי ממש בעיה לקחת אוטובוס.
לגבי מספרי אוטובוסים:
14 לא ממש קיים (בעצם לא קיים בכלל).
יש 13 לעיר שהוא נורא (תיארתי את הנסיעה עליו לפני זמן מה בפורום הזה.
ויש 12 שנוסע לרכבת שעליו דיברתי כאן.
אני יכול כמובן לרדת להרצל שזה בערך 10 דקות מאיפה שאני גר ושם לקחת את 26.
לא עושה את זה מאותם סיבות (זמן לא סביר בעליל בשביל להגיע לרכבת).
40-50 דקות הליכה זה 13-16 דקות רכיבה באופניים רגילות.
אני לא מכיר את רחובות אבל על המפה היא נראית עיר די שטוחה. הנוסחה של חלוקה ב3 בין הליכה לרכיבה תקפה בעיר עם הבדלי גבהים של 100 מטרים כמו לונדון.
&nbsp
לצערי אני מכיר קווי אוטובוס שלוקח להם פי 2 מזמן הרכיבה או 2/3 מזמן ההליכה אז התיאור של קו לא ישיר במיוחד שלוקח לו חצי שעה לחצות עיירה קטנה של 3.5 ק"מ מקצה לקצה נשמע לי כמו תיכנון גרוע אך לא מפתיע. אני מניח שבמונית מדובר בקצת פחות מ10 דקות.
 

matrix200200

Active member
מסיבות בריאותיות אני לא ממש מסוגל לרכב על אופנים

40-50 דקות הליכה זה 13-16 דקות רכיבה באופניים רגילות.
אני לא מכיר את רחובות אבל על המפה היא נראית עיר די שטוחה. הנוסחה של חלוקה ב3 בין הליכה לרכיבה תקפה בעיר עם הבדלי גבהים של 100 מטרים כמו לונדון.
&nbsp
לצערי אני מכיר קווי אוטובוס שלוקח להם פי 2 מזמן הרכיבה או 2/3 מזמן ההליכה אז התיאור של קו לא ישיר במיוחד שלוקח לו חצי שעה לחצות עיירה קטנה של 3.5 ק"מ מקצה לקצה נשמע לי כמו תיכנון גרוע אך לא מפתיע. אני מניח שבמונית מדובר בקצת פחות מ10 דקות.
מסיבות בריאותיות אני לא ממש מסוגל לרכב על אופנים
גם אם הייתי מסוגל לא הייתי רוצה לקחת אופנים לרכבת (לא אוהב מה זה עושה לרכבות גם ככה).
וכן לוקח במונית לא יותר מרבע שעה.
מונית שרות "ON DEMAND" על אותו קו של האוטובוס הזה בהחלט היתה מקצרת את הנסיעה לכמעט אותו זמן.
כמו שאמרתי ברוב שעות היום הקו שומם ולא באמת מצריך אוטובוס שעוצר בכל התחנות.
חבל שזה לא קיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה