רעיון למספור קווי רכבת

מצב
הנושא נעול.

עכבר8

New member
מפה יפה, עם כמה הערות

רעיון למספור קווי רכבת
כאן
מפה יפה, עם כמה הערות
הדרום יוצא די מופסד מהמפה הזו.
למשל הקו מבאר שבע שעובר דרך שדרות צריך להמשיך להרצליה,
בנוסף צריך קו ישיר מבאר שבע דרך נתב"ג לירושלים, ובכך למעשה ליצור רכבות ישירות בין המטרופולינים.
 

Bus Nerd

Active member
הקו מבאר שבע שעובר דרך שדרות לא יכול להמשיך להרצליה

מפה יפה, עם כמה הערות
הדרום יוצא די מופסד מהמפה הזו.
למשל הקו מבאר שבע שעובר דרך שדרות צריך להמשיך להרצליה,
בנוסף צריך קו ישיר מבאר שבע דרך נתב"ג לירושלים, ובכך למעשה ליצור רכבות ישירות בין המטרופולינים.
הקו מבאר שבע שעובר דרך שדרות לא יכול להמשיך להרצליה
אתה בעצם רוצה שגם אחרי פתיחת לולאת השרון הרכבות מהשרון ימשיכו עד ב"ש? זה מאוד בעייתי במבחינה תפועלית, בעיקר בגלל שאת לולאת השרון יש תוכניות לחשמל בסבב החשמול הנוכחי וחשמול יועיל *מאוד* לקו הפרברי הזה. לעומת זאת מסילת הנגב לא בתוכניות לחשמול בקרוב.

כנ"ל "באר שבע דרך נתב"ג לירושלים" - אין מסילה שתאפשר לעשות את זה. בשביל לעשות דבר כזה צריך קשת מסילתית ממסילת לוד-כפר חב"ד למסילת נתב"ג באיזור שפירים, כדי שהרכבת תוכל לעשות "פרסה" ולהיכנס לנתב"ג, ולא סביר שייבנו דבר כזה. גם דרך מסילת החוף הדרומי אי אפשר להגיע לנתב"ג מב"ש כי אין קשת (או ייתכנות לבניה של אחת כזו) שיכולה לאפשר לרכבת ממסילת החוף הדרומי לעבור למסילת ת"א-נתב"ג. גם אם היה אפשרי לעבור דרך החוף הדרומי זה כמובן גם היה מאוד לא נוח לתושבי ב"ש שירצו להגיע לנתב"ג - בגלל שזו נסיעה ממש ארוכה, ויהיה להם הרבה יותר קצר לקחת רכבת ללוד ומשם להחליף לרכבת לנתב"ג, או לקחת רכבת ישירה לנתב"ג שיעדה בת"א או בצפון - ולא בירושלים.

אם יהיו רכבות ישירות מב"ש לירושלים בעתיד (ויש שמועה שיהיו) אז הן לא יעברו בנתב"ג.

תסתכל על מפת המסילות לפני שאתה מציע הצעות כאלו להבא :)
http://www.openstreetmap.org/#map=13/31.9928/34.8661&layers=T
 

עכבר8

New member
תודה על המידע, אבל

הקו מבאר שבע שעובר דרך שדרות לא יכול להמשיך להרצליה
אתה בעצם רוצה שגם אחרי פתיחת לולאת השרון הרכבות מהשרון ימשיכו עד ב"ש? זה מאוד בעייתי במבחינה תפועלית, בעיקר בגלל שאת לולאת השרון יש תוכניות לחשמל בסבב החשמול הנוכחי וחשמול יועיל *מאוד* לקו הפרברי הזה. לעומת זאת מסילת הנגב לא בתוכניות לחשמול בקרוב.

כנ"ל "באר שבע דרך נתב"ג לירושלים" - אין מסילה שתאפשר לעשות את זה. בשביל לעשות דבר כזה צריך קשת מסילתית ממסילת לוד-כפר חב"ד למסילת נתב"ג באיזור שפירים, כדי שהרכבת תוכל לעשות "פרסה" ולהיכנס לנתב"ג, ולא סביר שייבנו דבר כזה. גם דרך מסילת החוף הדרומי אי אפשר להגיע לנתב"ג מב"ש כי אין קשת (או ייתכנות לבניה של אחת כזו) שיכולה לאפשר לרכבת ממסילת החוף הדרומי לעבור למסילת ת"א-נתב"ג. גם אם היה אפשרי לעבור דרך החוף הדרומי זה כמובן גם היה מאוד לא נוח לתושבי ב"ש שירצו להגיע לנתב"ג - בגלל שזו נסיעה ממש ארוכה, ויהיה להם הרבה יותר קצר לקחת רכבת ללוד ומשם להחליף לרכבת לנתב"ג, או לקחת רכבת ישירה לנתב"ג שיעדה בת"א או בצפון - ולא בירושלים.

אם יהיו רכבות ישירות מב"ש לירושלים בעתיד (ויש שמועה שיהיו) אז הן לא יעברו בנתב"ג.

תסתכל על מפת המסילות לפני שאתה מציע הצעות כאלו להבא :)
http://www.openstreetmap.org/#map=13/31.9928/34.8661&layers=T
תודה על המידע, אבל
בכל זאת,
הקו של באר שבע שדרות הרצליה - נחוץ ברמת התפיסתית (פיזור האוכלוסיה...) וזה שזה מאתגר תפעולית זה לא צריך לעניין אף אחד.

לגבי הקו ירושלים באר שבע - יש מקום לקשת באזור בית דגן, וזה לא נראה כמו פרויקט על...הבעיה היא עם בחישמול
 

Bus Nerd

Active member
אין בעיה עם חשמול לבאר שבע

תודה על המידע, אבל
בכל זאת,
הקו של באר שבע שדרות הרצליה - נחוץ ברמת התפיסתית (פיזור האוכלוסיה...) וזה שזה מאתגר תפעולית זה לא צריך לעניין אף אחד.

לגבי הקו ירושלים באר שבע - יש מקום לקשת באזור בית דגן, וזה לא נראה כמו פרויקט על...הבעיה היא עם בחישמול
אין בעיה עם חשמול לבאר שבע
באר שבע בתוכנית החשמול הנוכחית.

אבל שוב, קו באר שבע - ירושלים התיאורטי לא יעבור דרך נתב"ג. זה לא הגיוני בכלל. אבל כשיהיו יותר רציפים בנתב"ג יהיה אפשר להעביר את הקווים מבאר שבע צפונה דרך נתב"ג.
זה יהיה יותר טוב כי כך גם הדרך לנתב"ג תהיה קצרה יותר (בלי לעשות "פרסה" כדי להיכנס לתחנה ממערב) וגם הדרך לירושלים תהיה קצרה יותר (בלי לעבור דרך נתב"ג).


בקשר ל"זה שזה מאתגר תפעולית לא מעניין אף אחד" - בטח שזה מעניין. יש רק מסילה בודדת באיילון כרגע לקו החוף הדרומי. אחרי פתיחת לולאת השרון והחשמול אי אפשר יהיה להמשיך להפעיל אותו כקו משולב עם קו הנגב. ואין מספיק סלוטים באיילון בשביל קו נוסף שייסע מהחוף הדרומי ישירות להרצליה ויעצור שם.

תוכניות רכבתיות צריכות להיות ריאליסטיות.
 

עכבר8

New member
לפי המפה, מראשון יש רק קו אחד מתוך שלושה שממשיך לאשקלון

אין בעיה עם חשמול לבאר שבע
באר שבע בתוכנית החשמול הנוכחית.

אבל שוב, קו באר שבע - ירושלים התיאורטי לא יעבור דרך נתב"ג. זה לא הגיוני בכלל. אבל כשיהיו יותר רציפים בנתב"ג יהיה אפשר להעביר את הקווים מבאר שבע צפונה דרך נתב"ג.
זה יהיה יותר טוב כי כך גם הדרך לנתב"ג תהיה קצרה יותר (בלי לעשות "פרסה" כדי להיכנס לתחנה ממערב) וגם הדרך לירושלים תהיה קצרה יותר (בלי לעבור דרך נתב"ג).


בקשר ל"זה שזה מאתגר תפעולית לא מעניין אף אחד" - בטח שזה מעניין. יש רק מסילה בודדת באיילון כרגע לקו החוף הדרומי. אחרי פתיחת לולאת השרון והחשמול אי אפשר יהיה להמשיך להפעיל אותו כקו משולב עם קו הנגב. ואין מספיק סלוטים באיילון בשביל קו נוסף שייסע מהחוף הדרומי ישירות להרצליה ויעצור שם.

תוכניות רכבתיות צריכות להיות ריאליסטיות.
לפי המפה, מראשון יש רק קו אחד מתוך שלושה שממשיך לאשקלון
אפשר להאריך את אחד מהם עד באר שבע
 
אין שלושה קווים בראשון לציון מערב, יש קו לולאתי אחד

לפי המפה, מראשון יש רק קו אחד מתוך שלושה שממשיך לאשקלון
אפשר להאריך את אחד מהם עד באר שבע
אין שלושה קווים בראשון לציון מערב, יש קו לולאתי אחד
לקו הלולאתי יש שתי תחנות קצה - משה דיין ואשקלון, כאשר המסלול הוא: אשקלון - אשדוד - יבנה מערב- ראשון לציון משה דיין - תחנות בת ים - תחנות חולון - תחנות תל אביב - בני ברק-רמת החייל - תחנות פתח תקוה - ראש העין צפון - כפר סבא נורדאו - הוד השרון סוקלוב - תחנות רעננה - הרצליה - תחנות תל אביב - תחנות חולון - תחנות בת ים - ראשון לציון משה דיין.
וסדר הפוך בכיוון ההפוך.
ארבעת הקווים הכחולים בין משה דיין לתל אביב מייצגים שתי רכבות בשעה (בשעת שיא) בכל כיוון של הלולאה.
 
למה דווקא קו באר שבע - שדרות - הרצליה נחוץ "תפיסתית"?

תודה על המידע, אבל
בכל זאת,
הקו של באר שבע שדרות הרצליה - נחוץ ברמת התפיסתית (פיזור האוכלוסיה...) וזה שזה מאתגר תפעולית זה לא צריך לעניין אף אחד.

לגבי הקו ירושלים באר שבע - יש מקום לקשת באזור בית דגן, וזה לא נראה כמו פרויקט על...הבעיה היא עם בחישמול
למה דווקא קו באר שבע - שדרות - הרצליה נחוץ "תפיסתית"?
במה הוא נחוץ יותר מכך שהקו של באר שבע - שדרות יגיע לתחנת "בני ברק - רמת החייל"?
למה דווקא תפיסתית נחוץ שלא תהיה החלפה משדרות להרצליה ולא נחוץ "תפיסתית" שלא תהיה החלפה משדרות לבני ברק - רמת החייל?
מה כל כך נורא "תפיסתית" בנסיעה משדרות להרצליה עם החלפה בת"א?
מה ההשפעה הגורלית של ההחלפה הזו על יכולת פיזור האוכלוסיה?

וכפי שכבר נכתב, בעידן החישמול ממילא יהיה צורך בהחלפה באשקלון.
 

עכבר8

New member
יש כמה סיבות

למה דווקא קו באר שבע - שדרות - הרצליה נחוץ "תפיסתית"?
במה הוא נחוץ יותר מכך שהקו של באר שבע - שדרות יגיע לתחנת "בני ברק - רמת החייל"?
למה דווקא תפיסתית נחוץ שלא תהיה החלפה משדרות להרצליה ולא נחוץ "תפיסתית" שלא תהיה החלפה משדרות לבני ברק - רמת החייל?
מה כל כך נורא "תפיסתית" בנסיעה משדרות להרצליה עם החלפה בת"א?
מה ההשפעה הגורלית של ההחלפה הזו על יכולת פיזור האוכלוסיה?

וכפי שכבר נכתב, בעידן החישמול ממילא יהיה צורך בהחלפה באשקלון.
יש כמה סיבות
1. חלופה ברמת החייל זו לא חלופה באשקלון, גם חלופה ברמת החייל עדיפה
2. זה לא אתגר גדול הנדסית להאריך את הקו היחיד שמגיע לאשקלון לבאר שבע
3. "המדינה" צריכה לשכנע אנשים/עסקים לעבור לישובים מרוחקים (פיזור אוכלוסיה)
לא תשכנע אף אחד אם תגיד למשהו עלה על אוטובוס רכבת ואז עוד רכבת ואז עוד אוטובוס ובין לבין תמתין 10 דקות, זה לא יעבוד יש גבול
4. יבואו ויגידו תושבי שדרות אופקים נתיבות סבבה לנו יש בעיות אנחנו בעדיפות (א,ב), במקום לחתוך אצלנו תחתכו את הקו כך שראש העין כפר סבא רעננה והרצליה יהיו קו נפרד, הם הרי חזקות

באר שבע (ועם כל הכבוד) לא שוות ערך לכל גוש המרכז.

תכנון נכון הוא תכנון שבו יש
א. קווי אקספרס בין המטרופולינים.
ב. קווים פרברים שמקשרים למרכז המטרופוליני
ג. וקווים מאספים שעוצרים בכל תחנה בדרך
 
עדיין לא הבנתי מה כל כך חשוב בקו בין שדרות להרצליה

יש כמה סיבות
1. חלופה ברמת החייל זו לא חלופה באשקלון, גם חלופה ברמת החייל עדיפה
2. זה לא אתגר גדול הנדסית להאריך את הקו היחיד שמגיע לאשקלון לבאר שבע
3. "המדינה" צריכה לשכנע אנשים/עסקים לעבור לישובים מרוחקים (פיזור אוכלוסיה)
לא תשכנע אף אחד אם תגיד למשהו עלה על אוטובוס רכבת ואז עוד רכבת ואז עוד אוטובוס ובין לבין תמתין 10 דקות, זה לא יעבוד יש גבול
4. יבואו ויגידו תושבי שדרות אופקים נתיבות סבבה לנו יש בעיות אנחנו בעדיפות (א,ב), במקום לחתוך אצלנו תחתכו את הקו כך שראש העין כפר סבא רעננה והרצליה יהיו קו נפרד, הם הרי חזקות

באר שבע (ועם כל הכבוד) לא שוות ערך לכל גוש המרכז.

תכנון נכון הוא תכנון שבו יש
א. קווי אקספרס בין המטרופולינים.
ב. קווים פרברים שמקשרים למרכז המטרופוליני
ג. וקווים מאספים שעוצרים בכל תחנה בדרך
עדיין לא הבנתי מה כל כך חשוב בקו בין שדרות להרצליה
סעיף 4 שלך מתייחס לכך שבשלב הראשון של החשמול, מסילת אשקלון - באר שבע לא נכללת, אבל זה לא קשור למה שכתבת קודם שצריך קו באר שבע - שדרות - הרצליה.
חזקות או לא חזקות לא קשור לתוכנית החשמול.
הקו הלולאתי זה קו פרברי עם הרבה נוסעים יוממים שלחשמול יש יתרונות רבים לגביו. יתרונות שפחות יבואו לידי ביטוי בקו באר שבע - שדרות - אשקלון - וצפונה.
עם כל הכבוד לשדרות, נתיבות ואופקים, היוממות בין ראש העין, כפר סבא, רעננה, הרצליה וגם הוד השרון ופתח תקוה לת"א גדולה בהרבה.
ולכן מבחינה תחבורתית העדיפות לחשמל את הקו הלולאתי גבוהה בהרבה מהחשמול של מסילת הנגב המערבי.
 

עכבר8

New member
לא התייחסתי לחשמל

עדיין לא הבנתי מה כל כך חשוב בקו בין שדרות להרצליה
סעיף 4 שלך מתייחס לכך שבשלב הראשון של החשמול, מסילת אשקלון - באר שבע לא נכללת, אבל זה לא קשור למה שכתבת קודם שצריך קו באר שבע - שדרות - הרצליה.
חזקות או לא חזקות לא קשור לתוכנית החשמול.
הקו הלולאתי זה קו פרברי עם הרבה נוסעים יוממים שלחשמול יש יתרונות רבים לגביו. יתרונות שפחות יבואו לידי ביטוי בקו באר שבע - שדרות - אשקלון - וצפונה.
עם כל הכבוד לשדרות, נתיבות ואופקים, היוממות בין ראש העין, כפר סבא, רעננה, הרצליה וגם הוד השרון ופתח תקוה לת"א גדולה בהרבה.
ולכן מבחינה תחבורתית העדיפות לחשמל את הקו הלולאתי גבוהה בהרבה מהחשמול של מסילת הנגב המערבי.
לא התייחסתי לחשמל
התייחסתי לזה שצריך להיות קו אחד מאסף, כלומר זה שעוצר מאשקלון ממשיך לבאר שבע.
סעיף 4 התיחס למה שיגידו ראשי הרשויות על כך שצריך "העדפה מתקנת" ואם כבר "לנתק" אז לנתק את החזקים...
 
אבל הפיצול באשקלון נובע אך ורק בגלל החישמול

לא התייחסתי לחשמל
התייחסתי לזה שצריך להיות קו אחד מאסף, כלומר זה שעוצר מאשקלון ממשיך לבאר שבע.
סעיף 4 התיחס למה שיגידו ראשי הרשויות על כך שצריך "העדפה מתקנת" ואם כבר "לנתק" אז לנתק את החזקים...
אבל הפיצול באשקלון נובע אך ורק בגלל החישמול
ולא מדובר בחישמול או בכפר סבא או בנתיבות. לא יחליטו "להעביר" את החישמול מכפר סבא לנתיבות (גם לא בגלל טיעוני "העדפה מתקנת"), כי מבחינה מערכתית החישמול בכפר סבא נחוץ (ויותר מאשר בנתיבות).
כשירחיבו את החישמול, גם מסילת באר שבע - אשקלון תחושמל.
 

Yarenn

New member
המדינה ממש לא צריכה לשכנע אנשים להתפזר ולא צריכה

יש כמה סיבות
1. חלופה ברמת החייל זו לא חלופה באשקלון, גם חלופה ברמת החייל עדיפה
2. זה לא אתגר גדול הנדסית להאריך את הקו היחיד שמגיע לאשקלון לבאר שבע
3. "המדינה" צריכה לשכנע אנשים/עסקים לעבור לישובים מרוחקים (פיזור אוכלוסיה)
לא תשכנע אף אחד אם תגיד למשהו עלה על אוטובוס רכבת ואז עוד רכבת ואז עוד אוטובוס ובין לבין תמתין 10 דקות, זה לא יעבוד יש גבול
4. יבואו ויגידו תושבי שדרות אופקים נתיבות סבבה לנו יש בעיות אנחנו בעדיפות (א,ב), במקום לחתוך אצלנו תחתכו את הקו כך שראש העין כפר סבא רעננה והרצליה יהיו קו נפרד, הם הרי חזקות

באר שבע (ועם כל הכבוד) לא שוות ערך לכל גוש המרכז.

תכנון נכון הוא תכנון שבו יש
א. קווי אקספרס בין המטרופולינים.
ב. קווים פרברים שמקשרים למרכז המטרופוליני
ג. וקווים מאספים שעוצרים בכל תחנה בדרך
המדינה ממש לא צריכה לשכנע אנשים להתפזר ולא צריכה
להגיד להם בכלל איפה לגוּר ואיפה לעבוֹד. ורע מאוֹד שזה מה שעשׂוּ עד היוֹם
 
קו ירושלים באר שבע

תודה על המידע, אבל
בכל זאת,
הקו של באר שבע שדרות הרצליה - נחוץ ברמת התפיסתית (פיזור האוכלוסיה...) וזה שזה מאתגר תפעולית זה לא צריך לעניין אף אחד.

לגבי הקו ירושלים באר שבע - יש מקום לקשת באזור בית דגן, וזה לא נראה כמו פרויקט על...הבעיה היא עם בחישמול
קו ירושלים באר שבע
סביר שיהיה בעתיד הרחוק.
יש פרויקט שמקודם בתכנון למסילה עוקפת רמלה-לוד, נקראת גם מסילת מצליח, שתעשה קשת רחבה ותתחבר ל-A1 לכיוון נתב"ג ותאפשר לרכבות המירות לב"ש לדלג על הקטע המפותל והאיטי בתוך רמלה-לוד.
למסילה הזו (כנראה) תהיה קשת למסילת 431 העתידית (ממודיעין לרשל"צ), ולמסילת 431 (כנראה) תהיה קשת למסילת A1 שנבנית כעת באזור מחלף ענבה.

כשכל זה יקרה גם תהיה רכבת ישירה בין באר שבע לירושלים...
בינתיים תושבי באר שבע יוכלו כבר ב-2020 להגיע עד נתב"ג ובנתב"ג להחליף לירושלים.
 

Yarenn

New member
פיזוּר האוּכלוּסיה? לא תוֹדה

תודה על המידע, אבל
בכל זאת,
הקו של באר שבע שדרות הרצליה - נחוץ ברמת התפיסתית (פיזור האוכלוסיה...) וזה שזה מאתגר תפעולית זה לא צריך לעניין אף אחד.

לגבי הקו ירושלים באר שבע - יש מקום לקשת באזור בית דגן, וזה לא נראה כמו פרויקט על...הבעיה היא עם בחישמול
פיזוּר האוּכלוּסיה? לא תוֹדה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
קידומת I לאינטרסיטי במדינות אירופה מזה מאה שנה מקובלת כ-IC

רעיון למספור קווי רכבת
כאן
קידומת I לאינטרסיטי במדינות אירופה מזה מאה שנה מקובלת כ-IC
וה-L1 כבר בשימוש ברק"ל ירושלים
&nbsp
כמו כן קווי T בד"כ משייכים לטראמים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה